abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 11 september 2018 @ 16:39:26 #226
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_181839557
Oh wow, dat is al een grote kapitein aan het worden!

Ik doe mee, Nijntjefotodinsdag zei je toch? :+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_181839772
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 13:48 schreef TolstoiFan het volgende:
Ben benieuwd naar het volgende:

Krijgen jullie ook zo weinig andere dingen gedaan dan de dreumes voeden, entertainen/activiteiten ondernemen en laten slapen? Man en ik lopen vaak er tegen aan dat we niet of veel te weinig toekomen aan bv. het huishouden, administratie, onderhoud huis. En wij hebben maar 1 kind :)
Vraag me af of wij iets niet goed doen (bv. qua dagindeling) of dat dat bij meer mensen zo is?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Herkenbaar, tenminste, als het om dreumes gaat. Onze oudste van vier kan al heel goed zichzelf vermaken en dan lukt het prima om zelf ook dingen te doen, ze kan soms ook al helpen. Maar de dreumes is een handenbinder. Maar wij pakken het aan zoals Minilot ook beschrijft: we wisselen elkaar dan af. En ik pak af en toe een uurtje als Y op het kdv zit en ik eerder thuis ben. Ik ben blij dat dit met mijn werk vaak kan. Dan ben ik om half twee klaar met lesgeven, werk nog even twee uur door op school en ga dan naar huis. Dan ruim ik even snel wat op, kook alvast. Want als ik hem heb opgehaald van het kdv wil hij bij me zitten, en aandacht van me (logisch ook). Maar het is dus wel een duidelijke periode/fase, vanaf een jaar of 3/4 heb je al veel meer je handen vrij.

Ik kan ook wel eens wat doen als de beide kinderen samen zijn, want Y wordt door zijn grote zus goed afgeleid. Het is niet zo dat ze echt samenspelen dan, maar hij kijkt bijv graag naar wat zij doet. En op die manier kan ik dan even de keuken opruimen of iets administratiefs doen. In die zin geloof ik dat meerdere kinderen hebben juist 'makkelijker' is dan eentje.

*O* . Foto's *O* . ik houd ervan, kom maar op met al die snoetjes. Dit is Y gisteren, met een hotdog. :Y) .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_181840050
Hmm ik verdenk de kaptein van rode hond -O- al n paar dagen loopneus, prutoogjes, verhoging en nu komen er vlekjes vanuit zn nek opzetten :{. Iemand dit al eens aan de hand gehad met t kleintje? Benieuwd naar wat ik kan verwachten.

[ Bericht 0% gewijzigd door littledrummergirl op 11-09-2018 17:22:11 ]
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_181842228
Ach, LDG, dat is balen, de kapitein ziek... Ik heb geen ervaring, maar in ieder geval beterschap!!
Heeft ie de BMR al gehad?

quote:
2s.gif Op dinsdag 11 september 2018 16:50 schreef Franny_G het volgende:

In die zin geloof ik dat meerdere kinderen hebben juist 'makkelijker' is dan eentje.
Hmmmmm, zou ik dat nog als argument kunnen gebruiken bij manlief 8-) :7 :+ *) ;) :P 8)7

Wat een heerlijke foto's weer O+ O+ O+

Ik ben nu anderhalve week thuis en probeer dan ook de momenten dat S. overdag slaapt (jaja, per dag wel 45 minuten :+ ) zoveel mogelijk te doen. En manlief en ik wisselen elkaar wel af, zoals ook Minilot omschrijft, maar er blijven altijd grote klussen liggen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Manlief neemt S. vaak mee boodschappen doen en in die tijd slinger ik dan de ene week vaak de stofzuiger door het huis en dweil ik even en de andere week maak ik dan bv. de badkamer en toilet schoon. Zo blijft het nog enigszins toonbaar.
pi_181843013
Leuk, die dreumessen op de foto O+ Kan kapitein al los staan ldg?
Wat vervelend dat hij ziek is, geen ervaring met rode hond hier. Hoop dat het meevalt!

