abonnement Unibet Coolblue
pi_181146689
Vorig jaar werd AH gekozen als Grootste Liegebeest, wie gaat het nu worden? Stem nu!

Wie vind jij het grootste Liegebeest?

Met misleidende praatjes en plaatjes splitsen bedrijven ons tóch hun producten vol dierenleed in de maag. Zo zetten ze je op het verkeerde been en krijgen écht diervriendelijkere producten geen eerlijke kans.

Daar kunnen wij samen iets aan doen. Laat je horen en stem op het product of de reclame die jij het meest misleidend vindt. Zo maken we samen een vuist tegen misleiding.
https://actie.wakkerdier.nl/liegebeest

Die Eco-style diervoeding vind ik echt grof evenals die plofeend van AH maar ik ga toch voor de Rabobank die naar buiten toe duurzaam doet en ondertussen miljarden investeert in megastallen overal in de wereld.
pi_181146791
Wakker dier :')

Ga uithuilen bij je veganistische breiclubje.
pi_181146823
Ok, doei
  Redactie Frontpage maandag 13 augustus 2018 @ 08:35:21 #4
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_181146826
Mark Rutte!!!!
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_181146864
Er werd gisteravond bij Zomergasten gejammerd over Google en Facebook, maar de echte grote spelers zijn bijv. Rabobank en Ing. Daar draait het écht om het grote geld. Die komen met mooie praatjes en slopen ondertussen de wereld.
pi_181146949
Tja het voedselprobleem los je inderdaad niet op met schaalverkleining.
  maandag 13 augustus 2018 @ 09:00:24 #7
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_181147011
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 08:40 schreef Loekie1 het volgende:
Die komen met mooie praatjes en slopen ondertussen de wereld.
:')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  maandag 13 augustus 2018 @ 09:00:46 #8
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_181147014
Ach ja, de jaarlijkse PR stunt van een extreemlinkse organisatie die de media massaal na-papegaait. Zielig.
pi_181147031
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 08:31 schreef spiritusbus het volgende:
Wakker dier :')

mwah geen liegebeest waeadige club.
pi_181147039
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 09:00 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ach ja, de jaarlijkse PR stunt van een extreemlinkse organisatie die de media massaal na-papegaait. Zielig.
ah het voorspelbare rechtse tegengeluid.
links rechts discussies :')
Doe mij maar de oude vader aardbei.
pi_181147088
Het thema 'voorliegen' via internet en de media is terecht een belangrijk item. Er zouden veel meer van dit soort eyeopeners moeten komen, want een deel van wat Wakker Dier hier meldt, wist ik niet.
Ik word graag op de hoogte gehouden van misleidingen.
Ik geloof meestal wat ik op een verpakking lees, wie niet? Daar kun je ook niet aan beginnen, om alles zelf na te trekken daarom is het goed dat er clubs zijn die dat voor je doen om de zoveel tijd.
pi_181147131
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 09:07 schreef Loekie1 het volgende:
Het thema 'voorliegen' via internet en de media is terecht een belangrijk item. Er zouden veel meer van dit soort eyeopeners moeten komen, want een deel van wat Wakker Dier hier meldt, wist ik niet.
Ik word graag op de hoogte gehouden van misleidingen.
Ik geloof meestal wat ik op een verpakking lees, wie niet? Daar kun je ook niet aan beginnen, om alles zelf na te trekken daarom is het goed dat er clubs zijn die dat voor je doen om de zoveel tijd.
Nou ja ik lees niet dat ah zegt dat die eend het goed heeft. Ze gaan wel uit van een naïeve consument.
pi_181147167
“De bijzondere smaak en de malsheid van het vlees worden beïnvloed door het voedsel en de leefomstandigheden van de dieren.”
Dat is misleidend.
De Franse plofeenden zitten met dertien soortgenoten op een vierkante meter. Het is een doorgefokt ras dat nooit buiten komt en geen zwemwater krijgt.
https://actie.wakkerdier.nl/liegebeest

Ik wist niet eens dat er plofeenden bestonden.
pi_181147213
Er zijn talloze voorbeelden, zoals deze:

https://teunvandekeuken.nl/gefilterd-kraanwater/

https://teunvandekeuken.n(...)gen-gezond-ongezond/

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 13-08-2018 09:20:46 ]
pi_181147239
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 09:18 schreef Handleiding het volgende:
Er zijn talloze voorbeelden, zoals deze:

https://teunvandekeuken.n(...)gen-gezond-ongezond/
Ja maar dat zijn van die huis, tuin en Van der Keukenproducten waarvan iedereen weet dat het niet echt gezond is.
pi_181147492
quote:
10s.gif Op maandag 13 augustus 2018 08:35 schreef JeMoeder het volgende:
Mark Rutte!!!!
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 13 augustus 2018 @ 10:03:36 #17
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_181147983
Ik ga voor wakkerdier.
Ze moeten eens stoppen met supermarken op zo'n valse manier te dwingen te veranderen.
Als de supermarkten is veranderen dan moet dat ten dienste van de consument zijn en niet van een kleine club dus veel te veel kabaal maakt.

Door de club is mijn (plof)kippetje onnodig duur geworden.
Tot nooit .......
  maandag 13 augustus 2018 @ 10:43:44 #18
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_181148791
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 10:03 schreef Speekselklier het volgende:
Ik ga voor wakkerdier.
Ze moeten eens stoppen met supermarken op zo'n valse manier te dwingen te veranderen.
Als de supermarkten is veranderen dan moet dat ten dienste van de consument zijn en niet van een kleine club dus veel te veel kabaal maakt.

Door de club is mijn (plof)kippetje onnodig duur geworden.
Vals? :? Schijnbaar ben je nog niet goed ontwikkeld in je woordenkennis.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_181149381
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 10:03 schreef Speekselklier het volgende:
Ik ga voor wakkerdier.
Ze moeten eens stoppen met supermarken op zo'n valse manier te dwingen te veranderen.
Als de supermarkten is veranderen dan moet dat ten dienste van de consument zijn en niet van een kleine club dus veel te veel kabaal maakt.

Door de club is mijn (plof)kippetje onnodig duur geworden.
:')
  † In Memoriam † maandag 13 augustus 2018 @ 11:16:35 #20
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_181149441
quote:
10s.gif Op maandag 13 augustus 2018 08:35 schreef JeMoeder het volgende:
Mark Rutte!!!!
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
  maandag 13 augustus 2018 @ 11:30:33 #21
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_181149686
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 10:43 schreef Dven het volgende:
Vals? :? Schijnbaar ben je nog niet goed ontwikkeld in je woordenkennis.
De reclames vind ik vals. Ze noemen namen van supermarkten en fastfoodketens zodat ze gedwongen worden om mee te werken. Dat vind ik een vals manier van je zin krijgen.

Alle ketens gaan op vrijwel dezelfde manier om met dierenrechten.
Dan pik je er een keten uit en die ga je belagen. Dan noem ik vals.
Tot nooit .......
pi_181150269
quote:
Op maandag 13 augustus 2018 09:02 schreef Handleiding het volgende:
Ah, het voorspelbare rechtse tegengeluid.
Links rechts discussies :')
Doe mij maar de oude vader aardbei.
Grootvader aardbei ? 11.gif
pi_181151098
Ik vind het mooi dat het gewoon hartstikke helder is wat ze zeggen. Geen gedoe van: onze gegevens worden verkocht en hoe moet dat verder met internet maar gewoon: dit is een leugen en dat is een leugen, en stem op wat jij de ergste leugen vindt.
Geen verkeerde interpretaties van de pers (Trump), geen algemeenheden (Zomergasten) gewoon helder: dit is wat ze zeggen, voor iedereen te checken, niet in geknipt of geplakt (radio) en dit is wat er werkelijk gebeurt.
pi_181151241
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 08:18 schreef Loekie1 het volgende:

Met misleidende praatjes en plaatjes splitsen bedrijven ons tóch hun producten vol dierenleed in de maag.
Mag het offerfeest ook genomineerd worden? Dat begint volgende week ook weer.
  maandag 13 augustus 2018 @ 13:54:21 #25
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_181152451
Ze mogen wel wat beter leren begrijpend te lezen bij wakker dier :') De meeste van die genomineerden liegen niet eens. AH suggereert alleen iets over die eend maar zegt feitelijk niets over de leefomstandigheden, Campina zegt dat de koe zo oud als praktisch mogelijk mag worden en wakker dier weerlegt dit nergens. Wat een aanfluiting weer.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_181154017
Wakker Dier..... alleen al de manier hoe ze hun mening aan de man brengen walg ik van. Voorbeeld: Campina pocht dat haar koeien verantwoord oud worden. In werkelijkheid zijn ze meestal voor hun zesde verjaardag al compleet uitgemolken en rijp voor de slacht.

Doe eens even normaal ja.

Ohja en Wakker Dier zijn ook die gekkies die bij slachthuizen gaan staan om varkens water te geven. Varkens die vervoerd worden in trailers met airco etc. :')
U MAD?
  maandag 13 augustus 2018 @ 15:46:11 #27
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_181155195
quote:
3s.gif Op maandag 13 augustus 2018 15:01 schreef de_boswachter het volgende:
Wakker Dier..... alleen al de manier hoe ze hun mening aan de man brengen walg ik van.
Dit!
En deze kleine club wil bepalen hoe miljoenen mensen hun vlees eten.
Lekker makkelijk als je zelf geen vlees eet.
Tot nooit .......
  maandag 13 augustus 2018 @ 15:51:26 #28
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_181155314
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_181155347
Rabobank gestemd.



(serieus op gestemd :@)

آداب Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_181155396
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 11:30 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

De reclames vind ik vals. Ze noemen namen van supermarkten en fastfoodketens zodat ze gedwongen worden om mee te werken. Dat vind ik een vals manier van je zin krijgen.

Alle ketens gaan op vrijwel dezelfde manier om met dierenrechten.
Dan pik je er een keten uit en die ga je belagen. Dan noem ik vals.
Wat moet je dan? :')

Denk je dat als ze een nette brief zouden sturen dit wel zou werken?

Wakker Dier. _O_

vennlig hilsen Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  maandag 13 augustus 2018 @ 16:08:36 #31
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_181155591
quote:
16s.gif Op maandag 13 augustus 2018 15:55 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Wat moet je dan? :')

Denk je dat als ze een nette brief zouden sturen dit wel zou werken?

Wakker Dier. _O_

vennlig hilsen Flip.
Als je denkt dat de winkelketens zich niet aan de regels houden dan heb je daar een juridische weg voor. Als je de regels je niet bevallen dan mag je 1x per 4 jaar stemmen op een partij die het wel naar je zin maakt.

Als die partij te weinig zetels heeft om indruk te maken dan heb je blijkbaar een boodschap die miljoenen consumenten niet boeit. Maar je gaat je wel bemoeien met het lapje vlees dat die mensen eten.

Vegetarieers bemoeien zich altijd met het eetpatroon van een niet-vegetarier.
Andersom gebeurt dat nooit.
Tot nooit .......
pi_181155633
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 16:08 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Als je denkt dat de winkelketens zich niet aan de regels houden dan heb je daar een juridische weg voor. Als je de regels je niet bevallen dan mag je 1x per 4 jaar stemmen op een partij die het wel naar je zin maakt.

Als die partij te weinig zetels heeft om indruk te maken dan heb je blijkbaar een boodschap die miljoenen consumenten niet boeit. Maar je gaat je wel bemoeien met het lapje vlees dat die mensen eten.
Als je denkt dat Wakker Dier zich niet aan de regels houdt, dan heb je daar een juridische weg voor. Als je de regels je niet bevallen dan mag je 1x per 4 jaar stemmen op een partij die het wel naar je zin maakt.

Als die partij te weinig zetels heeft om indruk te maken dan heb je blijkbaar een boodschap die miljoenen consumenten niet boeit. Maar je gaat je wel bemoeien met de idealen van die mensen.

З повагою Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  maandag 13 augustus 2018 @ 16:30:25 #33
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_181156027
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 11:30 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

De reclames vind ik vals. Ze noemen namen van supermarkten en fastfoodketens zodat ze gedwongen worden om mee te werken. Dat vind ik een vals manier van je zin krijgen.

Alle ketens gaan op vrijwel dezelfde manier om met dierenrechten.
Dan pik je er een keten uit en die ga je belagen. Dan noem ik vals.
Gedwongen?
Door de werkelijkheid op te noemen worden ze gedwongen?

Als ik zou zeggen dat jij een dief bent en dat aantoon ben ik een naarling omdat mensen je dan als dief zien en jij je gedwongen voelt ermee op te houden?
Dat mag ik niet zeggen omdat er ook andere dieven zijn? Dat is oneerlijk?
Zelfs als ik verder ook die hele keten aanwijs mag ik jou niet specifiek noemen? Ook al ben je een enorme speler?

[ Bericht 0% gewijzigd door Cause_Mayhem op 13-08-2018 16:45:26 ]
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 13 augustus 2018 @ 16:39:14 #34
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_181156214
quote:
3s.gif Op maandag 13 augustus 2018 15:01 schreef de_boswachter het volgende:
Wakker Dier..... alleen al de manier hoe ze hun mening aan de man brengen walg ik van. Voorbeeld: Campina pocht dat haar koeien verantwoord oud worden. In werkelijkheid zijn ze meestal voor hun zesde verjaardag al compleet uitgemolken en rijp voor de slacht.

Doe eens even normaal ja.

Ohja en Wakker Dier zijn ook die gekkies die bij slachthuizen gaan staan om varkens water te geven. Varkens die vervoerd worden in trailers met airco etc. :')
Hoezo doe even normaal?
Is het niet waar dat een tegenwoordige melkkoe blij mag zijn als ze 8 wordt? 10 is maar voor de uitzondering, enkel als ze goed (extreem) produceert kan ze er die paar jaar aan vastplakken.
De gemiddelde melkkoe wordt 6 jaar oud. (een koe kan gemiddeld 20 jaar oud worden)

Ook bij Campina geld dat als het dier niet optimaal produceert het geruimd wordt. Dat kan niet anders, er is maar beperkte ruimte voor de dieren.
Bij uitzondering mag een koe oud(er) worden, bv als ze uitzonderlijk geproduceerd heeft in die 5/6 jaar.

Het is dus valse reclame. Er is geen sprake van oud worden, er is op z'n hoogst de wil om de gemiddelde leeftijd niet nog verder te laten zakken. Wat geen streven is vanuit 'diervriendelijkheid', maar vanuit efficientie.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 13 augustus 2018 @ 16:43:55 #35
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_181156305
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 16:08 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Als je denkt dat de winkelketens zich niet aan de regels houden dan heb je daar een juridische weg voor. Als je de regels je niet bevallen dan mag je 1x per 4 jaar stemmen op een partij die het wel naar je zin maakt.

Als die partij te weinig zetels heeft om indruk te maken dan heb je blijkbaar een boodschap die miljoenen consumenten niet boeit. Maar je gaat je wel bemoeien met het lapje vlees dat die mensen eten.

Vegetarieers bemoeien zich altijd met het eetpatroon van een niet-vegetarier.
Andersom gebeurt dat nooit.
Niet?

Ben je bekend met het aantal overheidscampagnes om meer vlees te eten en melk te drinken te stimuleren?
Ben je bekend met de geldelijke steun aan innovatie en schaalvergroting in de bio industrie vanuit de overheid? Ben je bekend met de geldelijke steun aan de bio industrie in het algemeen?

Andersom gebeurd het veel meer en gaat het wel wat verder dan wat ongemakkelijke feiten laten zien.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_181159046
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 10:03 schreef Speekselklier het volgende:
Ik ga voor wakkerdier.
Ze moeten eens stoppen met supermarken op zo'n valse manier te dwingen te veranderen.
Als de supermarkten is veranderen dan moet dat ten dienste van de consument zijn en niet van een kleine club dus veel te veel kabaal maakt.

Door de club is mijn (plof)kippetje onnodig duur geworden.
Ook een goede. Gewoon wd zelf.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_181159130
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 16:39 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Hoezo doe even normaal?
Is het niet waar dat een tegenwoordige melkkoe blij mag zijn als ze 8 wordt? 10 is maar voor de uitzondering, enkel als ze goed (extreem) produceert kan ze er die paar jaar aan vastplakken.
De gemiddelde melkkoe wordt 6 jaar oud. (een koe kan gemiddeld 20 jaar oud worden)

Ook bij Campina geld dat als het dier niet optimaal produceert het geruimd wordt. Dat kan niet anders, er is maar beperkte ruimte voor de dieren.
Bij uitzondering mag een koe oud(er) worden, bv als ze uitzonderlijk geproduceerd heeft in die 5/6 jaar.

Het is dus valse reclame. Er is geen sprake van oud worden, er is op z'n hoogst de wil om de gemiddelde leeftijd niet nog verder te laten zakken. Wat geen streven is vanuit 'diervriendelijkheid', maar vanuit efficientie.
Dat doen wijzelf hoor.
Wij willen een cent minder betalen per liter. Want we worden aan alle kanten genaait als het gaat om belastingen.

Dat wd commerciele partijen aan de schandpaal hangt mbt vermeend dierenleed moeten ze doen op een andere manier. Als je als concurrent zo je concurrentie benaderd heb je al lang al smaad en laster advocaten aan je deur.

Dierenleed is niet de oorzaak, maar een gevolg. Supermarkten moeten aangepakt worden op het uitknijpen van de boeren.
En de consument moet meer te besteden krijgen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 13 augustus 2018 @ 19:25:19 #38
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_181159388
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 16:39 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Hoezo doe even normaal?
Is het niet waar dat een tegenwoordige melkkoe blij mag zijn als ze 8 wordt? 10 is maar voor de uitzondering, enkel als ze goed (extreem) produceert kan ze er die paar jaar aan vastplakken.
De gemiddelde melkkoe wordt 6 jaar oud. (een koe kan gemiddeld 20 jaar oud worden)

wat is daar mis mee? Het is een melkkoe. Dat is een koe die we hebben gebouwd om melk te produceren. Als hij niet meer doet waar die voor gemaakt is moet ie weg. Bewaar jij al je oude, niet rijdende, auto's ook of zo?

Als ie geen melk kon produceren had hij niet eens geboren geweest. De stieren gaan al veel eerder naar de slacht.

[ Bericht 1% gewijzigd door Speekselklier op 13-08-2018 19:43:01 ]
Tot nooit .......
pi_181161016
Rutte en Co voor NL in elk geval.
pi_181161212
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 08:18 schreef Loekie1 het volgende:
Vorig jaar werd AH gekozen als Grootste Liegebeest, wie gaat het nu worden? Stem nu!

Wie vind jij het grootste Liegebeest?

Met misleidende praatjes en plaatjes splitsen bedrijven ons tóch hun producten vol dierenleed in de maag. Zo zetten ze je op het verkeerde been en krijgen écht diervriendelijkere producten geen eerlijke kans.

Daar kunnen wij samen iets aan doen. Laat je horen en stem op het product of de reclame die jij het meest misleidend vindt. Zo maken we samen een vuist tegen misleiding.
https://actie.wakkerdier.nl/liegebeest

Die Eco-style diervoeding vind ik echt grof evenals die plofeend van AH maar ik ga toch voor de Rabobank die naar buiten toe duurzaam doet en ondertussen miljarden investeert in megastallen overal in de wereld.
Dat is niet zo heel raar voor de Boerenleenbank.

Daarnaast is schaalvergroting milieutechnisch vaak duurzamer, dierenleed is niet hetzelfde als goed voor het milieu.
Zo is ook plofkip & plofeend beter voor het milieu (maar slechter voor de dieren).

Wat niet wegneemt dat het bedrijfsleven amoreel is en regulering door de politiek bittere noodzaak.
Maar ja in lobbycratie Nederland lukt dat niet zo goed.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_181161294
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 09:14 schreef Loekie1 het volgende:
“De bijzondere smaak en de malsheid van het vlees worden beïnvloed door het voedsel en de leefomstandigheden van de dieren.”
Dat is misleidend.
De Franse plofeenden zitten met dertien soortgenoten op een vierkante meter. Het is een doorgefokt ras dat nooit buiten komt en geen zwemwater krijgt.
https://actie.wakkerdier.nl/liegebeest

Ik wist niet eens dat er plofeenden bestonden.
Tja, ook de goedkoopste walnotenolie wordt gemaakt van speciaal geselecteerde walnoten.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  maandag 13 augustus 2018 @ 21:02:26 #42
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_181161811
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 16:39 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Hoezo doe even normaal?
Is het niet waar dat een tegenwoordige melkkoe blij mag zijn als ze 8 wordt? 10 is maar voor de uitzondering, enkel als ze goed (extreem) produceert kan ze er die paar jaar aan vastplakken.
De gemiddelde melkkoe wordt 6 jaar oud. (een koe kan gemiddeld 20 jaar oud worden)

Ook bij Campina geld dat als het dier niet optimaal produceert het geruimd wordt. Dat kan niet anders, er is maar beperkte ruimte voor de dieren.
Bij uitzondering mag een koe oud(er) worden, bv als ze uitzonderlijk geproduceerd heeft in die 5/6 jaar.

Het is dus valse reclame. Er is geen sprake van oud worden, er is op z'n hoogst de wil om de gemiddelde leeftijd niet nog verder te laten zakken. Wat geen streven is vanuit 'diervriendelijkheid', maar vanuit efficientie.
Er kan gefokt en geselecteerd worden op melkvee met een langer durende topproductie en betere gezondheid, waardoor ze ouder kunnen worden. Daar wordt door sommige boeren op ingezet, mede omdat een koe langer 'in dienst' houden meer oplevert, een koe vervangen kost natuurlijk ook geld. En ja, dan heb je een bedrijf dat die keuze actief stimuleert en er dan reclame mee maakt, nou huilen hoor :')

[ Bericht 1% gewijzigd door fluitbekzeenaald2.0 op 13-08-2018 21:09:01 ]
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 01:54:42 #43
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_181169426
Kunnen we deze prijs niet gewoon jaarlijks alvast aan Rutte uitreiken. Of hem op z'n minst een oeuvreprijs geven?
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 10:25:02 #44
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_181173168
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 21:02 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Er kan gefokt en geselecteerd worden op melkvee met een langer durende topproductie en betere gezondheid, waardoor ze ouder kunnen worden. Daar wordt door sommige boeren op ingezet, mede omdat een koe langer 'in dienst' houden meer oplevert, een koe vervangen kost natuurlijk ook geld. En ja, dan heb je een bedrijf dat die keuze actief stimuleert en er dan reclame mee maakt, nou huilen hoor :')
Een bedrijf die lekker meelift op die al aanwezige selectie bedoel je?
En er wordt niet zozeer ingezet op veel langer meegaan, maar op niet steeds korter. En dat is over de gehele branche zo, Campina draagt daar zelf vrijwel niets aan bij. Zouden ze daar wel in bijdragen zouden ze hun boeren meer betalen voor de melk zodat die extreme productie wat minder nodig is.

Dit is wel 1 van de bedrijven die de contracten uitgeeft waarbij extreem hoge productie wordt geeist. Die voor een duppie op de eerste rij wil zitten, die if nooit eens denkt dat ze met iets minder winst voor zichzelf ook goed vooruit zouden kunnen.

Het zijn just dit soort bedrijven die op de vingers worden getikt. Net als bv de AH. Dat zijn grote spelers die met hun dwingende en nare contracten de grote drijfveer zijn achter dat sneller, meer en voor zo min mogelijk geld.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 11:38:06 #45
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_181174612
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 10:25 schreef Cause_Mayhem het volgende:

Het zijn just dit soort bedrijven die op de vingers worden getikt. Net als bv de AH. Dat zijn grote spelers die met hun dwingende en nare contracten de grote drijfveer zijn achter dat sneller, meer en voor zo min mogelijk geld.
en voor wie doen ze dat? Als ze de melk een dubbeltje duurder maken, zodat de koe een beter leven heeft, sprint iedereen naar de Aldi.
Tot nooit .......
pi_181174692
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 09:14 schreef Loekie1 het volgende:
“De bijzondere smaak en de malsheid van het vlees worden beïnvloed door het voedsel en de leefomstandigheden van de dieren.”
Dat is misleidend.
De Franse plofeenden zitten met dertien soortgenoten op een vierkante meter. Het is een doorgefokt ras dat nooit buiten komt en geen zwemwater krijgt.
https://actie.wakkerdier.nl/liegebeest

Ik wist niet eens dat er plofeenden bestonden.
blijkbaar worden ze lekker mals omdat ze niet bewegen en dus geen spierweefsel ontwikkelen.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 11:44:25 #47
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_181174743
Wakker dier is wel zo’n ongelofelijk trieste bedoeling
AZ
ALKMAAR
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 11:45:37 #48
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_181174775
De EU. Ze pretenderen beleid uit te voeren ten goede van de consument maar het enige wat ik merk os dat ik nu een banner weg moet klikken en dat vervolgens alsnog al mijn info rechtstreeks naar Amerikaanse bedrijven en overheid doorgesluisd worden. En ze komen niet met alternatieven ook.

Organisatie heeft geen bestaansrecht.
pi_181178116
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 11:41 schreef Yreal het volgende:
“De bijzondere smaak en de malsheid van het vlees worden beïnvloed door het voedsel en de leefomstandigheden van de dieren.”
Stel dat de tekstschrijver die cynische gedachte had, dan had er beter kunnen staan:
“De bijzondere smaak en de malsheid van het vlees worden beïnvloed door het voedsel en de erbarmelijke leefomstandigheden van de dieren.”
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 14:41:23 #50
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_181178714
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 11:38 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

en voor wie doen ze dat? Als ze de melk een dubbeltje duurder maken, zodat de koe een beter leven heeft, sprint iedereen naar de Aldi.
Voor zichzelf. Want die melk gaat ontzettend vaak over de kop.
Ze hoeven niets een dubbeltje duurder te maken, dat is juist het probleem.

En let eens op hoe bedrijven dingen doen. Die nu al goedkopere Aldi doet redelijk wat op het gebied van dit soort zaken. De Lidl staat al jaren in de top 3 van meest bewuste ketens.
De AH lijkt voor de buhne hier en daar wat te doen, maakt stappen onder druk, maar stagneert dan weer. En is een enorme speler in de markt.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_181181075
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 14:14 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Stel dat de tekstschrijver die cynische gedachte had, dan had er beter kunnen staan:
“De bijzondere smaak en de malsheid van het vlees worden beïnvloed door het voedsel en de erbarmelijke leefomstandigheden van de dieren.”
nouja, Reclame niet waarheidsgetrouw.
pi_181182163
quote:
Bedankt voor de links. Ik kende de hele vent ten onrechte niet :@ maar hij is steengoed.

Deze vond ik ook zeer van toepassing voor hier... "betutteling". Dat is wat je hier heel veel ziet dat men deze term hanteert. Zeer treffend stuk en degenen die vaak deze term hanteren moeten dit zeker lezen.

https://teunvandekeuken.n(...)de-lobbyistenschool/

Een eerlijke vrije keuze maken kan toch alleen als de informatie open en eerlijk is? Daar moeten de strijders van de keuzevrijheid toch achter staan? Daar gaat het niet om. Wie als betuttelaar gebrandmerkt is, staat te boek als een zeurpiet, een tegenstander van vrolijkheid en vrijheid. Als het saaie heilige boontje dat niemand wil zijn. Dan kun je nog beter een fabrikant zijn die zijn klant langzaam vermoordt met een wapen waar hij niet van af kan blijven.

Dat is heel duidelijk waar organisaties als WakkerDier (en ook GreenPeace in andere topics) van beschuldigd worden: "betutteling". Het lijkt haast verboden om misstanden aan de kaak te stellen en ik vraag me altijd af welke belangen er precies spelen als men zoiets beweert...

[ Bericht 6% gewijzigd door Bart2002 op 14-08-2018 17:09:14 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_181184385
Dit is ook een pareltje:

https://teunvandekeuken.n(...)nderen-mag-verkopen/

De man snapt de machinaties van hen die geld willen verdienen maar geen gezeur over de manier waarop tolereren. :{

Geen enkel bedrijf is er dus persoonlijk op aan te spreken als er van de voornemens niets terecht komt. Precies hoe bedrijven convenanten graag gebruiken: wel de mooie woorden, niet de verantwoordelijkheid.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 18:50:32 #54
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_181184589
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 10:25 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Een bedrijf die lekker meelift op die al aanwezige selectie bedoel je?
Waarom denk je dat fokkers zich op deze kwaliteiten richten? Als er geen vraag naar is doen ze het niet natuurlijk.

quote:
En er wordt niet zozeer ingezet op veel langer meegaan, maar op niet steeds korter.
Klopt ook niet.
quote:
Vanaf 1995 tot en met 2008 zijn zowel de levensduur als de levensproductie van de afgevoerde stamboekkoeien toegenomen. De belangrijkste reden hiervoor is hoogstwaarschijnlijk dat vanaf 2000 het fokdoel veel sterker gericht is op het verhogen van levensproducties van koeien en
daardoor ook meer op levensduur. Tot aan 2000 was het fokdoel
meer gericht op productie.
Bron: https://www.wur.nl/nl/Pub(...)ion-way-343432353037

Campina stimuleert dus een trend naar langere levensduur die al langer gaande is.
quote:
En dat is over de gehele branche zo, Campina draagt daar zelf vrijwel niets aan bij. Zouden ze daar wel in bijdragen zouden ze hun boeren meer betalen voor de melk zodat die extreme productie wat minder nodig is.

Dit is wel 1 van de bedrijven die de contracten uitgeeft waarbij extreem hoge productie wordt geeist. Die voor een duppie op de eerste rij wil zitten, die if nooit eens denkt dat ze met iets minder winst voor zichzelf ook goed vooruit zouden kunnen.

Het zijn just dit soort bedrijven die op de vingers worden getikt. Net als bv de AH. Dat zijn grote spelers die met hun dwingende en nare contracten de grote drijfveer zijn achter dat sneller, meer en voor zo min mogelijk geld.
Een klein rondje Google leert al wat ze daarvoor doen, het staat nota bene op hun eigen website. https://www.frieslandcamp(...)/foqus/foqus-planet/

En dan zal jij wel weer wat verzinnen om te kunnen roepen dat het niet genoeg is, maar de meeste bedrijven doen minder. Het is dan natuurlijk onzinnig om juist degenen die wel wat doen te gaan aanvallen. Maar zo rolt wakker dier, en men trapt erin want alle grote bedrijven zijn stom natuurlijk.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_181186901
quote:
Ik snap dit pleidooi niet zo goed... Ik ben het wel vaak met je eens maar hier spreekt een zeker belang wat niet in lijn is met wat je meestal schrijft... :{ Jij lijkt de dingen die niet uit daden maar uit woorden bestaan te geloven. Er komt een hoop marketing bij kijken om de echte vuile handelingen te verbloemen. Ik zou zeggen: trap er niet in. Wat op een website staat is marketing. Volgens mij zoekt en vind WakkerDier het echte verhaal achter de marketing. De waarheid vindt men zelden door "een klein rondje Google". Dat ligt nogal voor de hand.

Uitstekende visie van Cause_Mayhem:
Het zijn just dit soort bedrijven die op de vingers worden getikt. Net als bv de AH. Dat zijn grote spelers die met hun dwingende en nare contracten de grote drijfveer zijn achter dat sneller, meer en voor zo min mogelijk geld.

[ Bericht 8% gewijzigd door Bart2002 op 14-08-2018 20:32:16 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 21:38:59 #56
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_181189717
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 20:24 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik snap dit pleidooi niet zo goed... Ik ben het wel vaak met je eens maar hier spreekt een zeker belang wat niet in lijn is met wat je meestal schrijft... :{ Jij lijkt de dingen die niet uit daden maar uit woorden bestaan te geloven. Er komt een hoop marketing bij kijken om de echte vuile handelingen te verbloemen. Ik zou zeggen: trap er niet in. Wat op een website staat is marketing. Volgens mij zoekt en vind WakkerDier het echte verhaal achter de marketing. De waarheid vindt men zelden door "een klein rondje Google". Dat ligt nogal voor de hand.

Uitstekende visie van Cause_Mayhem:
Het zijn just dit soort bedrijven die op de vingers worden getikt. Net als bv de AH. Dat zijn grote spelers die met hun dwingende en nare contracten de grote drijfveer zijn achter dat sneller, meer en voor zo min mogelijk geld.
Wakker Dier weet in de begeleidende tekst de claim van Campina niet te weerleggen. Campina weet het wel te onderbouwen. Vergeet ook niet dat Wakker Dier ook gewoon een bedrijf is, met dezelfde afhankelijkheid van de consument en de wens om de consument naar de mond te praten. Ze krijgen geen subsidie.

Het is terecht om in het algemeen kritisch te zijn naar bedrijven, want ze zullen de consument liefst met zo min mogelijk tevreden willen houden. Echter is er wel degelijk een trend richting dierenwelzijn gaande. Daarin nemen juist particuliere instanties het voortouw, waar de overheid achterloopt met wetgeving. In dit geval gaat het om een bedrijf dat een systeem gebruikt om dierenwelzijn te bevorderen, volgens het principe dat bijvoorbeeld ook voor Goed Nestkippen wordt toegepast. Je mag het niet genoeg vinden, maar het bestaat simpelweg wel.

Ik kies dus niet zozeer voor Campina, maar eerder tegen het soort willekeurige heksenjachten waar WD zich van bedient.

Ik zou zelf in bredere zin de pijlen meer op overheden gericht willen zien, omdat die veel strengere regelgeving op kunnen leggen aan alle bedrijven zonder daarbij de risico's en belangen te kennen die een bedrijf heeft. Helaas kent ook de overheid andere belangen.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  woensdag 15 augustus 2018 @ 09:36:57 #57
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_181197253
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 21:38 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Wakker Dier weet in de begeleidende tekst de claim van Campina niet te weerleggen. Campina weet het wel te onderbouwen. Vergeet ook niet dat Wakker Dier ook gewoon een bedrijf is, met dezelfde afhankelijkheid van de consument en de wens om de consument naar de mond te praten. Ze krijgen geen subsidie.

