abonnement Unibet Coolblue
pi_181225249
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 21:23 schreef nils7 het volgende:

[..]

Dan Kun je nog beter zeggen dat je een account hebt gehackt.
Want iemand doneert je wel waarde en als je die 1/1/2018 ook al had, dan had je die op moeten geven (praktijk snap ik dat weinigen dat doen omdat ze niet zoveel hebben). Maar stel je bezit “ineens” (voor de fiscus) 200 bitcoin en je casht ze in 1x (ben nog geen toko tegen gekomen waarbij dat lukt in 24 uur) dan ben ik benieuwd hoe ze daar tegenaan kijken als je die 1/1/2019 nog niet hebt op gemaakt.

Iemand hier meer info over? Ik vraag dit ook voor een vriend.
Over je vermogen op 1 januari (boven de vrijstelling) moet je gewoon vermogensrendementsheffing betalen. Als je op 1 januari 200 bitcoins had, dan moet je over de waarde (van destijds) vermogensrendementsheffing betalen. Heb je die 200 bitcoins na 1 januari gekregen (een schenking), dan moet daarover schenkbelasting betaald worden.

Als je de bitcoins op 1 januari volgend jaar nog hebt, dan moet je weer over de waarde vermogensrendementsheffing betalen. Heb je ze verkocht voor euro's en die zet je opzij (of investeer je in iets anders), dan moet je over dat vermogen vermogensrendementsheffing betalen.

Je hebt natuurlijk niet 'ineens' 200 bitcoins. Of je had ze bij aanvang van dit jaar ook al (en bent dus vermogensrendementsheffing verschuldigd) of je hebt ze gekregen (en moet er schenkbelasting betaald worden) of je hebt ze gekocht (en dan is de vraag van welk geld en heb je daarover destijds vermogensrendementsheffing betaald).
pi_181225353
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 18:33 schreef YebCar het volgende:
Ik ga mijn bitcoin uitcashen en haal daar voor 31 dec een 2e hands Ferrari van.
alvast een preview welke tweedehands Ferrari je tegen die tijd daarvan kunt aanschaffen:



eventueel moet je er een paar tientjes op toeleggen ;)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  donderdag 16 augustus 2018 @ 22:55:18 #28
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_181241916
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 11:17 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Over je vermogen op 1 januari (boven de vrijstelling) moet je gewoon vermogensrendementsheffing betalen. Als je op 1 januari 200 bitcoins had, dan moet je over de waarde (van destijds) vermogensrendementsheffing betalen. Heb je die 200 bitcoins na 1 januari gekregen (een schenking), dan moet daarover schenkbelasting betaald worden.

Als je de bitcoins op 1 januari volgend jaar nog hebt, dan moet je weer over de waarde vermogensrendementsheffing betalen. Heb je ze verkocht voor euro's en die zet je opzij (of investeer je in iets anders), dan moet je over dat vermogen vermogensrendementsheffing betalen.

Je hebt natuurlijk niet 'ineens' 200 bitcoins. Of je had ze bij aanvang van dit jaar ook al (en bent dus vermogensrendementsheffing verschuldigd) of je hebt ze gekregen (en moet er schenkbelasting betaald worden) of je hebt ze gekocht (en dan is de vraag van welk geld en heb je daarover destijds vermogensrendementsheffing betaald).
Maar ze kunnen dat niet checken.
Wat als je die 200 bitcoins al jaren bent vergeten op te geven en je casht nu uit en je koopt er zoals TS een mooie Ferrari van?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_181247440
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 22:55 schreef nils7 het volgende:

[..]

Maar ze kunnen dat niet checken.
Wat als je die 200 bitcoins al jaren bent vergeten op te geven en je casht nu uit en je koopt er zoals TS een mooie Ferrari van?
dan mag je gewoon 5 jaren aan belasting betalen. peildatum 1-1 van de afgelopen 5 jaren.

en natuurlijk moet je je wallet laten zien dat er inderdaad 5 jaar niets gebeurd is. geen transacties inkomend of uitgaand.
pi_181247484
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 19:26 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
De rage van bitcoins is wel voorbij hoor, het zal nog wel wat op en neer schommelen afhankelijk van het nieuws omtrendt bitcoins of crypto’s in het algemeen.

