abonnement Unibet Coolblue
pi_181538480
lekker dan famfare voor je deur om 05:00 :')
  woensdag 29 augustus 2018 @ 09:48:04 #227
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_181538551
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 09:45 schreef Salatrel het volgende:
lekker dan famfare voor je deur om 05:00 :')
Joh, na dat gehei en gedreun van de afgelopen tijd moet dit een zacht slaapmelodietje zijn geweest... Ik heb het idee dat een flink deel van de (direct) omwonenden ook bij de bijeenkomst aanwezig was (ze waren in ieder geval uitgenodigd).
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 10:26:52 #228
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_181539510
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 09:41 schreef Goverman het volgende:
Vanochtend is de onderdoorgang Hoofdstraat in Driebergen-Zeist geopend voor het wegverkeer. Daarmee is een van de gevaarlijkste en drukste overwegen in het land verleden tijd.
Een van de drukste klopt wel maar op de stellingname dat het een van de gevaarlijkste was valt een hele hoop af te dingen. De ontruiming (en dus de veiligheid) van de overweg zelf was vrij goed geregeld door het samenspel van de overweginstallatie en de verkeerslichten. Dat veroorzaakte alleen wel extra verkeershinder en inderdaad daarmee onveilige situaties elders. Maar de overweg zelf was niet onveilig.
pi_181539998
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 09:48 schreef Goverman het volgende:

[..]

Joh, na dat gehei en gedreun van de afgelopen tijd moet dit een zacht slaapmelodietje zijn geweest... Ik heb het idee dat een flink deel van de (direct) omwonenden ook bij de bijeenkomst aanwezig was (ze waren in ieder geval uitgenodigd).
Geen schroef of in grond gevormde palen?
  woensdag 29 augustus 2018 @ 10:47:52 #230
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_181540005
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 10:26 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Een van de drukste klopt wel maar op de stellingname dat het een van de gevaarlijkste was valt een hele hoop af te dingen. De ontruiming (en dus de veiligheid) van de overweg zelf was vrij goed geregeld door het samenspel van de overweginstallatie en de verkeerslichten. Dat veroorzaakte alleen wel extra verkeershinder en inderdaad daarmee onveilige situaties elders. Maar de overweg zelf was niet onveilig.
In mijn RWS-tijd stonden afritten in combinatie met overwegen altijd hoog in de ongevalscijfers. Vaak betrof het kop-staartaanrijdingen, soms met ernstige gevolgen (stilstaande auto's op uitvoegstrook waar andere auto's met behoorlijke snelheid tegenaan rijden). Met name Moordrecht en Zevenhuizen waren berucht, evenals Driebergen-Zeist. Al deze overwegen zijn dus weg (en daarmee dus ook de ongevalskansen op o.a. de A12).

Daarom vind ik deze insteek een beetje flauw (en ietwat zurig). Deze overweg zorgde voor gevaarlijke situaties en is (daardoor) gevaarlijk. Dat je als gevolg van de dichtligtijden die deze overweg veroorzaakte wellicht niet door een trein wordt aangereden maar door een bus of een auto maakt dat niet anders...

quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 10:47 schreef b2py het volgende:

[..]

Geen schroef of in grond gevormde palen?
Ja, ook wel hoor. Maar er is wel geheid vorig jaar en de afgelopen dagen waren met name de sloopwerkzaamheden van de oude transfertunnel nogal luidruchtig.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_181540290
‘Geluidsarm bouwen’ opnemen in je eisenpakket :7
  woensdag 29 augustus 2018 @ 11:31:58 #232
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_181541058
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 10:47 schreef Goverman het volgende:

[..]

In mijn RWS-tijd stonden afritten in combinatie met overwegen altijd hoog in de ongevalscijfers. Vaak betrof het kop-staartaanrijdingen, soms met ernstige gevolgen (stilstaande auto's op uitvoegstrook waar andere auto's met behoorlijke snelheid tegenaan rijden). Met name Moordrecht en Zevenhuizen waren berucht, evenals Driebergen-Zeist. Al deze overwegen zijn dus weg (en daarmee dus ook de ongevalskansen op o.a. de A12).

