Maegrim | dinsdag 14 augustus 2018 @ 22:01 | |
ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Sloopt wel eens echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! [ Bericht 0% gewijzigd door Maegrim op 14-08-2018 23:44:34 ] | ||
MTL | dinsdag 14 augustus 2018 @ 22:02 | |
Bij die foto missen de frontseinen. | ||
Maegrim | dinsdag 14 augustus 2018 @ 22:03 | |
bij jou ook | ||
derLudolf | dinsdag 14 augustus 2018 @ 22:06 | |
Zat achter een kut Mac, kreeg dat niet voor elkaar. | ||
b2py | dinsdag 14 augustus 2018 @ 23:24 | |
Niet bitchen | ||
DeaDLocK2K | dinsdag 14 augustus 2018 @ 23:36 | |
| ||
GlenSpey | dinsdag 14 augustus 2018 @ 23:38 | |
Was jij erbij? | ||
b2py | woensdag 15 augustus 2018 @ 09:14 | |
Aardbei. Zoetsappig hoor allemaal, tegenwoordig kan je voor minste of geringste al niet meer functioneren. Pampermaatschappij. | ||
Salatrel | woensdag 15 augustus 2018 @ 09:41 | |
Ach als het aan het begin van de dienst is ff verklaring afleggen en op tijd naar huis | ||
DeaDLocK2K | woensdag 15 augustus 2018 @ 09:51 | |
Flikker toch op man, debiel. | ||
GlenSpey | woensdag 15 augustus 2018 @ 10:28 | |
| ||
Dr_Flash | woensdag 15 augustus 2018 @ 12:49 | |
Nou, het jochie leeft nog, ik ben ook heel thuisgekomen, pies ent luuf | ||
DeaDLocK2K | donderdag 16 augustus 2018 @ 12:28 | |
Hey de spoorbrug over de A28 van de oude tak naar Zeist is opgeruimd lees ik. | ||
Maegrim | donderdag 16 augustus 2018 @ 12:37 | |
Yup, was nog ff gaan kijken | ||
Cultuur058 | donderdag 16 augustus 2018 @ 12:40 | |
hah, bash.org daar gaat mijn productieve middag. | ||
DeaDLocK2K | donderdag 16 augustus 2018 @ 12:41 | |
Grappig dat mensen daar zoveel fabeltjes over hebben geloofd ook. Mooi licht op die foto, goed gelukt! | ||
DeaDLocK2K | donderdag 16 augustus 2018 @ 12:41 | |
Er staat best wel wat nieuw/leuks op. Het is zo'n site waar ik altijd het bestaan van vergeet. Net als explosm. | ||
DriekOplopers | donderdag 16 augustus 2018 @ 13:51 | |
https://uitspraken.rechts(...)1908&showbutton=true | ||
b2py | donderdag 16 augustus 2018 @ 13:53 | |
Ja wat moet ik lezen? | ||
Dr_Flash | donderdag 16 augustus 2018 @ 14:04 | |
Dat mensen fouten mogen maken. | ||
Goverman | donderdag 16 augustus 2018 @ 14:29 | |
Nee, je leest niet dat mensen fouten mogen maken. Je leest alleen dat fouten die tot ontslag (kunnen) leiden niet gelijk reden zijn voor ontslag vanwege een dringende reden, ook wel "ontslag op staande voet" genoemd. Eigenlijk best een goede uitspraak van het Hof: DB Cargo krijgt gelijk, want ze kunnen iemand ontslaan die niet functioneert, de machinist krijgt gelijk, want het was niet zo dringend en ernstig dat ze e.e.a. zonder ontslagvergoeding mochten doen... | ||
Dr_Flash | donderdag 16 augustus 2018 @ 14:54 | |
Mijn mening zal er wel niet toe doen natuurlijk, maar 3 keer in 3 jaar een fout maken is echt wat anders dan "niet functioneren" IMO. | ||
DeaDLocK2K | donderdag 16 augustus 2018 @ 14:56 | |
Hangt van de consequenties af van zo'n fout. | ||
Goverman | donderdag 16 augustus 2018 @ 15:02 | |
Dat dus... En natuurlijk ook of de machinist in kwestie daar op is gewezen (waarschuwing o.i.d.). Sjoemelen met remproeven (zeggen dat ze zijn uitgevoerd, terwijl ze dat niet volledig zijn) spreekt niet in je voordeel natuurlijk. En als gevolg van een fout met een verkeerde treinsamenstelling rijden ook niet... Tja, genoeg reden voor ontslag dus, vindt ook het Hof. | ||
Maegrim | donderdag 16 augustus 2018 @ 15:45 | |
Ik vergat laatst bij een ICM de handrem. Toen moest ik 3 bakken teruglopen | ||
Adrie072 | donderdag 16 augustus 2018 @ 17:17 | |
Waar lees je dat? | ||
Goverman | donderdag 16 augustus 2018 @ 19:31 | |
De uitspraak zelf en de nieuwsbrief van spoorpro.nl Ik ken de zaak helemaal niet verder, ik baseer me alleen wat ik uit de relevante media en de uitspraak op rechtspraak.nl (Rov): En rov 2.17: Het Hof constateert dat remproeven onjuist zijn uitgevoerd, maar dat op de briefjes stond dat dat wel zo was. Het Hof oordeelt alleen dat dat niet bewust is gebeurd. En dat is dan ook de reden dat er geen sprake kon zijn van ontslag op staande voet. Maar dat is dan ook het enige... [ Bericht 40% gewijzigd door Goverman op 16-08-2018 19:45:33 ] | ||
Dr_Flash | donderdag 16 augustus 2018 @ 19:36 | |
Nou ja de kwalificatie "sjoemelen" is wel van jou zelf natuurlijk. En suggereert opzet, wat nergens te lezen is. Lees je vaker de Telegraaf? | ||
GlenSpey | donderdag 16 augustus 2018 @ 19:54 | |
Haha, keertje gehad dat de afstappende machinist op Hoofddorp opstel was vergeten de remkraan in de afsluitstand te zetten. Kon ik 12 bakken heen en teruglopen met nog 6 minuten voor vertrek | ||
Goverman | donderdag 16 augustus 2018 @ 19:57 | |
Klopt, de kwalificatie komt van mij. De kantonrechter vond dat overigens ook als je tussen de regels doorleest. Het Hof vindt dus dat sprake is van incompetentie (was zich niet bewust, dus niet ernstig verwijtbaar) en niet van sjoemelen (iets in de trant van wist wat hij deed, maar vulde bewust iets anders in). En in dat haakje van incompetentie (dus niet bewust een briefje verkeerd invullen) kon het Hof de machinist een ontslagvergoeding toekennen. Dat is dan weer het elegante van deze uitspraak. | ||
DeaDLocK2K | donderdag 16 augustus 2018 @ 20:01 | |
Hij zegt letterlijk dat het Hof oordeelt dat er geen sprake is geweest van bewust foutief handelen (wat het volgens mij alleen maar erger maakt, wat vergeet hij nog meer, omschakelen naar 25KV op de machine en toch de panto omhoog?) en hij heeft zelf een kwalificatie toegevoegd. Mag een mens geen mening hebben dan? | ||
Dr_Flash | donderdag 16 augustus 2018 @ 20:04 | |
Waar zeg ik dat? Loop toch eens niet overal altijd het conflict te zoeken joh. Makes life so much easier | ||
DeaDLocK2K | donderdag 16 augustus 2018 @ 20:07 | |
Klinkt grappig komend van jou. | ||
Dr_Flash | donderdag 16 augustus 2018 @ 20:09 | |
Joa joa de reply die je wist dat zou komen | ||
DeaDLocK2K | donderdag 16 augustus 2018 @ 22:03 | |
Ach jah, ik roep zelf altijd dat de pot de ketel best mag verwijten dat 'ie zwart ziet | ||
Peterselieman | vrijdag 17 augustus 2018 @ 09:17 | |
wie nu met de trein naar Leeuwarden heeft pech. Ze zitten vol en slaan zelfs stations over omdat er niemand meer bij past | ||
Salatrel | vrijdag 17 augustus 2018 @ 09:19 | |
zit je niet toevallig in een intercity? | ||
Peterselieman | vrijdag 17 augustus 2018 @ 09:24 | |
nee hoor. Zit nu hoog en droog in Groningen (nog wel) | ||
Peterselieman | vrijdag 17 augustus 2018 @ 09:35 | |
Het is Arriva dat de drukte niet aan kan | ||
dennistd | vrijdag 17 augustus 2018 @ 09:41 | |
En ze hebben nog wel extra stellen uit Limburg gehaald... | ||
Peterselieman | vrijdag 17 augustus 2018 @ 09:46 | |
Die dienen als reserve, maar je kunt op de trajecten maar max 2 of 3 treinen per uur laten rijden van max 6 bakken GTW. Uitzondering is Leeuwarden-Groningen waar 7 bakken wel past of voor de sneltrein 8. | ||
dennistd | vrijdag 17 augustus 2018 @ 09:52 | |
6 bakken schiet niet op nee... | ||
Peterselieman | vrijdag 17 augustus 2018 @ 09:54 | |
maar goed, Arriva gaat nu bussen sturen naar stations als Deinum, Mantgum en Hurdegaryp | ||
Mr_Klaasje | vrijdag 17 augustus 2018 @ 11:05 | |
Als je de sneltrein wat vertraagd (2 stops extra) en gebruik maakt van het zijspoor bij Hoogkerk kan je ook 2x per uur een sneltrein laten rijden op de huidige infra. Dat levert nogal wat meer capaciteit op. | ||
Peterselieman | vrijdag 17 augustus 2018 @ 11:09 | |
Dat is volgens mij alleen richting Leeuwarden. De andere kant op gaat niet zonder vertraging lukken denk ik, omdat het stuk Leeuwarden-Feanwâlden te lang is en Achter de Hoven-Tytsjerk/Hurdegaryp één blok is. | ||
Mr_Klaasje | vrijdag 17 augustus 2018 @ 11:31 | |
Het gaat goed. Richting Leeuwarden staat een sein bij de beweegbare brug over de Grens en een paar kilometer daarvoor nog een P-sein. Richting Groningen rijdt de sneltrein voor de stopper uit en is al bij Hurdegaryp voordat de stoptrein überhaupt vertrekt en daarvoor al vrij baan tot aan de Grens heeft. Daar staat namelijk het enige tussen-hoofdsein. | ||
dennistd | vrijdag 17 augustus 2018 @ 12:11 | |
Over vergane glorie gesproken: | ||
Adrie072 | vrijdag 17 augustus 2018 @ 17:24 | |
Waar is dit? | ||
Mr_Klaasje | vrijdag 17 augustus 2018 @ 19:51 | |
Oostenrijk. | ||
James1988 | vrijdag 17 augustus 2018 @ 19:54 | |
Het voorsein verklapt het | ||
dennistd | vrijdag 17 augustus 2018 @ 20:38 | |
http://www.eisenbahnmuseum-heizhaus.com/de/ Een terrein van 800x100m met allerlei min of meer historisch materieel in zeer uiteenlopende staat. Heb er vandaag zo'n 4 uur rondgelopen. | ||
Zug-Chef | vrijdag 17 augustus 2018 @ 22:01 | |
Reuzen in Leeuwarden. De wereldberoemde productie van Royal de Luxe beleefde vandaag zijn Nederlandse première in de Culturele Hoofdstad van Europa. Dwars door de Leeuwarder binnenstad zorgen de metershoge reuzen voor drie dagen aan onvergetelijke beleving met hun voorstelling Grote Schaats in het IJs. Als gevolg van de verwachte toestroom van de vele reizigers per trein heeft Arriva regio Noord vier GTW 2/8-stellen van de regio Limburg vanuit Nijmegen naar Leeuwarden overgebracht. Deze stellen werden de hele vrijdag ingezet in de pendeldienst tussen Leeuwarden en Sneek v.v. Nadat de bewolking richting het oosten wegtrok kon rond de klok van 10:00 de eerste zonplaat gemaakt worden vanaf het Stephensonsviaduct in Leeuwarden. Stellen 10386 "Mat Vestjens" en 10382 "Jan van Kuyk" rijden hier het emplacement van Leeuwarden op als trein 37040 uit Sneek. Voor een betere plaatsbepaling werd doorgefietst naar industrieterrein Newtonpark, waar stellen 10384 "Pater Karel" en 10387 "Wilhelm Tell" zojuist Leeuwarden zijn binnengereden als trein 37042 uit Sneek. | ||
Peterselieman | vrijdag 17 augustus 2018 @ 22:32 | |
Fraaie platen, Zug Wel jammer dat Arriva de Titus Brandsma niet naar het noorden gestuurd had. Dan hadden er rond Leeuwarden twee treinen met dezelfde naam kunnen rijden | ||
Dr_Flash | vrijdag 17 augustus 2018 @ 23:03 | |
dat ben ik wel met PSM eens ja | ||
greavy | vrijdag 17 augustus 2018 @ 23:13 | |
11 Augustus 2018 - Als afsluiter van de dag werd naar Hardinxveld/Sliedrecht gereden, om de Poznan-shuttle te fotograferen, die met de fraaie 193 232 "Flying Dutchman" aan het rijden was. Vanwege een storing tussen Arnhem en Dieren werd de trein in Zutphen opgehouden, maar vertrok uiteindelijk een halfuur eerder als gepland en kon de trein alsnog in het allerlaatste licht vastgelegd worden bij Hardinxveld. De trein passeert hier onderweg naar de Europoort, alwaar de Belg, de 6703, de trein bij P&O zal plaatsen. | ||
DeaDLocK2K | vrijdag 17 augustus 2018 @ 23:14 | |
Wow greavy! Dat is mijn nieuwe lievelingsfoto van je <3 Wauwie zeg! | ||
b2py | zaterdag 18 augustus 2018 @ 09:11 | |
Het wordt erg druk in onze treinen jong0ns | ||
dennistd | zaterdag 18 augustus 2018 @ 09:14 | |
Dan moet NS maar stoppen met het verkopen van kaartjes op overbelaste trajecten... | ||
MTL | zaterdag 18 augustus 2018 @ 09:50 | |
Verplichte zitplaatsreserveringen | ||
dennistd | zaterdag 18 augustus 2018 @ 11:28 | |
Mijn trein reed niet omdat er lucht op de remleiding stond | ||
MTL | zaterdag 18 augustus 2018 @ 11:36 | |
Ik mag hopen dat er lucht op staat, anders kan je niet weg Te weinig lucht kan uiteraard wel | ||
Dr_Flash | zaterdag 18 augustus 2018 @ 11:37 | |
En het is onze eigen schuld | ||
dennistd | zaterdag 18 augustus 2018 @ 11:45 | |
Te veel lucht juist. De vacuümpomp deed het niet... Nu ipv met historisch materieel maar met de Himmelstreppe onderweg naar Mariazell. | ||
MTL | zaterdag 18 augustus 2018 @ 16:02 | |
Oh zulke oude meuk. Ja, dat kan natuurlijk ook | ||
Dr_Flash | zaterdag 18 augustus 2018 @ 19:46 | |
Dennis hoe is het eingenlijk met die ouwe loc in de Rijn? Zijn er alweer nieuwe filmpjes? | ||
dennistd | zondag 19 augustus 2018 @ 08:00 | |
In september zijn er weer de nodige uitzendingen: https://www.swr.de/jaeger(...)2/1pxwqh4/index.html | ||
cherrycoke | zondag 19 augustus 2018 @ 10:01 | |
je kan toch gewoon lopen van den helder station naar de pond? | ||
Frozen-assassin | zondag 19 augustus 2018 @ 10:11 | |
Half uurtje misschien, 2 km oid | ||
greavy | zondag 19 augustus 2018 @ 10:48 | |
Vanwege de extreme droogte is er ook waternood op de rivieren. Dit resulteert erin dat er minder vrachtschepen kunnen varen, want anders lopen ze vast. Hierdoor rijden er overal extra goederentreinen in plaats van schepen. Van- en naar Rotterdam is dit goed te merken qua kolentreinen: Er rijden 6 extra kolentreinen heen- en weer tussen Rotterdam en de Ruhr. Drie stuks per dag vanaf de EECV in Europoort West naar Oberhausen en 3 per dag vanaf de Maasvlakte naar Moers. De extra treinen van- en naar Europoort West zijn wel het meest interessant: Die rijden tussen emplacement Europoort en Europoort West met een solo G2000 of dubbel G2000, afhankelijk van het gewicht van de trein (leeg of vol en bij vol is het de 17 wagens tellende sleep of de 30 tot 40 wagens tellende sleep). Tussen Europoort en Oberhausen rijdt RailForceOne(RFO) 2 treinen per dag naar Oberhausen, IRP rijdt met G2000 de derde trein. IRP 2101 heeft hier net de korte sleep kolenwagens type Fals uitgehaald, die een afwijkend profiel hebben. Na uithalen ging IRP gelijk door naar Oberhausen, omdat DB Cargo met hun reguliere kolentrein naar binnen zou gaan. Rijweg was ingesteld en de trein kon vertrekken Omdat er maar één spoor bij de EECV ligt, moet men op elkaar wachten. Normaal staat DB Cargo hier 's ochtends rond 5u en vertrekt rond 10u weer, maar om de extra kolentreinen te kunnen verwerken bij EECV zijn de schema's van DB Cargo ook aangepast. Hier plaatst DB Cargo 44 lege kolenwagens bij EECV. | ||
Dr_Flash | zondag 19 augustus 2018 @ 11:15 | |
Ah okee, ben benieuwd | ||
Peterselieman | zondag 19 augustus 2018 @ 12:16 | |
niet alledaags zo Op het emplacement van Leeuwarden zo te zien | ||
Dr_Flash | zondag 19 augustus 2018 @ 12:27 | |
Inderdaad. Bomen, struiken, verder niets, dat moet Leeuwarden zijn | ||
TjjWester | zondag 19 augustus 2018 @ 12:41 | |
20 minuten via willemsoord. | ||
greavy | zondag 19 augustus 2018 @ 12:55 | |
jep, de ICM was door een foutje van de trdl naar een bovenleidingloos spoor gestuurd ... | ||
WcPot | zondag 19 augustus 2018 @ 16:30 | |
Vrijdag stond er in Zwolle op spoor 15 ook al een paar gekoppelde ICM treinstellen voor een Arriva trein. Was ook een foutje van de treindienstleiding verkeerde instelling van en wissel. En dat paste ook niet helemaal dus dat stond weer lekker in de weg. | ||
Adrie072 | zondag 19 augustus 2018 @ 16:46 | |
| ||
greavy | zondag 19 augustus 2018 @ 18:59 | |
die doet het niet meer | ||
Litpho | zondag 19 augustus 2018 @ 20:57 | |
Mooi. Dan hebben we voorlopig nog wel werk aan Donna. | ||
Dr_Flash | zondag 19 augustus 2018 @ 22:04 | |
L. Doe B. de groetjes van mij | ||
Zug-Chef | zondag 19 augustus 2018 @ 22:54 | |
Van 17 t/m 19 augustus 2018 trad het theatergezelschap van Royal de Luxe met drie Reuzen op in Leeuwarden, ten behoeve van Leeuwarden LF2018: culturele hoofdstad. Ivm de verwachte toestroom van de vele reizigers zijn vier GTW 2/8 stellen vanuit Limburg overgekomen naar Friesland. Hierdoor kon Arriva meer en langere treinen inzetten. Deze stellen werden de hele vrijdag en zaterdag ingezet in de pendeldienst tussen Leeuwarden en Sneek v.v. Nadat de zon rond het middaguur snel doordraait kon het duo 10382 en 10386 nogmaals worden vastgelegd, nu bij het verlaten van de culturele hoofdstad Leeuwarden op weg naar Sneek als trein 37037. Direct rechts van de trein is de rooms-katholieke St. Dominicuskerk uit 1937 in de Vosseparkwijk van Leeuwarden te zien. Rechts daarvan zijn de geel/groene silo's van betoncentrale Mebin duidelijk herkenbaar. Wie goed kijkt ziet daarnaast de Oldehove, een scheve vrijstaande kerktoren, een van de meest bezochte bezienswaardigheden van Leeuwarden. Geheel rechts op de foto is niet te missen de inmiddels wereldberoemde Achmea-toren. Gezichtsbepalend voor Leeuwarden en in de verre omtrek van de Friese hoofdstad te zien. Omdat vanaf 20 augustus de scholen in Limburg weer beginnen is het materieel daar weer nodig voor de altijd enorm drukke spitsen. Gezien er rond Groningen op zondag veelal een uurdienst wordt gereden is het overbodige materieel zaterdagavond vanuit Groningen naar Leeuwarden overgebracht en waardoor de Limburgse stellen niet meer nodig waren. Daarop vertrokken de vier Limburgse GTW-stellen op zondagochtend 19 augustus 2018 weer uit Leeuwarden terug naar Nijmegen. Net buiten Leeuwarden ter hoogte van Wirdum, konden de 10382, 10386, 10387 en 10384 worden vastgelegd als trein 82521 richting Zwolle. Op de achtergrond zal over enkele jaren het nieuwe station Leeuwarden Werpsterhoek gebouwd worden. | ||
ziggyziggyziggy | zondag 19 augustus 2018 @ 23:47 | |
Nou... dit was op NCBG. Daar leggen machinisten zelf hun wissels om. | ||
MTL | maandag 20 augustus 2018 @ 00:25 | |
Hoe krijgt ie dat voor elkaar dan? | ||
Peterselieman | maandag 20 augustus 2018 @ 00:37 | |
Zal zoiets wel geweest zijn: ICM moet naar putspoor en machinist gooit per ongeluk het wissel naar het tankspoor om ipv eentje verderop | ||
derLudolf | maandag 20 augustus 2018 @ 06:37 | |
Kunnen ze veel doen in zo'n putspoor? Of is het puur voor inspectie? Iets zwaars vervangen lijkt me een gemartel in een put. | ||
Peterselieman | maandag 20 augustus 2018 @ 09:31 | |
inspectie en vervangen kleine onderdelen, zodat een trein niet direct langs de werkplaats in Onnen hoeft. Gebeurt op veel plaatsen in het land. | ||
Maegrim | maandag 20 augustus 2018 @ 12:19 | |
"wegbekendheid" | ||
