abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_181311595
registreer om deze reclame te verbergen
Deel 2! De eerste egel kwam in de lente van 2018 en is op 19 juni uitgezet, na een turbulent tijdje. Hij kwam netjes aan en viel weer af maar uiteindelijk zat er een stijgende lijn is en kon hij worden uitgezet. Nu is het wachten op plegel nummero 2.

Hoi!

Ik schreef erover in het Bloemen en tuinen topic maar misschien is er animo voor een apart topic. Eind van de week krijg ik een pleeg-egeltje in de tuin!

Vorige week kwam ik op een plantenmarkt in gesprek met iemand van de egelopvang. Was bijna doorgelopen want ik heb een dichte tuin dus aan egeltips heb ik niet veel, die komen hier toch niet. Daar was de vrouw juist blij mee, ze zoeken namelijk mensen met dichte tuinen om egels te plaatsen. Dit gaat dan om opgevangen egels die nog moeten aansterken en toe zijn aan scharrelen in een tuin in een veilige omgeving.

Ik heb mij meteen aangemeld via de mail en dezelfde week kwam er een vrijwilliger langs om te kijken of mijn postzegeltuin geschikt was. En dat is het, met wat kleine aanpassingen. Ik heb gaas aan de onderkant gemaakt zodat een egel niet onder de schutting of tussen de schuttingdelen weg kan, het egelhuis komt morgen, en een veilige voerplek is geknutseld.

29695183_1664468933629468_5185970715725537945_n.jpg?_nc_cat=0&oh=3f99e05fc7bd4dda56e100f8f47cef3e&oe=5B598D03

Het enige wat ik hoef te doen is de egel zijn eetbak dagelijks te vullen (in een dichte tuin is er niet voldoende voedsel) en eens per week te wegen. Als de egel op gewicht is wordt hij opgehaald en uitgezet in het wild. En dan komt er hopelijk weer een nieuwe, de plaatselijke opvang vangt zo'n 300 egels per jaar op. In dit topic komen de foto's en misschien dat ik iemand motiveer om zijn of haar tuin egelvriendelijk in de richten.

Foto's van de tuin!

5adf652623d9b-IMG_20180424_190855039.jpg
5adf658b7a39e-IMG_20180424_190900738.jpg
5adf65cc0b6b8-IMG_20180424_190911348.jpg

In dit topic zal ik foto's plaatsen en laten weten hoe het met de egel gaat, met welk gewicht deze binnenkwam en aangekomen is en andere dingen delen. Als het goed is komt hij/zij deze week!

Via deze link kan je een opvang in de buurt zoeken:
https://www.egelopvang.nl/
Tips voor wilde egels in je tuin als je een open tuin hebt
http://www.egelbescherming.nl/de-egel/egels-in-uw-tuin/

Egels! *O* *O* *O*
pi_181311637
Kom maar op met plegel 2! :Y
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_181314752
Oh! Is er weer een nieuwe in aantocht? :)
pi_181314935
w9IFVac.jpg
Kijk eens wat ik vorige maand in de kelder vond O+

GXtUECc.jpg
Na een hapje en een drankje hebben we hem/ haar weer in het bos gezet :)
Waar een wil is, is een weg. Gewoon Doordrammen!!!!!!!!!!
pi_181315722
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2018 06:50 schreef valentijn101 het volgende:
[ afbeelding ]
Kijk eens wat ik vorige maand in de kelder vond O+

[ afbeelding ]
Na een hapje en een drankje hebben we hem/ haar weer in het bos gezet :)
Zo koddig! Was hij er in gevallen? :o
pi_181317101
quote:
17s.gif Op maandag 20 augustus 2018 08:59 schreef Koettie het volgende:

[..]

Zo koddig! Was hij er in gevallen? :o
We de ken dat hij/ zij op zoek naar slakken door een van de ventilatiepijpen de kelder in gevallen is ja. Gelukkig maakt hij veel lawaai met rondscharrelen in de kelder.

Hubbie en de katten bleven veilig bovenaan de trap terwijl ik moedig de trap af ging om te kijken of er een inbreker was _O-
pi_181317148
Ik heb gisteren nog het topic van Disana uit 2013 doorgelezen, ging over een bazenegel die uitgevonden had hoe het kattenluik werkt en kwam dus steevast de keet in scharrelen. _O-
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/9s.gif[/img] Op zaterdag 4 augustus 2018 10:38 schreef Kreator het volgende:
Ik ben het eens met seven. Fml. Rip.
[/quote]
pi_181318269
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2018 10:36 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

We de ken dat hij/ zij op zoek naar slakken door een van de ventilatiepijpen de kelder in gevallen is ja. Gelukkig maakt hij veel lawaai met rondscharrelen in de kelder.

Hubbie en de katten bleven veilig bovenaan de trap terwijl ik moedig de trap af ging om te kijken of er een inbreker was _O-
Achgos. Wel een slakloze kelder, dat is altijd fijn. Lief dat jullie hem weer uitgezet hebben.

We hebben nu ook een kattenluik, ben benieuwd. Maar de katten krijgen afgewogen eten dus blijft nooit wat staan. Niet boeiend voor een egeltje hoop ik.
pi_181321073
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2018 11:57 schreef Koettie het volgende:

[..]

Achgos. Wel een slakloze kelder, dat is altijd fijn. Lief dat jullie hem weer uitgezet hebben.

We hebben nu ook een kattenluik, ben benieuwd. Maar de katten krijgen afgewogen eten dus blijft nooit wat staan. Niet boeiend voor een egeltje hoop ik.
Niet boeiend? Ik denk dat je even met Disana moet gaan babbelen _O- _O- _O-
pi_181321119
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2018 14:05 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Niet boeiend? Ik denk dat je even met Disana moet gaan babbelen _O- _O- _O-
Hahaha, heb het gelezen idd. Maar zij had Kattenvoer staan toch? Daar komen ze opaf. Ben benieuwd :+
pi_181352313
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2018 11:57 schreef Koettie het volgende:

[..]

Dit is humor. Veel plezier met alle egeltjes die gebruik maken van het luik })
pi_181352402
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 18:27 schreef Disana het volgende:

[..]

Dit is humor. Veel plezier met alle egeltjes die gebruik maken van het luik })
Maakt het topic wel veel spannender! Ik hou jullie op de hoogte!
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 19:12:49 #13
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_181353284
Nog steeds geen plegel -O-
pi_181378597
Gereekst :)
Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende: Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_181379429
*meewacht op nieuwe plegel* O+
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
http://bijenzonderzorgen.nl/ beslist geen BIJ-zaak!
pi_181449463
Wanneer komt ie nou :?
Het is niet dat we ongeduldig worden ofzo O-) :*
pi_181568629
Politie rukt uit voor parende egels
quote:
De politie is woensdagavond uitgerukt voor een stel parende egels. Een buurtbewoner dacht een slijptol te horen en vermoedde dat er inbrekers actief waren. Daarop werd de politie gebeld.
In de veronderstelling een inbreker aan te treffen, vertrokken agenten richting de Van Ruisdaelstraat. Eenmaal ter plaatse hoorden de dienders inderdaad het geluid, maar: „Volgens kenners zou het mogelijk afkomstig zijn van parende egels,” zo meldt de politie.
_O- _O-
**hare scherpigheid*binge-checker**every door you open closes on me**koester je geheime hart**
waar woon je?
pi_181569953
Hahah het zou je maar gebeuren. Arme egels, lekker intiem en opeens een agent voor je neus.
pi_181571128
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 11:45 schreef Koettie het volgende:
Hahah het zou je maar gebeuren. Arme egels, lekker intiem en opeens een agent voor je neus.
Nog erger is als die agent staat te...

Maar ik wacht rustig mee. De moeilijke tijd voor egels lijkt mij over, misschien nog vlak voor de winterslaap begint?
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')