Dat kan heel heftig zijn ja, dat geschud, tip aan TS is dan ook tijdens turbulentie de stewardessen aan te kijken. Die doen alsof er niks aan de hand is. En dat is er ook niet,quote:Op maandag 13 augustus 2018 02:05 schreef Strani het volgende:
Goeie luchtdoop trouwens, meteen met een 777! En neerstorten gebeurt gelukkig niet zo vaak Maar als je lichte vliegangst hebt, raad ik je aan je goed in te lezen over dingen als turbulentie zodat je straks niet direct denkt dat er iets ernstigs aan de hand is.
Ik sowieso altijd een goede tip in scenario’s waarin je niet weet wat er gebeurd. Kijk naar de professionals of locals.quote:Op maandag 13 augustus 2018 02:09 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Dat kan heel heftig zijn ja, dat geschud, tip aan TS is dan ook tijdens turbulentie de stewardessen aan te kijken. Die doen alsof er niks aan de hand is. En dat is er ook niet,
Bedankt voor het delen van je ervaring, maar het is niet zo dat tijdens het uitstappen dat je per ongeluk een verkeerde kant op kunt lopen en dat je je vervolgens loopt af te vragen "waar zit ik nu weer?". Door de beveiliging en dan weer ook weer inchecken? Of is dat niet nodig? Terug door de gate? En die gate is gelijk nabij? Gelukkig is een uur en een kwartier voldoende tijd om dat uit te pluizen al daar, maar goed, je zit toch een klein beetje pikerend te denken, wat als ik m'n vlucht mis en ik sta daar in Taiwan. Kan ik daar vervolgens 3 weken wachten op m'n terugvlucht.quote:Op maandag 13 augustus 2018 02:50 schreef LangeTabbetje het volgende:
Heb deze vlucht al verscheidene keren gedaan.
Je moet het vliegtuig uit in Taipeh, en je moet al je handbagage meenemen. Je moet op het vliegveld enkel door de beveiliging en dan vervolgens direct weer terug naar de gate. Er is geen (of nauwelijks) tijd om ook maar iets te doen op het vliegveld.
Je krijgt een kaart zodat je ook niet nog hoeft in te checken.
Wees gerust, je gaat alles vinden, volg de meute met een grote KLM kaart in zijn of haar hand, of anders schreeuwen paniekerige grond stewardessen je wel de juiste kant op.
"Boarden" en "Inchecken" is hetzelfde?quote:
Voor deze specifieke vlucht weet ik het niet, maar ik heb zowel meegemaakt dat je moest blijven zitten als dat je het vliegtuig uit moest. Het ligt vooral aan de regels die er in het land van je tussenstop gelden. In het geval dat ik er voor een tussenstop uit moest, was het niet zo heel spannend: je kwam het vliegtuig uit op de plek waar je ook naar binnen moest. Daar hoefde ik ook niet nog eens door de immigratie ofzo. Maar aangezien jou vlucht met KLM is ga ik er enigszins vanuit dat het vliegtuigpersoneel je precies kan vertellen hoe en wat het op jou vlucht gaat.quote:Op maandag 13 augustus 2018 07:31 schreef TechnoCat het volgende:
[..]
Bedankt voor het delen van je ervaring, maar het is niet zo dat tijdens het uitstappen dat je per ongeluk een verkeerde kant op kunt lopen en dat je je vervolgens loopt af te vragen "waar zit ik nu weer?". Door de beveiligen en dan weer ook weer inchecken? Of is dat niet nodig? Terug door de gate? En die gate is gelijk nabij? Gelukkig is een uur en een kwartier voldoende tijd om dat uit te pluizen al daar, maar goed, je zit toch een klein beetje pikerend te denken, wat als ik m'n vlucht mis en ik sta daar in Taiwan. Kan ik daar vervolgens 3 weken wachten op m'n terugvlucht.
[..]
"Boarden" en "Inchecken" is hetzelfde?
Overigens heb ik geen vliegangst. Tenminste ik denk het niet. Ik heb nog nooit gevlogen dus ik kan ook niet zeggen of ik het als angstig ervaar. Hoogtevrees heb ik niet, en dat hoef je op die hoogte ook niet te hebben, want als je naar beneden dondert met toestel en al dan is het einde oefening en een goedkope crematie. Ik weet wat turbulentie is, dat zijn luchtzakken die het toestel soms tientallen meters naar beneden laten 'vallen'. Dat schijnt heel normaal te zijn.
Verder heb ik alleen handbagage bij me, ik ga geen dingen meenemen die ik daar ter plekke voor een habbekrats kan kopen. Even een speciaal klein mapje voor de documentantie, paspoort en ID-kaart. Visa ben je niet nodig voor de 1e 30 dagen, wat rolletjes pepermunt om op te sabbelen, wel m'n scheerapparaat, telefoon, oplader, portemonnee. ABN pas is ingesteld op wereldpas, maar ik neem sowieso ook wel wat pesos mee, en dan kom ik rond 19:20 aan in Manilla. En daar wordt ik dan opgehaald. Hopelijk kunnen ze me vinden, ik zei al tegen mijn vriendin, we moeten eigenlijk beide een soort GPS locator installeren op onze telefoons en dan via de WiFi van het vliegveld zou je elkaar toch zo moeten kunnen vinden.
