abonnement Unibet Coolblue
  zondag 19 augustus 2018 @ 11:55:00 #1
430 Hallahan
...tot je er groen van ziet...
pi_181295256
Ik heb gisteren een hele mooie (vind ik althans) vintage keukenkast gekocht. Gezien de leeftijd is deze in een zeer goede staat.




Alleen de deurtjes hangen niet helemaal recht meer.




Dit soort scharnieren zitten erin:







Wat is de snelste, juiste manier om deze deurtjes weer recht af te hangen?
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_181295743
mooiste is om dezelfde scharnieren op te scharrelen , deze zijn in de loop van de tijd wat ingesleten door het gewicht van de deurtjes.

Wat je kan proberen is om de schroeven eruit te halen en opnieuw erin te draaien en zo de boel opnieuw te stellen . Mocht dit nu wel werken dan evt een klein beetje lijm in het gat van de schroeven doen . Dan fixeert de schroef zich wat in het gat en blijft hij beter hangen .

verder mooie vintage kast hoor :)
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  zondag 19 augustus 2018 @ 12:28:05 #3
430 Hallahan
...tot je er groen van ziet...
pi_181295795
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 12:24 schreef Cybersijp het volgende:
mooiste is om dezelfde scharnieren op te scharrelen , deze zijn in de loop van de tijd wat ingesleten door het gewicht van de deurtjes.
Daar dacht ik ook aan, heb gisteren al een tijd gezocht maar kon niets vinden op internet, enig idee?

Je merkt inderdaad dat in het bovenste scharnierpunt speling zit...
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_181297149
quote:
1s.gif Op zondag 19 augustus 2018 11:55 schreef Hallahan het volgende:
(vind ik althans)
Vind ik ook! Mooi ding. Wanneer is deze gemaakt, en weet je toevallig ook waar?

(sorry voor de offtopic)
pi_181297666
Je kan ook proberen de schroefgaten (deels) op te vullen door er een stukje lucifer of tandenstoker in te lijmen zodat de schroef weer wat grip heeft.
  zondag 19 augustus 2018 @ 14:16:38 #6
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_181297958
quote:
1s.gif Op zondag 19 augustus 2018 12:28 schreef Hallahan het volgende:

[..]

Daar dacht ik ook aan, heb gisteren al een tijd gezocht maar kon niets vinden op internet, enig idee?

Je merkt inderdaad dat in het bovenste scharnierpunt speling zit...
Misschien kun je scharnieren omdraaien? Lijkt me vanaf de foto gezien dat de bovenste scharnieren een beetje uit gelubberd zijn. Is ook wel logisch dat de meeste kracht op de bovenste scharnieren zit. wissel boven en onder eens. En links / rechts als er deurtjes verschillende richtingen open gaan.
  zondag 19 augustus 2018 @ 15:15:33 #7
430 Hallahan
...tot je er groen van ziet...
pi_181299408
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 13:38 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Vind ik ook! Mooi ding. Wanneer is deze gemaakt, en weet je toevallig ook waar?

(sorry voor de offtopic)
De vorige eigenaar heeft deze uit een erfenis van een familielid, hij weet niet beter dan dat deze kast altijd bij dat familielid in de keuken heeft gestaan. Hij denkt zelf dat deze kast dan ook uit de jaren 60 stamt.

Waar of door wie deze gemaakt is? Geen flauw idee, heb nog geen merkje of zo kunnen vinden...
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
  zondag 19 augustus 2018 @ 15:17:57 #8
430 Hallahan
...tot je er groen van ziet...
pi_181299464
quote:
7s.gif Op zondag 19 augustus 2018 14:16 schreef borbit het volgende:

[..]

Misschien kun je scharnieren omdraaien? Lijkt me vanaf de foto gezien dat de bovenste scharnieren een beetje uit gelubberd zijn. Is ook wel logisch dat de meeste kracht op de bovenste scharnieren zit. wissel boven en onder eens. En links / rechts als er deurtjes verschillende richtingen open gaan.
Da's een goed idee, het was me opgevallen dat de onderste scharnieren minder te lijden hebben gehad (minder spelling hebben). Zal eens proberen!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
  zondag 19 augustus 2018 @ 15:19:15 #9
430 Hallahan
...tot je er groen van ziet...
pi_181299488
quote:
6s.gif Op zondag 19 augustus 2018 14:05 schreef StupidDutch het volgende:
Je kan ook proberen de schroefgaten (deels) op te vullen door er een stukje lucifer of tandenstoker in te lijmen zodat de schroef weer wat grip heeft.
Met de schroefgaten is niets mis, het zijn puur de scharnieren waar de speling zit.
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')