abonnement Unibet Coolblue
  maandag 20 augustus 2018 @ 17:32:15 #251
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_181326718
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 17:31 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Kinderen hechten een groot belang bij als iemand opwacht uit school met iets lekkers, ipv steeds naar de BSO te moeten omdat mammie en pappie moeten werken, je werkt om jezelf in leven te houden, je leeft niet om te werken
Het moet niet vanzelfsprekend zijn dat dit de moeder is. Het parttimestelsel zorgt voor een hoge arbeidsparticipatiegraad van vrouwen, maar ontneemt ze wel de mogelijkheid om een topfunctie te bekleden.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_181326813
quote:
15s.gif Op maandag 20 augustus 2018 17:32 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Het moet niet vanzelfsprekend zijn dat dit de moeder is. Het parttimestelsel zorgt voor een hoge arbeidsparticipatiegraad van vrouwen, maar ontneemt ze wel de mogelijkheid om een topfunctie te bekleden.
arbeidsparticipatiegraad :r ik ben echt wel blij hoor dat vrouwen willen werken en het ook doen, maar om alles onder het mom te schuiven van participatie... volgens mij functioneren moeders over het algemeen prima, en kunnen ze zich goed redden in de maatschappij. Het woord zorgt er alleen maar voor dat je een huishouden met kinderen met zn tweeen moet runnen ipv dat je het in je eentje kan (vader)
pi_181326819
Als ik kinderen had ging ik wel fulltime werken. Maar ik heb geen kinderen, dus dan heb ik graag wat tijd om handen voor de leukere dingen. En met m'n 30u/wk ben ik nog altijd kostwinner, dus daar hoef ik ook al niet nog meer loon voor binnen te harken.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 20 augustus 2018 @ 17:37:27 #254
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_181326834
quote:
15s.gif Op maandag 20 augustus 2018 17:32 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Het moet niet vanzelfsprekend zijn dat dit de moeder is. Het parttimestelsel zorgt voor een hoge arbeidsparticipatiegraad van vrouwen, maar ontneemt ze wel de mogelijkheid om een topfunctie te bekleden.
Dus moet de man parttime gaan werken en de vrouw fulltime, mits ze dat beide willen en de carrièreperspectieven voor de vrouw voldoende zijn. Maar dat kan nu ook al, daarvoor hoef je het belastingstelsel niet op de schop te gooien. Wat jij voorstelt heeft tot gevolg dat het aantrekkelijker wordt om te switchen van fulltime+parttime naar fulltime+fulltime, en dat is voor de kinderen nou weer net niet aantrekkelijk.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_181326865
quote:
6s.gif Op maandag 20 augustus 2018 17:36 schreef sigme het volgende:
Als ik kinderen had ging ik wel fulltime werken. Maar ik heb geen kinderen, dus dan heb ik graag wat tijd om handen voor de leukere dingen. En met m'n 30u/wk ben ik nog altijd kostwinner, dus daar hoef ik ook al niet nog meer loon voor binnen te harken.
de meeste vrouwen doen het andersom, als ze kinderen hebben minder werken dan geen....
pi_181326876
Als ik meer uren zou werken, gooide ik mezelf van de kantoortrap.
Best een mooie dood lijkt me dat. Esthetisch gezien dan.

ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 20 augustus 2018 @ 17:39:59 #257
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_181326896
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 17:36 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

