abonnement Unibet Coolblue
pi_181174126
Als jij op vakantie wil dan kun jij op de website van de overheid kijken of het veilig is om af te reizen naar dat land. Dit wordt weergegeven in vier kleuren:

Groen, geen bijzondere veiligheidsrisico's
Geel, let op veiligheidsrisico's
Oranje, alleen noodzakelijke reizen
Rood, niet reizen

Het gaat mij hierbij niet om de rode en oranje gebieden. Zoals ik het kan beoordelen klopt dit wel redelijk, maar ik heb het idee dat binnen de EU gebieden groen zijn die buiten de EU geel zouden zijn, omdat het schijnbaar om politieke of diplomatieke redenen niet gewenst is om je kritisch uit te laten over een collega EU-land.

Terwijl er geregeld terroristisch gekleurde incidenten zijn in Londen, groen:

Nu, maar ook toen er mensen uit een concertzaal werden geknald en van een boulevard werden gereden, Frankrijk, Groen:

Jordanië in 2016 een aanslag met 10 doden. Vervelend maar niks vergeleken met eerder genoemde landen, toch overwegend geel:


Marokko, ik kan mij niet veel incidenten herinneren. Toch vrijwel iedere grote stad in het noorden geel:


Israël, in een stad als Tel Aviv is het prima ontspannen. Ook Eilat, in het zuiden gescheiden van de rest van Israël door een grote zandbak, daar gebeurd nooit iets, toch geel:

Ik zeg niet dat het groen in de EU of het geel elders fout is, maar het verschil lijkt mij niet te kloppen.
pi_181174543
Okay, jij snapt het niet.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_181174593
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 11:34 schreef spierbal het volgende:
Okay, jij snapt het niet.
Leg uit het dan uit. Heb ik weer iets geleerd!
pi_181174829
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 11:37 schreef maan_man het volgende:

[..]

Leg uit het dan uit. Heb ik weer iets geleerd!
Ik neem aan dat ze bedoelen dat ook al speelt er wel wat in bijvoorbeeld Frankrijk, dat dit niks is in vergelijking met wat in Israel etc gebeurt. Dus vandaar dat die gewoon helemaal groen is, want het is niet ernstig genoeg. De noodtoestand is er ook niet meer, ben wel benieuwd of die wel reden was om het geel te maken op sommige plekken toen
pi_181174954
Calimero vond veel ook niet eerlijk. :D
  User die overal opduikt 2022 dinsdag 14 augustus 2018 @ 11:55:34 #6
186611 Haags
pi_181175012
Wat is dat grijze en zeeblauwe gebied precies? Staat niet op de legenda..
Zonder wrijving geen glans
pi_181175013
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 11:48 schreef momentius het volgende:

[..]

Ik neem aan dat ze bedoelen dat ook al speelt er wel wat in bijvoorbeeld Frankrijk, dat dit niks is in vergelijking met wat in Israel etc gebeurt. Dus vandaar dat die gewoon helemaal groen is, want het is niet ernstig genoeg. De noodtoestand is er ook niet meer, ben wel benieuwd of die wel reden was om het geel te maken op sommige plekken toen
Frankrijk is altijd groen geweest. En Israël speelt van alles. Ik zeg ik ook niet dat het van noord tot zuid groen moet zijn, maar als jij in Marokko steden in groen gebied geel kleurt, dan is het onverklaarbaar dat een stad als Eilat niet groen wordt gekleurd. Zelf tijdens de twee intifada's, die nu al een tijd achter ons liggen, is daar vrijwel niks gebeurd, omdat het door de woestijn wordt gescheiden van de rest van Israël.
pi_181175044
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 11:37 schreef maan_man het volgende:

[..]

