abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_181235137
Beste allemaal,

Ik heb twee dagen geleden gesolliciteerd naar een officiersfunctie binnen defensie.
Allerlei vragenlijsten ingevuld en hoop dat ik nu word uitgenodigd voor een psychologisch onderzoek.
Nu vroeg ik me alleen af hoe dat onderzoek in z'n werk gaat. Is het het beste om eerlijk te zijn of om te zeggen wat ze willen horen? Wat is acceptabel qua drankgebruik, uitgaan e.d.?

En zou geloof (christelijk) een reden kunnen zijn voor afwijzing, misschien omdat ze denken dat je niet in staat bent op de vijand te schieten o.i.d.?

Als laatste vroeg ik me af waar ze naar zoeken: mensen die veel hebben meegemaakt en dus wat meer levenservaring hebben of mensen die juist een heel normaal leven hebben gehad zonder lastige (traumatische) situaties enzo?
  donderdag 16 augustus 2018 @ 18:54:28 #2
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_181235682
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 18:33 schreef Rexona538 het volgende:
Beste allemaal,

Ik heb twee dagen geleden gesolliciteerd naar een officiersfunctie binnen defensie.
Allerlei vragenlijsten ingevuld en hoop dat ik nu word uitgenodigd voor een psychologisch onderzoek.
Nu vroeg ik me alleen af hoe dat onderzoek in z'n werk gaat. Is het het beste om eerlijk te zijn of om te zeggen wat ze willen horen? Wat is acceptabel qua drankgebruik, uitgaan e.d.?

En zou geloof (christelijk) een reden kunnen zijn voor afwijzing, misschien omdat ze denken dat je niet in staat bent op de vijand te schieten o.i.d.?

Als laatste vroeg ik me af waar ze naar zoeken: mensen die veel hebben meegemaakt en dus wat meer levenservaring hebben of mensen die juist een heel normaal leven hebben gehad zonder lastige (traumatische) situaties enzo?
Men is op zoek naar jonge mensen met de juiste motivatie.

Wees eerlijk tijdens het gesprek. Je geloof is geen probleem, ik ken genoeg gelovige officieren / militairen.

Succes
pi_181236036
Uit ervaring;

Spreek de waarheid. Waarschijnlijk heb je sowieso 2 en misschien zelfs 3 (in mijn geval) psychologische testen. De vragen die ze stellen zijn vaak dezelfde vragen in een verschillend jasje. Uiteindelijk zal een leugen toch wel boven water komen, aangezien er anders inconsistentie onstaat in hun resultaten.

Daarnaast is geloof geen probleem, tenzij je in vaste kaders denkt.

Over het algemeen zoeken ze daar mensen die inderdaad jong en gemotiveerd zijn. Of je nu veel mee hebt gemaakt of niet doet niet zozeer ter zake. Alhoewel het in je voordeel werkt als je een huisje boompje beestje leven hebt gehad, want dan valt er nog een hoop "te kneden". Of je mentaal en fysiek geschikt bent komt tijdens de trainingen wel naar voren.

Wat betreft drankgebruik moet je wel opletten. Iemand die in mijn lichting zat werd tijdens de medische keuring afgekeurd omdat hij gelogen scheen te hebben over zijn alcohol en cannabis gebruik.
pi_181237099
quote:
7s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 19:11 schreef -mosrednA het volgende:
Uit ervaring;
Iemand die in mijn lichting zat werd tijdens de medische keuring afgekeurd omdat hij gelogen scheen te hebben over zijn alcohol en cannabis gebruik.
Hoeveel alcohol mag je gebruiken als je een functie bij defensie wil uitoefenen? Zijn daar duidelijk omschreven richtlijnen voor?
Het woord "weerspannigheid" dient uit het wetboek geschrapt te worden. Personen die dwang uitoefenen en als gevolg daarvan gewond raken door het verzet van de gedwongene, zijn géén slachtoffer, maar dáder van geweld.
pi_181237411
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 20:12 schreef Wandeling het volgende:

[..]

Hoeveel alcohol mag je gebruiken als je een functie bij defensie wil uitoefenen? Zijn daar duidelijk omschreven richtlijnen voor?
Dat weet ik niet precies. Wat ik wel weet is dat letterlijk de vragen gesteld worden: "Hoe vaak in de week nuttig je alcohol?" & "hoeveel glazen per keer/avond?"

Vanuit de psychologie is er volgens mij een soort van clasificatie hierin, waar "probleemdrinker" en "alcoholist" bij horen. Maar pin me er niet op vast, dat laatste weet ik niet zeker.

