abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_181262186
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 20:25 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik kan me zo vinden in het verhaal van Holyme. Hier zijn 2 katten (noor en blh) per ongeluk bij mij gekomen. Ben dol op ze maar ik zou me de volgende keer veel meer verdiepen in raskenmerken. Al zegt dat ook niet veel, want britten zouden na hun 2e heel rustig worden. Volbloed brit (met stamboom) maar rustig ho maar.
Ahh, soms komt er zo wat op je pad gewandeld O+ Zulke dingen daargelaten, een raskat zou bij mij een heel weloverwogen, bewuste keuze zijn, inclusief vooronderzoek. Bij een raskat heb je mogelijkheden om je in te verdiepen die je bij een gemiddelde htk kat niet hebt, daar zou ik dan ook zeker gebruik van willen maken, omdat ik dat tof vind :)
  vrijdag 17 augustus 2018 @ 21:09:15 #27
277627 Seven.
We are Borg.
pi_181262926
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 20:34 schreef Holyme het volgende:

[..]

Laat ik het zo zeggen, het klinkt niet compleet verkeerd maar het klinkt ook niet als een goeie rasfokker. Een goede fokker zou een kitten niet meegeven zonder dat je vrouw het diertje heeft gezien, om maar eens wat te noemen :) En een raskitten voor de 12 weken plaatsen? Nope, men houdt niet voor niks 12 weken aan, met sommigen zelfs al 16 weken. Dat is wetenschappelijk onderbouwd. Hoe schattig ook, als je een kitten wil van een top fokker, zoek dan even verder. Neemt niet weg dat kittens zoals gewoonlijk met kittens, schattig zijn :) Maar wat je ook doet, betrek je vrouw erbij.
Dat, en ik vind het echt schaamteloos om 450 euro te vragen voor een stamboomloze Brit. Ik had ook ooit een stamboomloze Brit, met 14 weken opgehaald uit een opvang voor 50 euro.
Resistance is futile.
pi_181263179
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 20:42 schreef Holyme het volgende:

[..]

Ahh, soms komt er zo wat op je pad gewandeld O+ Zulke dingen daargelaten, een raskat zou bij mij een heel weloverwogen, bewuste keuze zijn, inclusief vooronderzoek. Bij een raskat heb je mogelijkheden om je in te verdiepen die je bij een gemiddelde htk kat niet hebt, daar zou ik dan ook zeker gebruik van willen maken, omdat ik dat tof vind :)
De noor kwam hier omdat ze toevallig beschikbaar was en dringend weg moest en ik wilde een kat die minder allergien veroorzaakte (had om 17.15 de vorige laten inslapen en binnen 24 uur was Elin hier), En de brit Nika kwam via via ook hier omdat ze weg moest.
We have far more in common than that which devides us..
pi_181263357
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 21:09 schreef Seven. het volgende:

[..]

Dat, en ik vind het echt schaamteloos om 450 euro te vragen voor een stamboomloze Brit. Ik had ook ooit een stamboomloze Brit, met 14 weken opgehaald uit een opvang voor 50 euro.
Ja, ik vind het ook zwaar overpriced voor geen echte rasfokker.
pi_181263407
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 21:22 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

De noor kwam hier omdat ze toevallig beschikbaar was en dringend weg moest en ik wilde een kat die minder allergien veroorzaakte (had om 17.15 de vorige laten inslapen en binnen 24 uur was Elin hier), En de brit Nika kwam via via ook hier omdat ze weg moest.
Dat klinkt alsof het zo heeft moeten zijn :) Maar jeetje, ik kan me voorstellen dat dat een vreemde, emotionele 24 uur (en daarna) was! Als een herplaatsertje met spoed op zoek is en ik de plek zou hebben, zou het bij mij ook welkom zijn, dat is voor mij weer anders dan een raskitten.
pi_181264155
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 21:32 schreef Holyme het volgende:

[..]

Dat klinkt alsof het zo heeft moeten zijn :) Maar jeetje, ik kan me voorstellen dat dat een vreemde, emotionele 24 uur (en daarna) was! Als een herplaatsertje met spoed op zoek is en ik de plek zou hebben, zou het bij mij ook welkom zijn, dat is voor mij weer anders dan een raskitten.
Ja het was wel heel raar. Maar ook zo goed. En de Noor heeft zo'n ander karakter als haar voorgangster, dat was gelukkig wel goed.
We have far more in common than that which devides us..
pi_181264232
Elke 'fokker' die de kat wegdoet voor de 12 weken is al niet betrouwbaar imo.
pi_181268663
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 20:19 schreef KawaZ het volgende:
Vandaag langsgeweest en toch een zeer goed gevoel erbij gekregen.
Ik mocht de kitten niet meekrijgen op de verjaardag van mijn vrouw omdat er dan teveel mensen zouden zijn, gaf mij toch een goed gevoel. Eveneens alle vragen in wat voor gezin de kat terecht zou komen en of die op straat mocht lopen etc.

