abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage zaterdag 18 augustus 2018 @ 12:06:23 #1
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_181273188
Voordat ik mijn geratel begin, in dit topic is staat wat meer achtergrond over het ongeluk zelf: PTA / Een kleine hulde aan de DS3

Ondertussen is het al weer 3 maanden geleden, woensdag 16 mei, dat ik mijn ongeluk heb gehad, en nog steeds voelt het raar aan. Eigenlijk heb ik niet echt een doel met dit topic, maar ik wil het gewoon even van mij afschrijven, misschien dat het iets helpt qua verwerking. Er begint ook meer terug te komen qua herinnering, met name de dagen voor het ongeluk.

Nog steeds vraag ik me af hoe het ongeluk is gebeurd en waarom ik me er echt helemaal niks van kan herinneren. De week ervoor had ik bij een borrel van het werk opeens last van duizeligheid, de soort die ik heel soms (soms jaren niet) heb door gebrek aan voeding in combinatie met warmte/inspanning/alcohol. Nadat het voorbij was weer gewoon normaal gedaan en het lange weekend (hemelvaart) flink in de tuin bezig geweest. Na een bezoek aan het tuincentrum voor nieuwe planten voelde er al iets niet helemaal goed in mijn buik maar ook daar weinig aandacht aan besteed. Ook na het weekend voelde die buik niet heel lekker aan en heb ik een paar nachten echt beroerd geslapen voor zover het überhaupt lukte. En dan opeens zit je in een ambulance en ben je aan het bellen met je baas dat je niet in de file staat maar onderweg bent naar het ziekenhuis ...

Van die bewuste ochtend mis ik dus ongeveer een uurtje, oftewel de rit tot het ongeval en het eerste kwartier(?) na het ongeluk. De eerste hulpdienst ter plaatse was de politie, schijnbaar heb ik een heel gesprek gehad met een agent die bij me in de auto was gaan zitten, maar daar heb ik geen herinnering van. Op het moment van opname in het ziekenhuis lijkt het in eerste instantie allemaal mee te vallen qua lichamelijk schade en wilden ze me eigenlijk al weer in het weekend naar huis toe sturen in afwachting tot de operatie de week er na. Nu zou je denken dat het ongeluk het ergste is, maar dat moest helaas nog komen.

Mijn buik was aan de linkerzijde volledig blauw/paars/zwart van onder mijn borst tot halverwege mijn bovenbeen. De gordel had zijn werk goed gedaan om het lichaam op de plaats te houden, mijn benen (op een gat in de scheen na) en mijn hoofd (tand door de lip) waren praktisch schadevrij. Maar die buik, die deed gewoon echt pijn. In eerste instantie werd het weggezet als gevolg van de blauwe plekken en werd daarmee ook het opgeblazen gevoel verklaard. Toen ze me in eerste instantie eigenlijk naar huis wilden sturen hebben ze me toch nog maar even daar gehouden, in ieder geval tot ik eindelijk eens een keer kon poepen. Ik heb altijd geleerd dat als je ziek bent je juist moet eten om aan te sterken wat ik dus ook braaf deed. Uiteindelijk gaven ze me maar laxeermiddel in de hoop dat het toch allemaal eens ging werken.

Toen was het opeens zondag en lag ik weer in een ambulance, dit maal onderweg naar het andere ziekenhuis in de stad voor een spoedoperatie. Mijn dikke darm bleek een perforatie te hebben en was al een paar dagen vrolijk aan het lozen in mijn buik. Voornamelijk deze dagen zijn een grote waas voor me, met name de dagen na de operatie op de IC er na. Het was zo op het randje dat ze me met van alles in leven wisten te houden en ik werd volgepropt met zware pijnstillers (o.a. ketamine). Van heel die IC kan ik me maar twee dingen herinneren, een dokter die me elke dag waterijsjes kwam brengen zodat ik in ieder geval iets had tegen de droge mond. Ik lag aan het infuus en mocht niks eten of drinken dus was dit erg welkom, die dokter was op dat moment mijn grootste held. Het andere dat ik me herinner is dat ik wakker werd als een vers gebakken stokbrood, maar dat zal de ketamine wel zijn geweest :'). Ook zat ik nu met een stoma op mijn buik geplakt, de enige manier voor mij om de spoedoperatie te overleven.

Eenmaal van de IC werd ik bijna gelijk weer naar het eerste ziekenhuis gebracht, dit keer weer terug naar de trauma-afdeling want die afspraak stond tenslotte al. Dit ging gelukkig allemaal vrij probleemloos, mijn beiden gebroken schouders werden vastgeschroefd, elleboog weer aan elkaar geknutseld en een paar pinnen in mijn wijsvinger om die ook te laten genezen. Ik had verwacht nog even een nachtje in dat ziekenhuis te blijven maar ik moest toch weer direct terug naar het andere ziekenhuis. Tijdens de operatie hadden ze namelijk gezien dat de chirurgische wond op mijn buik (die voor de darm dus) aan het lekken was.

Terug in het andere ziekenhuis kreeg ik gelukkig mijn eigen kamer als gevolg van een bacterie die ik had, niet schadelijk voor mezelf maar wel voor alle oudjes daar op de afdeling. Dat weekend (we zijn inmiddels al weer 1,5e week na het ongeluk) mijn verjaardag 'gevierd' in het ziekenhuis, gelukkig mocht ik vanaf die dag weer gewoon eten ipv allen sondevoeding die direct de bloedbaan in ging. Maar die buikwond bleef ondertussen gewoon lekken, en niet alleen wondvocht maar ook ontlasting. Ook begonnen er gaatjes in de huid te ontstaan waar hetzelfde uitkwam, dus hebben ze de chirurgische wond weer deels opengemaakt.

Door de verpleging werd ik haast gedwongen elke dag maar dat bed uit te komen en te gaan lopen. Achteraf is dat niet meer dan logisch en goed dat ze het hebben gedaan, maar op het moment zelf voelde ik me zo beroerd als ik opstond en de ontlasting uit de wonden langs mijn benen naar beneden liep. Het vervelende was dat het lek niet vindbaar was waardoor het dus ook maar gewoon bleef stromen en de wonden 4 keer per dag werden schoongemaakt. Na een aantal CT-scans konden ze nog steeds geen lek vinden (en ik was inmiddels allergisch geworden voor de contrastvloeistof) en wilden ze een endoscopie in de dikke darm doen. Voor die endoscopie mocht ik twee dagen niet eten en moest ik een veel te extreem laxeermiddel nemen om de darm goed schoon te krijgen. Ook met de camera in de darm viel het niet mee om het lek te vinden, uiteindelijk werd en een klein gaatje gevonden bij de aansluiting van het stoma. Toen waren er nog maar twee opties, of opnieuw opereren met alle gevolgen van dien of niks doen en hopen dat die uit zichzelf dichtgaat. Gelukkig werd de tweede optie gekozen. Inmiddels lag ik al bijna 6 weken in het ziekenhuis.

Na die endoscopie werd ik met de dag energieker en kwam er steeds minder vreemd spul uit de wonden. Het gat in de darm leek zich dus voldoende te hebben gesloten en vanaf nu konden de wonden dus eindelijk eens dichtgroeien, iets dat nog lang gaat duren dat wel. Dit was ook het moment dat een van de opererende artsen van mijn darm even langs kwam. Hij was haast verbaasd om te zien dat ik nog leefde gezien de enorme hoeveelheid ontlasting die hij uit mijn buik had moeten pompen. Dan begint toch wel een klein beetje het besef te komen dat het allemaal net iets te dicht op het randje is geweest.

De komende weken ging het met de dag met sprongen vooruit en liep ik ondertussen met die fysio rondjes rond het ziekenhuis. Na 8 weken waren de wonden zo 'rustig' geworden dat ik eindelijk naar huis kon met thuiszorg. Heel vreemd om weer in je eigen huis te komen na al die tijd en dat er dan opeens een bed in de woonkamer staat. Dit gaat eigenlijk de komende weken wel goed met hier en daar wat complicaties zoals een lekkend stoma die natuurlijk precies lekt in de wond eronder.

Een week na mijn thuiskomst heb ik de eerste controle in het ziekenhuis, daar komt eigenlijk niks bijzonders naar boven en het devies is gewoon op dezelfde manier doorgaan. Een maand later is er weer een controle, dit keer is er een andere wondverpleegkundige en die werd niet heel blij toen ze achtergebleven gaasjes diep uit de wond moest halen. Het bleek de wondgenezing niet heel veel goeds te hebben gebracht aangezien die op sommige plekken nog steeds 10 centimeter diep was. Deze wond is sowieso een beetje vreemd, het is ontstaan als gevolg van de lekkende darm en heeft daarbij een holte gemaakt tussen de buikwand en de huid. De behandelmethode is nu aangepast in de hoop dat de wond nu wel wil dichtgroeien. Aan de andere kant is de chirurgische wond die weer was opengemaakt wel goed gaan dichtgroeien. Die was op een gegeven moment 10x10 cm en een paar cm diep, nu is die nog maar een 'fractie' daarvan.

Het is natuurlijk begrijpelijk dat alle aandacht uitging naar de wonden in mijn buik, daar zitten namelijk best wel vitale delen. Maar ik had ook nog een rits aan breuken. Mijn linkerarm had alleen de kapotte schouder en was een tijd lang mijn enige bruikbare arm en is dus vrij snel weer goed gaan werken. De rechterarm heeft echter een veel hardere klap gehad, met als gevolg dat die wekenlang in een gefixeerde brace heeft gezeten. Wat daar dan weer het gevolg van is geweest is dat mijn lichaam nogal enthousiast aan het verkalken is gegaan en ik daardoor de elleboog niet meer dan 90 graden gebogen krijg en mijn pols niet kan opendraaien (binnenkant hand naar boven zeg maar). Maar dit probleem is natuurlijk voornamelijk irritant en niet echt gevaarlijk of iets. De verkalking zelf kan of uit zichzelf weggaan of ik heb over een paar maanden weer een operatie om het weg te halen. Grappig detail is dat ik pas op de terugweg doorhad wie nou die dokter was, het was dezelfde die ik volledig de huis heb volgescholden toen die op de dag van mijn ongeluk mijn elleboog weer terug in de kom duwde.

En dan zitten we dus nu bij het nu, nog steeds niet hersteld 3 maanden na het ongeluk dus. Vooral dat gat in mijn buik dat maar niet echt wil dichtgroeien baart mijn nog zorgen. Naast dat is het ook nog eens onpraktisch, zo heb ik nog steeds moeite met lang staan en mijn rug strekken met staan. Ook kan ik er nog geen auto mee rijden want de gordel komt natuurlijk precies over de wond heen, daarnaast moet ik eerst nog een auto kopen.

Ik vind het gewoon heel vreemd om met dit allemaal om te moeten gaan, ik had tot dit ongeluk namelijk nog nooit echt iets meegemaakt waardoor ik echt moest revalideren. Soms voel ik me gewoon machteloos omdat ik nog steeds zo afhankelijk ben van andere mensen en het gevoel heb dat ik mijn energie en frustraties niet echt kwijt kan. Ook vind ik het lastig om mijn dankbaarheid te tonen aan iedereen die mij heeft gesteund, met name mijn ouders die elke dag een dikke 100 km reden om op bezoek te komen.

Nu ben ik een vrij nuchter persoon maar merk ik dat ik toch heel makkelijk emotioneel wordt tegenwoordig, dat kan echt om de kleinste dingen zijn maar trekt vaak wel weer snel weg. In het ziekenhuis heb ik wel twee keer flink lopen janken. De eerste keer was bij de psycholoog, elk gesprek ging daar vrij normaal maar toen ik het een keertje over mijn ouders had en wat ze allemaal voor me deden kon ik het niet meer droog houden. Zelfs als ik er nu over nadenk krijg ik weer natte ogen. De andere keer was nadat ik een goed lang gesprek had met een zuster (de afdeling was rustig dus konden makkelijk 1+ uur praten). Zij was altijd heel vrolijk als ze bij mij was, dat legde ze toen uit waarom. In het begin was de prognose voor mij niet al te best en was ze bang dat ze mij daar konden afvoeren, dat ik toch uiteindelijk herstelde was ze zo blij om. Dat iemand zo betrokken was die mij eigenlijk helemaal niet kende vond ik mooi om te horen.

Maar weer over op de orde van de dag, ik heb dus nog steeds allemaal gaten in mijn lijf en een arm die niet helemaal meewerkt. De komende maande ben ik nog druk aan het revalideren gevolgd door mogelijk nog twee operaties (stoma weghalen en elleboog). In de tussentijd probeer ik mezelf een beetje te vermaken en kan ik hopelijk binnenkort weer gaan werken. Eigenlijk zou ik heel blij moeten zijn dat ik überhaupt nog leef, maar ik maak me nu vooral zorgen om randzaken. Zo vind ik het nog steeds kut dat mijn auto is afgeschreven, tijdens mijn ziekenhuisverblijf is mijn werk verhuisd (ik vind zulke dingen leuk) en tenzij op magische wijze de wonden opeens dichtgaan zal mijn vakantie over 3 weken ook niet doorgaan.

Ik weet eigenlijk nog steeds niet wat ik wil met dit topic, maar het voelt wel fijn voor mezelf om het allemaal eens te hebben uitgeschreven, al mis ik denk ik nog wel een groot deel.

___________

TL;DR: Ik heb mezelf bijna doodgereden op een boom, revalidatietraject kent veel complicaties waardoor het allemaal lang duurt en ik weet niet zo goed wat ik met al mijn tijd moet en wilde dit even van me afschrijven.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_181273320
Jeetje wat een verhaal! Ontzettend veel sterkte ermee! Hoe besteed je je dagen nu?

Hebben de cardioloog of neuroloog nog een reden gevonden voor een mogelijke wegraking? Want dat stuk is er ook nog...
pi_181273356
Wow dat is wel heel heftig ja. Ik vind het niet zo gek dat je het van je af moet schrijven en dat het lastig is om ermee om te gaan. Zeker omdat je nog in het herstelproces zit.

Krijg je wel hulp in de vorm van een psycholoog of maatschappelijk werker?
  Redactie Frontpage zaterdag 18 augustus 2018 @ 12:23:39 #4
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_181273506
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 12:13 schreef MevrouwPuff het volgende:
Jeetje wat een verhaal! Ontzettend veel sterkte ermee! Hoe besteed je je dagen nu?

Hebben de cardioloog of neuroloog nog een reden gevonden voor een mogelijke wegraking? Want dat stuk is er ook nog...
Ja voor mijn gevoel besteed ik ze niet heel nuttig :P. Ik loop regelmatig buiten een rondje om de conditie wat te herstellen, maar kan vanwege die wond niet echt goed inspannen. Verder heb ik gelukkig Netflix en draait mijn pols nog de goede kant op voor de Playstation-controller ;).

Cardioloog en neuroloog hebben beiden niks gevonden, dus ik hoop dat die black-out een eenmalig iets is geweest als gevolg van slaapgebrek.

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 12:15 schreef Elvi het volgende:
Wow dat is wel heel heftig ja. Ik vind het niet zo gek dat je het van je af moet schrijven en dat het lastig is om ermee om te gaan. Zeker omdat je nog in het herstelproces zit.

Krijg je wel hulp in de vorm van een psycholoog of maatschappelijk werker?
In het ziekenhuis had ik een psycholoog die wekelijks langskwam, maar ik had niet echt het idee dat die nou heel veel toevoegde. Het scheelt denk ik dat ik het ongeluk niet bewust heb meegemaakt en de eerste paar weken stijf stond van de pijnstillers. Waar ik voornamelijk mee zit zijn de complicaties die gewoon voorkomen hadden kunnen worden, maar vraag me af of een psycholoog daar veel mee kan. Nu scheelt het al wel dat mijn levensmotto 'alles komt altijd goed' is denk ik :P.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_181273541
Weet je wat het is buurman: je hele leven is in een paar seconden volledig op z'n kop gezet. Alles dat je voor waar aannam, staat te wankelen. Het is maar goed dat je nog niet zoveel kan, want je hebt je tijd en energie hard nodig om te herstellen en weer orde op zaken te stellen in de eenheid die LTVDK heet.

Je hebt een goed uitgangspunt, want je bent een sterke vent. Elke week iets afvinken, elke week een stapje dichterbij het normale leven. Je komt er wel; hou moed.

O+
  Redactie Frontpage zaterdag 18 augustus 2018 @ 12:34:09 #6
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_181273694
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 12:24 schreef Queller het volgende:
Weet je wat het is buurman: je hele leven is in een paar seconden volledig op z'n kop gezet. Alles dat je voor waar aannam, staat te wankelen. Het is maar goed dat je nog niet zoveel kan, want je hebt je tijd en energie hard nodig om te herstellen en weer orde op zaken te stellen in de eenheid die LTVDK heet.

Je hebt een goed uitgangspunt, want je bent een sterke vent. Elke week iets afvinken, elke week een stapje dichterbij het normale leven. Je komt er wel; hou moed.

O+
Ja alles en iedereen zegt dat ik geduld moet hebben, ondertussen beschik ik over engelengeduld :P

Hopen dat ons boompje zich ook nog een beetje hersteld ;).
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_181273713
Heftig. Ik ben blij dat er in de OP geen plaatjes zijn bijgevoegd ter illustratie. Geen idee wat de TS verder te adviseren.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181273736
Thanks voor de TL;DR. Fijn dat je het van je af hebt geschreven.

Heb het overigens verder niet gelezen. :)
  Redactie Frontpage zaterdag 18 augustus 2018 @ 12:40:19 #9
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_181273797
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 12:35 schreef oranjevogel1 het volgende:
Heftig. Ik ben blij dat er in de OP geen plaatjes zijn bijgevoegd ter illustratie. Geen idee wat de TS verder te adviseren.
Ohja, foto's heb ik nog wel :+. Dit zit er in mijn arm:

Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_181273837
Goed verhaal, lekker kort ook. ^O^

Maar doe je goed man, ik hoop dat het snel wat beter gaat.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 18 augustus 2018 @ 12:54:32 #11
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_181274058
Heftig. De eerste tijd sta je alleen maar in "standje overleven". Nu je dat hebt gepresteerd komt pas het besef van wat er eigenlijk allemaal gebeurd is. Dan komt je verstand ook om de hoek kijken en dat wil weten wat er gebeurd is - maar daarvan mis je stukjes. Niet zo gek dus dat je van slag bent ;)

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 12:06 schreef LTVDK het volgende:
Nog steeds vraag ik me af hoe het ongeluk is gebeurd en waarom ik me er echt helemaal niks van kan herinneren. De week ervoor had ik bij een borrel van het werk opeens last van duizeligheid, de soort die ik heel soms (soms jaren niet) heb door gebrek aan voeding in combinatie met warmte/inspanning/alcohol. Nadat het voorbij was weer gewoon normaal gedaan en het lange weekend (hemelvaart) flink in de tuin bezig geweest. Na een bezoek aan het tuincentrum voor nieuwe planten voelde er al iets niet helemaal goed in mijn buik maar ook daar weinig aandacht aan besteed. Ook na het weekend voelde die buik niet heel lekker aan en heb ik een paar nachten echt beroerd geslapen voor zover het überhaupt lukte. En dan opeens zit je in een ambulance en ben je aan het bellen met je baas dat je niet in de file staat maar onderweg bent naar het ziekenhuis ...
In bovenstaand stukje zit vermoedelijk de oorzaak hè? Wat het geweest is lijkt me lastig te achterhalen na al die tijd. Kan ook best een simpel buikgriepje zijn geweest. Misschien kan een arts er nog iets over zeggen.

