abonnement Unibet Coolblue
pi_181272783
Vrijwel iedereen is 'genderfluide'. Er zijn namelijk maar weinig mannen die zich ubermacho voelen en weinig vrouwen die zich op en top vrouwelijk voelen. De meeste mensen zweven daartussen.

Gender is een sociaal-construct, sekse is biologisch.
pi_181273405
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 11:45 schreef theunderdog het volgende:
Vrijwel iedereen is 'genderfluide'. Er zijn namelijk maar weinig mannen die zich ubermacho voelen en weinig vrouwen die zich op en top vrouwelijk voelen. De meeste mensen zweven daartussen.

Gender is een sociaal-construct, sekse is biologisch.
Ik denk dat iedereen wel mannelijke en vrouwelijke eigenschappen bezit. Er zal niemand zijn die 100% man is qua persoonlijkheid of 100% vrouw, bovendien, over wat voor persoonlijkheden heb je het dan?

En ik kan me ook best voorstellen dat er mensen zijn bij wie op het ene moment de mannelijke eigenschappen, dan de vrouwelijke eigenschappen overheersend zijn, maar om die nu per sé weer een nieuw persoonlijk voornaamwoord toe te wijzen vind ik een beetje ver gaan.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_181273408
Ik heb het idee dat sommige vormen van genderfluiditeit onder vrouwen meer geaccepteerd wordt dan onder mannen. Als je als vrouw houdt van mannelijke kleding en kort haar dan kun je nog worden weggezet als tomboy. Als je als man van vrouwlijke dingen houdt, dan is dat al snel 'raar' en heb je misschien eerder ook zo'n stempel nodig, Kan zijn dat ik nu veel te makkelijk denk en genderfluide medemensen beledig. Excuses als dat zo is.

Persoonlijk sta ik er voor open dat iedereen doet waar hij/zij/hen (?) zich goed bij voelt en accepteer ik iedere genderidentiteit. Het zijn ook allemaal maar labeltjes...
pi_181275108
Ik denk dat mannen het wat dit betreft wel ietsje zwaarder hebben. Al is dat toch appels met peren vergelijken; ik wil de problemen waar vrouwen tegenaanlopen niet bagetalliseren.

Als jongen krijg je van kleins af aan mee dat je sterk en stoer moet zijn en lef moet hebben. Voor puberjongens is er niks meer vernederends dan uitgescholden worden voor homo, want dat impliceert dat je een mislukte man bent en niks voorstelt.

In die zin hebben vrouwen wat meer 'bewegingsruimte'. Vrouwen met lef of bepaalde interesses die meer typerend zijn voor de mannelijke genderrol - of gewoon staan voor dat ze een krachtige persoonlijkheid hebben - worden ook regelmatig voor pot uitgemaakt. Toch heeft dat minder impact op het ego dan wanneer een man voor homo wordt uitgemaakt. Bij vrouwen gaat daarentegen de focus meer naar het uiterlijk.

Dit is nu eenmaal zoals het is. Het is misschien oneerlijk voor de mannen die geen macho zijn of voor de vrouwen die weinig behoefte aan winkelen, giechelen en begeerlijk zijn. Maar mannelijke mannen en vrouwelijke vrouwen hebben over het algemeen meer aantrekkingskracht op andere mensen.

Ben jij als man wat meer femine of als vrouw wat meer masculine, dan kan dat lastig zijn, maar dan is het een uitdaging om de kenmerken waarin je wel sterk bent te laten zien. Mensen beoordelen je niet alleen op je seksualiteit. Macho mannen met het lijf van Arnold Schwarzenegger verliezen hun aantrekkingskracht op anderen als ze verder dom en egoistisch blijken te zijn. Vrouwen met een stoer beroep of krachtige uitstraling kunnen ook bij mannen veel respect afdwingen.

~~~~~~~~~

In de samenleving is echter iets raars aan de hand de afgelopen decennia. Het is bijna taboe geworden om je zoon een voetbal te geven op zijn verjaardag. Het wordt je haast aangemoedigd om hem een barbie te geven.

De commercial van Sire "Let boys be boys again" heeft heel veel kritiek gehad.

In dit kader heb ik pas trouwens wel een interessant artikel gelezen. Mannen zijn inderdaad agressiever dan vrouwen vanwege meer testosteron. Maar agressie is niet persé slecht. Agressie komt ook tot uiting in besluitvaardigheid en het aangaan van uitdagingen. Veel jongens hebben behoefte om te stoeien, te sporten, etc. Je ziet eigenlijk een soort van 'positieve agressie' terug in hun hele manier van denken en doen.

Als je dat de kop gaat indrukken, maakt het dat agressie zich op een negatieve en destructieve manier uit. Mannetjes die de zachtaardigheid zelve lijken te zijn, hebben regelmatig een enorme frustratie en woede. Wat ze bijvoorbeeld uiten door hun vrouw te mishandelen.

Het valt mij persoonlijk op dat mannen met een uiterlijk waarvoor je eigenlijk een blokje om wilt gaan meestal erg sympathiek zijn. Ook gasten die van heavy metal houden zijn in contrast met hun muzieksmaak en hoe ze eruitzien vaak erg sociaal en hartelijk. Ik denk dat ze op een gezonde manier uiting kunnen geven aan hun agressie.
  zaterdag 18 augustus 2018 @ 14:33:00 #30
277627 Seven.
We are Borg.
pi_181275270
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 11:45 schreef theunderdog het volgende:
Vrijwel iedereen is 'genderfluide'. Er zijn namelijk maar weinig mannen die zich ubermacho voelen en weinig vrouwen die zich op en top vrouwelijk voelen. De meeste mensen zweven daartussen.

Gender is een sociaal-construct, sekse is biologisch.
_O_
Resistance is futile.
pi_181275277
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 14:33 schreef Seven. het volgende:

[..]

_O_
Haha, vanwaar?
  zaterdag 18 augustus 2018 @ 14:34:58 #32
277627 Seven.
We are Borg.
pi_181275289
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 01:44 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Op FOK! zijn toch wat transseksuele mensen? Ik ben wel benieuwd wat zij ervan vinden
Ik denk dat die jou een vooringenomen eikel vinden. En dat ben je ook. Denk je nou echt dat na zo'n veroordelende OP, een trans nog zin heeft om hier zijn verhaal te doen.
Resistance is futile.
pi_181275308
  zaterdag 18 augustus 2018 @ 14:38:17 #34
277627 Seven.
We are Borg.
pi_181275324
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 14:33 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Haha, vanwaar?
Omdat je verder durft te kijken, omdat je bepaalde zaken heel helder uit elkaar kunt houden en omdat je blijkbaar niet bang bent voor je vrouwelijke kanten. Anders had je ook zo spastisch als TS gepost.

En dan nog wat: beta (als in, OK zijn met jezelf en dus ook de vrouwelijker aspecten van jouw karakter), dat is pas écht bazengedrag. Mensen die echt OK in hun vel zitten en zich niks aantrekken van genderrollen: ik hou ervan.
Resistance is futile.
pi_181275417
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 14:38 schreef Seven. het volgende:

[..]

Omdat je verder durft te kijken, omdat je bepaalde zaken heel helder uit elkaar kunt houden en omdat je blijkbaar niet bang bent voor je vrouwelijke kanten. Anders had je ook zo spastisch als TS gepost.

En dan nog wat: beta (als in, OK zijn met jezelf en dus ook de vrouwelijker aspecten van jouw karakter), dat is pas écht bazengedrag. Mensen die echt OK in hun vel zitten en zich niks aantrekken van genderrollen: ik hou ervan.
Maar ik ken eerlijk gezegd niemand die daar 'bang' voor is.
pi_181275469
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 14:34 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik denk dat die jou een vooringenomen eikel vinden. En dat ben je ook. Denk je nou echt dat na zo'n veroordelende OP, een trans nog zin heeft om hier zijn verhaal te doen.
En waarom ben ik een vooringenomen eikel? Omdat ik een bepaalde mening heb of op een bepaalde manier tegen dingen aankijk?

