abonnement Unibet Coolblue
pi_181151881
Als ik op wandelschoenen google kom ik zulke schoenen tegen:



Dit is zwaar, lomp en lelijk. Zoiets wil ik dus niet. Ik wil de type schoen die op hardloopschoenen/sneakers lijkt. Die zijn mooi en licht.

Zoiets bijvoorbeeld:



Ik krijg met mijn huidige schoenen (Nike dualtone racer) last van mijn hielen als ik lange afstanden afleg in de stad.

Hebben jullie hardloopschoenen gekocht voor deze specifieke doeleinde? Dus lange afstanden afleggen. Welke schoenen raden jullie aan?
pi_181151934
Ik hou wel van Ascics
pi_181151963
Salomon schoenen zijn helemaal niet lomp, maar vederlicht. Die op je plaatje zijn trailrunning schoenen, dus eigenlijk gewoon een hardloopschoen met wat specifiek profiel voor ongelijke ondergrond.

Als je op sneakers met een platte, profielloze zool zonder demping gaat lopen sloop je je knieën, voetzolen. Dat merk je nu al in de stad aan je hielen, maar dat zal vooral zijn omdat een hele dag op asfalt en beton lopen meer klappen geeft dan lopen op (bos)paden.

Niet voor niks worden wandelschoenen voor wandelen, hardloopschoenen voor hardlopen en sneakers voor sneakeren gemaakt hè.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_181151986
Haha, vind je die 2de schoen mooi? :')
Even afgezien van de spuuglelijke kleuren-combo, valt het model nog wel mee, maar maffe zool verneukt heel de schoen.
pindazakje
pi_181152008
Wat zijn lange afstanden in de stad ? Hoe lang ?
pi_181152025
de Salomons die jij post zijn helemaal niet zwaar en lomp. En welke van de 2 plaatjes je lelijk vind is een kwestie van smaak. Ik vind die adidas ook spuuglelijk.

wat voor afstanden loop je?
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_181152137
Ik kan goed wandelen op mn assics air. Maar wil je t bos in, dan kan een hardere zool prettig zijn.
Als we het over wandelen hebben, is winkelen t meest vermoeiende wat je kunt doen (door de stad slenteren, winkel in en uit, daar weer korte bochtjes en opstapjes enzo nemen veel stil staan).
  maandag 13 augustus 2018 @ 13:47:01 #8
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_181152287
Dat zijn gympjes :')

Dit zijn wandelschoenen
Man of Steal.
pi_181152484
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 13:31 schreef Gripper het volgende:
Salomon schoenen zijn helemaal niet lomp, maar vederlicht. Die op je plaatje zijn trailrunning schoenen, dus eigenlijk gewoon een hardloopschoen met wat specifiek profiel voor ongelijke ondergrond.

Als je op sneakers met een platte, profielloze zool zonder demping gaat lopen sloop je je knieën, voetzolen. Dat merk je nu al in de stad aan je hielen, maar dat zal vooral zijn omdat een hele dag op asfalt en beton lopen meer klappen geeft dan lopen op (bos)paden.

Niet voor niks worden wandelschoenen voor wandelen, hardloopschoenen voor hardlopen en sneakers voor sneakeren gemaakt hè.
Dat wel een beetje.

Verder heb ik, net als anderen in dit topic goede ervaringen met Asics, maar dan wel vooral bij hardlopen. Hoewel ik op de wintersport mijn hardloopschoenen ook gebruik om mee te wandelen.
pi_181152532
Nike Air Humara als je echt wandelschoenen zoekt. Asics gebruik ik echt voor hardlopen.

https://www.nike.com/nl/t(...)en-XqlLGz/AO3297-700
Uitvinder van de biersmiley.
pi_181154373
quote:
2s.gif Op maandag 13 augustus 2018 13:33 schreef machtpen het volgende:
Wat zijn lange afstanden in de stad ? Hoe lang ?
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 13:34 schreef gianni61 het volgende:
de Salomons die jij post zijn helemaal niet zwaar en lomp. En welke van de 2 plaatjes je lelijk vind is een kwestie van smaak. Ik vind die adidas ook spuuglelijk.

wat voor afstanden loop je?
Ongeveer 20 tot 25 km op een dag.