De gate van TPE zal er nog niet op staan die is meestal niet bekent.quote:Op maandag 13 augustus 2018 08:11 schreef Mr.Ping het volgende:
Je krijgt op Schiphol de twee instapkaarten met daarop de gate waar je moet zijn, dus dat is makkelijk te vinden.
Ik zou nooit met alleen handbagage reizen, het kan nog tegen vallen om daar iets goeds te kopen (kleding) en anders zijn de prijzen van de betere merken hetzelfde als hier.
Ik kan in de Filipijnen gewoon mijn wereldpas van de ABN gebruiken (aldus de ABN), mocht dat niet werken dan heb ik altijd voor zo'n 100 euro aan Filipijnse Pesos bij me. Mocht mijn pinpas niet werken, dan kan ik via internet vanaf mijn bankrekening geld overmaken naar mijn vriendin aldaar via Western Union, en kunnen we het geld alsnog zo op halen.quote:Op maandag 13 augustus 2018 10:34 schreef bartos het volgende:
Geld opnemen op je pin pas en cash betalen kost meer. Reken zo veel mogelijk af met de credit card dat is goedkoper.
[ afbeelding ]
Krijg je die informatie niet al zodra je je tickets boekt en deze opgestuurd krijgt? Tot dusver ben ik nog maar 2x op Schiphol geweest, één keer iemand halen en één keer iemand brengen, maar het het heeft me daar wel een idee gegeven hoe het één en het ander werkt. In Taiwan zijn er maar 2 gates voor zover ik kan zien, tov de 4 gaten op Schiphol.quote:Op maandag 13 augustus 2018 08:11 schreef Mr.Ping het volgende:
Je krijgt op Schiphol de twee instapkaarten met daarop de gate waar je moet zijn, dus dat is makkelijk te vinden.
Ik heb mijn vriendin gevraagd en de kleding is daar totaal niet duur. En zoveel ben ik ook niet nodig. 1 extra spijkerbroek (400pesos = 6,5 euro), een zwembroek, 5 paar ondergoed, wat sokken en andere zaken heeft zij al geregeld, dingetjes zoals tandenborstel, tandpasta, shampoo en handdoeken. Het enige wat zij zelf nog moet regelen is een appartement dat we kunnen huren. Maar ze heeft daarvoor nog wel even de tijd.quote:Ik zou nooit met alleen handbagage reizen, het kan nog tegen vallen om daar iets goeds te kopen (kleding) en anders zijn de prijzen van de betere merken hetzelfde als hier.
Welke informatie precies? Je krijgt je e-ticket en je kunt online inchecken via de website of app van KLM. Er zijn overigens ook wel iets meer gates dan 4, net als dat ik denk dat er in Taiwan ook echt wel meer dan 2 zijn Maar goed, qua gates zou ik me niet zoveel zorgen maken. Het staat op Schiphol allemaal heel duidelijk aangegeven.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 01:50 schreef TechnoCat het volgende:
Krijg je die informatie niet al zodra je je tickets boekt en deze opgestuurd krijgt? Tot dusver ben ik nog maar 2x op Schiphol geweest, één keer iemand halen en één keer iemand brengen, maar het het heeft me daar wel een idee gegeven hoe het één en het ander werkt. In Taiwan zijn er maar 2 gates voor zover ik kan zien, tov de 4 gaten op Schiphol.
Hij bedoelde de pieren denk ik. En dan lijkt Taiwan wat kleiner, en op zich is dat ook zo, Schiphol is wat uitgestrekter.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 11:35 schreef Voszje het volgende:
[..]
Welke informatie precies? Je krijgt je e-ticket en je kunt online inchecken via de website of app van KLM. Er zijn overigens ook wel iets meer gates dan 4, net als dat ik denk dat er in Taiwan ook echt wel meer dan 2 zijn Maar goed, qua gates zou ik me niet zoveel zorgen maken. Het staat op Schiphol allemaal heel duidelijk aangegeven.
De vlucht van Amsterdam naar Taipei en van Taipei naar Amsterdam zitten wel relatief goed gevuld. De vlucht van Taipei naar Manilla en terug heeft inderdaad een beperkte loadfactor, want waar KLM op vluchten van Singapore naar Bali en van Kuala Lumpur naar Jakarta de zogenoemde 5th freedom rights heeft, is dat op jouw route niet het geval, wat betekent dat er geen passagiers bij kunnen komen in Taiwan, dus er gaan alleen maar mensen uit.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 01:50 schreef TechnoCat het volgende:
Ik zag overigens op wat YouTube filmpjes over deze specifieke vlucht dat die vliegtuigen ook niet altijd 'tjokvol' zitten, in sommige gevallen soms maar voor de helft. Ik zou natuurlijk maar wat graag bij het raampje zitten. Ik bedoel, ik heb nog nooit gevlogen, dat moet wel een imposant gevoel geven om zo hoog te gaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |