abonnement Unibet Coolblue
pi_181222093
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 07:32 schreef SebbeSwensje het volgende:
TS krijgt hier even flink het vuur aan de schenen.
Daarom heeft hij die koeler hard nodig.
pi_181222130
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 00:30 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

zie mijn edit, het consumenten recht zegt:

[..]

er is geen wederhoor mogelijk hier, we weten niet wat het bedrijf al heeft gedaan om de producent het product te laten repareren.
Het product was niet deugdelijk.

Hij kan een ingebrekenstelling sturen. Een maand is echter niet redelijk voor een waterkoeler. Wel bv voor een machine met meerdere onderdelen. Een waterkoeler is echter vrij simpel.

Geld terug of dezelfde waterkoeler was betere service geweest. Zij laten die koeler maken en verkopen hem weer en ze zullen vast verzekering hebben voor dit soort dingen.

Met andere woorden wat ze doen mag wel maar is niet netjes, zeker niet wanneer ze slecht reageren etc.

Als ik TS was zou ik een ingebrekenstelling schrijven als daarvoor de tijd nog niet is verstreken.
  donderdag 16 augustus 2018 @ 10:07:53 #28
476677 DatDitKanJoh
Dat wist ik heel nie!
pi_181223845
Elektronica retourneren gaat zo: reseller verkoopt spul van merk A aan klant X. Spul gaat na zes maanden kapot en spul word ingeleverd bij de reseller. Reseller kan niets anders doen dan dat ding opsturen met een defect verklaring naar merk A. Reseller kan zoveel zeuren bij merk A als ze maar willen maar merk A gaat er echt niet harder van lopen. Vervolgens word klant X boos op reseller (logisch). Echter kan reseller geen nieuw product leveren aangezien ze dan uiteindelijk met een geretourneerd product zitten zonder verpakking die zij niet kunnen verkopen. Merk A weet toch wel dat reseller bik hun blijft bestellen, want goed spul.
Niet gewerkt bij informatique maar bij andere it reseller en dezelfde molen gehad. Sommige merken doen er echt bijna twee maanden over en wij als bedrijf kunnen echt niets doen. Nu was het bedrijf waar ik werkte niet zo groot maar op een gegeven moment kwam een merk na drie maanden nog steeds niet met product retour en hebben we alsnog moeten leveren aan klant. Waarom we dan nog steeds bij dat merk bestelden? Omdat het een gewild A klasse product is en klanten dat spul gewoon willen.

Ik adviseerde klanten dan ook vaak gewoon rechtstreeks met het merk contact op te nemen omdat een merk vaak wel harder gaat lopen voor een klant. Die hebben namelijk kenissen en als die niet meer kopen van dat merk door bijvoorbeeld slechte service dan doen hun vrienden dat niet meer en hun vrienden dan ook niet meer en hun vrienden dan ook niet meer, etc. Sommigen vonden dar klantonvriendelijk dat zij werden geadviseerd om dat zelf te doen maar prima, dan waarschuwde ik er wel bij dat resellers op dat gebied echt niet zo veel macht hebben als klant daarin.

De garantiemolen klinkt kut en is ook kut. Service met it consumenten spul, of "service", is vaak om te huilen. Niet altijd maar vaker wel met top tier spul.

Ik ben in ieder geval blij dat ik daarin niet meer werk. Ik weet niet hoelang je al aan het wachten bent maar toch zal een groot bedrijf als Informatique ook gebukt moeten gaan als het te lang duurt. Maarja, wat is voor hun 'te lang'?

Succes TS
  vrijdag 17 augustus 2018 @ 15:05:13 #29
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_181254654
quote:
1s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 03:57 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Waarom zouden ze extra moeite gaan doen als je hen al aan de schandpaal hebt genageld?
Omdat ze er (nog geen) weet van hebben, omdat www.klacht.nl niet direct in contact staat met Informatique.
pi_181274071
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 10:07 schreef DatDitKanJoh het volgende:
Echter kan reseller geen nieuw product leveren aangezien ze dan uiteindelijk met een geretourneerd product zitten zonder verpakking
Dat is geen legitieme redenen om hun verplichtingen niet na te komen. Als de overeenkomst tussen de leverancier en de verkoper niet voorziet in een garantieafwikkeling, die de verkoper in staat stelt zijn verplichtingen conform het consumentenrecht na te leven, zoals van toepassing op overeenkomsten tussen de verkoper en zijn eindklanten (consumenten), dan moet de verkoper andere voorzieningen treffen om deze verplichtingen na te komen.