Als je goed leest, heb ik helemaal niks tegen transseksuele mensen. Ik heb ze ook in mijn kennissenkring. Die willen gelukkig als vrouw kunnen leven. Ze hebben hun geslachtoperatie gehad en daar zijn jarenlang heel veel onderzoeken aan vooraf gegaan. Ook voor zichzelf om na te gaan of ze dit echt willen, want je verandert niet zomaar even je geslacht.

Ik ben vooral benieuwd hoe transseksuele mensen die trend beleven. Het zou kunnen dat ze zich daardoor erkend en gesteund voelen. Het zou ook kunnen dat ze het juist als beledigend ervaren, aangezien transseksualiteit nogal wat complexer is dan jezelf niet echt mannelijk of vrouwelijk voelen.
  zaterdag 18 augustus 2018 @ 14:56:08 #37
277627 Seven.
We are Borg.
pi_181275535
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 14:46 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Maar ik ken eerlijk gezegd niemand die daar 'bang' voor is.
Ik ken maar 2 mannen die daar niet bang voor zijn. De één is mijn partner, de ander is mijn beste maatje.
Resistance is futile.
  zaterdag 18 augustus 2018 @ 14:59:43 #38
277627 Seven.
We are Borg.
pi_181275575
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 14:50 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

En waarom ben ik een vooringenomen eikel? Omdat ik een bepaalde mening heb of op een bepaalde manier tegen dingen aankijk?

Als je goed leest, heb ik helemaal niks tegen transseksuele mensen. Ik heb ze ook in mijn kennissenkring. Die willen gelukkig als vrouw kunnen leven. Ze hebben hun geslachtoperatie gehad en daar zijn jarenlang heel veel onderzoeken aan vooraf gegaan. Ook voor zichzelf om na te gaan of ze dit echt willen, want je verandert niet zomaar even je geslacht.

Ik ben vooral benieuwd hoe transseksuele mensen die trend beleven. Het zou kunnen dat ze zich daardoor erkend en gesteund voelen. Het zou ook kunnen dat ze het juist als beledigend ervaren, aangezien transseksualiteit nogal wat complexer is dan jezelf niet echt mannelijk of vrouwelijk voelen.
Als je echt benieuwd bent hoe een transseksueel naar gendervloeibaarheid aankijkt, stel dan gewoon een vraag in plaats van het ventileren van je mening.

Het is net als een blanke die stelt dat het allemaal wel meevalt met racisme, omdat hij er zelf niets van merkt. Je weet pas hoe het is, als je zelf te maken hebt met dit probleem.
Resistance is futile.
pi_181275650
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 14:59 schreef Seven. het volgende:

[..]

Als je echt benieuwd bent hoe een transseksueel naar gendervloeibaarheid aankijkt, stel dan gewoon een vraag in plaats van het ventileren van je mening.

Het is net als een blanke die stelt dat het allemaal wel meevalt met racisme, omdat hij er zelf niets van merkt. Je weet pas hoe het is, als je zelf te maken hebt met dit probleem.
Niet mee eens. Transgenders zijn immers ook individueen, die van mening kunnen verschillen.
pi_181276164
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 14:59 schreef Seven. het volgende:

[..]

Als je echt benieuwd bent hoe een transseksueel naar gendervloeibaarheid aankijkt, stel dan gewoon een vraag in plaats van het ventileren van je mening.

Het is net als een blanke die stelt dat het allemaal wel meevalt met racisme, omdat hij er zelf niets van merkt. Je weet pas hoe het is, als je zelf te maken hebt met dit probleem.
Ik mag net als ieder ander mijn mening of zienswijze uiten. En anderen mogen het daarmee oneens zijn. Jammer dat je dan zo snel een persoonlijk oordeel velt, want daarmee doe je exact hetzelfde als wat je mij en anderen verwijt
  zaterdag 18 augustus 2018 @ 15:42:35 #41
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_181276192
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 17:40 schreef Homijn het volgende:
Ik vind - in algemene zin - dat seksualiteit veel te vaak wordt verward met genderidentiteit. Beide zaken worden op één hoop geveegd en daarbij helpt het niet dat organisaties als het COC zich tegenwoordig ook bezighouden met genderissues. LGBTIQ en dan nog een hele trits letters; niemand die het nog snapt.