MTL | maandag 20 augustus 2018 @ 12:31 | |
Wat is dat? | ||
Salatrel | maandag 20 augustus 2018 @ 12:40 | |
je weet wel die automatisch gegenereerde certificaatjes die nog lange tijd ondertekend werden door nanouke van 't riet | ||
Maegrim | maandag 20 augustus 2018 @ 13:05 | |
NSR pipoos die op de watergraafsmeer komen weten alleen de weg op de eerste 300 meter perronspoor, dan komen ze een S-bord tegen en zijn ze het spoor bijster | ||
MTL | maandag 20 augustus 2018 @ 13:12 | |
Ja joh, verder wil je echt niet gaan. Dan moet ik namelijk dat hele pokkeeind weer terug lopen. Dat laat ik graag aan anderen over | ||
ziggyziggyziggy | maandag 20 augustus 2018 @ 19:29 | |
Niet zoiets. Precies dat. | ||
derLudolf | maandag 20 augustus 2018 @ 20:56 | |
Dan vast ook in Zwolle. Is me nooit opgevallen | ||
MTL | maandag 20 augustus 2018 @ 21:45 | |
Vanochtend was de eerste dag dat er een 9-rijtuigstam gepland in de ICd rondreed, specifiek voor de vroege spitstrein van 7:15 uit Breda. De rest van de dag ging goed, tot er een andere trein in de spanningssluis terecht kwam en daar een paar uur heeft gestaan. Nu klopt uiteraard de omloop voor geen meter meer en loopt die 9-rijtuigstam in Amsterdam uit. Ik ben benieuwd of ze het doorhebben (ik heb ze nog gewaarschuwd) en vannacht de reservemachinist op pad gaan sturen voor een overbrengingsrit | ||
Bitlord | maandag 20 augustus 2018 @ 22:20 | |
Is dat niet wat zonde van de stroom en kosten van 2 dergelijke ritjes om 2 of 3 rijtuigjes extra te bieden? Wat extra capaciteit is fijn maar ik verwacht ook weer dat NS zuinig om gaat met beschikbare middelen. | ||
James1988 | maandag 20 augustus 2018 @ 22:36 | |
Het is nodig. De 907 (7:15 uit Breda, 7:41 uit Rotterdam) is één van de drukste ICd's in de ochtendspits, en nu de 1000 1x per uur is vervangen door de Benelux is het voor Rotterdammerts ook al een stukje moeilijker om een plekje te bemachtigen. De 9211, de eerste Benelux van de dag, rijdt een kwartier na de 907 en zal ook al goed vol zitten met Belgen en Brabanders die richting Schiphol willen. | ||
MTL | maandag 20 augustus 2018 @ 22:59 | |
Jemig. Na 2 uur op Breda te hebben gestaan met dat 9-wagengeval mocht ik eindelijk weer richting Rotterdam terug. Kom ik op Rotterdam aan, klinkt de omroep: "Door een defecte trein...". Er zijn serieus twee treinen over de HSL geweest na de vorige verstoring en de derde trein (die achter mij aan ging) staat weer stil Wanneer gaan die lui nu eens leren rijden | ||
ziggyziggyziggy | maandag 20 augustus 2018 @ 23:02 | |
Vanmorgen aanrijding golftas bij Geldermalsen. Mcn voelde klap, liep terug om te kijken en kwam tientallen golfballetjes tegen. | ||
James1988 | maandag 20 augustus 2018 @ 23:05 | |
| ||
Adrie072 | dinsdag 21 augustus 2018 @ 12:08 | |
Ontslagen bij NedTrain: ’Collega’s stonden te huilen’ Margot Klompmaker18 aug. 2018 Haarlems Dagblad ,,Collega’s stonden te huilen. Sommigen zitten overspannen thuis. Mannen van in de zestig jaar, die hier altijd tot volle tevredenheid hebben gewerkt. NedTrain heeft ze van de ene dag op de andere afgedankt.’’ John Kaandorp (56) uit Limmen kan nog boos worden als hij erover praat. De oud-leidinggevende bij de werkplaats van NedTrain in Haarlem is zelf ook ontslagen. ,,Niet omdat ik niet voldeed, maar omdat ik weigerde een totaal overbodige opleiding te volgen.’’ Er is grote onrust ontstaan onder werknemers van NedTrain. Werknemers van het onderdeel van NS worden verplicht een opleiding te volgen. Wie dat niet kan, tussentijds afvalt of zakt voor het examen, wordt boventallig verklaard en moet eruit. FNV Spoor wil een rechtszaak aanspannen tegen NS en roept gedupeerden op zich bij de bond te melden. ,,Mensen kunnen geen kant op, ze moeten wel meedoen aan de opleiding want ze hebben gezinnen en een hypotheek’’, vertelt John Kaandorp. ,,De leiding deelde ijskoud mee dat de opleiding was afgesproken met de vakbonden en groepscommissie. Het was allemaal zeer intimiderend.’’ Kaandorp werd juni vorig jaar bij NedTrain aangenomen als leidinggevende op de afdeling revisie van wielstellen en assen. ,,Mijn opleiding is op mbo 3-niveau. Mijn kwalificaties waren voldoende voor een leidinggevende functie.’’ Kaandorp was teamcoördinator. ,,Maar omdat ik houd van sleutelen was ik ook actief op de werkvloer.’’ De ellende voor het NedTrainpersoneel begon ruim een maand geleden, vertelt Kaandorp. ,,We kregen opeens te horen dat we allemaal een opleiding moesten volgen, vergelijkbaar met mbo2. Ik heb mbo3, maar moest ook aan de bak. Terwijl ik een jaar geleden nog de juiste papieren had!’’ Volgens Kaandorp eist NedTrain dat alle werknemers vanaf september de opleiding allround constructie medewerker gaan volgen bij het ROC. ,,Deze opleiding heeft geen raakvlak met de werkzaamheden op de afdeling draai- en wielstellen waar ik werkte. De opleiding duurt 3 jaar en je moet hem volgen tijdens je werktijdverkortingsdagen. Dit is in strijd met de cao. Als je weigert zoals ik, vlieg je eruit. Ook moesten mensen eerst een test doen. Wie daarvoor zakte kon ook meteen vertrekken.’’ Niet nodig, volgens Kaandorp slaan de eisen van NedTrain nergens op. ,,NS zadelt met name oudere werknemers op met een groot probleem. Je verplicht mensen van boven de 60 jaar om nog eens drie jaar in de schoolbanken te gaan zitten. En waarom? Voor de werkzaamheden is de opleiding niet nodig. Mensen die veertig jaar perfect werk hebben afgeleverd worden nu opeens afgeserveerd. Logisch dat mensen op tilt sloegen, stonden te huilen en nu overspannen thuis zitten. Ook jongere mensen durven niet te weigeren. Nee zeggen is geen optie.’’ De FNV vindt de gang van zaken onacceptabel. FNV-bestuurder Christa Burger: ,,We hebben geen enkele afspraak met NS over de opleiding gemaakt. Het is prima als aan nieuw personeel eisen worden gesteld. Maar voor personeel dat er al langer zit en goed werk aflevert moet je een uitzondering maken, vinden wij. Er komen genoeg oudere treinen binnen waar zij ervaring mee hebben.’’ Volgens de NS zijn in 2011 gewijzigde opleidingseisen vastgesteld. ,,Er zijn in de afgelopen jaren veel nieuwe, modernere treinen met meer geavanceerde techniek gekomen’’, aldus een woordvoerster. ,,Er is gezocht naar een opleiding die het beste aansluit bij de werkzaamheden van NedTrain. Het is praktisch niet uitvoerbaar om ouder personeel alleen werkzaamheden aan bepaalde treinen te laten uitvoeren.’’ Volgens het bedrijf kan personeel ’in de tijd van NS’ de opleiding volgen. Ook worden werknemers die binnen 2 jaar na afronding van de opleiding met pensioen gaan, op verzoek vrijgesteld van de opleiding, aldus NS. Volgens John Kaandorp heeft NedTrain alleen al in Haarlem tientallen personeelsleden gedupeerd. ,,Bij commentaar of tegengas werd ik bedreigd, evenals collega’s. Toen ik een collectief wilde samenstellen van getroffen medewerkers moest ik zo snel mogelijk van het terrein af.’’ John Kaandorp bestrijdt de argumenten van NS. ,,De opleiding die wordt aangeboden is all round constructie medewerker en heeft raakvlakken met andere onderdelen van treinen, maar niet met de afdeling draai- en wielstellen.’’ Ook klopt het volgens Kaandorp niet dat personeel de opleiding volgt in de baas zijn tijd. ,,Je moet naar school op de dagen dat je een werktijdverkorting hebt gekregen. Je bent minder gaan werken en je krijgt dus minder salaris. Nu moeten mensen op die dagen verplicht naar school.’’ | ||
Goverman | dinsdag 21 augustus 2018 @ 13:50 | |
Beetje een vreemd verhaal en redelijk eenzijdig belicht ook. Ik ben benieuwd wat de CNV hiervan vindt en misschien ook wel de VVMC ( hoewel dit niet hun doelgroep is). De reactie van NS staat enerzijds haaks op de beweringen van de NedTrainers, anderzijds lijkt het erop alsof NS (NedTrain) al grotendeels aan de beweringen van de monteurs tegemoet komt. Inhoudelijk gezien kan ik snappen dat NS en baseline opleidingsniveau wil waarborgen om te voorkomen dat je later het verwijt krijgt te weinig aan opleidingen te hebben gedaan. Dan zal de FNV ook van zich laten horen. Misschien zit het in het subtiel brengen dat je in de categorie uitzonderingen valt in plaats het weigeren te noemen? | ||
b2py | dinsdag 21 augustus 2018 @ 19:19 | |
De trein | ||
b2py | dinsdag 21 augustus 2018 @ 19:22 | |
Geen treinen rondom Amsterdam - Schiphol tot einde dag.. LOL | ||
James1988 | dinsdag 21 augustus 2018 @ 19:22 | |
De hele post ligt eruit. | ||
b2py | dinsdag 21 augustus 2018 @ 19:33 | |
James1988 | dinsdag 21 augustus 2018 @ 19:36 | |
Tsja, shit happens. Op de A27 van Utrecht richting Gorinchem was er een paar weken geleden ook een mooie storing. Na een ongeluk in het begin van de middag hadden ze de rechterrijstrook afgekruist, toen het ongeluk eenmaal was opgeruimd lukte het niet meer om de rode kruizen weg te krijgen. En toen begon de avondspits, met als gevolg een file vanaf Almere tot Gorinchem ofzo https://www.ad.nl/riviere(...)he-storing~a4eeb2e4/ [ Bericht 17% gewijzigd door James1988 op 21-08-2018 19:41:56 ] | ||
