abonnement Unibet Coolblue
pi_181158029
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 18:01 schreef madam-april het volgende:

[..]

Snap je nou echt niet waarom automerken niet geassocieerd willen worden met zo'n spel?
Ik denk dat hij vooral de Amerikaanse cultuur niet echt snapt.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181158493
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 18:08 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Ik denk dat hij vooral de Amerikaanse cultuur niet echt snapt.
Ik denk eerder dat jij er niets van snapt. “de Amerikaanse cultuur” _O-
pi_181158502
quote:
10s.gif Op maandag 13 augustus 2018 18:32 schreef IJy het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat jij er niets van snapt. “de Amerikaanse cultuur” _O-
leg uit.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181158547
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 17:27 schreef madam-april het volgende:

[..]

Wie zegt dat ze met dat spel geassocieerd willen worden? Genoeg andere auto-games trouwens waar wel echte merken worden gebruikt, andere zijn dus wel bereid om te betalen.
Sommige automerken doen wel moeilijk over schademodellen in games. Ze willen niet dat gamers beschadigde auto's van hun merk zien. Gran Turismo had hierom geen schademodellen
pi_181158569
Merknaam, logo en diverse vormgevingselementen zijn intellectueel eigendom (en soms zelf kleuren). Dus ze staan in hun recht om daar geld voor te vragen. Waarom zouden ze het niet doen als ze het mogen?
pi_181158578
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 18:33 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

leg uit.
Dat is net zoiets als ‘de Europese’ cultuur zeggen. Maw per regio en per gebied heb je vele verschillende culturen en manieren van leven. Ik spreek bovendien uit ervaring.
pi_181158634
quote:
2s.gif Op maandag 13 augustus 2018 18:38 schreef IJy het volgende:

[..]

Dat is net zoiets als ‘de Europese’ cultuur zeggen. Maw per regio en per gebied heb je vele verschillende culturen en manieren van leven.
Ja, maar autofabrikanten rekenen dit soort dingen uit op een Macro niveau, omdat het spel ook in het hele land wordt verkocht (en zelfs daarbuiten). Verder zijn de verschillen tussen Amerikaanse staten kleiner dan tussen Europese landen, hoewel er weldegelijk enorme verschillen zijn die vaak ten onrechte worden gebagatelliseerd,
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181158823
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 18:42 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Ja, maar autofabrikanten rekenen dit soort dingen uit op een Macro niveau, omdat het spel ook in het hele land wordt verkocht (en zelfs daarbuiten). Verder zijn de verschillen tussen Amerikaanse staten kleiner dan tussen Europese landen, hoewel er weldegelijk enorme verschillen zijn die vaak ten onrechte worden gebagatelliseerd,
Bij nader inzien eensch.
pi_181160914
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 17:05 schreef wajong_ultra het volgende:
Als ik als baas van bijv Mastercard mijn naam op zoon border in real-life wil krijgen betaal ik miljoenen, maar in een border in FIFA krijg ik juist geld??
Wet van vraag en aanbod.

Of de spellenmaker gebruikt liever echte merken dan dat de merkhouder zichtbaarheid in het spel wil of de merkhouder wil liever zichtbaarheid in het spel dan de spellenmaker echte merken wil.

Daarnaast is er een verschil tussen een spellenmaker en een voetbalclub.
De voetbalclub wil voetbal spelen en om dat te bekostigen laat ze reclame maken.
De spellenmaker wil de voetbalclub zo veel mogelijk imiteren en heeft dus een ander motief om reclame te laten zien.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_181161288
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 20:37 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Wet van vraag en aanbod.

Of de spellenmaker gebruikt liever echte merken dan dat de merkhouder zichtbaarheid in het spel wil of de merkhouder wil liever zichtbaarheid in het spel dan de spellenmaker echte merken wil.

Daarnaast is er een verschil tussen een spellenmaker en een voetbalclub.
De voetbalclub wil voetbal spelen en om dat te bekostigen laat ze reclame maken.
De spellenmaker wil de voetbalclub zo veel mogelijk imiteren en heeft dus een ander motief om reclame te laten zien.
hmm dat heb je goed ingezien!
  maandag 13 augustus 2018 @ 23:42:06 #36
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_181166784
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 17:20 schreef wajong_ultra het volgende:

[..]

maar Ajax real-life verdient ook geld met de sponsoren op de borders op het veld.

Of zou fifa alleen geld betalen voor de clublogos/namen, maar niet voor de border advertenties op het veld maar daar wel geld voor krijgen?
"FIFA" is de voetbalbond die geld krijgt van "EA" voor gebruiken van de naam FIFA voor een voetbalspel.

En EA, die dat spel maakt moeten ook clubs en sponsors betalen voor het gebruik van logo's en namen.
Zelfs voor de namen van spelers moet betaald worden.

Waarom?
Omdat er miljoenen mannen gewoon heel erg graag naar andere zwetende mannen kijken die een truukje met een bal kunnen en er grof geld voor over hebben om er naar te kijken en vanalles te kopen waar het logo van hun club op staat.
So we just called him Fred
pi_181166983
Bij GTA is er vanaf dag één dankbaar gebruik gemaakt van het gebrek aan sponsoring door satire te gebruiken om de populaire cultuur op de hak te nemen. Grote merken bij die game betrekken is nooit een onderwerp van gesprek geweest, vermoed ik, bij bedrijven en bij Rockstar zelf.
-nee-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')