abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 08:07:38 #1
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_181340714
Ik zit al een tijdje bij de chiropractor en ik heb een beetje het idee dat deze mensen kwakzalvers zijn. In het begin doen ze alsof ze heel geïnteresseerd in je zijn maar na een tijdje is het echt lopende band werk. Ze komen ook allemaal uit het buitenland omdat het in Nederland niet medisch erkend is of zo?

Zijn het kwakzalvers? Mijn klachten zijn alleen maar erger geworden door die lui en nu moet ik naar 't ziekenhuis toe :(
Man of Steal.
  Redactie Frontpage dinsdag 21 augustus 2018 @ 08:09:57 #2
21273 JeMoeder
MijnMoeder
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 08:12:46 #3
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_181340746
quote:
Fuck, kan ik mijn geld terugkrijgen?

Of naja de zorgverzekring vergoedt wel een hoop maar volgens die lui moet ik nog een tijdje komen. En dan zit ik over mijn eigen risico heen en kan ik zelf nog gaan bijlappen. Daar heb ik dus mooi geen zin in voor iets dat het alleen maar erger maakt.
Man of Steal.
  Redactie Frontpage dinsdag 21 augustus 2018 @ 08:14:12 #4
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_181340757
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 08:12 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

Fuck, kan ik mijn geld terugkrijgen?

Of naja de zorgverzekring vergoedt wel een hoop maar volgens die lui moet ik nog een tijdje komen. En dan zit ik over mijn eigen risico heen en kan ik zelf nog gaan bijlappen. Daar heb ik dus mooi geen zin in voor iets dat het alleen maar erger maakt.
Geld terug kan je naar fluiten. Stoppen kan je wel direct zelf doen natuurlijk.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_181341174
quote:
Lees daar vooral dat het kwakzalverij is omdat sommigen met hele verregaande claims komen? Degenen die daar worden omschreven als 'rekkelijken' bedienen zich dus niet per definitie van kwakzalverij.

Als TS heeft aangeklopt voor hoofd-, nek- en /of rugpijn kan de behandeling dus wel degelijk effectief zijn. Effectief is het in dit geval waarschijnlijk al niet, want anders zou hij geen kwakzalverij vermoeden.
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 09:06:00 #6
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_181341202
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 08:12 schreef SuperNeger het volgende:
maar volgens die lui moet ik nog een tijdje komen.
Dat is het paradoxale aan veel van dit soort genezers.
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 09:07:46 #7
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_181341218
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 09:06 schreef Kopiko het volgende:

[..]

Dat is het paradoxale aan veel van dit soort genezers.
Ik vind ze ook echt rete duur. Je bent nog geen 5 minuten binnen en je moet meer dan 50 euro betalen. En dan drukken ze ff 3x op je rug. Naja als je een stuk of 10x moet en de zorgverzekering betaalt alles maakt het niet zoveel uit, maar ik moet nog een paar maanden volgens die mensen en zit al bijna over mijn eigen risico heen. Dikke vinger dat ik nog een paar maanden lang een paar honderd euro per maand ga uitgeven aan dit. Ik zoek het wel via de officiele weg.
Man of Steal.
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 09:08:16 #8
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_181341228
Ja. Dat zijn ze. Kwakzalvers.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_181341553
Chiropractor zit in de aanvullende verzekering en heeft niks met het eigen risico te maken
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 09:52:07 #10
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_181341776
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 09:33 schreef Doedezemaar het volgende:
Chiropractor zit in de aanvullende verzekering en heeft niks met het eigen risico te maken
Nou ik heb er gewoon eigen risico voor en als dat op is moet ik zelf de rest bijbetalen
Man of Steal.
pi_181341946
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 09:52 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

Nou ik heb er gewoon eigen risico voor en als dat op is moet ik zelf de rest bijbetalen
verdiep je eens in de termen die je gebruikt. Eigen risico heeft met de basisverzekering te maken. Je aanvullende verzekering dekt waarschijnlijk een bepaald aantal behandelingen, of een bepaald bedrag en daarna zou je het zelf moeten betalen, maar dat heeft niks te maken met een eigen risico.
Maar waarom ben je dan naar een chiropractor toegegaan? En waarom blijf je doorgaan met de behandelingen als je het een kwakzalver vindt?
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 10:08:50 #12
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_181341985
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 10:06 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

verdiep je eens in de termen die je gebruikt. Eigen risico heeft met de basisverzekering te maken. Je aanvullende verzekering dekt waarschijnlijk een bepaald aantal behandelingen, of een bepaald bedrag en daarna zou je het zelf moeten betalen, maar dat heeft niks te maken met een eigen risico.
Maar waarom ben je dan naar een chiropractor toegegaan? En waarom blijf je doorgaan met de behandelingen als je het een kwakzalver vindt?
Als zij tot een bepaald bedrag vergoeden dan is dat toch geen eigen risico en daarboven wel? Maar ik snap wat je bedoelt het zit idd niet in basisverzekering dus misschien was het niet de goede term maar zo noem ik het lekker.