Ik wens je in elk geval veel sterkte! Het kost tijd om het te verwerken. Neem die tijd ook. Je moet niet alleen lichamelijk herstellen van zo'n ongeluk, ook geestelijk :*
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Spellchecker zaterdag 18 augustus 2018 @ 12:55:07 #12
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181274063
Jeetje TS .... heel veel sterkte! En zoiets van je afschrijven is altijd goed!
  zaterdag 18 augustus 2018 @ 13:01:07 #13
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_181274169
Zou het kunnen dat het probleem met je dikke darm op tijd is ontdekt omdat je (door het ongeluk) al in het ziekenhuis lag?
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_181274236
Mijn ervaring is dat het gewoon tijd nodig heeft en dan komt het vanzelf goed.
pi_181274411
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 12:06 schreef LTVDK het volgende:
Het andere dat ik me herinner is dat ik wakker werd als een vers gebakken stokbrood, maar dat zal de ketamine wel zijn geweest .
Moest hier om lachen. _O-

Sterkte man.
Feyenoord Rotterdam
  zaterdag 18 augustus 2018 @ 13:39:01 #16
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_181274655
Veel sterkte TS!
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  Redactie Frontpage zaterdag 18 augustus 2018 @ 13:45:19 #17
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_181274724
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 12:54 schreef Rewimo het volgende:
Heftig. De eerste tijd sta je alleen maar in "standje overleven". Nu je dat hebt gepresteerd komt pas het besef van wat er eigenlijk allemaal gebeurd is. Dan komt je verstand ook om de hoek kijken en dat wil weten wat er gebeurd is - maar daarvan mis je stukjes. Niet zo gek dus dat je van slag bent ;)

[..]

In bovenstaand stukje zit vermoedelijk de oorzaak hè? Wat het geweest is lijkt me lastig te achterhalen na al die tijd. Kan ook best een simpel buikgriepje zijn geweest. Misschien kan een arts er nog iets over zeggen.

Ik wens je in elk geval veel sterkte! Het kost tijd om het te verwerken. Neem die tijd ook. Je moet niet alleen lichamelijk herstellen van zo'n ongeluk, ook geestelijk :*
Ja ik vind het gewoon allemaal al wel lang genoeg duren, denk dat dat ook wel het probleem is :P.

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 13:01 schreef Strani het volgende:
Zou het kunnen dat het probleem met je dikke darm op tijd is ontdekt omdat je (door het ongeluk) al in het ziekenhuis lag?
Mja daar heb ik ook nog aan zitten denken vanwege de buikpijn de dagen ervoor, maar dat valt niet meer te achterhalen. Ze gaan er vanuit de de perforatie het gevolg is geweest van de gordel die heel erg hard heeft ingegrepen.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_181274818
Wat een verhaal. Wat een pech en daarna een hoop geluk.

Kan me voorstellen dat je het even niet helemaal weet. De eerste periode word je geleefd om niet dood te gaan, en nu kun je niets, behalve piekeren en revalideren.

Niet gek dat het af en toe zwaar valt. Misschien toch eens vragen om slachtofferhulp of een psycholoog. Volgens mij kan je hier net zo goed ptss aan overhouden of andere trauma's die niet lichamelijk zijn.

Kortom: misschien vragen om ook wat hulp bij psychische revalidatie?

In ieder geval sterkte, vooral met die wonden, ik ga er vanuit dat je armen het wel weer gaan doen.
Whatever...
pi_181274839
heftig verhaal!

een echte oorzaak (auto defect, stuur fout, flauwgevallen of iets anders lichamelijk etc.) is er eigenlijk niet?
pi_181274855
genoeg vitamientjes eten
pi_181274875
Wow, wát een verhaal. Ik zou niet weten hoe ik kan helpen behalve te zeggen heel veel sterkte. Als ik zie met wat voor kracht en helderheid je de tekst hier neerzet zou ik bijna zeggen dat ik denk te kunnen lezen dat je sterker bent dan wat je overkomen is. En je hier naar mijn (heel erg) bescheiden mening tot hier toe erg nuchter mee om bent gegaan, wat in mijn ogen altijd een plus is.

Nogmaals heel veel sterkte O+
  Redactie Frontpage zaterdag 18 augustus 2018 @ 14:07:32 #22
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_181274999
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 13:52 schreef Spanky78 het volgende:
Wat een verhaal. Wat een pech en daarna een hoop geluk.

Kan me voorstellen dat je het even niet helemaal weet. De eerste periode word je geleefd om niet dood te gaan, en nu kun je niets, behalve piekeren en revalideren.

Niet gek dat het af en toe zwaar valt. Misschien toch eens vragen om slachtofferhulp of een psycholoog. Volgens mij kan je hier net zo goed ptss aan overhouden of andere trauma's die niet lichamelijk zijn.

Kortom: misschien vragen om ook wat hulp bij psychische revalidatie?

In ieder geval sterkte, vooral met die wonden, ik ga er vanuit dat je armen het wel weer gaan doen.
Mja ik weet het niet, heb zelf het idee dat het psychisch allemaal wel meevalt omdat alle ingrijpende zaken niet in mijn hoofd lijken te zijn opgeslagen. Momenteel erger ik me gewoon aan alle beperkingen en afhankelijkheid die ik nu heb, ik ben normaal iemand die alleen maar hulp vraagt als het echt niet anders kan. Misschien ben ik ook wel gewoon te eigenwijs hoor, weet ik eigenlijk wel bijna zeker :').

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 13:54 schreef fespo het volgende:
heftig verhaal!

een echte oorzaak (auto defect, stuur fout, flauwgevallen of iets anders lichamelijk etc.) is er eigenlijk niet?
Nope, al is lichamelijk voor de hand liggender dan mechanisch aangezien ik met de cruise control op volle snelheid tegen een boom aan de andere kant ben gereden en gelukkig niemand heb geraakt in het oversteken van die weghelft.

quote:
6s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 13:55 schreef Salvad0R het volgende:
genoeg vitamientjes eten
Vooral eiwitten, heel erg veel eiwitten :P

quote:
11s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 13:57 schreef Prof_Hoax het volgende:
Wow, wát een verhaal. Ik zou niet weten hoe ik kan helpen behalve te zeggen heel veel sterkte. Als ik zie met wat voor kracht en helderheid je de tekst hier neerzet zou ik bijna zeggen dat ik denk te kunnen lezen dat je sterker bent dan wat je overkomen is. En je hier naar mijn (heel erg) bescheiden mening tot hier toe erg nuchter mee om bent gegaan, wat in mijn ogen altijd een plus is.

Nogmaals heel veel sterkte O+
Ja het heeft een hoop gescheeld dat ik in goede fysieke conditie was voor het ongeluk en mijn benen niks hebben waardoor ik vrij snel weer ben kunnen gaan lopen om weer op conditie te komen. En helder ben ik gelukkig weer wel, op een paar paracetamol na gebruik ik eigenlijk geen pijnstillers meer.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_181275054
en magnesium en ijzer en vitamine C om die blackouts en headrushes te voorkomen
pi_181276800
Goed dat je je volledige verhaal hebt gedeeld, LTVDK. Sowieso goed om alles van je af te schrijven. Het is fijn dat je nu aan de beterende hand bent. Natuurlijk hebben de gebeurtenissen een enorme impact op je gehad. Gelukkig heb je het overleefd en is de medische zorg in Nederland uitstekend.

Veel sterkte met je verdere herstel. ^O^
pi_181276865
Heftig verhaal.
Ik kan me goed voorstellen dat het enorme impact heeft.
Sterkte met je herstel ^O^
Juin uit Eigen Tuin!
  zaterdag 18 augustus 2018 @ 17:15:35 #26
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_181277830
Beide topics gelezen...vorige deel gemist.
Maar wonder boven wonder dat je er nog bent en ik wens je alle succes en sterkte met het revalideren!

Hoe moeilijk het soms ook zal zijn, blijf positief.
Het is je tijd nog niet.
pi_181277961
Los van al je verwondingen, vergeet niet dat de narcose ook flinke nawerkingen kan hebben voor een aantal maanden..
dag
pi_181280457
quote:
17s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 12:34 schreef LTVDK het volgende:

Ja alles en iedereen zegt dat ik geduld moet hebben, ondertussen beschik ik over engelengeduld :P
Kweenie. Zou pedant zijn er iets over te beweren, daar een tennisarm lichamelijk gezien mijn grootste ongemak is geweest (was wel een serieuze tennisarm en mijn gewricht was ook verkalkt :P ). Maar als ik toch iets mag proberen: misschien is geduld de issue nog niet eens. Is het eerder het vinden van de moed en motivatie om door te gaan en de rust om genoegen te nemen met kleine stapjes.

quote:
Hopen dat ons boompje zich ook nog een beetje hersteld ;).
Ik heb er een hard hoofd in, maar ik blijf hem braaf water geven en toespreken!

En verder: ik zit om de hoek. Wat kan ik voor je doen?!
pi_181281935
Je bent een topper :Y

En alles komt goed.
pi_181282065
Stay strong
  Redactie Frontpage zaterdag 18 augustus 2018 @ 20:55:44 #31
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_181282712
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 19:29 schreef Queller het volgende:
Kweenie. Zou pedant zijn er iets over te beweren, daar een tennisarm lichamelijk gezien mijn grootste ongemak is geweest (was wel een serieuze tennisarm en mijn gewricht was ook verkalkt :P ). Maar als ik toch iets mag proberen: misschien is geduld de issue nog niet eens. Is het eerder het vinden van de moed en motivatie om door te gaan en de rust om genoegen te nemen met kleine stapjes.
Ja motivatie is denk ik nog het grootste probleem, zelfs simpele dingen als even de vaatwasser uitruimen of koken heb ik vaak geen zin in. Ik heb voor de wondzorg ook van dat speciale tape om het verband vast te plakken, dat knip ik altijd op maat voor de thuiszorg. Maar dat wil er ook nog wel eens bij inschieten omdat ik er totaal geen zin heb terwijl het letterlijk niks anders is dan een beetje knippen met een schaar. Is denk ik ook een combinatie van tijd (duurt allemaal lang) en motivatie (waar doe ik het allemaal voor), en die balans is gewoon nog een beetje zoek denk ik :P.

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 19:29 schreef Queller het volgende:
Ik heb er een hard hoofd in, maar ik blijf hem braaf water geven en toespreken!

En verder: ik zit om de hoek. Wat kan ik voor je doen?!
Je moet hem niet teveel aandacht geven, heb ik ook jarenlang niet gedaan :X. Maar mocht je nog een halve tuin willen aanleggen ... O-)

quote:
17s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 20:24 schreef Yasmin23 het volgende:
Je bent een topper :Y

En alles komt goed.
Mijn steun en toeverlaat O+ toch knap hoe je die wazige berichtjes van mij in het begin hebt kunnen ontcijferen :P.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_181282826
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 20:55 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Ja motivatie is denk ik nog het grootste probleem, zelfs simpele dingen als even de vaatwasser uitruimen of koken heb ik vaak geen zin in. Ik heb voor de wondzorg ook van dat speciale tape om het verband vast te plakken, dat knip ik altijd op maat voor de thuiszorg. Maar dat wil er ook nog wel eens bij inschieten omdat ik er totaal geen zin heb terwijl het letterlijk niks anders is dan een beetje knippen met een schaar. Is denk ik ook een combinatie van tijd (duurt allemaal lang) en motivatie (waar doe ik het allemaal voor), en die balans is gewoon nog een beetje zoek denk ik :P.

[..]

Je moet hem niet teveel aandacht geven, heb ik ook jarenlang niet gedaan :X. Maar mocht je nog een halve tuin willen aanleggen ... O-)

[..]

Mijn steun en toeverlaat O+ toch knap hoe je die wazige berichtjes van mij in het begin hebt kunnen ontcijferen :P.
Vond de gesprekken eigenlijk vrij soepel lopen. :+
  Spellchecker zaterdag 18 augustus 2018 @ 21:18:04 #33
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181283268
Ik las iets van eiwitten nuttigen ... google eens op "bouwsteentjes" ;)
  Redactie Frontpage zaterdag 18 augustus 2018 @ 21:22:06 #34
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_181283389
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 20:59 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Vond de gesprekken eigenlijk vrij soepel lopen. :+
Jammer dat WA geen zoekfunctie heeft, ben toch wel benieuwd wat voor vage dingen ik heb gezegd toen ik op de IC lag :P.

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 21:18 schreef maily het volgende:
Ik las iets van eiwitten nuttigen ... google eens op "bouwsteentjes" ;)
Ja ik ben al voorzien van Nutridrink ;). Dozen vol heb ik er van staan :')
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  Spellchecker zaterdag 18 augustus 2018 @ 21:28:31 #35
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181283554
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 21:22 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Jammer dat WA geen zoekfunctie heeft, ben toch wel benieuwd wat voor vage dingen ik heb gezegd toen ik op de IC lag :P.

[..]

Ja ik ben al voorzien van Nutridrink ;). Dozen vol heb ik er van staan :')
Bouwsteentjes zijn om te eten ....
Nogmaals sterkte gewenst ....
  Redactie Frontpage zaterdag 18 augustus 2018 @ 21:42:15 #36
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_181283900
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 21:28 schreef maily het volgende:

[..]

Bouwsteentjes zijn om te eten ....
Nogmaals sterkte gewenst ....
Mja komt op hetzelfde neer als die Nutridrink :P Maar voor de rest kan ik gewoon normaal eten en dan heb ik voor die eiwitten liever een goed stuk vlees dan zo'n Bouwsteentje ;).
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  zaterdag 18 augustus 2018 @ 21:45:47 #37
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181283978
Edit, niet goed gelezen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Redactie Frontpage zaterdag 18 augustus 2018 @ 21:48:40 #38
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_181284038
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 21:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Ergo, nooit met een slok op achter het stuur
Het ongeluk is gebeurd op een woensdagochtend op weg naar werk ... https://www.bndestem.nl/m(...)r-aanwezig~a36a49fe/

Edit: oh je hebt het al aangepast :P
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_181284214
Zie ik nu goed dat de brandweer niet heel veel heeft moeten doen om je uit je auto te krijgen? (sorry, beroepsinteresse.. Voel je vrij om deze reactie te negeren als je niet wilt antwoorden) ik dacht gelezen te hebben dat je bij de politie ingestapt bent, en dus soort van zelfstandig uit de auto bent gekomen?
  Redactie Frontpage zaterdag 18 augustus 2018 @ 22:03:48 #40
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_181284426
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 21:55 schreef Prof_Hoax het volgende:
Zie ik nu goed dat de brandweer niet heel veel heeft moeten doen om je uit je auto te krijgen? (sorry, beroepsinteresse.. Voel je vrij om deze reactie te negeren als je niet wilt antwoorden) ik dacht gelezen te hebben dat je bij de politie ingestapt bent, en dus soort van zelfstandig uit de auto bent gekomen?
Geen idee wat ze hebben moeten doen :P Maar de agent was bij mij achter in de auto gaan zitten, maar daar weet ik dus helemaal niks meer van. Aan deze foto te zien lijkt de passagierskant wel gewoon open te kunnen:

Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_181286078
Heftig verthaal.
Ik kan je weinig mee geven. Begalve dat er een hulpmiddel voor zwangere vrouwen is die de buikgordel lager houdt. Mogelijk kun je dan wel rijden.
pi_181287487
Tering jij gaat nog een keer patient 0 worden van een zombieuitbraak. Sterkte man! Op een goede genezing!
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_181290994
Je zegt dat je denkt dat je het niet bewust hebt mee gemaakt. Dat heb je natuurlijk wel. Hooguit de laatste seconden niet.

Ik vermoed dat je het door de klap vergeten bent en vervolgens in shock bent geraakt. Of door te heftig wordt geblokkeerd.

Maar de info is er wel en reken maar dat die er uit komt. Als alles straks rustig is en zijn normale gang gaat moet je niet gek opkijken wanneer je stress level standaard in het rood staat. Met dromen, flashbacks, paniek aanvallen etc als mogelijke uiting. Dat je het niet weet is ws een beschermingsmechanisme om niet je lichamelijk herstel in de weg te zitten

Ik denk dat op zijn minst even langs de POH ggz geen overbodige luxe. Informeer even naar zijn of haar achtergrond. Als het psycholoog is en je hebt een klik prima. Zo niet aansturen op doorverwijzing.

Behalve de trauma verwerking, is het ook zinvol om te kijken hoe je je nu beter, zinvoller ed kan voelen en helpen bij het wachten. Voor kinderen die langdurig ziek zijn heb ik legio oefeningen. Voor volwassenen zullen ze er ook zijn.
pi_181291018
Ik heb anderhalf jaar een beetje hetzelfde gehad.. Van 6 meter op de vloer geklapt, heel veel gebroken met als absoluut dieptepunt een verbrijzelde knieschijf en een week in een buitenlands ziekenhuis.
Half jaar thuis gezeten, net zoals jij, met een bed in de woonkamer (bij mijn ouders). Bij mij kwam de echte setback 5 weken later toen een bloeding tussen hersenvlies en schedel druk op de hersenen begon uit te oefenen, 2 weken lang in helse pijn geleefd..

Maar dat gaat allemaal voorbij, wonden genezen en je gaat je oude leven weer oppakken. Ik heb de vrije uren in m'n studie gestoken destijds, hopelijk heb je ook zoiets..
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_181293398
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 20:55 schreef LTVDK het volgende:
Maar mocht je nog een halve tuin willen aanleggen ... O-)

Hoe lang mag ik erover doen? :o
  Redactie Frontpage zondag 19 augustus 2018 @ 14:52:01 #46
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_181298800
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 22:53 schreef Nico987 het volgende:
Heftig verthaal.
Ik kan je weinig mee geven. Begalve dat er een hulpmiddel voor zwangere vrouwen is die de buikgordel lager houdt. Mogelijk kun je dan wel rijden.
Hmm daar heb ik nog helemaal niet over nagedacht, zal eens kijken of ik er eentje kan lenen om te kijken of zoiets werkt, bedankt voor de tip ^O^ .

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 23:55 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Tering jij gaat nog een keer patient 0 worden van een zombieuitbraak. Sterkte man! Op een goede genezing!
Ik ben liever degene die de patient 0 neerschiet :7.

quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 05:21 schreef Nico987 het volgende:
Je zegt dat je denkt dat je het niet bewust hebt mee gemaakt. Dat heb je natuurlijk wel. Hooguit de laatste seconden niet.

Ik vermoed dat je het door de klap vergeten bent en vervolgens in shock bent geraakt. Of door te heftig wordt geblokkeerd.

Maar de info is er wel en reken maar dat die er uit komt. Als alles straks rustig is en zijn normale gang gaat moet je niet gek opkijken wanneer je stress level standaard in het rood staat. Met dromen, flashbacks, paniek aanvallen etc als mogelijke uiting. Dat je het niet weet is ws een beschermingsmechanisme om niet je lichamelijk herstel in de weg te zitten

Ik denk dat op zijn minst even langs de POH ggz geen overbodige luxe. Informeer even naar zijn of haar achtergrond. Als het psycholoog is en je hebt een klik prima. Zo niet aansturen op doorverwijzing.

Behalve de trauma verwerking, is het ook zinvol om te kijken hoe je je nu beter, zinvoller ed kan voelen en helpen bij het wachten. Voor kinderen die langdurig ziek zijn heb ik legio oefeningen. Voor volwassenen zullen ze er ook zijn.
Mja eerst maar eens afwachten hoe het allemaal geneest, ook geestelijk. Het lijkt me niet heel zinvol om met een psycholoog te gaan praten als ik niet eens weet wat er is gebeurd en die waarschijnlijk alleen maar mijn frustraties mbt de wonden aan hoort.

quote:
1s.gif Op zondag 19 augustus 2018 05:33 schreef Amoeba het volgende:
Ik heb anderhalf jaar een beetje hetzelfde gehad.. Van 6 meter op de vloer geklapt, heel veel gebroken met als absoluut dieptepunt een verbrijzelde knieschijf en een week in een buitenlands ziekenhuis.
Half jaar thuis gezeten, net zoals jij, met een bed in de woonkamer (bij mijn ouders). Bij mij kwam de echte setback 5 weken later toen een bloeding tussen hersenvlies en schedel druk op de hersenen begon uit te oefenen, 2 weken lang in helse pijn geleefd..

Maar dat gaat allemaal voorbij, wonden genezen en je gaat je oude leven weer oppakken. Ik heb de vrije uren in m'n studie gestoken destijds, hopelijk heb je ook zoiets..
Dat klinkt ook als een flinke klap ja, fijn dat het is goedgekomen. Ik hoop binnenkort weer wat aan het werk te gaan (wel thuiswerk voor nu dan), want anders moet ik straks echt nog een zinnige hobby gaan zoeken :P.

quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 10:18 schreef Queller het volgende:

[..]

Hoe lang mag ik erover doen? :o
Nou graag een stuk sneller dan dat ik er nu al over doe :+
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_181300316
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 14:52 schreef LTVDK het volgende:

Nou graag een stuk sneller dan dat ik er nu al over doe :+
Makkie :{w
  Redactie Frontpage maandag 3 september 2018 @ 18:53:19 #48
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_181667895
Laat ik er maar eens een keer een update tegenaan gooien :).

Nog altijd worden de wonden op/in mijn buik verzorgd, vorige week wel in het ziekenhuis geweest ter controle maar daar is ook niet heel veel spannends uit voort gekomen. Wel lijken de wonden zich nu wat meer te herstellen, de chirurgische wond is eigenlijk alleen nog maar oppervlakkig en moet nog maar een klein stukje. De andere wond lijkt ook eindelijk een beetje te 'pakken', het ondiepe gedeelte is al ver dichtgegroeid. Het diepste gedeelte is alleen helaas nog steeds zo'n 9 cm diep en komt ook nog steeds wondpus en bloed uit. Voor die wond moet ik gewoon het meeste geduld hebben (en houden :X) want die moet toch echt eerst helemaal dicht voordat ze het stoma weer terug willen gaan plaatsen.

Verder gaat het relatief gezien eigenlijk best wel goed. Ik had nog dit topic geopend ivm medicatie: LIF / Afkickverschijnselen Oxycodon, dat was de eerste paar dagen best zwaar maar inmiddels klaar. De enige medicijnen die ik nu nog neem zijn paracetamol, en dat is eigenlijk vooral voor een kapotte kies. Die kies is waarschijnlijk het gevolg van het ongeluk maar al die maanden onopgemerkt gebleven vanwege alle pijnstillers.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_181668295
Gewoon uit medische nieuwsgierigheid heh, je kent me en ik snap die gasten niet helemaal. Waarom precies hebben ze het van binnen niet dichtgeschroeid?
  Redactie Frontpage maandag 3 september 2018 @ 19:11:23 #50
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_181668364
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 19:08 schreef YokiKater het volgende:
Gewoon uit medische nieuwsgierigheid heh, je kent me en ik snap die gasten niet helemaal. Waarom precies hebben ze het van binnen niet dichtgeschroeid?
Ja dat heb ik ook meermaals gevraagd. Maar dat komt schijnbaar omdat de wonden niet steriel zijn en ze van binnenuit dicht moeten groeien.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_181668451
Jezus TS, wat een verhaal. :{

Revalideren is nou eenmaal een proces dat lang duurt en daardoor superfrustrerend is. Geduld is ook niet mijn sterkste kant en supereigenwijs ditdat.

Maar als ik nu lees hoe gaat vlot je hersteld (want dit is echt vlot), dikke pluim!
Sterkheidsbaas van alles.
pi_181668467
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 19:11 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Ja dat heb ik ook meermaals gevraagd. Maar dat komt schijnbaar omdat de wonden niet steriel zijn en ze van binnenuit dicht moeten groeien.
:{ Een wond is nooit steriel, die maak je steriel.. maar ja.. Kut man allemaal, sterkte nog en komt wel goed.
pi_181668754
Wondpus? Is er dan een nog steeds een ontsteking?
pi_181668779
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 19:08 schreef YokiKater het volgende:
Gewoon uit medische nieuwsgierigheid heh, je kent me en ik snap die gasten niet helemaal. Waarom precies hebben ze het van binnen niet dichtgeschroeid?
Dan geneest het ook niet meer, dan blijf je helemaal met een open buik rondlopen. En het geeft verklevingen met pijn en andere ellende.
pi_181668847
zou het kunnen dat je om te beginnen een (al dan niet geperforeerde) blindedarmontsteking had en daarvan 'out' ging tijdens het rijden? mijn dochter heeft zulks gehad en dat bleef ook enkele dagen onopgemerkt, leek erg op gewoon een buikgriepje
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_181669056
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 19:30 schreef simmu het volgende:
zou het kunnen dat je om te beginnen een (al dan niet geperforeerde) blindedarmontsteking had en daarvan 'out' ging tijdens het rijden? mijn dochter heeft zulks gehad en dat bleef ook enkele dagen onopgemerkt, leek erg op gewoon een buikgriepje
Kom je daar nog achter he, er is natuurlijk pas onderzoek gedaan na het ongeval.
  Redactie Frontpage maandag 3 september 2018 @ 19:39:38 #57
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_181669118
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 19:16 schreef YokiKater het volgende:

[..]

:{ Een wond is nooit steriel, die maak je steriel.. maar ja.. Kut man allemaal, sterkte nog en komt wel goed.
Ja er gaat wel elke dag prontosan in voor het ontsmetten, maar het moet gewoon dichtgroeien.

quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 19:27 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Wondpus? Is er dan een nog steeds een ontsteking?
Nee dat niet, is gewoon groen/geel vuil dat er nog uit moet, komt ook vrij bij wondherstel dacht ik. Het heeft ook een hele typische geur, om het lekker te noemen is misschien wat raar, maar het is geen stank.

quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 19:30 schreef simmu het volgende:
zou het kunnen dat je om te beginnen een (al dan niet geperforeerde) blindedarmontsteking had en daarvan 'out' ging tijdens het rijden? mijn dochter heeft zulks gehad en dat bleef ook enkele dagen onopgemerkt, leek erg op gewoon een buikgriepje
Of er iets met de darmen aan de hand was lijkt voor de hand liggend gezien mijn klachten vooraf, maar is helaas niet duidelijk te krijgen gezien de puinhoop die het in mijn buik was. Tevens zou het dan iets aan mijn dikke darm moeten zijn gezien de perforatie en de locatie (blinde darm zat dacht ik rechts?).
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_181669443
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 19:39 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Ja er gaat wel elke dag prontosan in voor het ontsmetten, maar het moet gewoon dichtgroeien.

[..]

Nee dat niet, is gewoon groen/geel vuil dat er nog uit moet, komt ook vrij bij wondherstel dacht ik. Het heeft ook een hele typische geur, om het lekker te noemen is misschien wat raar, maar het is geen stank.

[..]

Of er iets met de darmen aan de hand was lijkt voor de hand liggend gezien mijn klachten vooraf, maar is helaas niet duidelijk te krijgen gezien de puinhoop die het in mijn buik was. Tevens zou het dan iets aan mijn dikke darm moeten zijn gezien de perforatie en de locatie (blinde darm zat dacht ik rechts?).
de ontsteking kan ook linksig zitten, maar hoe dat precies werkt weet ik ook niet, de uitleg van de arts ging een beetje langs me heen na "de operatie is goed verlopen" ;)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  Redactie Frontpage maandag 3 september 2018 @ 21:08:38 #59
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_181670980
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 19:55 schreef simmu het volgende:

[..]

de ontsteking kan ook linksig zitten, maar hoe dat precies werkt weet ik ook niet, de uitleg van de arts ging een beetje langs me heen na "de operatie is goed verlopen" ;)
Nou ik ben er vrij zeker van dat het probleem bij mijn dikke darm zat, daar hebben ze niet voor niets een stuk uitgesneden en creatief mee lopen knutselen :P.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_181672855
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 21:08 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Nou ik ben er vrij zeker van dat het probleem bij mijn dikke darm zat, daar hebben ze niet voor niets een stuk uitgesneden en creatief mee lopen knutselen :P.
geen idee allemaal hoor :P ik wilde alleen maar zeggen dat ellende in je buik heel verneukeratief niet altijd direct duidelijk is. ik was daar bij mijn dochter toen erg van geschrokken. zondags en maandags leek ze buikgriep te hebben (kotseritus vooral) en dinsdagochtend zaten we bij de SEH en daar konden ze het in eerste instantie ook niet vinden.

linksom of rechtsom; ik hoop dat je snel opknapt!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  Redactie Frontpage woensdag 12 september 2018 @ 20:01:59 #61
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_181865955
Nou, om gelijk maar alles tegelijk te krijgen heb ik er nu ook een nieuw probleempje bij, een kapotte kies met ontsteking *G* ;(. Tijdens het ongeluk is er dus schijnbaar ook een kies afgebroken, dat vermoeden had ik al dat er iets mee mis was. Echter heb ik er de eerste maanden geen last van gehad, waarschijnlijk als gevolg van alle pijnstillers en pijnen die meer aandacht vroegen.

Nu ben ik dus geloof een week of 4 gestopt met de zware pijnstillers (alleen nog paracetamol) en is die kies dus gaan lopen vervelen. In het begin niet echt heel pijnlijk maar gewoon irritant aanwezig en dus maar een afspraak bij de tandarts gemaakt. Die heeft er vorige week in eerste instantie een noodvulling ingezet om het over een paar weken helemaal goed te maken. Helaas is door die noodvulling het opeens per dag meer pijn gaan doen waardoor ik afgelopen weekend zelfs 's nachts er wakker door werd. Maandag gelijk de tandarts gebeld en ik ging bijna verheugd er naartoe vandaag in de hoop dat die het kon maken. Nee dus ...

Naar een paar spuiten verdoving probeerde die het eerste stukje maar toen schoot ik al bijna gelijk rechtop op de stoel. Vervolgens heeft die de noodvulling er afgehaald en nog wat meer verdoving erbij gespoten, wederom zonder succes. Als laatste poging ging er een spuit recht van boven de kies in en schoot ik ongeveer tegen het plafond aan van de pijn :{. Toen hebben we maar besloten het maar even hierbij te laten en eerst de ontsteking proberen weg te krijgen met een antibioticakuur.

Oftewel samengevat, de open wonden en alles zijn vrij rustig maar ik zit weer aan de pijnstillers (ibuprofen 600mg in dit geval) vanwege een kies die tijdens het ongeluk is afgebroken :').
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_181866248
Sterkte TS. Ben wel benieuwd hoe die ketamine nou voelde.
  Redactie Frontpage woensdag 12 september 2018 @ 20:44:22 #63
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_181867072
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 20:12 schreef dexamfetamine het volgende:
Sterkte TS. Ben wel benieuwd hoe die ketamine nou voelde.
Nah die ketamine was meer om me een beetje in dromenland te houden terwijl ik kunstmatig in leven werd gehouden geloof ik. Dit hing er op dat moment aan mijn lichaam, en aan de andere kant ook nog zo'n ding:

Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_181868109
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 21:28 schreef maily het volgende:

[..]

Bouwsteentjes zijn om te eten ....
Nogmaals sterkte gewenst ....
Ik moest hier flink van kotsen na mijn operatie. :P :')

Veel sterkte OP.

[ Bericht 1% gewijzigd door rareziekte op 12-09-2018 21:35:30 ]
  Redactie Frontpage dinsdag 9 oktober 2018 @ 09:01:24 #65
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_182406583
Het is wel weer tijd voor een kleine update me dunkt. De ontstoken kies is na een bezoek of 5 :') aan de tandarts nu als het goed is helemaal weg, ik zit dus momenteel op 0,0 aan pijnstillers *G*.

Verder ben ik vorige week voor controle in het ziekenhuis geweest, om te beginnen met het goede nieuws, 3 van de 5 wonden zijn zo goed als dicht en op wat hypergranulatie na rustig. Maar helaas ook nog wel vervelend nieuws, de twee diepste wonden blijken nog steeds even diep te zien (ca. 10cm) ... Dat schiet dus niet echt op ondanks dat de wond er volgens iedereen 'prachtig' uitziet wil die dus niet echt dicht gaan.

In het ziekenhuis hebben ze daarom nu de verbinding tussen de twee wonden weggesneden en dichtgebrand. Dat dichtbranden gebeurt overigens met een soldeerbout en ruikt precies als een elektrische vliegenmepper als je de vlieg nog wat langer roostert :'). Nu heb ik daar dus 1 grote diepe wond die hopelijk nu wat beter reageert met wat er elke dag ingepropt wordt. En ik hoop echt dat die nu wel een beetje zin krijgt om dicht te groeien want anders willen ze vanuit het ziekenhuis namelijk VAC-therapy gaan inzetten. Dat is een soort spons die in de wond wordt gepropt, vervolgens wordt afgeplakt en 24/7 een vacuümpomp er op krijgt.

Nu is heel de dag met zo'n pomp om je nek rondlopen niet echt heel leuk, maar als het helpt dan moet het maar. Alleen vanwege de locatie (buik) heeft de thuiszorg nu al aangegeven het waarschijnlijk niet te willen verzorgen omdat het te complex is. Voor de techniek om te kunnen werken moet het echt volledig vacuüm zijn, iets wat op een 'vlak' lichaamsdeel als een been makkelijk te doen is. Een buik beweegt nogal veel en is eigenlijk nooit vlak (tenzij je heel de dag stil in bed blijft liggen dan) en dus erg lastig afplakken. Dus ik hoop dat die wond nu wel een beetje dicht gaat groeien want ik heb weinig zin om 2/3 keer per week naar het ziekenhuis te moeten om dichtgeplakt te worden.

Is het dan alleen maar kommer en kwel? Nee eigenlijk gaat het verder best goed, met als hoogtepunt dat ik weer een auto heb O+. Echt wat een genot is het om weer vrijheid terug te hebben en niet meer voor alles afhankelijk te moeten zijn van anderen. Voor wie nieuwsgierig is, dit is hem PTA / Een kleine hulde aan de DS3, en Queller kan hem elke dag zien staan :+.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_182406777
Klinkt als beetje als sinus behandeling,volgens mij heeft toto die gehad (zonder succes dacht ik)
  Redactie Frontpage dinsdag 9 oktober 2018 @ 09:19:43 #67
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_182406882
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 09:13 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Klinkt als beetje als sinus behandeling,volgens mij heeft toto die gehad (zonder succes dacht ik)
Ik geloof dat het dit is adhv de folder die ik van het ziekenhuis heb meegekregen: https://www.kci-medical.nl/NL-DUT/vactherapy

Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_182407009
Ik bedoelde dat het klinkt als behandeling voor sinus pilonidalis, hebben we een topic over maar kan die niet vinden ;)
pi_182408235
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 09:13 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Klinkt als beetje als sinus behandeling,volgens mij heeft toto die gehad (zonder succes dacht ik)
Dat is wel extreem in dat topic en ook een lastige plek. Zo negatief hoef je het niet voor te stellen :P

TS komt er nu medisch verpleging voor je buikwond? En je hebt een auto, rij je ook weer of hoe zienik dat? :)
pi_182408363
Sterkte, bro. 💪🏼
  Redactie Frontpage dinsdag 9 oktober 2018 @ 11:12:50 #71
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_182409110
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 10:28 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Dat is wel extreem in dat topic en ook een lastige plek. Zo negatief hoef je het niet voor te stellen :P

TS komt er nu medisch verpleging voor je buikwond? En je hebt een auto, rij je ook weer of hoe zienik dat? :)
Ja ik heb dagelijkse wondverzorging (spoelen, schoonmaken, verbinden etc.) door de thuiszorg voor de buikwond en voor het stoma.

En autorijden doe ik weer zelf ja :P Al merk ik daarbij wel dat ik fysiek nog een hoop kracht mis, vooral in de armen (snelle verzuring), dus het zullen nog geen wereldreizen zijn momenteel ;).
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_182409305
Bizar TS, heel bizar allemaal.

Hoe gaat het nu met de taken die je moet doen op een dag? Op de vorige pagina staat dat je moeite had met dingen als de vaatwasser inruimen. Ervaar je dit nog steeds zo? En qua emoties voel je je weer iets dichter bij jezelf?
ijs_beer fan!
  Redactie Frontpage dinsdag 9 oktober 2018 @ 11:42:02 #73
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_182409830
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 11:20 schreef NanKing het volgende:
Bizar TS, heel bizar allemaal.

Hoe gaat het nu met de taken die je moet doen op een dag? Op de vorige pagina staat dat je moeite had met dingen als de vaatwasser inruimen. Ervaar je dit nog steeds zo? En qua emoties voel je je weer iets dichter bij jezelf?
Qua bezigheden gaat het de goede kant op, er zijn zelfs momenten dat ik me verveel :P. Maar sommige dingen blijven gewoon lastig om te doen, is het niet door mijn buik dan is het wel door mijn elleboog die ook nog steeds niet goed buigt door die verkalking. Voor de rest is qua emoties de nieuwe auto wel een enorme boost, ik voel me er zoveel vrolijker en opgewekter door. Het helpt ook wel dat ik een beetje verliefd ben op die auto door het kleurtje en motorvermogen :@.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_182409930
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 11:42 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Qua bezigheden gaat het de goede kant op, er zijn zelfs momenten dat ik me verveel :P. Maar sommige dingen blijven gewoon lastig om te doen, is het niet door mijn buik dan is het wel door mijn elleboog die ook nog steeds niet goed buigt door die verkalking. Voor de rest is qua emoties de nieuwe auto wel een enorme boost, ik voel me er zoveel vrolijker en opgewekter door. Het helpt ook wel dat ik een beetje verliefd ben op die auto door het kleurtje en motorvermogen :@.
Tof om te lezen. Ook knap van je dat je weer in de auto stapt dan doen niet veel mensen je na.

De reden dat ik die specifieke vragen stelde is omdat er weleens vergeten wordt om naar het hoofd en de hersenen te kijken na zo'n ongeluk. En dingen als moeite met emoties en moeite met kleine taken een symptoom van NAH zijn.

Ik wens je veel succes met het herstellen :*
ijs_beer fan!
  Redactie Frontpage dinsdag 9 oktober 2018 @ 11:58:11 #75
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_182410104
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 11:48 schreef NanKing het volgende:

[..]

Tof om te lezen. Ook knap van je dat je weer in de auto stapt dan doen niet veel mensen je na.

De reden dat ik die specifieke vragen stelde is omdat er weleens vergeten wordt om naar het hoofd en de hersenen te kijken na zo'n ongeluk. En dingen als moeite met emoties en moeite met kleine taken een symptoom van NAH zijn.

Ik wens je veel succes met het herstellen :*
Ja denk dat het wel 'geholpen' heeft dat ik het ongeluk niet bewust heb meegemaakt, of althans er niks van kan herinneren. Ik had op een tand door mijn lip ook geen verwondingen aan mijn hoofd en ze hebben me ook hebben ze me neurologisch helemaal nagekeken zonder iets te vinden.

Maar ik merk zelf wel dat ik de laatste tijd op emotioneel vlak gelukkig wel een stuk vooruit ben gegaan, zeker sinds ik weer een deel van mijn vrijheid terug heb door de auto. Al kan met name muziek soms nog wel eens onverwacht wat emoties oproepen.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_182410345
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 11:58 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Ja denk dat het wel 'geholpen' heeft dat ik het ongeluk niet bewust heb meegemaakt, of althans er niks van kan herinneren. Ik had op een tand door mijn lip ook geen verwondingen aan mijn hoofd en ze hebben me ook hebben ze me neurologisch helemaal nagekeken zonder iets te vinden.

Maar ik merk zelf wel dat ik de laatste tijd op emotioneel vlak gelukkig wel een stuk vooruit ben gegaan, zeker sinds ik weer een deel van mijn vrijheid terug heb door de auto. Al kan met name muziek soms nog wel eens onverwacht wat emoties oproepen.
Logisch ook, je bent een mens, geen robot.
Soms zijn er ‘kleinere’ dingen zoals het organisatievermogen dat toch terugloopt na een hevig ziekbed als het jouwe.dat zou ook nog kunnen verbeteren. Maar als je zoiets merkt zijn daar vaak ook mogelijkheden voor om je daarin aan te passen.

Misschien ben je daar sowieso nog niet aan toe.
pi_182412621
Hoe oud ben je eigenlijk?

Goede actie van je auto aanschaf (mooie kleur ook), bijdrage tot herstel.
En wat lief dat je ouders zoeen eind voor je reden continu.

Wat is nu de verwachting van je buik?
  Redactie Frontpage dinsdag 9 oktober 2018 @ 15:02:35 #78
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_182413012
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 14:37 schreef velden het volgende:
Hoe oud ben je eigenlijk?

Goede actie van je auto aanschaf (mooie kleur ook), bijdrage tot herstel.
En wat lief dat je ouders zoeen eind voor je reden continu.

Wat is nu de verwachting van je buik?
Ik heb in het ziekenhuis mijn 31e verjaardag 'gevierd'. Zit nu in een beetje een vreemde leeftijdscategorie dat ze me aan de ene kant meneer noemen en aan de andere kant dat ik nog zo jong ben :+. En ik zou niet zonder mijn ouders kunnen *;

Maar een verwachting durft niemand te geven, naast dat het nog moet dichtgroeien is mijn buik ook nog hard door littekenweefsel. Eerst moet dat allemaal rustig zijn voordat ze weer willen opereren om het stoma weer weg te halen, dus zal nog wel een paar maanden gaan duren -O-.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 16:38:02 #79
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_182414752
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 11:58 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Ja denk dat het wel 'geholpen' heeft dat ik het ongeluk niet bewust heb meegemaakt, of althans er niks van kan herinneren. Ik had op een tand door mijn lip ook geen verwondingen aan mijn hoofd en ze hebben me ook hebben ze me neurologisch helemaal nagekeken zonder iets te vinden.

Maar ik merk zelf wel dat ik de laatste tijd op emotioneel vlak gelukkig wel een stuk vooruit ben gegaan, zeker sinds ik weer een deel van mijn vrijheid terug heb door de auto. Al kan met name muziek soms nog wel eens onverwacht wat emoties oproepen.
Niet zozeer mijn herinneringen aan aftermath vind ik shockend maar de klap zelf, maw de info die ik mis
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  Redactie Frontpage dinsdag 9 oktober 2018 @ 16:45:51 #80
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_182414880
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 16:38 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Niet zozeer mijn herinneringen aan aftermath vind ik shockend maar de klap zelf, maw de info die ik mis
Nou dat vind ik niet een zozeer heel erg dat ik heel de klap en de paar uur er omheen mis, maar dat de oorzaak niet bekend is. Nu voelde ik me de dagen ervoor wel vreemd en heb ik een paar nachten echt slecht geslapen dus dat zal wel de basis van de oorzaak zijn, maar waardoor dat kwam weet ik dus niet.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 16:51:18 #81
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_182414978
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 16:45 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Nou dat vind ik niet een zozeer heel erg dat ik heel de klap en de paar uur er omheen mis, maar dat de oorzaak niet bekend is. Nu voelde ik me de dagen ervoor wel vreemd en heb ik een paar nachten echt slecht geslapen dus dat zal wel de basis van de oorzaak zijn, maar waardoor dat kwam weet ik dus niet.
Ja ik ben eigenlijk ook wel blij dat ik dat moment waarop 5 gewrichten tegelijk breken niet actief mee heb gekregen.

Maargoed autorijden is mooi man, zo pakte ik het ook weer langzaam op. Fysio vroeg wat ik eerst wilde:

1. Zelfstandig schijten
2. Autorijden
3. Motorrijden

En aldus geschiedde.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  Redactie Frontpage dinsdag 9 oktober 2018 @ 16:59:17 #82
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_182415168
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 16:51 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Ja ik ben eigenlijk ook wel blij dat ik dat moment waarop 5 gewrichten tegelijk breken niet actief mee heb gekregen.

Maargoed autorijden is mooi man, zo pakte ik het ook weer langzaam op. Fysio vroeg wat ik eerst wilde:

1. Zelfstandig schijten
2. Autorijden
3. Motorrijden

En aldus geschiedde.
Punt 1 zou ik ook graag weer willen kunnen. Ja technisch gezien is het zelfstandig, maar zo'n stoma is echt niks eigenlijk. De fysio is bij mij voornamelijk bezig met mijn elleboog en schouder los te krijgen en kan qua conditietraining nog niet veel doen vanwege de open wonden.

Het scheelt gelukkig echt een hoop dat ik niks aan mijn benen heb en op die vastzittende elleboog na mijn armen ook gewoon goed kan gebruiken. Aan de andere kant denken mensen daardoor soms wel dat het allemaal wel meevalt of dat ik al goed opknap.

Maar ja, uiteindelijk zal het allemaal wel weer goed komen, kost alleen een hoop geduld :P.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  Redactie Frontpage dinsdag 9 oktober 2018 @ 17:47:13 #83
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_182416191
Ik was net even wat aan het opruimen en kwam ook de broek tegen die ik die dag aanhad, even in de zakken voelen en daar zaten gewoon glasscherven in :X. Ook nog eventjes gezocht naar foto's er van, deze kende ik nog niet:



En op deze kun je goed zien hoe weinig er nog maar over is van de voorkant:

Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_182416429
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 16:45 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Nou dat vind ik niet een zozeer heel erg dat ik heel de klap en de paar uur er omheen mis, maar dat de oorzaak niet bekend is. Nu voelde ik me de dagen ervoor wel vreemd en heb ik een paar nachten echt slecht geslapen dus dat zal wel de basis van de oorzaak zijn, maar waardoor dat kwam weet ik dus niet.
Ik vind je fier, tenminste hoe je zo overkomt : )

Het heeft wel mijn interesse, hoe zou het toch gekomen zijn?!

Hoe is het voor je om die foto`s te zien ?
pi_182416442
En ben je nog eens langs geweest bij "plaats delict"?
  Redactie Frontpage dinsdag 9 oktober 2018 @ 18:13:07 #86
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_182416640
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 17:58 schreef velden het volgende:

[..]

Ik vind je fier, tenminste hoe je zo overkomt : )

Het heeft wel mijn interesse, hoe zou het toch gekomen zijn?!

Hoe is het voor je om die foto`s te zien ?
Ja ik vind ze niet echt schokkend ofzo, eerder gewoon raar als je beseft dat ik daar in zat (en op die foto's lag ik waarschijnlijk in de ambulance). Daarbij helpt het denk ik ook dat ik nog geen 'emotionele band' met de auto had omdat ik hem pas 3 maanden had.

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 17:59 schreef velden het volgende:
En ben je nog eens langs geweest bij "plaats delict"?
Als passagier al meermaals er langs gereden, vooral 'grappig' om te zien dat het echt letterlijk de allerlaatste boom is (hier dus).
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_182416739
jeetje de laatste boom..dus de boom staat er nog? Zie je een kale bast of zie je er nog wat van? op de fotos lijkt ie stukken ouder/groter/breder dan op de google map foto
  Redactie Frontpage dinsdag 9 oktober 2018 @ 18:24:27 #88
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_182416792
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 18:19 schreef velden het volgende:
jeetje de laatste boom..dus de boom staat er nog? Zie je een kale bast of zie je er nog wat van? op de fotos lijkt ie stukken ouder/groter/breder dan op de google map foto
Die boom heeft alleen een stuk kale bast en dat is het. Maar die boom is niet heel erg dik, ik gok ca. 20cm doorsnede, alleen zijn het nogal stevige bomen dus schijnbaar.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_182416807
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 18:24 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Die boom heeft alleen een stuk kale bast en dat is het. Maar die boom is niet heel erg dik, ik gok ca. 20cm doorsnede, alleen zijn het nogal stevige bomen dus schijnbaar.
oja ik zie het filmpje nu, net zo dik als op google map

en je kan je niets herinneren van trauma heli en al die toestanden? Je werd wakker in ziekenhuis?
  Redactie Frontpage dinsdag 9 oktober 2018 @ 18:27:26 #90
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_182416831
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 18:25 schreef velden het volgende:

[..]

oja ik zie het filmpje nu, net zo dik als op google map

en je kan je niets herinneren van trauma heli en al die toestanden? Je werd wakker in ziekenhuis?
Het eerste dat ik me kan herinneren is dat ik aan het bellen was in de ambulance, maar de eerste twee weken zijn sowieso een soort vage waas vanwege die kapotte darm en de daaropvolgende ketaminekuur op de IC.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  Moderator dinsdag 9 oktober 2018 @ 18:30:34 #91
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_182416876
Goeiendag wat een verhaal :{
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 18:42:12 #92
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_182417039
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 17:59 schreef velden het volgende:
En ben je nog eens langs geweest bij "plaats delict"?
Ik ben een paar maanden na mijn ongeluk op de motor gesprongen met mijn pa om naar die dikke put te gaan kijken hoe ik daar in vredesnaam in kon vallen.. Zal voor iedereen wel zo zijn dat je wil weten hoe dat kon gebeuren.

Ik heb wel foto's dat ik door de brandweer naar beneden getakeld ben, maar ik was in het ziekenhuis alweer dusdanig bij dat ik de nekbrace die ze me om hadden gedaan alweer los wilde krijgen. :')
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_182420121
Hoe krijg je dat voor elkaar?
N A P O L I
C A M P A N I A
  donderdag 11 oktober 2018 @ 23:03:26 #94
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_182463268
Heftig verhaal zeg! Hopelijk groeit die wond van 10cm langzam aan dicht. Wat een geluk dat je nog leeft.

Prima autootje inderdaad want het is een aardige klapper geweest. Succes met het herstel
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
  Redactie Frontpage zondag 4 november 2018 @ 09:25:03 #95
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_182932671
Het is wel weer eens tijd voor een update, afgelopen vrijdag weer op controle geweest in het ziekenhuis. Grootste 'overwinning' is dat ik er zelf heen ben gereden (ca. 60 km enkele reis) en dat op een stukje file in Tilburg na best wel meeviel gelukkig, dus dat gaat al de goede kant op qua energie.

Verder lijkt het diepe gat nu eindelijk een beetje dicht te groeien, afgelopen maand is die eindelijk ondieper geworden. Hij is nu op het diepste punt nog ongeveer 7,5 cm diep ipv 10 dus het lijkt nu dicht te gaan groeien. Er gaat nu wel weer een ander soort gaas in, voornamelijk om de wond vochtig te houden gezien het vorige gaas de wond te droog heeft gemaakt. Voordeel van dat spul is wel dat de verzorging nog maar om de dag hoeft, dus heb ik niet meer elke dag de thuiszorg over de vloer. De VAC-therapy waar ze in het ziekenhuis eerst zo over aan het drammen waren hebben we toch maar niet gekozen op basis van toch wel goede argumenten vanuit mijn kant :P

Op het advies van diezelfde thuiszorg heb ik overigens ook mijn ziekenbed uit de woonkamer laten ophalen en heb ik ook weer een normale woonkamer. Verder eigenlijk weinig spannends te vertellen, einde van de maand heb ik weer controle en gaan ze ook weer eens foto's maken van mijn elleboog (die nog steeds niet goed buigt).
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 4 november 2018 @ 09:28:51 #96
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_182932707
Fijn dat er zoveel vooruitgang inzit! ^O^ En wat goed dat je zo'n eind gereden hebt, lekker voor je zelfvertrouwen _O_
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_182932915
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 11:48 schreef NanKing het volgende:
Ook knap van je dat je weer in de auto stapt dan doen niet veel mensen je na.
Het lijkt mij persoonlijk dat meer mensen na een ongeval weer autorijden dan dat er mensen zijn die dat nooit meer doen.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Redactie Frontpage dinsdag 27 november 2018 @ 20:58:44 #98
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_183409148
Weer even een kleine update, vorige keer was de wond te droog waardoor er allemaal 'witte aanslag' op was gekomen zoals ze dat noemden. Dat is in de tussentijd opgelost door een ander soort gaas dat in de wond gaat, en vorige week hebben ze daardoor die aanslag kunnen wegschrapen. Verder is de wond vrij droog en lijkt die nog steeds van rechts naar links ipv beneden naar boven dicht te groeien. Op zich hoeft dat niet veel uit te maken, het is alleen wel een beetje vreemd natuurlijk.

Nu heb ik natuurlijk ook nog die elleboog die niet doet wat die moet doen. Vorige week op de röntgenfoto was al te zien dat de verkalking gelukkig grotendeels is opgelost, alleen zit er nog een stuk aangegroeid bot in de weg dat daar niet hoort. De arts was nog wel bezorgd dat er mogelijk een zenuwbaan vergroeid zat met dat stuk extra bot en daar heb ik vandaag een CT-scan voor gehad. Daarop lijkt het bot relatief 'vrij' te liggen dus gaan ze het opereren. En dan denk je aan de wachtlijsten waar je altijd allerlei verhalen over hoort, maar de operatie is al op 5 december <O) . De bedoeling is dan dus via het litteken weer naar binnen te gaan en het stuk bot weghalen en als ze er dan toch zijn ook gelijk alle pinnen en plaatjes die er uit kunnen eruit.

Dus hopelijk over een tijdje weer een iets beter functionerende arm, jammer dat ik daarna weer een tijdje geen auto kan rijden.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  dinsdag 27 november 2018 @ 22:49:16 #99
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_183411368
Jezus, wat een verhaal dit...

Heel veel sterkte de komende tijd, TS! Hopelijk verloopt de operatie voorspoedig. <O)
pi_183412038
Jeetje, wat een nasleep.... :{ maar 'fijn' dat het botstuk aardig vrij lijkt te liggen! En heerlijk korte wachtlijst!
(Nouja, het mag ook wel eens meezitten natuurlijk)
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 28 november 2018 @ 08:06:16 #101
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_183414300
Relatief mazzel dus dat ze dit kunnen oplossen voor je met een operatie. Sterkte vast! En weer een tijdje niet autorijden, ja dat is balen -O-
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage woensdag 28 november 2018 @ 21:14:42 #102
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_183427788
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 23:18 schreef Candaasje het volgende:
Jeetje, wat een nasleep.... :{ maar 'fijn' dat het botstuk aardig vrij lijkt te liggen! En heerlijk korte wachtlijst!
(Nouja, het mag ook wel eens meezitten natuurlijk)
Moet zeggen dat het me wel een beetje verbaasde dat het zo snel kon. In eerste instantie wilden ze het zelfs al de 3e inplannen, maar dat was een andere dokter. Vind het toch iets prettiger als dezelfde dokter het doet die er de vorige keer al aan heeft gesleuteld, ook al maakt dat waarschijnlijk niks uit :P.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  Spellchecker woensdag 28 november 2018 @ 21:31:28 #103
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_183428228
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 21:14 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Moet zeggen dat het me wel een beetje verbaasde dat het zo snel kon. In eerste instantie wilden ze het zelfs al de 3e inplannen, maar dat was een andere dokter. Vind het toch iets prettiger als dezelfde dokter het doet die er de vorige keer al aan heeft gesleuteld, ook al maakt dat waarschijnlijk niks uit :P.
Dan weet je in ieder geval wie er aan je zit te sleutelen ... :P
pi_183428299
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 21:14 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Moet zeggen dat het me wel een beetje verbaasde dat het zo snel kon. In eerste instantie wilden ze het zelfs al de 3e inplannen, maar dat was een andere dokter. Vind het toch iets prettiger als dezelfde dokter het doet die er de vorige keer al aan heeft gesleuteld, ook al maakt dat waarschijnlijk niks uit :P.
Dus euh, wanneer gaan we racen?
  Redactie Frontpage woensdag 28 november 2018 @ 21:38:59 #105
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_183428428
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 21:34 schreef YokiKater het volgende:

[..]

Dus euh, wanneer gaan we racen?
Aangezien ik straks dus weer een tijdje niet mag rijden zal dat 2019 worden :+
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  Redactie Frontpage donderdag 6 december 2018 @ 19:52:23 #106
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_183572011
Zo, en we zijn weer thuis :). Operatie lijkt goed te zijn gelukt,in totaal heb ik maar ongeveer 1,5 uur onder narcose gelegen dus dat viel allemaal nog mee. Direct na de operatie kon de arts mijn arm al zo goed als volledig buigen, nu dat alle verdovende middelen zijn uitgewerkt lukt dat nog niet echt, maar daar mag de fysio mee aan de slag.

Dit is er allemaal uitgekomen (stukken bot heb ik niet meegekregen :P ), 6 schroeven en een plaatje:



Mijn arm ziet er nu zo uit, is nog wel redelijk opgezwollen, als in je ziet amper dat het mijn elleboog is :+. Maar zijn wel een stuk kleinere hechtingen dan er de vorige keer zaten:

SPOILER: Niet heel eng, maar toch klikken op eigen risico
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In het ziekenhuis probeerden ze me weer allemaal zware pijnstillers als oxycodon aan te smeren maar daar heb ik vriendelijk voor bedankt. Ja natuurlijk doet het wel pijn, maar ik ben zo ondertussen wel een beetje wat gewend en die oxy zooi heb ik geen zin in om weer van af te moeten kicken.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 6 december 2018 @ 20:01:07 #107
147316 crew  DJMO
#trut
pi_183572195
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 19:52 schreef LTVDK het volgende:
Zo, en we zijn weer thuis :). Operatie lijkt goed te zijn gelukt,in totaal heb ik maar ongeveer 1,5 uur onder narcose gelegen dus dat viel allemaal nog mee. Direct na de operatie kon de arts mijn arm al zo goed als volledig buigen, nu dat alle verdovende middelen zijn uitgewerkt lukt dat nog niet echt, maar daar mag de fysio mee aan de slag.

Dit is er allemaal uitgekomen (stukken bot heb ik niet meegekregen :P ), 6 schroeven en een plaatje:

[ afbeelding ]

Mijn arm ziet er nu zo uit, is nog wel redelijk opgezwollen, als in je ziet amper dat het mijn elleboog is :+. Maar zijn wel een stuk kleinere hechtingen dan er de vorige keer zaten:

SPOILER: Niet heel eng, maar toch klikken op eigen risico
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In het ziekenhuis probeerden ze me weer allemaal zware pijnstillers als oxycodon aan te smeren maar daar heb ik vriendelijk voor bedankt. Ja natuurlijk doet het wel pijn, maar ik ben zo ondertussen wel een beetje wat gewend en die oxy zooi heb ik geen zin in om weer van af te moeten kicken.
Holy Shit!
Het lijkt inderdaad meer op een knie dan op een elleboog.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Spellchecker donderdag 6 december 2018 @ 20:29:01 #108
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_183572750
Wow .... ik ga duimen dat je voorspoedig herstelt!
  donderdag 6 december 2018 @ 20:47:08 #109
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_183573156
Pff lekker opgezwollen inderdaad ! Succes met het herstel !
  Redactie Frontpage vrijdag 21 december 2018 @ 19:22:37 #110
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_183881098
Even een kleine update :). De hechtingen zijn uit mijn elleboog en er zit al best wat beweging in en lijkt met de dag verder te kunnen buigen en draaien. In het begin had ik nog wel dat ik niks kon vasthouden, maar dat is ook heel snel weer weggegaan en ik kan mijn gezicht weer aanraken :D. Verder ook in het buikgebied goed nieuws, de 'probleemwond' lijkt eindelijk door te hebben gekregen dat daar geen gat hoort te zitten in mijn buik. De afgelopen 4 weken is die op het diepste punt van 7 naar 4 cm diep gegaan. In de rest van mijn buik lijkt er ook steeds meer gevoel terug te komen, al is dat soms niet heel prettig als het voelt alsof er een mes in wordt gestoken.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  Spellchecker vrijdag 21 december 2018 @ 19:32:09 #111
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_183881279
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2018 19:22 schreef LTVDK het volgende:
Even een kleine update :). De hechtingen zijn uit mijn elleboog en er zit al best wat beweging in en lijkt met de dag verder te kunnen buigen en draaien. In het begin had ik nog wel dat ik niks kon vasthouden, maar dat is ook heel snel weer weggegaan en ik kan mijn gezicht weer aanraken :D. Verder ook in het buikgebied goed nieuws, de 'probleemwond' lijkt eindelijk door te hebben gekregen dat daar geen gat hoort te zitten in mijn buik. De afgelopen 4 weken is die op het diepste punt van 7 naar 4 cm diep gegaan. In de rest van mijn buik lijkt er ook steeds meer gevoel terug te komen, al is dat soms niet heel prettig als het voelt alsof er een mes in wordt gestoken.
[heel voorzichtig] *O* [/heel voorzichtig]
pi_183882593
Hopelijk zet de vooruitgang door ^O^
pi_183882654
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2018 19:22 schreef LTVDK het volgende:
Even een kleine update :). De hechtingen zijn uit mijn elleboog en er zit al best wat beweging in en lijkt met de dag verder te kunnen buigen en draaien. In het begin had ik nog wel dat ik niks kon vasthouden, maar dat is ook heel snel weer weggegaan en ik kan mijn gezicht weer aanraken :D. Verder ook in het buikgebied goed nieuws, de 'probleemwond' lijkt eindelijk door te hebben gekregen dat daar geen gat hoort te zitten in mijn buik. De afgelopen 4 weken is die op het diepste punt van 7 naar 4 cm diep gegaan. In de rest van mijn buik lijkt er ook steeds meer gevoel terug te komen, al is dat soms niet heel prettig als het voelt alsof er een mes in wordt gestoken.
Klinkt als langzaam stapjes vooruit naar echt herstel. *O*
Whatever...
  Redactie Frontpage zaterdag 2 februari 2019 @ 11:17:56 #114
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_184769466
Het is denk ik weer eens tijd voor een update :P.

Afgelopen week weer op controle geweest in het ziekenhuis, wond is nog 'maar' 2,8 cm diep en ook een stuk smaller (groeit meer van rechts naar links dan van onder naar boven). Ze hebben nu ook voor het eerst een indicatie durven te geven over wanneer de wond dicht kan zijn, dat zal ongeveer nog 2 maanden duren. Pas als die zo goed als dicht is wil de chirurg een afspraak gaan maken over het terugplaatsen van de darm naar de goede plek. Maar het lijkt nu tenminste een beetje de goede kant op te gaan :).

Elleboog is trouwens goed aan het herstellen, buiging komt al redelijk ver maar de draai naar buiten gaat nog wel een tijdje duren. Qua kracht begint er wel weer een hoop terug te komen, bij de fysio ligt de nadruk ook voornamelijk op spieraangroei, dus veel oefeningen met gewichtsmachines en zulke dingen.

Langzaam maar zeker komt het er allemaal wel, maar ik vind het maar lang duren :P.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 2 februari 2019 @ 12:37:34 #115
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_184770934
Goed bereid kost even tijd.
Alle goede dingen komen langzaam..

en meer van die clichéopmerkingen.

Blij dat het i elk geval vooruit gaat!
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_184771038
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 11:17 schreef LTVDK het volgende:
Het is denk ik weer eens tijd voor een update :P.

Afgelopen week weer op controle geweest in het ziekenhuis, wond is nog 'maar' 2,8 cm diep en ook een stuk smaller (groeit meer van rechts naar links dan van onder naar boven). Ze hebben nu ook voor het eerst een indicatie durven te geven over wanneer de wond dicht kan zijn, dat zal ongeveer nog 2 maanden duren. Pas als die zo goed als dicht is wil de chirurg een afspraak gaan maken over het terugplaatsen van de darm naar de goede plek. Maar het lijkt nu tenminste een beetje de goede kant op te gaan :).

ze wachten tot buikwond dicht gaat zodat ze weer een nieuwe buikwond kunnen maken? Volgens mij mis ik iets :)
  Spellchecker zaterdag 2 februari 2019 @ 13:10:11 #117
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_184771640
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 11:17 schreef LTVDK het volgende:
Het is denk ik weer eens tijd voor een update :P.

Afgelopen week weer op controle geweest in het ziekenhuis, wond is nog 'maar' 2,8 cm diep en ook een stuk smaller (groeit meer van rechts naar links dan van onder naar boven). Ze hebben nu ook voor het eerst een indicatie durven te geven over wanneer de wond dicht kan zijn, dat zal ongeveer nog 2 maanden duren. Pas als die zo goed als dicht is wil de chirurg een afspraak gaan maken over het terugplaatsen van de darm naar de goede plek. Maar het lijkt nu tenminste een beetje de goede kant op te gaan :).

Elleboog is trouwens goed aan het herstellen, buiging komt al redelijk ver maar de draai naar buiten gaat nog wel een tijdje duren. Qua kracht begint er wel weer een hoop terug te komen, bij de fysio ligt de nadruk ook voornamelijk op spieraangroei, dus veel oefeningen met gewichtsmachines en zulke dingen.

Langzaam maar zeker komt het er allemaal wel, maar ik vind het maar lang duren :P.
^O^
  Redactie Frontpage zaterdag 2 februari 2019 @ 13:27:49 #118
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_184772011
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 12:41 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

ze wachten tot buikwond dicht gaat zodat ze weer een nieuwe buikwond kunnen maken? Volgens mij mis ik iets :)
Ja in verband met infectiegevaar, een open wond icm een darm is niet een heel goed idee :P. Plus dat het ook allemaal weer moet herstellen na de operatie, dan is het wel zo handig als die wond er niet nog als 'extra' bij zit.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_184772941
Is er dan geen kans dat de nieuwe ook niet dicht wil?
  Redactie Frontpage zaterdag 2 februari 2019 @ 16:22:12 #120
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_184775055
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 14:33 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Is er dan geen kans dat de nieuwe ook niet dicht wil?
Die kans is er natuurlijk altijd. Maar de wond die nu zo langzaam dicht gaat is het gevolg van een lekkende darm en alle zooi die daaruit kwam en zich een weg naar buiten heeft 'gegeten'. Ook de operatie destijds was een spoedoperatie dus zonder allerlei protocollen als nuchter blijven en zulks vooraf. De nieuwe operatie zal onder wat meer idealere omstandigheden gaan, dus alles gepland en voorbereid.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  Redactie Frontpage vrijdag 22 maart 2019 @ 21:24:18 #121
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_185793580
Misschien is het wel weer even tijd voor een update.

Eerst beginnen met het mindere; de wond op de buik is nog stééds niet dicht ... Is momenteel nog een kleine cm diep en vanuit het ziekenhuis hebben ze nu bedacht dat er een of anders sponsje bestaande uit collageen en honing. Hopelijk sluit die binnenkort eindelijk eens, al is de aankomende afspraak met de chirurg erbij pas eind april, dus nog even geduld ...

Maar het is niet allemaal kommer en kwel natuurlijk :P. De thuiszorg is niet meer dagelijks maar nog maar 3x per week. Mijn elleboog en schouders gaan de goede kant op, mijn elleboog is al een heel stuk op weg naar volledige draai en buiging. Ook conditioneel gaat het een stuk beter, momenteel zit ik op 61 dagen continu met 10.000 stappen of meer. Qua afstand loop ik nu zo'n 10 km per dag. Ook slapen gaat een heel stuk beter met steeds minder last van de onderrug. En ik ben ook weer begonnen met werken op kantoor ipv vanuit huis, in het begin nu nog 2 halve dagen.

Die stomme buikwond blijft dus nog het probleemgeval waarbij de rest van de wonden allemaal wel heel snel lijken te herstellen. Hopelijk is die eind april ver genoeg dicht dat ze een operatie kunnen gaan inplannen.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_185793765
Goede berichten ^O^
  Spellchecker vrijdag 22 maart 2019 @ 21:44:43 #123
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_185793979
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 21:24 schreef LTVDK het volgende:
Misschien is het wel weer even tijd voor een update.

Eerst beginnen met het mindere; de wond op de buik is nog stééds niet dicht ... Is momenteel nog een kleine cm diep en vanuit het ziekenhuis hebben ze nu bedacht dat er een of anders sponsje bestaande uit collageen en honing. Hopelijk sluit die binnenkort eindelijk eens, al is de aankomende afspraak met de chirurg erbij pas eind april, dus nog even geduld ...

Maar het is niet allemaal kommer en kwel natuurlijk :P. De thuiszorg is niet meer dagelijks maar nog maar 3x per week. Mijn elleboog en schouders gaan de goede kant op, mijn elleboog is al een heel stuk op weg naar volledige draai en buiging. Ook conditioneel gaat het een stuk beter, momenteel zit ik op 61 dagen continu met 10.000 stappen of meer. Qua afstand loop ik nu zo'n 10 km per dag. Ook slapen gaat een heel stuk beter met steeds minder last van de onderrug. En ik ben ook weer begonnen met werken op kantoor ipv vanuit huis, in het begin nu nog 2 halve dagen.

Die stomme buikwond blijft dus nog het probleemgeval waarbij de rest van de wonden allemaal wel heel snel lijken te herstellen. Hopelijk is die eind april ver genoeg dicht dat ze een operatie kunnen gaan inplannen.
Jeej, je gaat vooruit!

L a n g z a a m . . . . .

maar zeker! ^O^
  Redactie Frontpage vrijdag 22 maart 2019 @ 21:50:58 #124
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_185794098
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 21:44 schreef maily het volgende:

[..]

Jeej, je gaat vooruit!

L a n g z a a m . . . . .

maar zeker! ^O^
Ja vooral door die buikwond dat het allemaal zo lang duurt. Al schijnt dat sowieso wel een bijzonder ding te zijn, bijna elke keer als ik in het ziekenhuis ben voor controle komt er wel iemand van een andere afdeling of in opleiding speciaal ervoor meekijken :').
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_185801464
Waarom vragen zijn vragen die je los moet laten. Het is vastloopdenken.
  Redactie Frontpage donderdag 23 mei 2019 @ 21:50:10 #126
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_187054348
Wordt wel weer eens tijd om dit omhoog te schoppen.

We beginnen even met het mindere nieuws, de wond op mijn buik is nog stééds niet dicht. Gaat wel heel langzaam dicht en in feite is het nog voornamelijk de huid die dicht moet groeien, maar er blijft nog vuil uit komen waardoor dat helaas niet zo snel gaat. Het komt voornamelijk door de locatie van de wond dat die zo moeilijk doet, net boven de plek waar je broekrand zit zeg maar. Ik hoop dat die binnenkort toch wel eens een keertje dicht gaat.

En ander nieuws, de afgelopen weken heb ik een aantal onderzoeken gehad om te kijken of van binnen alles in orde is om het stoma terug te plaatsen. Daar zijn de artsen gelukkig positief over en het lijkt daar allemaal wel goed te zitten in de darm weer normaal aan te sluiten. Vandaag een gesprek met de chirurg gehad, die wil voor over ongeveer 6 weken een operatie daarvoor inplannen.

In principe zou het met een kijkoperatie moeten kunnen waardoor ze als het ware de darm weer naar binnen kunnen proppen en vastmaken. Wel zijn er een aantal risico's aan verbonden, mijn buik was natuurlijk een puinhoop en het kan zijn dat het qua littekenweefsel een te groot 'spinnenweb' is om het zo te te doen. Als alternatief kan ook nog een 'gewone' operatie, maar dat willen ze eigenlijk liever niet doen aangezien ze mijn buik dan weer helemaal moeten opensnijden die vol met littekens zit. Daarbij komt ook nog dat de revalidatie daarvan een stuk langer gaat duren, en als het op die manier moet hebben ze liever dat ik nog een paar maanden wacht tot ik helemaal hersteld ben. Komende week hoor ik waarschijnlijk welke datum ze de operatie gaan inplannen, ze moeten eerst nog in overleg over hoe en wat.

Tot zover de update, nu maar hopen dat het gewoon een kijkoperatie kan worden, inmiddels zijn we al meer dan een jaar verder.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_187054403
Bedoel je met stoma terugplaatsen de stoma opheffen?
  Redactie Frontpage donderdag 23 mei 2019 @ 21:57:25 #128
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_187054513
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2019 21:52 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Bedoel je met stoma terugplaatsen de stoma opheffen?
Ja gewoon de darmen weer aan elkaar vastnieten zodat het allemaal weer werkt zoals normaal :P
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_187054699
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2019 21:57 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Ja gewoon de darmen weer aan elkaar vastnieten zodat het allemaal weer werkt zoals normaal :P
Normaal poepen *O* *O* *O* *O*
pi_188383450
Hoe gaat het nu TS?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  Redactie Frontpage zondag 11 augustus 2019 @ 00:22:20 #131
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_188383945
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 23:54 schreef Miniem het volgende:
Hoe gaat het nu TS?
Goede vraag, had nog geen update geplaatst :P

Maar 30 augustus wordt ik geopereerd, helaas wat later dan gehoopt maar de datum staat nu in ieder geval vast. Revalidatie van de operatie zal als alles goed gaat zo'n 3 a 4 weken duren schatten ze.

Dan hebben we ook nog de buikwond die zijn tijd blijft nemen om dicht te gaan, hij wordt wel kleiner maar gaat akelig traag voor mijn gevoel. Komt nog steeds geel beslag uit, al lijkt dat wel telkens minder te worden. Dus hopelijk gaat die ook eens een keertje dicht zodat ik niet meer zo afhankelijk ben van de thuiszorg als ik wil gaan douchen.

Voor de rest ben ik me vooral aan het focussen met kracht en conditie opbouwen, momenteel loop ik probleemloos elke dag een kilometer of 12, scheelt ook wel dat ik aan mijn benen natuurlijk praktisch niks had. Kracht is nog wel een dingetje, vooral bij dingen waarbij ik moet bukken. 2 uur aan een stuk lopen is geen probleem maar een kwartiertje onkruid uit de grond halen ik ben buiten adem en moet dan echt even gaan zitten om weer bij te komen. Nog wel even leuk voor de statistieken, ik houd de afstanden en alles van het lopen bij en ben sinds 21 januari geen enkele dag onder de 10.000 stappen geweest, dus 202 dagen achter elkaar. Bij elkaar heb ik in die periode ruim 2,5 miljoen stappen gezet en 1988,2 km gelopen, morgen dus hopelijk door de 2000 grens heen :7.

En nu we ruim een jaar verder zijn komen er allemaal van die irritante administratieve zaken bij kijken. Zo is mijn loon nu naar 70% gegaan, al krijg ik waarschijnlijk het verschil wel terug vanuit de autoverzekering (echt aan iedereen met een auto, neem de inzittendenverzekering erbij!). Ook is de fysio 'afgelopen' als in dat het wordt niet meer vergoed door de zorgverzekering na een jaar waarbij de operatie in december niet als nieuwe behandeling geldt (verwijderen osteosynthese materiaal). Maar ook hier weer, inzittendenverzekering.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_188407624
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2019 00:22 schreef LTVDK het volgende:

(echt aan iedereen met een auto, neem de inzittendenverzekering erbij!).
Goede tip. Heb net een cabrio gekocht en niet eens bij stilgestaan, maar ga er toch eens serieus over nadenken.
  Redactie Frontpage maandag 12 augustus 2019 @ 16:15:07 #133
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_188408268
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2019 15:24 schreef dexamfetamine het volgende:

[..]

Goede tip. Heb net een cabrio gekocht en niet eens bij stilgestaan, maar ga er toch eens serieus over nadenken.
Had ik zelf ook nooit bij stil gestaan, is meer geluk dan wijsheid geweest dat ik die schijnbaar erbij had genomen :P. Maar het scheelt je echt een hoop gedoe (en vooral geld), voor elke dag dat ik in het ziekenhuis heb gelegen bijvoorbeeld kreeg ik een kleine 30 euro. Ook heb ik vergoedingen gekregen voor dingen als kleding, een vakantie die ik moest annuleren en een schoonmaakster die elke week langskomt. Heb zelfs nog een tandartsrekening vergoed gekregen doordat ik door alle pijnstillers in het begin niet doorhad dat ik een ontstoken kies had (al bestaat er voor 5 keer in 1 maand gemarteld worden door een tandarts geen enkele vergoeding die hoog genoeg is :X).

Ik hoop natuurlijk dat je de inzittendenverzekering nooit hoeft te gebruiken, maar mocht het toch een keer nodig zijn dan ben je blij als je het hebt :P. Weet niet of het bij elke verzekering er zo goed aan toe gaat, die van mij is vrij klein en regiogebonden (Zeeland/West-Brabant).
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_188408388
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2019 16:15 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Had ik zelf ook nooit bij stil gestaan, is meer geluk dan wijsheid geweest dat ik die schijnbaar erbij had genomen :P. Maar het scheelt je echt een hoop gedoe (en vooral geld), voor elke dag dat ik in het ziekenhuis heb gelegen bijvoorbeeld kreeg ik een kleine 30 euro. Ook heb ik vergoedingen gekregen voor dingen als kleding, een vakantie die ik moest annuleren en een schoonmaakster die elke week langskomt. Heb zelfs nog een tandartsrekening vergoed gekregen doordat ik door alle pijnstillers in het begin niet doorhad dat ik een ontstoken kies had (al bestaat er voor 5 keer in 1 maand gemarteld worden door een tandarts geen enkele vergoeding die hoog genoeg is :X).

Ik hoop natuurlijk dat je de inzittendenverzekering nooit hoeft te gebruiken, maar mocht het toch een keer nodig zijn dan ben je blij als je het hebt :P. Weet niet of het bij elke verzekering er zo goed aan toe gaat, die van mij is vrij klein en regiogebonden (Zeeland/West-Brabant).
Weet je wat voor inzittendenverzekering jij had? Zijn blijkbaar 2 verschillende soorten.
  Redactie Frontpage maandag 12 augustus 2019 @ 16:32:17 #135
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_188408538
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2019 16:22 schreef dexamfetamine het volgende:

[..]

Weet je wat voor inzittendenverzekering jij had? Zijn blijkbaar 2 verschillende soorten.
Hmm, wist niet dat daar nog verschillende in zijn maar blijkbaar wel dus. Ik heb een Schadeverzekering Inzittenden (SVI). De andere is geloof ik de OVI, maar die keert geloof ik alleen maar uit bij invaliditeit of overlijden dus niet ook alle randzaken die ik zojuist opnoemde.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_188409211
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2019 16:15 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Had ik zelf ook nooit bij stil gestaan, is meer geluk dan wijsheid geweest dat ik die schijnbaar erbij had genomen :P. Maar het scheelt je echt een hoop gedoe (en vooral geld), voor elke dag dat ik in het ziekenhuis heb gelegen bijvoorbeeld kreeg ik een kleine 30 euro. Ook heb ik vergoedingen gekregen voor dingen als kleding, een vakantie die ik moest annuleren en een schoonmaakster die elke week langskomt. Heb zelfs nog een tandartsrekening vergoed gekregen doordat ik door alle pijnstillers in het begin niet doorhad dat ik een ontstoken kies had (al bestaat er voor 5 keer in 1 maand gemarteld worden door een tandarts geen enkele vergoeding die hoog genoeg is :X).

Ik hoop natuurlijk dat je de inzittendenverzekering nooit hoeft te gebruiken, maar mocht het toch een keer nodig zijn dan ben je blij als je het hebt :P. Weet niet of het bij elke verzekering er zo goed aan toe gaat, die van mij is vrij klein en regiogebonden (Zeeland/West-Brabant).
ZLM ^O^ verzekeraar die je altijd goed helpt.

Goed om te lezen dat het iig beter gaat. Zou fijn als je eindelijk weer normaal kan schijten :P

Hoop rompslomp met het regelen dat je geld binnen krijgt... Maar goed dat je inzittenden verzekering erbij hebt. Kost maar ¤40 per jaar extra dacht ik.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_188565002
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2019 17:21 schreef Miniem het volgende:

[..]

ZLM ^O^ verzekeraar die je altijd goed helpt.

Goed om te lezen dat het iig beter gaat. Zou fijn als je eindelijk weer normaal kan schijten :P

Hoop rompslomp met het regelen dat je geld binnen krijgt... Maar goed dat je inzittenden verzekering erbij hebt. Kost maar ¤40 per jaar extra dacht ik.
Veertig euro valt mij alles mee, ik had het duurder verwacht.

