abonnement Unibet Coolblue
pi_181355082
Topic geopend naar aanleiding van meerdere discussies die ik verspreid over het forum las.

Ik vraag me af waar mensen precies last van hebben. Het is niet alsof je acute longkanker krijgt als je 2 seconden sigarettenrook ruikt. Sowieso, roken is al bijna overal verbannen. Cafe's, restaurants en andere openbare gelegenheden. Als het aan bepaalde mensen ligt mag je niet eens meer op straat roken "want ik heb er zo'n last van boehoe".

Ik steek nog een Van Nelle zwaar op.
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 20:26:55 #2
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_181355114
Succes met je kanker
pi_181355125
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 20:26 schreef Le_Professeur het volgende:
Succes met je kanker
thanks
pi_181355162
Goede vraag. Ook toen ik niet rookte vond ik het nou niet echt storend, af en toe best lekker ruiken zelfs. En tenzij iemand het van 10cm afstand in de gezicht blaast zit er echt nog wel genoeg zuurstof om je heen om niet zo overdreven te hoeven reageren.

Zou wat worden als iedereen panisch zou worden van elke geur die hem of haar niet aanstaat. Geen snackbar meer waar je de friet buiten al ruikt, geen aftershaves meer, verboden te schijten op openbaar toilet want de persoon na je kan het niet harden, geen dikke zwetende mensen meer in het openbaar, verboden honden te houden die naar hond ruiken.

[ Bericht 41% gewijzigd door #ANONIEM op 21-08-2018 20:31:43 ]
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 20:30:12 #5
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_181355194
Nederlanders zou nou eenmaal een zeikvolk
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 20:35:56 #6
39240 jagermaster
stof en water, dat ben ik
pi_181355345
Het is toch behoorlijk irritant als je door de rook naar binnen moet lopen omdat een roker perse vlak voor de deur wil staan roken.
Zijnook genoeg mensen die last van de rook hebben als gevolg van astma.
Where's my fear???
pi_181355354
Tijdens eten is het goor. Bederft je smaakpupillen.
pi_181355373
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 20:29 schreef Silven het volgende:
Goede vraag. Ook toen ik niet rookte vond ik het nou niet echt storend, af en toe best lekker ruiken zelfs. En tenzij iemand het van 10cm afstand in de gezicht blaast zit er echt nog wel genoeg zuurstof om je heen om niet zo overdreven te hoeven reageren.

Zou wat worden als iedereen panisch zou worden van elke geur die hem of haar niet aanstaat. Geen snackbar meer waar je de friet buiten al ruikt, geen aftershaves meer, verboden te schijten op openbaar toilet want de persoon na je kan het niet harden, geen dikke zwetende mensen meer in het openbaar, verboden honden te houden die naar hond ruiken.
Eens.

Toen ik als 7-jarige jongen op bezoek kwam bij mijn opa in het verzorgingstehuis vond ik zijn sjekkies heerlijk ruiken. Ik vind tabak nog steeds een lekkere geur.
pi_181355388
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 20:30 schreef Rodgrod het volgende:
Nederlanders zou nou eenmaal een zeikvolk
Waarheid als een koe.
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 20:41:54 #10
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_181355488
Mijn opa rookte ook als een ketter. Hij was net een stoomlocomotief. Maar hij rookte alleen sigaren. Ik vond die sigarenrook als kind wel lekker ruiken.

Ik ben zelf begonnen met sigaretten en shag roken toen ik 14 was, en ben eind vorig jaar toen ik 28 was er mee gestopt.

Ik rookte ook altijd Van Nelle. Niet de zware maar halfzware.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_181355541
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 20:41 schreef Harvest89 het volgende:
Mijn opa rookte ook als een ketter. Hij was net een stoomlocomotief. Maar hij rookte alleen sigaren. Ik vond die sigarenrook als kind wel lekker ruiken.

Ik ben zelf begonnen met sigaretten en shag roken toen ik 14 was, en ben eind vorig jaar toen ik 28 was er mee gestopt.

