abonnement Unibet Coolblue
pi_181143083
Na deze warme zomer en dus veel terrasjes, uit eten, biertjes en slecht eten ben ik inmiddels een kg of 8 aangekomen. Ik wil weer aan de slag om weer fit te worden.

Nu:
Lengte: 1,78m
Gewicht: 88kg.
Vetpercentage: schatting rond de 18/20%.

Doel:
Gewicht: 78KG
Vetpercentage: 10%.

Hoe wil ik dit bereiken:

-dieet: zo rond de 2400 kcal per dag eten, veel eiwitten, veel groentes, wat goede vetten en goede bronnen van koolhydraten.

- sport: Fitness (3x per week sportschool. Daarbij 30 min cardio en 45 min krachtraining).
: Op zaterdag voetbal ik 90 minuten, waarbij ik ook nog wat cardio doe dus.

Verder zal ik in het weekend wat biertjes blijven drinken met mate, dit zal met zo'n hoog activiteitenpatroon niet extreem schadelijk zijn.

Is dit een goede aanpak? Ik zelf schat dat ik op deze manier binnen 3 a 4 maanden wel 10K kwijt zal zijn. Vetpercentage kan misschien wat langer duren.

Tips?
  zondag 12 augustus 2018 @ 23:56:28 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_181143253
Ja prima.
Ik zou me alleen niet zo fixeren op die percentages en nummertjes.
Als jij vindt dat je er goed uit ziet is het mooi toch?
pi_181143345
Ik heb nog fitnesvideo's (VHS) van Jane Fonda te koop, elke dag een uurtje hupsen in een roze pakje en de kilo's vliegen er af! :P
I don’t have “trust issues” I have “I’ve seen this before and I know how it ends” issues.
pi_181143374
Als dat jou goed af gaat. Ik vind 2400 normaal gesproken nog lastig te halen (2400+) maar ik ben dan ook altijd wel net een tandje te slank voor het mooie geweest.

Sinds kort 75kg bij 1.85 met een beetje buikspek (3kg aangekomen gaat allemaal op mijn billen + buik + gezicht zitten)

Ik zou verder een fiets kopen en gaan wielrennen en in de sportschool alleen aan de gewichten zitten... 30min cardio in de sportschool, ben je wel helemaal 100?

Maareh klinkt prima verder hoor
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_181143451
Gewoon zo min mogelijk eten en als het kan dan voedsel met weinig calorieën...
pi_181144956
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 00:00 schreef Zalmslaatje het volgende:
Ik heb nog fitnesvideo's (VHS) van Jane Fonda te koop, elke dag een uurtje hupsen in een roze pakje en de kilo's vliegen er af! :P

Is dat die van Karel noten?
5 Ferrari's op videoband!
pi_181144969
noten? bloemkolen :D
I don’t have “trust issues” I have “I’ve seen this before and I know how it ends” issues.
pi_181145021
88kg bij 1.78? Reken er maar op dat je vetpercentage dan een stuk hoger is dan 20 procent.

Verder is 2400kcal nog wel wat hoog om af te vallen, je zou nog wel iets lager kunnen gaan. 2000 doordeweeks lijkt me prima, zeker rekening houdend met de biertjes in het weekend.

Overigens zou ik minder cardio doen en meer krachttraining. Is veel leuker en wat mij betreft beter voor je lichaam.
pi_181149322
Afgelopen half jaar ben ik zo'n 13 kilo afgevallen. Qua eten kies ik wat vaker voor iets gezonds, kleinere porties (zonder mezelf uit te hongeren) en gebruik ik veel minder saus. Daarnaast ben ik er achter gekomen dat ik hardlopen leuk vind, dus dit doe ik nu driemaal per week. Op een dag dat je biertjes gaat drinken zou je bijvoorbeeld ook wat cardio kunnen doen. Hierbij kun je wat van de calorie inname compenseren. Succes in ieder geval !
pi_181149438
20% vet lijkt mij niet.1,78 88kg dan ligt dat hoger. 10% ben je echt wel droog, lager is ongezond.

Biertjes drinken in het weekend dat tikt aan hoor. Dan moet je doordeweeks behoorlijk compenseren.
pi_181149612
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 23:45 schreef simser01 het volgende:
Verder zal ik in het weekend wat biertjes blijven drinken met mate, dit zal met zo'n hoog activiteitenpatroon niet extreem schadelijk zijn.
als je er goed op let dat het bij 'met mate' blijft..
maar juist zoiets kan een verder goed eetpatroon natuurlijk behoorlijk doorbreken als je één moment er tussenzet waarin je onbeperkt mag zondigen.

Ik zou iig ook daarop een bepaalde maat zetten en gewoon vastleggen hoeveel en hoe vaak en dit als onderdeel van je consumptiepatroon zien, en alles wat je meer drinkt dan iig compenseren.

verder zou ik bv ook frisdranken en vruchtendranken meenemen, aangezien dat ook een stevige bron van koolhydraten en suikers kan zijn, en juist als je bv vet weg wil krijgen kan het behoorljk storen als je wel je eetpatroon stevig beperkt maar vervolgens ook meerdere glazen (wat al snel in de richting van een liter kan geraken) frisdrank of vruchtensappen per dag drinkt (onderschat ook niet hoeveel kcal vruchtensappen bevatten;)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  Moderator maandag 13 augustus 2018 @ 12:11:14 #12
18653 crew  D.
pi_181150565
Ik ben in 100 dagen 8kg kwijt

Wat spiermassa aangekomen, dus meer dan 10kg vet kwijt is aannemelijk.

Heb iedere dag gesport (fitness, en sommige dagen enkel cardio) en ben zo’n 20% minder gaan eten. Ik probeer te letten op wat ik eet, maar tel geen kcal ofzo.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')