Stiekem is het interessant/goed om hier te lezen wat het natraject is van een groot ongeluk. Toevallig vandaag weer een kettingbotsing waarbij iemand uit zijn auto bevrijd moest worden. Je leest echter nooit het traject wat daarna komt en wat voor impact dat heeft.

TS, succes met de operatie de 30e !
pi_188574802
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2019 00:22 schreef LTVDK het volgende:
(echt aan iedereen met een auto, neem de inzittendenverzekering erbij!)
Wat gaat er mis als je deze niet hebt en zoiets meemaakt als jij nu? De serieus dure kosten (operaties etc) worden toch vergoed vanuit de zorgverzekering?

Zoals ik het lees krijg je nu kleding vergoed, huishoudelijke hulp en als je de pech hebt langer dan een jaar te moeten revalideren wordt ook je loon nog wat aangevuld en de fysiokosten. Maar dat zal niet meer zijn dan 5-10k lijkt me?

De kans is klein dat je het meemaakt en als ik echt zo zwaar in de kreukels zou zitten dan kon me die 10k ook niet meer zo boeien, zou ik me meer om het herstel drukmaken. Het is leuk meegenomen, maar het is niet zo dat je er financieel helemaal op leegloopt mocht je die verzekering niet hebben. Als je jouw auto WA verzekerd had ipv All-risk had je waarschijnlijk een grotere schadepost gehad.
pindazakje
  Redactie Frontpage donderdag 22 augustus 2019 @ 18:50:58 #139
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_188575396
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 18:09 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Wat gaat er mis als je deze niet hebt en zoiets meemaakt als jij nu? De serieus dure kosten (operaties etc) worden toch vergoed vanuit de zorgverzekering?

Zoals ik het lees krijg je nu kleding vergoed, huishoudelijke hulp en als je de pech hebt langer dan een jaar te moeten revalideren wordt ook je loon nog wat aangevuld en de fysiokosten. Maar dat zal niet meer zijn dan 5-10k lijkt me?

De kans is klein dat je het meemaakt en als ik echt zo zwaar in de kreukels zou zitten dan kon me die 10k ook niet meer zo boeien, zou ik me meer om het herstel drukmaken. Het is leuk meegenomen, maar het is niet zo dat je er financieel helemaal op leegloopt mocht je die verzekering niet hebben. Als je jouw auto WA verzekerd had ipv All-risk had je waarschijnlijk een grotere schadepost gehad.
Laat ik het zo zeggen, het scheelt echt een hoop gedoe en in mijn inmiddels al weer 15 maanden durende revalidatie komen er toch stiekem best wel wat extra kosten kijken. Het ziekenhuis waar ik onder behandeling ben (Tilburg) zit best ver weg (retour 130 km + parkeerkosten). Zeker de eerste 6 maanden dat ik uit het ziekenhuis was had ik zo'n beetje wekelijks controle, waarbij ik vaak de afspraken van de buikwonden en de breuken niet kon combineren omdat dat op 2 verschillende locaties van het ziekenhuis was. Ook dingen die niet door de zorgverzekering worden vergoed zoals hygiënisch materiaal voor de thuiszorg, lekmatten voor in bed, littekenzalf, een wortelkanaalbehandeling bij de tandarts omdat die door alle zware pijnstillers te laat was ontdekt en het eigen risico.

Daarbij heb ik ook nog andere kosten die ik misschien wel zou kunnen indienen maar daar heb ik geen zin in. Zo zit ik vanwege mijn open wond en aankomende operatie nog steeds op een dieet waarbij ik veel eiwitten moet eten en niet teveel mag afvallen. Hierdoor eet ik bijvoorbeeld dagelijks twee keer zoveel vlees als voor het ongeluk, deels omdat het stoma heel slecht reageert op eiwitpoeders en deels omdat ik de halve liter kwark die ik nu dagelijks naar binnen werk wel genoeg vind :+.

Dat mijn loon nu wordt aangevuld vind ik wel erg fijn, scheelt 38 miljard formulieren en 12 weken wachttijd bij het UWV om het aan te vragen. Het gaat niet eens zozeer om het geld, maar vooral dat ik niet met heel die administratieve rompslomp opgescheept zit van nóg een instantie. Daarnaast is door dit hele gebeuren mijn loon ook al twee jaar niet gestegen terwijl dat wel op de planning stond.

Maar lang verhaal kort, nee je zult er niet op leeglopen als je het niet hebt, maar met alle extra kleine kosten loopt het stiekem toch aardig op. Dan is het fijn als je je daar in ieder geval niet druk om hoeft te gaan maken.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_188583260
Hey man, sterkte met de struggle die dit leven je gegeven heeft.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  vrijdag 23 augustus 2019 @ 08:38:13 #141
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_188584465
Mijn vriend had een wa + opzittenden verzekering voor zijn motor.

Blij toe want die dekt nu alle schade aan mijn vriend na zijn motorongeluk. Motor krijgt hij helaas niks voor, want wa.

Fysio, kleding etc. ^O^
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  Redactie Frontpage woensdag 28 augustus 2019 @ 22:22:43 #142
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_188678619
Vrijdag is het dan eindelijk zover, morgenavond wordt ik opgenomen in het ziekenhuis en 's ochtends komen ze nog langs om bloed af te nemen. Moet wel zeggen dat ik er erg tegenop zie, zeker omdat de chirurgen hun twijfels hebben of het direct gaat lukken met een kijkoperatie vanwege mogelijk littekenweefsel in mijn buik dat in de weg zit.

Nu valt het geestelijk gezien nog wel mee maar mijn lichaam denkt daar anders over, de afgelopen dagen voel ik weer de spanningen in mijn schouders en onderrug die ik ook de eerste maanden na het ongeluk had die destijds plots wegvielen toen de thuiszorg niet meer dagelijks was. Het is een beetje de spanning die je hebt als je iets gaat doen waar je al heel lang naar uitkijkt alleen dan op een negatieve manier.

Maar ja, vannacht nog lekker in mijn eigen bed slapen en dan maar hopen op het beste.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  Spellchecker woensdag 28 augustus 2019 @ 22:35:36 #143
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_188679032
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 22:22 schreef LTVDK het volgende:
Vrijdag is het dan eindelijk zover, morgenavond wordt ik opgenomen in het ziekenhuis en 's ochtends komen ze nog langs om bloed af te nemen. Moet wel zeggen dat ik er erg tegenop zie, zeker omdat de chirurgen hun twijfels hebben of het direct gaat lukken met een kijkoperatie vanwege mogelijk littekenweefsel in mijn buik dat in de weg zit.

Nu valt het geestelijk gezien nog wel mee maar mijn lichaam denkt daar anders over, de afgelopen dagen voel ik weer de spanningen in mijn schouders en onderrug die ik ook de eerste maanden na het ongeluk had die destijds plots wegvielen toen de thuiszorg niet meer dagelijks was. Het is een beetje de spanning die je hebt als je iets gaat doen waar je al heel lang naar uitkijkt alleen dan op een negatieve manier.

Maar ja, vannacht nog lekker in mijn eigen bed slapen en dan maar hopen op het beste.
Ai ai ai .....

Spannend .... ik ga keihard voor je duimen dat het allemaal naar jouw wens gaat verlopen!! ^O^ :*
pi_188686268
Wat een verhaal.
Nog een klein dagje en dan de operatie. Wens je heel veel sterkte en geluk.
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 29 augustus 2019 @ 13:30:02 #146
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_188686440
succes vooral voor de artsen en zulks... en voor jou sterkte :)
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  donderdag 29 augustus 2019 @ 13:30:46 #147
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_188686452
Succes !!
pi_188686476
Sterkte en Succes!
pi_188693025
suc6 morgen
  donderdag 29 augustus 2019 @ 19:46:35 #150
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_188693784
Sterkte en heel veel succes! ^O^
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 29 augustus 2019 @ 21:19:32 #151
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_188696632
Succes en sterkte morgen ^O^
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage donderdag 29 augustus 2019 @ 22:03:52 #152
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_188698151
Dank voor alle steun, ben momenteel in het ziekenhuis, ze gaan me morgenochtend gelijk al om 08.00 uur opereren.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_188700004
Komt goed!
  Moderator donderdag 29 augustus 2019 @ 23:28:32 #154
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_188700110
Sterkte en succes, kerel!
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Redactie Frontpage vrijdag 30 augustus 2019 @ 15:46:11 #155
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_188709003
Goed nieuws, de operatie is ondanks dat die een kleine 5 uur heeft geduurd succesvol verlopen *G*
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  Spellchecker vrijdag 30 augustus 2019 @ 15:47:13 #156
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_188709017
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 15:46 schreef LTVDK het volgende:
Goed nieuws, de operatie is ondanks dat die een kleine 5 uur heeft geduurd succesvol verlopen *G*
Heeft al ons duimen toch geholpen meneer! Proficiat! *O* w/
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 30 augustus 2019 @ 15:49:29 #157
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_188709050
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 15:46 schreef LTVDK het volgende:
Goed nieuws, de operatie is ondanks dat die een kleine 5 uur heeft geduurd succesvol verlopen *G*
En? Steekt 'ie er al uit? Gaat die zak tuinaarde opengescheurd worden? Staat Edgar Davids al buiten de selectie? Is die bruine trui al bijna af?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 30 augustus 2019 @ 15:49:32 #158
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_188709051
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 15:46 schreef LTVDK het volgende:
Goed nieuws, de operatie is ondanks dat die een kleine 5 uur heeft geduurd succesvol verlopen *G*
*O*
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_188727911
Wat een schijttopic

:T
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 1 september 2019 @ 08:51:34 #160
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_188731150
Goed nieuws *G*
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage maandag 2 september 2019 @ 17:13:31 #162
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_188756492
En we zijn gelukkig weer thuis *G*
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  Spellchecker maandag 2 september 2019 @ 17:35:52 #163
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_188756836
quote:
10s.gif Op maandag 2 september 2019 17:13 schreef LTVDK het volgende:
En we zijn gelukkig weer thuis *G*
Wat fijn! *O*
pi_188758569
Fijn nieuws, hoe voel je je naast nog bond en blauw en half gaar door de narcose en pijnstilling?
  Redactie Frontpage maandag 2 september 2019 @ 19:29:02 #165
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_188758657
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 19:24 schreef Roosgeluk het volgende:
Fijn nieuws, hoe voel je je naast nog bond en blauw en half gaar door de narcose en pijnstilling?
Pijnstilling heb ik gelukkig amper, alleen paracetamol, met name als ontstekingsremmers. Ben nog wel een beetje niet helder in mijn hoofd van de narcose, beetje een afwezig gevoel en het lijkt me verstandig om nog even geen auto te rijden nu. Meeste last het ik eigenlijk voornamelijk van mijn blaas omdat er een katheter in heeft gezeten, vervelende dingen dat het zijn.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_188758713
komende dagen nog maar rustig aan en hopen dat de boel in je buik zich goed herstelt.
  Moderator maandag 2 september 2019 @ 20:06:21 #167
8781 crew  Frutsel
pi_188759371
Goede zaak poepzak. Helder in je hoofd was je sowieso al niet!

Mooi dat je weer thuis bent. Nu kalmpies aan doen ;)
  Spellchecker maandag 2 september 2019 @ 20:15:33 #168
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_188759574
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2019 20:06 schreef Frutsel het volgende:
Goede zaak poepzak. Helder in je hoofd was je sowieso al niet!

Mooi dat je weer thuis bent. Nu kalmpies aan doen ;)
Hihi :@
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 2 september 2019 @ 20:33:47 #169
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_188760020
Lekker dat je weer thuis bent! Nu maar rustig aan herstellen.

Narcose hakt er lekker in -O- (ik mocht ook van de week)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage maandag 2 september 2019 @ 20:40:08 #170
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_188760167
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2019 20:06 schreef Frutsel het volgende:
Goede zaak poepzak. Helder in je hoofd was je sowieso al niet!

Mooi dat je weer thuis bent. Nu kalmpies aan doen ;)
Geen poepzakjes en elke week een volle stinkende prullenbak meer *G*
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 20:33 schreef Rewimo het volgende:
Lekker dat je weer thuis bent! Nu maar rustig aan herstellen.

Narcose hakt er lekker in -O- (ik mocht ook van de week)
Ja de vorige keer met mijn arm had ik er niet heel erg veel last van, maar dat was ook maar een operatie van een uurtje ofzo, nu was het 5 uur lang onder narcose en dat voel je wel :P. Ook 's middags op de kamer toen de zuster het infuuswater kwam aanvullen zat er ook nog een beetje ketamine in dat apparaat, ik scheen heel erg vaag te hebben gekeken _O-.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 2 september 2019 @ 20:48:23 #171
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_188760341
gewoon zeggen dat je een account hebt op FOK!, dan snappen ze je vaagheid wel ;)
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  Moderator maandag 2 september 2019 @ 20:52:25 #172
8781 crew  Frutsel
pi_188760423
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2019 20:15 schreef maily het volgende:

[..]

Hihi :@
Damn busted ;)
  Redactie Frontpage maandag 30 september 2019 @ 15:19:48 #173
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_189192215
Inmiddels zijn we alweer een klein maandje verder, tijd voor een update. Vorige week was ik op controle bij de chirurg, best bijzonder om te zien toen ze de kamer binnenkwam en ik opstond dat er echt combinatie van verbazing en opluchting was bij haar. Ze had voor de operatie ook al aangegeven dat ik een moeilijk geval zou zijn (mijn specialiteit :7) wat ook bleek uit hoe lang ze met de operatie bezig zijn geweest. Normaal duurt een soortgelijke operatie ongeveer 1/1,5 uur en bij mij zijn ze zo'n 5 uur bezig geweest. Dat kwam doordat er nog zo enorm veel littekenweefsel in mijn buik zit waar ze allemaal omheen hebben moeten werken. Voor de operatie hadden ze ook gezegd dat als het littekenweefsel te erg zou zijn ze de operatie zouden afbreken, gelukkig hebben ze doorgezet waar ik ze dankbaar voor ben.

Het is lastig om uit te leggen hoe fijn het is om weer normaal te kunnen poepen, dat is echt zoiets dat je pas merkt als het er niet meer is, in mijn geval was het gelukkig maar tijdelijk. Mijn darmen zijn ook al weer een heel stuk rustiger geworden en kan nu weer als een 'normaal' mens gewoon gemiddeld 1 a 2 keer per dag naar de wc ipv 1 a 2 keer per uur.

De operatiewond heeft nog wel eventjes vervelend gedaan, een week na de operatie begonnen de oplosbare hechtingen op te lossen en begon de wond te lekken. Op zich niet zo vreemd gezien ze dit soort wonden niet helemaal stijf dichtnaaien juist zodat zulk vocht er nog uit kan. Het schijnt bij mij zelfs heel erg mee te vallen omdat veel mensen last krijgen van infecties en irritaties bij deze operatie. Wat ook wel meegeholpen zal hebben is denk ik dat ik ook nog steeds 3 keer in de week thuiszorg heb die er naar kijken en ik zelf ook prima bij de wond kan om te verzorgen. Inmiddels is die wel gewoon helemaal dicht en heb ik een mooie rij met korstjes op mijn buik ipv een verbandje.

Dat houdt in dat er nog slechts 1 probleemgevalletje is, de buikwond in de buikplooi ... Technisch gezien is er haast niks meer van over (was 15+ cm diep met een stuk of 5 gaten in mijn buik), maar het is dat laatste stukje dat maar niet wil. In principe is het eigenlijk alleen nog maar de huid die moet dichtgroeien maar dat wil die dus niet. Moet wel zeggen dat die na de afgelopen operatie opeens weer heel actief is geworden met vuil afscheiden, ik noem die wond dan ook mijn afvoerputje :'). Vorige week bij de wondverpleegkundige ook nog even naar laten kijken, daar hebben ze nu wéér wat nieuws bedacht, een of ander vezelsponsje met zilver er in of iets. Maar gezien de positieve reacties op de wond van de thuiszorg en minder last van de wond lijkt er nu eindelijk iets een beetje te werken dus hopelijk gaat die dan nu eens echt dicht.

Zo, zijn jullie ook weer op de hoogte van mijn wel een wee :).
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  Spellchecker maandag 30 september 2019 @ 15:26:37 #174
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 30 september 2019 @ 15:28:06 #175
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_189192327
Klinkt goed!
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 30 september 2019 @ 16:37:26 #176
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_189193352
Dat is al een hele vooruitgang, wat fijn voor je! Stukje bij beetje steeds meer je gewone leven terug ^O^
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_189193972
fijn om te lezen
pi_189194119
fijn om te lezen dat er vooruitgang in zit.
  Redactie Frontpage donderdag 9 januari 2020 @ 21:27:52 #179
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_190955720
Alweer veel te lang geen update geplaatst terwijl er ondertussen al wel weer genoeg is gebeurd. Helaas ook wat minder leuke dingen ...

Half oktober ging het fysiek gezien relatief zo goed dat ik aan iedereen die er wat over te zeggen had (chirurg, wondzorg, bedrijfsarts, arbo etc.) gevraagd of ik op vakantie kon. Gelukkig stonden ze daar allemaal zeer positief in en moedigden ze het zelfs aan. Normaal plan je een vakantie van een kleine maand toch wel ruim van tevoren, maar dit keer hebben we dus alles binnen 2 weken geregeld en zat ik bijna heel november in Amerika. Daar is ook wel een verslag van maar dat staat in een wat toepasselijker topic ;).

De eerste paar dagen waren heerlijk, lekker genieten van de ruimte en de natuur, maar dat mocht helaas niet lang duren. Op de 4e dag waren we redelijk vroeg bij het hotel (door de jetlag kom je ook al om 06.00 uur je bed uit) en besloten we na een wandeling door het dorp eerst nog even in een barretje een biertje te gaan drinken voordat we op zoek gingen naar een restaurant voor het avondeten. Wat ik me nog kan herinneren was dat ik net een paar slokken op had en vervolgens weer enigszins bij bewustzijn kwam in het ziekenhuis.

Ik heb dus een soort black-out gehad, ik was van de barkruk gevallen en lag te spartelen op de vloer. Vervolgens met veel moeite de ambulance in gesleept aangezien ik me nogal verzetten, met name voor de nekbrace die ik om kreeg omdat ik achterover op mijn hoofd was gevallen. Dit heb ik allemaal niet bewust meegemaakt, het enige dat ik me kan herinneren is wat vage beelden waarin ik me verzet tegen die brace. Eenmaal weer bij bewustzijn lag ik dus in het ziekenhuis waar ik werd volgeplakt en bloed werd afgenomen voor allerlei onderzoeken (hart, bloedwaardes en alle andere stoffen etc.). Daaruit kwam niks vreemds of abnormaals naar boven dus was de conclusie dat het hoogstwaarschijnlijk in mijn hoofd was. Ik had nog een scan kunnen laten maken, maar dat was volgens de arts niet direct noodzakelijk en mocht ook als ik thuis was omdat er gezien het soort aanval waarschijnlijk wel littekens in de hersenen zichtbaar zouden blijven.

Na ellendig lang met de reisverzekering aan de lijn te hebben gehangen mocht ik weer het ziekenhuis uit (na eerst even af te rekenen, de ambulance was wel gratis) met daarbij de mededeling dat ik geen auto meer mocht rijden (en geen alcohol), hoewel het rationeel gezien niet logisch is vond ik dat toch wel het vervelendste aan dit alles. De rest van de vakantie was ik dus passagier en heb ik op de eerste paar dagen met flinke spierpijn na een heerlijke vakantie gehad zonder verdere dingen.

Eenmaal thuis direct de huisarts gebeld voor een doorverwijzing naar de neuroloog, helaas is daarvoor de wachtlijst vrij lang en kan ik pas volgende week er terecht. Ik weet nu dus nog niet wat er precies mis is gegaan in mijn hoofd en of een soortgelijk iets ook de veroorzaker van mijn ongeluk zou kunnen zijn geweest. Hopelijk kan de neuroloog volgende week al iets zinnigs zeggen en is het te behandelen.

