abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_181183311
Hallo allemaal,

Momenteel ben ik mijn studie AI aan het afronden en aan het oriënteren op de arbeidsmarkt. Na 3 jaar als developer te hebben gewerkt tijdens mijn studie studeer ik nu af bij een bedrijf als datawetenschapper. Zij willen mij graag houden in de huidige functie. Ik heb aangegeven dit wel te willen maar dan als buitenpromovendus (heb al een idee voor onderzoek). Dit zal betekenen dat ik 1/1.5 dag per week onderzoek voor het bedrijf ga doen en in ongeveer 4/5 jaar het promotietraject wil voltooien.

Tot slot werd er gevraagd wat ik wil verdienen, voor mij een lastige vraag. Heb opgezocht wat het gemiddelde salaris is met mijn profiel, zo’n 3600 euro bruto. Dit leek mij erg veel maar misschien is het wel marktconform? Kan overal wel aan het werk en geld interesseert mij niet zo maar ben erg benieuwd wat een reeel bruto salaris zou zijn.

Profiel:
MSc AI
3 jaar ervaring developer
1 jaar ervaring datascientist
28u pw werken / 12u pw onderzoek. In de praktijk zal dit veel meer zijn.

Bedankt alvast!
pi_181185471
Waarom zou je praktisch meer werken dan je contracturen?
pi_181186126
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 19:23 schreef wolfjeamadeus het volgende:
Waarom zou je praktisch meer werken dan je contracturen?
Vermoedelijk om geen tien jaar over het PhD-traject te doen?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 23:18:16 #4
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_181192364
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 19:23 schreef wolfjeamadeus het volgende:
Waarom zou je praktisch meer werken dan je contracturen?
Interesse? Hobby? Of gewoon om sneller klaar te zijn?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_181193196
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 19:23 schreef wolfjeamadeus het volgende:
Waarom zou je praktisch meer werken dan je contracturen?
Mijn werk is m’n hobby. Dus als jij al je uren die je aan je werk en hobby optelt kom je ongeveer op hetzelfde aantal uren uit. Maar, iemand enig idee qua salaris?
pi_181195082
Op basis van 40 uur lijkt me 3600 euro bruto een reëel salaris voor een gevraagde master met 4 jaar relevante ervaring. Ik vraag me wel af of het bedrijf je promotieonderzoeksuren volledig gaat vergoeden. Dat zal er vooral van af hangen hoeveel baat het bedrijf heeft bij het promotieonderzoek en hoe graag ze je willen hebben.
pi_181195348
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 00:07 schreef obsama het volgende:

[..]

Mijn werk is m’n hobby. Dus als jij al je uren die je aan je werk en hobby optelt kom je ongeveer op hetzelfde aantal uren uit.
Ik doe mijn hobby niet zodat mijn werkgever er beter van wordt. Sterker nog, ik zou het als werkgever helemaal niet willen. Je snijdt jezelf in de vingers financieel als je voor nop gaat werken.
pi_181195387
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 05:46 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Ik doe mijn hobby niet zodat mijn werkgever er beter van wordt. Sterker nog, ik zou het als werkgever helemaal niet willen. Je snijdt jezelf in de vingers financieel als je voor nop gaat werken.
Persoonlijke voorkeur. Kunnen we ontopic blijven? :)
pi_181195399
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 03:32 schreef Rijssiej het volgende:
Op basis van 40 uur lijkt me 3600 euro bruto een reëel salaris voor een gevraagde master met 4 jaar relevante ervaring. Ik vraag me wel af of het bedrijf je promotieonderzoeksuren volledig gaat vergoeden. Dat zal er vooral van af hangen hoeveel baat het bedrijf heeft bij het promotieonderzoek en hoe graag ze je willen hebben.
Ik vermoed ook van niet inderdaad, vandaar mijn onzekerheid wbt salaris. Werkgever zal ook x congressen per jaar betalen dus als het salaris lager zou zijn vind ik prima. Hoeveel lager per maand ik dan zou moeten accepteren vind ik een lastige vraag.
pi_181195439
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 06:05 schreef obsama het volgende:

[..]

Persoonlijke voorkeur. Kunnen we ontopic blijven? :)
Prima. Succes met je pre-40 burnout.
pi_181195471
Waarom zou je eigenlijk nog een formeel vervolg traject in gaan? Of het moet zijn omdat het project geen meerwaarde voor het bedrijf heeft? Overigens vraag ik me af wat je praktische skills zijn op gebied van tooling, voor bedrijven heeft dat natuurlijk wel een behoorlijke meerwaarde.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Official ESF Kreviewer woensdag 15 augustus 2018 @ 06:29:03 #12
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_181195510
Vraag ze naar een indicatie?
If at first you don't succeed, skydiving is not for you.
pi_181195584
0,8 * E 3.600 + congressen?
pi_181195986
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 06:20 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Prima. Succes met je pre-40 burnout.
Bedankt voor je bijdrage.
pi_181196003
quote:
5s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 06:29 schreef Kreator het volgende:
Vraag ze naar een indicatie?
Indicatie was zo’n 2600. Dit vond ik persoonlijk wat laag maar misschien is het conform gezien ik 0.8/0.6 fte werk doe en verder onderzoek?
pi_181196010
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 06:24 schreef raptorix het volgende:
Waarom zou je eigenlijk nog een formeel vervolg traject in gaan? Of het moet zijn omdat het project geen meerwaarde voor het bedrijf heeft? Overigens vraag ik me af wat je praktische skills zijn op gebied van tooling, voor bedrijven heeft dat natuurlijk wel een behoorlijke meerwaarde.
Ik ben daar nu aan het afstuderen en heb dus een afstudeercontract. Wat bedoel je precies met praktische skills op tooling?

Edit: mbt je vraag over toepasbaarheid. Het grootste deel van het onderzoek is 1 op 1 toepasbaar binnen het bedrijf.

[ Bericht 7% gewijzigd door obsama op 15-08-2018 07:40:10 ]
pi_181196133
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 07:32 schreef obsama het volgende:

[..]

Ik ben daar nu aan het afstuderen en heb dus een afstudeercontract. Wat bedoel je precies met praktische skills op tooling?

Edit: mbt je vraag over toepasbaarheid. Het grootste deel van het onderzoek is 1 op 1 toepasbaar binnen het bedrijf.
Veel data analysten werken in IT omgevingen, het is handig als je natuurlijk tooling goed onder de knie hebt, denk aan een sterke database achtergrond, analytics pakketten, machine learning oplossingen, etc.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_181196170
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 07:50 schreef raptorix het volgende:

[..]

Veel data analysten werken in IT omgevingen, het is handig als je natuurlijk tooling goed onder de knie hebt, denk aan een sterke database achtergrond, analytics pakketten, machine learning oplossingen, etc.
Ja die kennis is aanwezig. Heb ongeveer 5 jaar ervaring met relevante tooling.
pi_181196192
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 07:54 schreef obsama het volgende:

[..]

Ja die kennis is aanwezig. Heb ongeveer 5 jaar ervaring met relevante tooling.
Dat maakt het voor jou werkgever al interessanter, ik zou niet te hard gaan inzetten op je salaris, dat komt vanzelf wel, zorg vooral voor goede voorwaarden en commitment van je werkgever.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 15 augustus 2018 @ 10:40:50 #20
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_181198748
Misschien wat lager beginnen en naarmate het traject vordert samen kijken of er mogelijkheden zijn, zeker omdat dan bv kennis gegroeid is en (onderdelen van) het onderzoek misschien praktisch toepasbaar zijn?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_181198836
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 07:31 schreef obsama het volgende:

[..]

Indicatie was zo’n 2600. Dit vond ik persoonlijk wat laag maar misschien is het conform gezien ik 0.8/0.6 fte werk doe en verder onderzoek?
Dat is (uitgaande van 0,7 FTE werken) zo'n 3700 o.b.v. 40 uur werken - dus meer dan wat je zelf reëel vond.

quote:
Veel buitenpromovendi doen hun promotieonderzoek naast een betaalde baan. Uw werkgever kan inhoudelijk of commercieel belang hebben bij uw promotieonderzoek en u willen faciliteren in de vorm van verlof, de mogelijkheid uw onderzoek gedeeltelijk in werktijd te doen en dergelijke. Het is goed om daarover in een vroeg stadium met uw werkgever te overleggen.
Bron: https://www.ru.nl/promove(...)ps-buitenpromovendi/

Als je werkgever er direct dan wel indirect belang bij heeft, is het kwestie van onderhandelen, lijkt me.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_181200055
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 10:44 schreef baskick het volgende:

[..]

Dat is (uitgaande van 0,7 FTE werken) zo'n 3700 o.b.v. 40 uur werken - dus meer dan wat je zelf reëel vond.

[..]

Bron: https://www.ru.nl/promove(...)ps-buitenpromovendi/

Als je werkgever er direct dan wel indirect belang bij heeft, is het kwestie van onderhandelen, lijkt me.
Mijn onderzoek heeft direct invloed op het bedrijf dus het lijkt mij niet helemaal eerlijk om de onderzoekuren als niet werkuren te beschouwen. Aangezien het natuurlijk een investering is zat ik te denken om 1 van de 2 dagen als werkdag mee te laten tellen in de berekening.
pi_181200322
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 11:44 schreef obsama het volgende:

[..]

Mijn onderzoek heeft direct invloed op het bedrijf dus het lijkt mij niet helemaal eerlijk om de onderzoekuren als niet werkuren te beschouwen. Aangezien het natuurlijk een investering is zat ik te denken om 1 van de 2 dagen als werkdag mee te laten tellen in de berekening.
Kwestie van onderhandelen dus.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_181277166
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 11:44 schreef obsama het volgende:

[..]

Mijn onderzoek heeft direct invloed op het bedrijf dus het lijkt mij niet helemaal eerlijk om de onderzoekuren als niet werkuren te beschouwen. Aangezien het natuurlijk een investering is zat ik te denken om 1 van de 2 dagen als werkdag mee te laten tellen in de berekening.
Klinkt niet onredelijk. Ik heb ooit met tientallen anderen een omscholingstraject tot software developer gevolgd, waarbij je vier dagen in de week werkt en één dag studeert. Grofweg de helft van de bedrijven betaalde toen het volle pond en de andere helft betaalde 4/5e van het reguliere salaris. Kortom, 't verschilt erg per bedrijf; 't kan zich dus lonen om ook even bij andere bedrijven te kijken.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')