Volgens mij moet je gewoon een knip aanbrengen. Laat mensen met genderissues maar een eigen belangenvereniging oprichten die zich specifiek met hun belangen bezighoudt.
100% mee eens, ik heb nooit begrepen waarom al die nieuwe hoofdletters bij het COC naar binnen zijn geschoven, met geaardheid heeft het niks te maken, maar die verschuiving zet al veel verder door, wat oorspronkelijk bedoeld was als Gaypride met als doel te tonen dat gays doodnormale mensen zijn is nu verworden tot een acceptatie pride waarbij het zwaartepunt ligt op acceptatie van een hele hoop letters die veel mensen incluis ik niks zeggen. Het feestje heet nu dan ook Amsterdam Pride in plaats van Gaypride, 'nuff said.
De knip die je voorstelt ben ik voorstander van, er is een levensgroot verschil tussen geaardheid en genderissues.
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_181276337
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 18:28 schreef -AMG- het volgende:

[..]

Ik vind dat de mensen die er voor kiezen om dit te doen in onze maatschapij voldoende worden ondersteund.
Ik snap niet goed wat je hiermee wilt zeggen.

Maar dit gaat wel wat verder dan "leven zoals je zelf wilt". Deze lui halen er fictieve begrippen bij en dwingen iedereen af dat ze daarin geaccepteerd moeten worden. Transseksualiteit en genderdysforie zijn erkende en objectieve begrippen. Panseksualiteit en genderfluism zijn dat niet.

Aangezien ze de acceptatie van deze fictieve begrippen afdwingen, kunnen ze andere mensen die met soortgelijke gevoelens worstelen in de problemen brengen.
pi_181276520
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 15:42 schreef YuckFou het volgende:

[..]

100% mee eens, ik heb nooit begrepen waarom al die nieuwe hoofdletters bij het COC naar binnen zijn geschoven, met geaardheid heeft het niks te maken, maar die verschuiving zet al veel verder door, wat oorspronkelijk bedoeld was als Gaypride met als doel te tonen dat gays doodnormale mensen zijn is nu verworden tot een acceptatie pride waarbij het zwaartepunt ligt op acceptatie van een hele hoop letters die veel mensen incluis ik niks zeggen. Het feestje heet nu dan ook Amsterdam Pride in plaats van Gaypride, 'nuff said.
De knip die je voorstelt ben ik voorstander van, er is een levensgroot verschil tussen geaardheid en genderissues.
Ik vraag mij af wat het COC überhaupt bijdraagt aan de acceptatie van behalve genderdysforie ook homoseksualiteit.

Je wilt laten zien dat homo's volwaardige en normale mensen zijn. Dat bereik je met gayprides waarbij alle vooroordelen en stereotyperingen er dik bovenop gelegd worden :?

Ik ben zelf homo. Ik heb mij bijvoorbeeld nog nooit beledigd, aangevallen of gekwetst gevoeld door de uitspraken van René van der Gijp. Hij zegt weleens impulsief "die homo's kunnen niet voetballen" en dat soort dingen zeggen heel veel mannen weleens. Ik weet dat het niet bedoeld is om mij te kleineren op mijn geaardheid.

Dat het COC er vervolgens over gaat janken en er een big issue van maakt dat het discriminatie is, dat vind ik wel beledigend. Want zij doen dat in naam van alle homo's en pretenderen dus dat iedereen die homo is lange tenen heeft en hier niet tegen kan.

By the way, de meeste oppervlakkigheid en respectloosheid ervaar ik binnen de gayscene.
pi_181276662
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 18:28 schreef CoolGuy het volgende:
De manier van praten van die 2e gast in de OP, die met dat witte shirtje aan, daar krijg ik echt de kriebels van.
Deze uitspraak van CoolGuy impliceert toch ook niet dat hij problemen heeft met mensen met genderdysforie?

Ik denk eerder dat hij problemen heeft met die gast omdat hij zich zo theatraal opdringt en hem daarom niet mag als persoon.
  Moderator zaterdag 18 augustus 2018 @ 16:14:54 #45
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_181276715
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 16:11 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Deze uitspraak van CoolGuy impliceert toch ook niet dat hij problemen heeft met mensen met genderdysforie?