Het is inderdaad een kwestie van smaak welke lelijk is. Ik persoon vind die wandelschoenen lelijk. Dus liever niet die.
pi_181154452
Wat vinden jullie trouwens van de Nike air Max 270 flyknit? Air max zou toch veel demping moeten bieden bij je hielen?

https://www.nike.com/nl/t(...)tvD_BwE&gclsrc=aw.ds
pi_181155002
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 15:19 schreef Starmanelon het volgende:
Wat vinden jullie trouwens van de Nike air Max 270 flyknit? Air max zou toch veel demping moeten bieden bij je hielen?
Zucht.
Zoek je wandelschoenen of schoenen waar je lekker op kan staan hakken?
U MAD?
pi_181155391
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 15:19 schreef Starmanelon het volgende:
Wat vinden jullie trouwens van de Nike air Max 270 flyknit? Air max zou toch veel demping moeten bieden bij je hielen?

https://www.nike.com/nl/t(...)tvD_BwE&gclsrc=aw.ds
Wat een mongolenschoen. :')
pindazakje
pi_181155423
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 15:16 schreef Starmanelon het volgende:

[..]

[..]

Ongeveer 20 tot 25 km op een dag.

Het is inderdaad een kwestie van smaak welke lelijk is. Ik persoon vind die wandelschoenen lelijk. Dus liever niet die.
dat zijn toch al afstanden waarbij ik liever voor loopcomfort ga dan voor uiterlijk...
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_181155425
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 15:19 schreef Starmanelon het volgende:
Wat vinden jullie trouwens van de Nike air Max 270 flyknit? Air max zou toch veel demping moeten bieden bij je hielen?

https://www.nike.com/nl/t(...)tvD_BwE&gclsrc=aw.ds
Ga dan voor een normaal paar Nike Air Max 1 als je toch voor sneakers gaat kiezen.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_181155513
Ik trek mijn Yeezys aan als ik de stoofsteeg op en neer ga
pi_181155607
Jeez TS, jouw voorbeelden zijn perfect om te hangen op het plaatselijke basketbalveldje in de buurt. Die Salomons zijn echter een goede middenweg tussen zware wandelschoen en sneaker.

En geloof me, ze zijn heel licht (ok, over smaak valt te twisten). Die kussenlopers zijn gewoon niet geschikt (en ja, ik heb zelf ook Airmax en daar eens spontaan een wandeling mee gemaakt, maar die ondersteunen gewoon niet (als je al zegt dat je last van je enkels krijgt).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  Moderator maandag 13 augustus 2018 @ 18:38:15 #19
155227 crew  Guppy
dus
pi_181158568
Ik heb een tijdje terug deze gehaald voor wandelingen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vrij snel afscheid van genomen, want zere voeten, weinig steun en ze slijten ook nog eens als een malle. Na een paar maanden was ik bijna door de zool heen -O-

Nu heb ik deze. Ja, weinig aantrekkelijk en inlopen was even doorbijten, maar nu zijn ze heerlijk O+ qua uiterlijk ietwat lomp, maar wel verrassend licht.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_181160307
Maar zoek je dus echt schoenen voor lange afstanden in de stad? Dus niet in de natuur?
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_181160392
Merrell heeft in dat geval ook goede schoenen, bijv.: https://www.amazon.de/dp/(...)902107621&th=1&psc=1
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
  Official ESF Kreviewer maandag 13 augustus 2018 @ 20:17:14 #22
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_181160439
Die wandelschoenen zijn wel afzichtelijk allemaal.
pi_181160510
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 18:38 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik heb een tijdje terug deze gehaald voor wandelingen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vrij snel afscheid van genomen, want zere voeten, weinig steun en ze slijten ook nog eens als een malle. Na een paar maanden was ik bijna door de zool heen -O-

Nu heb ik deze. Ja, weinig aantrekkelijk en inlopen was even doorbijten, maar nu zijn ze heerlijk O+ qua uiterlijk ietwat lomp, maar wel verrassend licht.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb die ook soortgelijk van Nike en ik ben er wel tevreden over. Voor wandelingen in de stad en klein beetje heuvelachtig terrein zijn ze ideaal. Voor bergwandelingen of erg slipperig terrein niet.
Shine bright like a diamond.
  Moderator maandag 13 augustus 2018 @ 20:30:27 #25
155227 crew  Guppy
dus
pi_181160727
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 20:20 schreef June. het volgende:

[..]

Ik heb die ook soortgelijk van Nike en ik ben er wel tevreden over. Voor wandelingen in de stad en klein beetje heuvelachtig terrein zijn ze ideaal. Voor bergwandelingen of erg slipperig terrein niet.
Slijten ze bij jou niet heel snel dan? Dat vond ik echt wel opvallend aan deze
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')