Daarom heeft hij die koeler hard nodig.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 07:32 schreef SebbeSwensje het volgende:
TS krijgt hier even flink het vuur aan de schenen.
Het product was niet deugdelijk.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 00:30 schreef Banaanvragen het volgende:
[..]
zie mijn edit, het consumenten recht zegt:
[..]
er is geen wederhoor mogelijk hier, we weten niet wat het bedrijf al heeft gedaan om de producent het product te laten repareren.
Omdat ze er (nog geen) weet van hebben, omdat www.klacht.nl niet direct in contact staat met Informatique.quote:Op donderdag 16 augustus 2018 03:57 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Waarom zouden ze extra moeite gaan doen als je hen al aan de schandpaal hebt genageld?
Dat is geen legitieme redenen om hun verplichtingen niet na te komen. Als de overeenkomst tussen de leverancier en de verkoper niet voorziet in een garantieafwikkeling, die de verkoper in staat stelt zijn verplichtingen conform het consumentenrecht na te leven, zoals van toepassing op overeenkomsten tussen de verkoper en zijn eindklanten (consumenten), dan moet de verkoper andere voorzieningen treffen om deze verplichtingen na te komen.quote:Op donderdag 16 augustus 2018 10:07 schreef DatDitKanJoh het volgende:
Echter kan reseller geen nieuw product leveren aangezien ze dan uiteindelijk met een geretourneerd product zitten zonder verpakking
Heet zo iets ondernemersrisico?quote:Op zaterdag 18 augustus 2018 12:55 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Dat is geen legitieme redenen om hun verplichtingen niet na te komen. Als de overeenkomst tussen de leverancier en de verkoper niet voorziet in een garantieafwikkeling, die de verkoper in staat stelt zijn verplichtingen conform het consumentenrecht na te leven, zoals van toepassing op overeenkomsten tussen de verkoper en zijn eindklanten (consumenten), dan moet de verkoper andere voorzieningen treffen om deze verplichtingen na te komen.
Dan kun je bijvoorbeeld denken aan:
- het incalculeren van een marge gerelateerd aan het te verwachte uitvalpercentage, zodat er middelen geaccumuleerd kunnen worden ten behoeve van het vervangen van defecte procucten;
- samenwerking met externe reparateurs, die de defecte producten op een deugdelijke en tijdige manier kunnen herstellen.
Dat had men 5 weken geleden ook wel al kunnen doen, maar nu zit ik even met de vraag, ik krijg straks een niet-aangebroken nieuw product dat ik NIET ga gebruiken. Heb ik nu volgens het retourrecht het 'recht' dit product wederom te retourneren en het aankoopbedag terug te vragen? Er zit namelijk wel een officiele 'factuur' bij (weliswaar met de prijs 0), maar toch.quote:Beste meneer xx,
Mijn excuses voor de late reactie.
Ik vind het ook erg lang duren dus heb de waterkoeling voor u omgeruild.
Deze wordt vanavond verzonden en zult u morgen ontvangen.
Met vriendelijke groet,
xx
Maar het mooie is, dat Informatique een aantal dagen na retournering zelf al aangaf dat het artikel defect was. De waterpomp, kan niet anders. Wat kan er verder kapot gaan aan een waterkoeler, alleen de waterpomp. Dus Informatique was hiervan op de hoogte en ze konden weten dat de fabrikant dit defect zou herstellen, en mij als klant zijnde gewoon een nieuwe toesturen. Daar heb ik constant op gehamerd (ze wel 3 of 4x gebeld), maar ik kreeg steeds te horen dat hun moesten wachten op een daadwerkelijke bevestiging of het artikel kapot was of niet. Dan denk ik bij mezelf, wat voor amateurs zijn jullie? Je bevestigd het zelf notabene in je email dat het artikel defect is. Heeft men dan nog bevestiging van de fabrikant nodig? Nee, die kan het maar fixen of gewoon een nieuw exemplaar sturen.quote:Op zondag 19 augustus 2018 16:44 schreef JeMoeder het volgende:
De enige goede manier om hier mee om te gaan als Informatique is een nieuw product op te sturen zodra duidelijk is dat het originele product defect is.
Precies, dom van Informatique, hadden ze direct moeten doen.quote:Op zondag 19 augustus 2018 18:57 schreef TechnoCat het volgende:
[..]
Maar het mooie is, dat Informatique een aantal dagen na retournering zelf al aangaf dat het artikel defect was. De waterpomp, kan niet anders. Wat kan er verder kapot gaan aan een waterkoeler, alleen de waterpomp. Dus Informatique was hiervan op de hoogte en ze konden weten dat de fabrikant dit defect zou herstellen, en mij als klant zijnde gewoon een nieuwe toesturen. Daar heb ik constant op gehamerd (ze wel 3 of 4x gebeld), maar ik kreeg steeds te horen dat hun moesten wachten op een daadwerkelijke bevestiging of het artikel kapot was of niet. Dan denk ik bij mezelf, wat voor amateurs zijn jullie? Je bevestigd het zelf notabene in je email dat het artikel defect is. Heeft men dan nog bevestiging van de fabrikant nodig? Nee, die kan het maar fixen of gewoon een nieuw exemplaar sturen.
En dat gehele feit dat Informatique mij als klant zijnde TOTAAL NIET tegemoet wou komen in deze kwestie schoot me in het verkeerde keelgat. Nu krijg ik in eens een mail dat ze toch maar een vervangend exemplaar sturen, omdat ik ze 'dreigde' dit gehele verhaal op elke website te plaatsen (Tweakers, Kieskeurig, Radar, Fok, Klacht en nog wat andere sites) en ze simpel het idee stelden wat meer zou gaan kosten: Een vervangende waterkoeler a 80 euro of op al deze websites een zeer slechte review aangaande klantenservice. (Wat indirect meer zou gaan kosten).
En ook alleen qua klantenservice, niet zo zeer wat betreft bestellingen. Daar zijn ze wel goed in, bestellen, betalen, de volgende dag in huis. Daar is niets mis mee.
Neequote:Op zondag 19 augustus 2018 15:57 schreef TechnoCat het volgende:
Update, eindelijk eens reactie van Informatique:
De mail:
[..]
Dat had men 5 weken geleden ook wel al kunnen doen, maar nu zit ik even met de vraag, ik krijg straks een niet-aangebroken nieuw product dat ik NIET ga gebruiken. Heb ik nu volgens het retourrecht het 'recht' dit product wederom te retourneren en het aankoopbedag terug te vragen?
Daar zou je het onder kunnen scharen. Al denk ik dat dit specifieke risico wel verzekerbaar is.quote:Op zaterdag 18 augustus 2018 15:35 schreef Rickyyboy het volgende:
[..]
Heet zo iets ondernemersrisico?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |