abonnement Unibet Coolblue
  maandag 13 augustus 2018 @ 15:20:37 #1
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_181154473
Doe eens oude jeugdherinneringen op. Wat weet je nog van vroeger. En was je toen lief, of was je de belhamel van de wijk? En heb je nog foto's en filmpjes die je zelf terug kan kijken, om jezelf eens als baby, peuter, kleuter, kind terug te zien? :)

Vertel en deel het hier! (foto's of video is niet verplicht)
pi_181154536
Ik was wel een klein ettertje ja. Wel veel domme dingen gedaan maar ja hoort er bij.
  Forum Admin maandag 13 augustus 2018 @ 15:47:48 #3
35723 crew  GGMM
pi_181155234
Het lijkt me sterk dat je nu nog oude jeugdherinneringen opdoet.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_181155344
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 15:47 schreef GGMM het volgende:
Het lijkt me sterk dat je nu nog oude jeugdherinneringen opdoet.
Herinnering kun je sowieso nooit opdoen, want op het moment dat je een herinnering op zou willen doen is het nog helemaal geen herinnering.
pindazakje
  Redactie Frontpage maandag 13 augustus 2018 @ 15:53:51 #5
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_181155362
Ik monteerde met een vriend een lange schroef op een rijksdaalder (lassen of zo) en die sloegen we dan tussen de stoeptegels. Geweldig om te zien hoe mensen die dan op probeerden te pakken B-)
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  Redactie Frontpage maandag 13 augustus 2018 @ 15:54:21 #6
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_181155370
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 15:53 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Herinnering kun je sowieso nooit opdoen, want op het moment dat je een herinnering op zou willen doen is het nog helemaal geen herinnering.
Denk dat TS 'ophalen' of 'oprakelen' bedoelt.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_181155420
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 15:54 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Denk dat TS 'ophalen' of 'oprakelen' bedoelt.
Opkoteren of oppoken
pindazakje
  Forum Admin maandag 13 augustus 2018 @ 15:58:06 #8
35723 crew  GGMM
pi_181155435
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 15:53 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Herinnering kun je sowieso nooit opdoen, want op het moment dat je een herinnering op zou willen doen is het nog helemaal geen herinnering.
Dit begint een heel filosofisch topic te worden! :)
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  maandag 13 augustus 2018 @ 16:21:13 #9
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_181155811
Ik heb vroeger veel met vuurwerk lopen te kloten.
Gelukkig heb ik al mijn handen en vingers nog. :')

Naast neutraatjes en lawinepijlen afsteken, was nog het leukste om een flinke hoeveelheid vuurwerk voor de deur van een bejaarde buurman te leggen. En daarna hoorde je hem weer godveren over de kutjeugd. Altijd lachen als we het hem weer vloekend zagen opruimen.

Ik heb ook vroeger zelf vuurwerk geprobeerd te maken met volgens mij natrium, zwavel, en stukken pvc buizen. Maar het had nooit echt het gewenste effect.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  maandag 13 augustus 2018 @ 16:25:33 #10
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_181155903
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 15:53 schreef JeMoeder het volgende:
Ik monteerde met een vriend een lange schroef op een rijksdaalder (lassen of zo) en die sloegen we dan tussen de stoeptegels. Geweldig om te zien hoe mensen die dan op probeerden te pakken B-)
Dit vlak voor een terrasje... of met een biljet.
pi_181156069
Op de basisschool
Tijdens potje rugby had ik de bal en mijn klasgenoten gingen allemaal op me liggen, zelfs na de bal afhandig te hebben gemaakt bleven ze op mij een bultje vormen.
In schoolpauzes ondergekrast worden door klasgenote met lange vingernagels.
Bij het vak rekenen voor de klas komen omdat ik een som niet snapte, en in plaats van de som uitleggen ging de leraar de klas laten zien hoe ver ik was met rekenen waarna ik werd uitgelachen door mijn klasgenoten.
Tijdens laatjescontrole vond de leraar het nodig onder luid gejoel van mijn klasgenoten op te merken dat mijn laatje onder het bureau waar ik zat, een 'varkensstal' was.
In elkaar geslagen worden tijdens een vak handenarbeid door een schoolgenoot een klas hoger dan ikzelf.
Elke dag gepest worden.
De leraar zei dat ik wel terug mocht slaan.
In groep 6 mijn beste vriend, ook bevriend met de pester, kwijtraken door te vragen wie hij nou het leukst vond om mee te spelen. Hij koos de pester.

Buiten basisschool om
Keurig rechts op de weg fietsen maar alsnog worden aangereden door een zwarte sedan die met hogere snelheid dan toegestaan een stilstaande auto inhaalt.
Tijdens het rondkijken op de weg naar school achterop een witte hatchback knallen die eerst wel gewoon voor me uit reed.
Me tijdens zwemles half laten verzuipen door de badmeester die me tijdens het hanteren van het zwemplankje naar beneden duwt, waarna mijn ouders me uit het zwembad haalden en ik naar een andere zwemschool ging.
In hetzelfde zwembad tijdens plezierspel in het zwembad met dorpsgenoten onder een speelvlot worden geduwd en door hoog gehalte plezier worden vergeten dat ik er onder half zit te verdrinken.
Tijdens de sport judo elke keer met de leraar als eerste de oefening voor moeten doen, omdat ik de langste was.
Pols breken van een dorpsgenoot tijdens judo door erop te gaan zitten.
Soldaatje spelen in het bos met echte legerkleding gekregen van een oom.
Pesters op school die keiharde roze snoepjes tegen de voorruit van het ouderlijk huis gooien, waarna de gooiers door buurman verjaagd worden.
Proberen bebost gebied in de fik te steken maar gesnapt worden door vader.
Door buurtgenootjes opgesloten worden onder een bouwput.

Op de middelbare school
Hoofdpester van basisschool wordt ingedeeld in de klas van de middelbare school, geschiedenis herhaalt zichzelf.
Stoelen waarop ik zat die regelmatig afhandig worden gemaakt door hinderlijk gedrag van iemand van een klas hoger, hij trok dan de achterpoot naar zich toe zodat ik viel en hij zelf kon gaan zitten.
Wederom gepest worden tijdens middelbare school.
Mijn tas en etui vaak terugvinden in de prullenbak.
Eén duur Kipling etui nooit meer terug kunnen vinden.
Door slechte cijfers door pesten blijven zitten in klas 3.
Na blijven zitten voor het eerst sinds basisschool groep 6 weer 'echte vrienden'.
Toch kunnen slagen met goede cijfers na scooterongeluk.

Buiten middelbare school om
Elke vrijdag naar de buurtdisco gaan en als dertienjarige hakken op gabbermuziek in Adidaskloffie.
In examenjaar een eenzijdig scooterongeluk door moeheid op weg naar huis; zware hersenschudding, gebroken rib, gebroken sleutelbeen, permanente deuk in hoofd. In de helm aan rechterzijde, een verticale scheur die de gehele kant bedekt.
Tijdens diploma-uitreiking naast weinige anderen op podium geroepen worden om door rector te worden geprijsd om na het scooterongeluk toch te hebben kunnen slagen voor mijn diploma.

Het waren bewogen jaren.

SPOILER: disclaimer
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door Metalfrost op 13-08-2018 17:05:35 ]
Google is your friend, abuse your friends
  Moderator zaterdag 1 september 2018 @ 22:18:01 #12
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_181630684
In chronologische volgorde
In het park bij ons dorp met zo ongeveer alle jongens uit de klas een behoorlijk grote ondergrondse hut gemaakt. Ben benieuwd of die kuil er nog steeds zit.

We hadden een BBQ met groep 8 van de basisschool. Iedereen was uitgenodigd. We hadden een 'bijzondere' klasgenoot. Zeikende westerling die vond dat niets deugde hier in Drenthe en nog wel eens woede aanvallen kreeg. Zo ook die avond. Onder het motto 'je gedraagt je als een kip zonder kop' hem toen een poos in het kippenhok opgesloten

Later, de jeugdsoos in ons dorp met een gekke oude vrijwilliger. Die alles met/voor ons deed. Helaas is ie begin dit jaar overleden -O-

Vanuit de jeugdsoos nog meer leuke dingen gedaan. Paasvuur traditie weer opgezet. Vooral de eerste jaren waren mooi, hadden toen schitterende locatie, veel jongeren die mee wilden helpen. Reden met een trekker het dorp rond om zooi te verzamelen. Prachtige tijden.

Met dezelfde mensen ook aantal keren soort van survival kamp gehad op terreinen van Staatsbosbeheer. Een van de vrijwilligers had een 'leger hobby' dus met aantal legertrucks en allemaal een puptentje en esbit brandertje de bossen in. Dom ouwehoeren met elkaar. Op een gegeven moment met een dropping terecht gekomen bij een stel bezopen vrouwen die een vrijgezellendag hadden in een manege. Schitterend.

Januari 2007 door de eerder genoemde Schot als blijk van waardering voor m'n inzet voor het eerst meegenomen op uitwisseling naar Griekenland. Machtig mooi, er volgden nog vele meer.

Inmiddels ben ik als zowel deelnemer als mede-organisator betrokken geweest bij ongeveer 25 van zulke projecten. Inmiddels hebben we onze eigen stichting voor dit soort projecten.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_181643134
Herinneringen van voor de basisisschool heb ik niet echt, nou je behalve dan dat ik helemaal gek was van de platenspeler bij ons thuis en als kleutertje gewoon ongevraagd een plaat opzette wanneer ik er zin in had. Welke maakte dan niet zoveel uit, als het maar herrie maakte (nogmaals sorry buren :')).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')