Dan kun je bijvoorbeeld denken aan:
- het incalculeren van een marge gerelateerd aan het te verwachte uitvalpercentage, zodat er middelen geaccumuleerd kunnen worden ten behoeve van het vervangen van defecte procucten;
- samenwerking met externe reparateurs, die de defecte producten op een deugdelijke en tijdige manier kunnen herstellen.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181276089
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 12:55 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Dat is geen legitieme redenen om hun verplichtingen niet na te komen. Als de overeenkomst tussen de leverancier en de verkoper niet voorziet in een garantieafwikkeling, die de verkoper in staat stelt zijn verplichtingen conform het consumentenrecht na te leven, zoals van toepassing op overeenkomsten tussen de verkoper en zijn eindklanten (consumenten), dan moet de verkoper andere voorzieningen treffen om deze verplichtingen na te komen.

Dan kun je bijvoorbeeld denken aan:
- het incalculeren van een marge gerelateerd aan het te verwachte uitvalpercentage, zodat er middelen geaccumuleerd kunnen worden ten behoeve van het vervangen van defecte procucten;
- samenwerking met externe reparateurs, die de defecte producten op een deugdelijke en tijdige manier kunnen herstellen.
Heet zo iets ondernemersrisico?

[ Bericht 0% gewijzigd door Rickyyboy op 18-08-2018 17:38:44 ]
  zondag 19 augustus 2018 @ 15:57:19 #32
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_181300174
Update, eindelijk eens reactie van Informatique:

De mail:

quote:
Beste meneer xx,

Mijn excuses voor de late reactie.

Ik vind het ook erg lang duren dus heb de waterkoeling voor u omgeruild.
Deze wordt vanavond verzonden en zult u morgen ontvangen.

Met vriendelijke groet,

xx
Dat had men 5 weken geleden ook wel al kunnen doen, maar nu zit ik even met de vraag, ik krijg straks een niet-aangebroken nieuw product dat ik NIET ga gebruiken. Heb ik nu volgens het retourrecht het 'recht' dit product wederom te retourneren en het aankoopbedag terug te vragen? Er zit namelijk wel een officiele 'factuur' bij (weliswaar met de prijs 0), maar toch.
  zondag 19 augustus 2018 @ 16:14:01 #33
459650 SultanBokworst
Barbes, yalla habibi
pi_181300492
Sleep ze voor het gerecht.
pi_181300997
techno _O_
  Redactie Frontpage zondag 19 augustus 2018 @ 16:44:34 #35
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_181301160
De enige goede manier om hier mee om te gaan als Informatique is een nieuw product op te sturen zodra duidelijk is dat het originele product defect is. Dat scheelt je veel gedoe en in dit geval ook nog eens 'slechte pers'. Mijn oom heeft een grote webshop in PA en hij werkt op die manier. Om die reden is hij heel snel doorgegroeid op de Duitstalige markten in de EU (waar hij is begonnen). Widerspreche niemals dem Kunden und lass ihn nicht warten. Simpeler kan het niet worden.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  zondag 19 augustus 2018 @ 18:57:08 #36
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_181304600
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 16:44 schreef JeMoeder het volgende:
De enige goede manier om hier mee om te gaan als Informatique is een nieuw product op te sturen zodra duidelijk is dat het originele product defect is.
Maar het mooie is, dat Informatique een aantal dagen na retournering zelf al aangaf dat het artikel defect was. De waterpomp, kan niet anders. Wat kan er verder kapot gaan aan een waterkoeler, alleen de waterpomp. Dus Informatique was hiervan op de hoogte en ze konden weten dat de fabrikant dit defect zou herstellen, en mij als klant zijnde gewoon een nieuwe toesturen. Daar heb ik constant op gehamerd (ze wel 3 of 4x gebeld), maar ik kreeg steeds te horen dat hun moesten wachten op een daadwerkelijke bevestiging of het artikel kapot was of niet. Dan denk ik bij mezelf, wat voor amateurs zijn jullie? Je bevestigd het zelf notabene in je email dat het artikel defect is. Heeft men dan nog bevestiging van de fabrikant nodig? Nee, die kan het maar fixen of gewoon een nieuw exemplaar sturen.

