De kans is een stuk kleiner, maar ik zou het niet volledig uit willen sluiten.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 08:02 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Onzin, Rijkswaterstaat hebben wij hier om de bruggen in goede conditie te houden. Dit kan nooit in Nederland gebeuren.
Als ik jou was zou ik niet meer onder- en over bruggen rijden in NLquote:Op woensdag 15 augustus 2018 08:06 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
De kans is een stuk kleiner, maar ik zou het niet volledig uit willen sluiten.
https://eenvandaag.avrotr(...)ucten-noord-holland/quote:Op woensdag 15 augustus 2018 08:08 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Als ik jou was zou ik niet meer onder- en over bruggen rijden in NL
Goed verhaal, nogmaals, als je wat dieper erin zit weet je dat het onmogelijk is hierquote:Op woensdag 15 augustus 2018 08:11 schreef Igen het volgende:
[..]
https://eenvandaag.avrotr(...)ucten-noord-holland/
"Tientallen bruggen en viaducten in de provincie Noord-Holland vertonen dusdanig ernstige problemen door achterstallig onderhoud dat er 'onacceptabel' risico bestaat op instorten."
Ok. Ik geef toe dat ik er niet "wat dieper" in zit. Misschien is iets in Nederland al "onacceptabel" als er nauwelijks iets aan de hand is. Dat wil ik best geloven.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 08:14 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Goed verhaal, nogmaals, als je wat dieper erin zit weet je dat het onmogelijk is hier
Er zou een nieuwe ringweg ver om de stad heen worden gebouwd. Die heeft M5S geprobeerd tegen te houden. Maar een vervanging voor deze brug was dat niet, want die was ook voor het verkeer binnen de stad belangrijk.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 08:16 schreef speknek het volgende:
Ik hoorde dat de brug al eerder vervangen zou worden, maar dat een actiegroep met banden met M5S toen een campagne heeft gevoerd om die 'geldverspilling' tegen te gaan. Dus dat kan ook wel een reden zijn waarom er niet meegeleefd wordt maar vooral naar zondebokken wordt gezocht.
quote:De directeur van de afdeling Genua van de Italiaanse wegenbeheerder Autostrade, Stefano Marigliani, zegt tegen Reuters: "De instorting was onverwacht en niet te voorspellen. De brug werd constant in de gaten gehouden, zelfs meer dan wettelijk werd vereist. Er was geen reden om de brug als gevaarlijk te beschouwen."
Van de hoofdverdachte hoef je weinig andere geluiden te verwachten. Ik zou eens wat second opinions vragen. Genoeg geluiden gehoord dat het wachten was op instorten.quote:
Het wachten is op goed onderzoek van derde partijen inderdaad. Daar valt nu genoeg over te speculeren, maar da's voornamelijk ongegrond natuurlijk.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 08:51 schreef Perrin het volgende:
[..]
Van de hoofdverdachte hoef je weinig andere geluiden te vetwachten. Ik zou eens wat second opinions vragen. Genoeg geluiden gehoord dat het wachten was op instorten.
Mee te maken. Maar the fthfthfh of fhthfht railway bridge is niet DE vervanger van de Tay bridge. Die ligt er een paar meter naast.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 05:55 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Heeft wel met elkaar te maken. Wiki over de Forth Bridge:
De werkzaamheden aan de brug begonnen onder leiding van Thomas Bouch, maar werden gestaakt toen de Tay Rail Bridge, een ander ontwerp van Bouch, instortte tijdens een storm in december 1879 wat leidde tot de ramp met de Tay Bridge. Het werk werd overgenomen door John Fowler en Benjamin Baker en uitgevoerd tussen 1883 en 1890. De brug werd geopend door de prins van Wales, de latere koning Eduard VII. De eerste vier jaar werden besteed aan de bouw van caissons (waterdichte kamers) en de bouw van de pijlers. Door het instorten van de Tay Bridge werd de Forth Bridge zo berekend dat zij een orkaan zou moeten kunnen weerstaan. In totaal heeft de bouw van de brug aan 54 mensen het leven gekost.
