abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 10:45:31 #176
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_181173559
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 10:24 schreef TheVulture het volgende:
Eens dat Bosz wel iets teveel geromantiseerd wordt, die run in de EL was met name in uitwedstrijden verre van indrukwekkend...
Iedereen vergeet wel dat Ajax juist echt goed speelde in die eerste helft in Lyon, maar toen vlak voor rust kwamen er ineens twee enorm domme fouten (ViergeverGod), en toen in de tweede helft kreeg Ajax nog kansen genoeg om te scoren (Donny op de lat, Traoré kon meerdere malen doorlopen maar speelde als een krentenbol) en toen werd het billenknijpen toen die 3-1 erin ging natuurlijk.

Die wedstrijd tegen Schalke was een stuk slechter, heeft Ajax ook weinig kansen gehad.
Oh.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 10:46:57 #177
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_181173580
Het probleem van Bosz was meer dat het elftal in balbezit niet altijd heel geweldig voetbalde zodra ze niet snel konden pressen, daardoor ook wel veel moeizame potjes tegen o.a. Excelsior. Al had hij dit wellicht wel beter gedaan in zijn tweede seizoen, maar dat zullen wij nooit weten.
Oh.
pi_181173596
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 10:45 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Iedereen vergeet wel dat Ajax juist echt goed speelde in die eerste helft in Lyon, maar toen vlak voor rust kwamen er ineens twee enorm domme fouten (ViergeverGod), en toen in de tweede helft kreeg Ajax nog kansen genoeg om te scoren (Donny op de lat, Traoré kon meerdere malen doorlopen maar speelde als een krentenbol) en toen werd het billenknijpen toen die 3-1 erin ging natuurlijk.

Die wedstrijd tegen Schalke was een stuk slechter, heeft Ajax ook weinig kansen gehad.
Toen was Ajax niet goed, maar alsnog vielen die doelpunten van Schalke compleet uit de lucht.

Kopenhagen uit was wel slecht.
pi_181173614
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 10:19 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Inderdaad. Daarnaast was zijn voetbal niet eens effectief, Ajax had wel zes keer kunnen scoren tegen Schalke en acht keer Lyon. En dat men er in de return niet uitvloog was inderdaad ook een wonder, zodra die eerste goal viel was het dweilen met de kraan open _O-. Eigenlijk een mirakel dat Ajax die finale wist te halen, waarin ze trouwens compleet kansloos waren tegen United en je kon het Bosz best aanrekenen dat hij die wedstrijd zo naïef begon.

Mede hierdoor en zijn vasthouden aan een bepaalde elf, fit of niet, betwijfel ik of een tweede seizoen een groot succes was geworden. En dan reken in nog even allerlei andere factoren niet mee.

Acht de kans ook nihil dat Bosz ooit terugkeert bij Ajax.
De goals kwamen sowieso niet van Traore en Younes af. Die waren echt belabberd in afwerken. Als die twee een beetje fatsoenlijk konden afmaken had je tegen Schalke en Lyon er gemakkelijk 2-3 meer gescoord.
As long as people continue to seek the true meaning of freedom, they will never ceased to be.
pi_181173616
Terug van vakantie. Lekker gelijkspelletje tegen Heracles, dit zijn de twee punten die we straks te kort komen om kampioen te worden. Tussenjaar.

Stelletje kneuzen weer.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 10:50:09 #181
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_181173653
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 10:47 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]

Toen was Ajax niet goed, maar alsnog vielen die doelpunten van Schalke compleet uit de lucht.

Kopenhagen uit was wel slecht.
Ze begonnen heel slecht maar in die tweede helft was Ajax wel duidelijk beter en vroeg iedereen zich af waarom ze niet meer hadden gescoord.

Gebrek aan scorend vermogen toen natuurlijk met Younes en Traoré op de flanken.
Oh.
pi_181173684
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 10:48 schreef marp0 het volgende:

[..]

