abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage maandag 13 augustus 2018 @ 20:41:03 #1
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_181161046
Wat is er aan de hand in Turkije (val de Turkse Lira). ?


quote:
Partying Like It’s 1998
Paul Krugman


And now for something completely similar.

For a while, those of us who devoted a lot of time to understanding the Asian financial crisis two decades ago were wondering whether Turkey was going to stage a re-enactment. Sure enough, that’s what seems to be happening.

Here’s the script: start with a country that, for whatever reason, became a favorite of foreign lenders, and experienced a large inflow of foreign capital over a number of years. Crucially, the debt thus incurred is denominated in foreign currency, not domestic (which is why the U.S., also a recipient of large inflows in the past, isn’t similarly vulnerable — we borrow in dollars).

At some point, however, the party comes to an end. It doesn’t matter much what causes a “sudden stop” in foreign lending: it could be domestic events, like appointing your son-in-law to oversee economic policy, it could be a rise in U.S. interest rates, it could be a crisis in another country investors see as being similar to you.

Whatever the shock, the crucial thing is that foreign debt has made your economy vulnerable to a death spiral. Loss of confidence causes your currency to drop; this makes it harder to repay debts in foreign currency; this hurts the real economy and further reduces confidence, leading to a further decline in your currency; and so on.

The result is that foreign debt explodes as a share of GDP. Indonesia came into the ’90s financial crisis with foreign debt less than 60 percent of GDP, roughly comparable to Turkey early this year. By 1998 a plunging rupiah had sent that debt to almost 170 percent of GDP.

How does such a crisis end? If there is no effective policy response, what happens is that the currency drops and debt measured in domestic currency balloons until everyone who can go bankrupt, does. At that point the weak currency fuels an export boom, and the economy starts a recovery built around huge trade surpluses. (This may come as a surprise to Donald Trump, who appears to be levying punitive tariffs on Turkey as punishment for its weak currency.)

Is there any way to short-circuit this doom loop? Yes, but it’s tricky. What you need to reduce the costs of crisis is a combination of short-run heterodoxy and credible assurances of a longer-run return to orthodoxy.

How it works: stop the explosion of the debt ratio with some combination of temporary capital controls, to place a curfew on panicked capital flight, and possibly the repudiation of some foreign-currency debt. Meanwhile, get things in place for a fiscally sustainable regime once the crisis is over. If all goes well, confidence will gradually return, and you’ll eventually be able to remove the capital controls.

Why Did It Take So Long to See a Cast Like ‘Crazy Rich Asians’?

Malaysia did this in 1998; South Korea, with U.S. aid, effectively did something like it at the same time, by pressuring banks into maintaining their short-term credit lines. A decade later, Iceland did very well with a combination of capital controls and debt repudiation (strictly speaking, refusing to take public responsibility for the debts run up by private bankers).

Argentina also did quite well with heterodox policies in 2002 and for a few years after, effectively repudiating 2/3 of its debt. But the Kirchner regime didn’t know when to stop and turn orthodox again, setting the stage for the country’s return to crisis.

And maybe that example shows how hard dealing with this kind of crisis is. You need a government that is both flexible and responsible, not to mention technically competent enough to implement special measures and honest enough to carry out that implementation without massive corruption.

That, unfortunately, doesn’t sound like Erdogan’s Turkey. Of course, it doesn’t sound like Trump’s America, either. So it’s a good thing our debts are in dollars.


quote:
Turkey is fighting an ‘economic war’—against reality


Maybe the best way to tell a government’s policies are failing is when it blames the rest of the world for waging an “economic war” against it.

That, after all, is what Venezuela’s Nicolás Maduro has been telling his people for years, and it’s what Turkey’s Recep Tayyip Erdogan has now started to say. The real culprit, of course, is that both governments have forced their central banks to follow counterproductive, if not outright ruinous, policies. But no matter: The truth can have a hard time competing with foreign scapegoats.

Now, it might seem unfair to compare these two. It’s one thing to, as Erdogan has, bully your central bank into keeping rates so low that it lets inflation creep up to 15.9 percent instead of the 5 percent it’s supposed to keep it at. But it’s quite another to make your central bank print so much money, as Maduro has, that, according to Johns Hopkins professor Steve Hanke’s calculations, inflation is up to more than 40,000 percent. On the other hand, though, the fact that Erdogan is now trotting out the same type of excuses as Maduro tells us that he’s probably not going to stop this anytime soon. Not until it turns into a full-blown crisis.

Which it will.

The problem is Turkish banks and companies have borrowed a lot of dollars — foreign currency debt is about 30 percent of their GDP — that are getting harder to pay back now that their currency is falling so much. Indeed, since the beginning of the year, the Turkish lira has lost 27.7 percent of its value against the dollar. Part of that is because of the U.S. Federal Reserve’s rate hikes making holding money in the United States more attractive; another is that U.S. sanctions against a few top Turkish officials have raised the specter of it being cut off from international debt markets. And the rest is that Erdogan’s policies have made investing in Turkey seem less appealing. But in any case, the result is that so many people have been trying to get rid of their lira that it has been dropping faster than any other currency outside of those in Iran, Argentina and Venezuela.

That’s the bad news. The good news is that fixing this would also fix their other problems. Which is to say that Turkey’s currency needs the same thing that Turkey’s economy does: higher interest rates. A lot of times, you see, countries that need to prop up their currencies with rate hikes are stuck in a situation where they also need to prop up growth with rate cuts. Turkey, though, doesn’t face this kind of dilemma. It already needs to raise rates to bring down its too-high inflation rate and too-large current account deficit. That means this should be as easy as policy decisions get.

But Erdogan has long thundered against the “interest-rate lobby” for trying to foist what he calls “the mother and father of all evil” — that is, higher rates — onto the country. Which, in a system where he has amassed more power with each passing year, has been enough to make the central bank put off any rate hikes until it was almost too late. The only difference now is that Erdogan seems to have decided that even this very circumscribed central bank independence is too much to put up with. “The central bank can’t take this independence,” he said during his recent campaign, “and set aside the signals given by the president.” More to the point, he won’t let it. He has used his latest election to give himself the power to appoint the country’s central bank governor and to make his son-in-law the finance minister. The entirely predictable result is an even more pliant policymaking apparatus that just refused to raise rates, as it was previously expected to do, in the face of inflation that’s escalating far beyond their alleged target.

It seems likely, then, that Turkey really is going to test Erdogan’s extremely incorrect theory that, contrary to all empirical evidence, it’s lower interest rates that cause lower inflation. And it’s probably going to test this idea for a long time. That, at least, was the point of his comment that they’re in the middle of an “economic war”: He was asking people to sell their dollars to help push up the lira, rather than having the central bank raise rates to do so.

Although this won’t cause a crisis in the next month, it might in the next year. Goldman Sachs, for one, estimates that if the lira falls from its current level of 5.2 per dollar to around 7.1 per dollar — roughly another 25 percent drop — it might eat up all the extra capital that Turkey’s banks have built up as a precautionary buffer. That’s not to say that they would collapse at that point but rather that they might start to get into real trouble. Same with all the Turkish businesses to which they lent dollars. In the worst case, this would turn into a doom loop where the lira would fall because companies were defaulting on their dollar debts, and companies would default on their dollar debts because the lira was falling.

It’s a future that Turkey’s markets are certainly worried about: Their stocks, bonds, and currency have all been hit quite hard the last few months. It’s a sign that Erdogan is losing the economic war he says he’s fighting — a war against reality.



quote:
I have just authorized a doubling of Tariffs on Steel and Aluminum with respect to Turkey as their currency, the Turkish Lira, slides rapidly downward against our very strong Dollar! Aluminum will now be 20% and Steel 50%. Our relations with Turkey are not good at this time!


-- Een heel mooi stukje satire --
U mag kiezen: de dollar van Trump of de God van Erdoğan
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  Redactie Frontpage maandag 13 augustus 2018 @ 20:41:39 #2
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_181161066
Reeks is kapot denk ik
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_181161107
quote:

_O-
Waar vind je die emoticon?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Redactie Frontpage maandag 13 augustus 2018 @ 20:44:32 #4
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_181161165
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 20:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

[ link | afbeelding ]
_O-
Waar vind je die emoticon?
Gewoon zelf maken :+ Nu alleen nog zorgen dat ze op het forum komen FB / Smiley

Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_181161771
quote:
2s.gif Op maandag 13 augustus 2018 20:58 schreef GrijzeHundt het volgende:

[..]

Nederturken bestaan niet je bent Turk of Nederlander!
Goh, tot welke van de 2 zou jij jezelf rekenen?

En ik heb persoonlijk weinig respect voor een Nederturk die loopt te juichen dat hij zijn 3e en zelfs 4e huis gaat kopen in Turkije omdat zijn Euro nu een hoop lira's opleveren terwijl de rest van Turkije aan de bedelstaf raakt.

[ Bericht % gewijzigd door Frutsel op 14-08-2018 08:53:18 ]
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_181161982
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 21:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Goh, tot welke van de 2 zou jij jezelf rekenen?

En ik heb persoonlijk weinig respect voor een Nederturk die loopt te juichen dat hij zijn 3e en zelfs 4e huis gaat kopen in Turkije omdat zijn Euro nu een hoop lira's opleveren terwijl de rest van Turkije aan de bedelstaf raakt.
Ik ben Turk mijn vrouw is Nederlandse, ons kind is een Nederlander met een Turks paspoort.

Natuurlijk ben ik blij met mijn 3de huis een 4de woning in Turkije zou helemaal mooi zijn. Ik zie het probleem daar niet van in, ik werk hard voor mijn euro's.

Dus ik hoef verder ook geen tekst en uitleg te geven aan Turken in Turkije en anders hadden hun ouders ook maar naar Europa moeten komen om toiletten schoon te maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Frutsel op 14-08-2018 08:53:38 ]
pi_181162350
quote:
2s.gif Op maandag 13 augustus 2018 21:06 schreef GrijzeHundt het volgende:

[..]

Ik ben Turk mijn vrouw is Nederlandse, ons kind is een Nederlander met een Turks paspoort.

Natuurlijk ben ik blij met mijn 3de huis een 4de woning in Turkije zou helemaal mooi zijn. Ik zie het probleem daar niet in van ik werk hard voor mijn euro's.

Dus ik hoef verder ook geen tekst en uitleg te geven aan Turken in Turkije en anders hadden hun ouders ook maar naar Europa moeten komen om toiletten schoon te maken.
Maar jij vindt die koersdaling dus wel lekker omdat je dan makkelijk je 4e huis kunt kopen?

[ Bericht % gewijzigd door Frutsel op 14-08-2018 08:53:41 ]
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_181162359
Laat de Turkse economie maar lekker door het afvoerputje gaan.
Krijgen de Turken de inflatie die ze verdienen.
Hadden ze maar niet massaal op die muppet moeten stemmen.
pi_181162701
quote:
2s.gif Op maandag 13 augustus 2018 21:06 schreef GrijzeHundt het volgende:

[..]

Ik ben Turk mijn vrouw is Nederlandse, ons kind is een Nederlander met een Turks paspoort.

Natuurlijk ben ik blij met mijn 3de huis een 4de woning in Turkije zou helemaal mooi zijn. Ik zie het probleem daar niet van in, ik werk hard voor mijn euro's.

Dus ik hoef verder ook geen tekst en uitleg te geven aan Turken in Turkije en anders hadden hun ouders ook maar naar Europa moeten komen om toiletten schoon te maken.
Wij hebben 5 maanden geleden in de Randstad een rijtjeswoning gekocht met een woonoppervlakte van 137m2 voor 365K :')

In Turkije koop ik daar 5 woningen voor. Ik vind de huidige situatie geweldig zo een kans krijg je niet vaak over 2 weken zit ik weer in Turkije :7 hopelijk voor huis nummer 4 ^O^
  maandag 13 augustus 2018 @ 21:29:04 #10
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181162760
quote:
2s.gif Op maandag 13 augustus 2018 21:27 schreef GrijzeHundt het volgende:

[..]

Wij hebben 5 maanden geleden in de Randstad een rijtjeswoning gekocht met een woonoppervlakte van 137m2 voor 365K :')

In Turkije koop ik daar 5 woningen voor. Ik vind de huidige situatie geweldig zo een kans krijg je niet vaak over 2 weken zit ik weer in Turkije :7 hopelijk voor huis nummer 4 ^O^
je hebt gelijk, je hebt nu een korting van 40% in lira

[ Bericht % gewijzigd door Frutsel op 14-08-2018 08:54:23 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181162785
quote:
2s.gif Op maandag 13 augustus 2018 21:27 schreef GrijzeHundt het volgende:

[..]

Wij hebben 5 maanden geleden in de Randstad een rijtjeswoning gekocht met een woonoppervlakte van 137m2 voor 365K :')

In Turkije koop ik daar 5 woningen voor. Ik vind de huidige situatie geweldig zo een kans krijg je niet vaak over 2 weken zit ik weer in Turkije :7 hopelijk voor huis nummer 4 ^O^
Gefeliciteerd man

:')
pi_181162887
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 21:29 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

je hebt gelijk, je hebt nu een korting van 40% in lira
De wanhoop is groot op grond krijg je gewoon 60 tot 70% korting op dit moment.

Ik zit er zelfs over na te denken om een auto te importeren naar Nederland
pi_181163359
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 21:18 schreef Jemoederniet het volgende:
Laat de Turkse economie maar lekker door het afvoerputje gaan.
Krijgen de Turken de inflatie die ze verdienen.
Hadden ze maar niet massaal op die muppet moeten stemmen.
De hadden ze de afgelopen jaren al, de val van de lira is niet iets van de afgelopen maanden.
Niemand die zich afvroeg waar die groei (gemeten in lira) nu werkelijk door gedreven werd, natuurlijk wel leuk pronken ermee tot de muziek stopt.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  maandag 13 augustus 2018 @ 21:48:50 #14
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181163449
quote:
14s.gif Op maandag 13 augustus 2018 21:32 schreef GrijzeHundt het volgende:

[..]

De wanhoop is groot op grond krijg je gewoon 60 tot 70% korting op dit moment.

Ik zit er zelfs over na te denken om een auto te importeren naar Nederland
Heeft erdo z'n protserige paleis met 1001 kamers al in de ramsj gegooid?
&lt;signature here&gt;.
pi_181163496
quote:
7s.gif Op maandag 13 augustus 2018 21:46 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

De hadden ze de afgelopen jaren al, de val van de lira is niet iets van de afgelopen maanden.
Niemand die zich afvroeg waar die groei (gemeten in lira) nu werkelijk door gedreven werd, natuurlijk wel leuk pronken ermee tot de muziek stopt.
Het zelfde geldt voor de Euro en de printer van de ECB
pi_181163582
quote:
2s.gif Op maandag 13 augustus 2018 21:49 schreef GrijzeHundt het volgende:

[..]

Het zelfde geldt voor de Euro en de printer van de ECB
En toch valt de Euro niet, en de Lira wel. :)
pi_181163633
quote:
14s.gif Op maandag 13 augustus 2018 21:52 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

En toch valt de Euro niet, en de Lira wel. :)
Wacht maar tot het zuiden naar de klote gaat en de rente oploopt dan kan de ECB niks meer

Interbellum :7
pi_181163693
quote:
7s.gif Op maandag 13 augustus 2018 21:46 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

De hadden ze de afgelopen jaren al, de val van de lira is niet iets van de afgelopen maanden.
Niemand die zich afvroeg waar die groei (gemeten in lira) nu werkelijk door gedreven werd, natuurlijk wel leuk pronken ermee tot de muziek stopt.
Erdogan is ook niet van vandaag of gisteren. Tien jaar geleden werd Youtube al geblokkeerd omdat meneer niet tegen kritiek kan. Sindsdien is het alleen maar erger geworden.
pi_181163703
quote:
10s.gif Op maandag 13 augustus 2018 21:48 schreef ExTec het volgende:

[..]

Heeft erdo z'n protserige paleis met 1001 kamers al in de ramsj gegooid?
Van mijn part neemt die er een tweede bij die gast heeft Turkije groot gemaakt en mij straks hopelijk rijk. Hoe langer hij blijft des te beter voor mij en Turkije *O*
pi_181163728
quote:
3s.gif Op maandag 13 augustus 2018 21:53 schreef GrijzeHundt het volgende:

[..]

Wacht maar tot het zuiden naar de klote gaat en de rente oploopt dan kan de ECB niks meer

Interbellum :7
Daar wachten we al ruim 10 jaar op. :)
  maandag 13 augustus 2018 @ 21:59:23 #21
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181163878
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 21:55 schreef GrijzeHundt het volgende:

[..]

Van mijn part neemt die er een tweede bij die gast heeft Turkije groot gemaakt en mij straks hopelijk rijk. Hoe langer hij blijft des te beter voor mij en Turkije *O*
Je hebt vast op hem gestemd, of niet.
&lt;signature here&gt;.
pi_181163889
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 21:55 schreef GrijzeHundt het volgende:

[..]

Van mijn part neemt die er een tweede bij die gast heeft Turkije groot gemaakt ...
En nu breekt'ie het weer af.
pi_181163950
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 21:59 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

En nu breekt'ie het weer af.
Ja maar dat is allemaal de schuld van de economische oorlog die de Verenigde Staten, de Britse Deep State, Gulen en de Rabobank tegen de Turkse staat voeren!! :')
pi_181163980
Het verschil tussen Argentië, Turkije, Zimbabwe, Venezuela en de EU, VS, Japan is hoogwaardige export. 1st genoemde landen kennen die niet tot nauwelijks. Dat is ook de reden waarom Erdonomics niet werkt in Turkije. Een lagere euro stimuleert onze hoogwaardige export meer dan het duurder worden van de grondstoffen, die vlieger gaat in Turkije niet op en dus gierende inflatie.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181164096
quote:
10s.gif Op maandag 13 augustus 2018 22:01 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Ja maar dat is allemaal de schuld van de economische oorlog die de Verenigde Staten, de Britse Deep State, Gulen en de Rabobank tegen de Turkse staat voeren!! :')
Dat zullen ze waarschijnlijk de godsganselijke dag te horen krijgen.
pi_181164113
1 Turkse Lira is nu 0,12 Allahcent.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  maandag 13 augustus 2018 @ 22:07:40 #27
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181164195
quote:
14s.gif Op maandag 13 augustus 2018 21:52 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

En toch valt de Euro niet, en de Lira wel. :)
komt omdat de Euro-zone heeft alleen schilden aan zichzelf

wel van het ene EU land naar de andere EU land, maar niet in lira of in pesos
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181164275
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 22:05 schreef HSG het volgende:
1 Turkse Lira is nu 0,12 Allahcent.
Daar krijg je minimaal 2 colaflesjes en een citroentje voor :Y
pi_181164933
quote:
2s.gif Op maandag 13 augustus 2018 21:49 schreef GrijzeHundt het volgende:

[..]

Het zelfde geldt voor de Euro en de printer van de ECB
Nee, waardepapieren worden opgekocht en banken krijgen daar cash voor terug.
Dat vergroot de balans van de ECB maar er is niet meer geld in de economie gekomen.

Nor eerder dan de euro zie ik de dollar weer duiken want na het mega tekort dit jaar zullen ze de komende jaren weer tekorten hebben van +1 biljoen.
In euroland is het natuurlijk afwachten wat Italië gaat doen, gaan ze de afspraken nakomen of Italië slopen.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_181165144
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 20:55 schreef GrijzeHundt het volgende:
Ik zou bijna denken dat ik op Geenstijl zat zoveel haat tegen Turkije. Veel onderhuids racisme hier op fok, jammer dat de ware aard van de Nederlander weer op deze wijze naar voren moet komen.

Wij zijn allang niet meer de onderdanige gastarbeider waaraan jullie je welvaart te danken hebben.

Maar gelukkig gaat het fantastisch met de Europese economie dat je maar liefst 0,003% rente krijgt over je spaargeld :W
En 1.9% rente op de hypotheek.

Nog nooit zo goedkoop gewoond als nu.
pi_181165328
quote:
7s.gif Op maandag 13 augustus 2018 22:26 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

In euroland is het natuurlijk afwachten wat Italië gaat doen, gaan ze de afspraken nakomen of Italië slopen.
De vraag is of Italië zichzelf gaat slopen inderdaad door hun begrotingstekort sterk te laten oplopen. Als de begroting totaal out of whack is kan de president eventueel zijn veto gebruiken vanwege ongrondwettelijk. Het zou dan kunnen uitdraaien op verkiezingen. De rente zal waarschijnlijk al sterk oplopen in Italië als het voorstel voor de begroting totaal out of whack is.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181165684
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 21:55 schreef GrijzeHundt het volgende:

[..]

Van mijn part neemt die er een tweede bij die gast heeft Turkije groot gemaakt en mij straks hopelijk rijk. Hoe langer hij blijft des te beter voor mij en Turkije *O*
Hij zorgt voor die crisis en jij geniet ervan omdat t jou goed uitkomt.
Is niets mis mee, maar ga niet doen of je het beste voorhebt met turkije. Als t jouw voordeel oplevert mag dat land met haar bewoners terug naar middeleeuwen.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_181165776
quote:
2s.gif Op maandag 13 augustus 2018 21:06 schreef GrijzeHundt het volgende:

[..]

Ik ben Turk mijn vrouw is Nederlandse, ons kind is een Nederlander met een Turks paspoort.

Natuurlijk ben ik blij met mijn 3de huis een 4de woning in Turkije zou helemaal mooi zijn. Ik zie het probleem daar niet van in, ik werk hard voor mijn euro's.

Dus ik hoef verder ook geen tekst en uitleg te geven aan Turken in Turkije en anders hadden hun ouders ook maar naar Europa moeten komen om toiletten schoon te maken.
Terwijl mensen daar met 1200TL per maand moeten leven als minimum loon, ga jij als een parasiet met je EURO'S daar wat huizen kopen? Als je zo trots op Turkije waarom gebruik je geen lira's? Je bent niks anders dan een parasiet en je durft er ook nog trots op te zijn. Hey be you, maar ga dan niet hypocriet als een übertürk gedragen als je het niet bent. Durf jij jezelf wel verklaren aan je andere übertürken dat je euro's hebt ipv lira's? Wat voor nep nationalist ben je dan wel niet he! Foei!

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 13-08-2018 23:00:28 ]
pi_181165988
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 22:58 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Terwijl mensen daar met 1200TL per maand moeten leven als minimum loon, ga jij als een parasiet met je EURO'S daar wat huizen kopen? Als je zo trots op Turkije waarom gebruik je geen lira's? Je bent niks anders dan een parasiet en je durft er ook nog trots op te zijn. Hey be you, maar ga dan niet hypocriet als een übertürk gedragen als je het niet bent. Durf jij jezelf wel verklaren aan je andere übertürken dat je euro's hebt ipv lira's? Wat voor nep nationalist ben je dan wel niet he! Foei!
Ik lees alleen maar afgunst hier zo. Als je zo begaan met de Turkse economie dan zou je er wel wat geld insteken maar de meeste houden het hier maar bij lullen.

Ik steek op dit moment mijn hard verdiende euro's in Turkse economie daarmee neem ik ook een groot risico. Als de Turkse economie echt door het putje gaat zijn mijn investeringen ook niks meer waard. Dan kan ik misschien nog olijven gaan verbouwen op mijn grond en dat is het dan.
  † In Memoriam † maandag 13 augustus 2018 @ 23:26:01 #36
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_181166404
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 23:07 schreef GrijzeHundt het volgende:

[..]

Ik lees alleen maar afgunst hier zo. Als je zo begaan met de Turkse economie dan zou je er wel wat geld insteken maar de meeste houden het hier maar bij lullen.

Ik steek op dit moment mijn hard verdiende euro's in Turkse economie daarmee neem ik ook een groot risico. Als de Turkse economie echt door het putje gaat zijn mijn investeringen ook niks meer waard. Dan kan ik misschien nog olijven gaan verbouwen op mijn grond en dat is het dan.
Klop jezelf even op de borst. :')
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_181166453
quote:
2s.gif Op maandag 13 augustus 2018 23:26 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Klop jezelf even op de borst. :')
Ik sta tenminste achter mijn land, in onzekere tijden durf ik investeringen te doen in Turkije.
pi_181166487
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 23:27 schreef GrijzeHundt het volgende:

[..]

Ik sta tenminste achter mijn land, in onzekere tijden durf ik investeringen te doen in Turkije.
:') Wat zit jij dom te lullen, je ziet je kans mooi net als ieder ander die zit te loeren op zwakke economieën. Lekker profiteren als je huizen verdient. Die kan je verhuren dus ja.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 13-08-2018 23:34:50 ]
  † In Memoriam † maandag 13 augustus 2018 @ 23:30:41 #39
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_181166512
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 23:27 schreef GrijzeHundt het volgende:

[..]

Ik sta tenminste achter mijn land, in onzekere tijden durf ik investeringen te doen in Turkije.
Je lult nogal uit je nek, maar goed, dat heb je zelf niet in de gaten, dus laat maar gaan.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_181166557
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 23:29 schreef vigen98 het volgende:

[..]

:') Wat zit jij dom te lullen, je ziet je kans mooi net als iedereen anders die zit te loeren op zwakke economieën.
Als Turkije echt naar de klote gaat zoals jullie hier beweren dan sta ik aan het eind van de rit ook met lege handen.

Maar ik heb vertrouwen in ander zou ik mijn geld niet in Turkije steken.
pi_181166568
quote:
2s.gif Op maandag 13 augustus 2018 23:32 schreef GrijzeHundt het volgende:

[..]

Als Turkije echt naar de klote gaat zoals jullie hier beweren dan sta ik aan het eind van de rit ook met lege handen.

Maar ik heb vertrouwen in ander zou ik mijn geld niet in Turkije steken.
Een huis is een huis, die blijf je houden ook al is die 1 euro waard :)
pi_181166796
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 23:33 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Een huis is een huis, die blijf je houden ook al is die 1 euro waard :)
Heel vervelend voor je als je voor diezelfde woning van 1 euro 65K hebt betaald :')
pi_181166861
quote:
2s.gif Op maandag 13 augustus 2018 23:32 schreef GrijzeHundt het volgende:

[..]

Als Turkije echt naar de klote gaat zoals jullie hier beweren dan sta ik aan het eind van de rit ook met lege handen.

Maar ik heb vertrouwen in ander zou ik mijn geld niet in Turkije steken.
Grijzehundt = grijze wolf? :{
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_181166878
quote:
13s.gif Op maandag 13 augustus 2018 23:42 schreef GrijzeHundt het volgende:

[..]

Heel vervelend voor je als je voor diezelfde woning van 1 euro 65K hebt betaald :')
Ligt eraan wat je ermee doet. Als je het verhuurt is het geen probleem, als je het gebruikt als je 2e huis ook geen probleem. Het is pas een probleem als je het later wilt verkopen.
pi_181166884
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 23:27 schreef GrijzeHundt het volgende:

[..]

Ik sta tenminste achter mijn land, in onzekere tijden durf ik investeringen te doen in Turkije.
quote:
14s.gif Op maandag 13 augustus 2018 21:32 schreef GrijzeHundt het volgende:

[..]

De wanhoop is groot op grond krijg je gewoon 60 tot 70% korting op dit moment.

Je bent gewoon een koopjesjager en je hoopt op nog meer wanhoop.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_181166944
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 23:46 schreef marsan het volgende:

[..]

[..]

Je bent gewoon een koopjesjager en je hoopt op nog meer wanhoop.
Dit gewoon. Onder de cover van '' IK BEN EEN ECHTE TÜRK IK INVESTEER IN TURKIJE '' uhu je zoekt gewoon koopjes.
  maandag 13 augustus 2018 @ 23:50:58 #47
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_181166965
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 23:46 schreef marsan het volgende:

[..]

[..]

Je bent gewoon een koopjesjager en je hoopt op nog meer wanhoop.
Welke FOK!er niet. We zijn toch allemaal ramptoeristen hier. Beetje wachten tot er iets boeiends gebeurd.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_181167052
quote:
2s.gif Op maandag 13 augustus 2018 23:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Welke FOK!er niet. We zijn toch allemaal ramptoeristen hier. Beetje wachten tot er iets boeiends gebeurd.
Ik vind er ook niets mis mee, maar kom er dan gewoon eerlijk voor uit en doe niet alsof je t doet omdat je het zo goed voor hebt met je land.
T is gewoon opportunisme. Maar verpak dat niet in een goede turk zijn ofzo.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_181167103
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 23:46 schreef marsan het volgende:

[..]

[..]

Je bent gewoon een koopjesjager en je hoopt op nog meer wanhoop.
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 23:50 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Dit gewoon. Onder de cover van '' IK BEN EEN ECHTE TÜRK IK INVESTEER IN TURKIJE '' uhu je zoekt gewoon koopjes.
In tegenstelling tot de meeste Nederturken hier heb ik mijn 15 maanden dienstplicht in Turkije uitgediend.

Dat ik nu de kansen benut die mij gegeven worden maakt mij nog geen parasiet of koopjesjager. Ik geloof in Turkije daarom steek mijn spaargeld ook in het land en hopelijk word ik er zelf ook wat beter van :Y
pi_181167135
quote:
2s.gif Op maandag 13 augustus 2018 23:57 schreef GrijzeHundt het volgende:

[..]


[..]

In tegenstelling tot de meeste Nederturken hier heb ik mijn 15 maanden dienstplicht in Turkije uitgediend.

Dat kan ik nu de kansen benut die mij gegeven worden benut maakt mij nog geen parasiet of koopjesjager. Ik geloof in Turkije daarom steek mijn spaargeld ook in het land en hopelijk word ik er zelf ook wat beter van :Y
Kom op, als de prijzen nog verder dalen, wrijf je je in je handen he.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_181167150
quote:
2s.gif Op maandag 13 augustus 2018 23:57 schreef GrijzeHundt het volgende:

[..]

[..]

In tegenstelling tot de meeste Nederturken hier heb ik mijn 15 maanden dienstplicht in Turkije uitgediend.

Dat ik nu de kansen benut die mij gegeven worden maakt mij nog geen parasiet of koopjesjager. Ik geloof in Turkije daarom steek mijn spaargeld ook in het land en hopelijk word ik er zelf ook wat beter van :Y
Waarom nu? :) Waarom deed je dit niet eerder? ;) Wees gewoon eerlijk.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2018 00:01:14 ]
pi_181167157
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 23:59 schreef marsan het volgende:

[..]

Kom op, als de prijzen nog verder dalen, wrijf je je in je handen he.
Ja want mijn pot met geld is oneindig :')
pi_181167199
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 00:00 schreef GrijzeHundt het volgende:

[..]

Ja want mijn pot met geld is oneindig :')
Dat geld waarmee je dat 4e huis wil kopen, is dan natuurlijk meer waard he. Je krijgt bij dalende prijzen meer waar voor je geld.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_181167207
In tegenstelling tot eerdere oproepen van Erdogan, werkt zijn oproep juist averechts en zijn er nu meer Turken die dollars en/of goud kopen met hun lira's dan Turken die hun dollars/goud inwisselen voor de Turkse munt.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_181167227
quote:
Gratis vis of grafstenen
In december 2016, toen de lira ook een vrije val maakte, reageerden patriottische Turken met acties. Er werden gratis porties vis, knipbeurten of grafstenen weggegeven als je met een bonnetje kon bewijzen dat je gehoor had gegeven aan de oproep van Erdogan om je dollars in lira’s om te wisselen.

Daar is nu geen sprake van. Erdogans meest loyale aanhangers hebben hun goud, dollars of euro’s al bij zijn eerdere oproepen omgewisseld. Er zijn juist meer Turken die dollars of euro’s kopen, of achter de hand houden om zich in te dekken tegen een verdere val van de lira. Diverse Turkse banken in Istanboel meldden dat er op ‘zwarte vrijdag’ een toeloop was van klanten die dollars of euro’s wilden opnemen.

,,Ik ken veel winkeliers hier in de buurt die dollars en goud hebben, maar niet inwisselen. Als ze zeggen van wel, liegen ze", zegt Mehmet, manager van een restaurant in de buurt van de Grote Bazaar. ,,God is er voor iedereen", zo reageert hij op de uitspraak van Erdogan. "Wij houden van ons land en onze vlag, maar mijn salaris blijft hetzelfde terwijl de koopkracht daalt. Daar gaat Allah mij niet bij helpen."
https://www.ad.nl/buitenl(...)-de-dollar~aafd9369/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_181167252
quote:
2s.gif Op maandag 13 augustus 2018 23:57 schreef GrijzeHundt het volgende:

[..]

[..]

In tegenstelling tot de meeste Nederturken hier heb ik mijn 15 maanden dienstplicht in Turkije uitgediend.

Dat kan ik nu de kansen benut die mij gegeven worden benut maakt mij nog geen parasiet of koopjesjager. Ik geloof in Turkije daarom steek mijn spaargeld ook in het land en hopelijk word ik er zelf ook wat beter van :Y
Je bent veel te vroeg. Bekijk deze chart even en denk eens na of Turkse assets nu een goede idee zijn. Zag Juni er ook aantrekkelijk uit voor jou? Waarom is het nu anders? Er is ook nog een vicieuze circel waarin hoe lager de lira staat, hoe meer problemen Turkse bedrijven hebben hun schulden terug te betalen.



Misschien ben je bekend met de uitdrukking "catching a falling knife", want dat is precies wat jij aan het doen bent. Er is nog geen enkele indicatie van een turn-around.
pi_181167359
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 23:46 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Ligt eraan wat je ermee doet. Als je het verhuurt is het geen probleem, als je het gebruikt als je 2e huis ook geen probleem. Het is pas een probleem als je het later wilt verkopen.
Mocht er een periode komen dat zo'n sterke vermindering van waarde het probleem wordt dan zul je in en rond zo'n periode qua huurprijs ook 3x brandhout vangen.
pi_181167395
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 00:03 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Je bent veel te vroeg. Bekijk deze chart even en denk eens na of Turkse assets nu een goede idee zijn. Zag Juni er ook aantrekkelijk uit voor jou? Waarom is het nu anders? Er is ook nog een vicieuze circel waarin hoe lager de lira staat, hoe meer problemen Turkse bedrijven hebben hun schulden terug te betalen.

[ afbeelding ]

Misschien ben je bekend met de uitdrukking "catching a falling knife", want dat is precies wat jij aan het doen bent. Er is nog geen enkele indicatie van een turn-around.
Over 2 weken ga ik weer naar Turkije ff een haartransplantatie doen voor 1500 euro :7

Ik koop op dit moment vastgoed met een korting van 50 tot 65% dus van mij mag die falling knife nog wel ff doorzetten marge genoeg :Y
pi_181167433
Schop dit topic anders maar naar WGR en noem het; 'Hoe profiteer ik van de ondergang van mijn land?'
pi_181167438
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 00:08 schreef GrijzeHundt het volgende:

[..]

Over 2 weken ga ik weer naar Turkije ff een haartransplantatie doen voor 1500 euro :7

Ik koop op dit moment vastgoed met een korting van 50 tot 65% dus van mij mag die falling knife nog wel ff doorzetten marge genoeg :Y
_O- Hoe ben je geen koopjesjager alweer? Snap jij dat het voor de mensen daar ellendiger wordt of niet? _O- Mij boeit het niet hoor, maar ga niet doen alsof je door nationalistische redenen in Turkije investeert _O-

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2018 00:10:38 ]
pi_181167475
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 00:08 schreef GrijzeHundt het volgende:
Over 2 weken ga ik weer naar Turkije ff een haartransplantatie doen voor 1500 euro :7

Ik koop op dit moment vastgoed met een korting van 50 tot 65% dus van mij mag die falling knife nog wel ff doorzetten marge genoeg :Y
Als de korting 75 tot 82.5% wordt, ben jij de helft van je geld al weer kwijt.

Ik denk dat er een boel Venezuelanen zijn die een heleboel geld kwijt zijn geraakt omdat ze ook probeerden de bodem van een trend te timen. Er is geen enkele katalist die de Lira val momenteel kan stoppen.
pi_181167532
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 00:11 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Als de korting 75 tot 82.5% wordt, ben jij de helft van je geld al weer kwijt.

Ik denk dat er een boel Venezuelanen zijn die een heleboel geld kwijt zijn geraakt omdat ze ook probeerden de bodem van een trend te timen. Er is geen enkele katalist die de Lira val momenteel kan stoppen.
Venezuela met Turkije vergelijken :')

Als het echt zo een rampscenario wordt stop ik mijn familie erin hebben zij tenminste nog een dak boven hun hoofd. Hoeven ze niet naar Europa te komen om toiletten schoon te maken als gastarbeider :')
pi_181167608
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 00:13 schreef GrijzeHundt het volgende:

[..]

Venezuela met Turkije vergelijken :')

Als het echt zo een rampscenario wordt stop ik mijn familie erin hebben zij tenminste nog een dak boven hun hoofd. Hoeven ze niet naar Europa te komen om toiletten schoon te maken als gastarbeider :')
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_181167985
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 00:13 schreef GrijzeHundt het volgende:

[..]

Venezuela met Turkije vergelijken :')

Als het echt zo een rampscenario wordt stop ik mijn familie erin hebben zij tenminste nog een dak boven hun hoofd. Hoeven ze niet naar Europa te komen om toiletten schoon te maken als gastarbeider :')
Het stijgt een beetje naar je hoofd heb ik het idee. Zo'n beetje het enige wat stijgt omtremt de Lira.

Ik hoop dat de GGZ daar de spiegels van je pastische chirurg in bruikleen mag nemen. Waarschijnlijk de enige manier om tot je verrote ego door te dringen. En dan heb ik het niet over de staat van je haren die er blijkbaar met bosjes tegelijk van proberen te ontsnappen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2018 00:32:13 ]
pi_181168058
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 00:31 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Het stijgt een beetje naar je hoofd heb ik het idee. Zo'n beetje het enige wat stijgt omtremt de Lira.

Ik hoop dat de GGZ daar de spiegels van je pastische chirurg in bruikleen mag nemen. Waarschijnlijk de enige manier om tot je verrote ego door te dringen. En dan heb ik het niet over de staat van je haren die er blijkbaar met bosjes tegelijk van proberen te ontsnappen.
Jij bent opzoek naar een paar Turken die je weer kunt uitbuiten die tijd is over elke keer als jij een kapsalon koopt gaat er weer een eurotje richting Erdogan :')

[ Bericht 0% gewijzigd door GrijzeHundt op 14-08-2018 00:55:00 ]
pi_181168122
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 00:34 schreef GrijzeHundt het volgende:

[..]

Jij bent opzoek naar een paar Turken die je weer kunt uitbuiten die tijd is over elke keer als jij een kapsalon koopt gaat weer een eurotje richting Erdogan :')
Ik ben onder de indruk van de kennis die je van mij denkt te hebben. Maar ik moet je teleurstellen; bij het bestellen van m'n soarmaschotel vandaag was er geen haar op mn lijf, ik heb ze wel, die ook maar een fractie van een seconde eraan dacht een turk uit te buiten.

Waarom zou ik dat volgens jou denken?
pi_181168487
Ik weet niet of er nu een essay van 2000 woorden aankomt als gevolg van het woordje "waarom?", of dat je er al kwijlend op je handgemaakte tapi hersendood van ligt te wezen, maar ik ga in ieder geval slapen.

Wens je geweten welterusten. :*
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 01:10:10 #68
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181168794
https://www.telegraaf.nl/(...)en-vs-over-predikant

morgen is de lira weer gedaald naar 5 voor een euro


quote:
Overleg Turkije en VS over predikant
1 uur geleden in BUITENLAND

WASHINGTON - De Amerikaanse nationale veiligheidsadviseur John Bolton heeft maandag met de Turkse ambassadeur in de VS gesproken over de Amerikaanse predikant Andrew Brunson.
Het Witte Huis zei dat dit overleg plaats had op verzoek van de Turkse ambassadeur Serdar Kilic.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181168836
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 01:10 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)en-vs-over-predikant

morgen is de lira weer gedaald naar 5 voor een euro

[..]

Hahahahaha toch gezwicht voor Trump _O_

Dit moest vast Erdogan's softpower zijn die nog zou komen volgens Triggershot
pi_181168890
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 01:12 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Hahahahaha toch gezwicht voor Trump _O_
Dat lijkt me een wat voorbarige conclusie.

quote:
Over de uitkomst van het overleg liet het Witte Huis zich niet uit.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181168915
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 01:15 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Dat lijkt me een wat voorbarige conclusie.

[..]

Nahja zwichten zal hij sowieso moeten doen of de lira zal blijven zakken.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 01:17:52 #72
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181168928
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 01:12 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Hahahahaha toch gezwicht voor Trump _O_

Dit moest vast Erdogan's softpower zijn die nog zou komen volgens Triggershot
Ja Erdolf moet niet proberen de USA te chanteren

Dat gaat niet lukken
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181169003
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 01:17 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ja Erdolf moet niet proberen de USA te chanteren

Dat gaat niet lukken
Wat willen ze gaan doen dan :')

Erdogan speelt het spelletje gewoon slim ^O^
pi_181169176
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 01:22 schreef GrijzeHundt het volgende:

[..]

Wat willen ze gaan doen dan :')

Erdogan speelt het spelletje gewoon slim ^O^
Volgens mij zie jij de realiteit niet _O- Erdogan is de president van Turkije he, Turkije dat land dat in een valuta crisis zit.

Hoe speelt hij dit slim, leg dat nou eens aub uit :D
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 01:40:50 #75
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_181169277
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 00:09 schreef vigen98 het volgende:

[..]

_O- Hoe ben je geen koopjesjager alweer? Snap jij dat het voor de mensen daar ellendiger wordt of niet? _O- Mij boeit het niet hoor, maar ga niet doen alsof je door nationalistische redenen in Turkije investeert _O-
Het een hoeft het andere toch niet uit te sluiten? :?

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_181169311
quote:
15s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 01:40 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Het een hoeft het andere toch niet uit te sluiten? :?

:{²
Als je zegt dat je het door nationalistische redenen doet, waarom niet 2 weken terug? Waarom niet 3 maanden terug? Nee, dit is een economische gemotiveerde reden gesuggarcoat onder het motief van nationalisme. Dat is niet erg hoor, mensen horen economische slimme besluiten te nemen maar wees gewoon eerlijk.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2018 01:49:01 ]
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 02:03:54 #77
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_181169521
Fantastisch nieuws dit. Ik kan er erg van genieten als die corrupte Erdogan door de mangel gaat. Hopelijk is dit nu eindelijk het begin van zijn ondergang. Dat hij uberhaupt nog aan de macht is, is compleet gestoord.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 02:22:47 #78
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181169636
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 01:22 schreef GrijzeHundt het volgende:

[..]

Wat willen ze gaan doen dan :')

Erdogan speelt het spelletje gewoon slim ^O^
de predikant gaat naar huis toe lijkt me
is niets slims aan van erdo , Schoonzoon minister van Financiën maken was al niet slim
Het vertrouwen in Turkije komt niet weer terug, hoge rente die blijft , waardedaling van de LIRA ook
EU landen hebben voor 450 miljard aan Turkije uitgeleend, dat willen ze wel terug in Euro en niet in lira

Overleg Turkije en VS over predikant
WASHINGTON - De Amerikaanse nationale veiligheidsadviseur John Bolton heeft maandag met de Turkse ambassadeur in de VS gesproken over de Amerikaanse predikant Andrew Brunson.
Het Witte Huis zei dat dit overleg plaats had op verzoek van de Turkse ambassadeur Serdar Kilic.

https://www.telegraaf.nl/(...)en-vs-over-predikant

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 14-08-2018 03:11:58 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 02:43:39 #79
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181169712
Ja daar gaat ie al
zijn gesprekje met de USA heeft gevolg gehad, denk dat de predikant snel thuis is nu

When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181169859
De Turken hebben allah.
Oh en een gijzelaar.

De boodschap van Trump is duidelijk, een lesje in nederigheid voor Erdokhan.
  † In Memoriam † dinsdag 14 augustus 2018 @ 05:27:10 #81
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_181170149
Ik mag toch hopen dat er inmiddels een dikke streep staat door het idee om Turkije ooit te laten toetreden tot de EU.

Daar zijn ze nog lang niet aan toe en ik heb niet de verwachting niet dat het ooit zal veranderen.
Laat deze kwestie een wijze les zijn voor Europese politici.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_181170172
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 01:22 schreef GrijzeHundt het volgende:

[..]

Wat willen ze gaan doen dan :')

Erdogan speelt het spelletje gewoon slim ^O^
Nou, heel slim inderdaad!

:')
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  † In Memoriam † dinsdag 14 augustus 2018 @ 05:43:40 #83
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_181170192
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 01:22 schreef GrijzeHundt het volgende:

[..]

Wat willen ze gaan doen dan :')

Erdogan speelt het spelletje gewoon slim ^O^
Ja, nog even en je gaat me vertellen dat Erdogan hoogbegaafd is.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  † In Memoriam † dinsdag 14 augustus 2018 @ 05:56:59 #84
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_181170206
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_181170423
De weekendscholen werpen snel hun vruchten af merk ik.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 06:46:23 #86
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 07:53:28 #87
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_181170958
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 05:35 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Nou, heel slim inderdaad!

:')
At least his username checks out
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_181171001
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 07:53 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

At least his username checks out
Het moet gewoon een troll zijn. Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat je op zo'n arrogante manier zo ver van de realiteit afstaat.

Of hij heeft mentaal hier en daar een deukje.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 08:00:25 #89
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_181171009
Ik zie hier en daar de woorden Internationaal Monetair Fonds voorbij komen.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 08:01:36 #90
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_181171025
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 07:59 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Het moet gewoon een troll zijn. Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat je op zo'n arrogante manier zo ver van de realiteit afstaat.

Of hij heeft mentaal hier en daar een deukje.
Ja natuurlijk is het een troll, maar daar wemelt het hier (zeker op NWS) enorm van en het lijkt alleen maar erger te worden.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_181171031
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 08:00 schreef Jellereppe het volgende:
Ik zie hier en daar de woorden Internationaal Monetair Fonds voorbij komen.
Het IMF die een dictator

Ach laat ook maar
pi_181171038
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 08:01 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Ja natuurlijk is het een troll, maar daar wemelt het hier (zeker op NWS) enorm van en het lijkt alleen maar erger te worden.
Gisteravond al teveel energie aan verspild dus.
pi_181171045
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 05:27 schreef Mo_Muffin het volgende:
Ik mag toch hopen dat er inmiddels een dikke streep staat door het idee om Turkije ooit te laten toetreden tot de EU.

Daar zijn ze nog lang niet aan toe en ik heb niet de verwachting niet dat het ooit zal veranderen.
Laat deze kwestie een wijze les zijn voor Europese politici.
Economische lessen zijn nu niet een reden om iets niet te doen voor politici zeker niet wat de EU betreft. Ze denken gewoon misschien gaat het dit keer wel goed laten we het maar doen.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_181171083
quote:
Toen Iran enige tijd geleden richting de VS sprak met het woord oorlog erin, reageerde de VS heel erg fel met een waarschuwing.

Dit zijn soortgelijke bewoordingen. Ben benieuwd hoe de VS hier op gaat reageren.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 08:26:57 #95
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181171244
O ik denk dat de predikant naar huis gaat
Maar voor Turkije is de schade al aangericht ,

ING leent geen euro meer aan Turkije, dat is zeker



[ Bericht 7% gewijzigd door michaelmoore op 14-08-2018 08:47:37 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 09:03:03 #96
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_181171619
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 08:26 schreef michaelmoore het volgende:

ING leent geen euro meer aan Turkije, dat is zeker

[ afbeelding ]
Jij zit in de DMU van de ING?
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 09:03:50 #97
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_181171628
quote:
11s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 08:08 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Toen Iran enige tijd geleden richting de VS sprak met het woord oorlog erin, reageerde de VS heel erg fel met een waarschuwing.

Dit zijn soortgelijke bewoordingen. Ben benieuwd hoe de VS hier op gaat reageren.
Gewoon weglachen dit soort praatjes van Erdogan.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 09:08:11 #98
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181171694
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 09:03 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Jij zit in de DMU van de ING?
De exposure van ING aan Turkije is al veel te hoog met 15 miljard
of de rente moet naar 25% a 30%

Een land dient haar valuta stabiel te houden, het is maar papier of nullen en enen
vroeger zat het vertrouwen in het goudgehalte van een munt
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 09:18:03 #99
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_181171828
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 09:08 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

De exposure van ING aan Turkije is al veel te hoog met 15 miljard
of de rente moet naar 25% a 30%

Een land dient haar valuta stabiel te houden, het is maar papier of nullen en enen
vroeger zat het vertrouwen in het goudgehalte van een munt
Oke, maar zit jij in de DMU van ING dan? Aangezien je weet dat ze geen euro meer naar Turkije gaan brengen?
pi_181171940
quote:
Mooi, dan is het meteen helemaal afgelopen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 09:33:32 #101
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_181172034
Wat ook mooi was waren die Nederlandse Turken die gister op Schip geïnterviewd werden door Nieuwsuur nadat ze terug kwamen van hun vakantie in Turkije :')

Volgens één was het leven daar voor beter dan in Nederland en iedereen had daar werk en een huis. Ga daar dan wonen zou ik zeggen :W

Een ander gaf aan dat er niks aan de hand was daar en dat hij zoals velen Euro's omgeruild had voor Lira's. Alles om het land te steunen _O-
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 09:34:31 #102
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_181172049
Nederlandse Turken kunnen toch euro's sturen naar Turkije? Dan kunnen ze de Turken in Turkije helpen met harde valuta om de inflatie het hoofd te bieden. Nationalisme vergt niet alleen Nederlandse steden ontwrichten met demonstraties, vlagvertoon en stemmen op de Grootste Leider van de wereld, maar ook gewoon harde euro's van je zuurverdiende spaargeld.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 09:34:50 #103
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_181172054
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 09:27 schreef Hathor het volgende:

[..]

Mooi, dan is het meteen helemaal afgelopen.
Zelfs Erdogan lijkt me niet zo dom om echt een gewapend conflict met de VS uit te lokken.
pi_181172074
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 09:34 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Zelfs Erdogan lijkt me niet zo dom om echt een gewapend conflict met de VS uit te lokken.
Ik ben er van overtuigd dat alle Turken denken dat ze dat makkelijk gaan winnen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 09:37:09 #105
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_181172098
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 09:35 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik ben er van overtuigd dat alle Turken denken dat ze dat makkelijk gaan winnen.
Ze zijn zo gehersenspoeld dat ze denken dat hun derde wereldland machtiger is dan wie dan ook.
pi_181172241
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 09:34 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Zelfs Erdogan lijkt me niet zo dom om echt een gewapend conflict met de VS uit te lokken.
Lijkt me ook niet, maar het is moeilijk aan te geven wat hij gaat doen als zijn positie echt onder druk komt te staan en hij niet van plan is te vertrekken. Het verklaren van de oorlog is één van de middelen die bij paniek een laatste strohalm kan zijn om nog langer te blijven zitten. Maar dan moet er eerst nog heel wat aan vooraf gaan.
pi_181172362
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 09:33 schreef Sunri5e het volgende:
Wat ook mooi was waren die Nederlandse Turken die gister op Schip geïnterviewd werden door Nieuwsuur nadat ze terug kwamen van hun vakantie in Turkije :')

Volgens één was het leven daar voor beter dan in Nederland en iedereen had daar werk en een huis. Ga daar dan wonen zou ik zeggen :W

Een ander gaf aan dat er niks aan de hand was daar en dat hij zoals velen Euro's omgeruild had voor Lira's. Alles om het land te steunen _O-
Als ze zeggen dat het een enorme puinhoop is, en Erdogan een kutvent is hoeven ze natuurlijk nooit meer terug te komen in Turkije. In de overvolle cellen is er altijd wel een plekje vrij voor hen.
pi_181172499
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 09:50 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Als ze zeggen dat het een enorme puinhoop is, en Erdogan een kutvent is hoeven ze natuurlijk nooit meer terug te komen in Turkije. In de overvolle cellen is er altijd wel een plekje vrij voor hen.
En daarnaast zijn objectiviteit en realiteitszin ver te zoeken bij de Erdo fans.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 09:58:29 #109
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181172545
https://www.telegraaf.nl/(...)rijzen-moeten-omhoog

alleen vrienden van Maduro krijgen nog benzine

quote:
Maduro zegt dat de overheid „directe subsidies” zal verstrekken aan burgers met identificatiebewijzen.

Zij moeten hun voertuig dan wel hebben opgegeven tijdens een telling door de overheid.
is dat een tip voor Erdolf ,
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181172559
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 09:56 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

En daarnaast zijn objectiviteit en realiteitszin ver te zoeken bij de Erdo fans.
Klopt. Of het zijn idioten, of het zijn bange mensen die voor de camera niet hun mening durven te uiten. Wraak hoeft niet alleen in Turkije te komen trouwens. Het gevaar zit ook gewoon hier.

Dat het een volkomen idioot land is geworden in een korte tijdspanne moge duidelijk zijn.
pi_181172575
Oke 'we hebben nu Allah en Merkel en Putin' blijkbaar.
pi_181172660
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 23:27 schreef GrijzeHundt het volgende:

Ik sta tenminste achter mijn land, in onzekere tijden durf ik investeringen te doen in Turkije.
Ben je alleen Turks staatsburger?
Woon en werk je in Turkije?

Al die nep Turken en Nep Nederlanders.
Wonen in weelde hier in Nederland.
Maar ondertussen maar bezig blijven met dat 3e wereld landje Turkije.
Je bent Nederlands of Turks, daar moet eens wat aan gedaan worden.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 10:05:14 #113
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181172671
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 09:59 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Klopt. Of het zijn idioten, of het zijn bange mensen die voor de camera niet hun mening durven te uiten. Wraak hoeft niet alleen in Turkije te komen trouwens. Het gevaar zit ook gewoon hier.

Dat het een volkomen idioot land is geworden in een korte tijdspanne moge duidelijk zijn.
Duitsland werd ook een volslagen idioot land vanaf 1932, Hitler hielp ook Duitsland na de 1929 crisis er bovenop
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181172683
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 10:04 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Ben je alleen Turks staatsburger?
Woon en werk je in Turkije?

Al die nep Turken en Nep Nederlanders.
Wonen in weelde hier in Nederland.
Maar ondertussen maar bezig blijven met dat 3e wereld landje Turkije.
Je bent Nederlands of Turks, daar moet eens wat aan gedaan worden.
Don't feed the troll please ;)
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181172707
quote:
11s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 10:00 schreef Triggershot het volgende:
Oke 'we hebben nu Allah en Merkel en Putin' blijkbaar.
De Bulls hadden ooit Jordan, Pippen en Rodman, Erdo heeft Allah, Merkel, en Putin. _O_
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 10:07:12 #116
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181172728
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 10:04 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Ben je alleen Turks staatsburger?
Woon en werk je in Turkije?

Al die nep Turken en Nep Nederlanders.
Wonen in weelde hier in Nederland.
Maar ondertussen maar bezig blijven met dat 3e wereld landje Turkije.
Je bent Nederlands of Turks, daar moet eens wat aan gedaan worden.
Nee dat hoeft niet, maar men moet niet een gekke dictator in het zadel helpen of houden , dat is dom
Eeen man als Erdo is tot alles in staat
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181172774
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 09:33 schreef Sunri5e het volgende:


Volgens één was het leven daar voor beter dan in Nederland en iedereen had daar werk en een huis. Ga daar dan wonen zou ik zeggen :W

Zoals velen hier zeggen.
Idd waarom wonen al die Turken hier nog. Ga samen met al je landgenoten ook de afgrond in.
Je bent overduidelijk dan toch geen Nederlander.

Vaak al 2e of 3e generatie hier.
Toch meer binding met Turkije.
Zo nep. Zijn hier alleen maar voor het geld.

Daar moet tegen worden opgetreden.

Je bent Turk of Nederlander.
Net zo als je als Nederlander in het buitenland zou wonen hoor.
Maar Turken maken er een bende van hier in NL. Verkiezingen, die feesten in Rotterdam soms.
pi_181172807
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 10:06 schreef Hathor het volgende:

[..]

De Bulls hadden ooit Jordan, Pippen en Rodman, Erdo heeft Allah, Merkel, en Putin. _O_
Nike Air Jordan -> Nike Er Do :@
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 10:16:11 #119
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_181172963
Ben benieuwd hoeveel ie nu stijgt nu de Amerikaanse priester wss naar huis kan. Dat gedoe met de priester en Trump is eigenlijk afleiding van hoe Turkije er werkelijk voor staat. Ik denk dat de lira best weer een poosje zal stijgen nu.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 10:29:26 #120
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181173248
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 10:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ben benieuwd hoeveel ie nu stijgt nu de Amerikaanse priester wss naar huis kan. Dat gedoe met de priester en Trump is eigenlijk afleiding van hoe Turkije er werkelijk voor staat. Ik denk dat de lira best weer een poosje zal stijgen nu.
het is alles afleiding

Voor erdo is iedereen een vijand van Turkije,
Die tacktiek hebben alle dictators

Hitler had de joden, Erdo de gulenisten
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181173264
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 10:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ben benieuwd hoeveel ie nu stijgt nu de Amerikaanse priester wss naar huis kan. Dat gedoe met de priester en Trump is eigenlijk afleiding van hoe Turkije er werkelijk voor staat. Ik denk dat de lira best weer een poosje zal stijgen nu.
Ik vrees dat de komende tijd meer opkomende landen problemen krijgen met de schuldenbergen. Nu de dollar gesterkt wordt door de rente stijging in Amerika zal meer kapitaal terug gaan naar de US
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 10:42:48 #122
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_181173515
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 10:30 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Ik vrees dat de komende tijd meer opkomende landen problemen krijgen met de schuldenbergen. Nu de dollar gesterkt wordt door de rente stijging in Amerika zal meer kapitaal terug gaan naar de US
En de VS schuldenberg moet ook ergens van betaald worden. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 10:50:43 #123
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_181173667
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 10:42 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

En de VS schuldenberg moet ook ergens van betaald worden. :P
De VS is machtig genoeg om te weigeren die schulden af te lossen. China heeft wat dat betreft een enorm probleem met de VS. Turkije daarentegen is economisch gezien een dwerg, het land zal moeten bloeden voor de daden van hun megalomane leider.
pi_181174197
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 09:59 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Klopt. Of het zijn idioten, of het zijn bange mensen die voor de camera niet hun mening durven te uiten. Wraak hoeft niet alleen in Turkije te komen trouwens. Het gevaar zit ook gewoon hier.

Dat het een volkomen idioot land is geworden in een korte tijdspanne moge duidelijk zijn.
Precies, als je de waarheid, als Nederturk, zegt over Erdogan ben je gewoon de klos. Kom je het land niet meer binnen en je bezittingen daar worden geconfisceerd. Reken maar dat alle Nederturken goed in de gaten worden gehouden door hun geheime dienst, de Grijze Wolven en andere klik clubs. Lijsten gaan gewoon rond. De angst regeert.
pi_181174199
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 10:08 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Zoals velen hier zeggen.
Idd waarom wonen al die Turken hier nog. Ga samen met al je landgenoten ook de afgrond in.
Je bent overduidelijk dan toch geen Nederlander.

Vaak al 2e of 3e generatie hier.
Toch meer binding met Turkije.
Zo nep. Zijn hier alleen maar voor het geld.

Daar moet tegen worden opgetreden.

Je bent Turk of Nederlander.
Net zo als je als Nederlander in het buitenland zou wonen hoor.
Maar Turken maken er een bende van hier in NL. Verkiezingen, die feesten in Rotterdam soms.
Wow.. het moet inderdaad niet gekker worden. :')
  † In Memoriam † dinsdag 14 augustus 2018 @ 11:21:11 #126
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_181174264
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 08:03 schreef vipergts het volgende:

[..]

Economische lessen zijn nu niet een reden om iets niet te doen voor politici zeker niet wat de EU betreft. Ze denken gewoon misschien gaat het dit keer wel goed laten we het maar doen.
Het economische aspect lijkt mij het minste probleem, Turkije ligt wat mij betreft niet in Europa en heeft derhalve helemaal niets in de EU te zoeken.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 11:25:37 #127
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_181174348
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 09:33 schreef Sunri5e het volgende:
Volgens één was het leven daar voor beter dan in Nederland en iedereen had daar werk en een huis. Ga daar dan wonen zou ik zeggen :W
Ja precies. Wat de fuck houdt je hier dan, in dit kleine koude landje vol racisme, werkloosheid en daklozen? Ga lekker wonen in dat glorieuze Turkije van je! Er is toch ruimte zat daar? :{w
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 09:50 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Als ze zeggen dat het een enorme puinhoop is, en Erdogan een kutvent is hoeven ze natuurlijk nooit meer terug te komen in Turkije. In de overvolle cellen is er altijd wel een plekje vrij voor hen.
Haha dat is een meer plausibele uitleg inderdaad.
  † In Memoriam † dinsdag 14 augustus 2018 @ 11:28:09 #128
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_181174408
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 09:50 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Als ze zeggen dat het een enorme puinhoop is, en Erdogan een kutvent is hoeven ze natuurlijk nooit meer terug te komen in Turkije. In de overvolle cellen is er altijd wel een plekje vrij voor hen.
Klopt, de grote bek hebben ze waarschijnlijk alleen hier.

En je zou je kunnen afvragen in hoeverre deze GrijzeHundt representatief is voor de hele groep Nederturken.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 11:31:08 #129
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_181174480
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 01:44 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Als je zegt dat je het door nationalistische redenen doet, waarom niet 2 weken terug? Waarom niet 3 maanden terug? Nee, dit is een economische gemotiveerde reden gesuggarcoat onder het motief van nationalisme. Dat is niet erg hoor, mensen horen economische slimme besluiten te nemen maar wees gewoon eerlijk.
Is een aanname van je. Of ken je hem persoonlijk? :?

En zelfs dan kan het dan nog steeds samen. Hij investeert niet in Venezuela. De beste man is Turk, dus die extra betrokkenheid is ook verklaard.

:{²

[ Bericht 7% gewijzigd door BansheeBoy op 14-08-2018 11:36:38 ]
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 11:31:10 #130
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181174481
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 11:28 schreef Mo_Muffin het volgende:

.

En je zou je kunnen afvragen in hoeverre deze GrijzeHundt representatief voor de hele groep Nederturken is..
Niet

Hij staat op de loonlijst bij de Turkse ambassade

zijn vorige account was superturk
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 11:45:07 #131
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_181174763
De munt zet rond de 6,5. Aangezien hij gister op 6,8 stond kunnen we dan zeggen dat de Amerikaanse priester 0,3 lira waard is? :+
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  † In Memoriam † dinsdag 14 augustus 2018 @ 11:51:42 #132
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_181174922
Erdogan wil iPhone en andere Amerikaanse electronica boycotten.

Goh, daar zal Amerika waarschijnlijk wel van schrikken. :')

En hoe gaan ze dit opvangen? Gaan ze nu zelf smartphones ontwikkelen en produceren?

Je kunt wel lukraak alles en iedereen om je heen boycotten, maar het lijkt me handiger wanneer je dan ook een plan hebt waarmee je verder kunt.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 11:53:10 #133
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181174957
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 11:51 schreef Mo_Muffin het volgende:
Erdogan wil iPhone en andere Amerikaanse electronica boycotten.

Goh, daar zal Amerika waarschijnlijk wel van schrikken. :')

En hoe gaan ze dit opvangen? Gaan ze nu zelf smartphones ontwikkelen en produceren?

Je kunt wel lukraak alles en iedereen om je heen boycotten, maar het lijkt me handiger wanneer je dan ook een plan hebt waarmee je verder kunt.
is goed voor de zwarte handel
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 11:53:24 #134
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_181174970
Ik wil wel wat liras kopen. WC papier is duurder.
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 11:58:41 #135
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181175088
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 11:53 schreef Zihuatanejo het volgende:
Ik wil wel wat liras kopen. WC papier is duurder.
in Venezuela wel , in Turkije nog niet
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 11:59:29 #136
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_181175112
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 11:58 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

in Venezuela wel , in Turkije nog niet
Blijf positief! We komen er wel!
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 12:00:45 #137
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_181175146
Erdogan heeft weinig vrienden die hem uit de financiële nood kunnen helpen
DEMOCRATIE


De Turkse president Erdogan en zijn Chinese collega Xi schudden handen tijdens een economische top met Rusland, India en Zuid Afrika op 26 juli in Johannesburg. © AP
De Turkse president is gewend om in tijden van geopolitieke crisis oude vetes bij te leggen. Maar op de financiële markten gelden andere wetten.
U krijgt 5 artikelen van Trouw cadeau. Dit is nummer 3 .
Onbeperkt onze artikelen lezen? Digitaal Basis ¤ 2.50 per week.

Erdogan hoopt dat nieuwe vrienden hem uit de brand helpen. Maar waar hij in de internationale politiek vaak de ene partner voor de ander kan inruilen, zijn de vooruitzichten om op deze manier nieuwe financiers voor zijn economie te vinden niet gunstig.

In zijn buitenlands beleid grijpt de Turkse president tijdens ruzies steevast terug op hetzelfde draaiboek. Hij botst geregeld met andere leiders, maar lijkt ook te begrijpen dat hij niet iedereen tegelijk tegen zich in het harnas moet jagen. Dus als ruzie nummer zoveel losbarst, legt hij een oude vete bij.

Nadat de Turkse luchtmacht in november 2015 bijvoorbeeld een Russische straaljager rond de grens met Syrië neerschoot, reageerde Vladimir Poetin met economische sancties. Kort daarna probeerde Erdogan het goed te maken met Israël. De banden met Israël waren ernstig beschadigd nadat het land in 2010 met geweld een Turks schip tegenhield dat de maritieme blokkade rond Gaza probeerde te doorbreken.

Interne vijanden
In de zomer van 2016 bond hij ook in richting Rusland. Door de mislukte couppoging tegen zijn bewind had hij ineens veel interne vijanden. Want Erdogan lag niet alleen in de clinch met de putschisten, maar ook met Koerdische strijders en met Islamitische Staat.

De afgelopen dagen suggereerde Erdogan dat hij deze geopolitieke aanpak ook op de financiële markten wil uitproberen. De koersval van de lira kwam volgens hem door een politiek gemotiveerde aanval vanuit de VS, dat de dollar als wapen inzette. Hij overweegt dan ook nieuwe vrienden te zoeken, zo schreef hij vrijdag in The New York Times.

Die nieuwe partners zullen dan over diepe zakken moeten beschikken. Importland Turkije heeft iedere maand een paar miljard dollar nodig om zijn handelstekorten af te dekken. Daarnaast zijn veel binnenlandse economische activiteiten, zoals uitbreiding van de infrastructuur en de bouw van huizen en kantoren, met tientallen miljarden dollars aan buitenlandse leningen gefinancierd.

Politieke spanningen
Tijdens eerdere politieke spanningen met Westerse landen keek Erdogan naar Moskou. Maar waar Rusland een grote speler is in de oorlog in Syrië of als mogelijke wapenleverancier, stelt het land in financiële zin veel minder voor. De Russische economie is niet veel groter dan die van de Benelux.

Bovendien kreeg Rusland na zijn ingrijpen in Oekraïne in 2014 te maken met stevige Westerse economische sancties. Om zijn eigen banken en energiebedrijven te redden, moest het Kremlin een reservefonds leeghalen. Dat geld was eigenlijk bedoeld voor toekomstige pensioenen, dus Poetin beschikt niet meer over cash waarmee hij Erdogan te hulp kan schieten.

Een andere nauwe bondgenoot van Turkije is Qatar. Dat kleine land exporteert vooral vloeibaar aardgas, en daarop komt het een in juni 2017 begonnen boycot door Arabische landen goed door. Voor zijn veiligheid kan het emiraat ook op een garnizoen van Turkse militairen rekenen. Maar Qatar doet ook zijn best om de relatie met de VS goed te houden, dus het zou grote risico’s nemen door de kant van Erdogan te kiezen tegen Trump.

China
Een land dat wel de financiële middelen zou hebben om Turkije bij te staan, is China. Maar Peking steggelt de laatste tijd al met Trump over handel en heeft er waarschijnlijk geen zin in om de Amerikaanse president nog verder tegen zich in het harnas te jagen. Bovendien verstrekken de Chinezen hun kredieten doorgaans onder bijzondere voorwaarden. De leningen moeten dan besteed worden aan Chinese bedrijven, die er infrastructuur voor aanleggen. Dit is niet waar Turkije behoefte aan heeft, want het land heeft zelf juist een grote bouwsector die ook in het buitenland actief is.

Ook Europese landen zullen waarschijnlijk niet te hulp komen. De Duitse bondskanselier Angela Merkel zei gisteren dat zij hoopt dat de Turkse economie goed presteert. Maar, de verantwoordelijkheid daarvoor ligt in Ankara, zo maakte ze direct duidelijk. Erdogan moet de Turkse Centrale Bank de vrijheid geven om impopulaire maatregelen te nemen.
==================
Wie wil er vriendjes met mij zijn ?
pi_181175228
Goed bezig Erdogan.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_181175294
Vandaag nog 6,3? Alles kan.
pi_181175314
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 11:51 schreef Mo_Muffin het volgende:
Erdogan wil iPhone en andere Amerikaanse electronica boycotten.

Goh, daar zal Amerika waarschijnlijk wel van schrikken. :')

En hoe gaan ze dit opvangen? Gaan ze nu zelf smartphones ontwikkelen en produceren?

Je kunt wel lukraak alles en iedereen om je heen boycotten, maar het lijkt me handiger wanneer je dan ook een plan hebt waarmee je verder kunt.
I.p.v. een Iphone genoeg Smartphones van andere aanbieders zoals Samsung. Op het totaal volume van Iphones zal het weinig zoden aan de dijk zetten. Geen Boeings meer kopen legt meer gewicht in de schaal.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 12:08:54 #141
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_181175324
Weinig herstel lijkt het. Er is natuurlijk ook niets veranderd aan de fundamentals dat snapt de markt ook wel.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_181175337
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 11:17 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Wow.. het moet inderdaad niet gekker worden. :')
Alsof dat alles zou zijn.
Maar dan nog, wat hebben ze hier te maken met die bende in Turkije?
Verkiezingen in NL voor Turkije is gwn belachelijk.
pi_181175341
Echt heerlijk hoe die kneus telkens gaat double downen en zich daardoor dieper in de problemen werkt _O- . Zijn eigen ego, waanideeën en zelfbedrog worden zijn eigen val.

[ Bericht 7% gewijzigd door Ronald-Koeman op 14-08-2018 12:22:23 ]
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_181175377
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 12:08 schreef Digi2 het volgende:

[..]

I.p.v. een Iphone genoeg Smartphones van andere aanbieders zoals Samsung. Op het totaal volume van Iphones zal het weinig zoden aan de dijk zetten. Geen Boeings meer kopen legt meer gewicht in de schaal.
Dan krijg je ook nooit een redelijke deal bij Airbus, je hebt immers geen alternatief :P
  † In Memoriam † dinsdag 14 augustus 2018 @ 12:13:17 #145
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_181175416
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 12:08 schreef Digi2 het volgende:

[..]

I.p.v. een Iphone genoeg Smartphones van andere aanbieders zoals Samsung. Op het totaal volume van Iphones zal het weinig zoden aan de dijk zetten. Geen Boeings meer kopen legt meer gewicht in de schaal.
Dat is wat ik bedoel, je kan dan wel overstappen op Samsung, maar dan mag ie geen ruzie meer zoeken met Zuid-Korea, en zo blijf je aan de gang wanneer je niet zelfvoorzienend bent.
Je neemt zelf al Boeing als voorbeeld, ik noem een Philips waarvan in elk ziekenhuis (ook in Turkije) apparatuur staat.

Kortom, boycotten zijn geen duurzame oplossingen.
Nagenoeg elk land heeft handelspartners nodig.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_181175458
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 12:11 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Dan krijg je ook nooit een redelijke deal bij Airbus, je hebt immers geen alternatief :P
Tsja, despotisme heeft zo zijn prijs.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 12:19:26 #147
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_181175512
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 12:08 schreef hmmmz het volgende:
Weinig herstel lijkt het. Er is natuurlijk ook niets veranderd aan de fundamentals dat snapt de markt ook wel.
Door het blokkeren van social media en dat soort gekke dingen zal het alleen nog maar erger worden.
  † In Memoriam † dinsdag 14 augustus 2018 @ 12:20:46 #148
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_181175527
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 12:19 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Door het blokkeren van social media en dat soort gekke dingen zal het alleen nog maar erger worden.
En dit.
Een beetje Wikipedia blokkeren omdat het je niet zint, in feite ben je dan een triest figuur die de realiteit niet aankan. :')
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 12:24:07 #149
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_181175599
Man man man, het zit er toch zo dik bovenop dat hier buitenlandse krachten bezig zijn. Hij heeft het over een eigen valuta. Nobel, maar niet verstandig, dat gaat hem letterlijk en figuurlijk de kop kosten. Dat hebben we ook gezien met Kadhafi. Het westen bepaald de vrienden naar gelang de belangen. En als je de belangrijkste wapens bezit, de media, kun je drogredenen inzetten en het gepeupel neemt het voor zoete koek.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_181175666
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 12:20 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

En dit.
Een beetje Wikipedia blokkeren omdat het je niet zint, in feite ben je dan een triest figuur die de realiteit niet aankan. :')
Als Starlink eenmaal werkt en er duizenden satellieten goedkope draadloze internetverbindingen wereldwijd mogelijk maakt wordt censuur z.w.z. heel erg moelijk te handhaven en dat geldt voor alle overheden die erg van staatspropaganda en censuur afhankelijk zijn. Het grote belang wat S.A. in Tesla wil nemen kan op termijn wel eens spanningen gaan opleveren hierdoor.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181175677
quote:
15s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 12:24 schreef BansheeBoy het volgende:
Man man man, het zit er toch zo dik bovenop dat hier buitenlandse krachten bezig zijn. Hij heeft het over een eigen valuta. Nobel, maar niet verstandig, dat gaat hem letterlijk en figuurlijk de kop kosten. Dat hebben we ook gezien met Kadhafi. Het westen bepaald de vrienden naar gelang de belangen. En als je de belangrijkste wapens bezit, de media, kun je drogredenen inzetten en het gepeupel neemt het voor zoete koek.

:{²
:'):')

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2018 12:28:49 ]
pi_181175719
quote:
15s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 12:24 schreef BansheeBoy het volgende:
Man man man, het zit er toch zo dik bovenop dat hier buitenlandse krachten bezig zijn. Hij heeft het over een eigen valuta. Nobel, maar niet verstandig, dat gaat hem letterlijk en figuurlijk de kop kosten. Dat hebben we ook gezien met Kadhafi. Het westen bepaald de vrienden naar gelang de belangen. En als je de belangrijkste wapens bezit, de media, kun je drogredenen inzetten en het gepeupel neemt het voor zoete koek.

:{²
Erdoganisten verdienen de ellende die op ze afkomt ook gewoon.

Er zijn geen buitenlandse machten in het spel, er zit een proleet aan de knoppen die er geen verstand van heeft.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_181175741
Wel onhandig als je iCloud het opeens niet meer doet.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 12:35:16 #154
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_181175817
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 12:31 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Er zijn geen buitenlandse machten in het spel, er zit een proleet aan de knoppen die er geen verstand van heeft.
Dat is wat de media ons dus heeft wijsgemaakt. Ze zetten hem weg als een of andere dictatoriale gek. Hij is gewoon nummertje 100 die ze liever kwijt dan rijk zijn. In een rijtje met :

• Saddam Hoessein
• Khaddafi
• Hosni Mobarak
• Jennifer Lopez

Je moet kritisch omgaan met de berichtgevingen. Maar dat is het dus, op het moment dat een echte vent kritisch wil worden zetten ze een schaars geklede vrouw in om de hersenen uit te schakelen. :N

En ik wil niet legendarisch doen, maar:"By any means necessary."

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 12:37:42 #155
99379 fjs
Zo dat is ook weer gezegd.
pi_181175860
quote:
15s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 12:35 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dat is wat de media ons dus heeft wijsgemaakt. Ze zetten hem weg als een of andere dictatoriale gek. Hij is gewoon nummertje 100 die ze liever kwijt dan rijk zijn. In een rijtje met :

• Saddam Hoessein
• Khaddafi
• Hosni Mobarak
• Jennifer Lopez

Je moet kritisch omgaan met de berichtgevingen. Maar dat is het dus, op het moment dat een echte vent kritisch wil worden zetten ze een schaars geklede vrouw in om de hersenen uit te schakelen. :N

En ik wil niet legendarisch doen, maar:"By any means necessary."

:{²
Hahahaha dit is toch niet meer serieus te noemen...
pi_181175866
quote:
15s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 12:35 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dat is wat de media ons dus heeft wijsgemaakt. Ze zetten hem weg als een of andere dictatoriale gek. Hij is gewoon nummertje 100 die ze liever kwijt dan rijk zijn. In een rijtje met :

• Saddam Hoessein
• Khaddafi
• Hosni Mobarak
• Jennifer Lopez

Je moet kritisch omgaan met de berichtgevingen. Maar dat is het dus, op het moment dat een echte vent kritisch wil worden zetten ze een schaars geklede vrouw in om de hersenen uit te schakelen. :N

En ik wil niet legendarisch doen, maar:"By any means necessary."

:{²
Weldenkende mensen hebben geen beïnvloedende media nodig om te kunnen zien dat Erdogan een dictatoriale gek is. Ook weldenkende Turken zien dat gewoon.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_181175911
quote:
Erdogan dreigt met boycot op Amerikaanse elektronica
Foto: ANP
Gepubliceerd: 14 augustus 2018 11:33
Laatste update: 14 augustus 2018 12:17

De politieke spanningen tussen Turkije en de Verenigde Staten lopen steeds verder op. De Turkse president Recep Tayyip Erdogan zegt Amerikaanse elektronische producten te gaan boycotten.
De Turkse president zegt onder meer dat Turkije geen producten van Amerikaanse bedrijven zoals Apple te zullen kopen. "Als zij iPhones hebben, dan is er ook nog Samsung aan de andere kant", zegt Erdogan. "In Turkije hebben we ook nog Vestel Venus telefoons." Na de uitspraak sprong het aandeel van Vestel omhoog.

De uitspraak volgt op nieuwe sancties en importheffingen die de Amerikanen tegen Turkije hebben ingesteld, en nadat de Amerikaanse president Donald Trump een defensiewet ondertekende. Hierin wordt onder meer de overdracht van honderd Amerikaanse F-35 gevechtsvliegtuigen naar Turkije tegengehouden.

De sancties en importheffingen hebben de afgelopen week geleid tot een fikse daling in de waarde van de Turkse lira. Op vrijdag zakte de lira nog bijna 14 procent en maandag ging daar nog eens ruim 6 procent vanaf. Dinsdag krabbelde hij weer een beetje op.

Maandag introduceerde de Turkse centrale bank maatregelen om de val van de munteenheid tegen te gaan, maar deze stopten het bloeden niet.

Het conflict tussen de landen loopt al enige tijd. Het draait om een Amerikaanse predikant die wordt vastgehouden in Turkije. Hij wordt verdacht van terroristische activiteiten en zou volgens de Turkse regering als spion actief zijn geweest voor de Koerdische afscheidingsbeweging. https://www.nu.nl/economi(...)nse-elektronica.html
Nou, als je het geld hebt, koop je liever Apple of Samsung dan Vestel natuurlijk.
pi_181175933
Het sluit elkaar geenszins uit: Erdogan is een (amateuristisch) dictator én de VS knalt je kop eraf wanneer je van de dollar tracht af te wijken.
pi_181175937
quote:
15s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 12:35 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dat is wat de media ons dus heeft wijsgemaakt. Ze zetten hem weg als een of andere dictatoriale gek. Hij is gewoon nummertje 100 die ze liever kwijt dan rijk zijn. In een rijtje met :

• Saddam Hoessein
• Khaddafi
• Hosni Mobarak
• Jennifer Lopez

Je moet kritisch omgaan met de berichtgevingen. Maar dat is het dus, op het moment dat een echte vent kritisch wil worden zetten ze een schaars geklede vrouw in om de hersenen uit te schakelen. :N

En ik wil niet legendarisch doen, maar:"By any means necessary."

:{²
'Zucht.......

Iemand aan de knoppen laten die de basisregels van de economie niet begrijpt is een recept voor ellende. Begin nu eerst eens met de rente flink te verhogen zoals iedere deskundige en middelbare vwo scholier je uit kan leggen. Als dat niks uithaalt, nou misschien zitten er dan toch buitenlandse machten achter ( :') ). Maar zoek het tot die tijd eens in voor de handliggende oorzaken ipv in samenzweringen.

Daarom zeg ik: Erdoganisten verdienen alles wat ze over zich heen krijgen. Schop die aap uit het paleis, dat is de oorzaak van je problemen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 12:43:48 #160
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_181176018
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 12:38 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Weldenkende mensen hebben geen beïnvloedende media nodig om te kunnen zien dat Erdogan een dictatoriale gek is.
Geef die beste man toch de credits die hij verdient man. Dankzij hem koop jij je broodje döner voor 3,5. Kopen we onze meubels voor een fractie van de prijs bij een Turkse meubelzaak. onze afkeer naar Turken komt voort uit een soort van afgunst voor hun vaderlandsliefde/nationalisme. Laat ik eerlijk zijn, soms overdrijven ze het. Maar hoe Nederlanders in elkaar zitten is het andere uiterste: alles dood nuanceren en beredeneren. En ondertussen geen cent om je land geven.

Nee, die ruwe Ottomanen zet ik weg als échte mannen.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_181176090
quote:
15s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 12:43 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Geef die beste man toch de credits die hij verdient man. Dankzij hem koop jij je broodje döner voor 3,5. Kopen we onze meubels voor een fractie van de prijs bij een Turkse meubelzaak. onze afkeer naar Turken komt voort uit een soort van afgunst voor hun vaderlandsliefde/nationalisme. Laat ik eerlijk zijn, soms overdrijven ze het. Maar hoe Nederlanders in elkaar zitten is het andere uiterste: alles dood nuanceren en beredeneren. En ondertussen geen cent om je land geven.

Nee, die ruwe Ottomanen zet ik weg als échte mannen.

:{²
Dit zou allemaal ergens op slaan ware het niet dat ze op hun knieën gaan voor de religie van een Arabische overheerser.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 12:46:43 #162
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_181176092
Zo'n Erdogan...

Die verdient gewoon zijn eigen dagelijkse strip in de krant.

Je blijft lachen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  † In Memoriam † dinsdag 14 augustus 2018 @ 12:46:59 #163
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_181176103
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 12:38 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Weldenkende mensen hebben geen beïnvloedende media nodig om te kunnen zien dat Erdogan een dictatoriale gek is. Ook weldenkende Turken zien dat gewoon.
Dat hoop je, maar feit is dat het in een open democratie iig allemaal zichtbaar is en niet verstopt achter een blokkade.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 12:48:24 #164
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_181176146
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 12:46 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Dat hoop je, maar feit is dat het in een open democratie iig allemaal zichtbaar is en niet verstopt achter een blokkade.
Een succesvol islamitisch land met een trots volk. Dat moet toch gewoon kapot. Argumenten ergens bij zoeken is zo ontzettend makkelijk. Dat hebben we in het verleden wel vaker gezien.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 12:48:30 #165
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_181176152
Zou me niet verbazen als Trump nu extra heffing oplegt onder mom van minder inkomsten voor Apple
  † In Memoriam † dinsdag 14 augustus 2018 @ 12:50:19 #166
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_181176196
quote:
15s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 12:48 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Een succesvol islamitisch land met een trots volk. Dat moet toch gewoon kapot. Argumenten ergens bij zoeken is zo ontzettend makkelijk. Dat hebben we in het verleden wel vaker gezien.

:{²
En waar beweer ik dat het kapot moet? :')

Het enige dat ik tot nu toe gezegd heb is dat Turkije wat mij betreft never nooit niet tot de EU zou moeten mogen toetreden.
En daar blijf ik bij.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_181176227
quote:
15s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 12:35 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dat is wat de media ons dus heeft wijsgemaakt. Ze zetten hem weg als een of andere dictatoriale gek. Hij is gewoon nummertje 100 die ze liever kwijt dan rijk zijn. In een rijtje met :

• Saddam Hoessein
• Khaddafi
• Hosni Mobarak
• Jennifer Lopez

Je moet kritisch omgaan met de berichtgevingen. Maar dat is het dus, op het moment dat een echte vent kritisch wil worden zetten ze een schaars geklede vrouw in om de hersenen uit te schakelen. :N

En ik wil niet legendarisch doen, maar:"By any means necessary."

:{²
Dacht dat men het er tegenwoordig wel over eens was dat je een dictator in een islamitisch land beter kunt laten zitten dan dat je hem uitrookt. De chaos daarna is vaak niet te overzien. Sterker nog dat was volgens mij ook één van Trumps opvattingen geen regime changes meer.

Wrs doel je dus meer over een complot van de banken, geleid door de joodse kabbal???

Punt is, en daar kijk je overheen, dat de economische groei onder Erdo een heel wankele basis altijd heeft gehad: op de pof leven met buitenlands kapitaal met een onevenwichtige handelsbalans. Dat wordt al jaren geroepen en door een samenloop van omstandigheden is de boot nu ineens aangekomen. Had al veel eerder gekund natuurlijk en had ook later gekund, maar het ging een keer gebeuren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 14-08-2018 13:01:48 ]
I´m back.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 12:52:10 #168
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_181176240
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 12:08 schreef Digi2 het volgende:

[..]

I.p.v. een Iphone genoeg Smartphones van andere aanbieders zoals Samsung.
Nee, want ook die zijn, net als elke smartphone, Amerikaans; vanwege onderdelen en/of software en/of patenten.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 12:52:13 #169
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_181176242
quote:
15s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 12:43 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

onze afkeer naar Turken komt voort uit een soort van afgunst voor hun vaderlandsliefde/nationalisme.
Er is helemaal niets mis met vaderlandsliefde/nationalisme, zolang je in je eigen land woont. Als je ervoor kiest ergens anders te wonen, is het alleen maar schadelijk. En nee, het is totaal geen afgunst. Als ik Nederland verlaat, doe ik dat omdat ik klaar ben met het land. Dan is er weinig vaderlandsliefde meer over. Ik snap niet dat die Turken hier gaan wonen terwijl Turkije zogenaamd zo geweldig is. Dat klopt niet.
quote:
Nee, die ruwe Ottomanen zet ik weg als échte mannen.

:{²
Echte mannen zijn ook eerlijk naar zichzelf en zien het in wanneer een drol een drol is. Erdogan is bezig de Turkse economie te verwoesten met zijn domme acties, terwijl hij zelf in een enorm paleis woont, gefinancierd door hardwerkende burgers.

Echte mannen blijven geen verliezende positie verdedigen maar willen het allerbeste voor hun familie. En wat er nu gebeurt is overduidelijk slecht voor Turkije en het Turkse volk.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 12:52:50 #170
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_181176263
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 12:48 schreef Frozen-assassin het volgende:
Zou me niet verbazen als Trump nu extra heffing oplegt onder mom van minder inkomsten voor Apple
Of Vestel mag van Trump geen smartphones meer produceren.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 12:54:48 #171
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_181176302
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 12:50 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

En waar beweer ik dat het kapot moet? :')
Nee, ik bedoel dat dat geldt voor de buitenlandse invloeden wiens doel dit is.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  † In Memoriam † dinsdag 14 augustus 2018 @ 12:55:09 #172
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_181176310

Hmm, die dingen schijnen ech te te bestaan, petje af. _O-

Maar buiten Turkije geen mens die er ooit van gehoord heeft. :')
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_181176336
quote:
15s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 12:43 schreef BansheeBoy het volgende:

Maar hoe Nederlanders in elkaar zitten is het andere uiterste: alles dood nuanceren en beredeneren.

Dat zouden meer mensen moeten doen. Stukje zelfreflectie erbij kan in veel gevallen ook geen kwaad.
  † In Memoriam † dinsdag 14 augustus 2018 @ 12:57:24 #174
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_181176360
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 12:52 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Er is helemaal niets mis met vaderlandsliefde/nationalisme, zolang je in je eigen land woont. Als je ervoor kiest ergens anders te wonen, is het alleen maar schadelijk. En nee, het is totaal geen afgunst. Als ik Nederland verlaat, doe ik dat omdat ik klaar ben met het land. Dan is er weinig vaderlandsliefde meer over. Ik snap niet dat die Turken hier gaan wonen terwijl Turkije zogenaamd zo geweldig is. Dat klopt niet.

[..]

Echte mannen zijn ook eerlijk naar zichzelf en zien het in wanneer een drol een drol is. Erdogan is bezig de Turkse economie te verwoesten met zijn domme acties, terwijl hij zelf in een enorm paleis woont, gefinancierd door hardwerkende burgers.

Echte mannen blijven geen verliezende positie verdedigen maar willen het allerbeste voor hun familie. En wat er nu gebeurt is overduidelijk slecht voor Turkije en het Turkse volk.
Echte mannen gebruiken hun verstand ipv hun grote bek, en die grote bekken van dictators zijn relatief, 1 op 1 zijn het vaak gewoon bange zielige mannetjes.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 12:57:32 #175
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_181176363
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 12:56 schreef OpslugtAfMorket het volgende:

[..]

Dat zouden meer mensen moeten doen. Stukje zelfreflectie erbij kan in veel gevallen ook geen kwaad.
Ergens in het midden uitkomen lijkt me verstandiger. 1000 keer "ja", "ik vind" en "dat is het niet zozeer" roepen in een gesprek is natuurlijk onzin.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 12:58:18 #176
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_181176383
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 12:57 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Echte mannen gebruiken hun verstand ipv hun grote bek, en die grote bekken van dictators zijn relatief, 1 op 1 zijn het vaak gewoon bange zielige mannetjes.
Sorry, maar dit is euforisch geklets. Je hebt toch niet met ze op school gezeten man.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  † In Memoriam † dinsdag 14 augustus 2018 @ 12:59:02 #177
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_181176398
quote:
15s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 12:57 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ergens in het midden uitkomen lijkt me verstandiger. 1000 keer "ja", "ik vind" en "dat is het niet zozeer" roepen in een gesprek is natuurlijk onzin.

:{²
Constructief in plaatst van destructief, maar daar heb jij natuurlijk vrij weinig mee.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_181176416
quote:
15s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 12:57 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

1000 keer "ja", "ik vind" en "dat is het niet zozeer" roepen in een gesprek is natuurlijk onzin.

:{²
Onzin natuurlijk. Jij luistert liever naar de hardste schreeuwer?
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 12:59:57 #179
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_181176418
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 12:59 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Constructief in plaatst van destructief, maar daar heb jij natuurlijk vrij weinig mee.
Pardon? Ken je mij? :?

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 13:01:05 #180
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_181176446
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 12:59 schreef OpslugtAfMorket het volgende:

[..]

Onzin natuurlijk. Jij luistert liever naar de hardste schreeuwer?
Nee, ik luister naar argumenten. Daarnaast zie ik tijd als een van onze grootste gunsten. Die ga ik niet verkwisten aan alles dood discussiëren. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 13:01:51 #181
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_181176467
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 12:50 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

En waar beweer ik dat het kapot moet? :')

Het enige dat ik tot nu toe gezegd heb is dat Turkije wat mij betreft never nooit niet tot de EU zou moeten mogen toetreden.
En daar blijf ik bij.
Je moet deze discussie gewoon niet aan gaan.

Erdogan is in hun ogen gewoon onfeilbaar, dus het moet dan wel de schuld van een ander zijn.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_181176485
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 13:01 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Je moet deze discussie gewoon niet aan gaan.

Erdogan is in hun ogen gewoon onfeilbaar, dus het moet dan wel de schuld van een ander zijn.
Voor Marokkanen was het een heldere islamitische ster aan het firmament. Snap ook de sentimenten van BSB wel dus.
I´m back.
pi_181176493
quote:
15s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 13:01 schreef BansheeBoy het volgende:
, ik luist
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 13:03:39 #184
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_181176501
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 12:51 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dacht dat men het er tegenwoordig wel over eens was dat je een dictator in een islamitisch land beter kunt laten zitten dan dat je hem uitrookt. De chaos daarna is vaak niet te overzien. Sterker nog dat was volgens mij ook één van Trumps opvattingen geen regime changes meer.

Wrs doel je dus meer over een complot van de banken, geleid door de joodse kabbal???

Punt is, en daar kijk je overheen, dat de economische groei onder Erdo een heel wankele basis altijd heeft gehad: op de pof leven met buitenlands kapitaal met een onevenwichtige handelsbalans. Dat wordt al jaren geroepen en door een samenloop van omstandigheden is de boot nu ineens aangekomen. Had al veel eerder gekund natuurlijk en had ook later gekund, maar het ging een keer gebeuren.
Precies dit. De neergang van Turkije was onder Erdogan al een aantal jaar geleden ingezet. Nu komt alle ellende en mismanagement eruit.
pi_181176502
quote:
15s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 13:01 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Nee, ik luister naar argumenten. Daarnaast zie ik tijd als een van onze grootste gunsten. Die ga ik niet verkwisten aan alles dood discussiëren. :{

:{²
Maar je luistert dan weer niet naar de argumenten die daar tegen in gaan ofzo? Onnavolgbaar dit.
pi_181176527
quote:
15s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 13:01 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Daarnaast zie ik tijd als een van onze grootste gunsten. Die ga ik niet verkwisten aan alles dood discussiëren. :{

:{²
Dat lukt je anders vrij goed hier ;)
pi_181176555
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 10:42 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

En de VS schuldenberg moet ook ergens van betaald worden. :P
Die zijn iig wel in dollars. En anders in de vorm van oorlog of een nuke.
Whatever...
  † In Memoriam † dinsdag 14 augustus 2018 @ 13:06:16 #188
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_181176562
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 13:04 schreef OpslugtAfMorket het volgende:

[..]

Dat lukt je anders vrij goed hier ;)
Er is maar weinig dat iets dieper tot hem doordringt, het meeste blijft aan de oppervlakte drijven.
Die misplaatste trots zit denk ik een beetje in de weg.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 13:06:32 #189
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_181176567
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 13:03 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Precies dit. De neergang van Turkije was onder Erdogan al een aantal jaar geleden ingezet. Nu komt alle ellende en mismanagement eruit.
Je kunt je afvragen of Erdogan niet aan het vechten is tegen de bierkaai. Het zit in de Turkse aard om alles binnen de eigen sociale kringen af te handelen (op microniveau de Turkse bakker, de Turkse automonteur, de Turkse huisarts, de Turkse verzekeraar). Maar voor je economie is het buitenland van groot belang. Funest zelfs.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 13:07:26 #190
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_181176582
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 13:04 schreef OpslugtAfMorket het volgende:

[..]

Dat lukt je anders vrij goed hier ;)
Ik kom hier zeer zelden. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_181176603
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 13:01 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Je moet deze discussie gewoon niet aan gaan.

Erdogan is in hun ogen gewoon onfeilbaar, dus het moet dan wel de schuld van een ander zijn.
Is cultuur. Een sterke man, een sterke gewelddadige stamleider die met voldoende uiterlijk vertoon de baas is.