Verder heeft de kat een paspoort, alle inentingen en vaccinaties gehad en is gekeurd door de dokter (papieren aanwezig).

De ouders zijn getest (ook papieren aanwezig). De moeder heeft een stamboom, de vader niet maar de ouders van de vader wel, vandaar dat de kitten nu geen stamboom heeft.

Moeder
Vader
Kitten

Ik ben lichtelijk verkocht, maar ik hoor graag jullie eerlijke meningen:)
Ga er gewoon voor deze fokker vraagt niet de hoofdprijs voor dit kitten O+
pi_181270558
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 01:43 schreef vronie het volgende:

[..]

Ga er gewoon voor deze fokker vraagt niet de hoofdprijs voor dit kitten O+
Want dat is je belangrijkste selectiecriteria?

Je zou ook kunnen zeggen dat deze mevrouw juist wel de hoofdprijs vraagt voor een kitten zonder stamboom.
(Nu mogen katten van mij best 450 euro kosten wat de aanschaf betreft - zou heel wat impulsaankopen schelen - maar de gangbare prijzen voor stamboekloze katten ligt toch heel wat lager.)
pi_181277354
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 01:43 schreef vronie het volgende:

[..]

Ga er gewoon voor deze fokker vraagt niet de hoofdprijs voor dit kitten O+
Mijn volbloed brit met stamboom bij een fokker vandaan kostte 500 euro. Dus 450 voor een kitten zonder stamboom vind ik niet goedkoop. Nu moet ik toegeven dan britten wel wat duurder zijn geworden de afgelopen paar jaar.
Waarom heeft vader geen stamboom als beide ouders wel een stamboom hebben? Dat is toch vreemd.
Raskatten met stamboom zijn zo duur vanwege allerlei kosten die je maakt. Dat is echt geen goed verdienmodel. Voor deze prijs zonder stamboom klinkt het mij als een goede verdienste.
pi_181277633
Wij kochten 14 geleden 2 heilige birmaans voor 450 euro voor ieder met stamboom.
Hier een lijst wat Raskatten nu kosten.

http://www.kittentekoop.nl/informatie/wat-kost-een-raskat
pi_181280639
14 jaar geleden kan je niet vergelijken met nu vronie :)

Mijn LaPerm was 4 jaar geleden 350,00 euro met stamboom (ma had een afstammingsbewijs, pa een stamboom maar die kwam uit engeland) maar dat was omdat ze net begonnen met het ras te fokken en de rasvereniging nog met afstammingsbewijzen werkte in Nederland, nu zijn ze 750,00 euro waard.

Onze Somali kostte 1 jaar geleden 850,00 met stamboom, wel wereldkampioen afstamming en pa is uit canada gehaald en ma uit frankrijk.

Hm het kitten wat ts op het oog heeft is volgens mij 575,00 euro, dat is redelijk aan de prijs, voor 175,00 meer heb je een kitten met stamboom.

Is de kat nu wel of niet gechipt ts ?

[ Bericht 0% gewijzigd door Sorella op 18-08-2018 19:44:17 ]
pi_181281978
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 19:37 schreef Sorella het volgende:
14 jaar geleden kan je niet vergelijken met nu vronie :)

Mijn LaPerm was 4 jaar geleden 350,00 euro met stamboom (ma had een afstammingsbewijs, pa een stamboom maar die kwam uit engeland) maar dat was omdat ze net begonnen met het ras te fokken en de rasvereniging nog met afstammingsbewijzen werkte in Nederland, nu zijn ze 750,00 euro waard.

Onze Somali kostte 1 jaar geleden 850,00 met stamboom, wel wereldkampioen afstamming en pa is uit canada gehaald en ma uit frankrijk.

Hm het kitten wat ts op het oog heeft is volgens mij 575,00 euro, dat is redelijk aan de prijs, voor 175,00 meer heb je een kitten met stamboom.