De goals kwamen sowieso niet van Traore en Younes af. Die waren echt belabberd in afwerken. Als die twee een beetje fatsoenlijk konden afmaken had je tegen Schalke en Lyon er gemakkelijk 2-3 meer gescoord.
Afwerken en effectief zijn in grote (Europese) wedstrijden is al jaren een probleem voor Ajax volgens mij. Dat lag en ligt absoluut niet enkel aan die twee spelers.
pi_181173685
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 10:17 schreef gniffie het volgende:
tactipedia twitterde op dinsdag 14-08-2018 om 09:09:38 Bij de 1-2 van Standard komt heel veel terug van wat er in de tweede helft fout ging bij Ajax. Ik heb de goal nog eens terug gekeken en kwam uit op het volgende.#ajasta #Ajax https://t.co/gkQXJj78BK reageer retweet
https://twitter.com/tactipedia/status/1029263761331380224

Draadje met analyse enkele fouten Ajax-Luik.
Interessant stuk. Zodra spelers het laten afweten mee te verdedigen komt Ajax dus gelijk in de problemen. Spelers moeten gewoon 100% concentratie hebben, als ze verslappen is het gelijk heel slecht. In dit soort situaties mis je stofzuigers die het wel even oplossen, als het voetballen niet meer gaat.
As long as people continue to seek the true meaning of freedom, they will never ceased to be.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 10:53:43 #184
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_181173716
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 10:52 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Afwerken en effectief zijn in grote (Europese) wedstrijden is al jaren een probleem voor Ajax volgens mij. Dat lag en ligt absoluut niet enkel aan die twee spelers.
Dat ligt eraan omdat we Ronaldo en Messi niet kunnen betalen.
Oh.
pi_181173720
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 10:52 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Afwerken en effectief zijn in grote (Europese) wedstrijden is al jaren een probleem voor Ajax volgens mij. Dat lag en ligt absoluut niet enkel aan die twee spelers.
Hoe komt dat dan? Wordt er te weinig getraind op afwerken?

Ik zie overigens ook veel schoten naast gaan, die minstens op het doel had moeten zijn.
As long as people continue to seek the true meaning of freedom, they will never ceased to be.
pi_181173729
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 10:52 schreef marp0 het volgende:

[..]

Interessant stuk. Zodra spelers het laten afweten mee te verdedigen komt Ajax dus gelijk in de problemen. Spelers moeten gewoon 100% concentratie hebben, als ze verslappen is het gelijk heel slecht. In dit soort situaties mis je stofzuigers die het wel even oplossen, als het voetballen niet meer gaat.
Dit absoluut, maar Ajax moet en zal op elke positie een balvaardige speler hebben staan. Ik denk wat dat betreft dat zo'n Christian Poulsen een van de meest onderschatte spelers is geweest de afgelopen jaren in Amsterdam. Ook weer een speler die meer dan eens werd bekritiseerd natuurlijk, want ja geen balvirtuoos.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 10:54:41 #187
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_181173738
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 10:52 schreef marp0 het volgende:

[..]

Interessant stuk. Zodra spelers het laten afweten mee te verdedigen komt Ajax dus gelijk in de problemen. Spelers moeten gewoon 100% concentratie hebben, als ze verslappen is het gelijk heel slecht. In dit soort situaties mis je stofzuigers die het wel even oplossen, als het voetballen niet meer gaat.
Precies het type speler dat jullie bij andere clubs nooit op waarde weten te schatten, omdat het niet in de 'Ajax-filosofie' past van technisch begaafde ballerina's.

Een Hendrix zou bij jullie goud waard zijn. Gewoon een poetser die de gaten achterin dichtloopt en de bal dan aflevert bij iemand die opbouwt. Wat die aan loopwerk oplost om de backs te ondersteunen, dat missen jullie echt.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 10:54:48 #188
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_181173742
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 10:52 schreef marp0 het volgende:

[..]

Interessant stuk. Zodra spelers het laten afweten mee te verdedigen komt Ajax dus gelijk in de problemen. Spelers moeten gewoon 100% concentratie hebben, als ze verslappen is het gelijk heel slecht. In dit soort situaties mis je stofzuigers die het wel even oplossen, als het voetballen niet meer gaat.
Eigenlijk moeten ze gewoon weten dat de trainer dit niet gaat pikken als ze zo verslappen, maarja het zijn wel de beste spelers die dat doen.
Oh.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 10:55:35 #189
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_181173754
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 10:54 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Precies het type speler dat jullie bij andere clubs nooit op waarde weten te schatten, omdat het niet in de 'Ajax-filosofie' past van technisch begaafde ballerina's.

Een Hendrix zou bij jullie goud waard zijn. Gewoon een poetser die de gaten achterin dichtloopt en de bal dan aflevert bij iemand die opbouwt. Wat die aan loopwerk oplost om de backs te ondersteunen, dat missen jullie echt.
Oh Anita werd flink gewaardeerd hier hoor, die was juist zo'n stofzuiger die ook kon voetballen. Maar supporters van andere clubs deden daar vaak weer lacherig over.
Oh.
pi_181173769
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 10:54 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Dit absoluut, maar Ajax moet en zal op elke positie een balvaardige speler hebben staan. Ik denk wat dat betreft dat zo'n Christian Poulsen een van de meest onderschatte spelers is geweest de afgelopen jaren in Amsterdam. Ook weer een speler die meer dan eens werd bekritiseerd natuurlijk, want ja geen balvirtuoos.
In ieder geval niet door mij, wat een heerlijke wedstrijd speelde die tegen PSV toen. Toen zag je hoe nuttig zo'n kracht kan zijn.
As long as people continue to seek the true meaning of freedom, they will never ceased to be.
pi_181173776
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 10:53 schreef marp0 het volgende:

[..]

Hoe komt dat dan? Wordt er te weinig getraind op afwerken?

Ik zie overigens ook veel schoten naast gaan, die minstens op het doel had moeten zijn.
Dat zou ik ook niet weten, ik loop niet rond bij Ajax :). Maar het zou me niet verbazen als er inderdaad simpelweg te weinig op wordt getraind omdat de nadruk op andere aspecten ligt.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 10:56:38 #192
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_181173777
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 10:54 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Dit absoluut, maar Ajax moet en zal op elke positie een balvaardige speler hebben staan. Ik denk wat dat betreft dat zo'n Christian Poulsen een van de meest onderschatte spelers is geweest de afgelopen jaren in Amsterdam. Ook weer een speler die meer dan eens werd bekritiseerd natuurlijk, want ja geen balvirtuoos.
Hij was niet perse onderschat, iedereen zag zijn waarde in bijvoorbeeld de topper tegen PSV waar hij meteen Van Bommel en Toivonen een beuk gaf. Maar in wedstrijden tegen kleinere clubs had je niks aan hem want dan moet je een hoger tempo spelen en dat kon hij niet aan.
Oh.
pi_181173936
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 10:56 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Hij was niet perse onderschat, iedereen zag zijn waarde in bijvoorbeeld de topper tegen PSV waar hij meteen Van Bommel en Toivonen een beuk gaf. Maar in wedstrijden tegen kleinere clubs had je niks aan hem want dan moet je een hoger tempo spelen en dat kon hij niet aan.
Mee eens, je mist zo'n type speler alleen in bepaalde wedstrijden waarin men dreigt te verslappen, en niet kan uitspelen zonder schade op te lopen. Dan zou je zo'b stofzuiger eigenlijk moeten laten invallen. En niet een hele middenveld wisselen zoals Ten Hag dat deed tegen Luik in de tweede helft.
As long as people continue to seek the true meaning of freedom, they will never ceased to be.
pi_181174094
Daley Blind zou wel zo'n stofzuiger moeten kunnen zijn eigenlijk
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 11:13:54 #195
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_181174109
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 10:20 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Heb je daar voorbeelden van? En mazzel? man man man.. :')

En wel balen voor je dan, want met Ten Hag gaan we weer geen prijs winnen, en als bonus ook kutvoetbal spelen.
PAOK was toen niet geweldig, wonnen we nog net. Dik eraf tegen Rostov. Relijk tegen Roda, verliezen van Willem II. Daarnaast was het voetbal toen gewoon slecht. Spectaculair, maar wel slecht in de organisatie.
Bosz zei toen zelf dat hij bij andere clubs zijn manier van spelen er met 2 weken in had en bij Ajax wilde het nog niet na 2 maanden.

We gaan zien of we een prijs winnen en/of kutvoetbal.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_181174113
Daarom moet eigenlijk toch Frenkie naar het centrum van de verdediging en Blind daarvoor. Iets zegt mij dat ten Hag dit ook gaat doen vanavond, voelt toch een stuk veiliger aan.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 11:15:07 #197
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_181174144
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 11:13 schreef Komakie het volgende:

[..]

