abonnement Unibet Coolblue
pi_181230517
Toen Monster Hunter World begin dit jaar uitkwam op de consoles, heb ik hem eigenlijk een beetje gemist. Althans: wel de goede reviews voorbij zien komen, maar was niet heel bekend met de serie en dacht dat de game misschien te ingewikkeld was om als nieuwkomer in te stappen. Dus toen maar laten liggen.

Nu zag ik dat de game vorige week ook op PC is gereleased en dacht ik: misschien toch maar eens aanschaffen op Steam. Alleen is de game in de PS Store zo'n 30 euro goedkoper atm.

Zijn er nog grote - benoemenswaardige - verschillen tussen de console- en PC-versies die een aanschaf van een bepaalde versie verstandiger maken?
  donderdag 16 augustus 2018 @ 15:10:18 #2
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_181230557
60fps en spelen in hogere resolutie :)

Ik heb em zelf gekocht voor de pc.. mijn allereerste MH game ooit. Bevalt zeker goed en draait als een zonnetje
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_181230599
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 15:10 schreef MMaRsu het volgende:
60fps en spelen in hogere resolutie :)

Ik heb em zelf gekocht voor de pc.. mijn allereerste MH game ooit. Bevalt zeker goed en draait als een zonnetje
Zware game voor een PC btw?

Los van de 60 frames per seconde nog andere voordelen? Online spelers/chatten ofzo?
  donderdag 16 augustus 2018 @ 15:58:21 #4
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_181231642
spel wat heel snel gaat vervelen
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
  donderdag 16 augustus 2018 @ 17:53:16 #5
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_181234146
quote:
8s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 15:58 schreef genakt het volgende:
spel wat heel snel gaat vervelen
Dat ligt erg aan je smaak denk ik..

Andere voordelen van de pc versie zou ik niet kunnen benoemen. Ja je kan voice chatten met mensen enzo dat wel.

Ik heb een Phenom X6 3.6 ghz en 1060gtx 3gb, 8gb ram en de game draait in de hunting gebieden voornamelijk 60fps op 1080p met high settings en volumetric shadows uit

In de stad is het 50fps en daarboven maar ik vermaak me er goed mee.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_181250236
quote:
8s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 15:58 schreef genakt het volgende:
spel wat heel snel gaat vervelen
Hoezo dat dan?
pi_181250277
quote:
1s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 17:53 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Dat ligt erg aan je smaak denk ik..

Andere voordelen van de pc versie zou ik niet kunnen benoemen. Ja je kan voice chatten met mensen enzo dat wel.

Ik heb een Phenom X6 3.6 ghz en 1060gtx 3gb, 8gb ram en de game draait in de hunting gebieden voornamelijk 60fps op 1080p met high settings en volumetric shadows uit

In de stad is het 50fps en daarboven maar ik vermaak me er goed mee.
Oke! Maar onderweg kom je ook veel online spelers tegen? Of is dat op de PS4 ook?

Waarom zou het spel snel kunnen vervelen? Hoor juist dat het bijzonder uitgebreid is?

En hoor ook dat het voor nieuwkomers heel lastig is om te zien/begrijpen wat je moet doen? Dat het nogal overweldigend is?
  vrijdag 17 augustus 2018 @ 11:53:43 #8
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_181250336
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 11:49 schreef Bolters het volgende:

[..]

Hoezo dat dan?
Mooi en goed spel hoor! maar naar mijn mening teveel van hetzelfde heel de tijd.
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
pi_181250340
quote:
8s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 11:53 schreef genakt het volgende:

[..]

Mooi en goed spel hoor! maar naar mijn mening teveel van hetzelfde heel de tijd.
Als in repetitief bedoel je?
  vrijdag 17 augustus 2018 @ 11:56:27 #10
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_181250393
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 11:54 schreef Bolters het volgende:

[..]

Als in repetitief bedoel je?
Ja :) maar moet toegeven dat ik dat al snel met spellen tegenwoordig heb
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
pi_181250410
quote:
8s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 11:56 schreef genakt het volgende:

[..]

Ja :) maar moet toegeven dat ik dat al snel met spellen tegenwoordig heb
Naja, dat heb ik tegenwoordig dus ook wat sneller. Dus goed om te weten!

Hoe zit het met duidelijkheid? Weet je altijd waar je heen moet, wat je moet doen etc?
  vrijdag 17 augustus 2018 @ 12:48:33 #12
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_181251514
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 11:57 schreef Bolters het volgende:

[..]

Naja, dat heb ik tegenwoordig dus ook wat sneller. Dus goed om te weten!

Hoe zit het met duidelijkheid? Weet je altijd waar je heen moet, wat je moet doen etc?
Ja is wel redelijk duidelijk wat je moet doen. Maar het spel kwam erop neer
- zoek groep
- zoek monster
- Sla hem een paar keer
- achtervolg monster weer
- zoek monster
- Sla hem een paar keer
- achtervolg monster weer
- repeat
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
pi_181255398
quote:
8s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 12:48 schreef genakt het volgende:

[..]