Ik rookte ook altijd Van Nelle. Niet de zware maar halfzware.
Top kameraad.

Ik blijf doorroken totdat ik doodval. Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om te stoppen.
pi_181355590
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 20:25 schreef -Ondskapt- het volgende:
Ik vraag me af waar mensen precies last van hebben.
Ik zal serieus antwoorden, ondanks KLB.

Wanneer iemand in mijn buurt* rookt krijg ik, afhankelijk van afstand en hoeveelheid, last van hoofdpijn, duizeligheid, misselijkheid en een soort blokkade in mijn luchtpijp waardoor ik moeilijker kan ademen.

"Ja maar Drxx, daar kun je echt nooit zoveel last van hebben. Stel je niet zo aan."

Ja, wel dus. Ben ook bij meerdere doktoren geweest en het verhaal is altijd hetzelfde: Heb hypergevoelige zintuigen of zo. Met geluid heb ik hetzelfde probleem. En daarom walg ik van sigaretten/joints (en lawaai).

*In mijn buurt is relatief. De buurman twee verdiepingen onder mij rookt bijvoorbeeld soms in het trappenhuis en soms op het balkon. In het trappenhuis blijft de geur hangen, en op het balkon kruipt het via het slaapkamerraam naar binnen.
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 20:47:32 #13
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_181355620
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 20:44 schreef -Ondskapt- het volgende:

[..]

Top kameraad.

Ik blijf doorroken totdat ik doodval. Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om te stoppen.
Eigen keuze toch?

Ik snap niet waarom mensen daar over moeten zeiken.
In de flat waar ik woon zijn er een paar kettingrokende opaatjes en omaatjes die makkelijk over de 70 en 80 jaar zijn.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_181355706
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 20:47 schreef Harvest89 het volgende:
Eigen keuze toch?
Anderen kunnen er wel last van hebben.

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 20:47 schreef Harvest89 het volgende:
In de flat waar ik woon zijn er een paar kettingrokende opaatjes
Voor die koempels die de mijnen overleefd hebben maakt een sigaretje meer of minder ook niet veel meer uit.
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 20:55:24 #15
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_181355869
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 20:50 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Voor die koempels die de mijnen overleefd hebben maakt een sigaretje meer of minder ook niet veel meer uit.
Geweldige reactie, jij bent vandaag mijn favoriete user.
Er mag wel wat meer waardering komen voor de oude mijnwerkers in het land.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_181355947
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 20:50 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Anderen kunnen er wel last van hebben.

[..]

Voor die koempels die de mijnen overleefd hebben maakt een sigaretje meer of minder ook niet veel meer uit.
Anderen kunnen overal wel last van hebben. Zo hebben ze hier in de wijk bijvoorbeeld veel last van moslims en werkelozen. Kan moeilijk alles en iedereen gaan verbieden he?
pi_181355976
quote:
9s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 20:46 schreef Drxx het volgende:

[..]

Ik zal serieus antwoorden, ondanks KLB.

Wanneer iemand in mijn buurt* rookt krijg ik, afhankelijk van afstand en hoeveelheid, last van hoofdpijn, duizeligheid, misselijkheid en een soort blokkade in mijn luchtpijp waardoor ik moeilijker kan ademen.

"Ja maar Drxx, daar kun je echt nooit zoveel last van hebben. Stel je niet zo aan."

Ja, wel dus. Ben ook bij meerdere doktoren geweest en het verhaal is altijd hetzelfde: Heb hypergevoelige zintuigen of zo. Met geluid heb ik hetzelfde probleem. En daarom walg ik van sigaretten/joints (en lawaai).

*In mijn buurt is relatief. De buurman twee verdiepingen onder mij rookt bijvoorbeeld soms in het trappenhuis en soms op het balkon. In het trappenhuis blijft de geur hangen, en op het balkon kruipt het via het slaapkamerraam naar binnen.
Dat vind ik oprecht vervelend voor je.