PAOK was toen niet geweldig, wonnen we nog net. Dik eraf tegen Rostov. Relijk tegen Roda, verliezen van Willem II. Daarnaast was het voetbal toen gewoon slecht. Spectaculair, maar wel slecht in de organisatie.
Bosz zei toen zelf dat hij bij andere clubs zijn manier van spelen er met 2 weken in had en bij Ajax wilde het nog niet na 2 maanden.

We gaan zien of we een prijs winnen en/of kutvoetbal.
des te meer reden om ten Hag nog niet de laan uit te sturen.
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
pi_181174271
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 11:14 schreef Simmertje het volgende:
Daarom moet eigenlijk toch Frenkie naar het centrum van de verdediging en Blind daarvoor. Iets zegt mij dat ten Hag dit ook gaat doen vanavond, voelt toch een stuk veiliger aan.
Ik was eigenlijk voorstander van Blind op LCV. Maar ik begin steeds meer te geloven dat hij beter op CVM kan staan. Wil wel zien hoe dat dan gaat. Hopelijk zie ik dat vanavond.
As long as people continue to seek the true meaning of freedom, they will never ceased to be.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 11:34:37 #199
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_181174547
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 10:45 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Iedereen vergeet wel dat Ajax juist echt goed speelde in die eerste helft in Lyon, maar toen vlak voor rust kwamen er ineens twee enorm domme fouten (ViergeverGod), en toen in de tweede helft kreeg Ajax nog kansen genoeg om te scoren (Donny op de lat, Traoré kon meerdere malen doorlopen maar speelde als een krentenbol) en toen werd het billenknijpen toen die 3-1 erin ging natuurlijk.

Die wedstrijd tegen Schalke was een stuk slechter, heeft Ajax ook weinig kansen gehad.
Schalke uit was gewoon niet goed en je gaat uiteindelijk met mazzel nog door, omdat Viergever zijn voet toevallig tegen een bal aan krijgt die er normaal niet snel in gaat. Ik vond het toen geweldig hoor en heerlijk staaltje doorzetten, maar we moeten niet doen alsof het zo fantastisch was in voetballend opzicht. En natuurlijk uiteindelijk die goal van Younes kwam er achteraan. Die goals verbloemden toen wel de wedstrijd die gewoon niet zo goed was.
Thuis speelden ze toen wel echt een goede wedstrijd.

Tegen Lyon was het niet veel anders. Behalve dat bij de thuis wedstrijd ook Lyon nog wel aardig wat kansen kreeg. Dat was wel een fantastische wedstrijd over het algemeen. Bij de uitwedstrijd kreeg Lyon ook genoeg kansen om nog meer te scoren. Dat we door gingen was bijna een wonder, maar wel geweldig.

Wedstrijden onder Bosz waren vaak spectaculair en zoals we voetbal graag zien, maar soms moet je ook gewoon een wedstrijd zakelijk uitspelen als je in winnende positie bent en dat gebeurde toen totaal niet.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 11:41:17 #200
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_181174677
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 11:21 schreef marp0 het volgende:

[..]

Ik was eigenlijk voorstander van Blind op LCV. Maar ik begin steeds meer te geloven dat hij beter op CVM kan staan. Wil wel zien hoe dat dan gaat. Hopelijk zie ik dat vanavond.
Blind heeft zijn transfer toen der tijd verdiend omdat hij een goed WK speelde, maar hij speelde dat hele seizoen CVM en dat deed hij toen heel erg goed. Ik had ook verwacht dat hij uiteindelijk daar voor gehaald zou worden.

Op 6 mag je best iemand hebben die af en toe een koekie uitdeelt. Als die dan ook nog goed kan opbouwen is dat helemaal mooi mee genomen. Volgens mij heb je dan meer aan Blind dan aan Frenkie.
Frenkie kun je dan wel weer in de verdediging kwijt, maar dan moet Blind wel doen waarvoor hij op 6 staat en De Ligt erg scherp zijn, want Frenkie kan best centraal achterin spelen, maar hij moet het dan hebben van het voor zijn man komen en passes er uit halen en niet van slidings maken en heel kort dekken.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')