abonnement Unibet Coolblue
pi_181163906
Een maand of 2 geleden ben ik opgelicht via de mail met mijn domeinnaam. Heb een bedrijfje in de horeca en kreeg uit het niets een mail met daarin de mededeling dat er een derde partij is die dezelfde domeinnaam heeft aangevraagd maar dan met een .com erachter ipv mijn .nl.

Ben er ingetuind en heb accoord gegeven. Na de betaling te hebben voldaan, kwam ik via via er achter dat dit een vorm van oplichting/fraude is. Het gaat om een redelijk groot bedrag(bijna 240 euro inclusief btw). Er is niemand die mijn naam heeft geclaimd en heb voor 10 jaar moeten betalen.

Heb onderstaande mail ontvangen:

Geachte heer/mevrouw,

Recent hebben wij telefonisch contact met u op proberen te nemen. Dit is tot op heden nog niet gelukt. We sturen u dus een email met daarin informatie over het volgende:

We hebben een aanvraag binnen gekregen om de website www.domeinnaam.com te laten registreren. We zien in ons systeem dat u de eigenaar bent van www.domeinnaam.nl. Helaas kan dit voor u in de toekomst verstrekkende gevolgen hebben. We zijn daarom dus wettelijk verplicht om contact met u op te nemen om u het eerste registratierecht te bieden. Dit houdt in dat wij de aanvraag van de derde partij afwijzen en de website:

www.domeinnaam.com

Na een akkoord zullen doorlinken naar:

www.domeinnaam.nl

Het komt erop neer dat u de eerste optie op de domeinnaam krijgt, dit om eventuele problemen in de toekomst te voorkomen.

Doorgaans zijn wij verplicht om de domeinnaam voor 10 jaar vast te leggen en te beschermen. De jaarlijkse prijs voor de .COM extensie is ¤ 19,75 per jaar. Dit betekent dus een eenmalig bedrag van ¤197,50. Wanneer de doorlink voltooid is, zal al het verkeer wat naar de .COM extensie gaat, automatisch op uw .NL extensie terecht komen. De verwerking hiervan duurt maximaal 24 uur. Deze domeinnaam is dan wereldwijd bereikbaar. De derde partij wordt afgewezen en deze kan niks met uw domeinnaam doen.

Overige informatie:

U ontvangt een eenmalige factuur van ¤197,50 exclusief btw voor een looptijd van 10 jaar.

Na een jaar kan het ten alle tijde geannuleerd worden. U krijgt dan het resterende aantal jaren op uw rekening teruggestort.

Indien u hiermee akkoord gaat, stuur dan binnen 24 uur na ontvangen van deze email een akkoord per mail naar met daarin uw naam, en factuurgegevens naar; bart@xxxxxxxxx.nl

Hierop volgend gaan wij de derde partij afwijzen en de doorlink in orde maken. U krijgt dezelfde dag nog alles per mail toegestuurd met alle informatie die u nodig heeft.


Heb de bedrijfsnaam weggelaten maar de mail lijkt mij toch duidelijk.

Mijn vragen zijn als volgt:

1. Hoe kan ik mijn geld terug krijgen na deze zeer misleidende vorm van verkopen?
2. Hoe is het in godsnaam mogelijk dat in nederland zo iets nog steeds mogelijk is? worden deze heren niet aangepakt door justitie of valt hier gewoonweg niets aan te doen?
pi_181164014
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 22:00 schreef Richter6000 het volgende:
1. Hoe kan ik mijn geld terug krijgen na deze zeer misleidende vorm van verkopen?
Niet. Dit moet je afschrijven onder de post leergeld.
quote:
2. Hoe is het in mogelijk dat in nederland zo iets nog steeds mogelijk is? worden deze heren niet aangepakt door justitie of valt hier gewoonweg niets aan te doen?
Hoewel ik je ergenis snap, is dit ook een stukje eigen verantwoordelijkheid.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181164184
Hoe lullig ook: je bent vrijwillig ingegaan op een heel duur aanbod. Ik vrees het ook: post leergeld.

Domeinen zijn voor een appel en een ei te registreren. Je wilt niet weten wat sommige bedrijven (heel legitieme bedrijven) daarvoor durven vragen.

Neem er een borrel op en ga over tot de orde van de dag!
pi_181164525
Als een .com zo belangrijk was/is, waarom heb je het in het begin niet meegeregistreerd?
pi_181164620
quote:
2s.gif Op maandag 13 augustus 2018 22:15 schreef YebCar het volgende:
Als een .com zo belangrijk was/is, waarom heb je het in het begin niet meegeregistreerd?
alsik.com lijkt me een geniale domeinnaam.

Anyway: leergeld TS meer kan ik er ook niet van maken.
  maandag 13 augustus 2018 @ 22:29:20 #6
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_181165039
Het is een redelijk naïeve gedachte dat je gecompenseerd wordt voor het vallen van een scam. Sorry man.
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
  maandag 13 augustus 2018 @ 22:30:04 #7
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_181165057
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 22:02 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Niet. Dit moet je afschrijven onder de post leergeld.

[..]

Hoewel ik je ergenis snap, is dit ook een stukje eigen verantwoordelijkheid.
Nee hoor, het mag gewoon niet en in het geval van TS is er keihard bewijs dat ze beweringen doen die niet kloppen, er is namelijk email ipv een telefoongesprek.

https://blog.iusmentis.co(...)-is-dus-echt-bedrog/
Dum de dum
pi_181165062
Ik werd pas zelfs gebeld met dit lulverhaal haha.
pi_181165101
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 22:30 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]

Nee hoor, het mag gewoon niet en in het geval van TS is er keihard bewijs dat ze beweringen doen die niet kloppen, er is namelijk email ipv een telefoongesprek.

https://blog.iusmentis.co(...)-is-dus-echt-bedrog/
Nou dan huurt de TS lekker Arnoud Engelfriet in, zodat die het tegen groffe betaling nog een keer voor de rechtbank kan uitleggen.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181165120
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 22:17 schreef Handleiding het volgende:

[..]

alsik.com lijkt me een geniale domeinnaam.