Fijne vakantie flav! Wat heeft V het goed gedaan onderweg!

Ja dat huishouden :X . Ik denk nu aan al die extra dingen die ik in mijn verlof voor de bevalling gedaan heb. Dat is nu dus een jaar geleden en Dus tijd om te herhalen. Maar die tijd heb ik dus ook niet. De mijne slaapt superweinig. Vandaag staat de teller op 1x 25 en 1x 20 minuten; terwijl gisteren op de opvang ze twee keer een uur sliep. De keren thuis overdag langer dan 45 minuten geslapen zijn op 1 hand te tellen. Maar op dit moment is ze dus al supermoe en heb ik besloten haar naar bed te doen. Eens zien of het lukt vandaag.
Maar dat maakt dat ik niet veel gedaan krijg. Merk inderdaad wel dat ze steeds beter even alleen kan spelen wat maakt dat ik even wat anders kan doen. Nog maar even vanuit gaan dat dit nog een paar jaar duurt (zoals franny zegt tot 3 jaar; en dan nog onze wens voor meer kinderen). Maar ik geloof er dan ook wel in dat ze dan elkaar kunnen entertainen, tot er ruzie is :')

[ Bericht 1% gewijzigd door Nolita op 11-09-2018 19:59:33 ]
pi_181843539
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2018 19:25 schreef Nolita het volgende:
Leuk, die dreumessen op de foto O+ Kan kapitein al los staan ldg?
Wat vervelend dat hij ziek is, geen ervaring met rode hond hier. Hoop dat het meevalt!

Ja dat huishouden :X . Ik denk nu aan al die extra dingen die ik in mijn verlof voor de bevalling gedaan heb. Dat is nu dus een jaar geleden en Dus tijd om te herhalen. Maar die tijd heb ik dus ook niet. De mijne slaapt superweinig. Vandaag staat de teller op 1x 25 en 1x 20 minuten; terwijl gisteren op de opvang ze twee keer een uur sliep. De keren thuis overdag langer dan 45 minuten geslapen zijn op 1 hand te tellen. Maar op dit moment is ze dus al supermoe en heb ik besloten haar naar bed te doen. Eens zien of het lukt vandaag.
Maar dat maakt dat ik niet veel gedaan krijg. Merk inderdaad wel dat ze steeds beter even alleen kan spelen wat maakt dat ik even wat anders kan doen. Nog maar even vanuit gaan dat dit nog een paar jaar duurt (zoals franny zegt tot 3 jaar; en dan nog onze wens voor meer kinderen). Maar ik geloof er dan ook wel in dat ze dan elkaar kunnen entertainen, tot er ruzie is :')
Heel af en toe staat ie per ongeluk los maar dat heeft ie niet door :') hij is vooral bezig met het oversteken van meubelstuk naar meubelstuk en racen met de loopwagen. Zal wel niet lang meer duren denk ik :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_181843613
@tolstoi,nog geen BMR, die komt met 14 maanden.

Ik zag net op tv een item over de opmars van meningokokken b besmetting. Dat zit standaard niet in het vaccinatieprogramma (de c variant wel) maar dat gaan ze aanpassen. Benieuwd of onze kleintjes die ook nog gaan krijgen.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  dinsdag 11 september 2018 @ 20:41:12 #233
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_181844768
Met het kleine spookje in een vakantiehuisje bij de Beekse Bergen.. Vooral de ganzen sochtends bij het raam vind ze erg tof en het grote bad savonds ook.. Morgen lekker naar speelland, daarna naar iets van 'de zwijntjesclub' en hopelijk daarna zwemmen, baal alleen dat ik de zwemluiers vergeten ben, dus hoop dat ze die hier verkopen |:(


Inmiddels kan G. ook een leeuw nadoen.. (grommen en krabben met een handje)... Ik ben zo verliefd O+
So if you see me, and I’m lonesome and stoned,
So far down, the devil loved me high...
I’m just trying to untangle my mind.
pi_181844857
Hoi! Ik hoor hier niet meer/nog niet, over anderhalve maand weer :+

Maar over weinig tijd voor huishouden: check :P
Peuter heeft zichzelf nooit goed kunnen vermaken, had altijd ons nodig. Dus als we dan iets in huis wilden doen, ontfermde een van ons zich over haar en de ander ging poetsen/de was doen/koken. Alleen kosten al die klusjes bij elkaar echt veel meer tijd dan dat ik daadwerkelijk vrij heb dus dat maakt het wel lastig (wij werken allebei 4 dagen).

En nu met baby erbij is het nog lastiger plannen. Helemaal omdat baby tot voor kort precies door al onze eetmomenten heen sliep en ‘s avonds lang wakker was en je in die korte tijden dat zij overdag wakker was dus alleen maar bezig was met fles en hapjes en wat knuffelen. En zodra zij weer ging slapen, wilde peuter een op een aandacht en moesten wij nog een keer eten :')

Inmiddels slaapt baby 2x en is ze standaard wakker tijdens onze eetmomenten. Dus nu gezamenlijk aan tafel en dan naderhand in een keer alles goed opruimen. Eentje vaatwasser inruimen (en alvast snel een doek langs de vieze keukenkastjes bv) en de ander de kinderen entertainen. In het weekend kan er ook eentje met de kinderen spelen en de ander snel de wc doen. En dingen als de was gebeuren vaak ‘s avonds als de kinderen op bed liggen.
En sommige dingen schieten erbij in. En moeten even snel wanneer er bezoek komt :P
pi_181847104
Herkenbare ik-heb-nergens-tijd-voor issues :Y Zeker nu we geen schoonmaker meer hebben is het aanpoten :{ Ik probeer me er bij neer te leggen dat het op dit moment nu eenmaal zo is. Dat gaat de ene keer makkelijker dan de andere keer...

Heerst het in de buurt LDG? Ik heb het hier nog nooit voorbij zien komen op het kdv/school. Lijkt me wel erg vervelend. Beterschap! :*

Jaaa, fotodinsdag O+
Leuk die Nijntje foto's Sylver & LDG!
Y met z'n hotdog :9 Die blik ook :D

Hier ook mijn dame O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik haalde haar op bij het kdv en kreeg heel herkenbare terugkoppeling. O is heel duidelijk in wat ze wel en niet wil. Ze wordt heel boos als alle kinderen al naar buiten mogen en zij nog niet, of als de leidster ophoudt met voorlezen :+ Ook stampvoet ze en doet de stervende zwaan. Ik zie het maar als een teken dat ze zich daar goed thuis voelt :')

[ Bericht 5% gewijzigd door Fazz op 12-09-2018 14:24:01 ]
pi_181849231
Fazz, mooie foto van een prachtige dame!!

Wel fijn om de herkenning van tijdgebrek voor andere dingen te lezen.

Ldg, Oja, dat is waar, de grote jouwe is iets jonger dan de mijne! Bedoel je trouwens meningokokken B of W? Over B heb ik niets gehoord, W zit toch sinds kort in het vaccinatieprogramma? We zullen het donderdag wel zien, want dan mag S. voor de volgende vaccinaties.
https://rijksvaccinatieprogramma.nl/vaccinaties/menacwy
pi_181853293
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 23:20 schreef TolstoiFan het volgende:
Fazz, mooie foto van een prachtige dame!!

Wel fijn om de herkenning van tijdgebrek voor andere dingen te lezen.

Ldg, Oja, dat is waar, de grote jouwe is iets jonger dan de mijne! Bedoel je trouwens meningokokken B of W? Over B heb ik niets gehoord, W zit toch sinds kort in het vaccinatieprogramma? We zullen het donderdag wel zien, want dan mag S. voor de volgende vaccinaties.
https://rijksvaccinatieprogramma.nl/vaccinaties/menacwy
Wellicht heb ik ze verkeerd verstaan en zeiden ze w :D als ik google op B vind ik namelijk ook niks :') dus het zal wel w zijn
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_181853320
Volgens mij toch geen vlekjesziekte in huize ldg *O* wat ie gisteren in zn nek had is nu weer weg :D dus hopelijk gewoon een van de vele kdv griepjes ^O^
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_181854879
LDG, online boodschappen boks! Eerst uit pure luiheid een keer geprobeerd, maar het beviel ons zo goed dat we het zijn blijven doen.

