abonnement Unibet Coolblue
pi_181142753


Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.
Sinds 1 Juni 2012 heet TNT Post PostNL.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere PostNL'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!





Betaaldata:


Emolumententabel:


Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
PostNL voor Thuis
Posttarieven
Adres zoeken
Postcode zoeken
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender
Klantenservice voor complimenten en klachten

Zakelijke klanten:
PostNL Zakelijk



Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sortering
TC = Teamcoach
VBL/VBG = Voorbereidingslocatie/gebied
CVL = Centrale voorbereidingslocatie
Afschrijven = (Verkeerd gesorteerde) post herstellen/retourneren m.b.v. sticker
SP = Senior Planner
OR = Ondernemingsraad
TOT = Toeslag Onregelmatige Tijdstippen
VM = Vestigingsmanager
BSK = BesturingsStructuurKeten



Overige linkjes:
Over PostNL
IntranetMail-Thuis voor PostNL'ers



Mensen die hier vaak langskomen

Atmosphere82, werkzaam in Roosendaal
Superkimmi , werkzaam in Roosendaal
KatrienDuck, voorbereidster
Deezertje
ophaling10
Peterselieman
4EverBlackEyed
VixenFromHell
Yreal
dud0r, voormalig teamcoach. Nu coach van dit topic })
Sebastiaan92
gelestipjes
Kramerica-Industries
Dale__Cooper
Rafierafie
MissionPhailed
Herfstblad
gridjuh
ikwilookevenwatzeggen
posje
V__L_N
DeVliegendeHollander
Houdjemond
Stacking
Thomas-sama
Pietertje71
Globetrottertje

pi_181142779
Nieuwe topic, nieuwe kansen.

Maar wat een raar pakket. Dat hoort eigenlijk bij pakketten, toch?
pi_181144123
Ik had er van de week ook zo eentje. Gelukkig ging die in de brievenbus, hoefde ik niks uit te leggen over een sticker/stuk tape wat ik nog nooit had gezien ;)
pi_181146630
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 23:17 schreef Rafierafie het volgende:
Vandaag weer iets nieuws tegengekomen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die tape heb ik hier ook liggen!
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_181171571
Hoe zijn we eigenlijk van PostNL medewerkerstopic #291, naar #293 en nu #295 gegaan?
Als je een nieuw deel opent, wordt het volgende nummer automatisch ingevuld als het goed is.
pi_181171632
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 08:58 schreef Rafierafie het volgende:
Hoe zijn we eigenlijk van PostNL medewerkerstopic #291, naar #293 en nu #295 gegaan?
Als je een nieuw deel opent, wordt het volgende nummer automatisch ingevuld als het goed is.
Ik denk straks via de oneven kant terug :)
pi_181171919
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 09:04 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Ik denk straks via de oneven kant terug :)
:Y *)
pi_181175301
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 08:58 schreef Rafierafie het volgende:
Hoe zijn we eigenlijk van PostNL medewerkerstopic #291, naar #293 en nu #295 gegaan?
Als je een nieuw deel opent, wordt het volgende nummer automatisch ingevuld als het goed is.
Schaduwkant..

Een collega van mij besloot principieel te zijn en te melden dat hij boven de 35 graden niet ging bezorgen. Door bezigheden 's avonds kon hij dezelfde avond ook niet, dus keurig gemeld dat het of een andere verhitte collega zou worden of morgenvroeg. De tc schaalde dat verstandig op naar boven waarop de bezorger zich schriftelijk moest verantwoorden met een officiele waarschuwing als gevolg. Toch wel wrang dat een collega (met de wet duidelijk achter zich) zich zo moet verantwoorden bij deze bijzondere hitte van afgelopen weken.
PostNL mag zich weleens wat soepeler opstellen, anders geven er nog veel meer de brui aan..
pi_181175821
ohja hier krijgen we binnenkort ook de grote leegloop van iedereen die weg kan.
pi_181182501
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 12:07 schreef Bezorgertje het volgende:

[..]

Schaduwkant..

Een collega van mij besloot principieel te zijn en te melden dat hij boven de 35 graden niet ging bezorgen. Door bezigheden 's avonds kon hij dezelfde avond ook niet, dus keurig gemeld dat het of een andere verhitte collega zou worden of morgenvroeg. De tc schaalde dat verstandig op naar boven waarop de bezorger zich schriftelijk moest verantwoorden met een officiele waarschuwing als gevolg. Toch wel wrang dat een collega (met de wet duidelijk achter zich) zich zo moet verantwoorden bij deze bijzondere hitte van afgelopen weken.
PostNL mag zich weleens wat soepeler opstellen, anders geven er nog veel meer de brui aan..
ik heb het gelezen ene R? ging nergens over, ze mogen blij zijn dat er nog iemand komt voor 4ct boven min
pi_181182521
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 12:35 schreef Yreal het volgende:
ohja hier krijgen we binnenkort ook de grote leegloop van iedereen die weg kan.
vergeet niet dat wel 70% "gevangen" zit bij postnl
pi_181183046
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 17:21 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

vergeet niet dat wel 70% "gevangen" zit bij postnl
Als slechts 30% zou vertrekken, zouden we het hier zelf wel kunnen.

Nu hebben we naast Cyclone bezorgers ook PBZ's die met een huurauto van "de zaak" hierna (30+ km) toekomen. Gaat dus de goede kant op,.... :')
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_181183089
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 17:46 schreef Stoplichtjuh het volgende:

[..]

Als slechts 30% zou vertrekken, zouden we het hier zelf wel kunnen.

Nu hebben we naast Cyclone bezorgers ook PBZ's die met een huurauto van "de zaak" hierna (30+ km) toekomen. Gaat dus de goede kant op,.... :')
Ze weten dus wel hoe het werkt. Met dat soort extraatjes komen de mensen wel. Nu nog het salaris op 15 euro per uur en het bezettingsprobleem is opgelost.
pi_181183791
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 17:48 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Ze weten dus wel hoe het werkt. Met dat soort extraatjes komen de mensen wel. Nu nog het salaris op 15 euro per uur en het bezettingsprobleem is opgelost.
Het bezettings probleem komt deels ook, dat men al een tijdje geen vaste contracten geeft. Op die manier zijn er aardig wat bezorgsters, die graag gebleven waren vertrokken.
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_181184145
Op ons depot is er iig nog eentje nu echt serieus op zoek naar iets anders. Met al 2 weg, nog 2 die deze maand voor het laatst zijn en dan nog eentje die echt heel erg graag weg wil... nu kunnen ze weer iets beters vinden dus is het :W

Als ik niet zo zuinig hoefde te zijn op mijn vaste contract hier dan was ik ook al lang pleite geweest ;)

Hier al heel lang geen mensen meer die wel wilden blijven maar niet mochten. De vaste kern heeft al lang een vast contract en de rest vertrekt al lang en breed voor het aan de orde komt :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_181184793
O, volgens mij doen ze hier daar helemaal niet moeilijk over. Bij voorbereiden wel maar bij postbezorgers totaal niet.
pi_181189229
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 17:48 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Ze weten dus wel hoe het werkt. Met dat soort extraatjes komen de mensen wel. Nu nog het salaris op 15 euro per uur en het bezettingsprobleem is opgelost.
Nee, we hebben het hier niet echt over extraatjes. Die mensen zijn onderdeel van een zogenaamd "dreamteam". PostNL huurt een auto waar je 's ochtends vroeg met z'n vieren instapt om vervolgens naar een stad een eind verderop te gaan. Daar ga je dan met z'n allen samen een aantal lopen doen tot ergens laat in de middag. Hierna ga je met de auto weer vrolijk terug naar huis terwijl je onderweg continu high fives geeft aan elkaar en meezingt op Hollandse krakers.
Je krijgt wel doorbetaald tijdens de autoritten.
pi_181189626
Bij de planning moeten ze toch eens gaan werken aan hun tact.

Ik vraag voor vrijdag bijzonder verlof aan ivm een begravenis... Krijg als reactie "ja dan moet ik even bedenken hoe ik die wijken nou weer weg krijg".
Na mijn reactie zwakte ze het wel af, maar toch. Denken voor je wat zegt.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_181192297
8 wijken open op zaterdag, laat het bieden maar beginnen
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_181192524
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 17:21 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

vergeet niet dat wel 70% "gevangen" zit bij postnl
vandaar de kan
pi_181195171
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 21:25 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Nee, we hebben het hier niet echt over extraatjes. Die mensen zijn onderdeel van een zogenaamd "dreamteam". PostNL huurt een auto waar je 's ochtends vroeg met z'n vieren instapt om vervolgens naar een stad een eind verderop te gaan. Daar ga je dan met z'n allen samen een aantal lopen doen tot ergens laat in de middag. Hierna ga je met de auto weer vrolijk terug naar huis terwijl je onderweg continu high fives geeft aan elkaar en meezingt op Hollandse krakers.
Je krijgt wel doorbetaald tijdens de autoritten.
Hahahaha, dat is toch niet waar ik aan denk bij huurauto van de zaak. Maar betaald worden om hollandse hits te zingen heeft misschien ook wel wat?
pi_181195804
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 21:36 schreef V__L_N het volgende:
Bij de planning moeten ze toch eens gaan werken aan hun tact.

Ik vraag voor vrijdag bijzonder verlof aan ivm een begravenis... Krijg als reactie "ja dan moet ik even bedenken hoe ik die wijken nou weer weg krijg".
Na mijn reactie zwakte ze het wel af, maar toch. Denken voor je wat zegt.
vind het ronduit asociaal van die admi
pi_181195850
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 17:48 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Ze weten dus wel hoe het werkt. Met dat soort extraatjes komen de mensen wel. Nu nog het salaris op 15 euro per uur en het bezettingsprobleem is opgelost.
geld dat is alles,hun z.g.n. bezuinigingsbeleid kost alleen maar,daar hoef je niet voor op Nyenrode te hebben gezeten :) binding creeren, stimuleren etc.. dat gaat je geld opleveren als bedrijf.
pi_181205691
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 23:14 schreef Nick-GizMo het volgende:
8 wijken open op zaterdag, laat het bieden maar beginnen
Ik bied de helft B-)
pi_181207703
Beste voorbereiders, kunnen jullie alsjeblieft op de envelop kijken?

Ik word niet goed van de hoeveelheid post die op de verkeerde volgorde ligt, post die niet in mijn loop hoort of zelfs post voor een compleet andere woonplaats.
pi_181208320
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 17:18 schreef Originele_gebruikersnaam het volgende:
Beste voorbereiders, kunnen jullie alsjeblieft op de envelop kijken?

Ik word niet goed van de hoeveelheid post die op de verkeerde volgorde ligt, post die niet in mijn loop hoort of zelfs post voor een compleet andere woonplaats.
Voorbereiders mogen alleen naar de codeerregel kijken. Sorry joh.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_181208407
Vandaag was het wel feest met al die gele kaarten die ontbraken. Lekker vakje 6 bij bundel 5 zetten enzo _O_
pi_181210557
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 17:49 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Voorbereiders mogen alleen naar de codeerregel kijken. Sorry joh.
Dat snap ik, maar ik neem aan dat geen 2 wijken (of zelfs straten/huisnummers) dezelfde codeerregel hebben.

Er zit regelmatig post met een compleet andere codeerregel dan de rest in de tas.

Misschien moeten de voorbereiders wat zorgvuldiger naar die codeerregel kijken?
pi_181210787
De voorbereiders kijken alleen naar de laatste zes cijfers van de codeerregel, die zullen meestal wel kloppen met de plaats waar je de “verkeerde” post aantreft. De vossers kijken naar het eerste deel, vroeger werden fouten daar door de voorbereiders er wel weer uitgepikt, maar nu niet meer.
pi_181211112
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 19:28 schreef Originele_gebruikersnaam het volgende:

[..]

Dat snap ik, maar ik neem aan dat geen 2 wijken (of zelfs straten/huisnummers) dezelfde codeerregel hebben.

Er zit regelmatig post met een compleet andere codeerregel dan de rest in de tas.

Misschien moeten de voorbereiders wat zorgvuldiger naar die codeerregel kijken?
Dat is niet de bedoeling, want dat kost tijd.
Tijdens het voorbereiden hoef je alleen te kijken naar het vaknummer en de plaats in de bundel. Dus alleen de laatste 6 cijfers. Ja, en als je de bak pakt kijk je bij het eerste poststuk of zo even of je wel de goede wijk te pakken hebt, dus dan kijk je ook even naar het eerste deel van de codeerregel, maar verder hoeft dat niet/wil men niet dat je dat doet.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 15 augustus 2018 @ 19:49:53 #32
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_181211165
en de bezorger sodemietert het ongestickerd weer in de oranje brievenbus
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_181211826
quote:
14s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 19:49 schreef Peterselieman het volgende:
en de bezorger sodemietert het ongestickerd weer in de oranje brievenbus
Tuurlijk, als ik op elk poststuk die niet in mijn loop hoort een sticker moet plakken, ben ik een halfuur per wijk extra bezig.

En ik flikker het gewoon in de rode bak op het depot.

