abonnement Unibet Coolblue
pi_181171813
Dank jullie wel voor alle reacties, tips en beterschapswensen aan Ollie. Hij heeft nu prednison gekregen om z.s.m. op te knappen en daarna (eind van deze week) kunnen we pas het vocht bij zijn longen en hart laten draineren. Het is nu vooral hopen dat hij inderdaad opknapt en het eind van de week haalt, dus ik doe mijn best om hem beter te laten eten en drinken. Helaas kan ik hem bijna niet kroelen, omdat hij dan enorm gaat spinnen en dat brengt zijn ademhaling nog meer in de problemen.

quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 18:30 schreef OmgevallenFlat2 het volgende:
1 van mijn kittens had ook een keer hartfalen, probeer iig een beetje te leren hoe je cpr op katten moet doen en verwen der als ze niet lang meer heeft. Hoop dat het nog te genezen is, sterkte i.i.g. Is nooit leuk als huisdieren ziek worden en vooral niet zo jong...
Bedankt voor deze tip, ik ga me hier over inlezen, dit is sowieso handig om te weten.
  Moderator / Miss SHO dinsdag 14 augustus 2018 @ 09:19:00 #27
22592 crew  Ole
pi_181171842
ik duim voor jou en ollie!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_181172493
Sterkte voor Ollie. Hopelijk wordt ie weer snel beter :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Forum Admin dinsdag 14 augustus 2018 @ 10:30:03 #29
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_181173265
Sterkte TS!
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_181415479
Hoe is het nu met de poes?
Eens kijken
  roze vrijdag 24 augustus 2018 @ 08:33:28 #31
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_181417098
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 02:46 schreef Maharski het volgende:
Hoe is het nu met de poes?
Goeie vraag. Ben ook wel benieuwd.
Your beauty never ever scared me.
pi_181417141
Ah dat is klote, sterkte TS.

Een kleine tip, wordt nogal eens vergeten. Laat het diertje niet lijden. Zelf een hond moeten laten inslapen na 10 jaar aan kanker, ook geen pretje maar zodra die pijn heeft is de keuze snel gemaakt.

Nogmaals sterkte. :'(
pi_181417257
Hang down your head, Tom Dooley
Hang down your head and cry
Hang down your head, Tom Dooley
Poor boy, you're bound to die
pi_181890143
Inmiddels zijn we een aantal weken verder en blijkt Ollie last te hebben van zijn hart. Door medicatie is hij al behoorlijk opgeknapt en ik durf inmiddels te hopen dat hij met goede vezorging nog wel een aantal jaar meegaat :)

Hartelijk dank voor al jullie reacties en medeleven!
pi_181890218
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 08:39 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Ah dat is klote, sterkte TS.

Een kleine tip, wordt nogal eens vergeten. Laat het diertje niet lijden. Zelf een hond moeten laten inslapen na 10 jaar aan kanker, ook geen pretje maar zodra die pijn heeft is de keuze snel gemaakt.

Nogmaals sterkte. :'(
Dit was inderdaad mijn grootste angst, maar het lijkt nu zo goed te gaan dat hij geen pijn lijdt. Ademhaling is ook enorm verbeterd en hij zeurt weer haha. Met de DA heb ik afgesproken dat als hij slechter wordt en niet meer reageert op de medicatie, ik langs kom en we samen de beslissing maken. Hij zal geen 20 worden in ieder geval, maar kan met goede zorg nog zeker een jaar tot 2 goed blijven.

Dank voor je oprechte tip.
pi_181893779
*O*
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_181894769
Super nieuws *O*
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_181895408
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 17:24 schreef TomDooley het volgende:
En niet een beetje ziek, maar acuut hartfalen of kanker. Dat weten ze nog niet. Beestje is te jong en ik voel me zwaar kl0te.

Wil ik graag over klagen, want het kwam iets te onverwacht.
Zwaar kut!
  vrijdag 14 september 2018 @ 14:12:37 #39
372149 VarkensHart
Het geweten van fokkend Nederl
pi_181899537
*;

PS

Kutkatten *O* w/
pi_182324414
Helaas is Ollie vandaag, op dierendag, overleden. Wij hebben hem in moeten laten slapen nadat hij vanmiddag om kwart voor vijf acuut verlamd raakte. Het ging juist goed met hem na de laatste keer en dit kwam ondanks dat toch erg onverwacht.

Er bleek een bloedprop in zijn slagader geschoten te zijn en hierdoor zat er geen bloedcirculatie meer in zijn achterkant. Hij schreeuwde van de pijn en ademde nog slechter dan de vorige keer. Binnen een half uur nadat hij omviel door de verlamming, waarbij hij ook een bot bij zijn staart had gebroken, was ik bij de dierenarts, die heel kundig en respectvol met de situatie omging.

Helaas was de prognose nihil en de enige keus om hem te verlossen van het lijden was om hem in te laten slapen. Tijdens het geven van de narcose is hij al overleden. Morgen laten we hem cremeren. Ik heb veel plezier aan hem beleefd, hij heeft een fijn leventje gehad en er is op tijd ingegrepen. Ik probeer met deze gedachten mezelf tot rust te brengen, want dat het kiezen voor euthanasie bij je dier zo hard kon zijn wist ik wel, maar besef ik nu pas.
  donderdag 4 oktober 2018 @ 22:10:03 #41
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_182324495
;(
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
  roze donderdag 4 oktober 2018 @ 22:11:25 #42
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_182324532
;( ;(
Your beauty never ever scared me.
pi_182324973
Sterkte TS

Dit jaar ook mn 2 16-jarige katten moeten begraven :'(
Radar.
pi_182325137
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 22:05 schreef TomDooley het volgende:
Helaas is Ollie vandaag, op dierendag, overleden. Wij hebben hem in moeten laten slapen nadat hij vanmiddag om kwart voor vijf acuut verlamd raakte. Het ging juist goed met hem na de laatste keer en dit kwam ondanks dat toch erg onverwacht.

Er bleek een bloedprop in zijn slagader geschoten te zijn en hierdoor zat er geen bloedcirculatie meer in zijn achterkant. Hij schreeuwde van de pijn en ademde nog slechter dan de vorige keer. Binnen een half uur nadat hij omviel door de verlamming, waarbij hij ook een bot bij zijn staart had gebroken, was ik bij de dierenarts, die heel kundig en respectvol met de situatie omging.

Helaas was de prognose nihil en de enige keus om hem te verlossen van het lijden was om hem in te laten slapen. Tijdens het geven van de narcose is hij al overleden. Morgen laten we hem cremeren. Ik heb veel plezier aan hem beleefd, hij heeft een fijn leventje gehad en er is op tijd ingegrepen. Ik probeer met deze gedachten mezelf tot rust te brengen, want dat het kiezen voor euthanasie bij je dier zo hard kon zijn wist ik wel, maar besef ik nu pas.
Ach wat verdrietig. Net nu het beter leek te gaan. ;(

Sterkte met het gemis.

In F&F is een topic waar je misschien wat aan hebt of van je af kan schrijven:
F&F / In Memoriam #9
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_182325937
quote:
9s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 22:46 schreef vosss het volgende:

[..]

Ach wat verdrietig. Net nu het beter leek te gaan. ;(

Sterkte met het gemis.

In F&F is een topic waar je misschien wat aan hebt of van je af kan schrijven:
F&F / In Memoriam #9
Daar gaat Ollie op, thanks voor het doorgeven.

Afschrijven is inderdaad wat ik nu doe, mijn excuus, ik niet door dat er een speciale topic over was.

Dank jullie wel voor de reacties, op het moment dat je alleen bent in zo'n situatie en je gaat malen in je hoofd, is het erg prettig om je verhaal kwijt te kunnen op FOK.
pi_182326050
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 23:25 schreef TomDooley het volgende:
Dank jullie wel voor de reacties, op het moment dat je alleen bent in zo'n situatie en je gaat malen in je hoofd, is het erg prettig om je verhaal kwijt te kunnen op FOK.
Zeker. Huisdieren zijn gewoon maatjes voor het leven. Die belazeren je niet, steken geen mes in je rug en zijn er altijd voor je. Door dik en dun. O+

Dat hakt er altijd flink in als je dan een moet laten gaan. Het meest kloterige is dat ze zelf niet aan kunnen geven dat het klaar is en goed is zo, maar dat jij als baas die afweging moet maken. Dat maakt het ook zo lastig. Je wil zo graag dat het weer goed komt, maar dat is soms gewoon ijdele hoop en zelf weet je dan ook wel dat het helemaal niet meer goed gaat komen en dat je voor je maatje de keus moet maken omdat hij dat zelf niet kan. Moeilijke keuzes altijd, maar als het niet meer gaat dan gaat het niet meer en hoe kut de keus dan op dat moment ook is; het is wel altijd de juiste.

Nogmaals sterkte gewenst en ik zou zeggen schrijf een mooi verhaal voor je maatje in dat topic wat ik linkte net. :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_182327163
Dieren doen je maar 1 keer pijn en dat is wanneer ze dood gaan.

R.I.P. Ollie en sterkte TS.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')