abonnement Unibet Coolblue
pi_181223903
Sinds kort woon ik in mijn eentje. Wat mij vooral al heel erg opgevallen is, is dat supermarkten niet echt bepaald zijn ingericht op eenpersoonshuishoudens. Een paar voorbeelden:
Trek in iets als bloemkool? Dan moet je gelijk zo'n gigantisch ding kopen waar je met een heel gezin van kan eten. Vlees? De kleinste verpakkingen zijn meestal 250 tot 300 gram. Van die Knorr-wereldgerechten? Genoeg voor 4 tot 5 personen.

Ik eet nu meestal pasta of rijst, dan zijn tenminste allemaal dingen die je gedroogd koopt en zo'n beetje onbeperkt houdbaar zijn. In het begin at ik ook wel dingen als bloemkool, maar twee of nog maar dagen achter elkaar hetzelfde eten vind ik ook niks, dus in de praktijk flikkerde ik best wel veel weg. En dat vind ik erg zonde, dus daar ben ik vanaf gestapt, terwijl ik best wel eens een Hollandse prak wil eten eigenlijk. Dat is voor een eenpersoonshuishouden dus vrijwel onmogelijk.

Klacht: nauwelijks portiegroottes voor een eenpersoonshuishouden te koop in de supermarkt
  donderdag 16 augustus 2018 @ 10:14:25 #2
370352 I
Eye for an I
pi_181223943
Diepvriesgroenten? Kleine blikjes/potjes groenten? Kliekjes bewaren voor de volgende dag?

Het is niet zo moeilijk allemaal hoor.
pi_181223952
Koop een studentenkookboek.
pi_181223961
Je kan makkelijk hollandse prak invriezen. Of een portie bewaren in de koelkast voor 2 dagen later.
Of met bv de andere helft van de bloemkool een ander gerecht maken.
pi_181223993
vlees vind je in alle verschillende portiegroottes, behalve bij de aldi.
als je geen hele bloemkool wil kopen, dan pak je zo'n zakje met bloemkoolroosjes.
knorr wereldgerechten heb je sowieso nergens voor nodig.

Ik heb nooit problemen gehad met inkopen..
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_181224013
Van Bonduelle heb je toch doe kleine potjes groentes??
pi_181224053
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 10:11 schreef Irritatie100 het volgende:
Trek in iets als bloemkool? Dan moet je gelijk zo'n gigantisch ding kopen
Tsja, wat verwacht je? Dat de boeren eenpersoonsbloemkolen gaan kweken ofzo? :?
Daar is verder natuurlijk een oplossing voor, en dat noemt men een vriezer.

https://www.ah.nl/product(...)/bloemkool-diepvries
pi_181224072
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 10:21 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Tsja, wat verwacht je? Dat de boeren eenpersoonsbloemkolen gaan kweken ofzo? :?
Daar is verder natuurlijk een oplossing voor, en dat noemt men een vriezer.

https://www.ah.nl/product(...)/bloemkool-diepvries
die worden ook gekweekt.
de plus verkoopt van die schaaltjes met 1 mini bloemkool en 1 mini broccoli..
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_181224078
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 10:11 schreef Irritatie100 het volgende:
Van die Knorr-wereldgerechten? Genoeg voor 4 tot 5 personen.
Knorr wereldgerechten :') Dat is een klacht op zich.
pi_181224199
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 10:11 schreef Irritatie100 het volgende:
Vlees?
Dat haal je toch gewoon bij de slager? Kan je gewoon zelf de gewenste portie aangeven hoor.
pi_181224234
Diepvriesgroente :') Dat vind ik op spinazie na echt niet te vreten.
Zelfde geldt voor groente uit potjes, dat vind ik op wortels na niet te doen.

Kan wel eens kijken of ik verse groente een beetje fatsoenlijk kan invriezen als ik ze eerst blancheer.

quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 10:22 schreef Handleiding het volgende:

[..]

