abonnement Unibet Coolblue
pi_181161044
Ik wil beginnen aan het bordspel dungeons and dragons, maar weet niet zo goed met wat. zou iemand hierbij kunnen helpen. Heb het nog nooit gedaan en kom alleen maar handleidingen tegen
pi_181161148
Het is een pen and paper spel. En de 'makkelijkste' manier om er mee te beginnen, is door een groep te vinden waar je kunt aanhaken. De regels zijn nogal vergaand namelijk.
  maandag 13 augustus 2018 @ 20:49:20 #3
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_181161327
Ben er vorig jaar mee begonnen.
Wat zou je willen weten?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_181162373
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 20:49 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ben er vorig jaar mee begonnen.
Wat zou je willen weten?
wat moet je ervoor kopen, zag alleen handleidingen op internet en een bordspel en weet. Niet of dat zo handig is om mee te beginnen? Welk bordspel kan je het best mee beginnen?
  maandag 13 augustus 2018 @ 21:38:46 #5
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_181163107
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 21:18 schreef Mexrel1 het volgende:

[..]

wat moet je ervoor kopen, zag alleen handleidingen op internet en een bordspel en weet. Niet of dat zo handig is om mee te beginnen? Welk bordspel kan je het best mee beginnen?
Ik denk dat je nu 2 dingen door elkaar haalt.
Er zijn verschillende bordspellen. Deze kun je gewoon als ieder ander bordspel kopen en spelen. Heb je verder niks nodig.

Deze bordspellen zijn gebaseerd op het pen and papier spel, Dungeons and Dragons.
Dit heeft geen bord, tenzij jij er een bord bij maakt.
Als je wilt kijken of dit je leuk lijkt, is er een starterset beschikbaar. Hierin zit een kleine setting, een verhaal, de regels, en dobbelstenen. Verder heb je alleen wat potloden nodig.

Je kunt eventueel, als je dat wilt, de Players Handbook downloaden van de website van Wizards of the Coast. Is niet nodig voor de starterset, en het is een duur boek. Dus doe dat pas als je zeker weet dat je meer wilt spelen. Met dit boek en de Dungeon Master guide, kun je je eigen avonturen maken en spelen met je vrienden.

Dan heb je ook nog sets, iets groter en duurder dan de starterset, die je een nieuwe setting en verhaal bieden, voor als je zelf niet iets wilt bedenken.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_181164368
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 21:38 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Ik denk dat je nu 2 dingen door elkaar haalt.
Er zijn verschillende bordspellen. Deze kun je gewoon als ieder ander bordspel kopen en spelen. Heb je verder niks nodig.

Deze bordspellen zijn gebaseerd op het pen and papier spel, Dungeons and Dragons.
Dit heeft geen bord, tenzij jij er een bord bij maakt.
Als je wilt kijken of dit je leuk lijkt, is er een starterset beschikbaar. Hierin zit een kleine setting, een verhaal, de regels, en dobbelstenen. Verder heb je alleen wat potloden nodig.

Je kunt eventueel, als je dat wilt, de Players Handbook downloaden van de website van Wizards of the Coast. Is niet nodig voor de starterset, en het is een duur boek. Dus doe dat pas als je zeker weet dat je meer wilt spelen. Met dit boek en de Dungeon Master guide, kun je je eigen avonturen maken en spelen met je vrienden.

Dan heb je ook nog sets, iets groter en duurder dan de starterset, die je een nieuwe setting en verhaal bieden, voor als je zelf niet iets wilt bedenken.
kan het dit? https://www.bol.com/nl/p/(...)g.1.2.ProductPageUrl
pi_181164400
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 21:38 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Ik denk dat je nu 2 dingen door elkaar haalt.
Er zijn verschillende bordspellen. Deze kun je gewoon als ieder ander bordspel kopen en spelen. Heb je verder niks nodig.

Deze bordspellen zijn gebaseerd op het pen and papier spel, Dungeons and Dragons.
Dit heeft geen bord, tenzij jij er een bord bij maakt.
Als je wilt kijken of dit je leuk lijkt, is er een starterset beschikbaar. Hierin zit een kleine setting, een verhaal, de regels, en dobbelstenen. Verder heb je alleen wat potloden nodig.

