abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 18 augustus 2018 @ 21:49:24 #51
63722 z80
I fink you freaky
pi_181284055
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 21:41 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Nee, RAID is wat anders. Dan wordt er een een op een kopie gemaakt van een schijf op een tweede schijf. En we gaan helemaal niets uitzetten. We hebben veel te veel eigenwijze klanten met die actie gehad ;)

[..]

Er was een Synology gepland maar die is vanmiddag kapot verklaard. Ach, komt goed.

Nu de rest van vanavond even bij lezen.
3 Disken en opslagruimte van 2? Dan staan deze waarschijnlijk in Raid5. Er kan dan 1 disk stuk gaan zonder data verlies. Raid1 is mirror. 2 disken die een exacte copy van elkaar zijn. Raid0 is stripe. Minimaal 2 disken waarbij de data verdeelt wordt over de 2 schijven. zeer snel maar al nadeel 1 disk stuk alles weg. Raid 6 is te vergelijken met Raid5 maar dan met 1 disk extra die stuk mag gaan.
En er zijn verschillende combinaties van raidsets mogelijk. En als bonus is er ook nog zoiets als een JBOD. Voor grote systemen bestaan er nog andere oplossingen die voornamelijk softwarematig zijn.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_181284057
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 21:48 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Dan ben ik verkeerd voorgelicht :{w
:*
pi_181284114
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 21:49 schreef z80 het volgende:

[..]

3 Disken en opslagruimte van 2? Dan staan deze waarschijnlijk in Raid5. Er kan dan 1 disk stuk gaan zonder data verlies. Raid1 is mirror. 2 disken die een exacte copy van elkaar zijn. Raid0 is stripe. Minimaal 2 disken waarbij de data verdeelt wordt over de 2 schijven. zeer snel maar al nadeel 1 disk stuk alles weg. Raid 6 is te vergelijken met Raid5 maar dan met 1 disk extra die stuk mag gaan.
En er zijn verschillende combinaties van raidsets mogelijk. En als bonus is er ook nog zoiets als een JBOD. Voor grote systemen bestaan er nog andere oplossingen die voornamelijk softwarematig zijn.
Ja, RAID6 is het *O*
Spoilers!
pi_181284133
Ben blij dat dit hele spul me aan m'n RAID kan roesten ondertussen :')
  zaterdag 18 augustus 2018 @ 21:53:39 #55
63722 z80
I fink you freaky
pi_181284165
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 21:51 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ja, RAID6 is het *O*
Dat zijn minimaal 4 disken. En opslag ruimte van 2. Bij een raid6 ben je ongeacht de grote 2 disken kwijt. Thuis zal het wel een raid5 zijn. Minimaal 3 disken en 1 kwijt.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_181284180
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 21:52 schreef FranticDJ het volgende:
Ben blij dat dit hele spul me aan m'n RAID kan roesten ondertussen :')
Goed dat je zelf die :') er bij zet.
Spoilers!
pi_181284193
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 21:53 schreef z80 het volgende:

[..]

Dat zijn minimaal 4 disken. En opslag ruimte van 2. Bij een raid6 ben je ongeacht de grote 2 disken kwijt. Thuis zal het wel een raid5 zijn. Minimaal 3 disken en 1 kwijt.
Ja nou, laat maar hoor ;(
Spoilers!
  zaterdag 18 augustus 2018 @ 21:54:56 #58
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181284194
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 21:52 schreef FranticDJ het volgende:
Ben blij dat dit hele spul me aan m'n RAID kan roesten ondertussen :')
Zal je vast een RAIDen voor hebben
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181284205
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 21:54 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Goed dat je zelf die :') er bij zet.
Zelfkennis :+
pi_181284417
Net begonnen aan het _O_ reisverslag _O_ van O+ Lucky O+ maar meteen al een vraag voor het verder lezen.. Tweeënhalf uur gewacht in de ferryterminal?! Ik ben echt zó vaak via Duinkerke en Calais naar Dover gevaren via de verschillende maatschappijen en altijd op het allergoedkoopste ticket, waardoor je dus niet later kunt afvaren dan je geboekte tijd, maar in de praktijk wel gewoon altijd een eerdere boot (of twee, of drie) mag pakken wanneer je veel te vroeg bent. Er is toch elk uur een afvaart?! In mijn ervaring is het het gewoon richting boot rijden, ticket laten zien en de vraag krijgen of je meteen de eerstvolgende boot al op wilt en dan hop, inschepen.
Nou ben ik toevallig de laatste twee keer wel via Calais gegaan, nu bij Duinkerke anders?!

Naja. Verder lezen :9

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 18-08-2018 22:55:01 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_181284492
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 22:03 schreef minilot het volgende:
Net begonnen aa het _O_ reisverslag _O_ van O+ Lucky O+ maar meteen al een vraag voor het verder lezen.. Tweeënhalf uur gewacht in de ferryterminal?! Ik ben echt zó vaak via Duinkerke en Calais naar Dover gevaren via de verschillende maatschappijen en altijd op het allergoedkoopste ticket, waardoor je dus niet later kunt afvaren dan je geboekte tijd, maar in de praktijk wel gewoon altijd een eerdere boot (of twee, of drie) mag pakken wanneer je veel te vroeg bent. Er is toch elk uur een afvaart?! In mijn ervaring is het het gewoon richting boot rijden, ticket laten zien en de vraag krijgen of je meteen de eerstvolgende boot al op wilt en dan hop, inschepen.
Nou ben ik toevallig de laatste twee keer wel via Calais gegaan, nu bij Duinkerke anders?!