Naast alles van dit heb ik natuurlijk ook de rest nog, het litteken van de operatie herstelt mooi en ook de buik zelf is al weer een stuk soepeler. Door al het littekenweefsel ziet de buik er nog steeds wat vreemd uit maar hopelijk kan ik met behulp van de fysio in ieder geval weer wat meer spier er in terug krijgen. Dan hebben we ook nog de wond, die is nog steeds niet dicht ... hoewel het nog maar een schim is van wat het ooit was is die dus nog niet dicht. Mede door de vakantie waarin ik het hoofdzakelijk zelf moest doen heb ik nu gelukkig nog maar 1 keer per week bezoek van de thuiszorg die de wond komen verzorgen terwijl ik het de rest van de tijd zelf doe.

Maar volgende week dus eerst naar de neuroloog, hopelijk kunnen ze dit keer wat vinden waar het mis is gegaan in mijn hoofd. Na mijn ongeluk hebben ze er ook al naar gekeken maar was er geen specifiek iets waar ze op konden zoeken, dat is er nu dus wel. Zal proberen de volgende keer wat sneller te zijn met updaten, scheelt mij ook een hoop typen in een keer :+
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_190955934
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 21:27 schreef LTVDK het volgende:
Alweer veel te lang geen update geplaatst terwijl -knip-.
Hopen op een verklaring en een volledig herstel.
Snap als je uit een compleet gezond lijf komt dat dit erin hakt. Succes komende tijd!
Vakman pur sang
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 9 januari 2020 @ 22:08:23 #181
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_190956600
Misschien kun je door je darmproblemen niet goed meer tegen alcohol. Het doet mij een beetje denken aan het dumpingsyndroom dat je na een maagverkleining kunt krijgen (door de ingreep aan de darmen daarbij valt eten - en ook alcohol) daarbij soms helemaal verkeerd, waardoor je ook van de wereld kunt raken.

Oplossing (in jouw geval): geen alcohol meer drinken :+ Als dat het is, heeft het verder overigens geen gevolgen en is er ook niets te vinden in je hersenen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_190957155
Hoe was de Amerikaanse gezondheidszorg verder? :+
dag
  Redactie Frontpage donderdag 9 januari 2020 @ 22:43:28 #183
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_190957365
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 22:08 schreef Rewimo het volgende:
Misschien kun je door je darmproblemen niet goed meer tegen alcohol. Het doet mij een beetje denken aan het dumpingsyndroom dat je na een maagverkleining kunt krijgen (door de ingreep aan de darmen daarbij valt eten - en ook alcohol) daarbij soms helemaal verkeerd, waardoor je ook van de wereld kunt raken.

Oplossing (in jouw geval): geen alcohol meer drinken :+ Als dat het is, heeft het verder overigens geen gevolgen en is er ook niets te vinden in je hersenen.
Als ik het zo lees lijkt het daar niet zoveel mee te maken te hebben gezien het werd omschreven als een soort epileptische aanval. Bij mijn ongeluk had ik al weken geen alcohol meer op en nadat ik net een paar dagen uit het ziekenhuis was heb ik waarschijnlijk een zelfde soort aanval gehad, al weet ik dat niet zeker gezien er toen niemand bij was. Daarbij heb ik afgelopen jaar gewoon regelmatig alcohol op (1-2 glazen per week) zonder gevolgen. De arts in de VS zei dat het mogelijk stressgerelateerd kan zijn, omdat ik thuis natuurlijk nog met allerlei afspraken, thuiszorg en redelijk huisgebonden. Op vakantie waren we de eerste paar dagen druk bezig met van alles doen en bezoeken en die dag hadden we het relatief rustig waardoor een hoop van die stress weg viel wat het kan hebben getriggerd. Het kan dus ook komen doordat er opeens een spreekwoordelijke last van mijn schouders viel waardoor de verbindingen in je hersenen die voor ontspanning zorgen overbelast werden.

Maar dat is allemaal pure speculatie, kunnen nog wel tig verschillende oorzaken zijn :P.

quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 22:34 schreef Peter het volgende:
Hoe was de Amerikaanse gezondheidszorg verder? :+
Gewoon prima, niet heel veel anders dan hier behalve dan dat ik nu eerst moest betalen voordat ik naar buiten mocht :+. Qua kosten viel het nog wel enigszins mee, een kleine $1500,- voor een spoedopname en een rits onderzoeken, dat betaal je in Nederland ook vrij snel.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  vrijdag 10 januari 2020 @ 00:25:10 #184
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190958610
Ha, een update ^O^
Wel ellendig van die aanval. Hopelijk wordt de oorzaak gevonden.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 10 januari 2020 @ 08:40:33 #185
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_190959986
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 22:43 schreef LTVDK het volgende:
Bij mijn ongeluk had ik al weken geen alcohol meer op en nadat ik net een paar dagen uit het ziekenhuis was heb ik waarschijnlijk een zelfde soort aanval gehad, al weet ik dat niet zeker gezien er toen niemand bij was.
Dat is waar ook, daar had ik niet aan gedacht. Daar zullen ze dan nog wel naar op zoek gaan. Maar na het ongeluk hebben ze ook geen oorzaak gevonden toch? En nu weer niet. Stress-gerelateerd klinkt dan op zich wel logisch.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage dinsdag 21 januari 2020 @ 20:04:23 #186
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_191134739
Even een kleine update dan maar, vorige week ben ik bij de neuroloog geweest. Eigenlijk nog niet veel wijzer geworden, maar de neuroloog vermoed wel een vorm van epilepsie die mogelijk is ontstaan als gevolg van het ongeluk. Of het ook de oorzaak is van het ongeluk blijft een raadsel, misschien dat ze daar nog iets van terug kunnen vinden in de scans.

Die scans (EEG en MRI) zijn helaas pas over 1,5e maand (eind februari) en dan in de eerste week van maart weer een afspraak met de neuroloog. Had verwacht dat die wachttijd met name bij de eerste intake zo lang was, maar helaas dus. Ik heb in ieder geval nog tot minstens dan ook een rijverbod, dus voorlopig mag ik nog steeds niet autorijden. Ik dacht dat alle fysieke gevolgen (alle gaten en operaties) het kutste waren aan het ongeluk, maar dit is nog tig keer erger. Het is dus iets dat 99,99% van de tijd niet aanwezig is en door die ene fractie wordt je gelijk voor van alles beperkt. -O- .
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  Spellchecker dinsdag 21 januari 2020 @ 20:07:38 #187
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_191134780
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 20:04 schreef LTVDK het volgende:
Even een kleine update dan maar, vorige week ben ik bij de neuroloog geweest. Eigenlijk nog niet veel wijzer geworden, maar de neuroloog vermoed wel een vorm van epilepsie die mogelijk is ontstaan als gevolg van het ongeluk. Of het ook de oorzaak is van het ongeluk blijft een raadsel, misschien dat ze daar nog iets van terug kunnen vinden in de scans.

Die scans (EEG en MRI) zijn helaas pas over 1,5e maand (eind februari) en dan in de eerste week van maart weer een afspraak met de neuroloog. Had verwacht dat die wachttijd met name bij de eerste intake zo lang was, maar helaas dus. Ik heb in ieder geval nog tot minstens dan ook een rijverbod, dus voorlopig mag ik nog steeds niet autorijden. Ik dacht dat alle fysieke gevolgen (alle gaten en operaties) het kutste waren aan het ongeluk, maar dit is nog tig keer erger. Het is dus iets dat 99,99% van de tijd niet aanwezig is en door die ene fractie wordt je gelijk voor van alles beperkt. -O- .
-O- wat ontzettend *insert lelijke woorden* voor je ....
Schiet niet echt op zo.
:*
  Redactie Frontpage dinsdag 21 januari 2020 @ 20:13:22 #188
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_191134868
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 20:07 schreef maily het volgende:

[..]

-O- wat ontzettend *insert lelijke woorden* voor je ....
Schiet niet echt op zo.
:*
Ja uit mijn mond zijn ook al de nodige minder nette woorden gevallen :P. Maar het is gewoon irritant, ben je bijna klaar met het ene ziekenhuis mag je weer naar de andere.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_191135185
het wordt je ook niet bespaard he...
Kun je het niet vragen dat je veel sneller een afspraak hebt na je scan omdat het niet menswaardig is?
Ik heb inmiddels geleerd dat je je mond open moet trekken. Nee heb je en een ja kun je krijgen.
  Redactie Frontpage dinsdag 21 januari 2020 @ 20:35:23 #190
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_191135296
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 20:29 schreef Roosgeluk het volgende:
het wordt je ook niet bespaard he...
Kun je het niet vragen dat je veel sneller een afspraak hebt na je scan omdat het niet menswaardig is?
Ik heb inmiddels geleerd dat je je mond open moet trekken. Nee heb je en een ja kun je krijgen.
De scans staan nu aansluitend op dezelfde dag gepland, ik had ze ook wel los kunnen plannen en dan had het eerder gekund. Maar de afspraak met de neuroloog kon niet eerder, deels ook omdat er sinds mijn laatste voorval in november niks meer is gebeurd en de urgentie dus niet hoog genoeg is.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 21 januari 2020 @ 21:47:07 #191
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_191136789
Nou zeg, dat is mooi kl*** -O-

En als er niks uit de scans komt, mag je dan wel weer rijden?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage woensdag 22 januari 2020 @ 20:06:52 #192
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_191148799
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 21:47 schreef Rewimo het volgende:
Nou zeg, dat is mooi kl*** -O-

En als er niks uit de scans komt, mag je dan wel weer rijden?
Ik hoop het, en als er wel wat uitkomt hebben ze er hopelijk iets tegen dat ik wel mag rijden.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_191149110
Je mag dan nog steeds vragen om de gesprekken kort op je scans te plannen, je geestelijke gezondheid is ook een die telt. Je wordt (wederom) enorm beperkt in je vrijheid na een al moeilijk jaar.

Nee heb je en een ja kun je krijgen. ;-)

Hoop voor jou vooral dat er niets bijzonders uitkomt , geen zorgen zijn en je weer terug mag rijden en zo.
  Redactie Frontpage woensdag 8 april 2020 @ 23:48:19 #194
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_192524190
Tijd voor weer een update:

Eind februari heb ik dus eindelijk mijn MRI en EEG gehad (net op tijd voordat de coronacrisis helemaal losbarstte) met de week erop de uitslag bij de neurloog. Het goede nieuws is dat er in mijn hoofd niks vreemds te zien is, het slechte nieuws is dat ze dus alsnog niet weten wat het precies is ... De neuroloog zelf was botgezegd een beetje ongeïnteresseerde lul die geen seconde heeft gekeken naar wat de afgelopen periode allemaal is gebeurd. Bij het gesprek met de uitslag stond ik binnen 5 minuten weer buiten zonder dat ik ook maar iets wijzer was maar wel met een recept voor levetiracetam.

En allejezus wat was dat een gierend kutspul (en dan ben ik nog mild). De pillen werkten bij mij als volgt; eerst een paar uur barstende koppijn en duizeligheid, daarna een paar uur de emotionele stabiliteit van een borderliner in een identiteitscrisis en vervolgens stortte ik in en lag ik een paar uur te slapen. Op een gegeven moment liep ik buiten op een industrieterrein en begon ik opeens zonder reden te janken en vloeken en als ik bijvoorbeeld een kartonnen doosje probeerde open te maken en dat ging niet gelijk dan vloog dat doosje met allerlei verwensingen door de kamer. Na een paar dagen werd het alleen maar erger en ben ik in overleg met de neuroloog er direct mee gestopt.

Omdat ik al geen goed gevoel had bij de arts heb ik ook direct een second opinion aangevraagd bij het ziekenhuis waar ik sinds mijn ongeluk in behandeling ben omdat die hopelijk wel mijn medische geschiedenis bestuderen voordat ze allemaal rare pilletjes gaan geven. Helaas is die vanwege de coronacrisis nu voor onbepaalde tijd uitgesteld, dat het in het ziekenhuis is waar de eerste besmetting is vastgesteld hielp ook niet echt mee.

Maar om nog even terug te komen op die pilletjes, toen ik er mee was gestopt keerde gelukkig de rust weer terug in mijn hoofd alleen in mijn lichaam echter niet. Ik lag namelijk 's nachts badend in het zweet in bed en mijn 'goede' schouder deed zo'n pijn dat ik moeite kreeg met ademen. De eerste dagen dacht ik nog dat het ontwenningsverschijnselen waren maar nadat het in het weekend alleen maar erger werd heb ik op maandag gelijk de huisarts gebeld. Vanwege de symptomen 'koorts en kortademig' kreeg ik ook gelijk een coronawelkom. Ik moest buiten wachten totdat de huisarts ingepakt en wel me kwam halen. Hoewel er wel wat twijfels waren mocht ik geen coronatest ondergaan omdat dat alleen mocht bij ziekenhuisopname. Daarom heb ik toen antibiotica meegekregen en trok de koorts gelukkig uiteindelijk weg en na een paar weken martelen door de fysio en veel tijgerbalsem lijkt de schouder ook weer wat rustiger.

Ohja, ik heb ook nog steeds een wond op mijn buik die nog steeds niet dicht is. En ja ook hier komt dat vervelende virus weer roet in het eten gooien. Omdat de wond maar niet wil sluiten wilde de wondverpleegkundige weer iets anders proberen om het dicht te krijgen, maar je raadt het al, ook deze afspraken zijn afgezegd ... Vervelend wel, want de laatste weken komt er door waarschijnlijk de perikelen hierboven ook weer steeds meer vuil (gele en bruine aanslag) uit de wond.

Dus mja, eigenlijk ben ik nog niet heel veel wijzer geworden de afgelopen maanden -O-
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_192524980
ppff dit topic houdt me wel wakker aangaande verkeers veiligheid. Je voelt je in de auto vaak onaantastbaar en 80 rijden voelt zo langzaam dat het moeilijk is om geen 100 of 120 te rijden.

maar jeej wat een proces ga jij door zeg. En dat met een snelheid die in een auto erg langzaam lijkt.

Ik wens je heel veel sterkte, gek zal je er van worden denk ik.
  Redactie Frontpage donderdag 9 april 2020 @ 20:24:57 #196
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_192542141
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 01:33 schreef Nico987 het volgende:
ppff dit topic houdt me wel wakker aangaande verkeers veiligheid. Je voelt je in de auto vaak onaantastbaar en 80 rijden voelt zo langzaam dat het moeilijk is om geen 100 of 120 te rijden.

maar jeej wat een proces ga jij door zeg. En dat met een snelheid die in een auto erg langzaam lijkt.

Ik wens je heel veel sterkte, gek zal je er van worden denk ik.
Nou hard rijden is niet zozeer het probleem, of zoals Jeremy Clarkson ooit zei "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" ;).

Maar het begint nu allemaal wel erg lang te duren allemaal, ik hoop dat ik in een telefonische afspraak de wondverpleegkundige te pakken kan krijgen want die wond mag nou eindelijk wel eens dicht.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_192569880
Zeer veel respect hoe je ermee om bent gegaan en Ook het geduld dat je hebt opgebracht! ^O^
  Moderator zondag 12 april 2020 @ 12:13:54 #198
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_192579606
Teringjantje, is die wond nou nog stééds niet dicht :o
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Redactie Frontpage woensdag 9 september 2020 @ 20:09:49 #199
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_194976758
Het is wel weer eens tijd voor een update he?

Eerst even het goede nieuws, de wond is dicht *G* Inmiddels al weer een paar maanden, maar daar kom ik zo op terug, even een beetje chronologisch blijven :P

In de afgelopen maanden is er weer het nodige gebeurt, zo ben ik onder andere mijn baan kwijt geraakt, wat ook een indirect gevolg is van het ongeluk. Tijdens het ongeluk zat mijn werk namelijk in een bedrijfsovername die ik destijds helemaal heb gemist. Toen ik eind vorig jaar weer aan het werk ging merkte ik al dat zowel de werkzaamheden als het werk in niks meer op mijn oude werk leken. In mijn oude functie was ik namelijk voornamelijk stagebegeleider, eindverantwoordelijke voor animaties en vormgeving en maakte ik zelf ook nog wel regelmatig wat. Nu was mijn functie zo veranderd dat ik 100% op de productie van animaties/vormgeving zat, wat prima was toen ik nog grotendeels thuiswerkte maar toch begon tegen te staan. Zoals ik in mijn eerdere post al zei voelde ik me in de periode dat het coronavirus begon niet best maar mocht het niet getest worden. In die periode gingen ze er op mijn werk met zeer veel tegenzin mee akkoord om iedereen thuis te laten werken. Dat hebben ze 1,5e week volgehouden en eisten iedereen weer terug op kantoor en op dat moment is het gaan botsen. Verder zijn we wel op goede voet uit elkaar gegaan, verder niet heel relevant voor dit topic, maar alle extra tijd die ik nu heb gebruik ik voor het verdere herstel.

In april was er ook nog de second opinion bij de neuroloog die was uitgesteld, die heeft vorige week dan eindelijk plaatsgevonden. Deze keer met een neurologe die luisterde en vragen stelde ipv een paar notities opkrabbelen en pillen opschrijven zoals bij de eerste. Het blijft een lastig iets om te bepalen, de meest logische verklaring voor de aanval die ik vorig jaar op vakantie in de VS had was een zogenaamde 'uitgelokte aanval'. Mogelijk ontstaan door een combinatie van ontstressing (1,5 jaar lang thuiszorg, ziekenhuizen etc. en dan opeens helemaal niks) in combinatie met het tijdsverschil. Een 'leuk' detail van dat voorval is overigens dat ik nog steeds op de terugbetaling van het ziekenhuis daar zit te wachten, maar daar zal ik jullie hier niet mee vermoeien. Voor nu is verder onderzoek niet nodig, ze zei wel dat als ik zou willen nog een zwaar onderzoek kon laten doen waarbij je nachtenlang wakker wordt gehouden en zulke geintjes, maar dat raadde ze zelf al sterk af omdat daar niks mee te winnen valt.

En dan zijn we toch eindelijk bij de buik aangekomen! Zoals ik al zei is daarvan de wond dus ein-de-lijk dicht, maar daarmee zijn we natuurlijk nog niet klaar, zo makkelijk kom ik er niet vanaf. In overleg met de chirurg heb ik een CT-scan van mijn buik laten maken omdat ze en wilde weten hoe het er van binnen uit ziet en omdat ze het wilde overdragen aan een collega chirurg die gespecialiseerd is in buiken ('mijn' chirurg is meer van de darmen en zulks). De kant waar het helemaal mis was gegaan bij mijn buik is namelijk nog steeds erg opgezwollen en wordt ook niet kleiner ondanks dat ik al fors ben afgevallen. Er is daar nogal wat interne schade ontstaan aan de buikwand (de spieren en pezen die het allemaal een beetje bij elkaar houden) waardoor het allemaal dus een beetje naar buiten hangt.

Vandaag ben ik bij de chirurg geweest en in principe heb ik gewoon twee opties; of ik laat er niks aan doen, dat kan weinig kwaad maar de kans is vrij groot dat die buik alleen maar slapper wordt en nog meer uitzakt. Of ik laat het opereren, een vrij zware operatie (ca. 5 dagen opname en ruggenprik voor narcose) waarbij ze de buik weer open gaan snijden en er een (flexibele)plaat in steken. Daarbij gaf de arts ook aan dat het herstel erg zwaar kan zijn, met name ook de ademhaling en een redelijk grote kans op complicaties aan de wond. Niet echt de makkelijkste keuze om te maken, maar voor nu heb ik de keuze tot een operatie gemaakt en zit er een wachttijd van circa 2/2,5 maand op.