hemarookworst | dinsdag 21 augustus 2018 @ 19:43 | |
vervelend man | ||
b2py | dinsdag 21 augustus 2018 @ 19:48 | |
Nouja, het sneue is dat je nu al vast zit je de rest van de avond met de trein gewoon niet meer wegkomt. Soort van duidelijkheid maar ook wel een hele hoop wanhoop.. | ||
KingRoland | dinsdag 21 augustus 2018 @ 20:04 | |
Dat is gewoon normaal hoor. Verder nog iets? Het is pas nieuws als er geen storing is rond Schiphol/Amsterdam | ||
DeaDLocK2K | dinsdag 21 augustus 2018 @ 20:05 | |
Wat ligt eruit precies aan de post? | ||
Peterselieman | dinsdag 21 augustus 2018 @ 20:12 | |
storing is opgelost. De chaos morgen pas | ||
b2py | dinsdag 21 augustus 2018 @ 20:14 | |
STORING VERHOLPEN ProRail meldt dat de grote treinstoring in Amsterdam en omstreken is verholpen. "De systemen werken weer." Onduidelijk is nog wat dit betekent voor het treinverkeer. Een ProRail-medewerker noemt het "een ingewikkeld proces" om het treinverkeer weer op te starten. | ||
b2py | dinsdag 21 augustus 2018 @ 20:39 | |
| ||
Dr_Flash | dinsdag 21 augustus 2018 @ 20:39 | |
Is tenminste eerlijk | ||
James1988 | dinsdag 21 augustus 2018 @ 20:45 | |
Het bericht op ns.nl is 7 minuten geleden bijgewerkt, men meldt nog altijd dat er niks kan rijden door een storing. | ||
Peterselieman | dinsdag 21 augustus 2018 @ 20:46 | |
en het is weer stuk | ||
James1988 | dinsdag 21 augustus 2018 @ 20:51 | |
Daar gaan we morgen ook nog lol van hebben met al dat misplaatst materieel. | ||
dennistd | dinsdag 21 augustus 2018 @ 20:58 | |
Mijn auto staat hier (hopelijk) nog gewoon voor de deur voor de 1000+ kilometer morgen | ||
James1988 | dinsdag 21 augustus 2018 @ 20:59 | |
Wat ga je doen? Ritje naar Zweden? | ||
dennistd | dinsdag 21 augustus 2018 @ 21:15 | |
Nee, ik ga terug naar huis, al is het wel noordwaarts (en ook een flink eind westwaarts) Plaatje van vandaag, snel ff bewerkt: | ||
James1988 | dinsdag 21 augustus 2018 @ 21:16 | |
Zeer fraai. Which reminds me, ik heb nog honderden foto's uit te zoeken van mijn laatste bezoekje aan Engeland en Wales (afgelopen mei). Nog geen zin in gehad. | ||
dennistd | dinsdag 21 augustus 2018 @ 21:19 | |
Ik heb er van de afgelopen 9 dagen ook 1500+. En dat was nog niet eens een trein-only vakantie, maar gewoon eentje met de familie waarin ik een paar extra treindingen opgenomen heb voor mezelf. | ||
Surveillance-Fiets | dinsdag 21 augustus 2018 @ 21:35 | |
ze hebben, serieus, nog een boel oude systemen draaien op Unix. | ||
James1988 | dinsdag 21 augustus 2018 @ 21:36 | |
RWS? Of ProRail? Verbaast me overigens niets, als iets naar volle tevredenheid functioneert moet je het lekker laten draaien. | ||
b2py | dinsdag 21 augustus 2018 @ 21:39 | |
RWS | ||
DeaDLocK2K | dinsdag 21 augustus 2018 @ 21:40 | |
Unix is niet per definitie oud. Als het een recente HP-UX draait is het hypermodern bijvoorbeeld. Valt BSD niet ook onder Unix? Heel veel fabrikanten van systeemkritische componenten zoals switches en routers, kiezen een BSD als onderliggend OS. Het uitgangspunt is serieus geharde beveiliging op alle vlakken. Maar ik gok dat het inderdaad oude meuk is. Maar ja, zoiets vervangen..... bij de Belastingdienst hebben ze er wel wat ervaring mee geloof ik. | ||
Peterselieman | dinsdag 21 augustus 2018 @ 21:43 | |
op veel meer plekken draait oud spul en dat hoeft niet per se slecht te zijn | ||
Peterselieman | dinsdag 21 augustus 2018 @ 21:46 | |
Er is weer een IC Direct vanuit Amsterdam naar je onderweg, James | ||
DeaDLocK2K | dinsdag 21 augustus 2018 @ 21:48 | |
Ding gaat vast stuk onderweg. | ||
Surveillance-Fiets | dinsdag 21 augustus 2018 @ 21:52 | |
RWS inderdaad. Nee uiteraard, helemaal mee eens. Ging mij er meer om dat het dus al sinds de jaren 80 of zo draait en dus best gevoelig kan zijn voor mensen die niet echt weten wat ze doen. diverse partijen die allemaal 'iets' doen en hun ogen dicht doen en drie keer met hun hielen klikken als ze op enter drukken. | ||
James1988 | dinsdag 21 augustus 2018 @ 21:55 | |
| ||
DeaDLocK2K | dinsdag 21 augustus 2018 @ 21:56 | |
Als mensen er met dezelfde frequentie aan blijven werken en kennis wordt goed overgedragen dan zit dat wel snor. Het gros van de developers hebben een jaar later al zoiets van "wtf is deze gast aan het doen?" als ze naar hun eigen code kijken. Maar je hebt een punt, als die kennisoverdracht uien snijden is, en ze hebben het vaak genoeg in het verleden kut afgehandeld, dan krijg je dat. | ||
Surveillance-Fiets | dinsdag 21 augustus 2018 @ 21:57 | |
de Oosterscheldekering draait ook nog op de originele systemen. heb er zelf overigens geen verstand van verder, heb een kennisje zeg maar. | ||
James1988 | dinsdag 21 augustus 2018 @ 21:58 | |
De besturing daarvan is toch ooit gebouwd door CMG, wat later via LogicaCMG/Logica is opgegaan in CGI? | ||
Surveillance-Fiets | dinsdag 21 augustus 2018 @ 22:03 | |
https://www.cginederland.(...)mt-zeeuws-achterland | ||
James1988 | dinsdag 21 augustus 2018 @ 22:07 | |
Dan herinnerde ik het me toch goed. Een paar jaar geleden heb ik veel samengewerkt met een paar CGI'ers, die vertelden over zulke dingen. Zij hebben ook Burgernet gebouwd, het was best leuk om daar eens wat technische details over te horen | ||
ziggyziggyziggy | woensdag 22 augustus 2018 @ 01:21 | |
Niks mis met Unix. En dat het 40 jaar geleden al bestond, maakt het niet gelijk oude meuk. Windows bestond 30 jaar geleden ook al trouwens. | ||
Fred | woensdag 22 augustus 2018 @ 01:48 | |
Ik denk dat je kennisje niet goed gekeken heeft | ||
Fred | woensdag 22 augustus 2018 @ 01:52 | |
Met die oude systemen is vaak niks mis, met de hedendaagse programmeur daarentegen... | ||
Surveillance-Fiets | woensdag 22 augustus 2018 @ 07:37 | |
ah zonde! Dacht een leukigheidje te weten. Excuus | ||
Doc__Zenith | woensdag 22 augustus 2018 @ 08:52 | |
OpenVMS is het bsturingssysteem waar de automatisering mee begonnen is en daar draait nog een klein deel op. Dat systeem is up-to-date, want anders geen support van de leverancier. Het grootste deel draait echter op Linux en is de afgelopen 10/15 jaar (nieuw) ontwikkeld. | ||
Doc__Zenith | woensdag 22 augustus 2018 @ 09:01 | |
Dat valt wel tegen, de kosten om de systemen van toen nog steeds actief te houden zijn schrikbarend veel hoger. Nieuwe hardware is beperkt in keuze en extra duur, evenals middleware met bijbehorende kennis. Daarnaast zie je ook dat de beheerpartij ouder wordt en moeilijk aangevuld kan worden evenals dat de testpartij minder de bestaande tools kan gebruiken. | ||
DeaDLocK2K | woensdag 22 augustus 2018 @ 09:20 | |
Er wordt gewerkt aan een x86-64 versie. | ||
Doc__Zenith | woensdag 22 augustus 2018 @ 12:38 | |
Dat klopt, echter de beslissing voor een systeem met toekomst voor ProRail moest in 2011/2012 komen om het systeem uitgefaseerd te hebben in 2020 voor de bedrijfskritische software. Toen wilde HP het bij Itanium laten en ermee stoppen, pas later kwam die x86-versie. De keuze werd toen Linux. Er was toen al het nodige op Linux, dus dat was sowieso beter, maar vanaf dat moment was er geen weg meer terug. | ||
Dr_Flash | woensdag 22 augustus 2018 @ 16:57 | |
| ||
DeaDLocK2K | woensdag 22 augustus 2018 @ 17:45 | |
Ik gok dat het geen 32.000 maar 32767 of 32768 keer was ON ERROR GOTO 100. | ||
Mr_Klaasje | woensdag 22 augustus 2018 @ 17:45 | |
Dat systeem is sinds 2006 actief en heeft die actie inmiddels miljoenen keren uitgevoerd. Grappig dat het nu een keer mis gaat. Hoewel het natuurlijk sneu is dat hierdoor alles plat gaat. | ||
DeaDLocK2K | woensdag 22 augustus 2018 @ 17:46 | |
Het is echt een klassiek staaltje dom programmeerwerk. | ||
Dr_Flash | woensdag 22 augustus 2018 @ 17:47 | |
Ja dat lijkt me duidelijk Het is vooral een staaltje niet met ALLE eventualiteiten, hoe zeldzaam ook, rekening kunnen houden. | ||
Mr_Klaasje | woensdag 22 augustus 2018 @ 17:49 | |
Ik schat zo in dat er op die plek een rijweginstelling geprobeerd wordt te maken. De reguliere software probeert dat ook net zo lang totdat dit niet door de treinbeveiliging in het spoor wordt tegengehouden. Wat dat betreft is het vooral bijzonder dat het systeem dan blijft hangen in plaats van in de loop blijft totdat het anders wordt. | ||
Dr_Flash | woensdag 22 augustus 2018 @ 17:51 | |
Nou ja dat dus. En dat gaan ze nu dus oplossen. Gevalletje "Oops. You did something we didn't think of." | ||
DeaDLocK2K | woensdag 22 augustus 2018 @ 17:55 | |
Je hoeft niet eens rekening te houden met deze specifieke eventualiteit. Aan het begin van de functie of subroutine of whatever ze gebruiken, is een algemene error-afhandelingsprocedure. Die had vervolgens alleen een exceptie hoeven gooien "unable to determine path". Zelfs OpenTTD doet het beter dan ProRail | ||
Dr_Flash | woensdag 22 augustus 2018 @ 17:59 | |
ja de error capture had wat minder amateuristisch gekund idd. Maar hey hoe oud is dat systeem nou? | ||
Peter | woensdag 22 augustus 2018 @ 18:36 | |
Duidelijk nog niet geheel volwassen? | ||
Dr_Flash | woensdag 22 augustus 2018 @ 19:57 | |
Nee maar ja, vind jij jezelf volwassen? Vind ik mezelf volwassen? | ||
James1988 | woensdag 22 augustus 2018 @ 20:15 | |
Als het de eerste keer in 12 jaar is dat dit specifieke probleem optreedt vind ik dat heel netjes hoor. | ||
DeaDLocK2K | woensdag 22 augustus 2018 @ 20:19 | |
Ja dat is ook zo. | ||
Dr_Flash | woensdag 22 augustus 2018 @ 20:28 | |
Maar laten we niet zo ver gaan als die winkeldief tot een soort held te verklaren okee? | ||
James1988 | woensdag 22 augustus 2018 @ 20:31 | |
De winkeldief zorgde er slechts onbedoeld voor dat de juiste omstandigheden werden gecreëerd. | ||
DeaDLocK2K | woensdag 22 augustus 2018 @ 23:12 | |
Dr_Flash | donderdag 23 augustus 2018 @ 12:30 | |
dennistd | donderdag 23 augustus 2018 @ 14:22 | |
🎶 Es steht ein Pferd im Zug 🎶 🎶 Ja ja ein Pferd im Zug 🎶
| ||
derLudolf | donderdag 23 augustus 2018 @ 15:36 | |
Von Fraulein Jansen? | ||
DeaDLocK2K | donderdag 23 augustus 2018 @ 20:47 | |
Er staan steeds meer mensen op die RB naar Bielefeld te wachten valt me op. Misschien omdat het nu vakantie is maar het ik hoorde vandaag toch zeker 11 mensen Duits keuvelen bij spoor 11. | ||
b2py | donderdag 23 augustus 2018 @ 20:50 | |
Waarheen? | ||
DeaDLocK2K | donderdag 23 augustus 2018 @ 20:55 | |
Ja, dus, vanmiddag vroeg iemand aan een BOA van Blauwnet waar de trein naar Bielefeld ging terwijl ik er langs liep en ik zei "lol, fake city" uit reflex en de Duitser moest lachen. | ||
b2py | donderdag 23 augustus 2018 @ 20:57 | |
pitboer | donderdag 23 augustus 2018 @ 21:47 | |
Ligt het aan mij of worden er steeds meer vrachtwagen-trailers per spoor vervoerd? | ||
derLudolf | donderdag 23 augustus 2018 @ 21:47 | |
Kwam dit laatst tegen. Dat thema van het eeuwfeest http://m.spiegel.de/eines(...)m-held-a-968319.html | ||
derLudolf | donderdag 23 augustus 2018 @ 21:49 | |
Tekort aan chauffeurs, drukte op de wegen en stijgende brandstofprijzen, zou best kunnen dus. | ||
pitboer | donderdag 23 augustus 2018 @ 21:50 | |
Oki. | ||
Dr_Flash | zaterdag 25 augustus 2018 @ 11:57 | |
| ||
b2py | zondag 26 augustus 2018 @ 11:16 | |
Niet meer het blaadjesseizoen of herfstseizoen, nee het forensenseizoen | ||
greavy | zondag 26 augustus 2018 @ 11:28 | |
Er rijden heel veel containertreinen van- en naar Rotterdam, maar ook een toenemend aantal trailertreinen. Vanaf Rotterdam zijn de 2 bekendste treinen de Novara-shuttle naar Novara gereden door SBB Cargo (van/naar Europoort met aansluiting boot naar Engeland) en de Poznan-shuttle die uiteraard naar Polen gaat, ook van- en naar Europoort met aansluiting op dezelfde boot. | ||
TjjWester | zondag 26 augustus 2018 @ 13:55 | |
Kan iemand mij uitleggen waarom de noord/zuidlijn een negatief effect heeft op de ns treinen? Het zou voor extra drukte zorgen maar ik zie niet waarom. We hebben de tradionele septemberdrukte maar wat de nieuwe metrolijn daarmee te maken heeft ontgaat me. | ||
James1988 | zondag 26 augustus 2018 @ 14:01 | |
Reizigers die eerst via Amsterdam Centraal reisden en daar overstapten op de tram, zullen nu eerder geneigd zijn om via Amsterdam Zuid te reizen als ze daardoor sneller op hun bestemming zijn (bijvoorbeeld Vijzelgracht). Omgekeerd hetzelfde: iemand die in de Pijp woont en naar Schiphol moet, zal nu eerder voor Amsterdam Zuid kiezen. | ||
pitboer | zondag 26 augustus 2018 @ 14:45 | |
Bedankt voor je antwoord. Maakt een hoop duidelijk zo. | ||
Darkwing_Duck | maandag 27 augustus 2018 @ 08:32 | |
Vrij vertaald: We zijn vergeten voor een week de dienstregeling van de RER A in de planner(s) te zetten | ||
James1988 | maandag 27 augustus 2018 @ 09:39 | |
Oeps | ||
Goverman | maandag 27 augustus 2018 @ 11:43 | |
Vandaag is de IC Zwolle-Enschede gaan rijden! | ||
Dr_Flash | maandag 27 augustus 2018 @ 11:46 | |
de Trans-Overijssel-Express? | ||
spectrumanalyser | maandag 27 augustus 2018 @ 13:48 | |
afgelopen weekend weer fijn met de bus meegeweest in Uitgeest. een buschauffeur kwam heel uit Wolvega, met nog maar net z'n groot rijbewijs. de sfeer zat er wel goed in. de vraag die mij bij is gebleven; waar is er precies gewerkt aan het spoor. iig niet in Uitgeest en Castricum. | ||
dennistd | maandag 27 augustus 2018 @ 13:51 | |
Volgen Tubantia doet ie er 48 minuten over: https://www.tubantia.nl/e(...)-eindelijk~a216adb0/ Zo zie je maar weer wat een leugens de krant (en dan vooral die krant) in het land brengt: hij doet er in beide richtingen toch echt 50 minuten over.... | ||
Goverman | maandag 27 augustus 2018 @ 14:12 | |
Tja, 2 minuten bezijden de planmatige waarheid... Er zijn inderdaad rectificaties om minder geplaatst. Het is in ieder geval een veel beter product dan de stopper die NS reed tussen Zwolle en Enschede (lang geleden). | ||
DeaDLocK2K | maandag 27 augustus 2018 @ 17:12 | |
Negen maanden geleden is toch niet zo lang? | ||
DeaDLocK2K | maandag 27 augustus 2018 @ 17:14 | |
Doortrekken naar Steenwijk dan maar? | ||
DeaDLocK2K | maandag 27 augustus 2018 @ 17:15 | |
Toch een beetje het Hoogeveen van Overijssel. Niemand wil er wonen en Overijssel zit er ook niet echt op te wachten. | ||
BLS | maandag 27 augustus 2018 @ 20:40 | |
Inderdaad. Man man man, met dat DM'90 wat niet vooruit te branden was. Toen de elektrische Flirts gingen rijden was het al een flinke verbetering en nu met de IC erbij al helemaal! | ||
James1988 | maandag 27 augustus 2018 @ 20:46 | |
Complimenten aan Blauwnet, de enige "vervoerder" in ons land die maarliefst 4 treinsoorten kent: stoptrein, sneltrein, sprinter én intercity. | ||
b2py | maandag 27 augustus 2018 @ 20:48 | |
Mr_Klaasje | maandag 27 augustus 2018 @ 22:23 | |
Sprinter, intercity, intercity international, intercity direct, intercity direct international, iemand? | ||
JDude | maandag 27 augustus 2018 @ 22:31 | |
De trein Breda-Brussel staat als NS International Intercity Direct in de reisplanner, niet als ICDI. | ||
BLS | maandag 27 augustus 2018 @ 22:37 | |
Met de RegionalBahnen tot Oldenzaal en Glanerbrug meegerekend zijn het er eigenlijk 5. | ||
James1988 | maandag 27 augustus 2018 @ 22:41 | |
Intercity International en Intercity Direct International staat niet zo op de borden, dat zijn gewoon IC en ICd van de vervoerder NS International Landelijk zijn er Sprinter, IC en ICd. En HSTs, maar die rijden onder eigen merknaam en hebben een aparte tariefstructuur. Behalve als de trein van/naar/via Den Haag HS gaat, dan is het een Intercity | ||
DeaDLocK2K | maandag 27 augustus 2018 @ 22:44 | |
Heimwee express, speciale trein. | ||
Dr_Flash | maandag 27 augustus 2018 @ 22:44 | |
Ik moet bij Blauwnet nog steeds denken aan een soort internetprovider voor Indonesiërs | ||
BLS | maandag 27 augustus 2018 @ 22:48 | |
Ik vind het meer klinken als een intranet van de politie Eigenlijk wel raar dat er binnen Blauwnet zowel sprinter/intercity als stop-/sneltrein bestaan. Misschien heeft het ermee te maken dat onze Duitse vrienden van Arriva niet zo veel hebben met die NS-namen. Ik zie het nog wel gebeuren dat er RegioTreinen en RegioExpressen naar Emmen rijden... | ||
DeaDLocK2K | maandag 27 augustus 2018 @ 22:49 | |
Hihihi, vind ik leuk | ||
dennistd | maandag 27 augustus 2018 @ 22:51 | |
Volgend jaar doen we geen nieuwjaarsrondje maar een voorjaarsrondje omdat zeker het buitenland heel moeilijk te plannen is zo kort na de dienstregelingwissel. Omdat het dan nog wel erg lang duurt (ergens rond eind maart) en het steeds langer wordende rondje ook steeds duurder wordt (en daarmee voor sommigen te duur) hierbij een nieuw rondje: het najaarsrondje. Op een zondag in oktober (7, 14 of 28) gaan we naar Duitsland voor een eendaags rondje. We vertrekken om 10.28u uit Nijmegen en zijn om 19.36u terug in Heerlen. De kosten zijn ongeveer ¤25 voor Nijmegen-Heerlen. Heen- en terugreis niet inbegrepen dus. Genoeg gelul, hier de route die gereden gaat worden: We zullen gebruikmaken van de bus ( ), Lint41, Talent2, Lint81, MAN-Schienenbus, opnieuw een bus ( ), RegioSprinter/RegioShuttle/Lint54 en 2x Talent. Even wat plaatjes van anderen omdat ik er zelf ook nog niet ben geweest: | ||
dennistd | maandag 27 augustus 2018 @ 22:51 | |
Wie heeft er zin om mee te gaan met dit rondje? En welke van de drie dagen zou je kunnen of heeft je voorkeur? 7 oktober - dennistd - Dr_Flash - Bitlord - James1988 14 oktober - dennistd - Peterselieman - Bitlord - James1988 28 oktober - dennistd - Dr_Flash - Peterselieman [ Bericht 25% gewijzigd door dennistd op 28-08-2018 00:51:48 ] | ||
BLS | maandag 27 augustus 2018 @ 22:55 | |
Is het een trein? Of is het een tram? | ||
dennistd | maandag 27 augustus 2018 @ 22:59 | |
