abonnement Unibet Coolblue
pi_181186989
Eerst wilde ik met de flixbus, maar die valt af. Toen met de trein, maar te weinig overstaptijd op sommige plekken. Nu denk ik erover om met de auto te gaan. Van Noordwijk naar Odense is volgens mappy 7 uur. Ik ga met mijn vader, dus ieder 3,5 uur rijden denk ik.

Hoe vonden jullie de autorit naar Denemarken? Ervaarden jullie bijv. oponthoud door wegwerkzaamheden (die er vaak in Duitsland zijn)?
pi_181187016
Via Kiel/Hamburg. Lekker 260 vegen met die A6 jeweetzellef
U MAD?
pi_181188211
Is voor mij alweer bijna 10 jaar terug maar toen hadden we gigantisch veel wegwerken, maar goed dat was toen.

Langs Hamburg was ook erg druk.

Noordpunt van Duitsland en Denemarken zelf reden perfect door, behalve toen er een stel koeien op de weg stonden.toen stonden wij ook stil.
Voor wat foto's, kijk hier
pi_181188513
Kan prima, Denemarken is niet zover. Ik ben er in mei met de hemelvaart nog een paar dagen geweest.

Wel ligt het eraan waar je in Denemarken zit, Kopenhagen of net over de grens bij Flensburg scheelt aardig. Odensee is ongeveer in het midden, dus afhankelijk van waar je vandaan komt een uurtje of 7-8 rijden. Prima te doen, zeker met 2 chauffeurs.

In Duitsland is het redelijk, alleen de A1 tussen Osnabruck en Bremen wil nog wel eens filevorming hebben (Werkzaamheden bij Osnabruck) en rondom Hamburg zijn relatief veel werkzaamheden.

Wel scheelt het wat je rij-ervaring is. Als je alleen maar ritjes van een uurtje in een oude Corsa uit '99 zonder cruisecontrol gewent bent, of je hebt al vaker ritten van 8 uur in een comfortable auto met CC gereden. dat maakt een groot verschil.

Ik ben een paar jaar geleden een dagje naar Brugge geweest, ritje van 2.5 uur. Mijn auto stond toen bij de garage en ben toen met de auto van een vriendin geweest (Chevrolet Kalos geloof ik), zonder airco en cruisecontrol. 2 weken geleden naar Polen geweest, eerste deel was vanaf huis naar mijn hotel (tussen Poznan en Konin), 9 uur rijden.
Ik was een klap beroerder in Brugge.....
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 21:16:37 #5
80382 manny
30 is best veel
pi_181188932
prima te doen. wel even plannen dat je niet rond de spits bij bremen / hamburg zit.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_181189132
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 21:06 schreef DJSmiley het volgende:
Kan prima, Denemarken is niet zover. Ik ben er in mei met de hemelvaart nog een paar dagen geweest.

Wel ligt het eraan waar je in Denemarken zit, Kopenhagen of net over de grens bij Flensburg scheelt aardig. Odensee is ongeveer in het midden, dus afhankelijk van waar je vandaan komt een uurtje of 7-8 rijden. Prima te doen, zeker met 2 chauffeurs.

In Duitsland is het redelijk, alleen de A1 tussen Osnabruck en Bremen wil nog wel eens filevorming hebben (Werkzaamheden bij Osnabruck) en rondom Hamburg zijn relatief veel werkzaamheden.

Wel scheelt het wat je rij-ervaring is. Als je alleen maar ritjes van een uurtje in een oude Corsa uit '99 zonder cruisecontrol gewent bent, of je hebt al vaker ritten van 8 uur in een comfortable auto met CC gereden. dat maakt een groot verschil.

Ik ben een paar jaar geleden een dagje naar Brugge geweest, ritje van 2.5 uur. Mijn auto stond toen bij de garage en ben toen met de auto van een vriendin geweest (Chevrolet Kalos geloof ik), zonder airco en cruisecontrol. 2 weken geleden naar Polen geweest, eerste deel was vanaf huis naar mijn hotel (tussen Poznan en Konin), 9 uur rijden.
Ik was een klap beroerder in Brugge.....
Fijn, je uitgebreide info :)
Ik heb aardig wat rijervaring, ook op redelijk lange stukken binnen Nederland en België. Op de één of andere manier vind ik Duitsland en Denemarken dan weer eng om alleen te rijden. Misschien het onbekende, mogelijk een taalbarrière, ik weet het niet.

