abonnement Unibet Coolblue
pi_181294196
Mijn achtjarige poes is al ruim twee weken vermist, via buurtbewoners kreeg ik meldingen dat ze gezien was in een buitengebied, ik ben wezen kijken en via de verrekijker zag ik haar inderdaad zitten in een weiland. Tenminste ik ben 90% zeker dat het mijn kat is. Toen ik erop af liep rende ze een maisveld in en dat is onmogelijk zoeken voor mij.

Wat is de beste manier om de kat toch te pakken te krijgen? Ik zat te denken aan zo'n val in de vorm van een kooi met lokaas, of zijn er betere manieren?
pi_181294304
Dierenambu bellen, die doen dit bij de vleet.

Bij de ene moet je wel betalen, bij de ander niet. Bij mij kwam ze de kooi installeren en heeft ze nog een uur helpen zoeken. Heel lief. Volgende dag kooi terug gebracht met een zak voer.

[ Bericht 68% gewijzigd door #ANONIEM op 19-08-2018 11:04:52 ]
pi_181294552
Als poes zo weinig benaderbaar is, dan is de kans dat je haar met een vangkooi vangt niet zo groot. Dicht bij huis zou het anders zijn, maar een kooi in het buitengebied zetten? Je vangt vast van alles, maar je eigen poes? Lijkt me sterk.

Is het een buitenpoes?
pi_181294582
quote:
1s.gif Op zondag 19 augustus 2018 11:03 schreef Myrr het volgende:
Dierenambu bellen, die doen dit bij de vleet.

Bij de ene moet je wel betalen, bij de ander niet. Bij mij kwam ze de kooi installeren en heeft ze nog een uur helpen zoeken. Heel lief. Volgende dag kooi terug gebracht met een zak voer.
Dank, heb ze een mailtje gestuurd.
pi_181294603
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 11:15 schreef Queller het volgende:
Als poes zo weinig benaderbaar is, dan is de kans dat je haar met een vangkooi vangt niet zo groot. Dicht bij huis zou het anders zijn, maar een kooi in het buitengebied zetten? Je vangt vast van alles, maar je eigen poes? Lijkt me sterk.

Is het een buitenpoes?
Het weiland is ongeveer 1km van mijn huis (woon in een dorp), er lopen ook genoeg andere beesten rond, vooral konijnen, maar als ik vlees als lokaas gebruik denk ik dat er een kans is dat de kat erop af komt. De poes wordt steeds gespot in hetzelfde gebied door buurtbewoners. Het is inderdaad een buitenpoes.
pi_181294618
Wat belet haar om gewoon thuis te komen?
En ze rende voor je weg? Hoe kan dat?
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_181294631
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 11:19 schreef Sigaartje het volgende:
Wat belet haar om gewoon thuis te komen?
En ze rende voor je weg? Hoe kan dat?
Als ik dat eens wist.. ze leek thuis prima op haar gemak tot het moment dat ze verdween. Ik ben een half jaar geleden verhuisd dus mogelijk heeft ze moeite met haar nieuwe omgeving. Er zit in de buurt een kater waar ze nog wel eens ruzie mee heeft gehad, mogelijk heeft het daarmee te maken.
pi_181294703
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 11:19 schreef BufferOverflow het volgende:
Het weiland is ongeveer 1km van mijn huis (woon in een dorp), er lopen ook genoeg andere beesten rond, vooral konijnen, maar als ik vlees als lokaas gebruik denk ik dat er een kans is dat de kat erop af komt. De poes wordt steeds gespot in hetzelfde gebied door buurtbewoners. Het is inderdaad een buitenpoes.
En egels, ratten, andere katten; wordt druk in de vangkooi ;)

Ik zou de komende dagen in de buurt rondjes gaan lopen, rammelen met de brokjes en roepen. Ze hoort je heus wel en als ze zin heeft om te komen, dan komt ze wel!
pi_181294730
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 11:25 schreef Queller het volgende:

[..]

