abonnement Unibet Coolblue
pi_181232800
quote:
1s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 16:31 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Heb je ADHD? Dat was het eerste waar ik aan dacht bij zo'n verhaal.

Het ligt al heel erg in je voordeel dat jij je van je gedrag en het effect ervan bewust bent.

Bij heel veel mensen is trouwens het omgekeerde. Ze kunnen hun gedrag prima aansturen en lijken voorbeeldig. Totdat je ze beter leert kennen en dan blijken ze heel dom en oppervlakkig te zijn.
Geen ADHD, ben ook niet perce druk, het is meer een soort uitbarsting bij verveling waar ik dan dingen ga bedenken en bolletjes lijm ga gooien ofzo, maar normaal doe ik dat dus helemaal niet :D Alleen als ik in een kleine ruimte zit met veel mensen en weinig te doen. Komt ook van mn vriend af denk ik, zijn chick heeft ook al vaker gezegd dat we elkaar aansteken met het rare gedrag.
pi_181232820
quote:
1s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 13:11 schreef VAS het volgende:

[..]

Ja tuurlijk, denk dat het probleem bij jou lig. Zoek dan uitdaging, al een uitdaging op zich voor een wonderkind zoals jij :')
Vreemde reactie dit jong :') Ik heb nooit gezeg een wonderkind te zijn of wat dan ook maar goed, junkies lezen wat hun brein wilt lezen. Succes met afkicken.
  Moderator donderdag 16 augustus 2018 @ 17:00:30 #28
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_181233108
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 00:30 schreef OmgevallenFlat2 het volgende:

[..]

Het probleem ligt vaak aan het gebrek van uitdaging. Als ik stof krijg wat een 6 jarige nog zou kunnen ga ik klieren, en daar worden anderen het slachtoffer van. Slecht van mij natuurlijk maar het is hoe het is.
Gebrek aan uitdaging op het hbo? Waarom ben je dan niet naar de uni gegaan? Of je lult een beetje uit je nek om zo je gedrag te kunnen verklaren.
F.K.A. SuperwormJim
pi_181233120
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 16:47 schreef OmgevallenFlat2 het volgende:
Het is meer een soort uitbarsting bij verveling waar ik dan dingen ga bedenken en bolletjes lijm ga gooien ofzo, maar normaal doe ik dat dus helemaal niet :D Alleen als ik in een kleine ruimte zit met veel mensen en weinig te doen. Komt ook van mn vriend af denk ik, zijn chick heeft ook al vaker gezegd dat we elkaar aansteken met het rare gedrag.
Dit vind ik juist typerend voor ADHD. Maar er komt veel meer bij kijken dan alleen dat. Het voornaamste kenmerk is onderpresteren als gevolg van te weinig impulsbeheersing. Als je te weinig impulsbeheersing hebt, lukt het je niet om routine aan te brengen of iets lang vol te houden. De slechte concentratie heeft ook daarmee te maken, want de gedachten of aandacht dwalen af naar hetgeeb wat je op dat moment het meest interessant vindt.

Just saying
pi_181233355
quote:
7s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 17:00 schreef SuperwormJim het volgende:

[..]

Gebrek aan uitdaging op het hbo? Waarom ben je dan niet naar de uni gegaan? Of je lult een beetje uit je nek om zo je gedrag te kunnen verklaren.
Nee van het HBO ben ik juist afgewezen door het gedrag waardoor ik nu dus MBO4 moet doen, waar je 2F niveau hebt wat niet echt lastig is.
pi_181233392
quote:
1s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 17:00 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Dit vind ik juist typerend voor ADHD. Maar er komt veel meer bij kijken dan alleen dat. Het voornaamste kenmerk is onderpresteren als gevolg van te weinig impulsbeheersing. Als je te weinig impulsbeheersing hebt, lukt het je niet om routine aan te brengen of iets lang vol te houden. De slechte concentratie heeft ook daarmee te maken, want de gedachten of aandacht dwalen af naar hetgeeb wat je op dat moment het meest interessant vindt.

Just saying
Zou dan opzich wel kunnen maar ben wel vaak heel moe, mijn brein is wel altijd tot diep in de nacht heel actief, maar degene waar ik mee ga heeft wel ADHD en ons gedrag komt niet 100% overeen, ik kan heel goed concetreren en focusen op mijn werk, maar zodra het klaar is ga ik kloten.
  Moderator donderdag 16 augustus 2018 @ 17:20:05 #32
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_181233526
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 17:11 schreef OmgevallenFlat2 het volgende:

[..]