De brug werd in 2015 op de Werelderfgoedlijst van de UNESCO geplaatst.[1]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Forth_Bridge
Leuk en heel stoer jouw reacties, maar die rapporten tonen blijkbaar anders aan.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 08:14 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Goed verhaal, nogmaals, als je wat dieper erin zit weet je dat het onmogelijk is hier
Nu maar afwachten of ie invloedrijke vriendjes heeft en dit soort beweringen kan blijven doen als het tegendeel blijkt.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 08:48 schreef I. het volgende:
De directeur van de afdeling Genua van de Italiaanse wegenbeheerder Autostrade, Stefano Marigliani, zegt tegen Reuters: "De instorting was onverwacht en niet te voorspellen. De brug werd constant in de gaten gehouden, zelfs meer dan wettelijk werd vereist. Er was geen reden om de brug als gevaarlijk te beschouwen."
https://www.bbc.com/news/world-europe-45190735quote:The country spent more than ¤14bn (£12.5bn; $16bn) on its roads in 2006 but that had dropped to less than ¤4bn after the 2008 financial crisis, according to data from the Organisation for Economic Co-operation and Development.
In Duitsland is als ik me goed herinner maar 12% van de bruggen in goede toestand, en dat zijn dus alleen de nieuwe bruggen, van iets van 70% is de toestand matig tot bevredigend en de rest is verontrustend.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 09:15 schreef Hyperdude het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
https://www.bbc.com/news/world-europe-45190735
Beetje rare insteek om landen te vergelijken. Het is wat duurder te bouwen in de bergen dan op de Noord-Duitse hei. Duitse economie is ook ietsjepietsje groter.
Wel zie je de enorme daling van uitgaven van 14 miljard naar 4 miljard in Italië na 2008.
Daar moet je wat mee doen man. Misschien kun je een job bij Rijkswaterstaat regelen.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 09:27 schreef Harwich het volgende:
mijn achtergrond is simpelweg logisch nadenken
Noorwegen, Zwitserland, Oostenrijk en Nederland.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 08:04 schreef J0kkebr0k het volgende:
Maar goed, Italië stikt van dergelijke slecht onderhouden bruggen en viaducten. Ben echt benieuwd wat ze daaraan gaan doen.
En niet alleen Italië trouwens.
Dunning en Kruger zijn trots op je.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 09:27 schreef Harwich het volgende:
Mijn achtergrond is simpelweg logisch nadenken.
hahaha er was een trucker op de radio in een interview en die vertelde dat het ding berucht was onder collega's, dat je het gewoon voelde zwabberen als je eroverheen reed en dat ie kraakte en rare geluiden maakte, af en toe een knal van waarschijnlijk betonijzer wat sprong wegens teveel spanning... en hij kende ook mensen met loodsen vlakbij en onder de brug die het konden beamen.quote:
Is die andere brug afgesloten?quote:Op woensdag 15 augustus 2018 09:56 schreef Ener-G het volgende:
[..]
hahaha er was een trucker op de radio in een interview en die vertelde dat het ding berucht was onder collega's, dat je het gewoon voelde zwabberen als je eroverheen reed en dat ie kraakte en rare geluiden maakte, af en toe een knal van waarschijnlijk betonijzer wat sprong wegens teveel spanning... en hij kende ook mensen met loodsen vlakbij en onder de brug die het konden beamen.
Daarna vertelde hij ook nog even dat er vlakbij nog zo'n brug is, die nog veel erger is.
Zelfde kerel werd ook bij Nieuwsuur geïnterviewd.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 09:56 schreef Ener-G het volgende:
[..]
hahaha er was een trucker op de radio in een interview en die vertelde dat het ding berucht was onder collega's, dat je het gewoon voelde zwabberen als je eroverheen reed en dat ie kraakte en rare geluiden maakte, af en toe een knal van waarschijnlijk betonijzer wat sprong wegens teveel spanning... en hij kende ook mensen met loodsen vlakbij en onder de brug die het konden beamen.
Daarna vertelde hij ook nog even dat er vlakbij nog zo'n brug is, die nog veel erger is.
Dan wil ik wel graag weten welke brug dat is, want over een paar weken gaan we weer naar Italië, en de ingestorte brug zat ook op onze route, die kan geen kwaad meer.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 09:57 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
[..]
Is die andere brug afgesloten?
Wel schandalig hoor..
https://www.welt.de/polit(...)gen-den-verfall.htmlquote:Op woensdag 15 augustus 2018 09:32 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
In Duitsland is als ik me goed herinner maar 12% van de bruggen in goede toestand, en dat zijn dus alleen de nieuwe bruggen, van iets van 70% is de toestand matig tot bevredigend en de rest is verontrustend.
Dat was in 2016 dacht ik.
Nope.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 09:57 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
[..]
Is die andere brug afgesloten?
Die voelen de bui al hangen natuurlijk. Instortende bruggen zijn zaken waarbij tot op de bodem gaat worden uitgezocht welke partij zijn werk heeft laten versloffen.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 10:26 schreef TheVulture het volgende:
Wel typisch dat de regering nu vooral bezig is om zondebokken/daders aan te wijzen zo kort na de ramp al terwijl je normaal gesproken toch prioriteit zou leggen bij het zoeken/verzorgen van slachtoffers en het bergen van overledenen.
Daarom wordt er dus al zo snel een zonnebok aangewezen, de zwakzinnige populisten van M5S meenden het weer beter te weten maar krijgen nu het deksel op de neusquote:De minister van Transport heeft zelf ook al veel kritiek over zich heen gekregen, omdat uitgerekend zijn partij (Vijfsterrenbeweging) twee jaar geleden tegen renovatie van de brug heeft gestemd. "Ze maken ons sprookjes wijs over het ineenstorten van de Morandibrug die volgens een rapport nog honderd jaar mee kan met gewone onderhoudswerken", schreven raadsleden van de Vijfsterrenbeweging in een document.
Idioten Hopelijk bieden die nog nederige excuses aan de nabestaandenen en de stad Genua aan voor die ongefundeerde en levensgevaarlijke praatjes.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 10:29 schreef J.B. het volgende:
Discussie over schuld brugramp Genua begonnen, dodental opgelopen
http://nos.nl/l/2246144
[..]
Daarom wordt dus een zonnebok aangewezen, de zwakzinnige populisten van M5S meenden het weer beter te weten maar krijgen nu het deksel op de neus
Pijnlijkquote:Op woensdag 15 augustus 2018 10:29 schreef J.B. het volgende:
Discussie over schuld brugramp Genua begonnen, dodental opgelopen
http://nos.nl/l/2246144
[..]
Daarom wordt dus een zonnebok aangewezen, de zwakzinnige populisten van M5S meenden het weer beter te weten maar krijgen nu het deksel op de neus
Bruggen bewegen altijd. Ook de bruggen bij Ewijk (A50) voel je bewegen als je daar in de file staat/ langzaam moet rijden. Het zou pas gevaarlijk worden als er geen beweging in zou zitten.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 09:56 schreef Ener-G het volgende:
[..]
hahaha er was een trucker op de radio in een interview en die vertelde dat het ding berucht was onder collega's, dat je het gewoon voelde zwabberen als je eroverheen reed en dat ie kraakte en rare geluiden maakte, af en toe een knal van waarschijnlijk betonijzer wat sprong wegens teveel spanning... en hij kende ook mensen met loodsen vlakbij en onder de brug die het konden beamen.
Daarna vertelde hij ook nog even dat er vlakbij nog zo'n brug is, die nog veel erger is.
Dat is de essentie van populisme.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 10:26 schreef TheVulture het volgende:
Wel typisch dat de regering nu vooral bezig is om zondebokken/daders aan te wijzen.
Ik verwacht ook niet dat je slim bent maar de oorzaak van een brug dat instort is nooit het gevolg van teveel verkeer. Een brug is immers gebouwd voor het verkeer.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 09:42 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Daar moet je wat mee doen man. Misschien kun je een job bij Rijkswaterstaat regelen.
Nee oelewapper.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 10:36 schreef Harwich het volgende:
[..]
Ik verwacht ook niet dat je slim bent maar de oorzaak van een brug dat instort is nooit het gevolg van teveel verkeer. Een brug is immers gebouwd voor het verkeer.
Een brug stort in als gevolg van gebrek aan onderhoud, of constructiefout.
Je kan dus stellen dat de brug in Genova ook zou zijn ingestort als er geen verkeer overheen was gegaan.
Je hoeft geen ingenieur te zijn om deze conclusie te trekken.
Wat een pure, onversneden domme nonsens.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 10:36 schreef Harwich het volgende:
[..]