Ik denk eerder dat hij problemen heeft met die gast omdat hij zich zo theatraal opdringt en hem daarom niet mag als persoon.
Ik heb geen probleem met wie dan ook. Het interesseert me ook geen hol wat die gozer, of wie dan ook for that matter voor geaardheid heeft. Wat me wel een beetje stoort aan die gast met dat witte shirtje is dat hij zo overdreven doet over iets wat in weze gewoon een ruzie met zijn vader is, maar hij wil er bijna een toneelstuk uit maken.

En dat is niet zijn probleem, dat is mijn probleem, want immers, ik ben degene die zich daar aan stoort, maar ik wil maar even duidelijk maken dat ik me niet stoor aan wat of wie hij is, maar aan hoe overdreven hij praat.

Dat wil ook niet direct zeggen dat ik hem niet zou mogen als persoon, want daar heb ik te weinig informatie voor. Ik ken hem verder niet, ik heb een mening gebaseerd op een korte video van hem, maar dat is te weinig om te weten of ik hem als persoon zou mogen of niet.

[ Bericht 5% gewijzigd door CoolGuy op 18-08-2018 16:25:28 ]
Breitling - Instruments for Professionals
  zaterdag 18 augustus 2018 @ 17:12:26 #46
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_181277771
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 11:45 schreef theunderdog het volgende:
Vrijwel iedereen is 'genderfluide'. Er zijn namelijk maar weinig mannen die zich ubermacho voelen en weinig vrouwen die zich op en top vrouwelijk voelen. De meeste mensen zweven daartussen.

Gender is een sociaal-construct, sekse is biologisch.
Ik ben het met je eens, maar ik vraag me echt af waar iedereen zich nou zo ontzettend druk over maakt. Het is in de basis namelijk oude wijn in nieuwe zakken; het is toch vrij normaal dat de één wat meer masculien is en de ander meer feminien - onafhankelijk van welk geslacht ze hebben?

Wat de discussie anno nu extra lijkt mee te brengen is dat al die zeikmillenials er hun extra special snowflake mentaliteit overheen sprinkelen en "gender" ineens onderdeel is van authenticiteitsexpressie. Iedereen is dan extra superuniek "want ik heb 75 op de schaal van feminien-masculien dus dan heb je groen haar en roze schoenen maar wel een baard".

Fok dat echt. Doe je ding, wees wie je wilt zijn, maar als het vervolgens mijn unieke mening is dat ik vind dat je er bij loopt als een mongool dan heb je dat vervolgens ook maar te accepteren.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_181277955
Ge hebt ene kut of ge hebt ene piemel en heel soms hebben ge beide.
pi_181278918
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 17:12 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens, maar ik vraag me echt af waar iedereen zich nou zo ontzettend druk over maakt. Het is in de basis namelijk oude wijn in nieuwe zakken; het is toch vrij normaal dat de één wat meer masculien is en de ander meer feminien - onafhankelijk van welk geslacht ze hebben?

Wat de discussie anno nu extra lijkt mee te brengen is dat al die zeikmillenials er hun extra special snowflake mentaliteit overheen sprinkelen en "gender" ineens onderdeel is van authenticiteitsexpressie. Iedereen is dan extra superuniek "want ik heb 75 op de schaal van feminien-masculien dus dan heb je groen haar en roze schoenen maar wel een baard".

Fok dat echt. Doe je ding, wees wie je wilt zijn, maar als het vervolgens mijn unieke mening is dat ik vind dat je er bij loopt als een mongool dan heb je dat vervolgens ook maar te accepteren.
Dat is nu net het probleem. Er is een sekte die van hele normale zaken (zoals genderfluide) activisme hebben gemaakt. De ultieme vorm van anti-intellectualisme.
pi_181280452
Je moet deze gekkies voor de lol eens vragen wat de loonkloof is tussen de 50 tinten gender.
pi_181280645
Dit soort dingen van in de war zijn over je eigen geaardheid, seksualiteit, geslacht etc is wel vaker in de geschiedenis voor gekomen.

Liep nooit goed af en ging meestal vooraf aan grote maatschappijke onrust zoals oorlogen/invasies etc.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')