Ja is wel redelijk duidelijk wat je moet doen. Maar het spel kwam erop neer
- zoek groep
- zoek monster
- Sla hem een paar keer
- achtervolg monster weer
- zoek monster
- Sla hem een paar keer
- achtervolg monster weer
- repeat
Hmm haha, bijzonder dat het dan overal zo hoog scoort. Want dit klinkt nou niet echt heel interessant :-D
  vrijdag 17 augustus 2018 @ 15:50:37 #14
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_181255471
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 15:46 schreef Bolters het volgende:

[..]

Hmm haha, bijzonder dat het dan overal zo hoog scoort. Want dit klinkt nou niet echt heel interessant :-D
Dit is natuurlijk wel een versimpelde versie van het verhaal. Op die manier kan je elk spel wel saai laten klinken. ;)

Je kan het zelf diverser dan dat maken, er zijn namelijk dertien verschillende type wapens, waardoor heel je speelstijl veranderd. Daarnaast heb je voldoende upgrades in wapens, armor en items die het interessant houden.

Het aantal monsters is oké, maar als je moet grinden voor een bepaald type wapen kan het inderdaad snel vervelen. Sommige monsters zijn niet heel boeiend, terwijl je altijd wel een paar enorm gave monsters hebt die je kan blijven slachten. Zelf heb ik eigenlijk alleen maar met `type wapen gespeeld..

Pas na 100 uur begon het bij mij te vervelen. Veel side-quests komen op hetzelfde neer wat wel saai kan worden. Nogmaals, je kan deze side-quests interessanter voor jezelf maken door te experimenteren met een andere armor- of weaponset.

Daarnaast heb ik alleen maar offline gespeeld. Online maakt alles nog dynamischer lijkt me. :)

quote:
14s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 11:50 schreef Bolters het volgende:
Dat het nogal overweldigend is?
Dit vond ik reuze meevallen. Zeker je 'basecamp' waar je de weapon/armor shops en arena etc kan vinden was erg klein. Daarnaast wordt alles je langzaam uitgelegd en hoef je ook niet gelijk élk type wapen uit te proberen. Je kan het spel goed op je eigen tempo spelen zonder dat het overweldigend wordt. Zelf maakte ik ook nooit gebruik van de vele power-items die het spel te bieden heeft.. Je kan het zo uitgebreid maken als je zelf wilt.

[ Bericht 8% gewijzigd door Kaizen_ op 17-08-2018 15:56:15 ]
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_181316164
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 15:50 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk wel een versimpelde versie van het verhaal. Op die manier kan je elk spel wel saai laten klinken. ;)

Je kan het zelf diverser dan dat maken, er zijn namelijk dertien verschillende type wapens, waardoor heel je speelstijl veranderd. Daarnaast heb je voldoende upgrades in wapens, armor en items die het interessant houden.

Het aantal monsters is oké, maar als je moet grinden voor een bepaald type wapen kan het inderdaad snel vervelen. Sommige monsters zijn niet heel boeiend, terwijl je altijd wel een paar enorm gave monsters hebt die je kan blijven slachten. Zelf heb ik eigenlijk alleen maar met `type wapen gespeeld..

Pas na 100 uur begon het bij mij te vervelen. Veel side-quests komen op hetzelfde neer wat wel saai kan worden. Nogmaals, je kan deze side-quests interessanter voor jezelf maken door te experimenteren met een andere armor- of weaponset.

Daarnaast heb ik alleen maar offline gespeeld. Online maakt alles nog dynamischer lijkt me. :)

[..]

Dit vond ik reuze meevallen. Zeker je 'basecamp' waar je de weapon/armor shops en arena etc kan vinden was erg klein. Daarnaast wordt alles je langzaam uitgelegd en hoef je ook niet gelijk élk type wapen uit te proberen. Je kan het spel goed op je eigen tempo spelen zonder dat het overweldigend wordt. Zelf maakte ik ook nooit gebruik van de vele power-items die het spel te bieden heeft.. Je kan het zo uitgebreid maken als je zelf wilt.
Helder! Thanks voor je uitgebreide reactie. En hoe zit het met 'de weg vinden' en 'weten waar de monsters zijn'. Je quests zeg maar? Weet je altijd waar je heen moet, wat je doel is etc?
  maandag 20 augustus 2018 @ 09:53:41 #16
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_181316268
quote:
14s.gif Op maandag 20 augustus 2018 09:44 schreef Bolters het volgende:
En hoe zit het met 'de weg vinden' en 'weten waar de monsters zijn'. Je quests zeg maar? Weet je altijd waar je heen moet, wat je doel is etc?
Zeer gemakkelijk. Een spoor van 'groene vuurvliegjes' verteld je precies waar je naartoe moet. Dit zal pas gebeuren als je voldoende sporen / voetafdrukken hebt gevonden, maar dit is easy peasy. :)

De weg echt kwijtraken zal zelden gebeuren. De wereldmappen zijn flink, maar er komen genoeg hulpmiddelen om je de weg te wijzen. In het ergste geval raak je een half uur bewust het spoor kwijt omdat je druk bezig was een mestkever te volgen.

[ Bericht 13% gewijzigd door Kaizen_ op 20-08-2018 11:07:22 ]
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')