abonnement Unibet Coolblue
pi_181238852
Donderdagavond komen twee Nederlandse clubs in actie in de derde voorronde van de Europa League, namelijk Feyenoord en Vitesse. Feyenoord neemt het in Slowakije op tegen het AS Trenčín van Ricardo Moniz en Vitesse speelt in het Gelredome tegen het FC Basel van Ricky van Wolfswinkel.

De voorbeschouwing met presentator Simon Zijlemans start om 18.15 uur op RTL 7. AS AS Trenčín en Feyenoord trappen om 19.00 uur af.
quote:
Feyenoord zonder Van Persie en Botteghin naar Slowakije, Toornstra wel fit

Feyenoord gaat met twintig spelers naar Slowakije, waar de Rotterdammers het morgen tegen AS Trencin opnemen. Robin van Persie zit niet bij de wedstrijdselectie.

Van Jens Toornstra was nog onzeker of hij het duel zou halen, maar hij zit wel bij de selectie. Het wordt flink puzzelen voor trainer Giovanni van Bronckhorst want naast Van Persie ontbreken ook Jeremiah St. Juste, Ridgeciano Haps, Nicolai Jørgensen, Yassin Ayoub en Renato Tapia vanwege blessures en is Tonny Vilhena geschorst. Eric Botteghin blijft vanwege privéomstandigheden in Nederland.

Vermoedelijke opstelling volgens Algemeen Dagblad:
Vermeer; Nieuwkoop, Van Beek, Van der Heijden, Verdonk; Amrabat, Toornstra, Clasie, Berghuis, Vente en Larsson.
De voorbeschouwing op het duel tussen Vitesse en FC Basel vangt om 19.30 uur aan op FOX Sports. De wedstrijd begint om 20.00 uur.
quote:
Leonid Slutskiy: 'Op het middenveld heb ik weinig keuzes'

ARNHEM - Er waait een andere wind door de selectie van Vitesse. De sfeer is losser en (nog) meer open. De Rus Slutskiy zorgt voor humor, maar ziet ondertussen ook progressie. 'We gaan elkaar op het veld begrijpen.'

door Richard van der Made

De eerste Russische coach in de eredivisie heeft het naar zijn zin op Papendal. Hoewel hij minder delegeert dan zijn voorgangers en er vaak kort bovenop zit, maakt Slutskiy ook veel grapjes met zijn spelers. Ook heeft hij regelmatig oog voor de supporters langs de kant die enthousiast zijn over zijn aanpak. Voor de man die de nationale ploeg van Rusland coachte tijdens het EK van 2016, maar even later wel werd ontslagen, is Vitesse een kans om zichzelf op de Europese kaart te zetten.

Steun van aardige mensen
Druk voelt hij zeker nu de twee belangrijke duels met FC Basel zich aandienen. Vitesse is onverminderd ambitieus en heeft Slutskiy als doel meegegeven de groepsfase van de Europa League te halen. Hoe weinig realistisch dat misschien ook is. 'Natuurlijk voel ik druk', zegt de sympathieke Slutskiy. 'Maar die komt uit mijzelf. Ik heb en voel de steun van de aardige mensen van deze club. En van onze eigenaar achter de schermen. Ik wil presteren, natuurlijk.'

Prestige, geld en ontwikkeling
De duels met FC Basel gaan om resultaat. 'En om prestige, om geld en om ontwikkeling', vult Slutskiy aan. Om vervolgens in de underdog rol te kruipen. Logisch uiteraard omdat de Zwitsers veel meer geld te besteden hebben aan spelers dan Vitesse. 'Het is een grote club met een mooie traditie. Ze hebben zeven keer op rij de landstitel gepakt, alleen vorig seizoen niet. Het is een grote test voor ons, maar ik zie kansen. Zeker thuis.'

Motivatie Europa League
Die onderbouwt Slutskiy als volgt. 'We beginnen elkaar beter te begrijpen op het veld. Dat heeft tijd nodig. We zijn bovendien in een goede fysieke conditie nu. Hebben hard gewerkt de afgelopen weken. En verder kijk ik naar Basel. Ze hebben een aantal goede spelers verkocht. Er is een trainerswissel geweest. De situatie was daar niet altijd rustig in de voorbereiding. En ze zijn Champions League gewend', gaat Slutskiy verder. 'Misschien zorgt de Europa League niet voor de hoogste motivatie bij de spelers.'

'Small choices'
Maar ondanks de verbeterde communicatie volgens Slutskiy ziet hij ook pijnpunten in zijn groep. Zo spreekt de Rus over 'small choices' die hij kan maken in de middenlinie. 'Ik heb daar vier spelers voor drie posities. Bero, Serero, Foor en Bruns. Dat is niet echt veel. En wij willen dynamisch spelen. Met een aanvallende middenvelder. Dan moet je af en toe ook wisselen in je team om het dynamische in je elftal te houden.'