Ik probeer er rekening mee te houden in de zin dat ik alleen thuis rook. Ik zal bv. nooit voor de ingang van de supermarkt roken. Ben verder geen heilige.
pi_181356085
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 20:41 schreef Harvest89 het volgende:
Mijn opa rookte ook als een ketter. Hij was net een stoomlocomotief. Maar hij rookte alleen sigaren. Ik vond die sigarenrook als kind wel lekker ruiken.
Mijn grootvader was een verstokte pijp- en sigarenroker. De rook van sigaren en pijp vond/vind ik vaak wel aangenaam ruiken. Heb zelf ooit nog sigaren en pijp gerookt, maar ben er al vijf jaar mee gestopt.

Sigarettenrook daarentegen heb ik altijd ontzettend ranzig gevonden, zelfs toen ik zelf nog wel eens een sigaar of pijp opstak. :r Als er op een terras vlak naast bij iemand een peuk doet branden en die vuiligheid in mijn gezicht blaast... bah, ontzettend irritant! :X
Het woord "weerspannigheid" dient uit het wetboek geschrapt te worden. Personen die dwang uitoefenen en als gevolg daarvan gewond raken door het verzet van de gedwongene, zijn géén slachtoffer, maar dáder van geweld.
pi_181356132
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 20:55 schreef Harvest89 het volgende:
Er mag wel wat meer waardering komen voor de oude mijnwerkers in het land.
Amen to that. Het is sowieso schandalig hoe Nederland met de mijnstreek omgegaan is, toen de mijnen sloten. Heel erg.

Ik heb ook niet het idee dat er veel geleerd wordt van het verleden. (zie bijvoorbeeld situatie met gasboring in Groningen)
pi_181356171
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 20:58 schreef -Ondskapt- het volgende:

[..]

Dat vind ik oprecht vervelend voor je.

Ik probeer er rekening mee te houden in de zin dat ik alleen thuis rook. Ik zal bv. nooit voor de ingang van de supermarkt roken. Ben verder geen heilige.
Dank je :) Ik verwacht ook helemaal geen special treatment of zo, ik weet dat ik gewoon pech heb. Ben allang blij dat op veel openbare plekken het verboden is :P

Maar het zou wel fijn zijn als mensen niet bij tramhaltes gingen roken, aangezien je daar nergens heen kunt om het te vermijden. Terwijl andersom iemand ervoor of erna kan roken.
  Redactie Frontpage dinsdag 21 augustus 2018 @ 21:04:53 #21
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_181356194
Het stinkt, dat is het probleem.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_181356209
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 20:57 schreef Silven het volgende:

[..]

Anderen kunnen overal wel last van hebben.
Aan sommige dingen is makkelijker iets te doen, dan aan andere dingen.

[ Bericht 35% gewijzigd door #ANONIEM op 21-08-2018 21:05:31 ]
pi_181356276
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 21:04 schreef Drxx het volgende:

[..]

Dank je :) Ik verwacht ook helemaal geen special treatment of zo, ik weet dat ik gewoon pech heb. Ben allang blij dat op veel openbare plekken het verboden is :P

Maar het zou wel fijn zijn als mensen niet bij tramhaltes gingen roken, aangezien je daar nergens heen kunt om het te vermijden.
Ik ga overigens ook nooit in een beperkte ruimte met andere mensen staan roken, pak dan gewoon wat afstand en kijk hoe de wind staat dat het niet richting mensen waait. Oo terras is t soms lastig maar dan zoek ik een tafeltje uit ver van mensen die aan het eten zijn en in de buurt van mensen die ook roken. Wel jammer dat rokers als ik die conciderate zijn alsnog op de aso-hoop gaan en straks de dupe zijn van algehele verboden overal.
pi_181356338
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 21:05 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Aan sommige dingen is makkelijker iets te doen, dan aan andere dingen.
Moslims en werkelozen uitzetten is ook niet supermakkelijk hoor. Maar misschien wel makkelijker dan roken volledig uitbannen ja.
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 21:23:10 #25
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_181356910
Roken :')
Nicotine verslaafd zijn :')
Vrijwillig kanker willen :')
En er dan ook nog dik voor betalen :')
Deze TS :')
#KICKOUTZP
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')