abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 22 augustus 2018 @ 09:35:22 #1
462299 LeoLucy
Veel te fanatiek met taal
pi_181365805
Beste digitale tijgers :P

Ik kamp al een tijdje met een 'computer'probleem waar ik zelf niet uit komt. Ik weet ook niet zo goed waar ik terecht kan met m'n vraag, anders dan bij de helpdesk van Microsoft. Dan probeer ik het liever eerst hier!

5 jaar geleden kocht ik een nieuwe Acer daarop Windows 7. Een aantal jaar geleden werd ik automatisch overgezet naar Windows 10. Daar was geen ontkomen aan. Een paar weken geleden kreeg ik constant de volgende melding:


Online las ik dat ik dit kon oplossen door de productkey van mn oorspronkelijke windows 7 in te voeren, welke op een sticker onder mijn computer bevestigd is. Dit werkte echter niet.

Na zoeken kwam ik erachter dat ik met het tooltje VisionViewer kon achterhalen wat de productkey van mijn Windows10 is. Deze heb ik gevonden en ingevoerd.

Helaas was ik er toen nog niet.. Wanneer ik nu naar activatie ga krijg ik de volgende foutmelding in beeld:


Grr! Wanneer ik klik op 'Probleem Oplossen' gaat'ie zoeken en denken, en krijg ik het volgende:


Oke... Dus ik klik op de link, ga naar deze site en klik het onderstaande aan (dit is immers de case):


Wederom klik ik op de link voor het maken van een hulpprogramma, en kom uit op deze site waar ik klik op de link 'hulpprogramma nu downloaden'


Het hulpprogramma dat ik download heet de MediaCreationTool. Wanneer ik die opstart begint'ie braaf voor te bereiden. Tot ik de volgende foutmelding krijg:


En now i'm lost :{
Voor de goede orde, mn computer werk naar behoren en de oorspronkelijke windows 7 is een legale versie. Ik stoor me nu alleen enorm aan het feit dat dit constant rechtsonderin staat:


Maar dat ik niet weet hoe! Heeft iemand enig idee? _O_
Sowieso eeuwige roem en Tony Reep naar keuze voor de held die mij helpt!
It was a sad and disappointing day when i discovered that my universal remote control did not, in fact, control the universe. Not even remotly...
pi_181366281
Welke versie van windows 7 stond erop?

heeft iemand in je buurt (kennis/neefje oid) de upgrade naar tien gedaan of heb je dat zelf gedaan?

nu moet je een volledige herinstallatie doen (met de mediacreation tool een usb stick maken voor installatie en daarvanaf opstarten)

je moet dan wel echt alles backuppen want je schijf wordt leeggetrokken
pi_181366466
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 10:01 schreef mschol het volgende:
Welke versie van windows 7 stond erop?
Dit lijkt wel een belangrijke vraag ja. Het lijkt erop alsof je Windows 10 Pro-installatie verwacht in een bedrijfsdomein te hangen, maar dit niet doet.

Heb je toendertijd een Acer gekocht met Windows 7 Pro? Als je Win 7 Home erop had staan, is er op een of andere manier Windows 10 PRO op gekomen ipv Home.

Gekke tyden. Dat moet wel even opgehelderd worden om je te kunnen helpen ja :)
  woensdag 22 augustus 2018 @ 10:12:33 #4
462299 LeoLucy
Veel te fanatiek met taal
pi_181366503
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 10:01 schreef mschol het volgende:
Welke versie van windows 7 stond erop?

heeft iemand in je buurt (kennis/neefje oid) de upgrade naar tien gedaan of heb je dat zelf gedaan?

nu moet je een volledige herinstallatie doen (met de mediacreation tool een usb stick maken voor installatie en daarvanaf opstarten)

je moet dan wel echt alles backuppen want je schijf wordt leeggetrokken
Windows 7 Home Premium OA stond erop

De upgrade naar windows 10 heb ik 'zelf' gedaan. Zelf alsin dat het in 2016 gratis mogelijk was om te upgraden. Sterker nog: op een gegeven moment moest je bijna wel.

Komt windows 7 dan weer terug na de herinstallatie?
It was a sad and disappointing day when i discovered that my universal remote control did not, in fact, control the universe. Not even remotly...
pi_181366585
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 10:12 schreef LeoLucy het volgende:

[..]

Windows 7 Home Premium OA stond erop

De upgrade naar windows 10 heb ik 'zelf' gedaan. Zelf alsin dat het in 2016 gratis mogelijk was om te upgraden. Sterker nog: op een gegeven moment moest je bijna wel.

Komt windows 7 dan weer terug na de herinstallatie?
Daar gaat het mis. Ik twijfel er stevig aan dat je gebruik hebt gemaakt van de normale gratis upgrademogelijkheid. De gratis upgrade van Windows 7 Home Premium was naar Windows 10 Home, niet Windows 10 Pro:



m.a.w. je hebt simpelweg geen recht op deze versie van Windows 10, en daardoor activeert je systeem niet. Heb je toevallig recent de laptop opnieuw geinstalleerd met een DVD'tje van iemand ofzo? Je kunt niet plotseling een upgrade hebben gekregen naar Windows 10 Pro terwijl je al 2 jaar op Windows 10 Home draait
  woensdag 22 augustus 2018 @ 10:21:12 #6
462299 LeoLucy
Veel te fanatiek met taal
pi_181366703
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 10:17 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Daar gaat het mis. Ik twijfel er stevig aan dat je gebruik hebt gemaakt van de normale gratis upgrademogelijkheid. De gratis upgrade van Windows 7 Home Premium was naar Windows 10 Home, niet Windows 10 Pro:

[ afbeelding ]

m.a.w. je hebt simpelweg geen recht op deze versie van Windows 10, en daardoor activeert je systeem niet. Heb je toevallig recent de laptop opnieuw geinstalleerd met een DVD'tje van iemand ofzo? Je kunt niet plotseling een upgrade hebben gekregen naar Windows 10 Pro terwijl je al 2 jaar op Windows 10 Home draait
Ah, dat klinkt logisch! En ik bedenk me net: een half jaar geleden heeft een collega van mij een nieuwe SSD-schijf in m'n computer gezet en windows geïnstalleerd vanaf een CD. Dat zal dan wel de pro-variant zijn geweest inderdaad. Wat stom zeg! Heb er helemaal niet aan gedacht dat dát een oorzaak geweest zou kunnen zijn...

Oke, probleem gesignaleerd. Weten jullie wat ik nu het beste kan doen? :-)
It was a sad and disappointing day when i discovered that my universal remote control did not, in fact, control the universe. Not even remotly...
pi_181366841
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 10:21 schreef LeoLucy het volgende:

[..]

Ah, dat klinkt logisch! En ik bedenk me net: een half jaar geleden heeft een collega van mij een nieuwe SSD-schijf in m'n computer gezet en windows geïnstalleerd vanaf een CD. Dat zal dan wel de pro-variant zijn geweest inderdaad. Wat stom zeg! Heb er helemaal niet aan gedacht dat dát een oorzaak geweest zou kunnen zijn...

Oke, probleem gesignaleerd. Weten jullie wat ik nu het beste kan doen? :-)
Via het hulpprogramma wat hier te downloaden is: https://www.microsoft.com(...)aa-8f45-8e96988880a4

Kan je installatiemedia (USB of DVD) maken voor Windows 10 Home, en dan zal je Windows opnieuw moeten installeren.



Eerst wel natuurlijk even je bestanden enzo veilig backuppen :)
pi_181367850
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 10:17 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Daar gaat het mis. Ik twijfel er stevig aan dat je gebruik hebt gemaakt van de normale gratis upgrademogelijkheid. De gratis upgrade van Windows 7 Home Premium was naar Windows 10 Home, niet Windows 10 Pro:

[ afbeelding ]

m.a.w. je hebt simpelweg geen recht op deze versie van Windows 10, en daardoor activeert je systeem niet. Heb je toevallig recent de laptop opnieuw geinstalleerd met een DVD'tje van iemand ofzo? Je kunt niet plotseling een upgrade hebben gekregen naar Windows 10 Pro terwijl je al 2 jaar op Windows 10 Home draait
heb je daar ook een bron van? ik kan mij namelijk meerdere windows 7 systemen met home premium herinneren die met de gratis upgrade gewoon naar pro gingen (en die vziw nooit problemen met activeren hebben gehad)
pi_181367891
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 11:12 schreef mschol het volgende:

[..]

heb je daar ook een bron van? ik kan mij namelijk meerdere windows 7 systemen met home premium herinneren die met de gratis upgrade gewoon naar pro gingen
https://www.cnet.com/news(...)ll-you-get-for-free/
https://mybroadband.co.za(...)upgrade-details.html
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')