Heb je het stuk naar Denemarken in je eentje gereden?
pi_181189172
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 21:16 schreef manny het volgende:
prima te doen. wel even plannen dat je niet rond de spits bij bremen / hamburg zit.
Inderdaad. Als het goed is zijn we voor de spits Hamburg al voorbij mits er weinig oponthoud is onderweg.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 21:23:23 #8
80382 manny
30 is best veel
pi_181189173
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 21:21 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Fijn, je uitgebreide info :)
Ik heb aardig wat rijervaring, ook op redelijk lange stukken binnen Nederland en België. Op de één of andere manier vind ik Duitsland en Denemarken dan weer eng om alleen te rijden. Misschien het onbekende, mogelijk een taalbarrière, ik weet het niet.

Heb je het stuk naar Denemarken in je eentje gereden?
nauwelijks keuzes te maken. gewoon rustig doorkachelen. komt goed. duitsers verstaan basis engels en denen zijn super
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_181189463
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 21:21 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Fijn, je uitgebreide info :)
Ik heb aardig wat rijervaring, ook op redelijk lange stukken binnen Nederland en België. Op de één of andere manier vind ik Duitsland en Denemarken dan weer eng om alleen te rijden. Misschien het onbekende, mogelijk een taalbarrière, ik weet het niet.

Heb je het stuk naar Denemarken in je eentje gereden?
Denemarken was ik met een goede vriendin, maar die vind rijden in het buitenland niet zo, dus ik heb het gereden.

2 weken geleden naar Wit Rusland geweest, dat heb ik in mn eentje gedaan (wel in 2 etappes). De taalbarriere... Duits lukt prima. Je auto in het Russisch invoeren in WitRusland, bij een douane die alleen russisch spreekt, dat is een wat grotere uitdaging :)
Volgend jaar weer een nieuwe bestemming vinden, alleen ff iemand vinden die mee wil.

Maar zelfs in Duitsland red je het wel met 5 woorden engels en ik gok dat je in het duits je ook wel red. Als je tot 10 kan tellen kun je al vertellen aan welke pomp je getankt hebt, en anders steek je het aantal vingers op. Pinnen? met je pasje zwaaien en ze snappen wel dat je wilt pinnen. Bedrag zie je op het schermpje... Dus dat moet zeker lukken.

Ik ben inmiddels ongeveer heel Europa rondgereden en genoeg plekken gehad waar ze geen engels of duits kunnen. En in alle gevallen kun je je ongetwijfeld redden met wat handgebaren.

Twijfel je echt aan je talenkennis? Installeer google translate en download de betreffende talen offline (In Duitsland heb je op veel plekken, vooral tussen de dorpjes, vaak geen fatsoenlijke verbinding dus dan is offline ideaal)
Idem voor je bestemming: Ik gebruik maps.me en download die lokatie op mn telefoon. Ideaal als je een pinautomaat zoekt, of een leuk wandelpaadje door de bossen wilt. En je bent niet afhankelijk van je internetverbinding.
In Denemarken had ik overigens overal retestabiele 4G, itt Duitsland
pi_181190726
4 weken geleden gedaan , naar zweden :) dikke prima
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_181190856
Top iedereen voor alle(uitgebreide) info, heb ik zeker wat aan!
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 22:36:31 #12
277627 Seven.
We are Borg.
pi_181191381
Goed te doen in je eentje! Ik ben vorig jaar alleen naar Zweden gegaan, ook dat is goed te doen. En 3 weken geleden nog via Odense terug gereden.

Osnabrück ben je zo, daar ben ik op de heenweg in slaap gedonderd en pas na Hamburg weer wakker geworden. Dus ik heb het even aan mijn partner gevraagd voor je.

Osnabrück - Bremen: nauwelijks last gehad van oponthoud, korte wegwerkzaamheden vlak voor Bremen maar dit reed netjes door.

Bremen - Hamburg: voor Hamburg wat werkzaamheden.

Hamburg-Flensburg: hier wel serieuze baustellen direct na Hamburg (in beide richtingen). Nu nog maar iets van 20km, vorig jaar was dat ruim 50km. Daar werd ik destijds wel gaar van. Nu is het een half uurtje ingespannen rijden (vorig jaar 1,5 uur in die werkzaamheden, na zo'n lange rit vond ik dat niet fijn, maar gewoon doorbijten en een keertje plaspauze inlassen).

Wij zijn op de heenweg na Hamburg richting Lübeck gegaan en daar op de ferry van Puttgarden naar Rødby gegaan (reserveren niet nodig, gewoon aansluiten). Die weg is baustellenfrei. Maar dan kom je te ver naar het oosten. Wel voor wegverkeer by far de fijnste route.

Oh, en neem genoeg muntjes mee voor als je moet pissen. Vrijwel overal betalen in Duitsland, meestal wel een kortingsbonnetje voor bij de koffie.

[ Bericht 20% gewijzigd door Seven. op 14-08-2018 22:42:05 ]
Resistance is futile.
pi_181193800
Auto geen idee maar trein is prima te doen
  woensdag 15 augustus 2018 @ 00:42:18 #14
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_181193862
2 jaar geleden lange files door wegwerkzaamheden tussen Hamburg en Denemarken.

Op de terugweg ook en toen een stuk binnendoor gedaan en overgevaren met de pont.
If you can dream it, you can do it...
pi_181195865
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 00:38 schreef VanderWoodsen het volgende:
Auto geen idee maar trein is prima te doen
Daar zat ik ook inderdaad naar te kijken, maar ik vind 9 minuten overstaptijd in Hamburg te weinig. Megagroot treinstation waar ik nog nooit geweest ben, nee gaat denk ik niet goedkomen.
  woensdag 15 augustus 2018 @ 11:05:05 #16
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_181199273
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 00:42 schreef Books1 het volgende:
2 jaar geleden lange files door wegwerkzaamheden tussen Hamburg en Denemarken.

...
Vorig jaar ook.

Grens bij Flensburg kan ook nog aardig "stocken".

[ Bericht 0% gewijzigd door Hyperdude op 15-08-2018 11:16:31 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 15 augustus 2018 @ 11:08:39 #17
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_181199342
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 07:16 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Daar zat ik ook inderdaad naar te kijken, maar ik vind 9 minuten overstaptijd in Hamburg te weinig. Megagroot treinstation waar ik nog nooit geweest ben, nee gaat denk ik niet goedkomen.
Centraal Station van Hamburg is groot maar wel te doen qua overstappen in een krappe tien minuten.
If you can dream it, you can do it...
pi_181235172
Wij waren er in de Meivakantie, hebben de camper net na Hamburg aan de kant gezet, voor een tukje, maar je kan prima in een keer door. Het was wel erg druk, zeker met alle wegwerkzaamheden. Maar in Denemarken zelf is er dan weer niets aan de hand.

[ Bericht 31% gewijzigd door UIO_AMS op 17-08-2018 21:44:51 ]
pi_181235775
terug weg de pont gepakt bij Gluckstad om niet via hamburg te hoeven was ook leuk :)
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_181235998
quote:
14s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 18:57 schreef Joene het volgende:
terug weg de pont gepakt bij Gluckstad om niet via hamburg te hoeven was ook leuk :)
Goede tip! Waar kom je dan uit? Is misschien ook handig voor de heenweg.
pi_181236051
quote:
1s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 19:09 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Goede tip! Waar kom je dan uit? Is misschien ook handig voor de heenweg.
Wischhafen zeker goed te doen op heenweg ook , ten tijde dat je op de pont staat kan je mooi ff broodje eten of wat drinken heb je gelijk een pauze . overtocht duurt minuutje of 15-20. Wachtrij voor pont ook zoiets :)
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_181236227
quote:
1s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 19:12 schreef Joene het volgende:

[..]

Wischhafen zeker goed te doen op heenweg ook , ten tijde dat je op de pont staat kan je mooi ff broodje eten of wat drinken heb je gelijk een pauze . overtocht duurt minuutje of 15-20. Wachtrij voor pont ook zoiets :)
Dank voor de tip !
pi_181236303
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_181236862
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 11:08 schreef Books1 het volgende:

[..]

Centraal Station van Hamburg is groot maar wel te doen qua overstappen in een krappe tien minuten.
Ik zou het niet doen. Die keren dat ik met de trein naar Duitsland ging, kreeg de trein vertraging. Maar goed, misschien had ik al die keren gewoon pech.

quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 21:21 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Fijn, je uitgebreide info :)
Ik heb aardig wat rijervaring, ook op redelijk lange stukken binnen Nederland en België. Op de één of andere manier vind ik Duitsland en Denemarken dan weer eng om alleen te rijden. Misschien het onbekende, mogelijk een taalbarrière, ik weet het niet.

Heb je het stuk naar Denemarken in je eentje gereden?
Persoonlijk vind ik het noorden van Duitsland een fijnere plek om te autorijden dan België of Nederland.
ROBODEMONS..................|:(
pi_181258744
Prima te doen, zo'n rit. Op de Duitse snelwegen, maar ook in Noord-Nederland kun je snel doorrijden. Verder gewoon je pauzes nemen; het is geen race tegen de klok.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')