Leg uit het dan uit. Heb ik weer iets geleerd!
het gaat om politieke onrust/stabiliteit. Dat je afentoe ergens een terroristische aanslag hebt daar valt niet aan te ontkomen, maar als je daar bang voor bent moet je niet van je zolderkamer af komen.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_181176850
Geel geeft niet altijd gevaar aan maar oplettendheid het er anders is dan je hier gewend bent. In Moskou hoef je echt niet bang te zijn je meer gevaar loopt betrokken te raken bij een aanslag dan in Parijs. Toch is dat geel omdat je privacy in Rusland echt 0,0 is en de overheid alles mag/doet aftappen. Al heb je wel gelijk er paar gebieden zijn die nu groen zijn wat best naar geel of zelfs oranje kan. Gebieden in de VS waar de politie geen controle meer heeft en de bendes het voor het zeggen hebben.
pi_181177505
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 11:14 schreef maan_man het volgende:
Marokko, ik kan mij niet veel incidenten herinneren.
Daar wemelt het van de marokkanen, dus daarom niet heen gaan.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 13:53:46 #11
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_181177646
Reisadviezen zijn dan ook toegespitst op blanke mensen vriend.
pi_181183066
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 11:55 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Wat is dat grijze en zeeblauwe gebied precies? Staat niet op de legenda..
:')
pi_181183194
Gaan reizen naar die achterlijke woestijnlanden. ;(
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_181223605
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 13:48 schreef DerekB het volgende:

[..]

Daar wemelt het van de marokkanen, dus daarom niet heen gaan.
Dan lopen ze hier te zeiken over Marokkanen, maar daar hebben ze pas écht een marokkanenprobleem :o
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_181223819
OOOO AAA UP THE RA!
pi_181223833
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 11:55 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Wat is dat grijze en zeeblauwe gebied precies? Staat niet op de legenda..
Dat blauwe gebied is levensgevaarlijk, tenzij je heel erg goed kunt zwemmen!
pi_181223837
Lol, alle Marokkaanse steden geel maar het platteland groen.

Was van de zomer in Marokko als boze witte man, prachtig land en heerlijk vertoeven daar. Ook de geelgekleurde steden.
pi_181255802
quote:
14s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 10:07 schreef TRON2.0 het volgende:
Lol, alle Marokkaanse steden geel maar het platteland groen.

Was van de zomer in Marokko als boze witte man, prachtig land en heerlijk vertoeven daar. Ook de geelgekleurde steden.
Leuk naar zo'n land die een ander land onderdrukt.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_181256121
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 16:04 schreef HSG het volgende:

[..]

Leuk naar zo'n land die een ander land onderdrukt.
Welk land wordt onderdrukt door Marokko?
pi_181256481
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 16:16 schreef maan_man het volgende:

[..]

Welk land wordt onderdrukt door Marokko?
Westelijke Sahara.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  User die overal opduikt 2022 vrijdag 17 augustus 2018 @ 16:32:53 #21
186611 Haags
pi_181256517
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 10:07 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Dat blauwe gebied is levensgevaarlijk, tenzij je heel erg goed kunt zwemmen!
Bedankt voor deze toelichting :)
Zonder wrijving geen glans
pi_181257029
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 16:31 schreef HSG het volgende:

[..]

Westelijke Sahara.
Het gebied moet volgens uitspraak van het Internationale Hof inderdaad worden verlaten door Marokko. Dan zou aan de opbouw van een land kunnen worden begonnen door de lokale bevolking. Het nu een land noemen, gaat mij wat ver.
pi_181265173
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 16:56 schreef maan_man het volgende:

[..]

Het gebied moet volgens uitspraak van het Internationale Hof inderdaad worden verlaten door Marokko. Dan zou aan de opbouw van een land kunnen worden begonnen door de lokale bevolking. Het nu een land noemen, gaat mij wat ver.
En iedereen maar zeiken over Israël.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_181266259
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 22:59 schreef HSG het volgende:

[..]

En iedereen maar zeiken over Israël.
Iedereen? Israël is een complex gebeuren. Van het Ottomaanse Rijk, het Britse koloniale gebieden, de onafhankelijkheid in 1948 en de zesdaagse oorlog. Feit is dat de nederzettingen pas zijn ontstaan na de zesdaagse oorlog. Een Oorlog waar Israël door de Arabische buren onder vuur werd genomen.

In twee van de drie gebieden waar na de zesdaagse oorlog nederzetting zijn gebouwd, zijn deze thans verdwenen, namelijk in Gaza en op het Egyptische schiereiland. Het derde gebied de Westelijke Jordaanoever hadden zich intussen zoveel mensen gevestigd dat ontruimen lastig werd, waardoor nu een ongewenste situatie is ontstaan. Het probleem is dat Israël voor een halfbakken oplossing heeft gekozen. Of ze hadden moeten zeggen oorlogje verliezen = land kwijt of ze hadden de Nederzettingen niet zo explosief moeten laten groeien.
pi_181266522
Terechte klaag
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')