Ik verwacht ook niet dat je slim bent maar de oorzaak van een brug dat instort is nooit het gevolg van teveel verkeer. Een brug is immers gebouwd voor het verkeer.
Een brug stort in als gevolg van gebrek aan onderhoud, of constructiefout.
Je kan dus stellen dat de brug in Genova ook zou zijn ingestort als er geen verkeer overheen was gegaan.
Je hoeft geen ingenieur te zijn om deze conclusie te trekken.
Excuses of niet, het is bepaald niet bemoedigend dat iemand van die partij nu minister van transport is. Met zulke flapdrollen aan het roer zal het wel niet de laatste brug zijn die zo in elkaar dondert.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 10:30 schreef Perrin het volgende:
[..]
Idioten Hopelijk bieden die nog nederige excuses aan de nabestaandenen en de stad Genua aan voor die ongefundeerde en levensgevaarlijke praatjes.
Het zijn particulieren bedrijven, toch?quote:
Klopt. Beurswaarde van dat bedrijf is inmiddels ook bijna 10% gekelderd.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 10:49 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Het zijn particulieren bedrijven, toch?
En dan alsnog de EU de schuld geven als Salvini zijnde..
De handel in aandelen van dit bedrijf is gister zelfs stilgelegd stond op nu.nl:quote:Op woensdag 15 augustus 2018 10:50 schreef I. het volgende:
[..]
Klopt. Beurswaarde van dat bedrijf is inmiddels ook bijna 10% gekelderd.
Edit: artikel toegevoegdquote:Gepubliceerd: 14-08-18 15:36
Laatste update: 14-08-18 19:24
De handel in aandelen van Atlantia SpA, de beheerder van de ingestorte brug in Genua, is stilgelegd. Dit gebeurde nadat het aandeel een forse duikvlucht had gemaakt. In eerste instantie daalde de prijs met zo'n 10 procent, om vervolgens rond 6 procent in de min te stabiliseren.
https://www.nu.nl/economi(...)enua-stilgelegd.html
Dat gaat ze niet veel goeds doen.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 11:01 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
De handel in aandelen van dit bedrijf is gister zelfs stilgelegd stond op nu.nl.
Die vrachtwagenchauffeur rijdt wel vaker volgeladen over en bruggetje he.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 10:32 schreef AchJa het volgende:
[..]
Bruggen bewegen altijd. Ook de bruggen bij Ewijk (A50) voel je bewegen als je daar in de file staat/ langzaam moet rijden. Het zou pas gevaarlijk worden als er geen beweging in zou zitten.
Mits het zonder gekraak, gepiep, en knappend betonijzer isquote:Op woensdag 15 augustus 2018 10:32 schreef AchJa het volgende:
[..]
Bruggen bewegen altijd. Ook de bruggen bij Ewijk (A50) voel je bewegen als je daar in de file staat/ langzaam moet rijden. Het zou pas gevaarlijk worden als er geen beweging in zou zitten.
quote:Op woensdag 15 augustus 2018 10:36 schreef Harwich het volgende:
[..]
Ik verwacht ook niet dat je slim bent maar de oorzaak van een brug dat instort is nooit het gevolg van teveel verkeer. Een brug is immers gebouwd voor het verkeer.
Een brug stort in als gevolg van gebrek aan onderhoud, of constructiefout.
Je kan dus stellen dat de brug in Genova ook zou zijn ingestort als er geen verkeer overheen was gegaan.
Je hoeft geen ingenieur te zijn om deze conclusie te trekken.
quote:Op woensdag 15 augustus 2018 10:40 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee oelewapper.
Verkeer, en zeker vrachtwagens, zorgen voor trillingen. Een brug is zo ontworpen dat deze zo-en-zo-veel trillingen gedurende een levensduur van zo-en-zo-veel jaar kan hebben, voordat materiaalmoeheid optreedt. Als er dan 5x zo veel verkeer en vooral veel meer vrachtverkeer dan gepland over de brug rijdt, dan gaat hij dus sneller kapot.
Dat lijkt me dan ook allemaal schromelijk overdreven... Alsof je betonijzer hoort knappen ofzo...quote:Op woensdag 15 augustus 2018 11:21 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Mits het zonder gekraak, gepiep, en knappend betonijzer is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |