abonnement Unibet Coolblue
pi_181194251
Dus, even in het kort: Ik ben een man van 31 die sinds anderhalf jaar behoorlijk fitness verslaafd is. In eerste instantie om gewicht te verliezen en gezonder te worden (zat op 130 KG toen ik me inschreef bij de sportschool 2 jaar geleden, nu 90 KG), maar nu is het een meer een hobby en ook een uitlaatklep geworden voor me. Ik push mezelf graag tot het uiterste, train minimaal 6x per week (5x krachttraining) en dus kwam creatine hier ter sprake. Mijn trainer is er sinds kort zelf mee begonnen en is er erg positief over, maar heeft het dan puur over de fysieke voordelen die het hem op korte termijn heeft opgeleverd.

Ik wil mezelf graag verder pushen en heb mijn eigen doelstellingen in de gym nu (richt me nu meer op vetpercentage, maar in het algemeen ook individuele goals qua deadlifts, benchpress etc). Creatine lijkt me op het eerste oog verder te kunnen helpen omdat het goed is voor mijn recovery en me meer kracht zou moeten geven. Daarnaast lijkt het ook voor meer definitie in de spieren te zorgen uiteindelijk.

Nu heb ik me wel wat ingelezen en lijken de fysieke voordelen in eerste instantie wel redelijk de moeite waard en wat extra water weight in eerste instantie kan ik wel hebben. Veel sites gaan echter voorbij aan eventuele psychologische gevolgen (net als mijn trainer). Wat is jullie kijk hierop? En heeft er iemand wat goede wetenschappelijke artikelen over deze materie? Het valt me op dat veel mensen van die wilde verhalen lijken te hebben (zoals hier KLB / Dik zijn is een keuze, Stop met ETEN!) die nergens op zijn gebaseerd, maar voor ik zelf iets in mijn lichaam stop wil ik het wel fatsoenlijk evalueren.

Ik weet dat er wel algemene bodybuilding topics etc zijn, maar een apart topic leek me hier wel de moeite waard. Mochten de mods het er niet mee eens zijn dan zie ik het wel :)

Ik kan zelf in eerste instantie geen goede wetenschappelijke artikelen vinden die echt op de mentale kant ingaan van iemand die creatine gebruikt voor fitness, dus ik ben benieuwd. Ik heb het hierbij dan overigens gewoon over een scoop per dag (na een eerste week met grotere hoeveelheden omdat dit gebruikelijk lijkt te zijn bij de start).

Bedankt!
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_181194258
En ik heb de TT verneukt zie ik nu. psychologische gevolgen dus :')
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_181195381
Je sport je dus een slag in de rondte, bent helemaal strak en nu wil je zelfs nóg extremer gaan met dit soort middeltjes?

Waarom? Waarom ben je niet tevreden met de huidige staat van je lichaam? :7

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2018 06:04:23 ]
  woensdag 15 augustus 2018 @ 08:16:40 #4
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_181196325
Ik ben geen kenner dus kan je helaas niet helpen aan een onderzoek. Maar ik zou wel alvast vooruitkijken. Je hebt nu een mooie vooruitgang bereikt, maar straks groei je verder met de wetenschap dat je dat zonder creatine niet had kunnen doen.

Wat gebeurt er dan als je je volgende plafond haalt?

Persoonlijk zou ik daar alvast over nadenken, niet zeggende dat creatine een slecht idee is.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_181198130
Tis een lichaamseigen stof.. Dus bij normaal gebruik is het veilig. Net als melatonine bij slaapproblemen.
Psychologisch zal het vooral aan jezelf liggen. Ben je erg onzeker, ben je verslavingsgevoelig etc. Jij bepaald zelf het risico op 'ik heb meer nodig voor beter resultaat' 'zonder was ik nooit zover gekomen dus ik moet nu doorgaan ipv afbouwen' etc
everyone's a critic...
even you ! !
  woensdag 15 augustus 2018 @ 10:31:39 #6
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_181198541
Ik heb wel eens gehoord dat je er versneld kaal van kan worden.
Man of Steal.
pi_181198730
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 06:03 schreef DevFreak het volgende:
Je sport je dus een slag in de rondte, bent helemaal strak en nu wil je zelfs nóg extremer gaan met dit soort middeltjes?

Waarom? Waarom ben je niet tevreden met de huidige staat van je lichaam? :7
Jawel, maar ik wil mezelf graag op een verantwoorde manier tot het uiterste pushen.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  woensdag 15 augustus 2018 @ 10:40:23 #8
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_181198737
Ik ken iemand die jaren terug ook intensief sportte. Hij gebruikte toen ook creatine. Later is hij gestopt met sporten. Z'n spieren verdwenen, het enige wat hij eraan over heeft gehouden is een dikke plofkop.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')