Daar houdt men van in midden oosterse culturen. Turken, Marokkanen, ze spreken wel Nederlands, maar het normen en waardensysteem is volledig anders.
Whatever...
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 13:08:52 #192
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_181176622
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 13:06 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]
Die misplaatste trots zit denk ik een beetje in de weg.
:? Welke misplaatste trots. Ik ben niet eens een Turk man. Daarom ben ik zo objectief.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_181176646
quote:
15s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 13:06 schreef BansheeBoy het volgende:
Je kunt je afvragen of Erdogan niet aan het vechten is tegen de bierkaai.
Nee, dat vragen we ons niet af. Dat is namelijk volstrekt duidelijk en daarom kan hij dit gevecht ook niet winnen. hij maakt het alleen erger, alleen lijkt men dat in Turkije nog niet te begrijpen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 13:10:21 #194
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_181176651
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 13:08 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Is cultuur. Een sterke man, een sterke gewelddadige stamleider die met voldoende uiterlijk vertoon de baas is.

Waarom doe je legend? Alles wat je daar zegt voldoet Trump, de leider van het Westen, aan.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_181176720
quote:
DIERENTUIN MEDEDELING:

Gaarne niet de troll voeden.

HARTELIJK DANK
  † In Memoriam † dinsdag 14 augustus 2018 @ 13:15:17 #196
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_181176751
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_181176802
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 13:03 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Precies dit. De neergang van Turkije was onder Erdogan al een aantal jaar geleden ingezet. Nu komt alle ellende en mismanagement eruit.
Ons bedrijf wilde omstreeks 2014 actief worden in Turkije... grote markt, opkomende en groeiende economie enzo. Maar we zijn er niet eens aan begonnen want al vrij snel werd het economische mismanagement van Erdogan duidelijk :') :')
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_181176840
quote:
15s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 13:10 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Waarom doe je legend? Alles wat je daar zegt voldoet Trump, de leider van het Westen, aan.

:{²
We hebben het niet over Trump. We hebben het over jouw man op de apenrots.

Maar ja, ook hier en in Amerika zijn sommige mensen gevoelig voor dergelijke stoerdoenerij. Wilders is net zo iemand.

Echter Erdogan heeft honderdduizenden opgesloten zonder proces. Vrije pers bestaat niet meer in Turkije en hij en zijn familie zijn inmiddels een paar miljard rijker. Tegelijkertijd heeft hij de turken en Turkije na een aardige beginperiode nu echt naar de afgrond gebracht.

Ik vind het oprecht kut voor al die aardige en hardwerkende turken die ik heb ontmoet op mijn reizen naar Turkije.

Maar de Erdogan hooligans in Nederland en op dit forum... Die hun ik een armzalig leven in een land ergens ver hier vandaan.
Whatever...
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 13:22:15 #199
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181176900
quote:
15s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 13:10 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Waarom doe je legend? Alles wat je daar zegt voldoet Trump, de leider van het Westen, aan.

:{²
Ja zou kunnen maar in de USA zal hij nooit de macht aan zich kunnen trekken, alhoewel hij dat misschien wel zou willen, Berlusconi is het ook niet gelukt

In De USA is eerlijk stemrecht boven alles
als er echt iets fout gaat in de USA dan stuurt men de president naar huis.
IN Turkije zal dat nooit lukken
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 13:22:36 #200
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_181176910
quote:
"Omwisselen in buitenlandse valuta betekent toegeven aan de vijand", zei hij
:')____________________________!
  † In Memoriam † dinsdag 14 augustus 2018 @ 13:23:20 #201
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_181176926
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 13:22 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ja zou kunnen maar in de USA zal hij nooit de macht aan zich kunnen trekken, alhoewel hij dat misschien wel zou willen, Berlusconi is het ook niet gelukt

In De USA is eerlijk stemrecht boven alles
als er echt iets fout gaat in de USA dan stuurt men de president naar huis.
IN Turkije zal dat nooit lukken
En hoe graag Trump ook dictator zou willen zijn, het systeem in de U.S.A. laat dat helemaal niet toe.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_181176930
quote:
15s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 13:07 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik kom hier zeer zelden. :{

:{²
Iedereen weet dat dat niet zo is.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 13:27:04 #203
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_181176999
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 13:23 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

En hoe graag Trump ook dictator zou willen zijn, het systeem in de U.S.A. laat dat helemaal niet toe.
Dat is ook zo ontzettend hebreeuws aan dit alles. Het raamwerk waarin politici mogen opereren in het Westen lijkt beperkt. Maar ondertussen zijn ze pragmatisch als de pest. Als het moet wijzigen ze een wet.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_181177020
Ô mon citoyens vous serez unis.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 13:29:56 #205
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181177070
quote:
15s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 13:27 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dat is ook zo ontzettend hebreeuws aan dit alles. Het raamwerk waarin politici mogen opereren in het Westen lijkt beperkt. Maar ondertussen zijn ze pragmatisch als de pest. Als het moet wijzigen ze een wet.

:{²
Onder excuus van een staatsgreep en de noodtoestand dan kan men zaken naar zich toe trekken
<Maar in de USA gaat dat niet door, daar is men veel te mondig voor

En heeft CNN een hele grote bek.
,
En ook de sociale media krijg je daar niet stil,
In Turkije wel
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 13:30:03 #206
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_181177073
quote:
Dit is retoriek, niks meer niks minder. Je doet nu wel erg telegraferig door niet aan context te doen. :N

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  † In Memoriam † dinsdag 14 augustus 2018 @ 13:30:40 #207
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_181177094
quote:
15s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 13:27 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dat is ook zo ontzettend hebreeuws aan dit alles. Het raamwerk waarin politici mogen opereren in het Westen lijkt beperkt. Maar ondertussen zijn ze pragmatisch als de pest. Als het moet wijzigen ze een wet.

:{²
Tuurlijk, en dat doen ze helemaal op eigen houtje, eigenhandig en met de nodige bravoure.

Hert is schering en inslag in het Westen.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  † In Memoriam † dinsdag 14 augustus 2018 @ 13:31:34 #208
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_181177113
quote:
15s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 13:30 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dit is retoriek, niks meer niks minder. Je doet nu wel erg telegraferig door niet aan context te doen. :N

:{²
Het is typerend.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_181177142
Natuurlijk is het retoriek; de VS aanvallen is anders dan door de VS aangevallen worden; het verschil is dat je in situatie A een nuke of 20 op je dak krijgt en in B niet.
pi_181177486
quote:
15s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 13:06 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Je kunt je afvragen of Erdogan niet aan het vechten is tegen de bierkaai. Het zit in de Turkse aard om alles binnen de eigen sociale kringen af te handelen (op microniveau de Turkse bakker, de Turkse automonteur, de Turkse huisarts, de Turkse verzekeraar). Maar voor je economie is het buitenland van groot belang. Funest zelfs.

:{²
Daarom zou je je kunnen afvragen of het wel zo verstandig is om met al die landen die van groot belang voor je economie zijn ruzie te gaan zoeken.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  † In Memoriam † dinsdag 14 augustus 2018 @ 13:58:39 #211
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_181177779
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 13:47 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Daarom zou je je kunnen afvragen of het wel zo verstandig is om met al die landen die van groot belang voor je economie zijn ruzie te gaan zoeken.
En landen die ruzie zoeken en 'retorisch' met oorlog dreigen horen niet in de EU, zeker niet als ze geografisch gezien niet eens in Europa liggen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_181177780
quote:
Als het dan toch moet... kunnen we ook Constantinopel bevrijden.
pi_181177813
quote:
15s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 13:30 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dit is retoriek, niks meer niks minder. Je doet nu wel erg telegraferig door niet aan context te doen. :N

:{²
Ja dat zei de Argentijnse regering ook voordat de Falklandeilanden binnen vielen.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_181177853
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 13:59 schreef HSG het volgende:

[..]

Ja dat zei de Argentijnse regering ook voordat de Falklandeilanden binnen vielen.
Blaffende wolven bijten niet gelukkig. Argentijnen hebben veel grotere ballen dan Turken.
  † In Memoriam † dinsdag 14 augustus 2018 @ 14:01:59 #215
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_181177867
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 14:01 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Blaffende wolven bijten niet gelukkig. Argentijnen hebben veel grotere ballen dan Turken.
Cojones.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_181177869
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 14:01 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Cojones.
Precies.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 14:06:35 #217
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_181177939
quote:
15s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 13:58 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Zinnen zonder werkwoorden zijn geen zinnen. Wat bedoel je? :?

:{²
Onzin.

Gelul van een dronken aardbei.

Niet, dus.

Hoezo, eigenlijk?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 14:43:49 #218
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_181178767
Anywho, wat is de actuele stand van de Lira inmiddels? Heeft die ene maatregel een beetje geholpen?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_181179038
quote:
Hoe sterk is het Turkse leger eigenlijk? Wie zijn hun bondgenoten?
U MAD?
pi_181179136
quote:
3s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 14:53 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Hoe sterk is het Turkse leger eigenlijk? Wie zijn hun bondgenoten?
Bondgenoten hebben ze niet echt en veel oude meuk qua materieel.

Ze hebben wel 1 miljard in de JSF geïnvesteerd maar Trump heeft een act getekend waarmee Turkije geen Amerikaanse wapens meer mogen hebben. Dus de JSF kunnen ze (voorlopig) op hun buik schrijven.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_181179165
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 14:57 schreef HSG het volgende:

[..]

Bondgenoten hebben ze niet echt en veel oude meuk qua materieel.
Maar waar hoopt zo'n Erdogan dan op? Ik bedoel: eens is iemand het zat en bombarderen ze het hele land kapot.
U MAD?
pi_181179340
quote:
3s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 14:58 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Maar waar hoopt zo'n Erdogan dan op? Ik bedoel: eens is iemand het zat en bombarderen ze het hele land kapot.
Dat gaat natuurlijk nooit gebeuren. Het is voor Erdogan politiek gezien noodzakelijk om spierballen uit te slaan. Het volk in de bergen zal hem massaal laten vallen zodra hij politieke zwakte vertoont.

Dat elke speech de lira met 10% doet dalen, tja.
pi_181179390
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 14:43 schreef DustPuppy het volgende:
Anywho, wat is de actuele stand van de Lira inmiddels? Heeft die ene maatregel een beetje geholpen?
Beetje gestegen en de beurs staat weer iets in de plus. Niet dat dat veel uitmaakt trouwens zolang de achterliggende problemen nog steeds blijven bestaan (en dat doen ze).

https://nos.nl/artikel/22(...)nanciele-crisis.html
pi_181179464
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 14:57 schreef HSG het volgende:

[..]

Bondgenoten hebben ze niet echt en veel oude meuk qua materieel.

Ze hebben wel 1 miljard in de JSF geïnvesteerd maar Trump heeft een act getekend waarmee Turkije geen Amerikaanse wapens meer mogen hebben. Dus de JSF kunnen ze (voorlopig) op hun buik schrijven.
The Great White Hope pakt ze hard aan.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 15:15:50 #225
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_181179561
quote:
3s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 14:53 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Hoe sterk is het Turkse leger eigenlijk? Wie zijn hun bondgenoten?
Ik denk niet dat Turkije op veel steun hoeft te rekenen als ze zichzelf in een gewapend conflict met de VS storten. Maar dat laatste zal uiteindelijk niet gebeuren, Erdo bindt wel weer in.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 15:43:00 #226
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_181180225
quote:
3s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 14:53 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Hoe sterk is het Turkse leger eigenlijk? Wie zijn hun bondgenoten?
Nu nog de NATO. :)
pi_181180389
Het zal nu inderdaad wel even stabiliseren, maar zolang Erdolf niet inbind en gewoon op dezelfde koers door gaat dan snappen de markten snel genoeg dat het toch echt heel erg hard tijd wordt om hun biezen te pakken nu er nog wat te pakken valt. Lijkt me heel erg stug dat de schade hier bij zal blijven.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_181180591
Het aandeel van Apple staat vandaag gewoon zelfs in een plusje.
De markten vrezen Erdokhan niet.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 16:41:56 #229
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_181181676
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 14:01 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Blaffende wolven bijten niet gelukkig. Argentijnen hebben veel grotere ballen dan Turken.
Toevallig is de ARS argentijnse peso ook zo'n bijna 50% in waarde gedaald tegen de dollar. :P
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
pi_181181705
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 15:56 schreef WammesWaggel het volgende:
Het aandeel van Apple staat vandaag gewoon zelfs in een plusje.
De markten vrezen Erdokhan niet.
Wie vreest hem wel? Paar geiten en wat koerden?
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_181181918
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 16:43 schreef marsan het volgende:

[..]

Wie vreest hem wel? Paar geiten en wat koerden?
Politieke tegenstanders, journalisten en andere Turken die kritisch zijn bijvoorbeeld.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 17:03:03 #232
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_181182149
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 15:56 schreef WammesWaggel het volgende:
Het aandeel van Apple staat vandaag gewoon zelfs in een plusje.
De markten vrezen Erdokhan niet.



Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_181182274
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 17:03 schreef ACT-F het volgende:

[..]

[ afbeelding ]


[ afbeelding ]
En aan de eerste foto te zien moet Erdolf zijn goud ook nog in gaan wisselen voor lire's.

Toch opmerkelijk: Erdogan roept zijn volgelingen op om allerlei dingen wel of niet te doen en hij doet vrolijk zelf telkens het tegenovergestelde.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 17:10:29 #234
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181182308
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 17:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

En aan de eerste foto te zien moet Erdolf zijn goud ook nog in gaan wisselen voor lire's.
J adat gaat ie volgende week doen heeft ie gezegd, en ook de euro-rekening opheffen

nee hij doet echt wel wat ie zelf zegt
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  † In Memoriam † dinsdag 14 augustus 2018 @ 17:19:21 #235
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_181182480
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 17:10 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

J adat gaat ie volgende week doen heeft ie gezegd, en ook de euro-rekening opheffen

nee hij doet echt wel wat ie zelf zegt
[ afbeelding ]
Noem eens één bekend Turks elektronica-,auto- of welk -merk dan ook.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_181182568
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 14:57 schreef HSG het volgende:

[..]

Bondgenoten hebben ze niet echt en veel oude meuk qua materieel.

Ze hebben wel 1 miljard in de JSF geïnvesteerd maar Trump heeft een act getekend waarmee Turkije geen Amerikaanse wapens meer mogen hebben. Dus de JSF kunnen ze (voorlopig) op hun buik schrijven.
Yeah, T R U M P jat eventjes een miljard van de Turkjes en geeft ze de vinger :7
pi_181182730
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 17:19 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Noem eens één bekend Turks elektronica-,auto- of welk -merk dan ook.
Makkie, een ouwe Mercedes natuurlijk O-)
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_181182743
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 17:19 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Noem eens één bekend Turks elektronica-,auto- of welk -merk dan ook.
beko
  † In Memoriam † dinsdag 14 augustus 2018 @ 17:37:36 #239
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_181182838
quote:
19s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 17:33 schreef kiffer het volgende:

[..]

beko
Maar zelf heb je een Miele.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_181182851
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 17:37 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Maar zelf heb je een Miele.
wasmachine inderdaad maar wel een beko koelkast vries combi.
pi_181183064
Het grote probleem is dat we belastingcenten betalen via de NAVO aan een dictatuur.
Ik dacht dat na Duitsland, Argentinie en Brazilie mensen er wel van zouden leren, maar blijkbaar is dat niet zo.

We zitten nu met een despoot opgescheept, waar we dus blijkbaar achter moeten staan.
De Turken zelf vinden het allemaal goed omdat deze vreselijke man de koerden uit wil roeien, daar gaat het allemaal om bij de stemmers.

Ik zie hier Turkse Fok!kers voorbij komen die ons beschuldigen van discriminatie, maar ze zijn zelf veel erger.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_181183167
https://www.rtlnieuws.nl/(...)nkel-vast-in-turkije


Iets met woede wbt het aan de haal gaan met van origine Turkse tulpen? :P
pi_181183331
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 17:47 schreef Sigaartje het volgende:
Het grote probleem is dat we belastingcenten betalen via de NAVO aan een dictatuur.
Ik dacht dat na Duitsland, Argentinie en Brazilie mensen er wel van zouden leren, maar blijkbaar is dat niet zo.

We zitten nu met een despoot opgescheept, waar we dus blijkbaar achter moeten staan.
De Turken zelf vinden het allemaal goed omdat deze vreselijke man de koerden uit wil roeien, daar gaat het allemaal om bij de stemmers.

Ik zie hier Turkse Fok!kers voorbij komen die ons beschuldigen van discriminatie, maar ze zijn zelf veel erger.
En hoe betalen we day via de NAVO?
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_181183363
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 17:58 schreef marsan het volgende:

[..]

En hoe betalen we day via de NAVO?
Leef je onder een steen?
https://www.volkskrant.nl(...)an-hun-bbp~b7f8d84f/
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_181183364
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 17:52 schreef WammesWaggel het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)nkel-vast-in-turkije

Iets met woede wbt het aan de haal gaan met van origine Turkse tulpen? :P
Of gevangene nummertje zoveel die het slachtoffer is van wat onderhand Erdogan's gijzelingsdiplomatie is gaan heten.

https://www.theatlantic.c(...)-gulen-kurds/559748/
pi_181183379
quote:
Die uitgaven zijn aan de eigen defensie, niets daarvan gaat naar de NAVO en al helemaal niet naar de strijdkrachten van andere staten.
pi_181183416
quote:
Begrijpelijk lezen?
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_181183422
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 18:01 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Die uitgaven zijn aan de eigen defensie, niets daarvan gaat naar de NAVO en al helemaal niet naar de strijdkrachten van andere staten.
Maar we moeten wel meehelpen als Turkije wordt aangevallen en ik zie liever eerder een flinke bom op Turkije dan ergens anders.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_181183478
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 18:03 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Maar we moeten wel meehelpen als Turkije wordt aangevallen en ik zie liever eerder een flinke bom op Turkije dan ergens anders.
Als als. En hoe gaan onze belastingcenten daar nu heen?

En dan graag antwoord zonder die steen waar je onder schijnt te leven. Onderbuik mag ook wegblijven.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_181183540
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 17:03 schreef ACT-F het volgende:

[..]

[ afbeelding ]


[ afbeelding ]
Die onderste hakt zijn hand eraf en giet hem in plexiglas om ten toon te stellen in zijn dorp met een bordje: deze hand schudde de hand van Erdogan.
I´m back.
pi_181183624
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 18:06 schreef marsan het volgende:

[..]

Als als. En hoe gaan onze belastingcenten daar nu heen?

En dan graag antwoord zonder die steen waar je onder schijnt te leven. Onderbuik mag ook wegblijven.
Nederland betaalt een bijdrage aan de NAVO.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_181183671
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 18:12 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Nederland betaalt een bijdrage aan de NAVO.
Nee, aan het eigen leger. Onderdeel van.

Maar zonder onderbuik zei ik he.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_181183723
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 18:13 schreef marsan het volgende:

[..]

Nee, aan het eigen leger.
Lees je eens in
https://www.europa-nu.nl/(...)_verdragsorganisatie
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_181183762
quote:
Ja. Doe eens een directe quote.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_181183817
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 18:16 schreef marsan het volgende:

[..]

Ja. Doe eens een directe quote.
Laat ook maar. Jij hebt gewonnen. Ik had het mis. Sorry mijn excuses.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_181183856
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 18:19 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Laat ook maar.
.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_181183926
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 18:21 schreef marsan het volgende:

[..]

.

Wees eens een keer wat vriendelijker.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_181183968
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 18:23 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Wees eens een keer wat vriendelijker.
Dat deed ik he..daarom verwijderde ik mn reactie.
Ik mag jou wel door je CUL-topics.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_181189376
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 18:25 schreef marsan het volgende:

[..]

Dat deed ik he..daarom verwijderde ik mn reactie.
Ik mag jou wel door je CUL-topics.
Zijn de tortelduifjes bijna klaar hier?
pi_181190413
Wil iemand nog mijn iPhone X hebben?
  Redactie Frontpage dinsdag 14 augustus 2018 @ 22:07:07 #261
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_181190582
quote:
9s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 22:01 schreef Triggershot het volgende:
Wil iemand nog mijn iPhone X hebben?
100 lira.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_181190688
quote:
17s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 22:07 schreef LTVDK het volgende:

[..]

100 lira.
Oke, koop eerst 20000 Turkse lira's, geef daarvan mij 100 en we hebben een deal.
pi_181190691
quote:
9s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 22:01 schreef Triggershot het volgende:
Wil iemand nog mijn iPhone X hebben?
101 Lira
pi_181190745
quote:
9s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 22:11 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Oke, koop eerst 20000 Turkse lira's, geef daarvan mij 100 en we hebben een deal.
Over een jaartje gaan we wegen
pi_181190883
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 22:13 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Over een jaartje gaan we wegen
Deal.
pi_181191016
6.3645

Hard gegaan vandaag.
pi_181191409
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 21:29 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Zijn de tortelduifjes bijna klaar hier?
Had je interesse om mee te doen?
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_181191443
Turkije, Rusland, China, Iran en Oekraïne gaan al de handel met de nationale munten drijven.
Dat moet wel gunstiger voor Turkije uitpakken zou je denken.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2018 22:40:31 ]
pi_181191586
quote:
11s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 22:38 schreef Triggershot het volgende:
Turkije, Rusland, China, Iran en Oekraïne gaan al de handel met de nationale munten drijven.
Dat moet wel gunstiger voor Turkije uitpakken zou je denken.
Dan moet TR wel bv meteen de Riaals spenderen na ontvangst in Iran want het valuta risico is anders behoorlijk.
Je gaat dan wellicht minder snel inkopen in de Oekraïne alhoewel dat misschien een betere deal zou zijn.
Inefficiënte handelingen liggen op de loer.
pi_181191609
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 22:37 schreef marsan het volgende:

[..]

Had je interesse om mee te doen?
Waarmee?
pi_181191618
quote:
11s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 22:38 schreef Triggershot het volgende:
Turkije, Rusland, China, Iran en Oekraïne gaan al de handel met de nationale munten drijven.
Dat moet wel gunstiger voor Turkije uitpakken zou je denken.
Want die munten worden niet beïnvloed door de dollar en NB euro? De renmimbi is ook keihard trouwens.

Dus k leuk, Iran en Rusland. Lekker veel technologie...

Daarnaast is Poetin iemand die genadeloos gebruik zal maken van de positie van Erdogan. China ook trouwens.
Whatever...
pi_181191625
quote:
5s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 22:45 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Waarmee?
Tortelduifje spelen :)
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_181191687
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 22:45 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Want die munten worden niet beïnvloed door de dollar en NB euro? De renmimbi is ook keihard trouwens.

Dus k leuk, Iran en Rusland. Lekker veel technologie...

Daarnaast is Poetin iemand die genadeloos gebruik zal maken van de positie van Erdogan. China ook trouwens.
Iran e Rusland lijden al onder Amerikaanse sancties, dus het kan alleen maar voordelen hebben dat de afhankelijkheid van de dollar voor de onderlinge landen in ieder geval afneemt.
pi_181191709
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 22:44 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Dan moet TR wel bv meteen de Riaals spenderen na ontvangst in Iran want het valuta risico is anders behoorlijk.
Je gaat dan wellicht minder snel inkopen in de Oekraïne alhoewel dat misschien een betere deal zou zijn.
Inefficiënte handelingen liggen op de loer.
Joy
pi_181191956
De ministerie van religieuze zaken heeft een religieus edict (fatwa) afgevaardigd dat er een voorkeur moet zijn voor het verkiezen van nationale producten boven internationale. Geheel in lijn met Erdo1.

Erdo1 aanhangers hebben vandaag massaal hun dollars ingeruild voor Turkse lira's.









:o




:') _O_

100 duizend dollar zou er al zeker zijn ingewisseld door een oproep in een wijk van Istanbul.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2018 23:06:39 ]
pi_181192112
Ah, mooi. Propaganda op z'n best. :')

Kindjes op de foto, wat snorren die dollars verbranden. Trapt niemand in.
pi_181192156
quote:
11s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 22:59 schreef Triggershot het volgende:
De ministerie van religieuze zaken heeft een religieus edict (fatwa) afgevaardigd dat er een voorkeur moet zijn voor het verkiezen van nationale producten boven internationale. Geheel in lijn met Erdo1.

Erdo1 aanhangers hebben vandaag massaal hun dollars ingeruild voor Turkse lira's.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

:o

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

:') _O_

100 duizend dollar zou er al zeker zijn ingewisseld door een oproep in Istanbul.
100 duizend dollar in een stad met 15.3 miljoen inwoners is 0.000153 dollar per persoon.
pi_181192176
Waarom hadden die nationalisten überhaupt dollars? :')
Vakantie naar Disneyland zeker :z
pi_181192187
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 23:07 schreef Beathoven het volgende:

[..]

100 duizend dollar in een stad met 15.3 miljoen inwoners is 0.000153 dollar per persoon.
Was al aangepast. In een wijk van Istanbul, Sultanhamam om precies te zijn.
pi_181192196
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 23:07 schreef Beathoven het volgende:

[..]

100 duizend dollar in een stad met 15.3 miljoen inwoners is 0.000153 dollar per persoon.
En de Turkse pers kennende zou je er niet van hoeven opkijken als ze nog uitgedeeld worden voor een fotomomentje ook.
pi_181192296

Gezellig 1 dollar briefjes verbranden.

"We gaan naar de geldwisselkantoren, ze ruilen het niet in, dus proberen wij wat anders, wij staan achter de president"

"Wij gaan van de pastoor ( Brunson, ja duuh, I know, maar debielen genoeg ) een Imam maken"

"Het geld van die ventjes brandt niet eens, zelfs hun geld is abnormaal"

_O-

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2018 23:16:30 ]
  Redactie Frontpage dinsdag 14 augustus 2018 @ 23:22:25 #282
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_181192434
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 23:14 schreef Triggershot het volgende:

Gezellig 1 dollar briefjes verbranden.

"We gaan naar de geldwisselkantoren, ze ruilen het niet in, dus proberen wij wat anders, wij staan achter de president"

"Wij gaan van de pastoor ( Brunson, ja duuh, I know, maar debielen genoeg ) een Imam maken"

"Het geld van die ventjes brandt niet eens, zelfs hun geld is abnormaal"

_O-
Die stonden niet echt vooraan bij het uitdelen van intellect he?
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_181192457
quote:
9s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 23:22 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Die stonden niet echt vooraan bij het uitdelen van intellect he?
Dat is cultuur, daar moet je respect voor hebben.
pi_181192497
quote:
9s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 23:22 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Die stonden niet echt vooraan bij het uitdelen van intellect he?
"Bize dolar degil, vatan lazim"

We hebben geen dollar maar een vaderland nodig. En daarna als een baas 3 miljoen dollar inwisselen _O_
pi_181192507
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 23:14 schreef Triggershot het volgende:

Gezellig 1 dollar briefjes verbranden.

"We gaan naar de geldwisselkantoren, ze ruilen het niet in, dus proberen wij wat anders, wij staan achter de president"

"Wij gaan van de pastoor ( Brunson, ja duuh, I know, maar debielen genoeg ) een Imam maken"

"Het geld van die ventjes brandt niet eens, zelfs hun geld is abnormaal"

_O-
Wat zien die biljetten er mooi nieuw uit.
pi_181192532
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 23:09 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Was al aangepast. In een wijk van Istanbul, Sultanhamam om precies te zijn.
Sultan Hamam is een hamam ontworpen door Sinan. De wijken dicht op Sultanahmet bestaan hoofdzakelijk uit winkels, restaurants en Hotels voor zover ik weet.

De ondernemers daar hebben wel een paar dollars liggen van toeristen wereldwijd die hun tapijten en lampen met dollars betaald hebben. Opzich kunnen die een stootje hebben.
pi_181192564
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 23:25 schreef OpslugtAfMorket het volgende:

[..]

Wat zien die biljetten er mooi nieuw uit.
Versleten biljetten wil men veelal niet accepteren in TR.
Vroeger tenminste, dollars dan.
pi_181192579
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 23:27 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Sultan Hamam is een hamam ontworpen door Sinan. De wijken dicht op Sultanahmet bestaan hoofdzakelijk uit winkels, restaurants en Hotels voor zover ik weet.

De ondernemers daar hebben wel een paar dollars liggen van toeristen wereldwijd die hun tapijten en lampen met dollars betaald hebben. Opzich kunnen die een stootje hebben.
Sultan Hamam is inderdaad een ondernemerscentrum. Ik zou je btw gewoon keihard ballen vanwege je in depth historische kennis :9~

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2018 23:31:26 ]
pi_181192585
Die gasten die hun dollars verbranden zijn misschien niet zo snugger, maar ze zijn wel zo zeer begaan met het lot van hun land, dat ze bereid zijn om hun eigen belang op te offeren voor het grotere landsbelang (of hun perceptie daarvan). .

Dat is de tekstboek definitie van een held. Daar kun je op bouwen. Daar win je oorlogen mee.
pi_181192592
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 23:25 schreef OpslugtAfMorket het volgende:

[..]

Wat zien die biljetten er mooi nieuw uit.
Verser is fijner.
pi_181192617
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 23:30 schreef Bilge het volgende:

Dat is de tekstboek definitie van een held. Daar kun je op bouwen. Daar win je oorlogen mee.
Dit ja. Het verschil met tussen 10 dagen je overgeven aan een bezettende macht en strijden tot je laatste adem O+
  Redactie Frontpage dinsdag 14 augustus 2018 @ 23:32:29 #292
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_181192623
quote:
9s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 23:30 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Verser is fijner.
Ja en als ze gewoon vers uit de Ricoh rollen doet het ook wat minder pijn als je de aansteker erbij houdt.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_181192631
quote:
9s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 23:32 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Ja en als ze gewoon vers uit de Ricoh rollen doet het ook wat minder pijn als je de aansteker erbij houdt.
Daar weten wij niks van.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2018 23:33:06 ]
pi_181192668
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 23:32 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dit ja. Het verschil met tussen 10 dagen je overgeven aan een bezettende macht en strijden tot je laatste adem O+
"I'm a piano player. Don't shoot the piano player." :')
pi_181192683
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 23:30 schreef Bilge het volgende:
Die gasten die hun dollars verbranden zijn misschien niet zo snugger, maar ze zijn wel zo zeer begaan met het lot van hun land, dat ze bereid zijn om hun eigen belang op te offeren voor het grotere landsbelang (of hun perceptie daarvan). .

Dat is de tekstboek definitie van een held. Daar kun je op bouwen. Daar win je oorlogen mee.
Zou ome Erdo zelf zijn assets ook omzetten naar klinkende lira?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_181192692
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 23:34 schreef Bilge het volgende:

[..]

"I'm a piano player. Don't shoot the piano player." :')
paf paf.
pi_181192709
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 23:36 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Zou ome Erdo zelf zijn assets ook omzetten naar klinkende lira?
Bilal zeulde niet met zakken liras ;)
pi_181192730
Vandaag heeft Hyundai Electric aangekondigd 1 miljard dollar te zullen investeren in Turkije, waarmee duizenden banen worden gecreëerd. En ook Bosch gaat 1,2 miljard investeren. Amerikaanse bouwmaterialen worden ook geboycot door de ministerie.

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2018 23:39:57 ]
pi_181192740
Maar wel stoer hoor, een paar dollar verbranden. Ik doe het die helden niet na.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_181192749
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 23:39 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Maar wel stoer hoor, een paar dollar verbranden. Ik doe het die helden niet na.
Dat is het punt, jij zou nog meer dollars inkopen.
  † In Memoriam † dinsdag 14 augustus 2018 @ 23:40:28 #301
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_181192753
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 23:05 schreef havanagila het volgende:
Ah, mooi. Propaganda op z'n best. :')

Kindjes op de foto, wat snorren die dollars verbranden. Trapt niemand in.
Typerend.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')