Is de kat nu wel of niet gechipt ts ?
Ik was in de war met die andere advertentie van 450,00 8)7 ja dan is 575,00 wel teveel ;)
pi_181284003
Ts moet gewoon naar zijn gevoel luisteren en bedenken of een stamboom de meerwaarde van 175 euro waard is.
Dat de vrouw de kitten niet mee wil geven voor een verjaardag is wel gunstig.

Er staat trouwens ook een heerlijk slipnestje op kittentekoop, kruising somalie/noorse boskat en kruising ragdoll/ragamuffin ?
pi_181284454
Een van onze main coons heeft ook geen stamboom. Cattery was gestopt en toen bleek een poes toch zwanger en was de vader niet bekend.

Of hij echt raszuiver is weet ik niet maar hij is wel O+ en hij is inmiddels 11 de oudste mc die we ooit gehad hebben.

Dus vraag waarom de vader geen stamboom heeft. Of ze vaker nestjes heeft. Is de vader hun eigen kater?
pi_181308453
Los van marktplaats, stamboom en prijzen: ik lees dat TS een kat wil en deze aan zijn vrouw kado wil doen voor haar verjaardag.
En wellicht stond het er een beetje onhandig, maar stap 1 lijkt me om te checken of de jarige op zo’n kadootje zit te wachten. En dan lijkt het me voor haar ook veel leuker om zelf mee te zoeken naar een kitten, ouders te zien, verhalen van de fokker te horen etc.

Eigen ervaring: kat overleden, ik wist al dat ik een nieuwe wilde, maar het moment kwam toen niet uit. Toch een kitten gekregen voor mijn verjaardag. Gelukkig zat die nog in het nest en ik heb hem afgezegd. Omdat het sneu zou zijn een kleintje in huis te halen terwijl ik er de komende maanden geen tijd voor had.
En ik kan er nog steeds niet bij dat mensen een specifiek beestje voor me hadden uitgezocht. Was het een ‘waardebon’ voor een kitten geweest, wat ik zelf kon uitzoeken op een moment dat het wel paste, dan was het een top kado geweest. Een van de gulle gevers was nog boos ook toen ik weigerde :')
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_181310384
quote:
1s.gif Op zondag 19 augustus 2018 21:28 schreef Cat-astrophe het volgende:
Los van marktplaats, stamboom en prijzen: ik lees dat TS een kat wil en deze aan zijn vrouw kado wil doen voor haar verjaardag.
En wellicht stond het er een beetje onhandig, maar stap 1 lijkt me om te checken of de jarige op zo’n kadootje zit te wachten. En dan lijkt het me voor haar ook veel leuker om zelf mee te zoeken naar een kitten, ouders te zien, verhalen van de fokker te horen etc.

Eigen ervaring: kat overleden, ik wist al dat ik een nieuwe wilde, maar het moment kwam toen niet uit. Toch een kitten gekregen voor mijn verjaardag. Gelukkig zat die nog in het nest en ik heb hem afgezegd. Omdat het sneu zou zijn een kleintje in huis te halen terwijl ik er de komende maanden geen tijd voor had.
En ik kan er nog steeds niet bij dat mensen een specifiek beestje voor me hadden uitgezocht. Was het een ‘waardebon’ voor een kitten geweest, wat ik zelf kon uitzoeken op een moment dat het wel paste, dan was het een top kado geweest. Een van de gulle gevers was nog boos ook toen ik weigerde :')
Wat vreemd zeg, jij moet toch een klik met het beestje hebben
We have far more in common than that which devides us..
pi_181314742
quote:
1s.gif Op zondag 19 augustus 2018 21:28 schreef Cat-astrophe het volgende:
Los van marktplaats, stamboom en prijzen: ik lees dat TS een kat wil en deze aan zijn vrouw kado wil doen voor haar verjaardag.
En wellicht stond het er een beetje onhandig, maar stap 1 lijkt me om te checken of de jarige op zo’n kadootje zit te wachten. En dan lijkt het me voor haar ook veel leuker om zelf mee te zoeken naar een kitten, ouders te zien, verhalen van de fokker te horen etc.