Flav, wat fijn dat de vlucht zo goed ging! Een hele fijne vakantie toegewenst!

Regina, hier ook een dreumes die het liefst wil helpen als ik in huis bezig ben, vooral stofzuigen vindt ze erg interessant. Het wil dan helaas nog wel eens gebeuren dat ze de stofzuiger aan en uit blijft zetten, dat maakt dat stofzuigen er voor mij niet bepaald sneller op gaat :') Ik overweeg dus een kinderstofzuiger voor haar te kopen, kan ze daarmee lekker achter mij aanhobbelen. Slim idee trouwens van die bakken met interessante spulletjes!

Lemijn, leuke ontwikkelingen, vooral dat afpakken haha. Is een fase waar mijn dreumes ook doorheen is gegaan, gelukkig gaat dat nu steeds beter al is het een beetje afhankelijk van wie het speelgoed afpakt. Het wordt nóg leuker als ze er 'VAN MIJ!' bij gaan gillen overigens :')

LDG, super goed idee om hier de fotodinsdag ook in te voeren, knappe Kapiteintje O+ Wat vervelend dat hij misschien rode hond heeft, hopelijk blijven de vlekjes weg en blijkt het idd wat anders.
Die vaccinatie (W) krijgen volgens mij alle kleintjes die op 1 mei 2018 14 maanden waren. J was toen helaas 18 maanden dus valt net buiten de boot.. Wij overwegen om hem zelf te kopen, kost volgens mij iets van ¤ 57,-. Echter twijfel ik ergens ook omdat dit vaccin pas sinds 2016 op de markt is voor kinderen, is dus nog weinig tot niets bekend over eventuele bijwerkingen enzo. Lastig..

Sylver, wat een super schattige foto O+

Franny, een smullende Y O+

Good, fijn dat jullie je vermaken in Beekse Bergen, het klinkt heerlijk!

Fazzoletti, wat een prachtige foto! O+ En de stervende zwaan, ik zag meteen mijn eigen dochter voor me, heel herkenbaar :')

J heeft maandag haar 2e wendag op de crèche gehad en het was gelukkig hartstikke goed gegaan. Ze heeft lief gespeeld en netjes op haar beurt gewacht met eten (geduld en eten is normaal een combinatie die niet samen gaat). Verder is ze helaas meteen weer hoesterig nu het weer omslaat en hoest ze zichzelf voornamelijk 's nachts wakker. Hoestsiroop werkt helaas niet en water drinken verzacht even maar is natuurlijk geen blijvende oplossing. Als iemand hier dé oplossing weet, houd ik mij dan ook aanbevolen :)
pi_181863338
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2018 16:39 schreef Sylver_ het volgende:
Oh wow, dat is al een grote kapitein aan het worden!

Ik doe mee, Nijntjefotodinsdag zei je toch? :+
[ afbeelding ]
Wat is Nijntje bruin geworden!
:P
  woensdag 12 september 2018 @ 21:12:03 #241
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_181867764
Schanu, tegen hoesten helpt niks. Alleen de tijd. Tenzij bijzondere oorzaken etc... maar daar zou ik niet gelijk vanuit gaan :).

En ja ach dat afpakken. Er staat tegenover dat hij tegenwoordig van de planten afblijft!

Gezellig al die foto's *O* .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_181869272
Wat fijn dat de vlekjes weg zijn ldg! Voelt kapitein zich ook weer beter?

Ik moest lachen om de terugkoppeling over O fazz; heerlijk toch!

En fijn dat het wennen op de crèche ook weer goed ging voor J schanu :)

Weten jullie nog dat ik twijfelde over nog een pak kunstvoeding. Ik kocht n pak en N heeft er met grote moeite 100cc van gedronken in 2 weken tijd. Heb maar besloten dat de opvang het niet meer aan hoeft te bieden. Ze drinkt nu in de ochtend; avond en 1x snachts bij mij, zal wel goed zijn zo.