En dat gehele feit dat Informatique mij als klant zijnde TOTAAL NIET tegemoet wou komen in deze kwestie schoot me in het verkeerde keelgat. Nu krijg ik in eens een mail dat ze toch maar een vervangend exemplaar sturen, omdat ik ze 'dreigde' dit gehele verhaal op elke website te plaatsen (Tweakers, Kieskeurig, Radar, Fok, Klacht en nog wat andere sites) en ze simpel het idee stelden wat meer zou gaan kosten: Een vervangende waterkoeler a 80 euro of op al deze websites een zeer slechte review aangaande klantenservice. (Wat indirect meer zou gaan kosten).

En ook alleen qua klantenservice, niet zo zeer wat betreft bestellingen. Daar zijn ze wel goed in, bestellen, betalen, de volgende dag in huis. Daar is niets mis mee.
  Redactie Frontpage zondag 19 augustus 2018 @ 21:10:14 #37
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_181307994
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 18:57 schreef TechnoCat het volgende:

[..]

Maar het mooie is, dat Informatique een aantal dagen na retournering zelf al aangaf dat het artikel defect was. De waterpomp, kan niet anders. Wat kan er verder kapot gaan aan een waterkoeler, alleen de waterpomp. Dus Informatique was hiervan op de hoogte en ze konden weten dat de fabrikant dit defect zou herstellen, en mij als klant zijnde gewoon een nieuwe toesturen. Daar heb ik constant op gehamerd (ze wel 3 of 4x gebeld), maar ik kreeg steeds te horen dat hun moesten wachten op een daadwerkelijke bevestiging of het artikel kapot was of niet. Dan denk ik bij mezelf, wat voor amateurs zijn jullie? Je bevestigd het zelf notabene in je email dat het artikel defect is. Heeft men dan nog bevestiging van de fabrikant nodig? Nee, die kan het maar fixen of gewoon een nieuw exemplaar sturen.

En dat gehele feit dat Informatique mij als klant zijnde TOTAAL NIET tegemoet wou komen in deze kwestie schoot me in het verkeerde keelgat. Nu krijg ik in eens een mail dat ze toch maar een vervangend exemplaar sturen, omdat ik ze 'dreigde' dit gehele verhaal op elke website te plaatsen (Tweakers, Kieskeurig, Radar, Fok, Klacht en nog wat andere sites) en ze simpel het idee stelden wat meer zou gaan kosten: Een vervangende waterkoeler a 80 euro of op al deze websites een zeer slechte review aangaande klantenservice. (Wat indirect meer zou gaan kosten).

En ook alleen qua klantenservice, niet zo zeer wat betreft bestellingen. Daar zijn ze wel goed in, bestellen, betalen, de volgende dag in huis. Daar is niets mis mee.
Precies, dom van Informatique, hadden ze direct moeten doen.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_181313718
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 15:57 schreef TechnoCat het volgende:
Update, eindelijk eens reactie van Informatique:

De mail:

[..]

Dat had men 5 weken geleden ook wel al kunnen doen, maar nu zit ik even met de vraag, ik krijg straks een niet-aangebroken nieuw product dat ik NIET ga gebruiken. Heb ik nu volgens het retourrecht het 'recht' dit product wederom te retourneren en het aankoopbedag terug te vragen?
Nee
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181313736
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 15:35 schreef Rickyyboy het volgende:

[..]

Heet zo iets ondernemersrisico?
Daar zou je het onder kunnen scharen. Al denk ik dat dit specifieke risico wel verzekerbaar is.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 16:13:47 #40
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_181349894
OMG.....dit is toch niet te geloven. :X

Pas vandaag maak ik de doos van Informatique open, en wat zit er in:

De onderdelen liggen gewoon los in de doos, zonder bijbehorende doos, alsof het RMA goederen zijn, EN er ontbreken ook 2 fans.

Ligt Informatique in de buurt van Volkel?
Wie houdt even een lucifer onder 1 van die kernwapens daar.... :{

Tjonge jonge, wat een prutsers. :N :N

Boze mail gestuurd naar Informatique. :(
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')