Vermoedelijke opstelling volgens De Gelderlander:
Eduardo; Karavaev, Werff, Clarke-Salter, Buttner; Serero, Bruns, Foor; Beerens, Matavz, Linssen
pi_181238856
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 21:12 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ga je erheen?
Misschien, weet niet hoe chill het is om ergens in de stad te kijken?

Heb wel aan een maat gevraagd of we er niet heen gaan. Dag erna toch vrij. Ga je mee?
pi_181238858
quote:
9s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 21:12 schreef PowerLoungen het volgende:
Ik kan niet wachten op de woedeaanval van Mario Been
Feyenoord had wel 10 keer kunnen scoren

Relevant want Mario Been
pi_181238861
Hoe kan je zoveel kansen missen. Feyenoord :')
  FOK!fotograaf donderdag 16 augustus 2018 @ 21:13:22 #5
842 Zorro
Z
pi_181238862
Dit was meer rood dan bij Vitesse
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  Moderator donderdag 16 augustus 2018 @ 21:13:31 #7
446803 crew  Tagliano
Wenn es lauft, dann lauft es
pi_181238872
Die kan je geven
Maargoed ook hier heb ik geen verstand van
  donderdag 16 augustus 2018 @ 21:13:41 #8
479054 Bugno2
Campeone del Mondo
pi_181238875
Berghuis is ook echt een gigantische try hard, Nu even zogenaamd even de gefrustreerde speler uithangen.
  donderdag 16 augustus 2018 @ 21:13:41 #9
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_181238876
vies
  donderdag 16 augustus 2018 @ 21:13:43 #10
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_181238877
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 21:12 schreef Masterminded het volgende:

[..]

Uiteindelijk is Mario Been een heel tragische vent.
Verbeek , Lambiek, Blind , Been

Het is allemaal tragisch en hypocriet .
RED ONS HENNIEGOD
pi_181238881
quote:
7s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 21:13 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Misschien, weet niet hoe chill het is om ergens in de stad te kijken?

Heb wel aan een maat gevraagd of we er niet heen gaan. Dag erna toch vrij. Ga je mee?
Is goed.
Oh.
pi_181238883
quote:
7s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 21:13 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Misschien, weet niet hoe chill het is om ergens in de stad te kijken?

Heb wel aan een maat gevraagd of we er niet heen gaan. Dag erna toch vrij. Ga je mee?
In de Vanzzz achter de Pathe zitten altijd de mensen met een stadionverbod, Cafe Baco, letterlijk naast de Entrada is best leuk.

Als je de stad in gaat zou ik op het Rembrandtplein kijken.
pi_181238889
Berghuis :')

Frustraties bij Feyenoord
  Moderator donderdag 16 augustus 2018 @ 21:14:03 #14
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_181238890
dat is rood
What can change the nature of a man?
pi_181238892
RTL 7 is meteen ook failliet
  Moderator donderdag 16 augustus 2018 @ 21:14:23 #16
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_181238899
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 21:14 schreef Coco. het volgende:
dat is rood
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_181238907
Had godverdimme al 4-1 moeten staan

en rood voor Flophuis
Ciao ciao, doei doei, al het goeie.
  Moderator donderdag 16 augustus 2018 @ 21:15:01 #18
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_181238912
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 21:14 schreef Doublepain het volgende:
RTL 7 is meteen ook failliet
Was het na het laten gaan van VI sowieso al
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
pi_181238915
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 21:13 schreef Brammess het volgende:

[..]

In de Vanzzz achter de Pathe zitten altijd de mensen met een stadionverbod, Cafe Baco, letterlijk naast de Entrada is best leuk.

Als je de stad in gaat zou ik op het Rembrandtplein kijken.
Klinken beide wel als een goed idee eigenlijk. Zo'n Entrada is er niet vaak.
pi_181238916
Feyenoord gaat niet met 11 eindigen
pi_181238918
quote:
6s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 21:15 schreef R-woud88 het volgende:

[..]

Was het na het laten gaan van VI sowieso al
Alleen het darten kan nog redding bieden (lol).
Natuurlijk verliezen wij idealisten wel eens, maar ook de volgende dag komt de zon op en gaan we door met onze droom, met ons ding.
pi_181238921
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 21:14 schreef Doublepain het volgende:
RTL 7 is meteen ook failliet
Chlamydia Blotetietov - Viktoria Plzen kijken met Simon Zijlemans en Jan Everse

JAAAAAAAAAAAAA
Oh.
pi_181238924
Daar komt Gio goed weg, anders had hij Berghuis ook nog uit de selectie moeten zetten.
pi_181238927
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 21:14 schreef Doublepain het volgende:
RTL 7 is meteen ook failliet
Het is op fox toch?
pi_181238929
Wat een verschrikkelijke potten voetbal kijk ik weer naar zeg sjongejonge
-nee-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')