Het is echt een trein Gewoon midden over het dorpsplein heen | ||
Dr_Flash | maandag 27 augustus 2018 @ 23:01 | |
Ik kan 7 okt of anders 28 op zich nog wel
| ||
Peterselieman | maandag 27 augustus 2018 @ 23:02 | |
ik heb er wel zin in, al zal de 7e oktober mij niet gaan lukken | ||
BLS | maandag 27 augustus 2018 @ 23:06 | |
Niet te geloven! | ||
dennistd | maandag 27 augustus 2018 @ 23:15 | |
Nou ja, Syntus/Keolis heeft natuurlijk zelf ook nog steeds een stoptrein (Oldenzaal-Zutphen). | ||
Bitlord | dinsdag 28 augustus 2018 @ 00:08 | |
Ik doe mee, maar niet op 28 oktober. | ||
James1988 | dinsdag 28 augustus 2018 @ 00:31 | |
7-10 en 14-10 kan ik, 28-10 niet. Had je ook al ergens iets gepland voor avondeten? Gaffel am Dom? | ||
dennistd | dinsdag 28 augustus 2018 @ 00:50 | |
Er is helaas niet echt tijd voor het avondeten in te plannen door zeer lage frequenties (tot 1x per drie uur zelfs). Het wordt een snelle hap ergens tussen 13.18u en 13.46u in Köln dit keer. Bier valt ook wel mee te nemen voor onderweg denk ik, gewoon net als de gemiddelde Duitse voetbalsupporter een kratje mee de trein in | ||
James1988 | dinsdag 28 augustus 2018 @ 00:54 | |
Iets om rekening mee te houden dus, en proviand inslaan | ||
Bitlord | dinsdag 28 augustus 2018 @ 08:28 | |
Dat moet inderdaad te regelen zijn. Allicht kunnen we iets op het perron laten bezorgen? Doet het goed op de foto's. | ||
BLS | dinsdag 28 augustus 2018 @ 15:11 | |
Dat is waar. Eigenlijk wel raar dat die niet ook gelijk Sprinter is gaan heten bij de start van Blauwnet. Maar wat niet is kan nog komen. | ||
b2py | dinsdag 28 augustus 2018 @ 17:20 | |
Wat is er mis gegaan met het nieuwjaarsrondje dan? | ||
dennistd | dinsdag 28 augustus 2018 @ 17:42 | |
Niks, maar het is gewoon heel lastig plannen zo kort na de dienstregelingwissel. Je wil namelijk zo vroeg mogelijk boeken vanwege de kosten, maar niet alle vervoerders starten gelijktijdig met de verkoop. Doorgaande tickets zijn daardoor pas (te) laat te boeken, en als het tweede deel wel boekbaar is loop je kans dat de eerste trein ineens niet meer rijdt of op hele andere tijden waardoor je trein 2 niet haalt. Daarom dus de verplaatsing naar eind maart / begin april. | ||
dennistd | dinsdag 28 augustus 2018 @ 17:44 | |
Je kunt hem ook hogesnelheidstrein noemen natuurlijk. De bus heet immers ook al metro | ||
b2py | dinsdag 28 augustus 2018 @ 17:47 | |
Ja dat snapte ik nog maar ging me meer om de kosten/reisduur etc? Is het een beetje uit zijn slof geschoten? | ||
dennistd | dinsdag 28 augustus 2018 @ 17:58 | |
Nou ja, het is natuurlijk van een ééndaags rondje in Nederland wat je met een kruidvatkaartje ¤15 kost naar een driedaags internationaal rondje met een totaalprijs van ¤200+ gegaan. Op zich niks mis mee, veel vinden dat juist geweldig, maar een goedkoop ééndaags rondje is óók leuk, en voor vrijwel ieders portemonnee. Daarom nu dus ook dit rondje. Belangrijkste vraag natuurlijk: ga je mee? | ||
James1988 | dinsdag 28 augustus 2018 @ 18:05 | |
En daarbij, waarom zou je het bij 1 rondje per jaar laten als je ook vaker kunt gaan? | ||
Dr_Flash | dinsdag 28 augustus 2018 @ 18:51 | |
Koud, donker, Fles is saggerijnig, alles is kut. Jwz. | ||
dennistd | dinsdag 28 augustus 2018 @ 18:53 | |
Nou ja, dat wel soms ja | ||
BLS | dinsdag 28 augustus 2018 @ 20:25 | |
Breng ze nou niet op ideeën... | ||
Fred | woensdag 29 augustus 2018 @ 08:25 | |
En dan willen ze in Europa dat we het vliegtuig laten staan en de trein nemen... | ||
DeaDLocK2K | woensdag 29 augustus 2018 @ 08:49 | |
Weet iemand hier waarom er bij Heino met 30 gepasseerd wordt door de IC? Is toch rechte baan? | ||
DeaDLocK2K | woensdag 29 augustus 2018 @ 09:09 | |
In Almelo staat een papa met z'n zoontje treinen te kijken.Papa op de knieën en wijzen naar onderdelen, zoontje staat intens te luisteren en te knikken. Heerlijk, takes me back <3 | ||
Mr_Klaasje | woensdag 29 augustus 2018 @ 09:39 | |
60 km/h in verband met het smalle perron. De provincie wilde voor een dubbeltje op de eerste rang. | ||
Goverman | woensdag 29 augustus 2018 @ 09:41 | |
Vanochtend is de onderdoorgang Hoofdstraat in Driebergen-Zeist geopend voor het wegverkeer. Daarmee is een van de gevaarlijkste en drukste overwegen in het land verleden tijd. Dagelijks stonden er files op de A12 door de dichtligtijden van de overweg (en de uitvoegstrook was bij de verbreding van de A12 al verlengd met een bufferbaan van ruim 1 km. lengte...). Met de verplaatsing van het busstation (vorig jaar), de nieuwe P+R-garage (april dit jaar) en nu dus het eerste deel van de ongelijkvloerse kruising wordt de rommelige situatie bij Driebergen-Zeist steeds beter! Nog twee jaar en het is helemaal klaar. De opening vanochtend was nogal vroeg: inloop vanaf 5:00, met koffie. Vanaf 5:15 wat toespraakjes bij de onderdoorgang, fietsende bestuurders die de openingshandeling doen, gevolgd door een treintje voor mindervalide bezoekers en een fanfareband waar het hele gezelschap achteraan mocht lopen. Na een rondje over het busstation, even wachten bij de gesloten de overweg aan de andere zijde van het station (die later ook nog verdwijnt) kwamen we weer terug bij de feesttent, alwaar ontbijt klaar stond en nog wat toespraakjes werden gehouden. Nu weer verder aan het werk... [ Bericht 28% gewijzigd door Goverman op 29-08-2018 10:11:04 ] | ||
Salatrel | woensdag 29 augustus 2018 @ 09:45 | |
lekker dan famfare voor je deur om 05:00 | ||
Goverman | woensdag 29 augustus 2018 @ 09:48 | |
Joh, na dat gehei en gedreun van de afgelopen tijd moet dit een zacht slaapmelodietje zijn geweest... Ik heb het idee dat een flink deel van de (direct) omwonenden ook bij de bijeenkomst aanwezig was (ze waren in ieder geval uitgenodigd). | ||
Mr_Klaasje | woensdag 29 augustus 2018 @ 10:26 | |
Een van de drukste klopt wel maar op de stellingname dat het een van de gevaarlijkste was valt een hele hoop af te dingen. De ontruiming (en dus de veiligheid) van de overweg zelf was vrij goed geregeld door het samenspel van de overweginstallatie en de verkeerslichten. Dat veroorzaakte alleen wel extra verkeershinder en inderdaad daarmee onveilige situaties elders. Maar de overweg zelf was niet onveilig. | ||
b2py | woensdag 29 augustus 2018 @ 10:47 | |
Geen schroef of in grond gevormde palen? | ||
Goverman | woensdag 29 augustus 2018 @ 10:47 | |
In mijn RWS-tijd stonden afritten in combinatie met overwegen altijd hoog in de ongevalscijfers. Vaak betrof het kop-staartaanrijdingen, soms met ernstige gevolgen (stilstaande auto's op uitvoegstrook waar andere auto's met behoorlijke snelheid tegenaan rijden). Met name Moordrecht en Zevenhuizen waren berucht, evenals Driebergen-Zeist. Al deze overwegen zijn dus weg (en daarmee dus ook de ongevalskansen op o.a. de A12). Daarom vind ik deze insteek een beetje flauw (en ietwat zurig). Deze overweg zorgde voor gevaarlijke situaties en is (daardoor) gevaarlijk. Dat je als gevolg van de dichtligtijden die deze overweg veroorzaakte wellicht niet door een trein wordt aangereden maar door een bus of een auto maakt dat niet anders... Ja, ook wel hoor. Maar er is wel geheid vorig jaar en de afgelopen dagen waren met name de sloopwerkzaamheden van de oude transfertunnel nogal luidruchtig. | ||
b2py | woensdag 29 augustus 2018 @ 10:59 | |
‘Geluidsarm bouwen’ opnemen in je eisenpakket | ||
Mr_Klaasje | woensdag 29 augustus 2018 @ 11:31 | |
Het is misschien een beetje zuur maar RWS meet bij dat onderwerp zelf ook met twee maten. Als het om trams bij de A10 of een overweg bij de A12 gaat dan moet dat worden opgelost door andere partijen (gemeente Amsterdam en ProRail). Tegelijkertijd zijn er al meer dan tien jaar problemen bij afstroom van de afrit Lelystad op de A6 waarvoor een extra halve aansluiting bij de N309 een hele hoop had kunnen schelen maar probeert RWS daar onderuit te komen omdat het niet in het plaatje past terwijl het qua turbulentielengten en bebordingsafstanden uitstekend zou voldoen. Zeg het maar... | ||
Salatrel | woensdag 29 augustus 2018 @ 11:45 | |
Lelystad moet je niet ontsluiten maar afsluiten. Liefst met een hoge muur | ||
dennistd | woensdag 29 augustus 2018 @ 12:07 | |
Was het maar zo'n feest: de plaatselijke snelheid is weliswaar 60km/h maar op de een of andere manier wordt er toch geel 4 getoond.... | ||
Mr_Klaasje | woensdag 29 augustus 2018 @ 12:28 | |
Dan is er geen doorgaande rijweg aanwezig. Slordig. | ||
Fred | woensdag 29 augustus 2018 @ 12:34 | |
RWS kan wel een extra afslag aanleggen, maar als de provincie het nergens op aan wil sluiten houdt het op. | ||
Goverman | woensdag 29 augustus 2018 @ 12:35 | |
Nou, het is m.i. vrij eenvoudig. Voor het benoemen dat een gevaarlijke overweg (of meer in jouw redenering: een overweg die tot gevaarlijke situatie elders leidt) is verdwenen en is vervangen door een onderdoorgang is het niet nodig om te zeggen dat 'er heel wat op af te dingen valt of de overweg gevaarlijk was'. Het belangrijkste is dat het ding er niet meer is en dat daarmee ook het knelpunt is verdwenen. Dat staat verder los van waar de oorzaak van een knelpunt ligt en wie het moet oplossen. In het geval van RWS of ProRail (bij interferentie tussen beide) is het uiteindelijk IenW (ofwel: het Rijk) die voor financiering zorgt. Dat is bij Driebergen-Zeist niet anders (nou ja, op een klein deel na dan). Dat RWS met twee maten meet kan ik uit jouw voorbeeld niet opmaken. De notie dat er een afstroomknelpunt is op de A6 betekent niet gelijk dat dat ook een veiligheidsknelpunt is. Sterker nog, er staat dagelijks een paar honderd kilometer aan file. Dat is niet allemaal onveilig. Maar, zoals gezegd ken ik de casus daar niet goed genoeg om een oordeel over te hebben . | ||
Mr_Klaasje | woensdag 29 augustus 2018 @ 12:36 | |
Die wilde wel, net als de gemeente. | ||
dennistd | woensdag 29 augustus 2018 @ 12:54 | |
Nou ja, die schijnt er dus wel te zijn, dat is het gekke... | ||
Mr_Klaasje | woensdag 29 augustus 2018 @ 12:55 | |
De tunnel bij Driebergen-Zeist was natuurlijk heel erg welkom voor de doorstroming. Daar ben ik het van harte mee eens. Verder is het project een nodig opstapje voor de spoorlijn voor PHS. Over de A6: ik weet niet of de noeuwe ontsluitingsweg van Lelystad Airport al af is en of die helpt maar in ieder geval was het een paar jaar terug een groot probleem. Ongeveer de helft van het verkeer verlaat bij de betreffende afrit de snelweg en daarmee kwamen op de hoofdrijbaan kilometers lange files die vaak ook terugsloegen tot aan de knardijk. Ter plekke zeer problematisch omdat de zichtlijnen door de dijk worden weggenomen. Het laat zoch raden dat er vaak kop-staartongevallen zijn geweest. Er is veel geld geinvesteerd in allerlei tussenoplossingen die het probleem niet oplosten terwijl een deel van het verkeer via een extra afrit leiden zeer goedkoop was geweest. De grond was al van het rijk, er was voldoende afstand t.o.v. andere afritten, provincie en gemeente wilden de afrit maar RWS bleef in het beleidsmatige argument hangen dat er niet teveel afritten op de snelweg mochten zijn. Dat is wat mij betreft niet zo sterk. | ||
Mr_Klaasje | woensdag 29 augustus 2018 @ 12:56 | |
Naja, het kan zijn dat die pas tot stand komt na het passeren van geel-4. Anders hebben ze iets anders gebouwd dan op de tekeningen staat. | ||
Goverman | woensdag 29 augustus 2018 @ 13:39 | |
RWS is soms weinig flexibel met beleid idd, soms ook ingegeven door IenW. Dat zou hier ook wel eens zijn, maar wie weet wil de provincie iets anders dan RWS en loopt het daarom spaak. Meer afritten werden trouwens wel ongewenst geacht door sommige diensten binnen RWS... Volgens mij is dat een beetje eigen aan infra beheerders, ook bon provincies en ProRail merk ik vaak een wat afhoudende en conservatieve houding. Dat vind ik in de basis een gezonde grondhouding, mits er wel afwijkingen mogelijk zijn. | ||
dennistd | woensdag 29 augustus 2018 @ 14:06 | |
Kennen jullie die mop van die metro die vorig jaar september moest gaan rijden? Dat wordt waarschijnlijk niet eerder dan volgend jaar.... http://nos.nl/l/2248033 | ||
James1988 | woensdag 29 augustus 2018 @ 14:55 | |
En wederom problemen met de beveiligingssoftware van Bombardier? | ||
Salatrel | woensdag 29 augustus 2018 @ 15:25 | |
Gezellig nog wat langer met de bus | ||
greavy | woensdag 29 augustus 2018 @ 17:37 | |
Dus. De baas vroeg vorige week of ik links durf te rijden. Ja, dat durf ik. Of ik ook met de vrachtwagen op de trein durf? Tuurlijk, waarom niet. En zo geschiedde. Maandagochtend container in de Maasvlakte opgezet en met de gezwinde spoed richting Calais, container met 3 loodjes verzegeld en 2 extra sloten. Gas erop! Aangekomen in Frankrijk wordt er bij Duinkerke al massaal de Kanaaltunnel / Eurotunnel aangegeven. De afrit is links aanhouden voor personenverkeer. Rechts mag alleen vrachtverkeer, dus ook geen grote touringcar. Vanwege de controles richting Engeland qua verstekelingen, heb je al 3 controles gehad voor je uberhaupt de check-in krijgt. Ik werd bij de eerste controle gelijk voor een grotere controle uitgekozen, de uitgebreide scanner! Nadat alles akkoord is, mag je naar de douane. Die controleren met een hond nogmaals je auto buiten langs. Zolang die niet aanslaat is het goed, en daarna mag je naar de check-in. Als chauffeur hoef je alleen maar aan te geven met hoeveel je bent (chauffeur + evt aantal geregistreerde passagiers). Op kenteken wordt je boeking herkend. Vervolgens krijg je een "spoor" toegewezen. Laan 1 t/m 12, en aansluiten maar. Zodra de slagboom vooraan open gaat, kan je naar het spoor toe. Er zijn 12 perronsporen, maar voor vracht worden 12 t/m 7 gebruikt. De vrachtauto's in laan 1 t/m 6 gaan ook naar 7 t/m 12, maar dan halverwege naar beneden zodat de trein op 2 plaatsen beladen kan worden. Er gaan maximaal 32 vrachtwagens op een trein. Je rijdt zijdelings de trein op, omdat er 2 lokken aan elke kant zitten. Vooraan de trein zit een rijtuig voor de chauffeurs en evt passagiers. De trein rechts ging net vertrekken, die was vol. Vervolgens is het aansluiten en doorrijden tot je voorwielen niet voorbij de voorste gele streep van je wagon zijn, maar ook niet achter de achterste gele streep. Als je geparkeerd hebt en de auto op de handrem staat, stap je uit en loop je naar de zijkant van je cabine op het perron, loop niet bij de cabine weg. Daar rijdt een busje die je ophaalt en naar het rijtuig brengt. Ondertussen doet personeel van LeShuttle wielkeggen voor en achter 3 assen aan beide zijdes. Let op, je hebt bus 1 of 2, bij aankomst in Engeland moet je eveneens weer in dezelfde bus! bus 1 doet de eerste helft achter het rijtuig, en bus 2 de achterste helft. Men heeft het in- en uitstappen ook zo geregeld: Bus 1 stopt bij de deur bij de lok, bus 2 bij de achterste deur van het rijtuig. Aangekomen op de bestemming ga je dus weer met de bus naar je vrachtwagen. De bus stopt iedere keer naast de cabine, stap pas uit als je bij je auto bent. Want anders worden ze kwaad! Zodra de auto voor jou gaat rijden, volg je zo snel mogelijk maar wel op een veilige afstand. Terwijl aan 1 kant de nieuwe lading vrachtwagens voor terug al klaar staat, ga jij aan de andere kant eraf en rij je gelijk de snelweg op. Geen controles niks meer. Terug vanuit Engeland? Je checkt eerst in, rijdt door een simpele scanner en gaat met je paspoort langs de douane, verder geen controles. | ||
greavy | woensdag 29 augustus 2018 @ 17:40 | |
Geen idee wat er met de foto's is, op de PC staan ze gewoon rechtop, zoals het hoort. Als ik ze aanklik, staan ze dat ook. In het bericht staan ze gedraaid | ||
Adrie072 | woensdag 29 augustus 2018 @ 17:41 | |
Terug vanuit Engeland? Je checkt eerst in, rijdt door een simpele scanner en gaat met je paspoort langs de douane, verder geen controles. Tof! Zal deze laatste opmerking na de Brexit ook nog opgaan? | ||
Adrie072 | woensdag 29 augustus 2018 @ 17:41 | |
2e foto staat bij mij wel goed. | ||
greavy | woensdag 29 augustus 2018 @ 17:41 | |
ter info: LeShuttle Freight heeft 18 stammen bestaande uit elk 2 loks (voor en achter), 3 Vehicle Loaders (via waar je erop rijdt) en 32 voertuigwagens. De personenverkeerwagens zijn als het goed is rondom dichte wagens, niet zoals de vrachtwagentransporters open. | ||
greavy | woensdag 29 augustus 2018 @ 17:42 | |
Er komen allemaal handelsverdragen waardoor vervoer tussen het vaste land en Engeland nog steeds soepel blijft gaan. | ||
DeaDLocK2K | woensdag 29 augustus 2018 @ 17:59 | |
Het duurt jaren om een simpel handelsverdrag af te sluiten, helemaal met de EU omdat alle individuele lidstaten moeten goedkeuren. Er zouden maar zo een aantal landen (terecht, fuck you VK!) dwars kunnen gaan liggen, net als bij de eerste pogingen van het VK om toe te treden tot de EU. | ||
Peterselieman | woensdag 29 augustus 2018 @ 18:05 | |
Staat ook mooi uitgelegd in Duco's wetjes (onderdeel 19). De eerste wet van haast | ||
James1988 | woensdag 29 augustus 2018 @ 18:21 | |
Leuk om te zien/lezen hoe het vrachtvervoer met LeShuttle gaat | ||
greavy | woensdag 29 augustus 2018 @ 18:25 | |
Oh, en treuzelen als je naar de trein mag vanaf de wachtzone voor de slagboom? Dat waarderen ze niet. Dan wordt je gelijk aan de kant gezet en kom je later wel een keer aan de beurt. LeShuttle Freight rijdt gemiddeld 5 keer per uur per richting, maar als het druk is kan dat zelfs 7 keer per uur worden. Voor nog meer treinen is geen plek. Laden en lossen van de trein kost bij elkaar maximaal 30 minuten voordat de trein weer terug kan rijden. | ||
JDude | woensdag 29 augustus 2018 @ 18:28 | |