Eigen ervaring: kat overleden, ik wist al dat ik een nieuwe wilde, maar het moment kwam toen niet uit. Toch een kitten gekregen voor mijn verjaardag. Gelukkig zat die nog in het nest en ik heb hem afgezegd. Omdat het sneu zou zijn een kleintje in huis te halen terwijl ik er de komende maanden geen tijd voor had.
En ik kan er nog steeds niet bij dat mensen een specifiek beestje voor me hadden uitgezocht. Was het een ‘waardebon’ voor een kitten geweest, wat ik zelf kon uitzoeken op een moment dat het wel paste, dan was het een top kado geweest. Een van de gulle gevers was nog boos ook toen ik weigerde :')
Cat O+ Ik vond het al vreemd dat niemand anders hier bij stil leek te staan. Nogmaals, dieren zijn geen kado's!
pi_181316036
Ik heb er wel bij stil gestaan maar als mijn man met een kat aan zou komen zou ik dol gelukkig zijn,

Misschien heeft ts het er ook wel met zijn vrouw over gehad, foto,s laten zien etc. en is er een reden dat ze niet mee kan of het maakt haar niet uit hoe de kat eruit ziet en laat ze haar eigen verrassen.
pi_181318980
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 09:32 schreef Sorella het volgende:
Ik heb er wel bij stil gestaan maar als mijn man met een kat aan zou komen zou ik dol gelukkig zijn,

Misschien heeft ts het er ook wel met zijn vrouw over gehad, foto,s laten zien etc. en is er een reden dat ze niet mee kan of het maakt haar niet uit hoe de kat eruit ziet en laat ze haar eigen verrassen.
Hoe ik zijn berichtjes interpreteer is dit hier niet het geval. Ik snap dat sommige mensen er heel blij mee zouden zijn, maar de praktijk leert dat het vaak ook níet goed gaat, bijvoorbeeld doordat de ontvanger niet goed voor het dier zorgt of wanneer het dier ongewenst gedrag vertoont, er niet eenzelfde insteek is als wanneer het dier een bewuste keuze is van het baasje. En dan zijn er nog de kosten die niet altijd goed besproken zijn, vakanties waarbij het dier dan toch wel onhandig blijkt ...
Heb het bij gastkittens ook gezien, dat het maar goed was dat een partner wel mee kwam, omdat 'het maakt mij niet uit' toch anders bleek te liggen toen er minder klik was met het betreffende kitten. In een goede relatie kan dat anders liggen, maar om die redenen zal ik (helemaal online) altijd negatief advies geven :)
pi_181319533
Verliefd worden op een kitten is heel gevaarlijk.
Ik vraag me bij dit verhaal af waar de ouders precies op zijn getest. Er zou een DNA test en een echo moeten zijn gedaan om erfelijke ziektes uit te sluiten. Als dit niet is gedaan is het echt zonde om zoveel geld te betalen voor een kitten.
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 01:22:06 #47
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_181438037
Mijn eerste vraag zou zijn; waarom wil je een ras kitten? Ja okay, ik kan me voorstellen dat je daar ook af en toe een nestje van wilt om te verkopen. Dan verdien je weer wat terug op de kosten van voeding etcetera. Als je een nestje per jaar of per 2 jaar hebt, dan trekt dat nog geen zware wissel op die kat.

Maar als het gaat om van een kat te houden, maakt het dan echt uit of het een raskat is of niet?

Van de vijf katten die ik heb (gehad, eentje is overleden) zijn er 3 komen aanlopen, eentje is hier geboren en eentje was van mijn ouders (voor hun overlijden). Ik hou er niets minder van, dat ze geen stamboom hebben.

De twee andere kittens van mijn overleden poes, heb ik ook pas na 12 weken laten ophalen. De 3e was nog niet zindelijk, daar wilde de laatste geïnteresseerde niet op wachten, en na 16 weken was die eindelijk wel zindelijk, dus die heb ik toen maar gehouden. Ik kon het niet over mijn hart verkrijgen om die toen alsnog weg te doen.
pi_181442639
Zou je dat ook vragen aan mensen die een rashond kopen?
compact en kleverig.
pi_181442705
Wat is dat nu weer voor onzin, als iemand een raskat wil laat diegene dan lekker een raskat kopen.

Een nestje ermee fokken mag vaak niet eens, 99 van de 100 keer moet je de kat laten helpen dus die vlieger gaat niet op.
Ts is gewoon verliefd geworden op het britse korthaar ras en daar is niets mis mee.
Dat jij blij bent met je htk katten is ook niets mis mee maar laat iedereen gewoon zijn ding doen/kopen zonder met een vingertje te gaan wijzen.

Ik heb 4 htk katten gehad en 3 raskatten (nu nog 2, waar niet mee gefokt mag worden) en allemaal waren/zijn ze me even lief.
pi_181958338
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 12:57 schreef KawaZ het volgende:
Ik ben van plan een Britse korthaar aan te schaffen.
Niet nieuwsgierig hoor mare heb je een kat gekocht ?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')