Maar ik snap wat je bedoelt. En ik ga omdat ik een paar maanden terug mijn rug verneukt heb met werk en de fysio me niet verder kon helpen. Ik heb alleen nog steeds super veel last en kan zowat niks en het zou fijn zijn als het een keertje opgelost gaat worden.
Man of Steal.
pi_181342085
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 10:08 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

Als zij tot een bepaald bedrag vergoeden dan is dat toch geen eigen risico en daarboven wel? Maar ik snap wat je bedoelt het zit idd niet in basisverzekering dus misschien was het niet de goede term maar zo noem ik het lekker.

Maar ik snap wat je bedoelt. En ik ga omdat ik een paar maanden terug mijn rug verneukt heb met werk en de fysio me niet verder kon helpen. Ik heb alleen nog steeds super veel last en kan zowat niks en het zou fijn zijn als het een keertje opgelost gaat worden.
regel bij de huisarts een verwijzing naar een orthopeed en kijk of die je verder kan helpen. Sterkte, ik weet wat het is, heb al meer dan mijn halve leven rugpijn waar vrij weinig aan te doen is. Een goede manueel therapeut maakt het bij mij af en toe los en dat is het dan wel. Chiropractor ben ik in het verleden ook wel een keer of twee geweest, maar die kon niet veel voor me doen. Ik zou het geen kwakzalver noemen, maar voor mij was het niet de juiste behandeling. Niet te lang blijven hangen in een behandeling die niet werkt hoor
pi_181345062
Het ligt maar net aan je klachten of het helpt of niet. Bij mij hielp het wel, maar het is wel extreem duur. En omdat een behandeling zo kort is lijkt het nog veel duurder.
Dat het vooral buitenlanders zijn zal wel komen doordat de opleiding volgens mij alleen in het buitenland gedaan kan worden.
Overigens heb ik zelf wel altijd Nederlandse chiropractors gehad.
En ik had op een gegeven moment klachten waarvan de huisarts iedere keer zei dat het niks was of anders dat het stress was, terwijl mijn chiropractor direct wist te zeggen wat het echt was (werd later in ziekenhuis bevestigd).
Dus ja, ik denk dat het afhangt van je klachten en van je chiropractor of je er baat bij hebt. Maar als je al heel vaak geweest bent en je merkt geen progressie, dan zou ik ermee stoppen.
pi_181345830
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 10:08 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

Als zij tot een bepaald bedrag vergoeden dan is dat toch geen eigen risico en daarboven wel?
Nee, het is precies omgekeerd aan het eigen risico principe:

Kosten die uit de basisverzekering vergoed worden betaal je in eerste instantie zelf, totdat je aan de limiet van je eigen risico zit, daarna worden de verdere kosten door de verzekeraar betaald.

Hier gaat het over een aanvullende verzekering die de eerste zoveel behandelingen betaalt, en pas als je over een vastgesteld aantal heen gaat betaal je zelf de rest.
pi_181351001
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 10:16 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

regel bij de huisarts een verwijzing naar een orthopeed en kijk of die je verder kan helpen. Sterkte, ik weet wat het is, heb al meer dan mijn halve leven rugpijn waar vrij weinig aan te doen is. Een goede manueel therapeut maakt het bij mij af en toe los en dat is het dan wel. Chiropractor ben ik in het verleden ook wel een keer of twee geweest, maar die kon niet veel voor me doen. Ik zou het geen kwakzalver noemen, maar voor mij was het niet de juiste behandeling. Niet te lang blijven hangen in een behandeling die niet werkt hoor
chiropractor en manueel therapeut doen wel heel veel zelfde handelingen merkte ik laatst.
Heup nog steeds scheef desondanks
pi_181353035
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 17:17 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

chiropractor en manueel therapeut doen wel heel veel zelfde handelingen merkte ik laatst.
Heup nog steeds scheef desondanks
Over het algemeen kijkt een manueel therapeut volgens mij wel wat meer naar de achterliggende oorzaak. Wat ik vaak hoor van mensen die naar een chiropractor gaan is dat alles snel weer los gemaakt word en ze daarna maar weer terug moeten komen.
Zullen vast wel een hoop bijzitten die wel wat meer aan nazorg doen, maar oefeningen en advies om klachten voortaan te voorkomen zijn in veel gevallen helpender dan alles "rechtzetten" en wachten tot het opnieuw fout gaat.
Faka G
pi_181353283
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 10:08 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

Als zij tot een bepaald bedrag vergoeden dan is dat toch geen eigen risico en daarboven wel? Maar ik snap wat je bedoelt het zit idd niet in basisverzekering dus misschien was het niet de goede term maar zo noem ik het lekker.