Knorr wereldgerechten :') Dat is een klacht op zich.
Ik vind die dingen altijd wel eetbaar hoor. In 95% van gevallen wel eerst zelf paprika/ui/champignons en dergelijke dingen erin flikkeren.
pi_181224251
quote:
14s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 10:30 schreef Irritatie100 het volgende:

Ik vind die dingen altijd wel eetbaar hoor. In 95% van gevallen wel eerst zelf paprika/ui/champignons en dergelijke dingen erin flikkeren.
Niet gewoon zelf de gerechten maken met verse kruiden en ingrediënten :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-08-2018 10:32:40 ]
  donderdag 16 augustus 2018 @ 10:31:55 #13
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_181224265
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 10:18 schreef Evertjan het volgende:
Van Bonduelle heb je toch doe kleine potjes groentes??
Die zijn echt heel duur. Dan kun je beter een pot huismerk kopen en de helft wegflikkeren, dan ben je nog goedkoper uit. :')

Ik koop zelf gewoon verpakkingen van 300gr vlees en 400gr groenten voor 2 dagen en dan kun je met kruiden wel voor wat afwisseling zorgen, of je combineert het de ene dag met pasta en de volgende dag met rijst oid of je stopt het in een tortilla.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_181224378
Ik eet gewoon twee keer zoveel.
pi_181224434
quote:
1s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 10:31 schreef mstx het volgende:

[..]

Die zijn echt heel duur. Dan kun je beter een pot huismerk kopen en de helft wegflikkeren, dan ben je nog goedkoper uit. :')

Ik koop zelf gewoon verpakkingen van 300gr vlees en 400gr groenten voor 2 dagen en dan kun je met kruiden wel voor wat afwisseling zorgen, of je combineert het de ene dag met pasta en de volgende dag met rijst oid of je stopt het in een tortilla.
Dat laatste doe ik nu ook meestal ja. Maar die groente die ik dan gebruik is dan eigenlijk vrij beperkt tot paprika, ui, champignons en courgette.

Champignons is trouwens mijn grootste klacht. Die koop ik in principe in zo'n blauw doosje, maar die zijn dan echt 2 dagen houdbaar ofzo. En zo'n heel doosje eet ik in m'n eentje niet op. Laatst had ik dus ook zo'n ding, was het 2 dagen over de datum, maar toen zagen ze er al dubieus uit en heb ik ze weggegooid :')

Nu koop ik ze maar voorgesneden, dan is het precies genoeg om in 1 keer te gebruiken, maar relatief gezien echt veel duurder
  donderdag 16 augustus 2018 @ 10:42:44 #16
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_181224466
Eens met de klacht. Groente wordt nauwelijks in kleine porties verkocht.
  donderdag 16 augustus 2018 @ 10:43:49 #17
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_181224487
quote:
14s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 10:42 schreef Boca_Raton het volgende:
Eens met de klacht. Groente wordt nauwelijks in kleine porties verkocht.
Daarom eet ik altijd 2 dagen achter elkaar hetzelfde. Anders wordt het gewoon te duur. Vers eten wordt gewoon altijd per 2 personen verpakt. Veel vlees trouwens ook. Je kan natuurlijk meer eten maar bij zeker groente klopt het idd wat je zegt.
Man of Steal.
  donderdag 16 augustus 2018 @ 10:52:56 #18
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_181224717
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 10:43 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

Daarom eet ik altijd 2 dagen achter elkaar hetzelfde. Anders wordt het gewoon te duur. Vers eten wordt gewoon altijd per 2 personen verpakt. Veel vlees trouwens ook. Je kan natuurlijk meer eten maar bij zeker groente klopt het idd wat je zegt.
Ik eet ook twee dagen hetzelfde. Ook omdat het minder koken vergt. Maar kijk eens naar courgettes, alle kolen, paksoi, komkommer, wortelen. Alleen deze groenten al krijg je qua verpakkingshoeveelheid niet op in twee dagen.
pi_181224723
Dat probleem herken ik ook zeer goed! Ik woon al 16 jaar in mijn eentje, en nog steeds doen veel supermarkten alsof eenpersoonshuishoudens niet bestaan, nagenoeg alles is berekend op minstens twee personen. |:( Natuurlijk kan je de meeste dingen (in de koelkast) nog wel een of twee dagen beweren, maar je moet dan voortdurend twee of drie dagen na elkaar hetzelfde eten. Ook is het nogal vervelend telkens voor slechts één persoon twee of drie pannen vuil te maken en dus ook weer te moeten afwassen. Ik koop daarom veel dingen om in de magnetron op te warmen, zoals rijstzakjes van Uncle Bens, zakjes stoomgroenten,
Het woord "weerspannigheid" dient uit het wetboek geschrapt te worden. Personen die dwang uitoefenen en als gevolg daarvan gewond raken door het verzet van de gedwongene, zijn géén slachtoffer, maar dáder van geweld.
  donderdag 16 augustus 2018 @ 10:54:15 #20
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_181224756
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 10:53 schreef Wandeling het volgende:
Dat probleem herken ik ook zeer goed! Ik woon al 16 jaar in mijn eentje, en nog steeds doen veel supermarkten alsof eenpersoonshuishoudens niet bestaan, nagenoeg alles is berekend op minstens twee personen. |:( Natuurlijk kan je de meeste dingen (in de koelkast) nog wel een of twee dagen beweren, maar je moet dan voortdurend twee of drie dagen na elkaar hetzelfde eten. Ook is het nogal vervelend telkens voor slechts één persoon twee of drie pannen vuil te maken en dus ook weer te moeten afwassen. Ik koop daarom veel dingen om in de magnetron op te warmen, zoals rijstzakjes van Uncle Bens, zakjes stoomgroenten,
gewoon trucjes ontdekken

eerst groente snijden daarna vlees (heb je maar 1 snijplank nodig)
eerst vlees dichtschroeien en dan de groente in dezelfde pan (scheelt 1 pan afwassen)
sowieso zelfde spatel gebruiken want dat boeit toch geen reet
en je bestek waarmee je gaat eten ook gebruiken tijdens het bereiden

sowieso geen vaatwasser hebben :')
Man of Steal.
  Redactie Frontpage donderdag 16 augustus 2018 @ 10:56:40 #21
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_181224796
Toen ik nog alleen woonde kocht ik gewoon grote verpakkingen en verdeelde ik dat thuis in ziploc zakjes waarna ik het gewoon invroor. Of ik kookte bami bijvoorbeeld voor 6 dagen en vroor 5 porties in. Zo moeilijk is het niet hoor ;)
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  donderdag 16 augustus 2018 @ 11:02:18 #22
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_181224907
Je hebt toch een vriezer of niet. Of ben je zo'n patjepeer die niks meer lust als het even is ingevroren?
pi_181225011
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 10:38 schreef LurkJeRot het volgende:
Ik eet gewoon twee keer zoveel.
Vrijgezel kampt met overtollige kilo's

Er kunnen natuurlijk diverse andere verklaringen zijn voor dit verband, maar toch zouden de te grote porties van de supermarkten hier volgens bij best mede de oorzaak van kunnen zijn.

quote:
De meeste vrijgezellen blijken redelijk gezond te leven, MAAR TOCH kampt de helft van de ondervraagden met overgewicht.
Het woord "weerspannigheid" dient uit het wetboek geschrapt te worden. Personen die dwang uitoefenen en als gevolg daarvan gewond raken door het verzet van de gedwongene, zijn géén slachtoffer, maar dáder van geweld.
  donderdag 16 augustus 2018 @ 11:14:16 #24
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_181225186
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 11:07 schreef Wandeling het volgende:

[..]

Vrijgezel kampt met overtollige kilo's

Er kunnen natuurlijk diverse andere verklaringen zijn voor dit verband, maar toch zouden de te grote porties van de supermarkten hier volgens bij best mede de oorzaak van kunnen zijn.

[..]

Denk dat je sowieso meer gaan snacken als je vaak alleen thuis bent.
pi_181225231
quote:
10s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 10:41 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Dat laatste doe ik nu ook meestal ja. Maar die groente die ik dan gebruik is dan eigenlijk vrij beperkt tot paprika, ui, champignons en courgette.

Champignons is trouwens mijn grootste klacht. Die koop ik in principe in zo'n blauw doosje, maar die zijn dan echt 2 dagen houdbaar ofzo. En zo'n heel doosje eet ik in m'n eentje niet op. Laatst had ik dus ook zo'n ding, was het 2 dagen over de datum, maar toen zagen ze er al dubieus uit en heb ik ze weggegooid :')

Nu koop ik ze maar voorgesneden, dan is het precies genoeg om in 1 keer te gebruiken, maar relatief gezien echt veel duurder
Als er bruine plekjes op champignons zitten wil niet zeggen dat ze kapot zijn. Als ze zo snel over de datum zijn moet je daar beter op letten of in een fatsoenlijke supermarkt je boodschappen gaan doen. De champignons die ik koop staan soms meer dan den week in de koelkast en zijn dan nog prima in orde.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')