abonnement Unibet Coolblue
pi_181227570
quote:
10s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 12:52 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat lijkt me helemaal onzinnig, pensionado's toegang geven tot supergeheime informatie zonder dat het direct een functie heeft.
Mij lijkt het onzin dat een pensionado's zoveel knowhow heeft dat zijn advies van dusdanig belang is dat die clearance perse nodig wat RM-rf schrijft lijkt mij aanmemelijk mocht het nodig zijn hoeft je niet eerst door alle rompslomp om die man zijn clearance terug te geven.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_181227617
quote:
1s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 13:07 schreef vipergts het volgende:

[..]

Kijk nu komen we ergens in dit geval ga ik er van uit dat iemand in die functie zijn taken netjes heeft over gedragen aan zijn opvolger.
_als_ je uit kunt gaan van een perfecte theoretische omstandigheid waar alle kennis en know-how netjes overdragen is geworden en dat ook echt 100% mogelijk zou zijn...
Maar in de realiteit gaat het juist daarin vaak fout, of is dat zelfs domweg niet mogelijk en raakt ook altijd mogelijk informatie verloren bij een wisseling van personeel.
juist daarom heeft het veel nut om bij oude ex-medewerkers eenvoudig navraag te kunnen doen en soms ook lopende zaken te _mogen_ bespreken...

het intrekken van een clearance maakt juist dat totaal onmogelijk...
Vanaf dat moment _mag_ men niet meer informatie uit lopende operaties delen.

Je moet dat zien als een situatie waarin het 'verboden' is met een ex-medewerker inhoudelijk te spreken over lopende zaken.
dat is natuurlijk gewoon onwenselijk, zolang er verder geen werkelijke duidelijke reden zijn waarom iemand opeens niet meer te vertrouwen zou zijn.

Het is natuurljk onjuist om een voorstelling te hebben dat het gegeven dat die mensen een clearance behouden, ook zou betekenen dat ze alle ins-en-outs van lopende operaties actief zelf mogen opvragen of er toegang toe hebben...
dat is niet het geval, ze kunnen er enkel van horen als iemand uit die lopende informatie ook daadwerkelijk er nu in ziet hen in te schakelen en die specifieke informatie deelt
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_181227676


[ Bericht 100% gewijzigd door vipergts op 16-08-2018 13:18:51 ]
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_181227837
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 13:14 schreef RM-rf het volgende:

[..]

_als_ je uit kunt gaan van een perfecte theoretische omstandigheid waar alle kennis en know-how netjes overdragen is geworden en dat ook echt 100% mogelijk zou zijn...
Maar in de realiteit gaat het juist daarin vaak fout, of is dat zelfs domweg niet mogelijk en raakt ook altijd mogelijk informatie verloren bij een wisseling van personeel.
juist daarom heeft het veel nut om bij oude ex-medewerkers eenvoudig navraag te kunnen doen en soms ook lopende zaken te _mogen_ bespreken...

het intrekken van een clearance maakt juist dat totaal onmogelijk...
Vanaf dat moment _mag_ men niet meer informatie uit lopende operaties delen.

Je moet dat zien als een situatie waarin het 'verboden' is met een ex-medewerker inhoudelijk te spreken over lopende zaken.
dat is natuurlijk gewoon onwenselijk, zolang er verder geen werkelijke duidelijke reden zijn waarom iemand opeens niet meer te vertrouwen zou zijn.

Het is natuurljk onjuist om een voorstelling te hebben dat het gegeven dat die mensen een clearance behouden, ook zou betekenen dat ze alle ins-en-outs van lopende operaties actief zelf mogen opvragen of er toegang toe hebben...
dat is niet het geval, ze kunnen er enkel van horen als iemand uit die lopende informatie ook daadwerkelijk er nu in ziet hen in te schakelen en die specifieke informatie deelt
Weet je dan toevallig ook waar in dit geval de cia niet zelf bepaald wie clearance krijgt en wie niet, want zo als ik het begrijpt nomineert een president iemand en bepaald de senaat. Waarom bepaald de senaat dan niet of hij zijn v clearance houdt zijn die lui echt zo kinderachtig dat ze niet tegen een kritische tweet kunnen van iemand die zo ooit zelf benoemd hebben.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  Moderator donderdag 16 augustus 2018 @ 13:54:15 #55
54278 crew  Tijger_m
42
pi_181228602
quote:
1s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 13:24 schreef vipergts het volgende:

[..]

Weet je dan toevallig ook waar in dit geval de cia niet zelf bepaald wie clearance krijgt en wie niet, want zo als ik het begrijpt nomineert een president iemand en bepaald de senaat. Waarom bepaald de senaat dan niet of hij zijn v clearance houdt zijn die lui echt zo kinderachtig dat ze niet tegen een kritische tweet kunnen van iemand die zo ooit zelf benoemd hebben.
Je geeft het antwoord zelf al. Security clearance word niet door de Senaat gegeven maar door de executive, overigens en laat dat nu Trump zijn, een man die nog nooit betrapt is op een vermogen om kritiek te kunnen incasseren.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_181228698
quote:
1s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 13:24 schreef vipergts het volgende:

[..]

Weet je dan toevallig ook waar in dit geval de cia niet zelf bepaald wie clearance krijgt en wie niet, want zo als ik het begrijpt nomineert een president iemand en bepaald de senaat. Waarom bepaald de senaat dan niet of hij zijn v clearance houdt zijn die lui echt zo kinderachtig dat ze niet tegen een kritische tweet kunnen van iemand die zo ooit zelf benoemd hebben.
Ja, het toekennen of intrekken van een clearance is altijd een autoriteit die de president heeft als Opperbevelhebber.
Het is een eigenschap van de Executieve macht, omdat het natuurlijk nodig is voor lopende zaken in het leger, inlichtingendiensten, juridische macht en bepaalde essentiele sectoren (energie-sector).

Iedereen die bij een overheidsinstantie gaat werken zal een aanvraag moeten doen via een SF-86 procedure, waarbij iemands achtergrond gechecked wordt (werkgevers, verblijfsplaatsen, financiele situatie... op de hogere niveau's ook persoonlijke interviews met personen in de omgeving en ook controle)
afhankelijk van de hoogte van clearance wordt dit met enige regelmaat her-gechecked (voor de laagste niveau's iedere 15 jaar, erboven 10 jaar en de hoogste iedere 5 jaar).
de clearane verloopt als deze niet gechcked blijft worden, dus als een ex-CIA-medewerker buiten zicht geraakt, verliest hij automatisch een clearance.

Het intrekken van een clearance is eerder een ongebruikelijke zaak als een persoonlijk kennelijk aantonbaar crimineel of onbetrouwbaar is, oneervol ontslagen wordt e.d.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  Overall beste user 2022 donderdag 16 augustus 2018 @ 14:17:56 #57
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_181229402
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 13:54 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Je geeft het antwoord zelf al. Security clearance word niet door de Senaat gegeven maar door de executive, overigens en laat dat nu Trump zijn, een man die nog nooit betrapt is op een vermogen om kritiek te kunnen incasseren.
Maar wel betrapt is op het vertellen van geheime informatie aan de Russen en vrolijk in Mar-A-Lago met geheime documenten in zijn handjes aan de eettafel zat.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 donderdag 16 augustus 2018 @ 14:52:13 #58
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_181230183
realDonaldTrump twitterde op donderdag 16-08-2018 om 14:50:44 THE FAKE NEWS MEDIA IS THE OPPOSITION PARTY. It is very bad for our Great Country....BUT WE ARE WINNING! reageer retweet
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_181231142
T R U M P wint de trade war met China.
BloombergTV twitterde op donderdag 16-08-2018 om 15:33:39 Stocks jump on signs China's tired of losing the trade war https://t.co/9YICjC8PAL reageer retweet
Eind deze maand komen ze naar Washington voor een 'deal'. :7
pi_181231282
Trump Staffer Tried to Recruit Lobbyists for Russian Oligarch Roman Abramovich

Once he worked to get Donald Trump into the White House. Then he started doing favors on behalf of someone else—one of Russia’s richest men.

quote:
In the time since the election, a little-known Trump campaign staffer named Daniel Gelbinovich reached out to a number of Washington lobbyists with an eyebrow-raising ask: to shield a Putin ally from U.S. sanctions.

Two lobbyists—speaking anonymously because of the sensitivity of the matter—told The Daily Beast that Gelbinovich approached them and told them he was trying to help Roman Abramovich, a Russian oligarch worth more than $11 billion, find a lobbyist to help keep him from being added to the Treasury Department’s sanctions list.

Gelbinovich confirmed this reporting.

“I approached the lobbyists on behalf of a private equity firm that requested outreach for this type of work,” he said in an email to The Daily Beast. “The firm claimed that this outreach was on behalf of the individual you mentioned. I do not have a direct connection to Mr. Abramovich myself.”

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Overall beste user 2022 donderdag 16 augustus 2018 @ 15:49:21 #61
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_181231404
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 15:38 schreef Nintex het volgende:
T R U M P wint de trade war met China.
BloombergTV twitterde op donderdag 16-08-2018 om 15:33:39 Stocks jump on signs China's tired of losing the trade war https://t.co/9YICjC8PAL reageer retweet
Eind deze maand komen ze naar Washington voor een 'deal'. :7
Weet Trump al wat hij nou precies wil dan?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_181231525
Hulde dat Trump de Chinezen zo ver heeft gekregen dat ze een deal willen maken. Maar zoals hierboven al wordt opgemerkt: is inmiddels al duidelijk wat Trump precies wil?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Overall beste user 2022 donderdag 16 augustus 2018 @ 16:11:54 #63
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_181231998
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 15:53 schreef KoosVogels het volgende:
Hulde dat Trump de Chinezen zo ver heeft gekregen dat ze een deal willen maken. Maar zoals hierboven al wordt opgemerkt: is inmiddels al duidelijk wat Trump precies wil?
Als hij dat niet weet is het heel gunstig voor China. De EU wist hem ook te piepelen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_181232352
AP twitterde op donderdag 16-08-2018 om 15:57:15 BREAKING: Publicist for Aretha Franklin says the Queen of Soul died Thursday at her home in Detroit. reageer retweet
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  donderdag 16 augustus 2018 @ 16:43:46 #65
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_181232705
quote:
9s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 16:27 schreef Kijkertje het volgende:
AP twitterde op donderdag 16-08-2018 om 15:57:15 BREAKING: Publicist for Aretha Franklin says the Queen of Soul died Thursday at her home in Detroit. reageer retweet
Sad! Better think about freedom.

Rip.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  donderdag 16 augustus 2018 @ 16:45:48 #66
262 Re
Kiss & Swallow
pi_181232748
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 16 augustus 2018 @ 16:46:03 #67
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_181232757
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 14:52 schreef Ulx het volgende:
realDonaldTrump twitterde op donderdag 16-08-2018 om 14:50:44 THE FAKE NEWS MEDIA IS THE OPPOSITION PARTY. It is very bad for our Great Country....BUT WE ARE WINNING! reageer retweet
Ik snap echt niet dat collega's hier niet ingrijpen. Dit wil je juist niet in je land.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  Overall beste user 2022 donderdag 16 augustus 2018 @ 17:12:20 #68
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_181233376
quote:
1s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 16:46 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Ik snap echt niet dat collega's hier niet ingrijpen. Dit wil je juist niet in je land.
De GOP wil gewoon aan de macht blijven dus dan maar zo.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_181233565
Ik zit the Americans the kijken en het contrast tussen huidig Amerika en de überparanoïde Anti-Rusland gekte van pakweg 40 jaar geleden is bijna belachelijk.
  Overall beste user 2022 donderdag 16 augustus 2018 @ 17:31:39 #70
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_181233757
quote:
9s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 16:27 schreef Kijkertje het volgende:
AP twitterde op donderdag 16-08-2018 om 15:57:15 BREAKING: Publicist for Aretha Franklin says the Queen of Soul died Thursday at her home in Detroit. reageer retweet
Ik ben benieuwd of Trump iets zal zeggen of tweeten.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_181234739
quote:
1s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 17:31 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd of Trump iets zal zeggen of tweeten.
realDonaldTrump twitterde op donderdag 16-08-2018 om 17:36:26 The Queen of Soul, Aretha Franklin, is dead. She was a great woman, with a wonderful gift from God, her voice. She will be missed! reageer retweet
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_181235304
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_181235527
De fivethirtyeight House tracker is online, district per district een voorspelling en allerlei interessante grafiekjes. Ik zou zeker even een kijkje nemen: https://projects.fivethir(...)tion-forecast/house/.

Huidige stand: D's 75.4% kans op een meerderheid, R's 24.6%.
  donderdag 16 augustus 2018 @ 18:50:27 #74
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_181235572
Het 538 house model staat online

https://projects.fivethir(...)e/?ex_cid=538twitter

Interessant om de race voor het huis te volgen, al hadden ze in 2016 het niet helemaal goed.
Maar je kan wel de trend volgen.

Huidige stand

Kans huis:

Dem 75,4%
Gop 24,6%

Zetels:

Dem 230
Gop 205

Verschil qua stemmen:

7,6% in voordeel Dem
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
  donderdag 16 augustus 2018 @ 18:50:45 #75
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_181235582
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 18:48 schreef westwoodblvd het volgende:
De fivethirtyeight House tracker is online, district per district een voorspelling en allerlei interessante grafiekjes. Ik zou zeker even een kijkje nemen: https://projects.fivethir(...)tion-forecast/house/.

Huidige stand: D's 75.4% kans op een meerderheid, R's 24.6%.
Net iets eerder was je :P
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')