En egels, ratten, andere katten; wordt druk in de vangkooi ;)

Ik zou de komende dagen in de buurt rondjes gaan lopen, rammelen met de brokjes en roepen. Ze hoort je heus wel en als ze zin heeft om te komen, dan komt ze wel!
Denk dat ze in overlevingsmode zit en daardoor schuw is, maar ik kan het altijd proberen.
pi_181294758
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 11:20 schreef BufferOverflow het volgende:

[..]

Als ik dat eens wist.. ze leek thuis prima op haar gemak tot het moment dat ze verdween. Ik ben een half jaar geleden verhuisd dus mogelijk heeft ze moeite met haar nieuwe omgeving. Er zit in de buurt een kater waar ze nog wel eens ruzie mee heeft gehad, mogelijk heeft het daarmee te maken.
Misschien ongemerkt zwanger geraakt en dat ze ergens bevallen is tussen de mais?

Sorry, ik roep maar wat hoor....
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_181294785
quote:
1s.gif Op zondag 19 augustus 2018 11:27 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Misschien ongemerkt zwanger geraakt en dat ze ergens bevallen is tussen de mais?

Sorry, ik roep maar wat hoor....
Nee ze is gesteriliseerd.
pi_181294799
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 11:29 schreef BufferOverflow het volgende:

[..]

Nee ze is gesteriliseerd.
Oh ok
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_181294827
quote:
1s.gif Op zondag 19 augustus 2018 11:03 schreef Myrr het volgende:
Dierenambu bellen, die doen dit bij de vleet.
die doen dit dus niet, komen alleen gevangen dieren ophalen, geen doen als ze uren bezig zijn met het vangen van katten, vogels en honden terwijl er andere beesten zijn die ook hulp nodig hebben.

Ze kunnen je hooguit een vangkooi leveren
pi_181295659
Je kunt natuurlijk ook zelf een relatief eenvoudige val bouwen
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
pi_181304956
Misschien een stomme vraag maar... als je je kat hebt gevangen, wat ga je dan doen?
Ze is een buitenpoes zeg je, hoe ga je haar dan in de buurt houden? Of kan ze binnen nog wennen?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_181310717
quote:
1s.gif Op zondag 19 augustus 2018 19:11 schreef Cat-astrophe het volgende:
Misschien een stomme vraag maar... als je je kat hebt gevangen, wat ga je dan doen?
Ze is een buitenpoes zeg je, hoe ga je haar dan in de buurt houden? Of kan ze binnen nog wennen?
Denk dat ik de kat de eerste week binnenhoud zodat ze weer gewend is aan de omgeving, verder heb ik een reflecterende halsband en een tracker besteld mocht ze in de toekomst opnieuw er vandoor gaan..
pi_181314768
Ik zou in de schemer of 's nachts rustig gaan roepen. Vangkooi lijkt me een optie als je vlakbij kunt zitten, want je zal inderdaad ook wel andere dieren vangen. Combinatie van roepen vlakbij een kooi?
pi_181315459
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2018 06:06 schreef Holyme het volgende:
Ik zou in de schemer of 's nachts rustig gaan roepen. Vangkooi lijkt me een optie als je vlakbij kunt zitten, want je zal inderdaad ook wel andere dieren vangen. Combinatie van roepen vlakbij een kooi?
Dit. De beste tip om een kat terug te krijgen in in de nacht, rond 3:00 ofzo als het verkeer rustig is, te rammelen en te roepen. Maar dat werkt denk ik vooral bij bange katten op straat die overdag niet onder een bosje vandaan durven te komen. De kat van TS lijkt het prima naar zijn of haar zin te hebben in het maisveld met alle eetbare beestjes...
Het is dus niet de eerste keer dat de kat het nieuwe huis verliet en de weg terug is bekend? Dikke kans inderdaad dat de eerst volgende keer het beestje weer de pootjes neemt.
pi_181318544
's nachts rondlopen heb ik al een aantal keer geprobeerd zonder succes. Heb nu een vangkooi neergezet, even afwachten hoe dat gaat. De kat is inderdaad al twee keer eerder weggelopen maar kwam beide keren binnen 3 dagen weer terug. De voorgaande 7 jaar daarvoor is ze nooit weggelopen. Ik vind het geen probleem als ze de omgeving verkent, maar als ze zo lang weg is ben ik bang dat ze gaat verwilderen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')