arbeidsparticipatiegraad :r ik ben echt wel blij hoor dat vrouwen willen werken en het ook doen, maar om alles onder het mom te schuiven van participatie... volgens mij functioneren moeders over het algemeen prima, en kunnen ze zich goed redden in de maatschappij. Het woord zorgt er alleen maar voor dat je een huishouden met kinderen met zn tweeen moet runnen ipv dat je het in je eentje kan (vader)
Het aantal burn-outs in vrouwenberoepen en de druk die jonge gezinnen ervaren geeft toch iets anders aan. Daarnaast is het huishouden runnen ook gewoon minder werk dan het 50 jaar geleden was. De gestegen arbeidsparticipatie is dan ook niet gedreven door kostenfactoren, maar vooral vanwege veel meer vrije tijd die jonge ouders nu hebben in vergelijking met de generatie van onze grootouders.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  maandag 20 augustus 2018 @ 17:41:46 #258
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_181326936
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 17:37 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dus moet de man parttime gaan werken en de vrouw fulltime, mits ze dat beide willen en de carrièreperspectieven voor de vrouw voldoende zijn. Maar dat kan nu ook al, daarvoor hoef je het belastingstelsel niet op de schop te gooien. Wat jij voorstelt heeft tot gevolg dat het aantrekkelijker wordt om te switchen van fulltime+parttime naar fulltime+fulltime, en dat is voor de kinderen nou weer net niet aantrekkelijk.
Of het maakt het aantrekkelijk om i.p.v. 1 x 24 (vrouw) en 1 x 40 (man) te gaan naar een systeem van 2 x 32 (man+vrouw). Jonge vaders gaan momenteel meer uren per week werken zodra hun eerste kind wordt geboren, terwijl vrouwen hun carrière in de ijskast plaatsen en het na hun 45e nauwelijks meer loont het op te schalen naar een echt volwaardig ambitieniveau.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_181326939
quote:
15s.gif Op maandag 20 augustus 2018 17:39 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Het aantal burn-outs in vrouwenberoepen en de druk die jonge gezinnen ervaren geeft toch iets anders aan. Daarnaast is het huishouden runnen ook gewoon minder werk dan het 50 jaar geleden was. De gestegen arbeidsparticipatie is dan ook niet gedreven door kostenfactoren, maar vooral vanwege veel meer vrije tijd die jonge ouders nu hebben in vergelijking met de generatie van onze grootouders.
Dus; Vrouwen krijgen burn-out omdat ze meer thuis zitten met kinderen ?
pi_181326942
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 17:38 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

de meeste vrouwen doen het andersom, als ze kinderen hebben minder werken dan geen....
Oh ja? Mijn zusje heeft er drie en gaat steeds meer werken, haar man heeft laatst zijn contract met nóg een dag teruggebracht - nu werkt hij nog maar 3 dagen voor de baas. In de andere dagen gaat hij ooit heel rijk worden met een briljant idee of een grote hit ofzo, maar tot die tijd houdt hij zich onledig met voetbaltrainingen geven aan F-jes (oid) en muziekjes maken.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 20 augustus 2018 @ 17:42:30 #261
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_181326953
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 17:41 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Dus; Vrouwen krijgen burn-out omdat ze meer thuis zitten met kinderen ?
Wellicht. Ik denk dat voor een hoop vrouwen een extra dag op kantoor zitten relaxter is dan 2 dagen met de kinderen jongleren.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  maandag 20 augustus 2018 @ 17:43:36 #262
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_181326965
quote:
15s.gif Op maandag 20 augustus 2018 17:41 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Of het maakt het aantrekkelijk om i.p.v. 1 x 24 (vrouw) en 1 x 40 (man) te gaan naar een systeem van 2 x 32 (man+vrouw). Jonge vaders gaan momenteel meer uren per week werken zodra hun eerste kind wordt geboren, terwijl vrouwen hun carrière in de ijskast plaatsen en het na hun 45e nauwelijks meer loont het op te schalen naar een echt volwaardig ambitieniveau.
En net pleitte je nog voor minder parttimers.

Overigens: misschien moet de goegemeente ook maar eens af van de gedachte dat je topfuncties alleen kan bekleden als je een voltijds aanstelling hebt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_181326966
quote:
15s.gif Op maandag 20 augustus 2018 17:42 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Wellicht. Ik denk dat voor een hoop vrouwen een extra dag op kantoor zitten relaxter is dan 2 dagen met de kinderen jongleren.
Ik vind dat je ook moet kijken naar de kinderen
pi_181326983
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 17:43 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

En net pleitte je nog voor minder parttimers.

Overigens: misschien moet de goegemeente ook maar eens af van de gedachte dat je topfuncties alleen kan bekleden als je een voltijds aanstelling hebt.
Ja inderdaad, en vrouwen niet arroganter en een bitch moeten worden als ze eenmaal een directiefunctie hebben
pi_181326995
Je kunt het sowieso als vrouw niet goed doen.

Werk je niet, dan ben je maar een domme suffe huismoeder die profiteert van de hard werkende man en die niets te klagen zou moeten hebben.

Werk je part-time, dan ben je 'zo'n part-timer die d'r collega's met het zware werk laat zitten'

Werk je full-time dan ben je een kutmoeder.

En als je geen kinderen wilt ben je maar een egoistische trut die d'r nog wel spijt van zal krijgen.
Ja doei.
pi_181327007
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 17:44 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Ja inderdaad, en vrouwen niet arroganter en een bitch moeten worden als ze eenmaal een directiefunctie hebben
Oh, en dat.