Om nog een beetje vrolijk af te sluiten, ben nog steeds flink aan het lopen en zit de afgelopen 3 maanden op een daggemiddelde van boven de 20.000 stappen per dag. Conditioneel gaat het dus de goede kant op :7
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  woensdag 9 september 2020 @ 22:29:14 #200
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_194979169
Wat een gevolgen heeft zo'n rot ongeluk. Spannend wel, weer een operatie. En je mist dan ook nog eens 100.000 stappen. :P.
Ik zou, denk ik, niet weer laten opereren. Maar heb natuurlijk geen idee hoeveel last je nu hebt/kan krijgen als je niets doet.
Succes met de operatie, en goed herstel. :)

Edit: zie nu dat het ongeluk al bijna 2,5 jaar geleden was. Dat sucks. :(
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Redactie Frontpage woensdag 9 september 2020 @ 23:23:22 #201
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_194979980
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 22:29 schreef Hyperdude het volgende:
Wat een gevolgen heeft zo'n rot ongeluk. Spannend wel, weer een operatie. En je mist dan ook nog eens 100.000 stappen. :P.
Ik zou, denk ik, niet weer laten opereren. Maar heb natuurlijk geen idee hoeveel last je nu hebt/kan krijgen als je niets doet.
Succes met de operatie, en goed herstel. :)

Edit: zie nu dat het ongeluk al bijna 2,5 jaar geleden was. Dat sucks. :(
Ja het is ook een lastige keuze hoor, want aan de ene kant is die operatie niet noodzakelijk maar is de kans wel vrij zeker dat die buik nog meer uitzakt. Dan heb ik het liever nu maar gewoon gehad dan dat ik over 10 jaar alsnog ga twijfelen om het te laten doen terwijl het dan allemaal nog veel uitgerekter is en misschien nog wel ingrijpender is.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  Admin woensdag 9 september 2020 @ 23:27:08 #202
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_194980024
God jongen wat een ellendige nasleep.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Redactie Frontpage woensdag 9 september 2020 @ 23:43:18 #203
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_194980171
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 23:27 schreef yvonne het volgende:
God jongen wat een ellendige nasleep.
Dat is een beetje mijn specialiteit, alles komt altijd wel goed, alleen neem ik er de vrij riante toeristische route naartoe :').
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  donderdag 10 september 2020 @ 00:02:52 #204
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_194980311
Props voor je oneindige veerkracht!
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_194980688
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 23:23 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Ja het is ook een lastige keuze hoor, want aan de ene kant is die operatie niet noodzakelijk maar is de kans wel vrij zeker dat die buik nog meer uitzakt. Dan heb ik het liever nu maar gewoon gehad dan dat ik over 10 jaar alsnog ga twijfelen om het te laten doen terwijl het dan allemaal nog veel uitgerekter is en misschien nog wel ingrijpender is.
Ten eerste wat een weg heb je afgelegd na die paar seconden die fout gingen. Je zult je vaak zat moedeloos hebben gevoeld.

Heb je nagevraagd hoe de operatie over 10 jaar zal zijn? Is er geen enkele kans dat met training die spieren wat terug kunnen komen of zo? Ik zou het heel spannend vinden als ze weer een wond in mijn buik zouden maken, nu de vorige net dicht is.
  Redactie Frontpage donderdag 10 september 2020 @ 17:47:27 #206
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_194989626
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 01:17 schreef Nico987 het volgende:

[..]

Ten eerste wat een weg heb je afgelegd na die paar seconden die fout gingen. Je zult je vaak zat moedeloos hebben gevoeld.

Heb je nagevraagd hoe de operatie over 10 jaar zal zijn? Is er geen enkele kans dat met training die spieren wat terug kunnen komen of zo? Ik zou het heel spannend vinden als ze weer een wond in mijn buik zouden maken, nu de vorige net dicht is.
Een operatie over 10 jaar zal niet heel veel anders zijn, behalve dan dat ik dan al die tijd met die uitgezakte buik zit die waarschijnlijk alleen maar erger zal worden qua vorm. Als ik het met training zou kunnen doen dan had ik dat gedaan, maar dat is volgens de arts niet mogelijk vanwege de vele beschadigingen. Heb de CT-scan gezien, bij de goede kant zit je gewoon netjes een volle 'homp' met spieren en pezen zitten, de kant die hersteld moet worden ziet er meer uit als een soort goedgevulde groentesoep.

Om maar bij de voedselvergelijkingen te blijven, je kunt de buikwand een beetje zien als een netje mandarijnen, als er 1 draadje kapot is is er ondanks dat die zichzelf niet herstelt niet zoveel aan de hand, je zou het eventueel nog even kunnen vastknopen. Als het gat wat groter is gaan de mandarijnen drukken om er uit te willen waardoor het gat in het netje alleen maar groter wordt en er op een gegeven moment mandarijnen uit gaan vallen. Doel van deze operatie is dus eigenlijk dat gat gewoon dicht te maken omdat dat steviger is dan het netje weer aan elkaar te binden.

De operatie zelf wordt overigens omschreven als 'herstel traumatische buikwandbreuk links via mediane benadering'. Gewoon in het midden opensnijden bij de reeds bestaande littekens dus en vanuit daar de plaat er in zien te krijgen.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_194990534
quote:
10s.gif Op woensdag 9 september 2020 23:43 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Dat is een beetje mijn specialiteit, alles komt altijd wel goed, alleen neem ik er de vrij riante toeristische route naartoe :').
diep diep diep respect voor je veerkracht en doorzettingsvermogen, echt _O_ _O_ _O_ _O_

Al enigszins zicht op nieuw werk? Of idee wat je over een paar maanden leuk zou vinden om te doen, wanneer je ook weer van deze operatie gerevalideerd bent?
  Redactie Frontpage donderdag 12 november 2020 @ 20:12:43 #208
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_196210928
Nog even een kleine update; eigenlijk zou ik rond deze periode ongeveer mijn operatie krijgen, maar ja 'keroowna' gooit even roet in het eten. Het is een niet-noodzakelijke operatie dus die is nu uitgesteld voor onbepaalde tijd, dus ga er niet van uit dat die dit jaar nog plaats gaat vinden.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 12 november 2020 @ 22:11:50 #209
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_196213300
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 20:12 schreef LTVDK het volgende:
Nog even een kleine update; eigenlijk zou ik rond deze periode ongeveer mijn operatie krijgen, maar ja 'keroowna' gooit even roet in het eten. Het is een niet-noodzakelijke operatie dus die is nu uitgesteld voor onbepaalde tijd, dus ga er niet van uit dat die dit jaar nog plaats gaat vinden.
Sterkte met afwachten... :*
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  Redactie Frontpage dinsdag 31 augustus 2021 @ 22:20:14 #210
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_201160218
Weer eens even een rotschop omhoog, we zijn natuurlijk nog lang niet klaar met dit verhaal *G* -O-

Eerst maar beginnen met het slechte nieuws, heb een tijdje terug op mijn werk (waar ik destijds net 2 weken werkte) weer een epileptische aanval gehad. Kwam gewoon vanuit het niks, vrijdagmiddag net voor het einde van de werkdag en opeens werd ik weer wakker in een ambulance ... gelukkig was ik vrij snel weer helder en kon ik na een afspraak te hebben gemaakt bij de neuroloog weer naar huis.

De afspraak bij de neuroloog kon gelukkig snel en na wat aandringen van mij kon er wederom weer een scan worden gemaakt om te zien of er nu wel iets zichtbaar was in mijn hoofd. Die scan kon gelukkig direct de dag er na al, het was de hersenscan waar bij ze allerlei sensoren op je hoofd plakken en je een kek mutsje opkrijgt en ze vervolgens los gaan met licht. Zelf merkte ik er weinig van maar dit keer was er dan eindelijk eens wat te zien op de scan. Vervelend dat er wat te zien is maar ook wel goed dat ze het nu na de zoveelste scan een keertje hebben kunnen vaststellen. Waardoor die epilepsie nou door ontstaan is blijft onduidelijk, de neuroloog vermoed dat het erfelijk is en dat het mogelijk (vervroegd) geactiveerd is door mijn ongeluk. Maar dat blijft natuurlijk een beetje gissen, het feit is dat het er nu is en ook niet meer zal weggaan.

Daarom heb ik nu medicatie gekregen, een relatief 'prettige' in vergelijk met die teringzooi die ik vorig jaar had gekregen. Eerste weken was het wel flink wennen, vooral last van extreme energieschommelingen. Zo kon ik het ene moment urenlang aan een stuk werken vanwege de hyperconcentratie om vervolgens compleet in te storten en even een paar uurtjes moest gaan slapen. Dat is gelukkig nu een heel stuk minder en wat meer gebalanceerd, al heb ik nog steeds wel dagen dat het niet allemaal even lekker werkt. Vreemdste wat ik soms heb dat als ik een rondje ga lopen mijn lichaam als een speer gaat maar ik nauwelijks mijn ogen kan openhouden. Wat wel vervelend is aan deze aanval is dat ik nu een rij ontzegging heb van een half jaar, iets dat best wel kut is als je in een dorp woont -O-. Gelukkig is mijn werk erg meelevend en heb ik de mogelijkheid om thuis te werken, al moet ik momenteel wel uitkijken dat ik niet teveel werk want dan wordt de arbo-arts boos.

Maar het is natuurlijk niet allemaal kommer en kwel, het lijkt er namelijk op dat de operatie aan mijn buik dan toch eindelijk gaat plaatsvinden. Belde afgelopen week maar eens met het ziekenhuis omdat ik nog steeds niks van ze had gehoord. Aan de telefoon hoorde je ze wat mompelen over dat ik al wel heel lang op de wachtlijst stond en ze hebben direct de eerstvolgende beschikbare datum ingepland. Hopelijk dat de volgende coornagolf nog eventjes geduld heeft zodat de operatie dit keer wel kan doorgaan. Ik vergeet telkens hoe de operatie nu precies heet (medische termen ditdat :+ ), maar het is een 'hersteloperatie van een buikwandbreuk'. Plat gezegd er een matje in stoppen die de functie van de afgestorven buikspieren overneemt, oftewel de ingewanden een beetje binnenboord houden en hopelijk de buik weer een beetje in een normale vorm krijgen. Al zeg ik altijd heel stoer dat ze er een stalen plaat in gaan lassen :7.

Inmiddels alweer een ruime 3 jaar onderweg, maar het einde lijkt dan toch bijna in zicht te zijn. En het is toch weer een langer verhaal geworden dan ik had gedacht :P

TL;DR: Epilepsie is na een nieuwe aanval nu vastgesteld, medicatie voor het leven om het te voorkomen. Operatie voor het herstel van de buikwandbreuk eind september eindelijk ingepland.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 31 augustus 2021 @ 22:28:42 #211
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_201160430
Beetje dubbel dus maar eigenlijk wel goed nieuws. Sterkte alvast voor de operatie! ^O^
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_201160434
Pff heftig weer LT... Wel fijn dat de operatie weer in het vooruitzicht ligt..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_201163595
Heftig joh :{
Wel fijn dat de operatie nu eindelijk in zicht komt! :*
pi_201165205
Stalen plaat inlassen... echt als er een olympische spelen (of is t eerder paralympisch in jouw geval ? ;-)) was voor galgenhumor deed jij mee voor t podium ;-).

Ik duim voor je dat je snel geopereerd kan worden en dat t herstel daarvan ook een beetje vlot verloopt. En dat die 345 golf van kaarownaa ff op zich laat wachten.
pi_201176104
Alles bij gelezen, wat een heftig verhaal! Wel heel fijn dat de operatie gepland staat. Word je met zo'n complexe buik in een academisch ziekenhuis geopereerd?
  Redactie Frontpage donderdag 2 september 2021 @ 20:21:57 #216
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_201186556
quote:
1s.gif Op woensdag 1 september 2021 23:26 schreef Beunhazin het volgende:
Alles bij gelezen, wat een heftig verhaal! Wel heel fijn dat de operatie gepland staat. Word je met zo'n complexe buik in een academisch ziekenhuis geopereerd?
Nee het is gewoon in een 'normaal' ziekenhuis, de operatie wordt gedaan door een gastro-intestinaal chirurg die buikwandherstel ook als specialisme heeft en niet door de chirurg de de andere operaties in mijn buik heeft gedaan.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 3 september 2021 @ 15:17:02 #217
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_201196031
He he eindelijk schot in de zaak, zowel het vaststellen van de epilepsie als dat de operatie nu weer op de rol staat.
Ik duim voor je mee dat er geen golf komt!
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_201254410
Fijn dat er wat schot in komt met de operatie, en dat de epilepsie is vastgesteld is toch ook een soort van positief. Houd moed! En dank voor de updates.
  Redactie Frontpage vrijdag 24 september 2021 @ 20:38:55 #219
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_201503109
Weer even een korte update. Eigenlijk zou de operatie voor mijn buik vandaag zijn maar die hadden ze vorige week al verplaatst naar volgende week. Nu is die wederom verplaatst naar 18 oktober, nog eventjes geduld dus -O-
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_201503812
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 20:38 schreef LTVDK het volgende:
Weer even een korte update. Eigenlijk zou de operatie voor mijn buik vandaag zijn maar die hadden ze vorige week al verplaatst naar volgende week. Nu is die wederom verplaatst naar 18 oktober, nog eventjes geduld dus -O-
-O-
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  vrijdag 24 september 2021 @ 22:28:20 #221
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_201505021
Heel vervelend, dat uitstel steeds.
Hopelijk niet nog een keer.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Redactie Frontpage maandag 18 oktober 2021 @ 20:34:39 #222
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_201810756
De operatie is vandaag eindelijk doorgegaan *G* het is allemaal goed gedaan, was binnen de geplande tijd klaar (2,5 uur). Was eigenlijk op de uitslaapkamer al weer helemaal helder van de narcose en heb net een half uur rondjes gelopen op de afdeling. Ik mag helaas nog niet verder door alle slangetjes die nog aan me vast zitten. Nu alleen nog even een paar dagen wachten tot ik weg mag, zit nog met van die vacuüm wondvocht afvoer flessen of hoe ze ook heten :+
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_201812640
quote:
1s.gif Op maandag 18 oktober 2021 20:34 schreef LTVDK het volgende:
De operatie is vandaag eindelijk doorgegaan *G* het is allemaal goed gedaan, was binnen de geplande tijd klaar (2,5 uur). Was eigenlijk op de uitslaapkamer al weer helemaal helder van de narcose en heb net een half uur rondjes gelopen op de afdeling. Ik mag helaas nog niet verder door alle slangetjes die nog aan me vast zitten. Nu alleen nog even een paar dagen wachten tot ik weg mag, zit nog met van die vacuüm wondvocht afvoer flessen of hoe ze ook heten :+
Lekker bezig! Fijn dat het zo goed is gegaan. Ik wens je een goed herstel van de operatie :)
pi_201822337
Fijn dat het nu wel is doorgegaan, en dat het goed is verlopen. Beterschap!
  donderdag 21 oktober 2021 @ 12:46:28 #225
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_201845062
Mooi. :)
Al uit ziekenhuis vertrokken?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Redactie Frontpage zaterdag 23 oktober 2021 @ 22:42:27 #226
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_201878264
Zo ik ben weer thuis, mocht vanmiddag eindelijk vertrekken :P. Dus nog even hier een korte samenvatting van de afgelopen langdradige dagen. De operatie ging zoals gezegd dus vrij goed, binnen de geplande tijd en de chirurg heeft bijna alles kunnen doen wat die wilde. Het enige punt is nog de plek op mijn buik waar de wond het langste heeft open gelegen (zo'n twee jaar). Daar was de huid te dun om er meer weg te halen om het strak te spannen, daar hangt dus nog een klein beetje vlees er overheen. Dit kan mogelijk later nog wel gecorrigeerd worden met een plastische ingreep maar dat is voor nu nog even voor latere zorg. De chirurgische wond is overigens nog best een flinke, heb nu hechtingen vanaf ongeveer mijn middenrif tot net boven mijn blaas en vanaf daar tot zo'n beetje de zijkant van mijn buik en uiteraard ook nog hier en daar wat kleine gaatjes van instrumenten en afvoerdrains.

Het eerste herstel in het ziekenhuis ging gelukkig vrij soepeltjes, de eerste avond was ik al rondjes over de afdeling aan het lopen en later in de week zat ik al weer bijna aan de 10.000 stappen op een dag met rondjes over de parking lopen :'). De dag na de operatie had ik nog wel een 'dingetje', had me 's ochtends in de badkamer opgefrist en net op het moment dat ik weer terug wilde gaan werd ik opeens warm en duizelig. Toen ben ik door vier zusters gelijk op mijn bed afgevoerd en verzorgd en zodra ik lag trok ik snel weer bij. Waarschijnlijk was het nog een nawee van de narcose in combinatie met de pijnstillers, de dag er na nog heel eventjes zo'n zelfde gevoel gehad maar dan een stuk lichter (en ik lag al in bed) en daarna niet meer. In de loop van de week werden alle pijnstillers vrij vlot afgebouwd totdat zelfs de paracetamol niet meer nodig was. Nu is mijn pijngrens in de buik natuurlijk niet heel erg representatief gezien die al 3,5 jaar vreemd voelt maar toch was het wel erg prettig om het allemaal niet niet hoeven nemen. Heb nog wel wat van dat poeder gehad om de ontlasting te motiveren omdat ik het nog niet goed kan aanvoelen in mijn buik en niet echt druk durf te zetten. Maar sinds ik thuis ben gaat het weer van harte (laatste zakje van dat spul was gisterenochtend), dus zal ook wel iets te maken hebben gehad met poepen in een vreemde omgeving wat je ook wel eens op vakantie hebt en die vreselijk oncomfortabele 'handige' sta-op toiletten in het ziekenhuis.

Eigenlijk lag ik al sinds donderdag te wachten tot ik eindelijk een keertje naar huis mocht omdat ik me en verveelde en me kapot ergerde aan de kamergenoten, heb er geloof ik 7 gehad in dit weekje. Dat ik nog niet weg mocht kwam puur door de drains voor het afvoeren van het wondvocht vanuit mijn bed, die moesten er namelijk 5 dagen in zitten. Vanochtend kwam dan eindelijk de chirurg met het verlossende woord dat ze er uit mochten. Dat was best een vreemd gevoel toen die er uit gingen, zeker gezien ze er op sommige plekken een centimeter of 20 inzaten. Eentje lekte bij het er uit halen nog een beetje na maar toen ik daar vanmiddag het verband vanaf haalde leek die ook droog te zijn. De hechtingen in mijn buik blijven er nog wel een aantal weken in zitten en gaan er pas half november weer uit, gelukkig mag ik er wel gewoon mee douchen wat erg prettig is na al heel de week een beetje lopen klooien met washandjes. Ook moet ik nog een 'buikband' om die ik liever korset noem want dat klinkt leuker :+. Dat is zeg maar een elastische band die om mijn middel gaat om alles een beetje in vorm te drukken en om de druk op de wonden te verlichten. In principe hoef ik die vanaf nu alleen nog maar overdag aan ipv 24/7, maar denk dat ik de komende tijd hem ook gewoon 's nachts aanhoud om de hechtingen wat te beschermen want ik ben een vrij onrustige slaper. En ik kan alles gewoon zelf dus ik heb dit keer geen thuiszorg nodig wat ook best prettig is.

Al met al ben ik blij dat deze operatie nu eindelijk achter de rug is, ik keek er heel erg tegenop, veel meer dan bij de eerdere operaties. Nu is het vooral even afwachten hoe het zich allemaal gaat herstellen en hoeveel vervolgstappen er nog gaan zijn voordat dit hele verhaal eindelijk een keer is afgerond. En ik moet mezelf nog even een beetje in toom houden om niet gelijk te veel te willen gaan lopen en doen :+
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  zondag 24 oktober 2021 @ 19:49:52 #227
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_201888657
Sterkte, kerel!
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 24 oktober 2021 @ 19:56:34 #228
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_201888723
Fijn dat je het achter de rug hebt, en dat het je mee lijkt te vallen. Nu maar lekker opknappen, doe het rustig aan!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')