abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 16 augustus 2018 @ 09:42:57 #1
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_181223421
Door meerdere operaties heb ik al jaren geen baarmoeder plus baarmoedermond en eileiders meer.

Al sinds de verwijdering heb ik hormonale migraine en ben ik dagen gevloerd.

Nu komt de gyn. met het idee om mij tijdelijk in de overgang brengen dmv Lucrin Depot die ik zelf moet prikken. Ik ben 40 en zoek dus ervaringsdeskundigen.
If you can dream it, you can do it...
  donderdag 16 augustus 2018 @ 11:00:23 #2
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_181224865
ik ga straks even reageren, ik wil je niet meteen afschrikken met mijn verhaal. Dus ga even bedenken hoe ik het goed kan omschrijven..
Be happy with the little things in life
pi_181225598
quote:
1s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 11:00 schreef droomvrouwtje het volgende:
ik ga straks even reageren, ik wil je niet meteen afschrikken met mijn verhaal. Dus ga even bedenken hoe ik het goed kan omschrijven..
Dat belooft niet veel goeds.
  donderdag 16 augustus 2018 @ 12:44:12 #4
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_181226936
Ik heb lucrin dan ook niet als heel prettig ervaren. Het deed zijn werk, dat wel, maar de bijwerkingen :'(
Alleen, moet ik even een goede scheiding maken tussen, wat werkelijk bijwerking was en wat versterkt werd door wat er al speelde. Ik reageer nogal heftig op hormonen. Maar mijn verhaal komt er aan... ik merk dat het wat dingen losmaakt die ik verdrongen had, dus geef mij de tijd
Be happy with the little things in life
  donderdag 16 augustus 2018 @ 13:03:38 #5
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_181227357
Rustig aan en geen haast. Ik lees het juist graag ook de mindere ervaringen.
If you can dream it, you can do it...
  zaterdag 18 augustus 2018 @ 14:54:32 #6
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_181275514
Sorry voor de late reactie, ik was het door omstandigheden helemaal vergeten.

Maar, ik dus alles bij elkaar bijna 1.5 jaar lucrin gebruikt. Hier werd het voorgeschreven bij de endometriose, door de cyclus stop te leggen zou de endometriose rustig worden en cystes die ik had zouden moeten krimpen.
Ik reageerde helaas heel heftig, ik had opvliegers, ik werd nog labieler (ik was al in een depressie aan het zakken, maar werd erger bij gebruik en minder bij stoppen), mijn libido zakte tot ver onder het vriespunt en had vaak last van hoofdpijn. De eerste keer heb ik daarvoor een half jaar thuis gezeten en alleen therapeutisch gewerkt, ik sliep veel en was niet vooruit te branden. Daarna heb ik nog een keer 9 maanden de boel moeten stilleggen (tussen 2 ivf pogingen in) omdat er weer een cyste groeide. Dit keer ging het wel iets beter, maar nog steeds laag energie niveau, opvliegers en labiel maar minder heftig dan de eerste keer, hoofdpijn en weer geen libido. Ik heb in die periode op advies omdat ik de eerste keer zo heftig reageerde de pil er naast geslikt, deze kunnen de bijwerkingen verminderen. Geen die of het daar aan lag, maar het was die periode een stuk beter te doen ondanks de bijwerkingen
Ik heb ook tegen mijn gyn geroepen, als ik ooit weer aan de lucrin moet dan haal de boel er maar uit, ik wil het spul echt nooit meer. Nu is de endometriose heel rustig met alleen pil gebruik, de laatst keer lucrin is nu 4 jaar geleden geweest. Mensen in mijn omgeving gaven aan dat ik in die periode van gebruik van lucrin niet de makkelijkst was, ik kon namelijk heel explosief reageren om de meest onnozele zinloze dingen, ้้n vriend was zelfs een beetje bang voor mij _O- Ik kan er nu wel om lachen gelukkig. Maar een leuke periode was het niet.
Tot zover mijn relaas :o
Be happy with the little things in life
  zaterdag 18 augustus 2018 @ 20:43:47 #7
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_181282451
Dat klinkt een beetje als de Books van nu.

Ik heb dus in ruil voor mijn baarmoeder, bm-mond en eileiders zulke hormoonpieken 1 keer per maand dat ik vier a vijf dagen uitgeschakeld ben door de migraine tot aan opnames aan toe wegens uitdrogen van het vele spugen tijdens deze aanvallen die nog steeds steevast om in de 28 dagen komen.

Ik ben me nog aan het ori๋nteren verder of ik het wel of niet ga doen.

Vind het vooralsnog heel lastig te bepalen.

Bedankt voor je verhaal en ondanks alles sterkte 😙
If you can dream it, you can do it...
  zaterdag 18 augustus 2018 @ 23:54:54 #8
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_181287471
Ik zou als ik jou was er wel even goed induiken, want als dit voor lang gebruik is, is het sowieso af te raden vanwege botontkalking, maar vraag het even goed na.
Wat misschien ook een optie is zoladex.

En heftig zeg dat je lijf zulke hormonen pieken kent :* ik hoop dat je iets vind dat je gaat helpen. Lucrin komt trouwens ook in een depot voor een maand, dan kan je het misschien eerst proberen voordat je meteen met een 3 maanden depot begint.
Be happy with the little things in life
  woensdag 29 augustus 2018 @ 22:27:30 #9
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_181560359
Droomvrouwtje,

Ik ben nog eens telefonisch in overleg gegaan met de gyn. Zoladex kan niet ivm afstoten door mijn bindweefselafwijking. Wel heb ik inmiddels sinds vanmiddag de eerste prik Lucrin Depot gekregen. Iedere maand voorlopig voor zes maanden is de planning.

Ik had het een half uurtje even koud maar verder merk ik nu nog niets. Bedankt voor je tips en ik ga het meemaken.

Uiteindelijk doet het hopelijk zijn werk en wordt het wat genormaliseerd.
If you can dream it, you can do it...
  zaterdag 1 september 2018 @ 11:40:48 #10
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_181617845
Ik ben heel erg benieuwd of het gaat helpen. Mijn duimen draaien voor je
Be happy with the little things in life
  zondag 2 september 2018 @ 19:06:55 #11
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_181647395
Bedankt. Vooralsnog heb ik er nog niets van gemerkt. Volgens mijn man is mijn lontje iets langer als in meer geduld. Of dat je dit op korte termijn kan merken weet ik niet maar hij zei het uit zichzelf.
If you can dream it, you can do it...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')