Vrouwen zijn dan een bitch, mannen zijn 'gewoon streng en rechtvaardig', met 'gevoel voor business'.
Ja doei.
  maandag 20 augustus 2018 @ 17:46:03 #267
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_181327027
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 17:43 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

En net pleitte je nog voor minder parttimers.

Overigens: misschien moet de goegemeente ook maar eens af van de gedachte dat je topfuncties alleen kan bekleden als je een voltijds aanstelling hebt.
Twee keer 40 uur werken is helemaal mooi. Maar ik bedoel dat het ook uurneutraal al aantrekkelijker wordt om iemand die maar 3 dagen werkt naar 4 te krijgen. Je kunt zelfs tweemaal 4*9 werken, dan stijgt je zorg-, huur- en kindertoeslag harder en kun je ook nog meer arbeidskorting krijgen in mijn plan. Ik zou niet weten waarom de goegemeente genoegen zal nemen met parttime-werkende topfunctionarissen. Er zijn voldoende fulltimers voorradig om een keuze te maken voor iemand die wel altijd kan.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_181327031
quote:
10s.gif Op maandag 20 augustus 2018 17:45 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Oh, en dat.

Vrouwen zijn dan een bitch, mannen zijn 'gewoon streng en rechtvaardig', met 'gevoel voor business'.
Mannen zijn dan net zo goed hooghartig en hebberig..
pi_181327038
quote:
10s.gif Op maandag 20 augustus 2018 17:44 schreef motorbloempje het volgende:
Je kunt het sowieso als vrouw niet goed doen.

Werk je niet, dan ben je maar een domme suffe huismoeder die profiteert van de hard werkende man en die niets te klagen zou moeten hebben.

Werk je part-time, dan ben je 'zo'n part-timer die d'r collega's met het zware werk laat zitten'

Werk je full-time dan ben je een kutmoeder.

En als je geen kinderen wilt ben je maar een egoistische trut die d'r nog wel spijt van zal krijgen.
Heb je al bijna spijt?
Nee? Wacht maar, dat komt nog wel })

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 20 augustus 2018 @ 17:46:34 #270
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_181327041
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 17:43 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Ik vind dat je ook moet kijken naar de kinderen
Zeker. Maar zijn kinderen aantoonbaar slechter af als mama meer werkt?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  maandag 20 augustus 2018 @ 17:47:14 #271
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_181327054
quote:
15s.gif Op maandag 20 augustus 2018 17:46 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Zeker. Maar zijn kinderen aantoonbaar slechter af als mama meer werkt?
:')
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_181327090
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 17:46 schreef sigme het volgende:

[..]

Heb je al bijna spijt?
Nee? Wacht maar, dat komt nog wel })

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Huuhuuu!!!
Ja doei.
  maandag 20 augustus 2018 @ 17:48:54 #273
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_181327092
quote:
10s.gif Op maandag 20 augustus 2018 17:44 schreef motorbloempje het volgende:
Je kunt het sowieso als vrouw niet goed doen.

Werk je niet, dan ben je maar een domme suffe huismoeder die profiteert van de hard werkende man en die niets te klagen zou moeten hebben.

Werk je part-time, dan ben je 'zo'n part-timer die d'r collega's met het zware werk laat zitten'

Werk je full-time dan ben je een kutmoeder.

En als je geen kinderen wilt ben je maar een egoistische trut die d'r nog wel spijt van zal krijgen.
Eens. Net zoals mannen het nooit goed doen.

Als man ben je een werkloze uitvreter als je niet werkt.
Een ruggegraatloos mietje als je parttime werkt waarbij de vrouw thuis wel de broek aan zal hebben.
En een male chauvinist pig als je fulltime werkt die aan z'n vrouw de hele opvoeding van de kinderen nalaat en vervolgens loopt te janken als hij geen voogdij krijgt na een scheiding.

Misschien doet geen enkele ouder het ooit goed in de ogen van iedereen.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_181327109
quote:
15s.gif Op maandag 20 augustus 2018 17:46 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Zeker. Maar zijn kinderen aantoonbaar slechter af als mama meer werkt?
Ik vond het fijn dat mijn moeder elke dag klaar stond met koppie thee, ik denk nog wel meer kinderen
  maandag 20 augustus 2018 @ 17:50:22 #275
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_181327136
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 17:47 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

:')
Alle kinderen van fulltime werkende moeders onder toezicht laten plaatsen.
Emotionele kindermishandeling, mensen.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')