Je kunt eventueel, als je dat wilt, de Players Handbook downloaden van de website van Wizards of the Coast. Is niet nodig voor de starterset, en het is een duur boek. Dus doe dat pas als je zeker weet dat je meer wilt spelen. Met dit boek en de Dungeon Master guide, kun je je eigen avonturen maken en spelen met je vrienden.

Dan heb je ook nog sets, iets groter en duurder dan de starterset, die je een nieuwe setting en verhaal bieden, voor als je zelf niet iets wilt bedenken.
ik en op internet ook iets gezien over een verhaalleider die achter een bord zit en een verhaal bedenkt voor de spelers. Is dat hetzelfde?
  maandag 13 augustus 2018 @ 22:23:23 #8
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_181164845
quote:
Klopt. Dat is het meest eenvoudige om mee te beginnen.

quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 22:12 schreef Mexrel1 het volgende:

[..]

ik en op internet ook iets gezien over een verhaalleider die achter een bord zit en een verhaal bedenkt voor de spelers. Is dat hetzelfde?
Ieder spel heeft een leider nodig, een zogenaamde Dungeon Master, of DM.
Deze bedenkt het verhaal en zorgt dat de spelers zich aan de regels houden etc. Hij speelt ook de monsters en rolt de dobbelstenen voor hen. Spelers kunnen hem vragen stellen over hoe de omgeving er uit ziet, en dat soort dingen.

Als je een starters set speelt, of een ander vast verhaal, hoeft de DM geen verhaal te verzinnen. Dan wordt het verhaal al meegeleverd.

Naast de DM heb je dus nog een aantal andere spelers nodig. Dit is meestal tussen de 3 en 5.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_181165886
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 21:38 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Ik denk dat je nu 2 dingen door elkaar haalt.
Er zijn verschillende bordspellen. Deze kun je gewoon als ieder ander bordspel kopen en spelen. Heb je verder niks nodig.

Deze bordspellen zijn gebaseerd op het pen and papier spel, Dungeons and Dragons.
Dit heeft geen bord, tenzij jij er een bord bij maakt.
Als je wilt kijken of dit je leuk lijkt, is er een starterset beschikbaar. Hierin zit een kleine setting, een verhaal, de regels, en dobbelstenen. Verder heb je alleen wat potloden nodig.

Je kunt eventueel, als je dat wilt, de Players Handbook downloaden van de website van Wizards of the Coast. Is niet nodig voor de starterset, en het is een duur boek. Dus doe dat pas als je zeker weet dat je meer wilt spelen. Met dit boek en de Dungeon Master guide, kun je je eigen avonturen maken en spelen met je vrienden.

Dan heb je ook nog sets, iets groter en duurder dan de starterset, die je een nieuwe setting en verhaal bieden, voor als je zelf niet iets wilt bedenken.
PHB en DM/Monster kun je gewoon als pdf downloaden, op allerlei sites, voor nop.
  maandag 13 augustus 2018 @ 23:27:29 #10
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_181166432
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 23:03 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

PHB en DM/Monster kun je gewoon als pdf downloaden, op allerlei sites, voor nop.
Site van WotC toch ook?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_181166474
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 23:27 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Site van WotC toch ook?
Misschien. Daar haal ik het niet. Je suggestie leek er op dat je er daar voor moest betalen :)
pi_181170633
Op twitter speelt een groepje het regelmatig, maar had nooit een idee wat ze nu aan het doen waren :P
Sing me to sleep
And then leave me alone
Don't try to wake me in the morning
'Cause I will be gone
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 07:34:12 #13
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_181170830
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 23:28 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Misschien. Daar haal ik het niet. Je suggestie leek er op dat je er daar voor moest betalen :)
Ah, ik zie wat je bedoelt.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_181186777
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 07:13 schreef dedodo het volgende:
Op twitter speelt een groepje het regelmatig, maar had nooit een idee wat ze nu aan het doen waren :P
Wat bedoel je?
pi_181189371
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 20:20 schreef Mexrel1 het volgende:

[..]

Wat bedoel je?
Ja ik snapte er ook niets van. Kan die hashtag ook niet terugvinden.
Was een groepje die het via twitter speelde of iets dergelijks.


//
#twitterandcritter
Maar alweer even geleden.
Sing me to sleep
And then leave me alone
Don't try to wake me in the morning
'Cause I will be gone
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')