Anyway: leergeld TS meer kan ik er ook niet van maken.
doe dan 'kijkmeaanalsikopmijnhoogte.com' :7

Maar serieus ts, waar zeur je om? Zo duur is t niet en zo voorkom je dat iemand anders m ooit claimt :7
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_181165155
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 22:32 schreef tombolafan het volgende:

[..]

doe dan 'kijkmeaanalsikopmijnhoogte.com' :7

Maar serieus ts, waar zeur je om? Zo duur is t niet en zo voorkom je dat iemand anders m ooit claimt :7
bitch er nog voor dan :7
  maandag 13 augustus 2018 @ 22:48:09 #12
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_181165564
Na een jaar opzeggen, kost het je 20 euro. Verder niet om malen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_181165660
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 22:48 schreef Drekkoning het volgende:
Na een jaar opzeggen, kost het je 20 euro. Verder niet om malen.
Van een dergelijk bedrijf wil je geen geld terug gaan vragen. Als ze over een jaar uberhaupt nog bestaan. Mochten ze dan nog wel bestaan kun je verwachten:

- dat net als jij belt de boekhouder ziek is;
- dat ze het morgen overmaken;
- een dag later overmorgen;
- dat er een probleem met de bank is.

etc etc
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  Spellchecker maandag 13 augustus 2018 @ 22:52:17 #14
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181165674
quote:
Na een jaar kan het ten alle tijde geannuleerd worden.
Het is "te allen tijde" ..... sorry TS ....
pi_181165879
Je zou ook in eerste instantie niet kunnen betalen. Gewoon even kijken hoe ze dan gaan reageren. Mocht je de indruk krijgen dat het op formele stappen uitloopt, snel alsnog betalen. Maar ik vermoed dat een partij die op het randje van oplichting opereert, niet snel een incassobureau zal inschakelen.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_181166272
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 23:02 schreef stavromulabeta het volgende:
Je zou ook in eerste instantie niet kunnen betalen.
Volgens de OP heeft hij al betaald.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181166563
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 22:17 schreef Handleiding het volgende:

[..]

alsik.com lijkt me een geniale domeinnaam.
1998 belde, ze willen hun grap terug.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-08-2018 23:33:15 ]
  maandag 13 augustus 2018 @ 23:34:20 #18
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_181166590
Ik krijg deze mails ook regelmatig, ik negeer ze gewoon en heb er nog nooit problemen mee gehad.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_181166882
De overheid houdt je handje niet vast als je ondernemer bent. Die heeft de handen vol aan het beschermen van de gewone burgers.
It All Goes Back in the Box
pi_181167233
Man man man, 4 (vier!!!!) nadat ik ooit registreerde bij de KVK werd ik al gebeld door zo’n lulhannes of ik voor 200¤ bij hem op zijn bedrijven pagina wilde staan.

Dit soort figuren bellen iedere week weer op, met hun onzin aanbiedingen.

Ik denk trouwens dat je netjes kan opzeggen hoor, ze gokken erop dat de meeste het zullen vergeten.
.
pi_181167381
Is de domeinnaam wel daadwerkelijk op jouw naam geregistreerd én aan jouw .nl-versie gekoppeld; is geleverd waarvoor je hebt betaald?

Zorg dat je het verhuistoken krijgt, verhuis de domeinnaam naar een provider waar de jaarlijkse kosten reëel zijn en zeg per volgend jaar op in de hoop dat er inderdaad 9 keer de jaarlijkse kosten wordt teruggestort.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_181167692
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 00:07 schreef baskick het volgende:
de jaarlijkse kosten reëel zijn
20 euro per jaar is gewoon reeel. Alleen zijn de handelspraktijken van dit bedrijf niet zo netjes en is het niet heel gebruikelijk om gelijk voor 10 jaar een domeinnaam vast te leggen.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181168040
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 00:19 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

20 euro per jaar is gewoon reeel. Alleen zijn de handelspraktijken van dit bedrijf niet zo netjes en is het niet heel gebruikelijk om gelijk voor 10 jaar een domeinnaam vast te leggen.
Als jij het zegt. Ik zie bij een grote Nederlandse partij mogelijkheden voor iets meer dan de helft (met het eerste jaar nog een korting van meer dan de helft).
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_181168256
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 00:33 schreef baskick het volgende:

[..]

Als jij het zegt. Ik zie bij een grote Nederlandse partij mogelijkheden voor iets meer dan de helft (met het eerste jaar nog een korting van meer dan de helft).
Bij KPN interned services betaal je daar 30,36 ex btw voor. Zelf weet ik ook wel waar ik het goedkoper kan regelen. Maar 20 euro is echt geen woekerprijs ofzo.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181168329
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 00:02 schreef Fer het volgende:
Man man man, 4 (vier!!!!) nadat ik ooit registreerde bij de KVK werd ik al gebeld door zo’n lulhannes of ik voor 200¤ bij hem op zijn bedrijven pagina wilde staan.

Dit soort figuren bellen iedere week weer op, met hun onzin aanbiedingen.

Ik denk trouwens dat je netjes kan opzeggen hoor, ze gokken erop dat de meeste het zullen vergeten.
Ja 4 wat?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')