En we zijn dus het slapen aan het aanpakken en er zit zowaar vooruitgang in. O+ Gisteren zelfs voor het eerst een avond aan mijn opleiding kunnen besteden (waar ik al bijna een jaar mee bezig ben en dus nogal achterloop; nooit weer met een baby!)
Maar waar ik vooral van geniet is dat ze vandaag na 3 minuten krijsen rustig werd en stil in slaap is gevallen i.p.v. huilend van vermoeidheid omkiepen ;(
Normaal was stil = slapen; maar gisteren voor het eerst stil en zag ik op de camera dat haar oogjes nog open waren. Niet veel later slaapt ze dan. Ze kan het! *O*
pi_181879355
Nolita, wat ontzettend fijn dat er vooruitgang in het slapen zit!! Hoe hebben jullie dat aangepakt?

S. heeft vanochtend de BMR en Men ACWY vaccinatie gekregen, was even brullen, vooral na de 2e prik toen ie snapte wat er gebeurde. Daarna zat ie de jeugdarts nog even boos aan te kijken, van wat flik je me nou :P
En hij zei ook nog even het woord "boek" goed tegen de arts, die dat meteen toevoegde aan ons rijtje woorden die hij al kan zeggen. En hij ging grommen toen hij een tijger op het verschoonkussen zag staan _O- _O- _O-

Stats bij 14 maanden: 11,5 kg en 81,6 cm

Jeugdarts zei ons geen zorgen te hebben over zijn weinige slapen, S. oogt fit en gezond, onderzoekend en nieuwsgierig, dus dat is prima als hij dan minder slaapt dan gebruikelijk. Blijkbaar kan hij met minder toe.
pi_181894862
Goede stats van S! N slaapt soms ook erg weinig maar zolang ze energiek en vrolijk blijft maak ik me daar idd geen zorgen om.
En herkenbare woordjes al, wat leuk! Dat vind ik hier nog lastig te ontdekken.

Dat slapen, daar zijn we 2 weken geleden mee begonnen. We merkten dat het echt krijsen om het moeten gaan slapen was, hoe moe ook. Op een gegeven moment was niets meer goed (wiegen, bij ons liggen, erbij blijven, slapend wegleggen lukte niet meer). Het vermoeide ons enorm en avonden hadden we al sinds de bevalling niet voor ons, maar vaak ook pas later kunnen slapen dan we wilden. We moesten iets anders gaan doen.

We hebben ervoor gekozen om na het ritueel haar in bed te leggen met de woorden: welterusten, papa en mama houden van je, nu even lekker slapen. Dan zetten we een timer op 2; dan 4; dan 8; dan 16; en een enkele keer nog eens 16 minuten gezet (32 kom ik echt niet over mijn hart verkrijgen, maar de 2de 16 heeft ze gelukkig nooit halverwege gered.
Maar het was zwaar; ze krijste dan soms een half uur lang. Als we tussendoor bij haar kwamen legden we haar weer neer met een kus en dezelfde woorden. Zodat ze weet dat we er zijn en van haar houden. Echter krijste ze daarna nog even een standje harder.
We hebben ons afgevraagd of we dit door moesten zetten want het deed ons ook wel verdriet; maar kregen haar anders ook niet meer in slaap! Dus na overleg doorgezet en uiteindelijk gaat het steeds beter en krijst ze minder lang; hoef je minder vaak terug. Gisteravond bleef ze zelfs liggen en was het geen hard krijsen meer. Daarom na 2 minuten niet gegaan en niet veel later sliep ze.
We merken nu na 2 weken voor ons eigen gemoedstoestand al een heel verschil; de avonden zijn terug waarin we weer wat gedaan krijgen. We kunnen weer samen wat tv kijken en dan toch nog op tijd naar bed. Zijn nu al minder vermoeid, heerlijk!

Normaal werd ze trouwens 1x wakker en na een voeding slaapt ze bij ons verder. Afgelopen nacht was ik best wakker en wilde eens proberen om haar in dr eigen bed terug te gaan leggen. Na wat huilen sliep ze binnen 5 minuten. Dus ook die gaan we nu proberen door te zetten. Ze werd nu wel om 6:00 wakker waarna ze nog 2 uurtjes bij ons heeft geslapen.
pi_181895281
Overdag is het een iets ander verhaal. Ze valt wel in slaap maar slaapt dan niet langer dan 25 minuten? Op de opvang slaapt ze wel makkelijk een uur en gisteren bij opa en oma ook. Weet dus niet goed hoe dat komt.
Ze gaat naar bed wanneer ik de eerste signalen zie (gapen, haren trekken, ogen wrijven). Op de opvang hanteren ze juist wat vastere tijden nu ze wat groter is, dus daar ben ik nog mijn weg in aan het zoeken.

Oke, ze werd om 10:00 moe (vaste tijd vd opvang) maar viel dus niet in slaap. Na de eerste 16 minuten heb ik haar bij me gepakt en heeft ze 20 minuten geslapen; overleggen mislukte dus nu wakker }:|

[ Bericht 26% gewijzigd door Nolita op 14-09-2018 11:18:15 ]
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 15 september 2018 @ 01:11:52 #246
269689 crew  Viv
pi_181912734
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 09:40 schreef Sylver_ het volgende:
Hoe gaat het met de plekjes? Blijft hij er een beetje van af?

En met ZZ, Vivi? Heeft ze last van d'r kin?
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 20:28 schreef TolstoiFan het volgende:
Vivi, hoe gaat het met ZZ en haar kinnetje?
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 10:04 schreef TolstoiFan het volgende:
:( :'( |:( :X S. stoot net precies met zijn neus tegen de tafel..... gelijk weer bloeden :'( :'( :'(
Ze bleef er tot mijn verbazing heel goed vanaf en het heelde ook netjes, tot ze afgelopen zaterdag weer op haar kin viel (niet hard, vanuit kruipstand) en het weer ging bloeden. En gisteren opnieuw. :X Herkenbaar dus! :* Het ziet er een beetje viezig uit nu (dat het steeds vochtig wordt door kwijl/eten helpt ook niet), ik overweeg de antibiotica-zalf in te zetten die we nog hebben liggen van toen ze een hardnekkig eczeem-wondje had. :@
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 14:09 schreef Lemijn het volgende:
* boos worden als een peuter die op bezoek is met zijn favoriete auto gaat spelen :o. Die kende ik nog niet, tot nu toe ging hij dan gewoon want anders doen. Naast protesterend zich in mijn armen werpen heeft hij ook afpakken geprobeerd. Lukte niet. Nog bozer. Interessante ontwikkeling, dit.
ZZ wordt dus boos als kindjes met haar favoriete speelgoed durven te spelen op het kinderdagverblijf. :') Snap ik ook wel, want thuis hoeft ze haar speelgoed vrijwel nooit te delen. Het is niet alleen als zij met iets aan het spelen is/was, maar ook als ze ziet dat een kindje helemaal aan de overkant van de ruimte op "haar" loopfietsje dreigt te stappen. :D O+
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 09:25 schreef Nolita het volgende:
Overdag is het een iets ander verhaal. Ze valt wel in slaap maar slaapt dan niet langer dan 25 minuten? Op de opvang slaapt ze wel makkelijk een uur en gisteren bij opa en oma ook. Weet dus niet goed hoe dat komt.
Ik noem 25 minuten een mislukt dutje, een volledige slaapcyclus is 45 minuten en ZZ slaapt vaak precies 1 of 2 cycli overdag. En op de opvang ook altijd langer dan thuis, maar dan moet ze ook eerder opstaan dan op de niet-opvangdagen, dus dat compenseert ze zelf. :Y)

Ik had gisteren wel iets stoms met de opvang zeg. :{ Ze bieden ZZ gewone melk aan tijdens de lunch, maar dat wil ze niet. Wat mij betreft prima, want water drinkt ze wél graag, en ze is dol op yoghurt. Kwamen ze er gisteren mee dat ze ook water niet goed zou drinken. :? Bleek dat ze alle kindjes een beker water geven die dan leeggedronken moet worden voordat ze hun fruit krijgen, maar ZZ had na een paar slokjes even genoeg en werd toen boos omdat ze aandrongen. De leidster zei ook nog zoiets als "ja, de andere kindjes krijgen dit ook zo, dus we willen daarin wel 1 lijn blijven hanteren".

Ik was even te overrompeld om er direct op te reageren, maar ik wil hier zéker nog wel op terugkomen. Wij houden het principe aan dat het kind zélf mag bepalen of en hoeveel er gegeten/gedronken wordt van wat er aangeboden wordt. ZZ kan inderdaad na een paar slokjes water weigeren, en dan een paar happen eten en dan wel weer drinken, maar zo doen we het als volwassenen zelf toch ook? Ik wil echt niet dat zij een strijd gaan voeren over eten of drinken, waardoor ze er negatieve associaties bij krijgt. :N
pi_181915463
Daar zou ik ooknog wel op terugkomen vivi; N is een stuk jonger maar drinkt meestal maar een paar slokjes water, nooit een halve of hele beker achter elkaar! Ze vindt het ook fijn om tussen het eten door weer wat te drinken, daarna eet ze ook weer beter. Hier staat de beker in huis zoveel mogelijk binnen handbereik voor haar, ik snap dat dat op de opvang niet echt een optie is met zoveel kinderen. Maar gedwongen moeten drinken klinkt nogal naar en onnodig als ze gewoon goed drinkt.
Zelf drink ik altijd pas na het eten.

Over het slapen, ik vind 25 minuten ook mislukt hoor. Maarja wat doe je eraan als ze niet verder slapen. Dan vind ik toch dat ze 25 minuten geslapen heeft ;)
Ze had gisteren sowieso een slechte dag volgens mij. Niets was goed of leuk tot papa thuiskwam. Dat vind ik dan zo jammer van de dag dat we dan samen zijn. Ze sliep wel weer binnen 5 minuten gisteravond en vannacht gaf ze 1 gilletje toen ik haar na de voeding terug in bed legde. Ze werd wel nog eens wakker en sliep verder in ons bed.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 15 september 2018 @ 09:36:05 #248
269689 crew  Viv
pi_181915973
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 09:03 schreef Nolita het volgende:
Over het slapen, ik vind 25 minuten ook mislukt hoor. Maarja wat doe je eraan als ze niet verder slapen. Dan vind ik toch dat ze 25 minuten geslapen heeft ;)
Meestal knapt het humeur van ZZ wel op na zo'n kort dutje, dus helemaal mislukt is het ook weer niet inderdaad. ;)
pi_181921879
Als het een dutje korter dan een halfuur is komt er meestal later op de middag nog eentje hier.
Breekt de boel soms een beetje op buitenshuis maar ja draagdoek :s) .

[ Bericht 25% gewijzigd door Unihipili op 15-09-2018 17:16:20 ]
pi_181922376
Bij Y is het overdag slapen ook een zooitje. Dutje hier, dutje daar. Chagrijnig worden en toch niet willen slapen. Op het kdv slaapt hij natuurlijk wel altijd een goede middagdut. :') .
Maar ik moet zeggen dat ik het ook een beetje laat gaan en er niet heel serieus werk van maak om hem iedere middag op een vaste tijd op bed te krijgen, omdat ik het ook wel weer lekker vind dat we wat flexibeler zijn. Zeker met nog een kleuter erbij. Met de oudste hadden we in de dreumestijd een strak schema, waarbij we altijd rond 13:00 thuis moesten zijn, zodat ze naar bed kon. Dan sliep ze vaak lekker lang. Maar zij ging 's avonds ook wel wat later naar bed, meestal rond 20:00. Y doet korte slaapjes overdag maar ligt wel om 19:15 in z'n bed. Het heeft zo z'n voor- en nadelen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')