Daarom vind ik deze insteek een beetje flauw (en ietwat zurig). Deze overweg zorgde voor gevaarlijke situaties en is (daardoor) gevaarlijk. Dat je als gevolg van de dichtligtijden die deze overweg veroorzaakte wellicht niet door een trein wordt aangereden maar door een bus of een auto maakt dat niet anders...
Het is misschien een beetje zuur maar RWS meet bij dat onderwerp zelf ook met twee maten. Als het om trams bij de A10 of een overweg bij de A12 gaat dan moet dat worden opgelost door andere partijen (gemeente Amsterdam en ProRail). Tegelijkertijd zijn er al meer dan tien jaar problemen bij afstroom van de afrit Lelystad op de A6 waarvoor een extra halve aansluiting bij de N309 een hele hoop had kunnen schelen maar probeert RWS daar onderuit te komen omdat het niet in het plaatje past terwijl het qua turbulentielengten en bebordingsafstanden uitstekend zou voldoen.

Zeg het maar...
pi_181541396
Lelystad moet je niet ontsluiten maar afsluiten. Liefst met een hoge muur
  Redactie Sport woensdag 29 augustus 2018 @ 12:07:18 #234
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_181541979
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 09:39 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

60 km/h in verband met het smalle perron. De provincie wilde voor een dubbeltje op de eerste rang.
Was het maar zo'n feest: de plaatselijke snelheid is weliswaar 60km/h maar op de een of andere manier wordt er toch geel 4 getoond....
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 29 augustus 2018 @ 12:28:24 #235
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_181542429
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 12:07 schreef dennistd het volgende:

[..]

Was het maar zo'n feest: de plaatselijke snelheid is weliswaar 60km/h maar op de een of andere manier wordt er toch geel 4 getoond....
Dan is er geen doorgaande rijweg aanwezig. Slordig.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 12:34:39 #236
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_181542576
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 11:31 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Het is misschien een beetje zuur maar RWS meet bij dat onderwerp zelf ook met twee maten. Als het om trams bij de A10 of een overweg bij de A12 gaat dan moet dat worden opgelost door andere partijen (gemeente Amsterdam en ProRail). Tegelijkertijd zijn er al meer dan tien jaar problemen bij afstroom van de afrit Lelystad op de A6 waarvoor een extra halve aansluiting bij de N309 een hele hoop had kunnen schelen maar probeert RWS daar onderuit te komen omdat het niet in het plaatje past terwijl het qua turbulentielengten en bebordingsafstanden uitstekend zou voldoen.

Zeg het maar...
RWS kan wel een extra afslag aanleggen, maar als de provincie het nergens op aan wil sluiten houdt het op.
So we just called him Fred
  woensdag 29 augustus 2018 @ 12:35:59 #237
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_181542609
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 11:31 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Het is misschien een beetje zuur maar RWS meet bij dat onderwerp zelf ook met twee maten. Als het om trams bij de A10 of een overweg bij de A12 gaat dan moet dat worden opgelost door andere partijen (gemeente Amsterdam en ProRail). Tegelijkertijd zijn er al meer dan tien jaar problemen bij afstroom van de afrit Lelystad op de A6 waarvoor een extra halve aansluiting bij de N309 een hele hoop had kunnen schelen maar probeert RWS daar onderuit te komen omdat het niet in het plaatje past terwijl het qua turbulentielengten en bebordingsafstanden uitstekend zou voldoen.

Zeg het maar...
Nou, het is m.i. vrij eenvoudig. Voor het benoemen dat een gevaarlijke overweg (of meer in jouw redenering: een overweg die tot gevaarlijke situatie elders leidt) is verdwenen en is vervangen door een onderdoorgang is het niet nodig om te zeggen dat 'er heel wat op af te dingen valt of de overweg gevaarlijk was'. Het belangrijkste is dat het ding er niet meer is en dat daarmee ook het knelpunt is verdwenen. Dat staat verder los van waar de oorzaak van een knelpunt ligt en wie het moet oplossen. In het geval van RWS of ProRail (bij interferentie tussen beide) is het uiteindelijk IenW (ofwel: het Rijk) die voor financiering zorgt. Dat is bij Driebergen-Zeist niet anders (nou ja, op een klein deel na dan).

Dat RWS met twee maten meet kan ik uit jouw voorbeeld niet opmaken. De notie dat er een afstroomknelpunt is op de A6 betekent niet gelijk dat dat ook een veiligheidsknelpunt is. Sterker nog, er staat dagelijks een paar honderd kilometer aan file. Dat is niet allemaal onveilig. Maar, zoals gezegd ken ik de casus daar niet goed genoeg om een oordeel over te hebben :).
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 12:36:15 #238
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_181542616
Die wilde wel, net als de gemeente.
  Redactie Sport woensdag 29 augustus 2018 @ 12:54:57 #239
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_181543148
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 12:28 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Dan is er geen doorgaande rijweg aanwezig. Slordig.
Nou ja, die schijnt er dus wel te zijn, dat is het gekke...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 29 augustus 2018 @ 12:55:17 #240
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_181543158
De tunnel bij Driebergen-Zeist was natuurlijk heel erg welkom voor de doorstroming. Daar ben ik het van harte mee eens. Verder is het project een nodig opstapje voor de spoorlijn voor PHS.

Over de A6: ik weet niet of de noeuwe ontsluitingsweg van Lelystad Airport al af is en of die helpt maar in ieder geval was het een paar jaar terug een groot probleem. Ongeveer de helft van het verkeer verlaat bij de betreffende afrit de snelweg en daarmee kwamen op de hoofdrijbaan kilometers lange files die vaak ook terugsloegen tot aan de knardijk. Ter plekke zeer problematisch omdat de zichtlijnen door de dijk worden weggenomen. Het laat zoch raden dat er vaak kop-staartongevallen zijn geweest.

Er is veel geld geinvesteerd in allerlei tussenoplossingen die het probleem niet oplosten terwijl een deel van het verkeer via een extra afrit leiden zeer goedkoop was geweest. De grond was al van het rijk, er was voldoende afstand t.o.v. andere afritten, provincie en gemeente wilden de afrit maar RWS bleef in het beleidsmatige argument hangen dat er niet teveel afritten op de snelweg mochten zijn. Dat is wat mij betreft niet zo sterk.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 12:56:36 #241
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_181543196
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 12:54 schreef dennistd het volgende:

[..]

Nou ja, die schijnt er dus wel te zijn, dat is het gekke...
Naja, het kan zijn dat die pas tot stand komt na het passeren van geel-4. Anders hebben ze iets anders gebouwd dan op de tekeningen staat.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 13:39:43 #242
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_181544287
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 12:55 schreef Mr_Klaasje het volgende:
De tunnel bij Driebergen-Zeist was natuurlijk heel erg welkom voor de doorstroming. Daar ben ik het van harte mee eens. Verder is het project een nodig opstapje voor de spoorlijn voor PHS.

Over de A6: [...]

Er is veel geld geinvesteerd in allerlei tussenoplossingen die het probleem niet oplosten terwijl een deel van het verkeer via een extra afrit leiden zeer goedkoop was geweest. De grond was al van het rijk, er was voldoende afstand t.o.v. andere afritten, provincie en gemeente wilden de afrit maar RWS bleef in het beleidsmatige argument hangen dat er niet teveel afritten op de snelweg mochten zijn. Dat is wat mij betreft niet zo sterk.
RWS is soms weinig flexibel met beleid idd, soms ook ingegeven door IenW. Dat zou hier ook wel eens zijn, maar wie weet wil de provincie iets anders dan RWS en loopt het daarom spaak. Meer afritten werden trouwens wel ongewenst geacht door sommige diensten binnen RWS... Volgens mij is dat een beetje eigen aan infra beheerders, ook bon provincies en ProRail merk ik vaak een wat afhoudende en conservatieve houding. Dat vind ik in de basis een gezonde grondhouding, mits er wel afwijkingen mogelijk zijn.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  Redactie Sport woensdag 29 augustus 2018 @ 14:06:24 #243
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_181545045
Kennen jullie die mop van die metro die vorig jaar september moest gaan rijden? Dat wordt waarschijnlijk niet eerder dan volgend jaar....

http://nos.nl/l/2248033
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 29 augustus 2018 @ 14:55:12 #244
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_181546353
En wederom problemen met de beveiligingssoftware van Bombardier?
pi_181547042
Gezellig nog wat langer met de bus :P
  woensdag 29 augustus 2018 @ 17:37:55 #246
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_181550589
Dus. De baas vroeg vorige week of ik links durf te rijden. Ja, dat durf ik.
Of ik ook met de vrachtwagen op de trein durf? Tuurlijk, waarom niet.