Maar de hype is wel over, teveel mensen hebben teveel verloren.
De enige die er nog mee door gaan zijn de diehard fans en pump&dumpers.
In Nederland is Bitcoin relatief bekend maar in andere landen weten mensen nog niet eens wat het is.

Zou goed kunnen dat het nog wel eens door kan gaan.
pi_181247549
quote:
2s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 18:43 schreef YebCar het volgende:
Wie box 3-heffing wil voorkomen, zou zijn
vakantiehuis kunnen inruilen voor een luxeboot of een snelle auto. Het blijft
vreemd dat spaargeld wel wordt belast en luxegoederen die zijn aangeschaft met
dat spaargeld niet.
Dat is helemaal niet vreemd. Op luxegoederen maak je geen rendement.. Op dat vakantiehuisje wordt geacht dat je dat wel behaald. Kun je verder over discussieren uiteraard... Of dat wel helemaal klopt, maar vreemd is het niet.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_181248843
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 22:55 schreef nils7 het volgende:

[..]

Maar ze kunnen dat niet checken.
Wat als je die 200 bitcoins al jaren bent vergeten op te geven en je casht nu uit en je koopt er zoals TS een mooie Ferrari van?
Dan betekent het dus dat je ze al jaren hebt en je dus nog voor jaren vermogensrendementsheffing verschuldigd bent (oftewel dat je feitelijk jarenlang belasting hebt ontdoken door het niet op te geven).
pi_181264981
Vermogebsrendementsheffing over ¤150.000 boven de vrijstellingsgrens bedraagt ¤1800. Om voor dat voordeel een tweedehands Ferrari te kopen lijkt me wat overdreven.
pi_181266003
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 18:43 schreef Hyperdude het volgende:
Probeer maar eens een tweedehands Ferrari te vinden voor ¤150K. ;)
In principe is het wel vrijgesteld vermogen.
https://www.leboncoin.fr/voitures/1474078379.htm/

En dan nog wat kleingeld voor het invoeren!

En korter bij met een land met reputatie wat geen auto s mag verkopen zonder vermelding of het ooit een schade heeft gehad.
https://www.ebay.de/itm/F(...)f:g:r4MAAOSwZB9aHbYz

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2018 23:42:56 ]
pi_181308107
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 18:59 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Welke stumper heeft je dat wijs gemaakt? :')_!
Jij geeft elk jaar aan de belastingdienst door wat je auto waard is?
pi_181318336
quote:
1s.gif Op zondag 19 augustus 2018 21:15 schreef GX3 het volgende:

[..]

Jij geeft elk jaar aan de belastingdienst door wat je auto waard is?
Misschien een lease bak?
  maandag 20 augustus 2018 @ 12:03:24 #37
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_181318376
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 18:51 schreef terrorsjaak het volgende:
Je mag blij zijn als je er een golf 2 van kan kopen tegen die tijd
Hahaha precies :')__!
Ik ben blij dat ik in de juiste tijd gekocht heb en in de juiste tijd alles heb laten uit betalen !
pi_181368485
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 22:51 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Vermogebsrendementsheffing over ¤150.000 boven de vrijstellingsgrens bedraagt ¤1800. Om voor dat voordeel een tweedehands Ferrari te kopen lijkt me wat overdreven.
Het ging eigenlijk meer over of het kan. Niet om vermogensbelasting te ontduiken oid.
En Investeren in een oldtimer (niet een 150k ferrari dus) is zeker ook niet echt slecht.

Stel ik wil wel die ferrari. Dan weet ik iig dat het zonder problemen kan. :)
pi_181378849
quote:
2s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 11:44 schreef YebCar het volgende:

[..]

Het ging eigenlijk meer over of het kan. Niet om vermogensbelasting te ontduiken oid.
En Investeren in een oldtimer (niet een 150k ferrari dus) is zeker ook niet echt slecht.

Stel ik wil wel die ferrari. Dan weet ik iig dat het zonder problemen kan. :)
Als het eerst 1 bitcoin is welke jij verzilveren doet ervoor denk ik niet, tenzij bij de dienst hebben ze de waarde van de voorgaande jaren ervan?
En hoe berekenen ze die vraag ik mij dan af aanschafwaarde of verkoopwaarde?
pi_181386495
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 19:39 schreef john2406 het volgende:

[..]

Als het eerst 1 bitcoin is welke jij verzilveren doet ervoor denk ik niet, tenzij bij de dienst hebben ze de waarde van de voorgaande jaren ervan?
En hoe berekenen ze die vraag ik mij dan af aanschafwaarde of verkoopwaarde?
Wat?
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_181396060
Waarschijnlijk kan je rond die tijd nog net een tweedehandse Fiat Multipla kopen...
pi_181396110
quote:
12s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:41 schreef Chaes het volgende:
Waarschijnlijk kan je rond die tijd nog net een tweedehandse Fiat Multipla kopen...
Afschuwelijke auto vind ik dat.
pi_181396127
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:43 schreef john2406 het volgende:

[..]

Afschuwelijke auto vind ik dat.
Niet voor niks meermaals verkozen tot lelijkste auto ooit gemaakt :D
pi_181396325
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:43 schreef Chaes het volgende:

[..]

Niet voor niks meermaals verkozen tot lelijkste auto ooit gemaakt :D
Oldtimer potentieel?
pi_181464762
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 18:59 schreef TigerXtrm het volgende:

En je denkt serieus dat de belastingdienst niet even komt vragen hoe je ineens aan 150k komt voor die auto?
Natuurlijk komt de belastingdienst dat vragen. Dat kun je dan dus gewoon uitleggen, inclusief transactiegeschiedenis. De waarde van je vermogen is door koerswijzigingen aantoonbaar gestegen van 6K naar 150K.
Disclaimer: alles wat ik schrijf is slechts mijn mening, geen feit.
pi_181465390
Naja waarschijnlijk is het niet de belastingdienst maar de FIU.Ik dacht dat dit geen onderdeel van de belastingdienst is. De FIU kijkt of je wel op een legale manier aan het geld bent gekomen. Je bank die het bedrag binnen krijgt moet immers een melding doen. Pas als FIU er achter komt dat je al jaren een vermogen bezit dat niet overeenkomst met de gegevens van de belastingdienst, pas dan zal die in actie komen denk ik zelf.

Maar goed zolang die Ferrari een consumptiegoed is en geen belegging is, hoef je hem niet op te geven voor de vermogensbelasting. Op zich is het dan vergelijkbaar met een stapeltje Oreo's :9
pi_181467918
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 09:42 schreef snabbi het volgende:
Naja waarschijnlijk is het niet de belastingdienst maar de FIU.Ik dacht dat dit geen onderdeel van de belastingdienst is. De FIU kijkt of je wel op een legale manier aan het geld bent gekomen. Je bank die het bedrag binnen krijgt moet immers een melding doen. Pas als FIU er achter komt dat je al jaren een vermogen bezit dat niet overeenkomst met de gegevens van de belastingdienst, pas dan zal die in actie komen denk ik zelf.

Maar goed zolang die Ferrari een consumptiegoed is en geen belegging is, hoef je hem niet op te geven voor de vermogensbelasting. Op zich is het dan vergelijkbaar met een stapeltje Oreo's :9
Laten we veronderstellen dat het voor dezelfde ¤6000 is.

Nu is 6000 euro een zodanig laag bedrag dat iedereen wel een verklaring ervoor af kan leggen.
De 150.000 erna die dan vervolgens simpel verklaard kan worden door de koersstijging.

praat je over een 60.000 als beginbedrag die je ineens onverklaarbaar in je bezit hebt, dan is het een ander verhaal.
pi_181468810
quote:
2s.gif Op zondag 26 augustus 2018 11:59 schreef YebCar het volgende:

[..]