Naja. Verder lezen :9
Hij gaat elke 2 uur vanaf Duinkerke. En we hadden een half uur vertraging.
Spoilers!
pi_181284515
@ Mini: misschien reis jij doorgaans buiten hoogseizoen?
Bij de trein werkt het idd ook zo. Vaak eerder kunnen boarden, maar als het heel druk is dan moet je gewoon netjes tot je tijdslot wachten.
Eén keer terug meegemaakt dat we bij de poort niet eerder konden maar 'handmatig' aangewezen werden op de parking dat we aan mochten sluiten al was het onze trein niet.
pi_181284573
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 22:05 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Hij gaat elke 2 uur vanaf Duinkerken. En we hadden een half uur vertraging.
ftfy alleen op z'n fransoos skip je de n :P (Dunkerque), edit: laat maar ik ben weer de halve Vlaming /edit

Maar ik ga eens achter kaap kont liggen, E. voelt zich niet helemaal fit -O-

:W
pi_181284684
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 21:41 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat is de legende, de waarheid is dat 70% van de D vliegtuigen neergeschoten zijn door de Hawker Hurricane.
Weet ik Piet. Maar we houden de legende graag levend. En die Spitfire is veel mooier. Hoewel.. bij nader inzien denk ik dat ze best vaak met elkaar verward worden want het lijken broertjes. Er was indertijd zo'n mooie televisieserie die ging over de Britse jachtvliegers. Erg lang geleden maar prachtig.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_181284703
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 22:05 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Hij gaat elke 2 uur vanaf Duinkerke. En we hadden een half uur vertraging.
Oh echt? Gossie!

Weet ik dat ook weer :) Verder met de rest nu :9
Let me see you stripped down to the bone
pi_181285258
_O_ @ verslag! Zo gedetailleerd! Af en toe fijn knorrig. En weer eens wat anders, dat stuk Engeland! ^O^
Nou wil ik scones. :9

Over LS' afvaart gesproken, vanavond niet naar de Pleinbios. Ik had met mijn neus gekeken, vanavond bleek Dunkirk (en dus niet I, Tonya, die is woensdag pas) te draaien en die heb ik al gezien. Gelukkig kwam ik er op tijd achter en niet pas in Rotterdam. :+
Let me see you stripped down to the bone
pi_181285749
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 20:07 schreef Molo het volgende:

[..]

Tot nu toe vond ik Koreaans niet geweldig

Maar deze ga ik vaker maken :9

Wel maar de tweederde peperpasta en helft van de aangegeven sojabonenpasta door gedaan, want vond ik in vorige gerechten te overheersend

Haat niet op mijn fotoskills/kookskills :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zou dit eten! :9
Let me see you stripped down to the bone
pi_181285908
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 22:27 schreef minilot het volgende:

Over LS' afvaart gesproken
Ik las tot drie keer toe 'uitvaart' ;(
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_181285935
RIP aan de nabestaanden dan maar.
Spoilers!
pi_181285982
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 21:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Anders ik wel
*zwaait driftig*

Oh..
..nog steeds alleen knullen zeker? :{
Let me see you stripped down to the bone
pi_181285995
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 22:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
RIP aan de nabestaanden dan maar.
:D

Ik ga 't nu lezen!
pi_181285997
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 22:27 schreef minilot het volgende:
_O_ @ verslag! Zo gedetailleerd! Af en toe fijn knorrig. En weer eens wat anders, dat stuk Engeland! ^O^
Nou wil ik scones. :9

Over LS' afvaart gesproken, vanavond niet naar de Pleinbios. Ik had met mijn neus gekeken, vanavond bleek Dunkirk (en dus niet I, Tonya, die is woensdag pas) te draaien en die heb ik al gezien. Gelukkig kwam ik er op tijd achter en niet pas in Rotterdam. :+
Ohh scones :9

Welterusten! :W
pi_181286154
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 22:08 schreef FranticDJ het volgende:

[..]


Maar ik ga eens achter kaap kont liggen, E. voelt zich niet helemaal fit -O-

Kalmer batsen, dat meisje heeft het aan haar hart! :*
Hoe lang blijft E. nog? :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_181286166
Trusten Tele! :W Vroeg naar bed voor een zaterdag :)
Let me see you stripped down to the bone
  zaterdag 18 augustus 2018 @ 23:03:16 #75
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_181286306
Nog even terugkomend op het aanbod om DVD's te lenen van The West Wing. Lief aangeboden, maar ik realiseer me opeens dat we geen DVD-speler 9meer) hebben. :@
Zal wel even naar een andere oplossing gaan kijken.

En nu het reisverslag van Lucky even lezen gaan.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')