Wat ik wel weet is dat die gast uit mijn lichting blijkbaar een ernstig tekort had aan vitamine b1 of b10 ofzo en na vervolggesprekken bleek het dat hij een alcoholprobleem had(?). Hoe ze dat verder gespecificeerd hebben weet ik niet.
pi_181237703
Wat betreft alcohol overigens;

Als jij niet (om die reden) in aanmerking bent gekomen met de politie loopt het wel los denk ik.

Waar je overigens wel op moet letten; het antecedentenonderzoek kan wel tegen je werken. Stel je hebt een alcoholist in je (naaste) familie, of je hebt vrienden die flink zuipen en wel in aanraking zijn gekomen met de politie (eventueel met jouw naam erbij).. dan kun je wel vervolgvragen verwachten.
pi_181242217
Je krijgt kwa geloof een paar vragen die een beetje hangen rond. Accepteer je homo's en hoe denk je over op zondag werken. Beetje die standaard vragen die gesteld worden als mensen geen idee hebben wat je in de kerk uitvreet... :-)
Gewoon zijn wie je bent en eerlijk zijn. Succes!
pi_181247623
Wees eerlijk en kort maar krachtig in je antwoorden. Ze vragen je om niet te lang na te denken en snel en eerlijk te antwoorden.
Soms is het lastig om na te gaan hoe je jezelf voelde 10 jaar geleden, maar toch willen ze dit zo accuraat mogelijk.
Geloof moet absoluut geen probleem zijn, mits je niet op zondag wil werken, tegen homoseksualtiteit bent, niet met andere geloven wil samenwerken etc..

Succes!
pi_181256746
Religie kan geen reden zijn om mensen af te wijzen; dat zou namelijk discriminatie zijn. En het is een cliché, maar eerlijkheid duurt het langst. Succes met de keuring!
pi_181269617
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 09:28 schreef Boompie91 het volgende:
Geloof moet absoluut geen probleem zijn, mits je niet op zondag wil werken, tegen homoseksualtiteit bent, niet met andere geloven wil samenwerken etc..
tenzij
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_181298705
quote:
14s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 20:27 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Dat weet ik niet precies. Wat ik wel weet is dat letterlijk de vragen gesteld worden: "Hoe vaak in de week nuttig je alcohol?" & "hoeveel glazen per keer/avond?"

Vanuit de psychologie is er volgens mij een soort van clasificatie hierin, waar "probleemdrinker" en "alcoholist" bij horen. Maar pin me er niet op vast, dat laatste weet ik niet zeker.
Wat ik me afvraag is, hoe ze "probleemdrinker" en "alcoholist" definiëren. Er zijn mensen die slechts één keer in de tien dagen drinken, maar dan wel twintig glazen in één keer drinken. Valt zo iemand onder één van deze definities?
Het woord "weerspannigheid" dient uit het wetboek geschrapt te worden. Personen die dwang uitoefenen en als gevolg daarvan gewond raken door het verzet van de gedwongene, zijn géén slachtoffer, maar dáder van geweld.
pi_181299697
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 14:49 schreef Wandeling het volgende:

[..]

Wat ik me afvraag is, hoe ze "probleemdrinker" en "alcoholist" definiëren. Er zijn mensen die slechts één keer in de tien dagen drinken, maar dan wel twintig glazen in één keer drinken. Valt zo iemand onder één van deze definities?
Geen idee. Kan ik me persoonlijk niet voorstellen.
pi_181299751
In de DSM-V wordt het gedefiniëerd aan de hand van de volgende 11 criterea:

quote:
Had times when you ended up drinking more, or longer than you intended?

More than once wanted to cut down or stop drinking, or tried to, but couldn’t?

Spent a lot of time drinking? Or being sick or getting over the aftereffects?

Experienced craving — a strong need, or urge, to drink?

Found that drinking — or being sick from drinking — often interfered with taking care of your home or family? Or caused job troubles? Or school problems?

Continued to drink even though it was causing trouble with your family or friends?

Given up or cut back on activities that were important or interesting to you, or gave you pleasure, in order to drink?

More than once gotten into situations while or after drinking that increased your chances of getting hurt (such as driving, swimming, using machinery, walking in a dangerous area, or having unsafe sex)?

Continued to drink even though it was making you feel depressed or anxious or adding to another health problem? Or after having had a memory blackout?

Had to drink much more than you once did to get the effect you want? Or found that your usual number of drinks had much less effect than before?

Found that when the effects of alcohol were wearing off, you had withdrawal symptoms, such as trouble sleeping, shakiness, irritability, anxiety, depression, restlessness, nausea, or sweating? Or sensed things that were not there?
https://www.niaaa.nih.gov(...)lcohol-use-disorders

Echter lijkt me dat wel next-level
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')