abonnement Unibet Coolblue
  maandag 13 augustus 2018 @ 01:48:15 #1
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_181144842
Ik heb nog NOOIT in mijn leven gevlogen. Ik heb 0,0 verstand van inchecken, boarden, overstappen en tussenstops en alles wat maar met vliegen en neerstorten te maken heeft, behalve dan dat bij het neerstorten je meestal aan een pleister niet goed hebt. :X

Goed, ik ga binnenkort deze vlucht maken, lekker dichtbij voor een aller 1e keer keer vliegen:



Het betreft KLM vlucht KL 807 dat vanaf Amsterdam naar Taiwan en door naar Manilla. Manilla is tevens mijn eindbestemming. Het toestelnummer voor de tussenstop is hetzelfde. Nu las ik her en der toch dat je wel moet uitstappen in Taiwan om vervolgens weer opnieuw in te checken. Dat vindt ik nogal vreemd, aangezien je tijdens het inchecken op Schiphol toch al feitelijk duidelijk maakt dat je naar Manilla gaat en niet in Taiwan blijft. De tussenliggende tijd is 1 uur en 15 minuten. Gelukkig is dit hopelijk voor mij voldoende tijd om er achter te komen waar ik moet inchecken, want vliegvelden zijn net doolhoven en wat mij betreft zouden ze eigenlijk al die winkels en overige poespas moeten verbieden om vliegvelden zo duidelijk mogelijk te maken.

Oke 4 vragen:
- Moet ik inderdaad uitstappen in Taiwan?
- Zo ja, wie heeft ervaring op het vliegveld in Taiwan? Is de plek waar ik er uit kom vlakbij de incheck balie waar ik weer kan inchecken?
- Mocht dit relatief eenvoudig zijn, zijn er nog tussentijdse 'activiteiten' die ik zou kunnen doen op dat vliegveld in Taiwan of is het verstandig weer zo snel mogelijk in te checken?
- Weet iemand een goede kaart van het vliegveld in Taiwan zodat ik kan zien op die kaart waar ik heen moet?
  maandag 13 augustus 2018 @ 02:01:37 #2
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_181144908
In mijn ervaring stap je niet uit, hoewel elke situatie natuurlijk anders kan zijn.

Ik heb een paar keer een tussenstop gehad die alleen als benzinestop bedoeld was, en dan moet je heel rustig op je stoel blijven zitten.

Verder een keer met KLM van Bogota naar Amsterdam, een tussenstop gehad in Cali waar sommige passagiers uitstapten en anderen aan boord kwamen. Mensen die Cali niet als bestemming hadden, bleven gewoon in het vliegtuig maar konden wel hun benen strekken en zo. Ik zie dat jij ook met KLM vliegt dus dit scenario is het waarschijnlijkst.

Met een tussenstop van 1:15 zullen ze in elk geval niet willen dat je de luchthaven gaat verkennen. Het laatste wat zo'n luchtvaartmaatschappij kan gebruiken is dat passagiers dan opeens zoek zijn.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  maandag 13 augustus 2018 @ 02:05:37 #3
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_181144935
Goeie luchtdoop trouwens, meteen met een 777! En neerstorten gebeurt gelukkig niet zo vaak :) Maar als je lichte vliegangst hebt, raad ik je aan je goed in te lezen over dingen als turbulentie zodat je straks niet direct denkt dat er iets ernstigs aan de hand is.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  maandag 13 augustus 2018 @ 02:09:20 #4
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_181144959
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 02:05 schreef Strani het volgende:
Goeie luchtdoop trouwens, meteen met een 777! En neerstorten gebeurt gelukkig niet zo vaak :) Maar als je lichte vliegangst hebt, raad ik je aan je goed in te lezen over dingen als turbulentie zodat je straks niet direct denkt dat er iets ernstigs aan de hand is.
Dat kan heel heftig zijn ja, dat geschud, tip aan TS is dan ook tijdens turbulentie de stewardessen aan te kijken. Die doen alsof er niks aan de hand is. En dat is er ook niet,
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 13 augustus 2018 @ 02:21:43 #5
408813 crew  trein2000
pi_181145050
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 02:09 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Dat kan heel heftig zijn ja, dat geschud, tip aan TS is dan ook tijdens turbulentie de stewardessen aan te kijken. Die doen alsof er niks aan de hand is. En dat is er ook niet,
Ik sowieso altijd een goede tip in scenario’s waarin je niet weet wat er gebeurd. Kijk naar de professionals of locals.

Ik zat ooit in de Parijse metro toen die abrupt tot stilstand kwam en het licht uitging. Toen kwam er een omroep, niet te verstaan als niet-fransoos. M’n hele reisgezelschap in gelijk super onrustig. Ik kijk eens om me heen en zie alle locals rustig zitten, beetje spelletje doen op hun telefoon oid en bleef gewoon rustig. Moraal; in onverwachte situaties altijd het gedrag van de “meest geïnformeerde/bekende” observeren.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 13 augustus 2018 @ 02:48:45 #6
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_181145176
Je moet wel opnieuw boarden, maar niet opnieuw door de douane (denk ik). Maar wees niet bang, je bent niet de enige die nooit op het vliegveld van Taiwan is geweest, Vliegvelden zijn gemaakt om mensen te verplaatsen, het gaat jou ook gewoon lukken op de goede vlucht te belanden. Je kunt het anders ook gewoon vragen.
pi_181145180
Heb deze vlucht al verscheidene keren gedaan.

Je moet het vliegtuig uit in Taipeh, en je moet al je handbagage meenemen. Je moet op het vliegveld enkel door de beveiliging en dan vervolgens direct weer terug naar de gate. Er is geen (of nauwelijks) tijd om ook maar iets te doen op het vliegveld.

Je krijgt een kaart zodat je ook niet nog hoeft in te checken.

Wees gerust, je gaat alles vinden, volg de meute met een grote KLM kaart in zijn of haar hand, of anders schreeuwen paniekerige grond stewardessen je wel de juiste kant op.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  maandag 13 augustus 2018 @ 02:50:35 #8
19840 Libris
Live from Singapore
pi_181145183
En bij de KLM kan je het gewoon vragen. Voor de KLM vlucht van Amsterdam naar Bali via Singapore, moet wel iedereen uitstappen in Singapore en dan een half uurtje later weer aan boord gaan. Waarschijnlijk doen ze even een snelle schoonmaak na een 12 uur vlucht.

Je tussenstop is meer dan een uur, als je de kans hebt, strek even je benen.
  maandag 13 augustus 2018 @ 02:58:52 #9
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_181145222
En zoals gezegd, het is KLM, die zorgen wel dat je goed terecht komt.
pi_181145373


[ Bericht 100% gewijzigd door MaJo op 13-08-2018 09:12:32 (Offtopic) ]
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181145666
Turbulentie valt wel mee, ben ooit in een orkaan terecht gekomen. De zuurstofmaskers vielen al naar beneden en de verlichting ging uit.

Ik zat rustig op mijn smartphone te lezen terwijl dat hele vliegtuig door sommigen bijeen geschreeuwd werd.
Als je dood gaat, dat het dan maar snel gaat zodat je niet moet afzien ;)
Cindy De Vuyst
  maandag 13 augustus 2018 @ 07:31:58 #12
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_181146263
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 02:50 schreef LangeTabbetje het volgende:
Heb deze vlucht al verscheidene keren gedaan.

Je moet het vliegtuig uit in Taipeh, en je moet al je handbagage meenemen. Je moet op het vliegveld enkel door de beveiliging en dan vervolgens direct weer terug naar de gate. Er is geen (of nauwelijks) tijd om ook maar iets te doen op het vliegveld.

Je krijgt een kaart zodat je ook niet nog hoeft in te checken.

Wees gerust, je gaat alles vinden, volg de meute met een grote KLM kaart in zijn of haar hand, of anders schreeuwen paniekerige grond stewardessen je wel de juiste kant op.
Bedankt voor het delen van je ervaring, maar het is niet zo dat tijdens het uitstappen dat je per ongeluk een verkeerde kant op kunt lopen en dat je je vervolgens loopt af te vragen "waar zit ik nu weer?". Door de beveiliging en dan weer ook weer inchecken? Of is dat niet nodig? Terug door de gate? En die gate is gelijk nabij? Gelukkig is een uur en een kwartier voldoende tijd om dat uit te pluizen al daar, maar goed, je zit toch een klein beetje pikerend te denken, wat als ik m'n vlucht mis en ik sta daar in Taiwan. Kan ik daar vervolgens 3 weken wachten op m'n terugvlucht.
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 02:48 schreef BasEnAad het volgende:
Je moet wel opnieuw boarden,
"Boarden" en "Inchecken" is hetzelfde?

Overigens heb ik geen vliegangst. Tenminste ik denk het niet. Ik heb nog nooit gevlogen dus ik kan ook niet zeggen of ik het als angstig ervaar. Hoogtevrees heb ik niet, en dat hoef je op die hoogte ook niet te hebben, want als je naar beneden dondert met toestel en al dan is het einde oefening en een goedkope crematie. Ik weet wat turbulentie is, dat zijn luchtzakken die het toestel soms tientallen meters naar beneden laten 'vallen'. Dat schijnt heel normaal te zijn.

Verder heb ik alleen handbagage bij me, ik ga geen dingen meenemen die ik daar ter plekke voor een habbekrats kan kopen. Even een speciaal klein mapje voor de documentantie, paspoort en ID-kaart. Visa ben je niet nodig voor de 1e 30 dagen, wat rolletjes pepermunt om op te sabbelen, wel m'n scheerapparaat, telefoon, oplader, portemonnee. ABN pas is ingesteld op wereldpas, maar ik neem sowieso ook wel wat pesos mee, en dan kom ik rond 19:20 aan in Manilla. En daar wordt ik dan opgehaald. Hopelijk kunnen ze me vinden, ik zei al tegen mijn vriendin, we moeten eigenlijk beide een soort GPS locator installeren op onze telefoons en dan via de WiFi van het vliegveld zou je elkaar toch zo moeten kunnen vinden.

[ Bericht 12% gewijzigd door TechnoCat op 14-08-2018 01:45:24 ]
pi_181146617
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 07:31 schreef TechnoCat het volgende:

[..]

Bedankt voor het delen van je ervaring, maar het is niet zo dat tijdens het uitstappen dat je per ongeluk een verkeerde kant op kunt lopen en dat je je vervolgens loopt af te vragen "waar zit ik nu weer?". Door de beveiligen en dan weer ook weer inchecken? Of is dat niet nodig? Terug door de gate? En die gate is gelijk nabij? Gelukkig is een uur en een kwartier voldoende tijd om dat uit te pluizen al daar, maar goed, je zit toch een klein beetje pikerend te denken, wat als ik m'n vlucht mis en ik sta daar in Taiwan. Kan ik daar vervolgens 3 weken wachten op m'n terugvlucht.

[..]

"Boarden" en "Inchecken" is hetzelfde?

Overigens heb ik geen vliegangst. Tenminste ik denk het niet. Ik heb nog nooit gevlogen dus ik kan ook niet zeggen of ik het als angstig ervaar. Hoogtevrees heb ik niet, en dat hoef je op die hoogte ook niet te hebben, want als je naar beneden dondert met toestel en al dan is het einde oefening en een goedkope crematie. Ik weet wat turbulentie is, dat zijn luchtzakken die het toestel soms tientallen meters naar beneden laten 'vallen'. Dat schijnt heel normaal te zijn.

Verder heb ik alleen handbagage bij me, ik ga geen dingen meenemen die ik daar ter plekke voor een habbekrats kan kopen. Even een speciaal klein mapje voor de documentantie, paspoort en ID-kaart. Visa ben je niet nodig voor de 1e 30 dagen, wat rolletjes pepermunt om op te sabbelen, wel m'n scheerapparaat, telefoon, oplader, portemonnee. ABN pas is ingesteld op wereldpas, maar ik neem sowieso ook wel wat pesos mee, en dan kom ik rond 19:20 aan in Manilla. En daar wordt ik dan opgehaald. Hopelijk kunnen ze me vinden, ik zei al tegen mijn vriendin, we moeten eigenlijk beide een soort GPS locator installeren op onze telefoons en dan via de WiFi van het vliegveld zou je elkaar toch zo moeten kunnen vinden.
Voor deze specifieke vlucht weet ik het niet, maar ik heb zowel meegemaakt dat je moest blijven zitten als dat je het vliegtuig uit moest. Het ligt vooral aan de regels die er in het land van je tussenstop gelden. In het geval dat ik er voor een tussenstop uit moest, was het niet zo heel spannend: je kwam het vliegtuig uit op de plek waar je ook naar binnen moest. Daar hoefde ik ook niet nog eens door de immigratie ofzo. Maar aangezien jou vlucht met KLM is ga ik er enigszins vanuit dat het vliegtuigpersoneel je precies kan vertellen hoe en wat het op jou vlucht gaat.

Boarden en inchecken zijn trouwens verschillende dingen. Boarden is het daadwerkelijk aan boord van het vliegtuig gaan. Inchecken hoeft niet opnieuw. Opnieuw boarden doe je automatisch in het geval dat je even het vliegtuig uit moet ;)
Voor wat foto's, kijk hier
pi_181146624
Je krijgt op Schiphol de twee instapkaarten met daarop de gate waar je moet zijn, dus dat is makkelijk te vinden.

Ik zou nooit met alleen handbagage reizen, het kan nog tegen vallen om daar iets goeds te kopen (kleding) en anders zijn de prijzen van de betere merken hetzelfde als hier.
pi_181148604
quote:
99s.gif Op maandag 13 augustus 2018 08:11 schreef Mr.Ping het volgende:
Je krijgt op Schiphol de twee instapkaarten met daarop de gate waar je moet zijn, dus dat is makkelijk te vinden.

Ik zou nooit met alleen handbagage reizen, het kan nog tegen vallen om daar iets goeds te kopen (kleding) en anders zijn de prijzen van de betere merken hetzelfde als hier.
De gate van TPE zal er nog niet op staan die is meestal niet bekent.

@TS vraag het ook even aan de NL stewardessen in het vliegtuig :)
Je zal niet door de immigratie heen moeten en echt opnieuw inchecken. TPE immigratie duurt meestal 30-45min. Als het echt onduidelijk is volg dan de transfer bordjes.

Veder kan je niet veel op TPE airport. Er is een deck waar je naar buiten kan kijken en roken. Mocht je tijd hebben neem dan wat Taiwanese whiskey mee. En neem voor je vakantie ook een Credit card mee. Geld opnemen op je pin pas en cash betalen kost meer. Reken zo veel mogelijk af met de credit card dat is goedkoper.

  maandag 13 augustus 2018 @ 23:17:14 #16
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_181166235
Voor TS, maak je geen zorgen, het is allemaal goed geregeld door KLM.

Ik maak regelmatig mee dat ik het toestel uit moet, weliswaar in Kuala Lumpur maar dat is vergelijkbaar met Taiwan, om even later door te vliegen naar Jakarta op de heenweg. In principe krijg je dan bij het uitstappen al dan niet een tijdelijke pas zodat je na een security check het vliegtuig weer in kan. (Terug werkt het ook zo, maar ik heb nooit de combinatie met vertrek uit Jakarta via Kuala Lumpur direct doorvliegen naar Amsterdam).

Of je al je handbagage moet meenemen hangt van de situatie ter plekke af, men geeft dit in principe aan tijdens de vlucht, omdat er beperkingen zijn inzake de vloeistoffen mag deze meestal aan boord blijven en hoef je alleen de waardevolle zaken meenemen. Dit versnelt ook het proces bij de veiligheidscontrole, hoe minder handbagage hoe beter.

De overstaptijd is ruim voldoende, je staat, als je de meute volgt de hele tijd met elkaar in de rij, als je wat vaker vliegt zoals ik en de lounge in kan, dan doe je dat, en board je op een later moment zodat het wat rustiger is. KLM legt dit in diverse talen en verschillende keren uit.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 01:50:08 #17
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_181169374
Ik heb vandaag maar eens naar KLM gebeld met deze vraag en de dame in kwestie vertelde mij dat je op deze vlucht niet het vliegtuig uit hoeft.

Behalve dan diegene die in Taiwan zelf moeten zijn.

Ik blijf gewoon zitten, tenzij ze zeggen dat ik er uit moet. En als ik er uit moet vraag ik gewoon waar ik weer kan boarden of eventueel opnieuw moet inchecken. Het liefst blijf ik gewoon zitten. Alhoewel de benen strekken na een vlucht van 12 uur is ook niet verkeerd.

Ik zag overigens op wat YouTube filmpjes over deze specifieke vlucht dat die vliegtuigen ook niet altijd 'tjokvol' zitten, in sommige gevallen soms maar voor de helft. Ik zou natuurlijk maar wat graag bij het raampje zitten. Ik bedoel, ik heb nog nooit gevlogen, dat moet wel een imposant gevoel geven om zo hoog te gaan.
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 10:34 schreef bartos het volgende:
Geld opnemen op je pin pas en cash betalen kost meer. Reken zo veel mogelijk af met de credit card dat is goedkoper.

[ afbeelding ]
Ik kan in de Filipijnen gewoon mijn wereldpas van de ABN gebruiken (aldus de ABN), mocht dat niet werken dan heb ik altijd voor zo'n 100 euro aan Filipijnse Pesos bij me. Mocht mijn pinpas niet werken, dan kan ik via internet vanaf mijn bankrekening geld overmaken naar mijn vriendin aldaar via Western Union, en kunnen we het geld alsnog zo op halen.

Die kaart is hopeloos trouwens. Klein, onleesbaar en geen legenda.
quote:
99s.gif Op maandag 13 augustus 2018 08:11 schreef Mr.Ping het volgende:
Je krijgt op Schiphol de twee instapkaarten met daarop de gate waar je moet zijn, dus dat is makkelijk te vinden.
Krijg je die informatie niet al zodra je je tickets boekt en deze opgestuurd krijgt? Tot dusver ben ik nog maar 2x op Schiphol geweest, één keer iemand halen en één keer iemand brengen, maar het het heeft me daar wel een idee gegeven hoe het één en het ander werkt. In Taiwan zijn er maar 2 gates voor zover ik kan zien, tov de 4 gaten op Schiphol.
quote:
Ik zou nooit met alleen handbagage reizen, het kan nog tegen vallen om daar iets goeds te kopen (kleding) en anders zijn de prijzen van de betere merken hetzelfde als hier.
Ik heb mijn vriendin gevraagd en de kleding is daar totaal niet duur. En zoveel ben ik ook niet nodig. 1 extra spijkerbroek (400pesos = 6,5 euro), een zwembroek, 5 paar ondergoed, wat sokken en andere zaken heeft zij al geregeld, dingetjes zoals tandenborstel, tandpasta, shampoo en handdoeken. Het enige wat zij zelf nog moet regelen is een appartement dat we kunnen huren. Maar ze heeft daarvoor nog wel even de tijd. :)

Ik wil zelf gewoon een rugzak meenemen met daarin de belangrijkste zaken en niet teveel overbodige troep. Deze 1e keer vliegen is al 'spannend' genoeg. Bij een 2e keer kan ik eventueel wel bagage meenemen. Ik laat ook de meeste gekochte kleding daar.

[ Bericht 31% gewijzigd door TechnoCat op 14-08-2018 02:03:42 ]
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 11:35:53 #18
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_181174574
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 01:50 schreef TechnoCat het volgende:

Krijg je die informatie niet al zodra je je tickets boekt en deze opgestuurd krijgt? Tot dusver ben ik nog maar 2x op Schiphol geweest, één keer iemand halen en één keer iemand brengen, maar het het heeft me daar wel een idee gegeven hoe het één en het ander werkt. In Taiwan zijn er maar 2 gates voor zover ik kan zien, tov de 4 gaten op Schiphol.

Welke informatie precies? Je krijgt je e-ticket en je kunt online inchecken via de website of app van KLM. Er zijn overigens ook wel iets meer gates dan 4, net als dat ik denk dat er in Taiwan ook echt wel meer dan 2 zijn :D Maar goed, qua gates zou ik me niet zoveel zorgen maken. Het staat op Schiphol allemaal heel duidelijk aangegeven.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 20:54:40 #19
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_181187962
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 11:35 schreef Voszje het volgende:

[..]

Welke informatie precies? Je krijgt je e-ticket en je kunt online inchecken via de website of app van KLM. Er zijn overigens ook wel iets meer gates dan 4, net als dat ik denk dat er in Taiwan ook echt wel meer dan 2 zijn :D Maar goed, qua gates zou ik me niet zoveel zorgen maken. Het staat op Schiphol allemaal heel duidelijk aangegeven.
Hij bedoelde de pieren denk ik. En dan lijkt Taiwan wat kleiner, en op zich is dat ook zo, Schiphol is wat uitgestrekter.

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 01:50 schreef TechnoCat het volgende:
Ik zag overigens op wat YouTube filmpjes over deze specifieke vlucht dat die vliegtuigen ook niet altijd 'tjokvol' zitten, in sommige gevallen soms maar voor de helft. Ik zou natuurlijk maar wat graag bij het raampje zitten. Ik bedoel, ik heb nog nooit gevlogen, dat moet wel een imposant gevoel geven om zo hoog te gaan.
De vlucht van Amsterdam naar Taipei en van Taipei naar Amsterdam zitten wel relatief goed gevuld. De vlucht van Taipei naar Manilla en terug heeft inderdaad een beperkte loadfactor, want waar KLM op vluchten van Singapore naar Bali en van Kuala Lumpur naar Jakarta de zogenoemde 5th freedom rights heeft, is dat op jouw route niet het geval, wat betekent dat er geen passagiers bij kunnen komen in Taiwan, dus er gaan alleen maar mensen uit.

Nadeel van jouw vliegtijden zijn wel dat het donker is zodat je een minder goed uitzicht hebt, maar een raamplaats is natuurlijk nooit verkeerd.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')