Het is terecht om in het algemeen kritisch te zijn naar bedrijven, want ze zullen de consument liefst met zo min mogelijk tevreden willen houden. Echter is er wel degelijk een trend richting dierenwelzijn gaande. Daarin nemen juist particuliere instanties het voortouw, waar de overheid achterloopt met wetgeving. In dit geval gaat het om een bedrijf dat een systeem gebruikt om dierenwelzijn te bevorderen, volgens het principe dat bijvoorbeeld ook voor Goed Nestkippen wordt toegepast. Je mag het niet genoeg vinden, maar het bestaat simpelweg wel.

Ik kies dus niet zozeer voor Campina, maar eerder tegen het soort willekeurige heksenjachten waar WD zich van bedient.

Ik zou zelf in bredere zin de pijlen meer op overheden gericht willen zien, omdat die veel strengere regelgeving op kunnen leggen aan alle bedrijven zonder daarbij de risico's en belangen te kennen die een bedrijf heeft. Helaas kent ook de overheid andere belangen.
Het is een stichting, non profit. Geen bedrijf.

En ik ben het niet met alles van ze eens, maar hierin wel. Vind het meer dan prima om de werkelijkheid achter producten te laten zien.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  woensdag 15 augustus 2018 @ 09:52:23 #58
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_181197570
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 18:50 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Waarom denk je dat fokkers zich op deze kwaliteiten richten? Als er geen vraag naar is doen ze het niet natuurlijk.

[..]

Klopt ook niet.

[..]

Bron: https://www.wur.nl/nl/Pub(...)ion-way-343432353037

Campina stimuleert dus een trend naar langere levensduur die al langer gaande is.

[..]

Een klein rondje Google leert al wat ze daarvoor doen, het staat nota bene op hun eigen website. https://www.frieslandcamp(...)/foqus/foqus-planet/

En dan zal jij wel weer wat verzinnen om te kunnen roepen dat het niet genoeg is, maar de meeste bedrijven doen minder. Het is dan natuurlijk onzinnig om juist degenen die wel wat doen te gaan aanvallen. Maar zo rolt wakker dier, en men trapt erin want alle grote bedrijven zijn stom natuurlijk.
Omdat die leeftijd steeds verder weg zakte. Misschien moet je Google wat beter gebruiken, dan kan je erachter komen dat de gemiddelde leeftijd in die tijd onder de 6 (gemiddeld) aan het zakken was. Beter gezegd, de problemen, oa door de enorme uiers, namen hand over hand toe, waardoor teveel koeien die 6 niet haalde (niet dat geen een koe die 6 meet haalde, het is een gemiddelde).
En dat is idd niet gunstig omdat de koeien dan te snel afgeschreven moeten worden. En dat is over de gehele branche, in de gehele fok aangepakt.

Je haalt stukjes tevoorschijn van 1995 tot 2008. Het is nu 2018 en de gemiddelde leeftijd die een melkkoeien behaald is 6 jaar, Anno nu.
Waar is die fantastische stijging waar jij het over hebt????

En lees je ook hoe ze dat stimuleren doen? De boer krijgt minder, betaald, legt zelf in. En kan misschien dat geld terugkrijgen als ze op een hoger niveau komen.
In de praktijk moeten ze daarvoor fiks investeren, om hun eigen geld terug te krijgen dus.

Niet dat dit alleen naar slecht is, maar doe niet net alsof Campina ook maar 1 cent winst opgeeft voor dierenwelzijn of milieu. Het is meeliften op de bewegingen van de markt en de gehele brance.
Het is win-win voor Campina. Ze winnen bij die boer die nog niet die investeringen kan maken omdat hij inlegt/minder krijgt voor zijn melk. Ze verdienen aan de boer die dat wel heeft gedaan, want die krijgt (een deel) van zijn eigen ingelegde geld terug erdoor en zij verkopen die melk in duurder verpakkingen/verwerkingen.

En nee, de meeste bedrijven doen helemaal niet minder. Het enige verschil wat er echt is is de mate van weidegang. Maar de open stallen die je tegenwoordig veel ziet zijn zo slecht nog niet en de open weides zonder enige beschutting zijn lang niet altijd zo fijn.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  woensdag 15 augustus 2018 @ 11:19:24 #59
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_181199547
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 09:36 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Het is een stichting, non profit. Geen bedrijf.
Zonder subsidie. Dus van wie krijgen ze hun geld? Dus wie moeten ze overtuigen van hun bestaansrecht?
quote:
En ik ben het niet met alles van ze eens, maar hierin wel. Vind het meer dan prima om de werkelijkheid achter producten te laten zien.
Welke werkelijkheid?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  woensdag 15 augustus 2018 @ 11:23:18 #60
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_181199624
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 11:19 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Zonder subsidie. Dus van wie krijgen ze hun geld? Dus wie moeten ze overtuigen van hun bestaansrecht?

[..]

Welke werkelijkheid?
Degene in welke wij leven.
Zodat men weet dat ekostyle hondenvoer helemaal geen eko producten(vlees) bevat bv.
Dat het idee dat leeft dat eenden lekker rondzwemmen en doen niet klopt en wat als premium verkocht wordt gewoon kiloknaller eend is, plofeend is.
Dat het reclame praatje van Campina dat hun koeien zo fijn oud worden niet waar is, dat ook hun koeien netaan de helft van hun levensspanne meegaan.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  woensdag 15 augustus 2018 @ 11:30:37 #61
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_181199760
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 09:52 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Omdat die leeftijd steeds verder weg zakte. Misschien moet je Google wat beter gebruiken, dan kan je erachter komen dat de gemiddelde leeftijd in die tijd onder de 6 (gemiddeld) aan het zakken was. Beter gezegd, de problemen, oa door de enorme uiers, namen hand over hand toe, waardoor teveel koeien die 6 niet haalde (niet dat geen een koe die 6 meet haalde, het is een gemiddelde).
Waar zijn je bronnen?
quote:
En dat is idd niet gunstig omdat de koeien dan te snel afgeschreven moeten worden. En dat is over de gehele branche, in de gehele fok aangepakt.

Je haalt stukjes tevoorschijn van 1995 tot 2008. Het is nu 2018 en de gemiddelde leeftijd die een melkkoeien behaald is 6 jaar, Anno nu.
Waar is die fantastische stijging waar jij het over hebt????
Dat was wat ik het snelst kon vinden op mobiel. Jij beweert dat de tendens naar steeds korter gaat, bewijs dat maar dan.
quote:
En lees je ook hoe ze dat stimuleren doen? De boer krijgt minder, betaald, legt zelf in. En kan misschien dat geld terugkrijgen als ze op een hoger niveau komen.
In de praktijk moeten ze daarvoor fiks investeren, om hun eigen geld terug te krijgen dus.
Ze kunnen ook meer krijgen dan hun eigen geld. Ligt eraan hoe goed ze het doen. En van de methode mag je verder alles vinden, maar het werkt wel een hoger dierenwelzijn in de hand en daar hadden we het over.
quote:
Niet dat dit alleen naar slecht is, maar doe niet net alsof Campina ook maar 1 cent winst opgeeft voor dierenwelzijn of milieu. Het is meeliften op de bewegingen van de markt en de gehele brance.
Mens, dat is letterlijk wat ik zeg. Het is een bedrijf, natuurlijk gaat het om winst.
quote:
En nee, de meeste bedrijven doen helemaal niet minder. Het enige verschil wat er echt is is de mate van weidegang. Maar de open stallen die je tegenwoordig veel ziet zijn zo slecht nog niet en de open weides zonder enige beschutting zijn lang niet altijd zo fijn.
Wat doen andere gelijkwaardige bedrijven allemaal dan?

Het gaat er trouwens om dat Campina niet minder doet dan vergelijkbare bedrijven maar wel meer stront over zich heen krijgt van WD. Dat is willekeur en daar houd ik niet zo van.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  woensdag 15 augustus 2018 @ 11:31:56 #62
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_181199787
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 11:23 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Degene in welke wij leven.
Zodat men weet dat ekostyle hondenvoer helemaal geen eko producten(vlees) bevat bv.
Dat het idee dat leeft dat eenden lekker rondzwemmen en doen niet klopt en wat als premium verkocht wordt gewoon kiloknaller eend is, plofeend is.
Dat het reclame praatje van Campina dat hun koeien zo fijn oud worden niet waar is, dat ook hun koeien netaan de helft van hun levensspanne meegaan.
Dat zijn allemaal dingen die die bedrijven niet stellen.

Je gaat niet in op mijn eerdere vragen.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  woensdag 15 augustus 2018 @ 12:02:55 #63
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_181200474
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 11:30 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Waar zijn je bronnen?

[..]

Dat was wat ik het snelst kon vinden op mobiel. Jij beweert dat de tendens naar steeds korter gaat, bewijs dat maar dan.

[..]

Ze kunnen ook meer krijgen dan hun eigen geld. Ligt eraan hoe goed ze het doen. En van de methode mag je verder alles vinden, maar het werkt wel een hoger dierenwelzijn in de hand en daar hadden we het over.

[..]

Mens, dat is letterlijk wat ik zeg. Het is een bedrijf, natuurlijk gaat het om winst.

[..]

Wat doen andere gelijkwaardige bedrijven allemaal dan?

Het gaat er trouwens om dat Campina niet minder doet dan vergelijkbare bedrijven maar wel meer stront over zich heen krijgt van WD. Dat is willekeur en daar houd ik niet zo van.
Ik stel dat die gemiddelde leeftijd naar beneden ging(!) en daar branchebreed op gereageerd is. Wat jouw bronnen ook aantonen.
Ik stel dat hoger dan die 6 gemiddeld niet echt een ambitie is. Ook bij Campina niet. Tuurlijk zouden ze het niet afwijzen, maar niet ten koste van productie.
Ik stel dat ze meeliften op iets dat al jaren breed gedragen wordt door de branche, ze reclame maken met kijk eens hoe geweldig terwijl dit echt niet bijzonder is. Al jaren en jaren branche breed gedaan wordt en helemaal niet gericht is op koeien bv tot 15 gemiddeld mee laten gaan.

Hun koeien worden niet gelukkig oud. Hun koeien worden, net als overal, gewoon geruimd als ze niet meer op hun toppen produceren. En die gemiddelde leeftijd ligt bij hun niet hoger dan bij de andere Nederlandse melkboeren.
Die enkele uitzonderingen die extreem veel geproduceerd heeft en die de boer nog een paar jaar aanhoud doet daar niets vanaf, ook dat is iets wat branchebreed voorkomt.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  woensdag 15 augustus 2018 @ 13:07:34 #64
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_181201916
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 12:02 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Ik stel dat die gemiddelde leeftijd naar beneden ging(!) en daar branchebreed op gereageerd is. Wat jouw bronnen ook aantonen.
Wanneer ging die gemiddelde leeftijd naar beneden en in welke bron staat dat? Ik zie alleen dat tussen '95 en '08 de levensduur is gestegen.
quote:
Ik stel dat hoger dan die 6 gemiddeld niet echt een ambitie is. Ook bij Campina niet. Tuurlijk zouden ze het niet afwijzen, maar niet ten koste van productie.
Ik stel dat ze meeliften op iets dat al jaren breed gedragen wordt door de branche, ze reclame maken met kijk eens hoe geweldig terwijl dit echt niet bijzonder is. Al jaren en jaren branche breed gedaan wordt en helemaal niet gericht is op koeien bv tot 15 gemiddeld mee laten gaan.
Zoals ik al zei stimuleert Campina een beleid dat inderdaad al in gang gezet was. Dus, moeten ze het dan maar niet doen? Je zegt aan de ene kant dat Campina niet genoeg doet, maar wat ze wel doen is ook verkeerd.
quote:
Hun koeien worden niet gelukkig oud. Hun koeien worden, net als overal, gewoon geruimd als ze niet meer op hun toppen produceren. En die gemiddelde leeftijd ligt bij hun niet hoger dan bij de andere Nederlandse melkboeren.
Die enkele uitzonderingen die extreem veel geproduceerd heeft en die de boer nog een paar jaar aanhoud doet daar niets vanaf, ook dat is iets wat branchebreed voorkomt.
De consument is niet bereid te betalen voor een koeienrusthuis, dus van een bedrijf verwachten dat ze dat wel even regelen is naïef. Zoals ik al zei wordt wel ingezet op voldoende productie en gezondheid op hogere leeftijd, waardoor die koeien uiteindelijk langer blijven leven. De verschillen in levensduur tussen bedrijven zijn groot; dit heeft te maken met de genetische kwaliteiten waar op ingezet wordt, maar ook met bijvoorbeeld voer en rust tussen kalveren. Dat zijn allemaal dingen waar kleine stapjes in kunnen worden genomen. Dat die stappen groter mogen vind ik ook, maar ik vind dat je daarvoor naar de overheid en bijvoorbeeld de EU moet kijken en niet naar afzonderlijke bedrijven die ook met elkaar moeten concurreren.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  woensdag 15 augustus 2018 @ 13:25:59 #65
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_181202310
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 13:07 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Wanneer ging die gemiddelde leeftijd naar beneden en in welke bron staat dat? Ik zie alleen dat tussen '95 en '08 de levensduur is gestegen.

[..]

Zoals ik al zei stimuleert Campina een beleid dat inderdaad al in gang gezet was. Dus, moeten ze het dan maar niet doen? Je zegt aan de ene kant dat Campina niet genoeg doet, maar wat ze wel doen is ook verkeerd.

[..]

De consument is niet bereid te betalen voor een koeienrusthuis, dus van een bedrijf verwachten dat ze dat wel even regelen is naïef. Zoals ik al zei wordt wel ingezet op voldoende productie en gezondheid op hogere leeftijd, waardoor die koeien uiteindelijk langer blijven leven. De verschillen in levensduur tussen bedrijven zijn groot; dit heeft te maken met de genetische kwaliteiten waar op ingezet wordt, maar ook met bijvoorbeeld voer en rust tussen kalveren. Dat zijn allemaal dingen waar kleine stapjes in kunnen worden genomen. Dat die stappen groter mogen vind ik ook, maar ik vind dat je daarvoor naar de overheid en bijvoorbeeld de EU moet kijken en niet naar afzonderlijke bedrijven die ook met elkaar moeten concurreren.
Gvd, doe je nu expres onnozel?

De gemiddelde leeftijd is nu 6 (afgerond naar boven). In de tijd die jij aangeeft is die gemiddelde leeftijd gestegen. Ergo, het was minder toen (voor die tijd die jij aangeeft).
Maar die gemiddelde leeftijd stijgt al jaren niet meer. Alhoewel er door de hele branche heen altijd gewerkt wordt aan die gemiddelde leeftijd met zo min mogelijk problemen te behouden of te verhogen.

Ik vraag helemaal niet om een koeienrusthuis. Ik snap dondersgoed dat koeien die niet meer genoeg produceren vervangen moeten worden.
Maar hou op met net doen alsof dat anders is bij jou. Jouw koeien zoveel gezonder en beter zijn, langer produceren en echt oud mogen worden.
Dat is gewoon een leugen namelijk.

Wat ze doen is wat doodnormaal is in de Nederlandse melkindustrie. Zorgen dat de koeien met zo min mogelijk problemen oud genoeg worden om rendabel te zijn.

En ja, overheidsingrijpen zou ik heel fijn vinden. De consument die bewust anders kiest nog fijner zelfs. Maar vooral die laatste groep moet dan wel de werkelijkheid kunnen zien. Waardoor die een bewuste keuze kan maken.

Vergis je niet in de macht van dit soort bedrijven, overheid staat iig ten dele ten dienste van oa hun. Zij bepalen de markt grotendeels. Hun buiten beschouwing laten slaat nergens op.
Overheden gaan niets veranderen eraan als de consument niets eist. De consument gaat niets eisen als ze de juiste info niet eens krijgen.
Dit soort grote marktsturende bedrijven hebben enorme baat bij de consument in slaap houden. Daar stevig aan morrelen is een goed iets.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_181203805
Goede post. Vooral die laatste alinea. Iemand moet de vinger aan de pols houden en de boel scherp houden. Als tegengas voor de lobby's van belanghebbenden. Hun macht is groot en niet perse in het belang van de consument.

[ Bericht 18% gewijzigd door Bart2002 op 15-08-2018 15:20:13 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  woensdag 15 augustus 2018 @ 15:56:45 #67
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_181205703
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 13:25 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

De gemiddelde leeftijd is nu 6 (afgerond naar boven). In de tijd die jij aangeeft is die gemiddelde leeftijd gestegen. Ergo, het was minder toen (voor die tijd die jij aangeeft).
Maar die gemiddelde leeftijd stijgt al jaren niet meer. Alhoewel er door de hele branche heen altijd gewerkt wordt aan die gemiddelde leeftijd met zo min mogelijk problemen te behouden of te verhogen.
Maar dat is niet wat jij beweerde. Jij beweerde dat de levensduur daalde. Dus, bewijs eens?

Dat de levensduur nu vrij stabiel blijft (er is wel een marginale stijging) kan komen doordat het moeilijker te verenigen is met de hoge productie. Het zou dus economisch rendabeler moeten worden om meer in te zetten op betere gezondheid. Bedrijven kiezen hier nu in verschillende mate voor.
quote:
Ik vraag helemaal niet om een koeienrusthuis. Ik snap dondersgoed dat koeien die niet meer genoeg produceren vervangen moeten worden.
Maar hou op met net doen alsof dat anders is bij jou. Jouw koeien zoveel gezonder en beter zijn, langer produceren en echt oud mogen worden.
Dat is gewoon een leugen namelijk.
Ik heb geen koeien.

En dat beweer ik helemaal niet. Voor de zoveelste keer, je leest niet goed. Wat ik stel is dat de spreiding in levensduur groot is (klopt ook gewoon) en afhankelijk is van keuzes van de boer, die je kunt beïnvloeden.
quote:
Wat ze doen is wat doodnormaal is in de Nederlandse melkindustrie. Zorgen dat de koeien met zo min mogelijk problemen oud genoeg worden om rendabel te zijn.
Ik ga mezelf niet nogmaals herhalen.
quote:
En ja, overheidsingrijpen zou ik heel fijn vinden. De consument die bewust anders kiest nog fijner zelfs. Maar vooral die laatste groep moet dan wel de werkelijkheid kunnen zien. Waardoor die een bewuste keuze kan maken.
De consument moet vooral zijn eigen verantwoordelijkheid eens nemen. De kennis is gewoon beschikbaar. Je kunt het niet een bedrijf kwalijk nemen dat ze een marketingstrategie hebben en de feiten in hun voordeel laten spreken. Waakhonden kunnen daar zeker bij helpen, maar dan moeten die wel eerlijk zijn. WD beweert dat Campina liegt en kan dit niet onderbouwen. Zoals ze vaker doen. Wie controleert daarop?
quote:
Vergis je niet in de macht van dit soort bedrijven, overheid staat iig ten dele ten dienste van oa hun. Zij bepalen de markt grotendeels. Hun buiten beschouwing laten slaat nergens op.
Overheden gaan niets veranderen eraan als de consument niets eist. De consument gaat niets eisen als ze de juiste info niet eens krijgen.
Dit soort grote marktsturende bedrijven hebben enorme baat bij de consument in slaap houden. Daar stevig aan morrelen is een goed iets.
Dat morrelen doe je dus het best aan een industrie als geheel. Niet aan een enkel bedrijf dat je probeert te pakken op semantiek, zoals Wakker Dier. Dat er overigens net zoveel belang bij heeft om de waarheid te verdraaien en dit ook actief doet, wat jij herhaaldelijk negeert. Ik ben wel helemaal voor het kritisch zijn op (grote) bedrijven. Maar dan op de manier zoals bijvoorbeeld de KvW dat doet, door vragen te stellen en ergens in te duiken. WD doet niets van dit en leeft meer op populistische willekeur dan op onderzoek.

Rest mij tot slot het verzoek om je incapabiliteit om een discussie te voeren niet bij neer te leggen. Post normaal en lees, of post niet. Ik ga niet mijn tijd verdoen aan mezelf eindeloos herhalen of over je uitingen van frustratie heen lezen.

[ Bericht 1% gewijzigd door fluitbekzeenaald2.0 op 15-08-2018 16:21:13 ]
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_181208988
Dat "koeienrusthuis" bracht je toch zelf in. Volgens mij heb je gewoon iets tegen WakkerDier. Dat rusthuis is in de discussie een hyperbool: je gaat de zaken met opzet overdrijven om je punt te maken. Een discussie wordt daar niet beter van. Dus het ligt wel een beetje aan jou. :) ;)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  woensdag 15 augustus 2018 @ 19:15:38 #69
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_181210247
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 18:24 schreef Bart2002 het volgende:
Dat "koeienrusthuis" bracht je toch zelf in. Volgens mij heb je gewoon iets tegen WakkerDier. Dat rusthuis is in de discussie een hyperbool: je gaat de zaken met opzet overdrijven om je punt te maken. Een discussie wordt daar niet beter van. Dus het ligt wel een beetje aan jou. :) ;)
Het was inderdaad een milde stromanredenering, maar je bijt je er wel erg op vast. Het ging om de vraag wat ze nu precies verwacht. Mijn laatste stukje was een antwoord op het persoonlijk worden aan mijn adres.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  woensdag 15 augustus 2018 @ 19:16:15 #70
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_181210271
En ja, ik heb iets tegen Wakker Dier. Volgens mij maak ik dat ook vrij duidelijk.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_181210366
quote:
16s.gif Op maandag 13 augustus 2018 15:53 schreef FlippingCoin het volgende:
Rabobank gestemd.

[ afbeelding ]

(serieus op gestemd :@)

آداب Flip.
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_181210392
Van de site van Wakker Dier:

CASE CLOSED: Albert Heijn

Albert Heijn is teruggetrokken uit de verkiezing. Ze gaat de verpakking aanpassen.

De supermarktketen was genomineerd omdat ze blufte over de leefomstandigheden van haar 'Premium eend'. Maar het zijn doorgefokte plofeenden uit een dichte schuur zonder zwemwater.

Op de verpakking stond: “De bijzondere smaak en de malsheid van het vlees worden beïnvloed door het voedsel en de leefomstandigheden van de dieren.” Hiermee probeerde Albert Heijn ons voor te houden dat als de eend goed smaakt, het ook prima is gesteld met de leefomstandigheden. Maar die leefomstandigheden zijn niet te verteren.

De Franse plofeenden zitten met dertien soortgenoten op een vierkante meter. Het is een doorgefokt ras dat nooit buiten komt en geen zwemwater krijgt.
pi_181210419
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 19:20 schreef luxerobots het volgende:
Van de site van Wakker Dier:

CASE CLOSED: Albert Heijn

Albert Heijn is teruggetrokken uit de verkiezing. Ze gaat de verpakking aanpassen.

De supermarktketen was genomineerd omdat ze blufte over de leefomstandigheden van haar 'Premium eend'. Maar het zijn doorgefokte plofeenden uit een dichte schuur zonder zwemwater.

Op de verpakking stond: “De bijzondere smaak en de malsheid van het vlees worden beïnvloed door het voedsel en de leefomstandigheden van de dieren.” Hiermee probeerde Albert Heijn ons voor te houden dat als de eend goed smaakt, het ook prima is gesteld met de leefomstandigheden. Maar die leefomstandigheden zijn niet te verteren.

De Franse plofeenden zitten met dertien soortgenoten op een vierkante meter. Het is een doorgefokt ras dat nooit buiten komt en geen zwemwater krijgt.
Zeer goed. De vinger aan de pols houden van de commerciële LiegBeesten is goed. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_181210626
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 19:20 schreef luxerobots het volgende:
Van de site van Wakker Dier:

CASE CLOSED: Albert Heijn

Albert Heijn is teruggetrokken uit de verkiezing. Ze gaat de verpakking aanpassen.

De supermarktketen was genomineerd omdat ze blufte over de leefomstandigheden van haar 'Premium eend'. Maar het zijn doorgefokte plofeenden uit een dichte schuur zonder zwemwater.

Op de verpakking stond: “De bijzondere smaak en de malsheid van het vlees worden beïnvloed door het voedsel en de leefomstandigheden van de dieren.” Hiermee probeerde Albert Heijn ons voor te houden dat als de eend goed smaakt, het ook prima is gesteld met de leefomstandigheden. Maar die leefomstandigheden zijn niet te verteren.

De Franse plofeenden zitten met dertien soortgenoten op een vierkante meter. Het is een doorgefokt ras dat nooit buiten komt en geen zwemwater krijgt.
_O_

Θερμούς χαιρετισμούς Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_181211649
Dit is trouwens die reclamespot van Rabobank:


En eigenlijk is het nog best treurig/komisch wat je met beeld, geluid en tekst kan doen. Want de reclame werkt best goed met op de emotie inspelende muziek en de 'authentieke' beelden van over de hele wereld.

Je hoort ook dat het een bank voor en door boeren is, toen dacht ik nog, oja, Rabobank, dat is oorspronkelijk een boerenbank.

Ik heb de tekst even ingetypt:

quote:
Hey! Heb je even?
Stel je eens voor dat er genoeg en gezond voedsel is voor iedereen. Probeer je dat eens in te beelden.
Stel je eens voor, dat we meer voedsel produceren zonder de aarde uit te putten.
Dat we landbouwgrond herstellen en minder verspillen.
Stel je eens voor, dat niemand meer hoeft te vluchten voor honger en dat er minder conflicten zijn.
En stel je nu eens voor, dat het een bank is die hier voor opstaat.
Een bank opgericht door en voor boeren, die alles weet van voedsel en landbouw en snapt dat je samen meer bereikt.
Stel je eens voor, dat we wereldwijd de slimste innovaties van onze klanten en partners helpen kickstarten en opschalen.
En samen de grootste voedselissues aanpakken op zes continenten
Stel je eens voor dat we samen het wereldvoedselprobleem oplossen.

Growing a better world, together. Rabobank.
Maar als je dan kijkt wat Rabobank doet, is de werkelijkheid wel heel cryptisch omschreven, want zo'n megastal is natuurlijk wel een voorbeeld van opschalen en er zal ook nog het een en ander aan innovaties in zitten.

Maar het is natuurlijk wel hartstikke slecht voor het milieu. Dieren hebben veel voer nodig om de nodige kilo's vlees te produceren, de dieren stoten broeikasgassen uit en qua dierenwelzijn zitten de dieren op elkaar gepropt zonder buiten te komen of zonlicht te zien. Daarbij hebben lokale boeren er ook maar weinig aan, omdat die de concurrentieslag verliezen en de grote investeerders niet bij kunnen benen.
pi_181211884
Jan Mondaal, want stiekem houden ze ervan om voorgelogen te worden zolang ze maar in Disney lalaland kunnen rondzweven met de kop in het zand, de leugen regeert.
pi_181213799
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 20:04 schreef luxerobots het volgende:
Dit is trouwens die reclamespot van Rabobank:

Maar als je dan kijkt wat Rabobank doet, is de werkelijkheid wel heel cryptisch omschreven, want zo'n megastal is natuurlijk wel een voorbeeld van opschalen en er zal ook nog het een en ander aan innovaties in zitten.

Maar het is natuurlijk wel hartstikke slecht voor het milieu. Dieren hebben veel voer nodig om de nodige kilo's vlees te produceren, de dieren stoten broeikasgassen uit en qua dierenwelzijn zitten de dieren op elkaar gepropt zonder buiten te komen of zonlicht te zien. Daarbij hebben lokale boeren er ook maar weinig aan, omdat die de concurrentieslag verliezen en de grote investeerders niet bij kunnen benen.
Die reclame had ik niet bij gezocht, dat maakt het idd wel heel erg cynisch, roepen dat je de 3e wereld wil helpen en dan investeren in megastallen waarmee ze nooit kunnen concurreren.

Milieutechnisch kunnen die megastallen echter waarschijnlijk wel per kg vlees minder vervuiling opleveren.
Net zoals plofkippen ook milieutechnisch beter zijn.

Meer dierenwelzijn is jammer genoeg meestal slechter voor het milieu.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_181215131
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 20:04 schreef luxerobots het volgende:
Dit is trouwens die reclamespot van Rabobank:
Geeft heel duidelijk aan dat het de Rabo uitsluitend om imago d.m.v. marketing gaat. Zo verbloemen ze de vuile werkelijkheid.

Het is echt heel naar dat je blijkbaar niet hoeft te doen wat goed is maar alleen de mensen hoeft wijs te maken dat je dat doet. Is uiteraard een stuk goedkoper. :{ Wat dat betreft ben ik heel erg blij met instanties die dat aan de kaak stellen. Dat zouden we m.i. allemaal moeten zijn in plaats van zoals gebruikelijk op dit forum de boodschapper te verketteren.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_181215308
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 21:09 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Die reclame had ik niet bij gezocht, dat maakt het idd wel heel erg cynisch, roepen dat je de 3e wereld wil helpen en dan investeren in megastallen waarmee ze nooit kunnen concurreren.

Milieutechnisch kunnen die megastallen echter waarschijnlijk wel per kg vlees minder vervuiling opleveren.
Net zoals plofkippen ook milieutechnisch beter zijn.

Meer dierenwelzijn is jammer genoeg meestal slechter voor het milieu.
Als je trouwens echt innovatief en milieutechnisch goed bezig wil zijn, moet je veeteelt ook gewoon links laten liggen.

Kickstart investeer dan bijvoorbeeld in vegetarische burgers, insectenburgers of kweekvlees.

Nu is het gewoon ervoor zorgen dat de hele wereldpopulatie aan de hamburgers kan.
pi_181215583
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 21:53 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Als je trouwens echt innovatief en milieutechnisch goed bezig wil zijn, moet je veeteelt ook gewoon links laten liggen.

Kickstart investeer dan bijvoorbeeld in vegetarische burgers, insectenburgers of kweekvlees.

Nu is het gewoon ervoor zorgen dat de hele wereldpopulatie aan de hamburgers kan.
Ik hoop dat kweekvlees lukt en betaalbaar zal worden, maar dan zal er toch echt ook vet meegekweekt moeten worden voor een goede smaak.

Voor nu is minder vlees eten promoten de beste oplossing.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  woensdag 15 augustus 2018 @ 22:14:23 #81
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_181215960
Tot op heden kunnen ze alleen kweekvlees hamburgers en worsten maken.
Een fatsoenlijke biefstuk heb ik nog niet gezien.
Tot nooit .......
pi_181216135
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 22:14 schreef Speekselklier het volgende:
Tot op heden kunnen ze alleen kweekvlees hamburgers en worsten maken.
Een fatsoenlijke biefstuk heb ik nog niet gezien.
Volgens mij enkel 100% mager spierweefsel, dat is niet erg smakelijk.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_181216190
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 22:19 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Volgens mij enkel 100% mager spierweefsel, dat is niet erg smakelijk.
Geen speekselklier?
pi_181216398
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 22:21 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Geen speekselklier?
Gadverdamme, nee doe mij dan maar een ei.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_181228523
Rabobank en investeren in kweekvlees? Ik zie het niet gebeuren.

Ondertussen heeft AH bekendgemaakt dat het de tekst op het eendenvlees gaat aanpassen. En de tekstschrijver ontslaan misschien.

Albert Heijn is teruggetrokken uit de verkiezing. Ze gaat de verpakking aanpassen.
https://actie.wakkerdier.nl/liegebeest

Dus iedereen die AH heeft gestemd, zou nog even op de Rabobank kunnen stemmen.
pi_181232089
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 09:14 schreef Loekie1 het volgende:
“De bijzondere smaak en de malsheid van het vlees worden beïnvloed door het voedsel en de leefomstandigheden van de dieren.”
Dat is misleidend.
De Franse plofeenden zitten met dertien soortgenoten op een vierkante meter. Het is een doorgefokt ras dat nooit buiten komt en geen zwemwater krijgt.
https://actie.wakkerdier.nl/liegebeest

Ik wist niet eens dat er plofeenden bestonden.
Er staat nergens wat voor leefomstandigheden of wat voor voedsel die dieren krijgen.. en als juist met 13 in een hok bijdraagt aan de huidige bijzondere malsheid en smaak dan hebben ze niks gelogen toch?

Rechtstreeks van je linkje:
Op de verpakking stond: “De bijzondere smaak en de malsheid van het vlees worden beïnvloed door het voedsel en de leefomstandigheden van de dieren.” Hiermee probeerde Albert Heijn ons voor te houden dat als de eend goed smaakt, het ook prima is gesteld met de leefomstandigheden.

Dat is de domme interpretatie van wakker dier. Zelf de woordjes goed en prima ertussen plakken.

Albert Heijn zegt ook niet letterlijk "Als we ze met 13 in een hokje fokken worden ze mals en is de smaak bijzonder" want dat verkoopt niet beter, maar dat is wel wat ze hier bedoelen.
Anders dan anders is nog steeds anders, nog altijd hetzelfde.
pi_181658565
De Rabobank is dit jaar de winnaar van de Liegebeest-verkiezing. Hiermee brengt Wakker Dier misleidende claims over dierenwelzijn aan het licht. De bank kreeg de helft van de stemmen.

In de tv-campagne met de slogan Growing a better world together gaat het over verduurzamen van de voedingssector. "In werkelijkheid investeert men in plofkippen, megastallen en fastfoodketens", zegt Wakker Dier. "Growing megastallen together geeft geen betere wereld."

De bank investeerde volgens Wakker Dier tussen 2012 en 2017 6,8 miljard euro in vleesgiganten als KFC en McDonald's en financierde de Oekraïense plofkippenproducent MHP, waar jaarlijks 332 miljoen kippen worden verwerkt.
https://nos.nl/artikel/22(...)-world-together.html
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')