Klopt. En die zijn er in enkeldeks uitvoering (waar ook bussen, campers en caravans in passen) en dubbeldeks voor alleen personenauto's. Toen ik nog op de bestelbus reed ging ik meestal ook met de vrachttrein mee, een enkele keer in de enkeldeks personentrein. | ||
greavy | woensdag 29 augustus 2018 @ 18:32 | |
Ja, (grote) bestelbussen moeten met Freight mee, zeker als er commercieel vracht vervoerd wordt. | ||
BLS | woensdag 29 augustus 2018 @ 22:47 | |
Zitten er in zo'n begeleidingsrijtuig nog speciale voorzieningen als een bar of is het gewoon een zitrijtuig? | ||
James1988 | woensdag 29 augustus 2018 @ 22:50 | |
Zodat een vrachtwagenchauffeur zich helemaal vol kan laten lopen voordat hij weer de weg opgaat, bedoel je? | ||
BLS | woensdag 29 augustus 2018 @ 22:53 | |
*koffiebar | ||
spectrumanalyser | donderdag 30 augustus 2018 @ 14:44 | |
niemand hier op kantoor gaat ooit met de trein. toch hebben al m'n collega's een anonieme ovchipkaart. Ja, anders kom je niet naar de andere kant van Alkmaar mijn geluk. ik heb geen chipkaart en wil wel met meereiskorting reizen. ik haat het dat dit niet kan zonder pasje. | ||
James1988 | donderdag 30 augustus 2018 @ 14:50 | |
Daar zijn passagepassen voor te krijgen. https://www.ns.nl/reisinf(...)sagepas-station.html Tsja, toch een OV-chipkaart kopen dus. Of wachten tot er weer eens zo'n "reis met iemand mee"-dagkaart op de mat ploft. Of niet met het OV reizen | ||
Dr_Flash | donderdag 30 augustus 2018 @ 16:45 | |
Dat werkt ook zo verschrikkelijk goed he | ||
James1988 | donderdag 30 augustus 2018 @ 17:37 | |
Wat probeerde je te doen, -10 passen aanvragen voor meneer "fles'-- DROP TABLE requests"? | ||
James1988 | donderdag 30 augustus 2018 @ 20:02 | |
De V250 in z'n nieuwe jasje: http://www.ferrovie.info/(...)trasferito-a-firenze Anders. | ||
Dr_Flash | donderdag 30 augustus 2018 @ 20:04 | |
2 passen aanvragen | ||
BLS | donderdag 30 augustus 2018 @ 20:34 | |
Bij mij ging het goed tot nu toe. Nu de brievenbus in de gaten houden. | ||
spectrumanalyser | donderdag 30 augustus 2018 @ 20:34 | |
heb dat laatste advies van James opgevolgd. in plaats van wachten, zelf rondgekeken of iemand nog zo'n pak papier had liggen. op m'n eigen brievenbus zit een nee-nee sticker, daarom had ik blijkbaar zelf geen 'treinpakkers'. win: de meereiskaart is alleen dit weekend geldig. | ||
Duvel | donderdag 30 augustus 2018 @ 21:27 | |
Mooi gaat ie nooit worden. Minder lelijk... | ||
Adrie072 | donderdag 30 augustus 2018 @ 23:11 | |
Ziet er best stoer uit voor een zuurstok trein. | ||
spectrumanalyser | vrijdag 31 augustus 2018 @ 06:59 | |
Camperen in een hondekop? Dat kan in wieringewerf https://www.nhnieuws.nl/n(...)Camping-Land-uit-Zee | ||
JDude | vrijdag 31 augustus 2018 @ 07:54 | |
Grotendeels stoelen, bij de ingang staan een paar van die koffie, frisdrank en snoepautomaten aan de vloer geschroefd. Ohja en een plee natuurlijk. | ||
ziggyziggyziggy | vrijdag 31 augustus 2018 @ 10:03 | |
Op zich betekent geel-4 natuurlijk wat anders dan geel. Dus het verhaal van de doorgaande rijweg lijkt me niet op te gaan. Ik zal er vanmiddag eens een seinbeeldenkaart bij pakken. | ||
Mr_Klaasje | vrijdag 31 augustus 2018 @ 10:23 | |
Als de remweg van de inrijder maar de uitrijder korter is dan ongeveer 550 meter voldoet die niet als 60-0. Dan is de geel-4 nodig om vast af te remmen naar 40 km/h. | ||
Dr_Flash | vrijdag 31 augustus 2018 @ 21:44 | |
wanneer wordt het nou? | ||
Bitlord | vrijdag 31 augustus 2018 @ 22:41 | |
Hier een plaatje van de binnenkant. Volgens bronnen "gewoon" gebaseerd een tussenrijtuig van een ETR500. | ||
James1988 | vrijdag 31 augustus 2018 @ 22:55 | |
Dennis is hier de reisleider, ik niet | ||
JDude | vrijdag 31 augustus 2018 @ 23:14 | |
Bedankt. Bij die ritjes was het meestal begin van de avond van huis en als het meezat begin van de volgende middag weer terug. Dus die twee keer een uurtje in de trein bestond meestal uit even gauw de oogjes dicht . | ||
JDude | vrijdag 31 augustus 2018 @ 23:16 | |
Waar in Engeland moest jij zijn eigenlijk? | ||
James1988 | vrijdag 31 augustus 2018 @ 23:35 | |
Crossrail 9 maanden vertraagd Crossrail, de nieuwe spoorlijn dwars door Londen, zal niet zoals gepland in december 2018 openen. Naar verwachting zullen de eerste treinen 'Elizabeth line'-treinen pas in de herfst van 2019 gaan rijden. Daarnaast is er een budgetoverschrijding van £600 miljoen. Tot voor kort beweerde Transport for London nog dat Crossrail 'on time and within budget' zou worden opgeleverd. Dat blijkt nu dus niet meer haalbaar, onder andere door problemen met de beveiligingssystemen (Crossrail-treinen hebben er 3) en met de afwerking van stations. | ||
Dr_Flash | vrijdag 31 augustus 2018 @ 23:36 | |
ah ja en de eerste stap tegenslag is 9 maanden en 600M. Dus reëel moet je rekenen op 4 jaar en 3Bn. Lekker | ||
Peter | vrijdag 31 augustus 2018 @ 23:38 | |
Zal de Queen de opening halen? | ||
James1988 | vrijdag 31 augustus 2018 @ 23:51 | |
Het is niet de eerste tegenslag voor het project, maar wel de eerste waarvan de gevolgen direct merkbaar zijn. Een paar maanden geleden is de 'Heathrow Connect'-dienst (een stoptrein tussen London Paddington en Heathrow Airport) overgegaan van Heathrow/GWR naar TfL Rail. Het was de bedoeling dat deze dienst vanaf dag 1 gereden zou gaan worden met de door Bombardier gebouwde 'Class 345'. Op de aftakking naar Heathrow (Airport Junction - Heathrow) is alleen het GW-ATP-beveiligingssysteem aanwezig. Er zijn in het VK slechts een paar treintypes die dit systeem hebben: de HST's van Great Western Railway, de Class 332's van Heathrow Express en de Class 360's van Heathrow Connect. Als onderdeel van het Crossrailprogramma wordt ERTMS geïnstalleerd op de Heathrowlijn, ter vervanging van het ATP-systeem. De Class 345-treinen zijn niet voorzien van het ATP-systeem, ze zijn wel voorzien van ERTMS. Echter, vanwege problemen met de software is het nog niet toegestaan om ERTMS in reizigersdienst te gebruiken. De 345's mogen dus nog niet naar Heathrow rijden. Als gevolg daarvan heeft TfL Rail de Class 360's van Heathrow Connect moeten huren. | ||
MTL | zaterdag 1 september 2018 @ 00:02 | |
Bombardier en software. Het lijkt wel een vloek. | ||
James1988 | zaterdag 1 september 2018 @ 00:02 | |
Het is niet voor niets het B-merk | ||
b2py | zaterdag 1 september 2018 @ 00:03 | |
Ze hebben hun shit gewoon niet voor elkaar.. | ||
Peterselieman | zaterdag 1 september 2018 @ 00:27 | |
Snif Er is vrijdag een eind gekomen aan Leeuwarden Achter de Hoven. Er stopt voortaan geen trein van Arriva meer en dat betekent dat er geen klompentreinreizigers meer zijn | ||
dennistd | zaterdag 1 september 2018 @ 00:27 | |
De 7e of de 14e, dan kunnen de meesten. Wie wil er verder nog mee? Mocht het bij deze vier blijven dan wordt het wat mij betreft de 14e, de 8e moet ik namelijk alweer om 6u werken terwijl ik de 15e pas na drieën hoef te beginnen. | ||
James1988 | zaterdag 1 september 2018 @ 00:58 | |
Naar het schijnt zijn er ook nog problemen met ETCS in de Heathrowtunnel, als er zowel ATP als ERTMS tegelijk actief is levert dat interferentie op waardoor de boel niet goed meer functioneert. Dat probleem gaat opgelost worden wanneer Heathrow Express z'n Class 332's vervangt door GWR Electrostars, want ook die gaan onder ETCS rijden. ATP kan dan worden verwijderd uit de tunnel. | ||
b2py | zaterdag 1 september 2018 @ 08:36 | |
Meer ICE4, ICE1 worden korter gemaakt en ICE2 wordt vervangen door ICE4: https://www.railjournal.c(...)ins.html?channel=000 | ||
derLudolf | zaterdag 1 september 2018 @ 09:03 | |
Enige idee waarom het jongere ICE2 de deur uit wordt gedaan en ouder spul gereviseerd? Ik dacht vorige week al een ICE4 te zien rijden, volgens mij tussen München en Nürnberg, dus kan best de trein naar Hamburg zijn. | ||
MTL | zaterdag 1 september 2018 @ 11:36 | |
Een relatief kleine serie van nog geen 50 stuks. | ||
James1988 | zaterdag 1 september 2018 @ 14:20 | |
Dat de ICE-T er ook uit gaat verbaast me wel een beetje, zo oud is dat type nog niet. | ||
dennistd | zaterdag 1 september 2018 @ 14:23 | |
Onderhoud zal wel te duur zijn aan het kantelsysteem. | ||
Darkwing_Duck | zaterdag 1 september 2018 @ 17:13 | |
https://www.dumpert.nl/me(...)_heeft_geregend.html | ||
MTL | zaterdag 1 september 2018 @ 17:27 | |
Als je het over oude koeien uit de sloot halen hebt ... volgens mij is dat filmpje alweer minimaal een jaar of 5 tot 10 oud | ||
WcPot | zaterdag 1 september 2018 @ 20:09 | |
Dat zal de ondergrond van het ballastbed niet echt prettig vinden. | ||
Mr_Klaasje | zaterdag 1 september 2018 @ 21:16 | |
Gaan de IC's Zwolle-Enschede in Heino over spoor 1? | ||
dennistd | zaterdag 1 september 2018 @ 21:31 | |
Gewoon over spoor 2 rechtdoor wat ik begreep. | ||
dennistd | zondag 2 september 2018 @ 09:07 | |
Vroeg | ||
Dr_Flash | zondag 2 september 2018 @ 09:53 | |
Prima, maar dan zit ik in Portugal Mooi! Zie je wel: Rijden op zicht is overrated. Trouwens, vol! |