Maar ik snap wat je bedoelt. En ik ga omdat ik een paar maanden terug mijn rug verneukt heb met werk en de fysio me niet verder kon helpen. Ik heb alleen nog steeds super veel last en kan zowat niks en het zou fijn zijn als het een keertje opgelost gaat worden.
Naar de sportschool om je rug- en buikspieren te trainen, is dat een optie? Dat is wel een heel goede optie.
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 22:32:14 #19
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_181359552
Het heeft mij in ieder geval wel geholpen, al is het inderdaad achterlijk duur.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  woensdag 22 augustus 2018 @ 06:18:27 #20
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_181364249
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 19:12 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Naar de sportschool om je rug- en buikspieren te trainen, is dat een optie? Dat is wel een heel goede optie.
Naar de sportschool moet je sowieso al gaan anders ben je een vetzak. Dat is niet de reden van chronische rugpijn.

Verder zegt mijn chiropractor dus dat je dit niet moet doen. Wat echt bullshit is want mijn arts en fysio zegt dat je dit juist wel moet doen. Ik vertrouw die lui voor geen ene meter meer, ze hebben het echt alleen maar erger gemaakt. :')
Man of Steal.
pi_181364269
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 06:18 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

Naar de sportschool moet je sowieso al gaan anders ben je een vetzak. Dat is niet de reden van chronische rugpijn.

Verder zegt mijn chiropractor dus dat je dit niet moet doen. Wat echt bullshit is want mijn arts en fysio zegt dat je dit juist wel moet doen. Ik vertrouw die lui voor geen ene meter meer, ze hebben het echt alleen maar erger gemaakt. :')
Tja jij bent degene die er naar toe blijft gaan ondanks dat de behandeling niets uithaalt en de adviezen die gegeven worden niet stroken met jouw gevoel :') waarom zoek je geen andere als je per se naar een chiropractor wilt? De onderlinge verschillen kunnen behoorlijk groot zijn.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 06:27:34 #22
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_181364277
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 06:25 schreef Chai het volgende:

[..]

Tja jij bent degene die er naar toe blijft gaan ondanks dat de behandeling niets uithaalt en de adviezen die gegeven worden niet stroken met jouw gevoel :') waarom zoek je geen andere als je per se naar een chiropractor wilt? De onderlinge verschillen kunnen behoorlijk groot zijn.
Ik wil helemaal niet naar de chiropractor. :') Heb het altijd al niet vertrouwd. Maar ik werd er daarheen gewezen door iedereen en heb nu weer op de harde manier geleerd dat ik eigenlijk gewoon naar mezelf moet luisteren.

Er zal wel een reden zijn dat die mensen geen beschermde titel hebben en allemaal buitenlanders zijn.
Man of Steal.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 06:29:38 #23
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_181364285
Er staat trouwens kwalzalvers zie ik nu. Dat moest kwakzalvers zijn
Man of Steal.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 06:32:28 #24
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_181364294
Wat ook bullshit is van die lui, ik ga erheen vanwege lage rugpijn. Gaan ze de hele tijd aan m'n nek lopen trekken. Echt nog nooit last gehad van m'n nek en blijkbaar is het volgens die mongolen dan een slim idee om lekker m'n nek te breken en te kraken. :')

De logica is ver te zoeken met deze zweverige vorm van geneeskunde
Man of Steal.
pi_181364321
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 06:27 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

Ik wil helemaal niet naar de chiropractor. :') Heb het altijd al niet vertrouwd. Maar ik werd er daarheen gewezen door iedereen en heb nu weer op de harde manier geleerd dat ik eigenlijk gewoon naar mezelf moet luisteren.

Er zal wel een reden zijn dat die mensen geen beschermde titel hebben en allemaal buitenlanders zijn.
Wat praat je telkens in een soort raar meervoud, heb jij telkens meerdere mensen die aan je rug zitten? :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')