En zo geschiedde. Maandagochtend container in de Maasvlakte opgezet en met de gezwinde spoed richting Calais, container met 3 loodjes verzegeld en 2 extra sloten. Gas erop!
Aangekomen in Frankrijk wordt er bij Duinkerke al massaal de Kanaaltunnel / Eurotunnel aangegeven.
De afrit is links aanhouden voor personenverkeer. Rechts mag alleen vrachtverkeer, dus ook geen grote touringcar.

Vanwege de controles richting Engeland qua verstekelingen, heb je al 3 controles gehad voor je uberhaupt de check-in krijgt.
Ik werd bij de eerste controle gelijk voor een grotere controle uitgekozen, de uitgebreide scanner! Nadat alles akkoord is, mag je naar de douane. Die controleren met een hond nogmaals je auto buiten langs. Zolang die niet aanslaat is het goed, en daarna mag je naar de check-in.
Als chauffeur hoef je alleen maar aan te geven met hoeveel je bent (chauffeur + evt aantal geregistreerde passagiers). Op kenteken wordt je boeking herkend.

Vervolgens krijg je een "spoor" toegewezen. Laan 1 t/m 12, en aansluiten maar. Zodra de slagboom vooraan open gaat, kan je naar het spoor toe. Er zijn 12 perronsporen, maar voor vracht worden 12 t/m 7 gebruikt. De vrachtauto's in laan 1 t/m 6 gaan ook naar 7 t/m 12, maar dan halverwege naar beneden zodat de trein op 2 plaatsen beladen kan worden. Er gaan maximaal 32 vrachtwagens op een trein.


Je rijdt zijdelings de trein op, omdat er 2 lokken aan elke kant zitten. Vooraan de trein zit een rijtuig voor de chauffeurs en evt passagiers.

De trein rechts ging net vertrekken, die was vol.



Vervolgens is het aansluiten en doorrijden tot je voorwielen niet voorbij de voorste gele streep van je wagon zijn, maar ook niet achter de achterste gele streep.


Als je geparkeerd hebt en de auto op de handrem staat, stap je uit en loop je naar de zijkant van je cabine op het perron, loop niet bij de cabine weg. Daar rijdt een busje die je ophaalt en naar het rijtuig brengt. Ondertussen doet personeel van LeShuttle wielkeggen voor en achter 3 assen aan beide zijdes.
Let op, je hebt bus 1 of 2, bij aankomst in Engeland moet je eveneens weer in dezelfde bus! bus 1 doet de eerste helft achter het rijtuig, en bus 2 de achterste helft.
Men heeft het in- en uitstappen ook zo geregeld: Bus 1 stopt bij de deur bij de lok, bus 2 bij de achterste deur van het rijtuig.

Aangekomen op de bestemming ga je dus weer met de bus naar je vrachtwagen. De bus stopt iedere keer naast de cabine, stap pas uit als je bij je auto bent. Want anders worden ze kwaad!
Zodra de auto voor jou gaat rijden, volg je zo snel mogelijk maar wel op een veilige afstand.

Terwijl aan 1 kant de nieuwe lading vrachtwagens voor terug al klaar staat, ga jij aan de andere kant eraf en rij je gelijk de snelweg op. Geen controles niks meer.

Terug vanuit Engeland? Je checkt eerst in, rijdt door een simpele scanner en gaat met je paspoort langs de douane, verder geen controles.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 17:40:34 #247
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_181550664
Geen idee wat er met de foto's is, op de PC staan ze gewoon rechtop, zoals het hoort. Als ik ze aanklik, staan ze dat ook. In het bericht staan ze gedraaid
pi_181550676
Terug vanuit Engeland? Je checkt eerst in, rijdt door een simpele scanner en gaat met je paspoort langs de douane, verder geen controles.

Tof! Zal deze laatste opmerking na de Brexit ook nog opgaan?
pi_181550691
2e foto staat bij mij wel goed.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 17:41:56 #250
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_181550693
ter info: LeShuttle Freight heeft 18 stammen bestaande uit elk 2 loks (voor en achter), 3 Vehicle Loaders (via waar je erop rijdt) en 32 voertuigwagens.
De personenverkeerwagens zijn als het goed is rondom dichte wagens, niet zoals de vrachtwagentransporters open.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')