Laten we veronderstellen dat het voor dezelfde ¤6000 is.

Nu is 6000 euro een zodanig laag bedrag dat iedereen wel een verklaring ervoor af kan leggen.
De 150.000 erna die dan vervolgens simpel verklaard kan worden door de koersstijging.

praat je over een 60.000 als beginbedrag die je ineens onverklaarbaar in je bezit hebt, dan is het een ander verhaal.
Het kunnen afleggen van de verklaring is nooit het probleem geweest toch?
Mijn reactie was meer of het moet. In mijn ogen is het niet de belastingdienst die de vraagt kan komen stellen (zoals eerder gesteld), maar het FIU. Dit aangezien je bank moet melden dat een storting is gekomen die bepaalde thresholds overschrijdt. Vervolgens bepaalt de FIU zelf of het interessant is om verder te onderzoeken. Als dat zo is zou zij kunnen zien wat de tegenrekening is en/of ook zelf verhaal komen halen.
pi_181468932
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 12:45 schreef snabbi het volgende:

[..]

Het kunnen afleggen van de verklaring is nooit het probleem geweest toch?
Mijn reactie was meer of het moet. In mijn ogen is het niet de belastingdienst die de vraagt kan komen stellen (zoals eerder gesteld), maar het FIU. Dit aangezien je bank moet melden dat een storting is gekomen die bepaalde thresholds overschrijdt. Vervolgens bepaalt de FIU zelf of het interessant is om verder te onderzoeken. Als dat zo is zou zij kunnen zien wat de tegenrekening is en/of ook zelf verhaal komen halen.
Klopt. Volgens mij doen alle banken boven de 10000 een melding?
Stort vaak bedragen onder de 10000 prive, nooit problemen mee gehad.
Moest 1x 20000 storten. Kreeg gelijk een melding van de KYC afdeling van ing. Alles gegevens moeten invullen.

Na beoordeling zal deze inderdaad door de FIU worden bekeken worden. Aangezien veel van mijn inkomsten o.a uit crypto komen.

'zelf' denk ik dat de FIU wel iets beters te doen heeft dan de kleine vissen (ik dus) na te pluizen waar de 10k of 20k of 30k vandaan komt.
pi_181469379
quote:
2s.gif Op zondag 26 augustus 2018 12:51 schreef YebCar het volgende:

[..]

Klopt. Volgens mij doen alle banken boven de 10000 een melding?
Stort vaak bedragen onder de 10000 prive, nooit problemen mee gehad.
Moest 1x 20000 storten. Kreeg gelijk een melding van de KYC afdeling van ing. Alles gegevens moeten invullen.

Na beoordeling zal deze inderdaad door de FIU worden bekeken worden. Aangezien veel van mijn inkomsten o.a uit crypto komen.

'zelf' denk ik dat de FIU wel iets beters te doen heeft dan de kleine vissen (ik dus) na te pluizen waar de 10k of 20k of 30k vandaan komt.
Tja wat voor de FIU criteria zijn om wel of niet te onderzoeken weet ik niet. Ik neem aan dat het start met een digitale risicoanalyse, waardoor een heel deel van de meldingen nooit door een individu bekeken worden. Er zal vast iets draaien met vergelijkingen van aankopen en verkopen (te zien aan de tegenrekening) en thresholds met speculatieve winsten. Regelmatige eenrichtingsverkeer zou natuurlijk best kunnen wijzen naar witwassen van geld, dus ik zou niet uitsluiten dat dan ook kleine vissen beoordeeld kunnen worden.

De criteria voor een melding staan op de site.
Objectief04 Een transactie voor een bedrag van ¤ 10.000 of meer, waarbij contante omwisseling in een andere valuta of van kleine naar grote coupures plaatsvindt.
Objectief12 Een geldtransfer voor een bedrag van ¤ 2.000 of meer, tenzij het een geldtransfer betreft door een instelling die de afwikkeling van bedoelde geldtransfer overlaat aan een andere instelling op welke de meldingsplicht, bedoeld in artikel 16, eerste lid, van de wet, eveneens van toepassing is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')