abonnement Unibet Coolblue
pi_181259974
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 16:55 schreef Cinemaniak het volgende:

[..]

Dit heet het "lekker-laten-janken beleid". Het zorgt ervoor dat je kind leert dat het niet altijd z'n zin kan krijgen door maar te gaan krijsen en mekkeren, terwijl er niets aan de hand is. Anders krijg je gewoon een verwend kutkind dat zichzelf niet kan redden in de maatschappij.
Zo heb ik een neefje en nichtje (broer en zus) in de familie. Verwend tot op het bot en dus altijd ellende en janken. Mannetje was vorige maand jarig, 4 jaar en kreeg voor ¤500+ aan cadeaus. Word ik scheef aangekeken omdat ik met een pijl en boog (zuignap) kom aanzetten... véél te cheap en ze spelen niet buiten.
Vindt mama niet goed.
  vrijdag 17 augustus 2018 @ 21:32:02 #27
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181263396
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 18:56 schreef eRKa het volgende:

[..]

Zo heb ik een neefje en nichtje (broer en zus) in de familie. Verwend tot op het bot en dus altijd ellende en janken. Mannetje was vorige maand jarig, 4 jaar en kreeg voor ¤500+ aan cadeaus. Word ik scheef aangekeken omdat ik met een pijl en boog (zuignap) kom aanzetten... véél te cheap en ze spelen niet buiten.
Vindt mama niet goed.
Slecht verzonnen. 2/10
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_181292330
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 21:32 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Slecht verzonnen. 2/10
Klopt! Was achteraf "slechts" ¤300 IPV ¤500
pi_181293227
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 18:56 schreef eRKa het volgende:

[..]

Zo heb ik een neefje en nichtje (broer en zus) in de familie. Verwend tot op het bot en dus altijd ellende en janken. Mannetje was vorige maand jarig, 4 jaar en kreeg voor ¤500+ aan cadeaus. Word ik scheef aangekeken omdat ik met een pijl en boog (zuignap) kom aanzetten... véél te cheap en ze spelen niet buiten.
Vindt mama niet goed.
Dit zijn altijd de minste verjaardagen
pi_181293393
quote:
1s.gif Op zondag 19 augustus 2018 09:27 schreef eRKa het volgende:

[..]

Klopt! Was achteraf "slechts" ¤300 IPV ¤500
Van alleen de ouders of bij elkaar opgeteld? Vind alles bij elkaar 300 euro in een beetje grote familie niet zo gek veel.

Die pijl en boog dingen is speelgoed dat na 10 keer mee spelen kapot is. Niet erg dat het cheap is, maar zonde is het wel. Houten speelgoed. _O_

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 19-08-2018 10:20:02 ]
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 19 augustus 2018 @ 10:24:42 #31
74056 crew  ToT
pi_181293522
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 18:21 schreef Questular het volgende:
Ts kan niemand vinden die zijn bloedlijn wilt voortzetten en komt daarom op fok janken als een klein kind. Best ironisch.
_O- Mijn eerste gedachte idd ook, ja! :')

Maar goed, ff in gaan op de OP:

"Psst" heb ik zelf ook een hekel aan, maar het kan speels bedoeld zijn. En het is altijd nog beter dan keihard de naam van je kind lopen bulderen, hoewel dat soms helaas wel nodig blijkt te zijn.

vaders die zelf babytaal gaan praten --> je kunt wel met een volwassen stem en volwaardige grammatica tegen je baby praten, maar dan krijg je er echt geen contact mee.

"Dat mag jij niet doen", ligt aan de situatie en toon. Als het kleinerend overkomt is het idd kut, maar soms is het ook een manier om het gewoon goed duidelijk te maken. Ligt aan hoe oud het kind is.

geen idee hebben wat het kind heeft of wil terwijl ze maar huilt en krijst. --> Ja raar he, dat je kinderen niet altijd direct kunt begrijpen. Ze kunnen gewoon heel onvoorspelbaar zijn soms.

geen idee hebben hoe te communiceren, elke dag dezelfde vraag stellen "hoe was school" --> Beetje interesse tonen kan nooit kwaad. Toen ik klein was stelde mijn moeder me ook altijd die vraag. Kopje thee er bij, praten over wat je allemaal hebt meegemaakt. Ik vond dat juist hartstikke fijn.

moeders die te druk zijn met hun smartphone terwijl het kind staat te brullen om haar moeder op de speeltuin. --> Verrek, het eerste goede punt!

boos worden EN NU IS HET AFGELOPEN, ja dan wordt het kind bang en gaat het huilen geen idee wat het misdaan heeft. --> Ik zie heel soms situaties waarin ik het met TS eens zou zijn, maar als je eerst 10x een waarschuwing geeft met steeds duidelijker wordende ernst, dan moet je op een gegeven moment wel een keer uit je slof schieten. Maar eerst de hele tijd negeren wat het kind doet en dan ineens vanuit het niets hartstikke boos worden slaat idd nergens op.

HEB JE MIJ GEHOORD? IK HEB HET TOCH GEZEGD? nee moeders dit helpt niet. --> Ik kan me voorstellen dat ouders soms gefrustreerd worden van kinderen die niet willen luisteren. Hier in de buurt loopt een exemplaar rond dat echt ABSOLUUT niet wil luisteren.

[ Bericht 1% gewijzigd door ToT op 19-08-2018 10:30:12 ]
pi_181294462
quote:
9s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 18:52 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik moest vroeger de broeksriem zelf brengen om te incasseren
En als je dan niet snel genoeg kwam dan kreeg je nog extra klappen ook.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')