Nee van het HBO ben ik juist afgewezen door het gedrag waardoor ik nu dus MBO4 moet doen, waar je 2F niveau hebt wat niet echt lastig is.
Welke gedrag dan? Was je al gestart op het hbo en werd je toen verwijderd? Of mocht je niet eens beginnen aan de hbo-opleiding (hoe wisten ze dan van je gedrag af)?
F.K.A. SuperwormJim
  donderdag 16 augustus 2018 @ 17:21:53 #33
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_181233563
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 07:54 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Moet hij ook een masker op? Dan is hij helemaal niet meer zichzelf. Wel zo prettig...
Nee. Maar wel zichzelf goed verzorgen, haartjes kammen, scheren. Volwassen doen.
pi_181233734
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 17:11 schreef OmgevallenFlat2 het volgende:

[..]

Nee van het HBO ben ik juist afgewezen door het gedrag waardoor ik nu dus MBO4 moet doen, waar je 2F niveau hebt wat niet echt lastig is.
weggestuurd van HBO opleiding? Deed je verder niks dan etteren?
pi_181233785
quote:
7s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 17:20 schreef SuperwormJim het volgende:

[..]

Welke gedrag dan? Was je al gestart op het hbo en werd je toen verwijderd? Of mocht je niet eens beginnen aan de hbo-opleiding (hoe wisten ze dan van je gedrag af)?
Om het even kort samen te vatten:
Op de basischool was ik al een tyfus jong, maar kreeg na veel gezeur van mn ouders alsnog havo vwo advies, cito score was ook voldoende. Daar aangekomen was de stof goed genoeg maar begon ik alsnog te pesten en andere slechte dingen te doen waardoor ze me naar de mavo hebben gezet. Daar werd het gedrag dusdanig erg dat ik naar speciaal onderwijs werd gezet (BBL). Gelukkig werd daar iets meer aandacht besteed maar verknalde ik het naderhand omdat ik had gevochten met een jongen met een ziekte, hij viel eerst aan maar ik moest de betere zijn en had niet te ver door mogen gaan. Nou maand later evaluatie met o.a jeugzorg en werd besloten dat ik mijn draai moest vinden in een gemengde klas met iets extra begeleiding, werd toen weer teruggezet naar mavo omdat het niveau zelf geen probleem was. Daar mn beste vriend ontmoet en samen met hem een hoop streken uitgehaald die ik wel allemaal kan gaan bespreken maar laat ik zeggen dat een aantal heel erg over de schreef gingen. Er werd een oogje dicht geknepen maar het werd wel allemaal genoteerd. Na het examen afgesloten te hebben met alles 9+ verplicht nog een aantal testen door lopen die mij een vrijbrief gaven om i.i.g de intake te mogen doen bij een HBO school. Ik besloot mbo 2 te doen omdat ik niet wist wat ik moest doen, in 2 jaar tijd van 2 verschillende scholen permanent geschorst en toen ik dus laast op het HBO kwam en ze zagen alles in durfden ze het niet aan. Mbo 4 durde het wel aan omdat ze zagen dat het verandert was en raadde aan om het in 2 jaar te doen en daarna alsnog HBO te doen. Alsnog een lang verhaal geworden zo maar dan snap je de achtergrond..

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-08-2018 17:34:19 ]
pi_181236661
quote:
1s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 17:21 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Nee. Maar wel zichzelf goed verzorgen, haartjes kammen, scheren. Volwassen doen.
Dat is wat anders dan je garderobe vervangen.

Ik loop in bijhoorlijke nerd-shirts en jeans + sneakers. En reken maar dat men mij serieus neemt.
  donderdag 16 augustus 2018 @ 19:47:01 #37
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_181236684
Dat kinderachtig noemen :') Je kan echt wel met ergere dingen wegkomen hoor.
Man of Steal.
pi_181238059
Als het voortkomt uit een gebrek aan uitdaging, zoek die dan buiten je studie. Ga bijvoorbeeld een cursus programmeren ofzo er naast doen (websites als Coursera zijn hiervoor heel handig). Dan leer je voor jezelf iets nieuws wat uitdaging biedt en wellicht helpt je dat bij je opleiding.
pi_181241820
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 17:33 schreef OmgevallenFlat2 het volgende:

[..]

Om het even kort samen te vatten:
Op de basischool was ik al een tyfus jong, maar kreeg na veel gezeur van mn ouders alsnog havo vwo advies, cito score was ook voldoende. Daar aangekomen was de stof goed genoeg maar begon ik alsnog te pesten en andere slechte dingen te doen waardoor ze me naar de mavo hebben gezet. Daar werd het gedrag dusdanig erg dat ik naar speciaal onderwijs werd gezet (BBL). Gelukkig werd daar iets meer aandacht besteed maar verknalde ik het naderhand omdat ik had gevochten met een jongen met een ziekte, hij viel eerst aan maar ik moest de betere zijn en had niet te ver door mogen gaan. Nou maand later evaluatie met o.a jeugzorg en werd besloten dat ik mijn draai moest vinden in een gemengde klas met iets extra begeleiding, werd toen weer teruggezet naar mavo omdat het niveau zelf geen probleem was. Daar mn beste vriend ontmoet en samen met hem een hoop streken uitgehaald die ik wel allemaal kan gaan bespreken maar laat ik zeggen dat een aantal heel erg over de schreef gingen. Er werd een oogje dicht geknepen maar het werd wel allemaal genoteerd. Na het examen afgesloten te hebben met alles 9+ verplicht nog een aantal testen door lopen die mij een vrijbrief gaven om i.i.g de intake te mogen doen bij een HBO school. Ik besloot mbo 2 te doen omdat ik niet wist wat ik moest doen, in 2 jaar tijd van 2 verschillende scholen permanent geschorst en toen ik dus laast op het HBO kwam en ze zagen alles in durfden ze het niet aan. Mbo 4 durde het wel aan omdat ze zagen dat het verandert was en raadde aan om het in 2 jaar te doen en daarna alsnog HBO te doen. Alsnog een lang verhaal geworden zo maar dan snap je de achtergrond..
Tering. Wat een kutkind was je, en ben je waarschijnlijk nog steeds :')
pi_181242080
quote:
1s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 07:26 schreef Lunatiek het volgende:
Zomaar een tip: pimp jezelf. Koop goede leren veterschoenen, een paar overhemden (gewoon effen) en stropdassen. Koop een blazer/jasje erbij en ewn passende pantalon. Weg met de rugzak, gebruik een aktenkoffertje. Mooi horloge erbij.
Moet jij eens zien hoe snel je je naar je kleding gaat gedragen.
Denken dat klasse van buiten zit :')

Met je passende pantalon.
  vrijdag 17 augustus 2018 @ 05:00:15 #41
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_181245608
quote:
1s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 19:45 schreef wolfjeamadeus het volgende:

Ik loop in bijhoorlijke nerd-shirts en jeans + sneakers. En reken maar dat men mij serieus neemt.
Punt is dat TS *zichzelf* niet serieus neemt. Daar is een psychologische verandering voor nodig. Goede wil blijkt immers niet te helpen.
  vrijdag 17 augustus 2018 @ 05:03:36 #42
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_181245615
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 23:02 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Denken dat klasse van buiten zit :')

Met je passende pantalon.
Het gaat niet om klasse, maar om hulp bij een gedragsverandering. Feit is dat veel mensen zich anders gaan gedragen als ze bepaalde kleding aantrekken. Kijk naar de jeugd op het eindexamengala (voordat ze teveel gezopen hebben).
pi_181246995
quote:
1s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 07:26 schreef Lunatiek het volgende:
Zomaar een tip: pimp jezelf. Koop goede leren veterschoenen, een paar overhemden (gewoon effen) en stropdassen. Koop een blazer/jasje erbij en ewn passende pantalon. Weg met de rugzak, gebruik een aktenkoffertje. Mooi horloge erbij.
Moet jij eens zien hoe snel je je naar je kleding gaat gedragen.
Echt een topadvies voor iemand die naar het mbo gaat :')
pi_181247470
Gewoon in je pak met een aktetasje naar het mbo gaan terwijl je al een jaar of 4 (?) ouder bent dan al die 16-jarigen die daar instromen _O_ .

Dan ben je een grote meneer.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_181250519
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 17:33 schreef OmgevallenFlat2 het volgende:

[..]

Om het even kort samen te vatten:
Op de basischool was ik al een tyfus jong, maar kreeg na veel gezeur van mn ouders alsnog havo vwo advies, cito score was ook voldoende. Daar aangekomen was de stof goed genoeg maar begon ik alsnog te pesten en andere slechte dingen te doen waardoor ze me naar de mavo hebben gezet. Daar werd het gedrag dusdanig erg dat ik naar speciaal onderwijs werd gezet (BBL). Gelukkig werd daar iets meer aandacht besteed maar verknalde ik het naderhand omdat ik had gevochten met een jongen met een ziekte, hij viel eerst aan maar ik moest de betere zijn en had niet te ver door mogen gaan. Nou maand later evaluatie met o.a jeugzorg en werd besloten dat ik mijn draai moest vinden in een gemengde klas met iets extra begeleiding, werd toen weer teruggezet naar mavo omdat het niveau zelf geen probleem was. Daar mn beste vriend ontmoet en samen met hem een hoop streken uitgehaald die ik wel allemaal kan gaan bespreken maar laat ik zeggen dat een aantal heel erg over de schreef gingen. Er werd een oogje dicht geknepen maar het werd wel allemaal genoteerd. Na het examen afgesloten te hebben met alles 9+ verplicht nog een aantal testen door lopen die mij een vrijbrief gaven om i.i.g de intake te mogen doen bij een HBO school. Ik besloot mbo 2 te doen omdat ik niet wist wat ik moest doen, in 2 jaar tijd van 2 verschillende scholen permanent geschorst en toen ik dus laast op het HBO kwam en ze zagen alles in durfden ze het niet aan. Mbo 4 durde het wel aan omdat ze zagen dat het verandert was en raadde aan om het in 2 jaar te doen en daarna alsnog HBO te doen. Alsnog een lang verhaal geworden zo maar dan snap je de achtergrond..
Het lijkt mij toch misschien wel slim als jij je op AD(H)D laat testen.

Hoe ging dat destijds met die 'streken'? Was jij je er op dat moment van bewust dat jij je gedroeg op een destructieve manier? Heb je vaak het idee dat je je onnozeler, kinderachtiger en vervelender gedraagt dan je eigenlijk bent? Is jouw gedrag 'afgestemd' op hoe jij je wilt gedragen? Of voel jij je een ongeleid projectiel van jouw impulsen? Je beschrijft dat je vaak moe bent. Heb je dat eigenlijk altijd? Voel je je daardoor ook heel erg lui?

Ik zeg niet persé dat je dit hebt hoor.

Maar stel jouw problemen blijven aanhouden en je besluit psychische hulp te zoeken. ADHD wordt vaak niet herkend en aangezien voor bijvoorbeeld stress of de gevolgen van perfectionisme. De tijden zijn inmiddels veranderd, maar ik heb zelf 20 jaar ontelbaar veel hulp en behandelingen gehad, voordat ik de diagnose ADHD kreeg. Dat wist ik eigenlijk allang en dat had ik ook aangegeven, maar dan was het van "met ADHD hoor je dit en dat gedrag te laten zien en dat doe jij niet dus je hebt het niet"

Ik was ook helemaal niet druk vroeger. Juist angstig en in mezelf gekeerd. Dus bij mij werd het altijd aangezien voor autisme en ik dacht vanwege concentratieproblemen ook dat ik dat had. Totdat ik er stukje bij beetje achterkwam dat autisme toch iets anders is als wat ik heb. Andere mensen zien alleen gedrag. En andere mensen weten het vaak beter dan jijzelf. Dus in mijn geval werd mij elke keer weer aangepraat dat ik toch licht autistisch ben, terwijl ze eigenlijk geen idee hebben wat autisme is.

Of je het nou wel of niet hebt. Je loopt sowieso vast. Ik zou mij in jouw plaats laten onderzoeken bij bijvoorbeeld ADHDcentraal. Daar word je heel uitgebreid op ADHD onderzocht, wat allemaal op een dag gebeurt en toch raak je niet verzeild in een betuttelend hulpverleningscirquit. Ook als je geen ADHD hebt, er komt altijd iets uit wat het dan wel kan zijn.
pi_181260531
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 12:03 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Het lijkt mij toch misschien wel slim als jij je op AD(H)D laat testen.

Hoe ging dat destijds met die 'streken'? Was jij je er op dat moment van bewust dat jij je gedroeg op een destructieve manier? Heb je vaak het idee dat je je onnozeler, kinderachtiger en vervelender gedraagt dan je eigenlijk bent? Is jouw gedrag 'afgestemd' op hoe jij je wilt gedragen? Of voel jij je een ongeleid projectiel van jouw impulsen? Je beschrijft dat je vaak moe bent. Heb je dat eigenlijk altijd? Voel je je daardoor ook heel erg lui?

Ik zeg niet persé dat je dit hebt hoor.

Maar stel jouw problemen blijven aanhouden en je besluit psychische hulp te zoeken. ADHD wordt vaak niet herkend en aangezien voor bijvoorbeeld stress of de gevolgen van perfectionisme. De tijden zijn inmiddels veranderd, maar ik heb zelf 20 jaar ontelbaar veel hulp en behandelingen gehad, voordat ik de diagnose ADHD kreeg. Dat wist ik eigenlijk allang en dat had ik ook aangegeven, maar dan was het van "met ADHD hoor je dit en dat gedrag te laten zien en dat doe jij niet dus je hebt het niet"

Ik was ook helemaal niet druk vroeger. Juist angstig en in mezelf gekeerd. Dus bij mij werd het altijd aangezien voor autisme en ik dacht vanwege concentratieproblemen ook dat ik dat had. Totdat ik er stukje bij beetje achterkwam dat autisme toch iets anders is als wat ik heb. Andere mensen zien alleen gedrag. En andere mensen weten het vaak beter dan jijzelf. Dus in mijn geval werd mij elke keer weer aangepraat dat ik toch licht autistisch ben, terwijl ze eigenlijk geen idee hebben wat autisme is.

Of je het nou wel of niet hebt. Je loopt sowieso vast. Ik zou mij in jouw plaats laten onderzoeken bij bijvoorbeeld ADHDcentraal. Daar word je heel uitgebreid op ADHD onderzocht, wat allemaal op een dag gebeurt en toch raak je niet verzeild in een betuttelend hulpverleningscirquit. Ook als je geen ADHD hebt, er komt altijd iets uit wat het dan wel kan zijn.
Zal binnenkort eens kijken of dat haalbaar is, is wel een goed idee opzich. En met de streken was het denk ik meer impuls. Soms twijfelde ik wel naderhand of ik te ver was gegaan maar op het moment zelf nooit. Het was ook een vorm van tijd vullen. We mochten vaak samen eerder uit de les omdat we snel klaar waren en dan gingen kloten, dus eigenlijk verplaatsste ze het probleem. Dan gingen we op het schoolplein kloten en dat ging dan vaak te ver. En ja, ben altijd moe maar kan nooit slapen, weet niet of dat was betekent maar het speelt wel mee afentoe ja :D

Thanks i.i.g en ik zal eens kijken of die test haalbaar is.
pi_181262728
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 19:28 schreef OmgevallenFlat2 het volgende:
Thanks i.i.g en ik zal eens kijken of die test haalbaar is.
https://adhdcentraal.nl/

Je moet sowieso eigen risico betalen en waarschijnlijk nog wat meer. Het is wel een erkend instituut, dus het is geen louche iets waarvoor je duizenden euros moet neertellen.

Ze zijn er wel heel eerlijk in en kunnen je vertellen wat je nodig hebt.

ADHD gaat sowieso niet over, want het maakt deel uit van wie je bent. Je kan baat hebben bij medicatie, maar het is alsnog een kwestie van je eigen gebruiksaanwijzing leren kennen.

Het helpt mensen vooral omdat ze beter gaan begrijpen hoe ze in elkaar zitten.

Zou je dat niet weten, maar je blijft wel tegen dezelfde dingen aanlopen, kan je in een hele negatieve spiraal komen. Je zal geheid blijven aanhoren "doe rustiger" "doe één ding tegelijk" "gebruik een planner" etc. Daar raak je dan alleen gefrustreerd door.

Je bent nu nog jong. Je kan nu nog zelf bepalen hoe je in het leven wilt staan. Als je behalve ADHD verder niet zoveel issues hebt, kan het nog hartstikke goedkomen met je :)
pi_181263414
herkenbaar maar uit mijn ervaring bloeit het allemaal wel uit
  zaterdag 18 augustus 2018 @ 02:44:51 #49
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_181269402
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 08:42 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Echt een topadvies voor iemand die naar het mbo gaat :')
Want? Daar is het de bedoeling dat je nog in je luierbroekje en Disney-rompertje komt?
Gewoon schijt aan hebben.
pi_181273010
-spuit 11-
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')