Wat was PostNL denkende met die codeerregel.. Ik huiver voor de combibundel..
pi_181212582
quote:
14s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 19:49 schreef Peterselieman het volgende:
en de bezorger sodemietert het ongestickerd weer in de oranje brievenbus
Tja, dit is hoe het bedrijf het wil, en dit soort acties lokken ze uit. Maar goed, als de kwaliteit op papier (lees: volgens hun eigen statistisch uiterst discutabele steekproeven) maar op orde is. De praktijk interesseert ze niet zoveel, daar komen ze toch nooit, dat is een wereld die ver van hun cocobolohouten bureau af ligt.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_181212709
Nu hebben ze de attentiekaarten van de verhuisservice ook nog verwijderd. Omdat de machines dit nu zelf zouden moeten kunnen. Maar ja, als je die dingen uit je hoofde kende, dan zie je het nu elke dag fout gaan :')
pi_181213049
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 20:37 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Nu hebben ze de attentiekaarten van de verhuisservice ook nog verwijderd. Omdat de machines dit nu zelf zouden moeten kunnen. Maar ja, als je die dingen uit je hoofde kende, dan zie je het nu elke dag fout gaan :')
De verhuisservice door de machine (*21) bestaat in die vorm al zeker 12 jaar, maar het heeft nooit goed gewerkt. Vaak kijkt de machine alleen naar het adres, en dan wordt ook de post van de nieuwe bewoners naar de oude bewoners doorgestuurd. En hoe gaat het straks met bewaarpost? Wordt die dan straks op het sorteercentrum al onderschept ipv op het VBL? En over faillissementen durf ik al helemaal niet te denken. Hoe moet een machine dat doen? Dan moet je echt goed opletten op (gedeelten van) namen, initialen, etc. Dus als meneer H. de Vries failliet is moet de machine wel de post voor gericht aan "dhr of mevrouw de Vries" doorsturen, en ook die voor H.F. de Vries, maar niet die voor F. de Vries. Verder moet de machine ook nagaan of het niet om drukwerk gaat (dan hoeft het niet naar de curator) en of het niet post van curator aan gefailleerde betreft.

In mijn wijk heb je veel subnummers, en ik zie het daar ook mis gaan met de verhuisservice. Dan is de heer Z. Blok van nummer 18A verhuisd, maar als de machine dat dan leest als 18, dan wordt de post niet doorgestuurd.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 15 augustus 2018 @ 20:50:06 #37
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_181213100
De machine maakt geen fouten
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_181213313
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 20:48 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

De verhuisservice door de machine (*21) bestaat in die vorm al zeker 12 jaar, maar het heeft nooit goed gewerkt. Vaak kijkt de machine alleen naar het adres, en dan wordt ook de post van de nieuwe bewoners naar de oude bewoners doorgestuurd. En hoe gaat het straks met bewaarpost? Wordt die dan straks op het sorteercentrum al onderschept ipv op het VBL? En over faillissementen durf ik al helemaal niet te denken. Hoe moet een machine dat doen? Dan moet je echt goed opletten op (gedeelten van) namen, initialen, etc. Dus als meneer H. de Vries failliet is moet de machine wel de post voor gericht aan "dhr of mevrouw de Vries" doorsturen, en ook die voor H.F. de Vries, maar niet die voor F. de Vries. Verder moet de machine ook nagaan of het niet om drukwerk gaat (dan hoeft het niet naar de curator) en of het niet post van curator aan gefailleerde betreft.

In mijn wijk heb je veel subnummers, en ik zie het daar ook mis gaan met de verhuisservice. Dan is de heer Z. Blok van nummer 18A verhuisd, maar als de machine dat dan leest als 18, dan wordt de post niet doorgestuurd.
Gaat puur om de verhuisservice. Rest is nog handmatig. Maar ook bij deze service gaat het dus al fout. Het was 2 maanden uitvoerig "getest" dus hebben ze weer wat bedacht om wat secondes te besparen.
pi_181213536
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 20:55 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Gaat puur om de verhuisservice. Rest is nog handmatig. Maar ook bij deze service gaat het dus al fout. Het was 2 maanden uitvoerig "getest" dus hebben ze weer wat bedacht om wat secondes te besparen.
Maar hoe gaat dat dan als er straks met de combibundel wordt gewerkt? Dan mogen voorbereiders de machinepost niet meer controleren, dus kunnen ze ook niet zien of er nog bewaar- doorzend- of faillissementspost tussen zit.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_181213639
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 21:01 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Maar hoe gaat dat dan als er straks met de combibundel wordt gewerkt? Dan mogen voorbereiders de machinepost niet meer controleren, dus kunnen ze ook niet zien of er nog bewaar- doorzend- of faillissementspost tussen zit.
Dat is een goeie. Daar heb ik nog niks over gehoord. Of ze moeten dan nog een "succesvolle" test uitvoeren, of je zal bepaalde vakjes nog moeten controleren.
pi_181214071
https://truckstar.nl/job/(...)postnl-sassenheim-2/ goed salaris, in de winkel heb je nog meer :)
pi_181218466
quote:
14s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 19:49 schreef Peterselieman het volgende:
en de bezorger sodemietert het ongestickerd weer in de oranje brievenbus
Actie --> reactie
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_181223544
Iemand in een Facebook groep met postvest en al gevallen. Door dat postvest kon ze haar val niet breken. Ze zag niet waar ze liep en kon haar val niet breken. Gevolg: arm in gips. Ze schreef zelf gescheurde elleboog.
pi_181223595
quote:
1s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 09:49 schreef Globetrottertje het volgende:
Iemand in een Facebook groep met postvest en al gevallen. Door dat postvest kon ze haar val niet breken. Ze zag niet waar ze liep en kon haar val niet breken. Gevolg: arm in gips. Ze schreef zelf gescheurde elleboog.
Je zou toch denken dat dat vest bij uitstek geschikt is om je val te breken. Je eigen mobiele airbag!
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_181223883
quote:
1s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 09:49 schreef Globetrottertje het volgende:
Iemand in een Facebook groep met postvest en al gevallen. Door dat postvest kon ze haar val niet breken. Ze zag niet waar ze liep en kon haar val niet breken. Gevolg: arm in gips. Ze schreef zelf gescheurde elleboog.
echt een gruwel dat postvest. Zie mezelf al lopen/ fietsen met mijn leesbrilletje, om nog maar niet te spreken van trappen op en af.. Neem wel aan dat er ruimhartig omgegaan wordt met vergoedingen bij door dit vest veroorzaakte ongelukken? Of moet je hemel en aarde gaan bewegen om te "bewijzen" dat het niet je eigen schuld is? Vermoed het laatste, want we zijn volledig ingewerkt door het promo filmpje..
pi_181223983
Waarschijnlijk gooien ze het erop dat je je niet aan de veiligheidsinstructies gehouden hebt ja :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_181224453
PostNL: dankzij het postvest bleef de schade beperkt tot één arm.
  donderdag 16 augustus 2018 @ 12:38:32 #49
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_181226828
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
pi_181227578
Ik kan niet in "meer zelf doen." De sms code wordt geweigerd.

Hebben jullie dat ook?

Of zou het komen omdat ik op mijn vakantie adres zit en geen wifi heb. Daar log ik normaal altijd mee in als ik salarisstrook e.d. wil bekijken.
pi_181227581
quote:
1:30 het werk neerleggen. Daar gaat de post niet echt van wakker liggen.
pi_181229011
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 13:12 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

1:30 het werk neerleggen. Daar gaat de post niet echt van wakker liggen.
Nee, kost ze niks, alleen de medewerkers zelf zijn later klaar door die 1,5 uur vertraging.
pi_181229463
quote:
1s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 13:12 schreef Globetrottertje het volgende:
Ik kan niet in "meer zelf doen." De sms code wordt geweigerd.

Hebben jullie dat ook?

Of zou het komen omdat ik op mijn vakantie adres zit en geen wifi heb. Daar log ik normaal altijd mee in als ik salarisstrook e.d. wil bekijken.
bij mij werkt de code gewoon.
pi_181234593
quote:
1s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 13:12 schreef Globetrottertje het volgende:
Ik kan niet in "meer zelf doen." De sms code wordt geweigerd.

Hebben jullie dat ook?

Of zou het komen omdat ik op mijn vakantie adres zit en geen wifi heb. Daar log ik normaal altijd mee in als ik salarisstrook e.d. wil bekijken.
Bij mij deed hij het gewoon op vakantie.
pi_181234629
Raar. Ik heb het driemaal geprobeerd. Zal mijn mobiel eens opnieuw opstarten. En kijken of het dan lukt.
pi_181234699
quote:
1s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 18:10 schreef Globetrottertje het volgende:
Raar. Ik heb het driemaal geprobeerd. Zal mijn mobiel eens opnieuw opstarten. En kijken of het dan lukt.
Verplicht niet-zelf-doen in je vakantie ;)
pi_181234906
Ja. Hahahahaha.
Wilde weten of mijn salarisstrookje er al op stond.
Soms staat het er nl. al een dag eerder op dan hier aangegeven.
8-)

En ik kon er in.
pi_181236178
quote:
Kijk die reacties, die mensen weten nog niet van die kangooroo buidel B-)

Op de stoep gaan sorteren en dan muntjes naar toe gooien haha :')

[ Bericht 5% gewijzigd door Thomas-sama op 16-08-2018 19:34:49 ]
pi_181238412
quote:
1s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 18:22 schreef Globetrottertje het volgende:
Ja. Hahahahaha.
Wilde weten of mijn salarisstrookje er al op stond.
Soms staat het er nl. al een dag eerder op dan hier aangegeven.
8-)

En ik kon er in.
En stond ie er op?
(Scheelt weer wat tijd als je nee zegt)
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_181238453
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 20:58 schreef V__L_N het volgende:

[..]

En stond ie er op?
(Scheelt weer wat tijd als je nee zegt)
Nee... :'(
pi_181238536
quote:
OMG!! Ik zou heel hard weggerend zijn. _O-
pi_181238634
quote:
1s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 21:03 schreef Globetrottertje het volgende:

[..]

OMG!! Ik zou heel hard weggerend zijn. _O-
Ik zou het de webcare niet bepaald in dank afnemen als zij zich zouden gaan bemoeien met mijn liefdesleven.
Alles voor de likes, niet waar?
pi_181238703
Ik vind de reactie van de webcare een beetje te popie jopie.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 augustus 2018 @ 21:09:24 #66
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_181238754
quote:
1s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 21:08 schreef Globetrottertje het volgende:
Ik vind de reactie van de webcare een beetje te popie jopie.
Ze mogen de klanten ook niet te veel helpen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_181238970
quote:
1s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 21:08 schreef Globetrottertje het volgende:
Ik vind de reactie van de webcare een beetje te popie jopie.
zie te vaak je en jij vormen, dat hoort niet
pi_181239814
quote:
1s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 21:00 schreef Globetrottertje het volgende:

[..]

Nee... :'(
Thanks, scheelt weer een ergenis ;)

quote:
1s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 21:03 schreef Globetrottertje het volgende:

[..]

OMG!! Ik zou heel hard weggerend zijn. _O-
En voor dit soort dingen heb je dus smurfenspray. Ik brandmerk graag creaps.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_181242191
quote:
Kijk ze nu wel eens moeite doen _O-
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_181247644
20 september landelijke actiedag tegen de combibundel

Mijn verwachting is dat PostNL nog op diezelfde dag laat weten dat de combibundel definitief van de baan is. De zon gaat weer schijnen, overal verschijnen regenbogen en vanaf die dag zullen we de post bezorgen op de rug van eenhoorns.
pi_181248416
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 09:30 schreef Rafierafie het volgende:
20 september landelijke actiedag tegen de combibundel

Mijn verwachting is dat PostNL nog op diezelfde dag laat weten dat de combibundel definitief van de baan is. De zon gaat weer schijnen, overal verschijnen regenbogen en vanaf die dag zullen we de post bezorgen op de rug van eenhoorns.
We gaan gewoon terug naar lokale sorteercentra waar de lokale bezorgers postbodes worden en ze zelf hun post weer kunnen gaan zetten.

Want de Post gaat wel overstag met het argument dat een postbode sneller is als hij binnen alles zo sorteert dat er buiten geen problemen meer zijn.
pi_181248644
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 09:30 schreef Rafierafie het volgende:
20 september landelijke actiedag tegen de combibundel

Mijn verwachting is dat PostNL nog op diezelfde dag laat weten dat de combibundel definitief van de baan is. De zon gaat weer schijnen, overal verschijnen regenbogen en vanaf die dag zullen we de post bezorgen op de rug van eenhoorns.
In Teletubbieland! Ik wil een roze eenhoorn met een blauwe staart. :Y
pi_181253420
Mooi ook die berichten van PostNL na de "stakingen". Het went en het heeft voordelen. Voordelen voor de portemonnee van Herna ja. Voor de medewerkers kan ik geen voordelen bedenken.
pi_181253638
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 21:06 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Ik zou het de webcare niet bepaald in dank afnemen als zij zich zouden gaan bemoeien met mijn liefdesleven.
Alles voor de likes, niet waar?
boeie, is toch een goed verhaal dit.
pi_181253667
Wij hebben nu ook bieden op open wijken. Ben heel erg benieuwd wat er gaat gebeuren nu ik 4x heb geboden.
pi_181254611
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 14:22 schreef Yreal het volgende:
Wij hebben nu ook bieden op open wijken. Ben heel erg benieuwd wat er gaat gebeuren nu ik 4x heb geboden.
Nu moet je ze alle 4 op een dag lopen
pi_181254764
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 14:22 schreef Yreal het volgende:
Wij hebben nu ook bieden op open wijken. Ben heel erg benieuwd wat er gaat gebeuren nu ik 4x heb geboden.
Ik heb de functie niet op mij app (net als de bel mij knop overigens). De bezorgers hier hebben het wel. En aangezien er altijd wel mensen zijn die graag de hele dag lopen zullen ze mij niet meer snel bellen :P
pi_181256217
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 15:03 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Nu moet je ze alle 4 op een dag lopen
doe maar op maandag dan
pi_181256899
Voor de helft van de prijs! Ja het laagste bod geldt! 8-) :P
pi_181257271
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 16:50 schreef Globetrottertje het volgende:
Voor de helft van de prijs! Ja het laagste bod geldt! 8-) :P
dat zou wat zijn. Dat je kon invoeren hoeveel je extra wil.

anyway, de naam is wat ongelukkig gekozen.
pi_181257431
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 17:08 schreef Yreal het volgende:

[..]

dat zou wat zijn. Dat je kon invoeren hoeveel je extra wil.

anyway, de naam is wat ongelukkig gekozen.
Ik dacht oprecht dat het idee was. Die data die dat op zou leveren zou waarschijnlijk ook flink waardevol zijn voor PostNL.
pi_181260667
quote:
1s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 09:49 schreef Globetrottertje het volgende:
Iemand in een Facebook groep met postvest en al gevallen. Door dat postvest kon ze haar val niet breken. Ze zag niet waar ze liep en kon haar val niet breken. Gevolg: arm in gips. Ze schreef zelf gescheurde elleboog.
Tijd geleden was er toch ook iemand die van de trap af donderde vanwege het postvest? Weet niet meer wie dat gepost heeft.
pi_181263362
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 19:36 schreef Thomas-sama het volgende:

[..]

Tijd geleden was er toch ook iemand die van de trap af donderde vanwege het postvest? Weet niet meer wie dat gepost heeft.
Was ik. Iemand in een testgebied flikkerde van een trappetje. Een jaar geleden en is nog steeds met haar voet aan het revalideren.
pi_181263863
Artikel uit de Telegraaf: Sandd gaat eigen weg

Die gevallen collega ken ik heel toevallig. Dat verhaal krijgt mogelijk nog een staartje...
pi_181264120
Bpost wil weer wat overnemen... Volhouder is het wel...
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_181267184
Ik zie hier nu 7 wijken zonder naam erbij op de app :o had al geweigerd om er wat bij te doen, maar ben benieuwd of ze toch nog weer bellen.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_181270485
Zie steeds vaker dat mensen filmpjes van hun beveiligingscamera online zetten om aan te tonen dat de bezorger niet juist heeft gehandeld. Zoals hier een DHL-bezorger die een pakketje zonder aan te bellen over de schutting gooit. https://www.ad.nl/binnenl(...)ng-gegooid~a909dae0/

Weet eigenlijk niet wat ik daarvan moet vinden.... een beetje boef krijgt meer privacy.
pi_181271010
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 08:50 schreef diesnelle het volgende:
Zie steeds vaker dat mensen filmpjes van hun beveiligingscamera online zetten om aan te tonen dat de bezorger niet juist heeft gehandeld. Zoals hier een DHL-bezorger die een pakketje zonder aan te bellen over de schutting gooit. https://www.ad.nl/binnenl(...)ng-gegooid~a909dae0/

Weet eigenlijk niet wat ik daarvan moet vinden.... een beetje boef krijgt meer privacy.
Ik vind het ook nogal twijfelachtig. Op twitter verschijnen af en toe ook foto's van bezorgers die post in de oranje bus gooien. Zie zelf ook regelmatig stickers en bordjes dat mensen een camera bij de deur hebben hangen, of dat ze een deurbel met camera hebben. Vind dat ook niet echt een prettig idee :{ al hangt er bij veel mensen waarschijnlijk niet eens een echte camera :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_181271268
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 08:50 schreef diesnelle het volgende:
Zie steeds vaker dat mensen filmpjes van hun beveiligingscamera online zetten om aan te tonen dat de bezorger niet juist heeft gehandeld. Zoals hier een DHL-bezorger die een pakketje zonder aan te bellen over de schutting gooit. https://www.ad.nl/binnenl(...)ng-gegooid~a909dae0/

Weet eigenlijk niet wat ik daarvan moet vinden.... een beetje boef krijgt meer privacy.
Hmmm... inderdaad. Ik vraag me trouwens af of er echt iemand thuis was. Ik bedoel: aanbellen en een pakje afgeven kost toch net zo veel tijd als pakketjes over de schutting flikkeren?
pi_181271300
Dat kon ook nog wel eens anders in elkaar steken ja...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_181271464
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 08:50 schreef diesnelle het volgende:
Zie steeds vaker dat mensen filmpjes van hun beveiligingscamera online zetten om aan te tonen dat de bezorger niet juist heeft gehandeld. Zoals hier een DHL-bezorger die een pakketje zonder aan te bellen over de schutting gooit. https://www.ad.nl/binnenl(...)ng-gegooid~a909dae0/

Weet eigenlijk niet wat ik daarvan moet vinden.... een beetje boef krijgt meer privacy.
ja daar ben ik ook nooit zo blij mee. die dingen krijgen standaard een middelvinger.
pi_181271476
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 10:12 schreef Hondsdraf het volgende:

[..]

Hmmm... inderdaad. Ik vraag me trouwens af of er echt iemand thuis was. Ik bedoel: aanbellen en een pakje afgeven kost toch net zo veel tijd als pakketjes over de schutting flikkeren?
Je hebt ook mensen die gewoon thuis zijn en de deur niet open doen
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_181271545
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 10:14 schreef VixenFromHell het volgende:
Dat kon ook nog wel eens anders in elkaar steken ja...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb zo’n hekel aan ritjes retailer dat ik echt wel mijn best doe om aandacht van de bewoner in kwestie te trekken. Ik bel, bel nog eens, tik, klop en klepper desnoods. Denk dat dit voor meer bezorgers op gaat.
pi_181271553
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 10:25 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Je hebt ook mensen die gewoon thuis zijn en de deur niet open doen
Precies.
pi_181271617
Die zijn er ook ja. Zag ik een gordijntje even bewegen om te kijken wie er was, en dan niet open doen. Leuk als het al ruim na zessen is en je moet ook nog even naar de retailer (ik ga zeker voor zulke mensen geen moeite doen om bij buren aan te bellen). Volgens mij zat men aan de eettafel...
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_181273431
Volgens mij kun je foto's/filmpjes enzo waar je zelf op staat bij twitter/facebook melden. Dat mag namelijk niet ivm de wet op de privacy. Postnl zou dat ook moeten doen voor z'n bezorgers.

Deurbellen met camera daar hou ik altijd meteen een postnl kennisgeving tegen aan. Heel vaak komen ze dan wel naar de deur.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_181274077
Mag ik ff klagen als klant? :P het komt regelmatig voor dat ik brievenbuspakketjes, die niet door de brievenbus passen, voor mijn voordeur krijg gedumpt. Op een appartementencomplex (portiekflat is niet een juiste benaming), waar vele andere onbekenden langs lopen.
Daarnaast is die plek absoluut niet regen bestendig, en zit er soms electronica in.

En omdat het officieel geen pakketjes zijn, valt er natuurlijk niks te achterhalen. Wat kan ik hier het beste tegen doen? Kan het echt niet waarderen. Een briefje op de deur is ook niet handig want dan lezen de buren dat en dat staat ook weer zo raar.

[ Bericht 6% gewijzigd door DX11 op 18-08-2018 18:08:32 ((portiekflat is niet een juiste benaming)) ]
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_181274300
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 12:56 schreef delano.888 het volgende:
Mag ik ff klagen als klant? :P het komt regelmatig voor dat ik brievenbuspakketjes, die niet door de brievenbus passen, voor mijn voordeur krijg gedumpt. Op een portiekflat, waar vele andere onbekenden langs lopen.
Daarnaast is die plek absoluut niet regen bestendig, en zit er soms electronica in.

En omdat het officieel geen pakketjes zijn, valt er natuurlijk niks te achterhalen. Wat kan ik hier het beste tegen doen? Kan het echt niet waarderen. Een briefje op de deur is ook niet handig want dan lezen de buren dat en dat staat ook weer zo raar.
Een klacht indienen bij de klantenservice.
pi_181274365
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 13:09 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Een klacht indienen bij de klantenservice.
Oja sorry, dat heb ik uiteraard al gedaan direct gisteren.
Maar dit soort dingen gebeuren regelmatig, ik heb het afgelopen jaar denk ik al 5x een klacht ingediend, over pakketjes die in de regen liggen, uit de brievenbus hangen, kapot geduwd worden door de brievenbus heen enz enz. Maar er gebeurt nooit wat met die klacht (of ik heb elke maand een andere bezorger, dat zou ook kunnen). Dus ik dacht, misschien hebben jullie nog andere ideeën.

En ja, ik vind het ook vervelend voor de bezorger dat pakketjes niet door de brievenbus passen, ik had ook liever een grotere brievenbus, maar dat kan helaas niet. Dus waarom dan niet gewoon naar het postkantoor?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_181274483
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 13:13 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Oja sorry, dat heb ik uiteraard al gedaan direct gisteren.
Maar dit soort dingen gebeuren regelmatig, ik heb het afgelopen jaar denk ik al 5x een klacht ingediend, over pakketjes die in de regen liggen, uit de brievenbus hangen, kapot geduwd worden door de brievenbus heen enz enz. Maar er gebeurt nooit wat met die klacht (of ik heb elke maand een andere bezorger, dat zou ook kunnen). Dus ik dacht, misschien hebben jullie nog andere ideeën.

En ja, ik vind het ook vervelend voor de bezorger dat pakketjes niet door de brievenbus passen, ik had ook liever een grotere brievenbus, maar dat kan helaas niet. Dus waarom dan niet gewoon naar het postkantoor?
Normaalgesproken krijgt de teamcoach bezorgen de klacht door van de klantenservice en spreekt die de bezorger er op aan. Als je heel vaak een nieuwe bezorger hebt zou dat natuurlijk niet veel uithalen, maar kan me niet echt voorstellen dat er heel veel bezorgers zijn die zo met pakjes omgaan, dus het lijkt me sterk dat het steeds een andere is.

Waarom niet gewoon naar het postkantoor? Tja, waarschijnlijk omdat ze dat teveel moeite vinden/ dat hen teveel tijd kost. Misschien een gebied waar ze moeilijk doen over extra tijd uitbetalen wardoor je bezorger zo gefrustreerd is dat ie koste wat kost wil voorkomen dat ie naar een postnl punt moet. Maar dat is verder geen excuus natuurlijk.

Denk dat je weinig anders kunt doen helaas dan klachten in blijven dienen of toch een briefje op je deur plakken dat er daar geen pakjes mogen worden neergelegd en dat je het wilt afhalen op een postnl locatie. Vrees dat er niet veel andere opties zijn.
pi_181274537
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 12:56 schreef delano.888 het volgende:
Mag ik ff klagen als klant? :P het komt regelmatig voor dat ik brievenbuspakketjes, die niet door de brievenbus passen, voor mijn voordeur krijg gedumpt. Op een portiekflat, waar vele andere onbekenden langs lopen.
Daarnaast is die plek absoluut niet regen bestendig, en zit er soms electronica in.

En omdat het officieel geen pakketjes zijn, valt er natuurlijk niks te achterhalen. Wat kan ik hier het beste tegen doen? Kan het echt niet waarderen. Een briefje op de deur is ook niet handig want dan lezen de buren dat en dat staat ook weer zo raar.
Als het brievenbuspakjes zijn maar ze passen niet door je brievenbus, dan voldoet je bus niet aan de wettelijke eisen. Dus wellicht is het ook handig om (indien mogelijk) voor een grotere bus te zorgen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_181274595
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 13:30 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Als het brievenbuspakjes zijn maar ze passen niet door je brievenbus, dan voldoet je bus niet aan de wettelijke eisen. Dus wellicht is het ook handig om (indien mogelijk) voor een grotere bus te zorgen.
Ik neem aan dat hij gewoon pakjes bedoelt die niet door de pakketpost worden gebracht maar door een bezorger. En daar zitten de vreemdste afmetingen tussen, daarvan kun je van tevoren al.zien dat het in geen enkele brievenbus past. In dat geval ligt het natuurlijk niet aan de brievenbus maar aan het feit dat postnl dat soort pakjes nu aan de bezorger meegeeft.
pi_181274823
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 13:30 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Als het brievenbuspakjes zijn maar ze passen niet door je brievenbus, dan voldoet je bus niet aan de wettelijke eisen. Dus wellicht is het ook handig om (indien mogelijk) voor een grotere bus te zorgen.
Ik bedoel die zakjes/pakjes uit china, je kent ze wel. Soms (regelmatig) zijn ze blijkbaar toch echt te groot voor de standaard brievenbus.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_181275769
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 13:34 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Ik neem aan dat hij gewoon pakjes bedoelt die niet door de pakketpost worden gebracht maar door een bezorger. En daar zitten de vreemdste afmetingen tussen, daarvan kun je van tevoren al.zien dat het in geen enkele brievenbus past. In dat geval ligt het natuurlijk niet aan de brievenbus maar aan het feit dat postnl dat soort pakjes nu aan de bezorger meegeeft.
En die regeling is toch vrij apart. Ik loop met een doos rond, maar de pakketbezorger met een brievenbuspakje _O-
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 18 augustus 2018 @ 15:56:18 #107
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_181276404
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 10:25 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Je hebt ook mensen die gewoon thuis zijn en de deur niet open doen
Retour afzender :+
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 18 augustus 2018 @ 15:58:14 #108
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_181276441
Was vandaag rustig qua post. Kon zelfs twee wijken in een keer meenemen en in mijn wijken lekker grote rondjes lopen :9
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 18 augustus 2018 @ 17:29:41 #109
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_181278056
Ik vind het eigenlijk al heel wat dat de bezorger ze in het portiek brengt, waarschijnlijk woon je op verdieping 0.
Als het hier niet past, bellen we als er een bel bij de voordeur zit. Anders gaat er een briefje in en naar het postpunt. Bezorg niet binnen in portieken, is tegen de werkinstructie.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_181278796
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 17:29 schreef V__L_N het volgende:
Ik vind het eigenlijk al heel wat dat de bezorger ze in het portiek brengt, waarschijnlijk woon je op verdieping 0.
Als het hier niet past, bellen we als er een bel bij de voordeur zit. Anders gaat er een briefje in en naar het postpunt. Bezorg niet binnen in portieken, is tegen de werkinstructie.
Bezorger komt boven vanwege de andere huizen waar hij/zij moet zijn. Bezorgd daar bij anderen iets, ik ben niet thuis, dus dumpt mijn pakketje voor de voordeur, waar ook gewoon regen valt, en andere voorbijgangers het zo mee kunnen nemen. Vind ik niet kunnen eigenlijk. Je legt toch ook geen pakketje voor de voordeur van een rijtjeshuis? Waarom dan wel bij een appartementencomplex?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_181279142
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 18:06 schreef delano.888 het volgende:

Je legt toch ook geen pakketje voor de voordeur van een rijtjeshuis?
Oh dat weet ik niet, zie het genoeg gebeuren.
pi_181279508
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 18:06 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Bezorger komt boven vanwege de andere huizen waar hij/zij moet zijn. Bezorgd daar bij anderen iets, ik ben niet thuis, dus dumpt mijn pakketje voor de voordeur, waar ook gewoon regen valt, en andere voorbijgangers het zo mee kunnen nemen. Vind ik niet kunnen eigenlijk. Je legt toch ook geen pakketje voor de voordeur van een rijtjeshuis? Waarom dan wel bij een appartementencomplex?
Nee, het hoort ook gewoon niet zo, snap ook niet dat er blijkbaar weinig met je klachten gedaan wordt.
Behoorlijk aso om een pakje gewoon voor de deur/buiten te leggen, of het nou een rijtjeshuis of een appartementencomplex is.
pi_181279724
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 18:54 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Nee, het hoort ook gewoon niet zo, snap ook niet dat er blijkbaar weinig met je klachten gedaan wordt.
Behoorlijk aso om een pakje gewoon voor de deur/buiten te leggen, of het nou een rijtjeshuis of een appartementencomplex is.
Ik snap ook nooit waarom je het zou doen. Zeer waarschijnlijk krijg je dan wel een klacht aan je broek. En je krijgt alleen maar een veel groter probleem met deze manier van handelen.
  zaterdag 18 augustus 2018 @ 19:05:37 #114
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_181279755
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 18:06 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Bezorger komt boven vanwege de andere huizen waar hij/zij moet zijn. Bezorgd daar bij anderen iets, ik ben niet thuis, dus dumpt mijn pakketje voor de voordeur, waar ook gewoon regen valt, en andere voorbijgangers het zo mee kunnen nemen. Vind ik niet kunnen eigenlijk. Je legt toch ook geen pakketje voor de voordeur van een rijtjeshuis? Waarom dan wel bij een appartementencomplex?
Een bezorger hoort helemaal niet boven te komen in een appartementencomplex. Een bezorger mag niet uit het zicht van z'n fiets/bezorgkar. Daarom moeten appartementen hun brievenbussen centraal in een hal hebben. Wanneer een complex een lift heeft mag het per verdieping (maar dan gaat de fiets of kar mee naar boven).

Kan een bezorgen aanbellen (omdat de bellen zich centraal bij de bussen bevinden). Dan moet deze aanbellen. Wordt er niet aangebeld dan moet ze aanbellen bij buren. In deze gevallen moet deze de pakketjes komen halen bij het belportaal.
Ben je niet thuis of is er geen (bereikbare) bel. Dan gaat het pakket naar de afhaalpunt.

Pakketbezorgers mogen wel anders bezorgen, deze kunnen hun bus afsluiten.

(En nee pakketten horen dus niet voor een deur)
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_181280035
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 19:05 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Een bezorger hoort helemaal niet boven te komen in een appartementencomplex. Een bezorger mag niet uit het zicht van z'n fiets/bezorgkar. Daarom moeten appartementen hun brievenbussen centraal in een hal hebben. Wanneer een complex een lift heeft mag het per verdieping (maar dan gaat de fiets of kar mee naar boven).

Kan een bezorgen aanbellen (omdat de bellen zich centraal bij de bussen bevinden). Dan moet deze aanbellen. Wordt er niet aangebeld dan moet ze aanbellen bij buren. In deze gevallen moet deze de pakketjes komen halen bij het belportaal.
Ben je niet thuis of is er geen (bereikbare) bel. Dan gaat het pakket naar de afhaalpunt.

Pakketbezorgers mogen wel anders bezorgen, deze kunnen hun bus afsluiten.

(En nee pakketten horen dus niet voor een deur)
Mhaw dat is hier allemaal geen excuus. Pakje mag nooit zo achtergelaten worden. En niet naar boven gaan? Ik doe het gewoon. Of vraag je ook legitimatie aan de persoon die zich beneden meld voor het pakje?
pi_181280039
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 19:05 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Een bezorger hoort helemaal niet boven te komen in een appartementencomplex. Een bezorger mag niet uit het zicht van z'n fiets/bezorgkar. Daarom moeten appartementen hun brievenbussen centraal in een hal hebben. Wanneer een complex een lift heeft mag het per verdieping (maar dan gaat de fiets of kar mee naar boven).

Kan een bezorgen aanbellen (omdat de bellen zich centraal bij de bussen bevinden). Dan moet deze aanbellen. Wordt er niet aangebeld dan moet ze aanbellen bij buren. In deze gevallen moet deze de pakketjes komen halen bij het belportaal.
Ben je niet thuis of is er geen (bereikbare) bel. Dan gaat het pakket naar de afhaalpunt.

Pakketbezorgers mogen wel anders bezorgen, deze kunnen hun bus afsluiten.

(En nee pakketten horen dus niet voor een deur)
Volgens mij zijn dat van die regels die maar heel losjes worden toegepast. Er zijn hier wel appartementencomplexen waarbij de brievenbussen niet beneden zitten en waar slechts een trap is. Daar zul je toch gewoon de post moeten bezorgen en je fiets kan je moeilijk de trap opslepen.
Of bejaardentehuizen met brievenbussen op meerdere verdiepingen, daar mag je echt je fiets niet mee naar binnen nemen.
  zaterdag 18 augustus 2018 @ 19:23:55 #117
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_181280277
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 19:14 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Mhaw dat is hier allemaal geen excuus. Pakje mag nooit zo achtergelaten worden. En niet naar boven gaan? Ik doe het gewoon. Of vraag je ook legitimatie aan de persoon die zich beneden meld voor het pakje?
Ik ga er maar niet te losjes mee om. Hier zijn er verschillende bezorgers geweest die daar een officiële waarschuwing voor hebben gekregen. Je mag je post echt niet onbeheerd achter laten. Niet voor dit soort zaken.

quote:
1s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 19:14 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Volgens mij zijn dat van die regels die maar heel losjes worden toegepast. Er zijn hier wel appartementencomplexen waarbij de brievenbussen niet beneden zitten en waar slechts een trap is. Daar zul je toch gewoon de post moeten bezorgen en je fiets kan je moeilijk de trap opslepen.
Of bejaardentehuizen met brievenbussen op meerdere verdiepingen, daar mag je echt je fiets niet mee naar binnen nemen.
Appartementencomplexen waar geen lift is en geen brievenbusfronten? Die mogen niet, is in strijd met de postwet. Vroeger was het al zo dat we boven de 2 meter niet bezorgde.
Die hebben we hier dan ook niet. Ken zie ook niet eigenlijk.
Bij bejaardentehuizen en verzorgingshuizen zonder centrale brievenbus moeten we ze afgeven bij de balie. (Laatst toevallig gevraag aan een collega die dat had)
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 18 augustus 2018 @ 19:32:43 #118
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_181280540
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 19:14 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Mhaw dat is hier allemaal geen excuus. Pakje mag nooit zo achtergelaten worden. En niet naar boven gaan? Ik doe het gewoon. Of vraag je ook legitimatie aan de persoon die zich beneden meld voor het pakje?
Ik ben sneller boven en terug bij de fiets dan dat bewoners beneden zijn
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 18 augustus 2018 @ 19:35:00 #119
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_181280593
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 19:14 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Volgens mij zijn dat van die regels die maar heel losjes worden toegepast. Er zijn hier wel appartementencomplexen waarbij de brievenbussen niet beneden zitten en waar slechts een trap is. Daar zul je toch gewoon de post moeten bezorgen en je fiets kan je moeilijk de trap opslepen.
Of bejaardentehuizen met brievenbussen op meerdere verdiepingen, daar mag je echt je fiets niet mee naar binnen nemen.
Post op straat in de juiste volgorde leggen (want daar schort het wel eens aan) en dan als een raket er doorheen :7

Hoeft niet meer dan een minuut of 8 te kosten en dan heb je 6 verdiepingen gehad :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_181280630
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 19:23 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Ik ga er maar niet te losjes mee om. Hier zijn er verschillende bezorgers geweest die daar een officiële waarschuwing voor hebben gekregen. Je mag je post echt niet onbeheerd achter laten. Niet voor dit soort zaken.

[..]


Bij een waarschuwing zou ik toch wel een leuke discussie krijgen. Dat pakje geef je dus ook aan "zomaar" iemand af beneden. Leuk dit soort theorie regels, praktijk is toch wat anders.

Daarnaast heb je bij veel rondjes in woonwijken, en al helemaal in winkelstraten, ook totaal geen zicht op je fiets.
pi_181280712
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 19:23 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Ik ga er maar niet te losjes mee om. Hier zijn er verschillende bezorgers geweest die daar een officiële waarschuwing voor hebben gekregen. Je mag je post echt niet onbeheerd achter laten. Niet voor dit soort zaken.

[..]

Appartementencomplexen waar geen lift is en geen brievenbusfronten? Die mogen niet, is in strijd met de postwet. Vroeger was het al zo dat we boven de 2 meter niet bezorgde.
Die hebben we hier dan ook niet. Ken zie ook niet eigenlijk.
Bij bejaardentehuizen en verzorgingshuizen zonder centrale brievenbus moeten we ze afgeven bij de balie. (Laatst toevallig gevraag aan een collega die dat had)
Nou, hier hebben we de discussie al heel vaak gevoerd met teamcoaches, maar je moet dan gewoon de trap op.
Het zijn van die oude complexen, misschien waren de regels nog anders toen het gebouwd werd.
En ergens is het best raar dat je post aan de balie moet afgeven. Normaal mag je het immers juist absoluut niet zomaar aan iemand afgeven, waarom dan wel aan een random persoon achter de balie?
Er zijn wel bejaardentehuizen hier in de buurt waar het bij de balie wordt afgegeven, maar er zijn er ook die dat absoluut niet willen hebben, en daar moet je dus gewoon het hele gebouw door.
pi_181280782
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 19:35 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Post op straat in de juiste volgorde leggen (want daar schort het wel eens aan) en dan als een raket er doorheen :7

Hoeft niet meer dan een minuut of 8 te kosten en dan heb je 6 verdiepingen gehad :P
8 minuten lijkt me op zich wel ruim voldoende tijd om een fiets te jatten hoor :P
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 18 augustus 2018 @ 19:46:08 #123
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_181280848
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 19:43 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

8 minuten lijkt me op zich wel ruim voldoende tijd om een fiets te jatten hoor :P
True. Gek genoeg zet ik mijn fiets bijna nergens op slot, ook niet als ik ver weg ga
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_181280922
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 19:46 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

True. Gek genoeg zet ik mijn fiets bijna nergens op slot, ook niet als ik ver weg ga
Gaat meestal wel goed ja. Ben wel wat voorzichtiger nadat de fiets van een collega werd gejat. Fiets zagen we niet meer terug. De gemeente moest wel langskomen om een een ondergrondse container op te tillen omdat de post daar in gedumpt was :D
pi_181280936
De flats hier moet je voor de gewone post ook alle verdiepingen op, dan zeg je toch ook niet: laat maar zitten?
pi_181281095
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 12:56 schreef delano.888 het volgende:
Mag ik ff klagen als klant? :P het komt regelmatig voor dat ik brievenbuspakketjes, die niet door de brievenbus passen, voor mijn voordeur krijg gedumpt. Op een appartementencomplex (portiekflat is niet een juiste benaming), waar vele andere onbekenden langs lopen.
Daarnaast is die plek absoluut niet regen bestendig, en zit er soms electronica in.

En omdat het officieel geen pakketjes zijn, valt er natuurlijk niks te achterhalen. Wat kan ik hier het beste tegen doen? Kan het echt niet waarderen. Een briefje op de deur is ook niet handig want dan lezen de buren dat en dat staat ook weer zo raar.
Passen die pakketjes niet door de brievenbus omdat de pakketjes te groot zijn,
of omdat de brievenbus te klein is? In het laatste geval: pas de brievenbus aan, of installeer
een goede buitenbrievenbus.
pi_181281165
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 19:56 schreef blijevis het volgende:

[..]

Passen die pakketjes niet door de brievenbus omdat de pakketjes te groot zijn,
of omdat de brievenbus te klein is? In het laatste geval: pas de brievenbus aan, of installeer
een goede buitenbrievenbus.
Dat lijkt me niet echt een optie als je bijv in een flat woont. Daar moet je het gewoon doen met de brievenbus die er is.
pi_181281209
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 20:00 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Dat lijkt me niet echt een optie als je bijv in een flat woont. Daar moet je het gewoon doen met de brievenbus die er is.
Maar van de andere kant hebben de meeste flats fatsoenlijke brievenbussen.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 18 augustus 2018 @ 20:02:07 #129
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_181281212
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 19:48 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Gaat meestal wel goed ja. Ben wel wat voorzichtiger nadat de fiets van een collega werd gejat. Fiets zagen we niet meer terug. De gemeente moest wel langskomen om een een ondergrondse container op te tillen omdat de post daar in gedumpt was :D
oeps

Maar goed, ik ben niet lang meer werkzaam voor het bedrijf. Het is prima zo
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_181281340
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 20:02 schreef blijevis het volgende:

[..]

Maar van de andere kant hebben de meeste flats fatsoenlijke brievenbussen.
Nou ja, in dit geval heeft hij al aangegeven een standaard brievenbus te hebben. Het is gewoon een feit dat er tegenwoordig heel veel pakjes tussen zitten die eigenlijk te groot zijn.
  zaterdag 18 augustus 2018 @ 20:06:36 #131
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_181281341
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 19:37 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Bij een waarschuwing zou ik toch wel een leuke discussie krijgen. Dat pakje geef je dus ook aan "zomaar" iemand af beneden. Leuk dit soort theorie regels, praktijk is toch wat anders.

Daarnaast heb je bij veel rondjes in woonwijken, en al helemaal in winkelstraten, ook totaal geen zicht op je fiets.
Tja, maar dan zeggen ze. Je weet bij wie je aangebeld hebt. Dat is anders dan dat je een hele tas kwijt raakt.

Ergens in maart kwam er bij mij in de wijk ook een manager langs. Ik liep toen een doodlopende straat van 5 vrijstaande huizen op een schuine dijk, met een kar zonder rem. Dus die liet ik aan het begin achter. Ook daar krijg je dus een preek voor...
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_181281487
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 20:06 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Tja, maar dan zeggen ze. Je weet bij wie je aangebeld hebt. Dat is anders dan dat je een hele tas kwijt raakt.

Ergens in maart kwam er bij mij in de wijk ook een manager langs. Ik liep toen een doodlopende straat van 5 vrijstaande huizen op een schuine dijk, met een kar zonder rem. Dus die liet ik aan het begin achter. Ook daar krijg je dus een preek voor...
Je weet dat je hebt aangebeld, niet of de persoon die naar beneden komt ook de persoon was waar je aanbelde of gewoon iemand die ook net naar beneden kwam.
En je kan je fiets simpelweg niet altijd in het zicht houden. Als je een rondje loopt is er immers altijd een stuk waar je met je rug naar je fiets gekeerd staat. Ja,of je moet achteruit lopen maar dat lijkt me ook niet erg veilig.
pi_181281586
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 20:06 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Nou ja, in dit geval heeft hij al aangegeven een standaard brievenbus te hebben. Het is gewoon een feit dat er tegenwoordig heel veel pakjes tussen zitten die eigenlijk te groot zijn.
En die iets-te-grote-pakketjes zijn gewoon vet irritant, elke keer voor zo'n mislukte deurknop of handgranaat naar de retailer.... maar als ik iemand hoor praten, telefoneren, of de televisie aan zie staan doe ik verder ook geen moeite. Helemaal als je tóch al die omweg retailer moet maken. (Ja klaag gerust, ik heb mezelf al ontslagen)
pi_181281677
Bij ons is ook de regel dat je niet naar boven gaat. Bij sommige stukken met bovenwoningen zijn er op een gegeven moment bussen beneden geplaatst. Al is er daar geen intercom, dus als het niet past ga ik toch maar even naar boven. Met intercom = bewoner moet beneden komen. Wel eens discussie over gehad...
Bij de bejaarden/verzorgingstehuizen in mijn buurt wordt de post bij de balie gebracht, behalve bij de zgn aanleunwoningen etc die een eigen bus hebben buiten.

In het gebied waar ik loop is iig geen flat oid (meer) waar geen bussen beneden geplaatst zijn.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_181281883
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 20:16 schreef VixenFromHell het volgende:
Al is er daar geen intercom, dus Met intercom = bewoner moet beneden komen. Wel eens discussie over gehad.....

Liever die discussie dan steeds een discussie met een bewoner omdat die vanaf boven het verschil niet weet tussen ons en de pakkettendienst. En daarom niet echt snappen waarom ze naar beneden moeten komen.

Overigens heb ik deze regel via de officiële kanalen ook nog nooit meegekregen. Mijn opleiding was: hier heb je een bundel. Succes! :P
pi_181282208
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 20:14 schreef diesnelle het volgende:

[..]

En die iets-te-grote-pakketjes zijn gewoon vet irritant, elke keer voor zo'n mislukte deurknop of handgranaat naar de retailer.... maar als ik iemand hoor praten, telefoneren, of de televisie aan zie staan doe ik verder ook geen moeite. Helemaal als je tóch al die omweg retailer moet maken. (Ja klaag gerust, ik heb mezelf al ontslagen)
Assertief aanbellen, dan komen ze (soms) toch uiteindelijk naar de deur.
pi_181282334
Even een reactie op het wel/niet naar boven:
Bij ons is het 1 verdieping, en er zit een lift. Op die eerste verdieping heeft iedereen ook weer een voordeur met bel (maar geen brievenbus, want die zitten inderdaad beneden, en ook daar zit een bel).
De bezorgers komen inderdaad eigenlijk altijd boven, want, als ik zelf schoenen moet aandoen ed, duurt dat echt wel langer, en ik vraag het ze ook via de intercom voor de zekerheid.

Heb 1 bezorger gehad die nooit naar boven wilde, prima, maar dan sta je wel een minuut te wachten tot ik rustig mijn schoenen aan doe, naar de trap loop enz, dat duurt echt wel langer dan dat je zelf naar boven komt.

[ Bericht 12% gewijzigd door DX11 op 18-08-2018 20:48:56 ]
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_181282702
https://www.at5.nl/artike(...)werk-neer-in-de-pijp

Mogen ze zeker weer met "hoge" uitzondering na 17:00 bezorgen. Of maandag, want wat maakt dat nog uit tegenwoordig.
  zaterdag 18 augustus 2018 @ 21:01:29 #139
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_181282885
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 20:38 schreef delano.888 het volgende:
Even een reactie op het wel/niet naar boven:
Bij ons is het 1 verdieping, en er zit een lift. Op die eerste verdieping heeft iedereen ook weer een voordeur met bel (maar geen brievenbus, want die zitten inderdaad beneden, en ook daar zit een bel).
De bezorgers komen inderdaad eigenlijk altijd boven, want, als ik zelf schoenen moet aandoen ed, duurt dat echt wel langer, en ik vraag het ze ook via de intercom voor de zekerheid.

Heb 1 bezorger gehad die nooit naar boven wilde, prima, maar dan sta je wel een minuut te wachten tot ik rustig mijn schoenen aan doe, naar de trap loop enz, dat duurt echt wel langer dan dat je zelf naar boven komt.
En daarom begin ik in zulke gebouwen altijd met de pakketjes en aanbellen. Dan de post. Ik wordt per uur betaald. Boeit mij verder niet.
(Tenzij je het doet om te pesten natuurlijk... Maar we gaan even uit van het goede van de mens)

quote:
1s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 20:22 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Liever die discussie dan steeds een discussie met een bewoner omdat die vanaf boven het verschil niet weet tussen ons en de pakkettendienst. En daarom niet echt snappen waarom ze naar beneden moeten komen.

Overigens heb ik deze regel via de officiële kanalen ook nog nooit meegekregen. Mijn opleiding was: hier heb je een bundel. Succes! :P
Daar discusseer je toch niet over. Of je komt, of je komt niet. Kom je niet dan ga je naar de retailer. En klachten zijn voor het bedrijf.

En de regel staat in het zakboekje ;)
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_181283018
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 21:01 schreef V__L_N het volgende:

[..]

En daarom begin ik in zulke gebouwen altijd met de pakketjes en aanbellen. Dan de post. Ik wordt per uur betaald. Boeit mij verder niet.
(Tenzij je het doet om te pesten natuurlijk... Maar we gaan even uit van het goede van de mens)

[..]

Daar discusseer je toch niet over. Of je komt, of je komt niet. Kom je niet dan ga je naar de retailer. En klachten zijn voor het bedrijf.

En de regel staat in het zakboekje ;)
Nou ja. Hallo ik heb een pakketje. Dan doen ze vaak al open en is de intercomverbinding weg. Sommige mensen zeggen zelfs al helemaal niks en gooien meteen de deur open. Kost me een stuk minder moeite om dan meteen naar boven te gaan.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 18 augustus 2018 @ 21:12:26 #141
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_181283116
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 20:55 schreef Sebastiaan92 het volgende:
https://www.at5.nl/artike(...)werk-neer-in-de-pijp

Mogen ze zeker weer met "hoge" uitzondering na 17:00 bezorgen. Of maandag, want wat maakt dat nog uit tegenwoordig.
quote:
"We hebben hem gedurende 1,5 jaar uitvoerig getest en aangescherpt, samen met postbezorgers en de OR."
Ze zeggen er heel handig niet bij dat de OR tegen de invoering van de combibundel is.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_181283119
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 15:56 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Retour afzender :+
Als ze je goed zien en bewust niet open maken dan ga ik niet meer naar de retailer hoor

Er zijn ook mensen die uit het raam hangen en zeggen : leg maar bij de deur _O-
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
  zaterdag 18 augustus 2018 @ 21:22:30 #143
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_181283405
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 21:07 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Nou ja. Hallo ik heb een pakketje. Dan doen ze vaak al open en is de intercomverbinding weg. Sommige mensen zeggen zelfs al helemaal niks en gooien meteen de deur open. Kost me een stuk minder moeite om dan meteen naar boven te gaan.
Kijk en daarom zeg ik altijd "Postnl, komt u even naar beneden voor u pakket?"
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_181283899
Meeste bewoners in mijn eigen flat gebruiken uberhaupt de intercom niet en doen meteen de deur open.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_181284963
Een eenvoudige oplossing voor dit probleem zou zijn om gewoon geen belchinezen voor appartementen mee te geven aan de postbezorger.

Maar ligt het aan mij, of krijgen we opvallend veel grote pakketjes mee deze vakantieperiode? Ik heb het idee dat ik net zoveel belchinezen en schoenendozen heb als tijdens SKNJ. Ik sta werkelijk iedere dag bij de retailer voor die kutdingen. Volgens mij wordt er een aanzienlijk groter percentage naar de postbezorgers doorgeschoven. Ik heb ook heel veel minder "er ligt een pakket uit het buitenland voor u" kennisgevingen te bezorgen.
pi_181285108
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 22:19 schreef Rafierafie het volgende:
Een eenvoudige oplossing voor dit probleem zou zijn om gewoon geen belchinezen voor appartementen mee te geven aan de postbezorger.

Maar ligt het aan mij, of krijgen we opvallend veel grote pakketjes mee deze vakantieperiode? Ik heb het idee dat ik net zoveel belchinezen en schoenendozen heb als tijdens SKNJ. Ik sta werkelijk iedere dag bij de retailer voor die kutdingen. Volgens mij wordt er een aanzienlijk groter percentage naar de postbezorgers doorgeschoven. Ik heb ook heel veel minder "er ligt een pakket uit het buitenland voor u" kennisgevingen te bezorgen.
je wordt er sowieso een oor mee aangenaaid,er komt steeds meer ongein :)
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 18 augustus 2018 @ 22:53:09 #147
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_181286048
Heb mijn langste looproute ooit eens nagemeten en ik kom op zeven kilometer zonder alle paadjes erbij, dus dan mag je er nog wel ruim drie bij optellen. Er stond niet voor niets 4,5 uren voor. Nu schijnt die loop nog langer te zijn
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_181315169
quote:
ze hebben het over een postbode
pi_181315329
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 07:43 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

ze hebben het over een postbode
Alleen in de kop, verderop heet ie postbezorger. Denk overigens dat postbode altijd gebruikt blijft worden, zelfs kleine kinderen roepen nog dag postbode. Jammer dat PostNl niet om een reactie gevraagd is, of dat ze niet ingingen op het feit dat je zelf je fiets mag aanschaffen. Trouwens erg frustrerend voor de bezorger, ben blij voor hem dat de fiets verzekerd was. Zelf twee keer een poging tot diefstel meegemaakt, een keer een junk die ik van zijn voornemen af kon brengen, en een keer drie kleine etterblaagjes die bezig waren de fiets van mijn stagiare te jatten, de fietstassen lagen er al af toen een toevallige passant ze wegjoeg.
pi_181315383
Ik vind het wel een nogal vreemd verhaal. Dat de post even later in nette stapeltjes terug wordt gevonden. Waarom dan niet gewoon die 2 fietstassen ergens neerzetten, dat gaat een stuk sneller.
pi_181315857
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 08:22 schreef gelestipjes het volgende:
Ik vind het wel een nogal vreemd verhaal. Dat de post even later in nette stapeltjes terug wordt gevonden. Waarom dan niet gewoon die 2 fietstassen ergens neerzetten, dat gaat een stuk sneller.
Misschien heeft de dief gekeken of er nog iets "interessants" tussen zat.
pi_181315861
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 07:43 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

ze hebben het over een postbode
Oh... dan is het niet erg ;)

Aangezien hij net begonnen is zal het vast geen 'echte' zijn.
pi_181316056
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2018 09:12 schreef Globetrottertje het volgende:

[..]

Misschien heeft de dief gekeken of er nog iets "interessants" tussen zat.
maar dan ga je alles toch niet weer in perfecte nette stapeltjes terugleggen? Dat kost toch veel te veel tijd? En daarmee is de kans ook een stuk groter dat ze je betrappen.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 20 augustus 2018 @ 09:36:21 #156
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_181316072
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 09:33 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

maar dan ga je alles toch niet weer in perfecte nette stapeltjes terugleggen? Dat kost toch veel te veel tijd? En daarmee is de kans ook een stuk groter dat ze je betrappen.
Daarom moet het iemand zijn geweest die een paar straten verderop woont en de buurt goed kent
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_181316117
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 09:36 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Daarom moet het iemand zijn geweest die een paar straten verderop woont en de buurt goed kent
maar dat vind ik ergens ook wel weer onwaarschijnlijk, want dan is de kans dat mensen je herkennen heel erg groot.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 20 augustus 2018 @ 09:45:34 #158
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_181316180
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 09:40 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

maar dat vind ik ergens ook wel weer onwaarschijnlijk, want dan is de kans dat mensen je herkennen heel erg groot.
Valt mee hoor. Hoeveel mensen ken jij van drie straten verderop als je in een grote stad woont?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_181316225
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 09:45 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Valt mee hoor. Hoeveel mensen ken jij van drie straten verderop als je in een grote stad woont?
ik zal ze niet perse kennen, maar wel dat ik weet dat ik ze vaker heb gezien en ze dus wel min of meer herken. En met die posttassen val je wel extra op.
Ik weet niet, ik vind het gewoon een raar verhaal en vraag me af of het echt zo gegaan is als gezegd. Kan natuurlijk wel, maar ik heb er wat vraagtekens bij.
pi_181318637
Het is wel raar. Als je op de vlucht bent gooi je de boel gauw neer. Ook nadat je misschien de post doorzocht hebt. Al denk ik dat het de dief om de fiets te doen is geweest.

Maar zo heel duur is die fiets toch helemaal niet? Ik heb er een en die van mij had met de code ook nog eens 100 euro korting.

Ik kwam uit op 350 euro, inclusief postrek en mand. En snelbinders etc. Hij was 299 met die korting.

Misschien komt de bezorger de dief nog wel tegen. Zo heel veel rijden er nu ook weer niet rond.
pi_181319222
De normale winkelprijs is 499, ik heb de mijne ook voor een stuk minder gekocht.

En inmiddels weer verkocht voor 150 nadat ie al jarenlang voornamelijk in de schuur stond. Het zat nooit echt lekker, waarschijnlijk toch iets te groot.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_181319616
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2018 12:18 schreef Globetrottertje het volgende:
Het is wel raar. Als je op de vlucht bent gooi je de boel gauw neer. Ook nadat je misschien de post doorzocht hebt. Al denk ik dat het de dief om de fiets te doen is geweest.

Maar zo heel duur is die fiets toch helemaal niet? Ik heb er een en die van mij had met de code ook nog eens 100 euro korting.

Ik kwam uit op 350 euro, inclusief postrek en mand. En snelbinders etc. Hij was 299 met die korting.

Misschien komt de bezorger de dief nog wel tegen. Zo heel veel rijden er nu ook weer niet rond.
En waarom eerst wachten tot de bezorger weer op zijn fiets zat? Hij hield hem blijkbaar al in de gaten, waarom dan niet die fiets pakken als die bezorger wegloopt om te bezorgen?
Voor mij klopt het verhaal gewoon niet helemaal.
Verder natuurlijk wel vervelend dat ie zijn fiets kwijt is, maar gelukkig verzekerd.

En 500 euro voor een fiets is niet heel veel geld. Volgens mij kost de gemiddelde nieuwe fiets van enige kwaliteit al snel meer dan dat.
pi_181319937
Zeker. En zo veel bijzondere kwaliteit heeft die fiets ook niet. De standaard brak bij mij al na twee maanden doormidden en na anderhalf jaar was het zadel afgebroken.

Misschien is het verhaal wel helemaal niet waar. Als je er de media bij haalt gelooft de verzekering het misschien wel.

Maar ik kan mij vergissen hoor. Misschien is het wel waar. De media kan natuurlijk ook wel iets geschreven hebben dat niet klopt.
pi_181320002
Misschien heeft de dief de fietstassen wel gehouden. Ze zijn best stevig en redelijk gewild. Als je de post er uit tilt of als je de tassen omkiept, ligt de post al 'mooi opgestapeld' omdat de bundels zo in de tassen zitten. Ik geloof het wel hoor.
pi_181320176
Beetje jammer ook dat dit soort dingen niet via de post geregeld zijn. Of de fiets zelf, of de verzekering.

Nu ben je als bezorger gewoon een groot deel van je loon kwijt terwijl je aan het werk bent.
pi_181323066
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2018 13:08 schreef gelestipjes het volgende:
En waarom eerst wachten tot de bezorger weer op zijn fiets zat? Hij hield hem blijkbaar al in de gaten, waarom dan niet die fiets pakken als die bezorger wegloopt om te bezorgen?
Misschien stond de fiets toen op slot.
pi_181326559
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 13:31 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Beetje jammer ook dat dit soort dingen niet via de post geregeld zijn. Of de fiets zelf, of de verzekering.

Nu ben je als bezorger gewoon een groot deel van je loon kwijt terwijl je aan het werk bent.
Als dit bij mij zou gebeuren, zou ik het toch echt wel proberen te verhalen op PostNL. Als het hele verhaal waar is heeft de bezorger niets verkeerd gedaan en is dit alles tijdens werktijd gebeurd. Dan mag PostNL lekker het geld voor een vervangende fiets ophoesten.

En over het gebruik van de term postbode: er is in mijn vaste wijk een meisje dat me altijd aanspreekt met brievenbus. En een aantal jaar geleden was er een klein jongetje die me Pieter Post noemde. _O-
pi_181330151
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 17:26 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Als dit bij mij zou gebeuren, zou ik het toch echt wel proberen te verhalen op PostNL. Als het hele verhaal waar is heeft de bezorger niets verkeerd gedaan en is dit alles tijdens werktijd gebeurd. Dan mag PostNL lekker het geld voor een vervangende fiets ophoesten.

En over het gebruik van de term postbode: er is in mijn vaste wijk een meisje dat me altijd aanspreekt met brievenbus. En een aantal jaar geleden was er een klein jongetje die me Pieter Post noemde. _O-
In een café werd ik een paar keer Ali genoemd, vanwege die Chinese pakjes :')
  maandag 20 augustus 2018 @ 20:44:31 #169
433036 SGJ
Goed gekke
pi_181331998
Lekkere dagen weer voor de pakketbezorgers met de VanDijk schoolboeken.. 9.9 van de 10 zijn natuurlijk nog op vakantie, sta je dan met je boekendoos.
pi_181351280
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 17:26 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Als dit bij mij zou gebeuren, zou ik het toch echt wel proberen te verhalen op PostNL. Als het hele verhaal waar is heeft de bezorger niets verkeerd gedaan en is dit alles tijdens werktijd gebeurd. Dan mag PostNL lekker het geld voor een vervangende fiets ophoesten.

En over het gebruik van de term postbode: er is in mijn vaste wijk een meisje dat me altijd aanspreekt met brievenbus. En een aantal jaar geleden was er een klein jongetje die me Pieter Post noemde. _O-
Maar dat betalen ze echt niet. Dat weet ik van collega's die dit overkwam.
pi_181352865
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2018 13:22 schreef Globetrottertje het volgende:
Zeker. En zo veel bijzondere kwaliteit heeft die fiets ook niet. De standaard brak bij mij al na twee maanden doormidden en na anderhalf jaar was het zadel afgebroken.

Misschien is het verhaal wel helemaal niet waar. Als je er de media bij haalt gelooft de verzekering het misschien wel.

Maar ik kan mij vergissen hoor. Misschien is het wel waar. De media kan natuurlijk ook wel iets geschreven hebben dat niet klopt.
die dingen komen bij een soort sociale werkplaats vandaan
pi_181354360


[ Bericht 25% gewijzigd door blijevis op 21-08-2018 20:02:31 ]
pi_181357181
84 cent per maand meer postbezorgersvergoeding!! *O*
Wat een droevig ***bedrijf is dit toch.
pi_181385214
Ben benieuwd of ik morgen mijn bestelling succesvol af kan halen bij de AH. Tijdens het bestellen optie van afhaalpunt gepakt en de AH gekozen, maar het pakket lijkt nu 'gewoon' naar het adres van de AH gestuurd te zijn tav mij. Ze hebben bij de AH nu ook getekend voor het pakket, dat lijkt me niet helemaal de bedoeling zo :o staat dus ook in de T&T niet dat ie door mij af te halen is, maar gewoon alleen dat ie bezorgd is :')

Ze lijken mij hier verder qua planning nog niet zo te missen deze week :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  donderdag 23 augustus 2018 @ 01:20:55 #176
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_181389886
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 22:28 schreef VixenFromHell het volgende:
Ben benieuwd of ik morgen mijn bestelling succesvol af kan halen bij de AH. Tijdens het bestellen optie van afhaalpunt gepakt en de AH gekozen, maar het pakket lijkt nu 'gewoon' naar het adres van de AH gestuurd te zijn tav mij. Ze hebben bij de AH nu ook getekend voor het pakket, dat lijkt me niet helemaal de bedoeling zo :o staat dus ook in de T&T niet dat ie door mij af te halen is, maar gewoon alleen dat ie bezorgd is :')

Ze lijken mij hier verder qua planning nog niet zo te missen deze week :P
Heb ik ook wel eens gehad bij de plus, gaat vaak wel gewoon goed
pi_181392178
Artikel uit het Parool: Bezorgers zien niets in postvest
quote:
De werkonderbreking (in Amsterdam) is een eerste speldenprik in aanloop naar de actiedag op 20 september, als in het hele land postbezorgers protesteren.
Hoe groot is de motivatie om daadwerkelijk het werk neer te leggen? Ik kan niet zeggen dat ik erg veel van die actiedag verwacht.
pi_181395698
Jij bent de actiedag. Je kan zelf het verschil maken.
pi_181396160
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 09:20 schreef Rafierafie het volgende:
Artikel uit het Parool: Bezorgers zien niets in postvest

[..]

Hoe groot is de motivatie om daadwerkelijk het werk neer te leggen? Ik kan niet zeggen dat ik erg veel van die actiedag verwacht.
Vind het een beetje vreemd dat de FNV (op Facebook) oproept om voor de stakingsdag verlof aan te vragen. Ja, dat gaat PostNL natuurlijk gewoon afkeuren, als het niet uitkomt. En als het wel uitkomt is het helemáál geen staken meer. Zo ook met een paar uur het werk neerleggen; als je dat (als bezorger) niet aan het eind van de dag doet heb je er toch niemand mee? Geen hond die het merkt. En die uren plussen, daar zullen ze vast niet instinken. Kortom: als je staakt, doe het dan goed.
pi_181397765
En de post een dag later. Dat breng PostNL echt niet meer van de wijs. Dan kan je beter gaan staken op 22 december. Dan heb je meteen een grote vertraging ;)
pi_181398491
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 13:57 schreef Sebastiaan92 het volgende:
En de post een dag later. Dat breng PostNL echt niet meer van de wijs. Dan kan je beter gaan staken op 22 december. Dan heb je meteen een grote vertraging ;)
Dat zal ze ook niet echt meer van de wijs brengen, als ze dat erg hadden gevonden hadden ze ook wel gezorgd dat de afgelopen kerstperiode niet zo'n fiasco was geworden.
En of die vertraging echt zo groot is is ook maar afwachten want er werd bij ons al gesproken over dat de 24e deze kerst dan een werkdag is.
Zul je altijd zien natuurlijk, valt het voor ons een keer heel gunstig, maken ze dan de maandag ineens wel weer een werkdag.
pi_181398564
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:45 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Vind het een beetje vreemd dat de FNV (op Facebook) oproept om voor de stakingsdag verlof aan te vragen. Ja, dat gaat PostNL natuurlijk gewoon afkeuren, als het niet uitkomt. En als het wel uitkomt is het helemáál geen staken meer. Zo ook met een paar uur het werk neerleggen; als je dat (als bezorger) niet aan het eind van de dag doet heb je er toch niemand mee? Geen hond die het merkt. En die uren plussen, daar zullen ze vast niet instinken. Kortom: als je staakt, doe het dan goed.
Ja, maar dan moet de bond betalen he, dus die hebben liever dat hun leden het werk 1,5 uur neerleggen, dan kost het ze geen cent. En als hun leden verlof nemen kost het hen ook niks. Puur eigenbelang dus.
pi_181398660
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:24 schreef bmp80 het volgende:
Jij bent de actiedag. Je kan zelf het verschil maken.
Niet echt natuurlijk. Als jij gaat staken terwijl de rest van je directe collega's gewoon gaan werken, dan maak je geen enkel verschil.
pi_181398824
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 14:32 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

En of die vertraging echt zo groot is is ook maar afwachten want er werd bij ons al gesproken over dat de 24e deze kerst dan een werkdag is.
Zul je altijd zien natuurlijk, valt het voor ons een keer heel gunstig, maken ze dan de maandag ineens wel weer een werkdag.
Ik vraag me af hoe groot de bereidheid nog is om dan te komen opdraven. Denk dat er niet heel veel mensen te porren zijn om dat dagje te komen werken.
pi_181401355
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 13:57 schreef Sebastiaan92 het volgende:
En de post een dag later. Dat breng PostNL echt niet meer van de wijs. Dan kan je beter gaan staken op 22 december. Dan heb je meteen een grote vertraging ;)
Maar in die periode kijkt sowieso niemand er meer van op als het een paar weken langer duurt...
pi_181401962
Er is wel een verschil tussen een actiedag of een staking. Voor een actiedag moet je inderdaad verlof opnemen en dan ga je actievoeren in Den Haag. Voor zover ik nu in de uitingen heb gezien, is 20 september geen stakingsdag.
pi_181401989
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 14:32 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Dat zal ze ook niet echt meer van de wijs brengen, als ze dat erg hadden gevonden hadden ze ook wel gezorgd dat de afgelopen kerstperiode niet zo'n fiasco was geworden.
En of die vertraging echt zo groot is is ook maar afwachten want er werd bij ons al gesproken over dat de 24e deze kerst dan een werkdag is.
Zul je altijd zien natuurlijk, valt het voor ons een keer heel gunstig, maken ze dan de maandag ineens wel weer een werkdag.
Dat kan gelukkig niet zomaar, van een maandag ineens een werkdag maken. Dat wil zeggen, ze mogen er best een werkdag van maken, maar ze kunnen ons niet zomaar verplichten om dan te komen werken.

[ Bericht 6% gewijzigd door SnawyHoulet op 23-08-2018 17:01:10 ]
pi_181402157
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 16:54 schreef SnawyHoulet het volgende:

[..]

Dat kan gelukkig niet zomaar, van een maandag ineens een werkdag maken.
dat hebben ze toch al eerder gedaan? We hebben wel vaker nog op de maandag gewerkt in de decemberperiode terwijl de maandag als werkdag eigenlijk was afgeschaft.
Nee, officieel kunnen ze je niet dwingen, in de praktijk verwacht ik echter dat veel mensen nog wel gewoon zouden werken als ze het weer brengen als "Als je echt niet kunt moet je je melden bij de teamcoach, maar anders gaan we er gewoon vanuit dat je werkt".
pi_181402178
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 16:53 schreef SnawyHoulet het volgende:
Er is wel een verschil tussen een actiedag of een staking. Voor een actiedag moet je inderdaad verlof opnemen en dan ga je actievoeren in Den Haag. Voor zover ik nu in de uitingen heb gezien, is 20 september geen stakingsdag.
Daarboven op is het grootste deel van de postnl geen lid van een vakbond. Ze komen daarom niet in aanmerking voor de stakingskas.

quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 16:54 schreef SnawyHoulet het volgende:

[..]

Dat kan gelukkig niet zomaar, van een maandag ineens een werkdag maken. Dat wil zeggen, ze mogen er best een werkdag van maken, maar ze kunnen ons niet zomaar verplichten om dan te komen werken.
Ken je de postnl al? Ga er maar gewoon van uit dat iedereen gaat werken. Hier werd 17 december trouwens ook al genoemd als datum.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_181402206
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 16:53 schreef SnawyHoulet het volgende:
Er is wel een verschil tussen een actiedag of een staking. Voor een actiedag moet je inderdaad verlof opnemen en dan ga je actievoeren in Den Haag. Voor zover ik nu in de uitingen heb gezien, is 20 september geen stakingsdag.
lekkere actie dan van FNV, kan postnl gewoon het verlof weigeren en dat is het dan. Nou, dat zal ze raken hoor!
pi_181402240
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 17:03 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Daarboven op is het grootste deel van de postnl geen lid van een vakbond. Ze komen daarom niet in aanmerking voor de stakingskas.

[..]

Ja, maar goed, als het van die halfbakken acties zijn als "leg het werk 1,5 uur neer of neem verlof op" dan krijg je sowieso geen cent uit de stakingskas.
Verder steunen de overige bonden de acties niet, dus alleen als je lid bent van de FNV en er daadwerkelijk gestaakt zou worden krijg je geld uit de stakingskas
pi_181402249
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 17:03 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Daarboven op is het grootste deel van de postnl geen lid van een vakbond. Ze komen daarom niet in aanmerking voor de stakingskas.

[..]

Ken je de postnl al? Ga er maar gewoon van uit dat iedereen gaat werken. Hier werd 17 december trouwens ook al genoemd als datum.
Dan kunnen ze nu vast gaan oefenen met op hun kop staan: ik ga niet op 24 december werken. En de 17e evenmin.
pi_181404749
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 16:53 schreef SnawyHoulet het volgende:
Er is wel een verschil tussen een actiedag of een staking. Voor een actiedag moet je inderdaad verlof opnemen en dan ga je actievoeren in Den Haag. Voor zover ik nu in de uitingen heb gezien, is 20 september geen stakingsdag.
Van een handjevol actievoerders zullen ze al helemaal niet meer wakker liggen. Volumedaling, economische noodzaak bla bla....het is allemaal voor jullie eigen bestwil.
pi_181408451
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 17:06 schreef SnawyHoulet het volgende:

[..]

Dan kunnen ze nu vast gaan oefenen met op hun kop staan: ik ga niet op 24 december werken. En de 17e evenmin.
Dan kunnen we wellicht samen die dagen iets leuks gaan doen, want ik ga ook absoluut niet werken dan. Misschien is het een idee als ze dan ook meteen gaan oefenen op het hoog en laag springen. ;)
Toen de maandag nog wel een reguliere werkdag was, liep ik op die dag al niet meer. Sinds de afschaffing van de maandag als bezorgdag heb ik niet een keer gelopen. Maandag is mijn dag.
In het verleden heb ik ook al geweigerd om te werken op maandag als extra werkdag rond de SKNJ-periode.
pi_181410625
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 01:20 schreef ErkendFokker het volgende:

[..]

Heb ik ook wel eens gehad bij de plus, gaat vaak wel gewoon goed
Het was helemaal goed gekomen *O*

Maandagen doe ik ook niet meer nee, ik heb mijn weekend altijd echt wel verdiend :z

Qua acties..Gewoon een keer met zijn allen het HAH laten staan, geen pakjes scannen... te grote chinezen gewoon op het depot laten liggen })
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_181416452
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 18:43 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Van een handjevol actievoerders zullen ze al helemaal niet meer wakker liggen. Volumedaling, economische noodzaak bla bla....het is allemaal voor jullie eigen bestwil.
https://www.finanzen.nl/a(...)aflossing-1027481282

zo nu weer een beetje aan de mensen gaan denken
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 24 augustus 2018 @ 09:02:04 #197
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_181417334
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 07:08 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

https://www.finanzen.nl/a(...)aflossing-1027481282

zo nu weer een beetje aan de mensen gaan denken
mja, dan lopen de kosten weer op he ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:48:41 #199
474394 Claire68
postbezorger in Leeuwarden
pi_181419251
Zijn hier ook mensen die overwegen vantevoren zelf de post in te voegen als straks die combiblunder komt, of die dit al doen?
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:54:16 #200
474394 Claire68
postbezorger in Leeuwarden
pi_181419398
Ik heb nu in de vakantie (hoop ik, dat het tijdelijk is) een heel vervelende sorteerder die vrijwel alle pakjes niet invoegt in de bundel op de juiste volgorde, maar op de voorkant van de bundel onder het elastiek duwt, meestal met de achterkant naar voren. Zodat ik helemaal niet meer aan de voorkant van de bundel kan zien waar die voor is. En ik een hele massa ongesorteerde pakjes heb. Verder heeft hij/zij ook nog de gewoonte om zomaar allerlei losse post nog aan de voorkant van bundels onder het elastiek te duwen, vaak zelfs die in een andere bundel thuishoren. Ik heb gisteren maar de hele boel vantevoren opnieuw gebundeld zodat ik er vlot mee kan lopen. Toen kwam die gedachte bij me op: dit zou ik als die combiblunder komt gewoon ook kunnen doen. Wel zo prettig denk ik. Ik heb een kleine handicap met mijn evenwicht: ik heb ongevoelige voetzolen door diabetes-schade. Daarom kan ik mijn evenwicht minder goed herstellen dan een ander als ik over een randje stommel ofzo. Met dat postvest. Ik dacht eerst dat ik het gewoon twee weken zou proberen, dat postvest, op de manier die men adviseert, maar nu die gebroken armen voorbij komen....
pi_181420591
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 10:48 schreef Claire68 het volgende:
Zijn hier ook mensen die overwegen vantevoren zelf de post in te voegen als straks die combiblunder komt, of die dit al doen?
Dat is toch helemaal niet handig/ efficient? Je kunt toch gewoon een keerbundel maken? Lijkt me een stuk makkelijker dan eerst alle post uit de tassen halen en alles samen te voegen.
pi_181420837
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 10:54 schreef Claire68 het volgende:
Ik heb nu in de vakantie (hoop ik, dat het tijdelijk is) een heel vervelende sorteerder die vrijwel alle pakjes niet invoegt in de bundel op de juiste volgorde, maar op de voorkant van de bundel onder het elastiek duwt, meestal met de achterkant naar voren. Zodat ik helemaal niet meer aan de voorkant van de bundel kan zien waar die voor is. En ik een hele massa ongesorteerde pakjes heb. Verder heeft hij/zij ook nog de gewoonte om zomaar allerlei losse post nog aan de voorkant van bundels onder het elastiek te duwen, vaak zelfs die in een andere bundel thuishoren.
Dit is allebei niet de standaardmethode (kleine pakjes moet je samenvoegen, desnoods bundel splitsen. Losse post mag alleen in rode bak naar het depot) en kun je dus gewoon via de app melden zodat deze nieuwe voorbereider er op aangesproken wordt.
pi_181420915
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 11:55 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Dit is allebei niet de standaardmethode (kleine pakjes moet je samenvoegen, desnoods bundel splitsen. Losse post mag alleen in rode bak naar het depot) en kun je dus gewoon via de app melden zodat deze nieuwe voorbereider er op aangesproken wordt.
Losse post mag bovenop de laatste bundel van de laatste tas, wel onder het elastiek zodat het niet ergens onderin de tas valt. In de rode bak mag alleen nog postzegelpost en medische post tegenwoordig .
pi_181421498
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 11:59 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Losse post mag bovenop de laatste bundel van de laatste tas, wel onder het elastiek zodat het niet ergens onderin de tas valt. In de rode bak mag alleen nog postzegelpost en medische post tegenwoordig .
En (landelijk) is de bedoeling dat er helemaal geen losse post mee gaat, vooral niet bovenop de tas. Eventueel drukwerk blijft liggen tot de volgende dag.

edit: ik bedoel niet de 0100 post op vestigingen waar ze al met de codeerregel werken
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 14:06:37 #205
474394 Claire68
postbezorger in Leeuwarden
pi_181423465
Vandaag opnieuw alles vantevoren doorgenomen, ge-hersorteerd en ge-herbundeld. Kostte 19 minuten, totale tijd in de app vandaag was 81 minuten, ik heb er 73 over gedaan. Dus minminuten geboekt. Het is zoveel fijner om op straat gewoon te kunnen zien waar ik heen moet en niet alsmaar heen en weer te fietsen en dat de post wegwaait of wegregent met al dat gepuzzel.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 14:14:07 #206
474394 Claire68
postbezorger in Leeuwarden
pi_181423605
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 11:55 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Dit is allebei niet de standaardmethode (kleine pakjes moet je samenvoegen, desnoods bundel splitsen. Losse post mag alleen in rode bak naar het depot) en kun je dus gewoon via de app melden zodat deze nieuwe voorbereider er op aangesproken wordt.
Ik heb hier op dit forum al gelezen hoe het zou moeten, met de pakjes, tot anderhalve centimeter dikte, en dat zou heel fijn zijn als het zo zou gebeuren. "Gewoon" via de app melden? Zodat deze voorbereider er op aangesproken wordt? Als het blijvend is zal ik gaan melden maar dat werkt hier niet goed, met de melding wordt niets doelmatigs gedaan. Je bent dan een half jaar bezig met er achter aan zitten, dat is vreselijk. Volgens mij is dit geen nieuwe voorbereider, maar iemand die al heel veel jaren z'n eigen onzinnige methodiekloze methodiek heeft kunnen ontwikkelen en uitoefenen en z'n gang heeft kunnen gaan zonder daar ooit corrigerend op aangsproken te zijn. Dat is mijn indruk.

Ik hoop dus dat de voorbereider(s) die het eerst deed/deden het binnenkort weer gaan doen. Als ze terug zijn van vakantie. Dat melden, om er voor te zorgen dat het echt goed komt, daar zie ik als een berg tegenop. Maar dat zal ik wellicht doen als het zo blijft.

[ Bericht 4% gewijzigd door Claire68 op 24-08-2018 14:19:26 ]
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 14:49:07 #207
474394 Claire68
postbezorger in Leeuwarden
pi_181424394
Ook weer eens even een positieve noot: Gisteren had ik, voor het eerst sinds de invoering van de codeerregel op 21 november 2017, GEEN post in mijn tassen die niet voor mijn wijken was. Dus GEEN herstelpost. Een unicum!

Het voelde heel raar en vrij om zomaar op stop te kunnen drukken zonder gehannes met stickers en, om helemaal niet langs een brievenbus te moeten omrijden, in mijn eigen tijd.
pi_181425907
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 10:48 schreef Claire68 het volgende:
Zijn hier ook mensen die overwegen vantevoren zelf de post in te voegen als straks die combiblunder komt, of die dit al doen?
Officieel mag je die "herbundel" tijd niet schrijven, tenminste dat is hier tegen ons gezegd omdat ze je genoeg opties geven (postvest/3 vakkentas/enz.)
pi_181426025
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:06 schreef Claire68 het volgende:
Vandaag opnieuw alles vantevoren doorgenomen, ge-hersorteerd en ge-herbundeld. Kostte 19 minuten, totale tijd in de app vandaag was 81 minuten, ik heb er 73 over gedaan. Dus minminuten geboekt. Het is zoveel fijner om op straat gewoon te kunnen zien waar ik heen moet en niet alsmaar heen en weer te fietsen en dat de post wegwaait of wegregent met al dat gepuzzel.
Je wijk is in feite een puinzooi en je mint nog steeds? Dan gaat er ook niet echt motivatie ontstaan voor PostNL om toch meer focus te leggen op de kwaliteit.
pi_181426095
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 11:46 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Dat is toch helemaal niet handig/ efficient? Je kunt toch gewoon een keerbundel maken? Lijkt me een stuk makkelijker dan eerst alle post uit de tassen halen en alles samen te voegen.
Zo´n keerbundel lijkt me nu juist helemaal niets. Op een daldag misschien, maar op een piekdag 300x per wijk een zware bundel omdraaien is solliciteren naar polsklachten. En hoe doe je dat als je een groot rondje hebt dat uit meerdere bundels bestaat? Dan loop je met bijv. 2 of 3 bundels op je arm, en moet je de bovenste steeds omdraaien. En als je dan ook nog hah hebt is het helemaal acrobatiek op hoog niveau. Ik ga de post gewoon samenvoegen, op het depot of (ik woon toch in de buurt) thuis. Zoveel extra werk is dat niet, want de post ligt toch al op volgorde. Ik schat dat het voor een wijk van een uur ongeveer 10/15 minuten werk is, en dat haal ik wel weer in met het lopen, want als ik het niet had samengevoegd was ik 10/15 minuten langer bezig geweest met lopen. Kan ik meteen de sorteerfouten eruit halen (scheelt teruglopen), en al die kleine pakjes die ze los meegeven er tussen zetten.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_181426127
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:49 schreef Claire68 het volgende:
Ook weer eens even een positieve noot: Gisteren had ik, voor het eerst sinds de invoering van de codeerregel op 21 november 2017, GEEN post in mijn tassen die niet voor mijn wijken was. Dus GEEN herstelpost. Een unicum!

Het voelde heel raar en vrij om zomaar op stop te kunnen drukken zonder gehannes met stickers en, om helemaal niet langs een brievenbus te moeten omrijden, in mijn eigen tijd.
Waarom rij jij om in je eigen tijd? Dat is gewoon werktijd hoor! :Y
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_181426199
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 15:53 schreef the_X het volgende:

[..]

Officieel mag je die "herbundel" tijd niet schrijven, tenminste dat is hier tegen ons gezegd omdat ze je genoeg opties geven (postvest/3 vakkentas/enz.)
Er is zo veel wat officieel niet mag. Zoals zaterdagwijken waar de planner niemand voor kan vinden op maandag weg laten brengen.

Maar wat ik al zei: als je gaat bezorgen uit de combibundel gaat dat je extra tijd kosten. Dat is ook gebleken in de pilots, ongeveer 12% langer. Of ik die extra tijd nu gebruik om langer op het depot bezig te zijn, of juist langer op straat, dat is lood om oud ijzer.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_181428898
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 21:15 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Dan kunnen we wellicht samen die dagen iets leuks gaan doen, want ik ga ook absoluut niet werken dan. Misschien is het een idee als ze dan ook meteen gaan oefenen op het hoog en laag springen. ;)
Toen de maandag nog wel een reguliere werkdag was, liep ik op die dag al niet meer. Sinds de afschaffing van de maandag als bezorgdag heb ik niet een keer gelopen. Maandag is mijn dag.
In het verleden heb ik ook al geweigerd om te werken op maandag als extra werkdag rond de SKNJ-periode.
Geweldig plan. Heeft iemand een leuk idee voor een uitje? *O* ;)
pi_181430338
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 18:12 schreef SnawyHoulet het volgende:

[..]

Geweldig plan. Heeft iemand een leuk idee voor een uitje? *O* ;)
rondleiding in den haag :)
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 21:25:47 #215
474394 Claire68
postbezorger in Leeuwarden
pi_181432885
quote:
11s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 15:57 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Je wijk is in feite een puinzooi en je mint nog steeds? Dan gaat er ook niet echt motivatie ontstaan voor PostNL om toch meer focus te leggen op de kwaliteit.
Hoe zou er meer motivatie ontstaan voor PostNL om meer focus te leggen op de kwaliteit als ik geen minminuten opgeef? Dat moet je dan eens uitleggen zeg.

De reden waarom ik minminuten opgeef is dat ik trots ben op mijn minminuten, als ik ze maak, en dat het goed voelt om eerlijk te zijn. Ik heb er niet minder inkomsten door (al mijn inkomen wordt verrekend met mijn wwb uitkering). Ik doe dit werk omdat ik er trots op ben dit werk goed te doen. Ik doe het niet voor PostNL maar voor mezelf, ik schep er eer in, voor zover dat nog enigszins mogelijk is. Ik geef toe, dat wordt wel steeds moeilijker.

Bijkomend voordeel is dat ik vertrouwd wordt: mijn plustijd wordt nooit afgekeurd (tot nu toe) en bij collega's gebeurt dat wel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Claire68 op 24-08-2018 21:32:25 ]
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 21:27:50 #216
474394 Claire68
postbezorger in Leeuwarden
pi_181432931
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 16:01 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..] Ik ga de post gewoon samenvoegen, op het depot of (ik woon toch in de buurt) thuis. Zoveel extra werk is dat niet, want de post ligt toch al op volgorde. Ik schat dat het voor een wijk van een uur ongeveer 10/15 minuten werk is, en dat haal ik wel weer in met het lopen, want als ik het niet had samengevoegd was ik 10/15 minuten langer bezig geweest met lopen. Kan ik meteen de sorteerfouten eruit halen (scheelt teruglopen), en al die kleine pakjes die ze los meegeven er tussen zetten.
EXACTLY my thoughts. Wat leuk dat iemand hetzelde ziet en denkt als ik.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 21:30:32 #217
474394 Claire68
postbezorger in Leeuwarden
pi_181433002
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 16:05 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]Of ik die extra tijd nu gebruik om langer op het depot bezig te zijn, of juist langer op straat, dat is lood om oud ijzer.
Voor PostNL is er geen verschil maar voor mij wel: sorteren en bundelen vantevoren op het depot is stukken beter dan in weer en wind onderweg steeds weer een stukje. De post valt, waait weg, ik heb dat nu een poosje meegemaakt met die slechte sortering, en op depot van tevoren is stukken beter.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 21:54:35 #218
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_181433644
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 21:25 schreef Claire68 het volgende:

[..]

Hoe zou er meer motivatie ontstaan voor PostNL om meer focus te leggen op de kwaliteit als ik geen minminuten opgeef? Dat moet je dan eens uitleggen zeg.

De reden waarom ik minminuten opgeef is dat ik trots ben op mijn minminuten, als ik ze maak, en dat het goed voelt om eerlijk te zijn. Ik heb er niet minder inkomsten door (al mijn inkomen wordt verrekend met mijn wwb uitkering). Ik doe dit werk omdat ik er trots op ben dit werk goed te doen. Ik doe het niet voor PostNL maar voor mezelf, ik schep er eer in, voor zover dat nog enigszins mogelijk is. Ik geef toe, dat wordt wel steeds moeilijker.

Bijkomend voordeel is dat ik vertrouwd wordt: mijn plustijd wordt nooit afgekeurd (tot nu toe) en bij collega's gebeurt dat wel.
:') Plustijd mogen ze niet afkeuren. Ze moeten dat toekennen en mogen pas daarna in overleg treden.
Minnen klinkt heel tof, maar is alleen maar een tactiek van de postnl. Jij hebt geen last van het feit dat het je minder salaris kost. Maar je collega's wel. Want elke 6 maanden baseren ze op mensen zoals jij wel een kans om er extra tijd van af te halen.

Zie jouw trouwens wel vaak dingen zeggen waaruit ik het idee krijg dat je niet alle dingen die onder werktijd vallen ook rekent als werktijd. Denk bv aan het langs de brievenbus fietsen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_181433885
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 21:25 schreef Claire68 het volgende:

[..]

Hoe zou er meer motivatie ontstaan voor PostNL om meer focus te leggen op de kwaliteit als ik geen minminuten opgeef? Dat moet je dan eens uitleggen zeg.

De reden waarom ik minminuten opgeef is dat ik trots ben op mijn minminuten, als ik ze maak, en dat het goed voelt om eerlijk te zijn. Ik heb er niet minder inkomsten door (al mijn inkomen wordt verrekend met mijn wwb uitkering). Ik doe dit werk omdat ik er trots op ben dit werk goed te doen. Ik doe het niet voor PostNL maar voor mezelf, ik schep er eer in, voor zover dat nog enigszins mogelijk is. Ik geef toe, dat wordt wel steeds moeilijker.

Bijkomend voordeel is dat ik vertrouwd wordt: mijn plustijd wordt nooit afgekeurd (tot nu toe) en bij collega's gebeurt dat wel.
Als jij flink uitloop schrijft met als reden "kwaliteit sortering" dan kan dit voor PostNL een financiële prikkel zijn om betere kwaliteit te leveren. In theorie althans. In de praktijk heb ik er nooit iets van gemerkt. Maar ik zie het extra geld dan maar als een soort smartegeld.

Ik begrijp je redenatie, maar ik min uit principe nooit. Ik ben redelijk snel, niet de snelste, maar sneller dan mijn gemiddelde collega. Daar schep ik ook wel enig genoegen in, maar ik vind niet dat ik financieel gestraft moet worden omdat ik sneller/efficiënter werk. Want ik krijg dan minder geld voor exact hetzelfde werk dan die gemiddelde collega. Bovendien is PostNL er zelf altijd al als de kippen bij om tijd van wijken af te halen vanwege volumedalingen of rare wanconstructies als "vrijwillig" niet terug naar het depot, dus het stuit me tegen de borst om uit eigen beweging nog eens wat extra tijd van mijn wijk af te halen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 24 augustus 2018 @ 22:21:17 #220
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_181434305
als je kwaliteit sortering of volume kiest wordt het bij ons snel afgekeurd, maar retailer en reistijd worden wel makkelijk goedgekeurd ...
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 22:27:59 #221
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_181434453
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 22:21 schreef Peterselieman het volgende:
als je kwaliteit sortering of volume kiest wordt het bij ons snel afgekeurd, maar retailer en reistijd worden wel makkelijk goedgekeurd ...
Gewerkte tijd is betaalde tijd. Afkeuren mag helemaal niet zomaar.

Ik plus nog steeds alles onder basistijd. Ga geen tijd besteden aan het uitzoeken van wat waaronder valt. Soms zijn er wel 3/4 redenen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 24 augustus 2018 @ 23:09:21 #222
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_181435418
ik maak me er niet druk meer om
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_181437033
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 22:27 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Ik plus nog steeds alles onder basistijd. Ga geen tijd besteden aan het uitzoeken van wat waaronder valt. Soms zijn er wel 3/4 redenen.
Dat deed ik dus tot een tijdje terug ook standaard. Toen kreeg ik een appje van mijn teamcoach of ik geen basistijd meer wilde gebruiken als reden....
Als ik "kwaliteit" wil opgeven gaat men er vanuit dat je dan ook een melding van maakt, anders wordt het niet goedgekeurd.
Is gewoon het "zo lastig mogelijk" maken om tijd bij te plussen lijkt het wel.
Ik heb dus ineens veel reistijd de laatste tijd en als ik naar de retailer moet "fiets ik heeeel langzaam" ;) })
pi_181447022
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 21:25 schreef Claire68 het volgende:

[..]

Hoe zou er meer motivatie ontstaan voor PostNL om meer focus te leggen op de kwaliteit als ik geen minminuten opgeef? Dat moet je dan eens uitleggen zeg.

De reden waarom ik minminuten opgeef is dat ik trots ben op mijn minminuten, als ik ze maak, en dat het goed voelt om eerlijk te zijn. Ik heb er niet minder inkomsten door (al mijn inkomen wordt verrekend met mijn wwb uitkering). Ik doe dit werk omdat ik er trots op ben dit werk goed te doen. Ik doe het niet voor PostNL maar voor mezelf, ik schep er eer in, voor zover dat nog enigszins mogelijk is. Ik geef toe, dat wordt wel steeds moeilijker.

Bijkomend voordeel is dat ik vertrouwd wordt: mijn plustijd wordt nooit afgekeurd (tot nu toe) en bij collega's gebeurt dat wel.
Aangezien PostNL niet graag smijt met de minuten gaat er vast ergens een lichtje branden als jij steeds extra tijd doorgeeft onder de noemer kwaliteit. Ze kunnen dan, of jou die extra tijd geven (je doet immers werk wat je niet hoort te doen), of ze kunnen die voorbereider op ze sodemieter geven zodat de wijk meteen goed zit. En aangezien dat laatste minder tijd kost zou dat de meest logische oplossing zijn. In de praktijk zal het voorbereiden niet altijd beter worden, maar door extra tijd te claimen geef je wel een signaal af.

Wat maakt het in jouw geval uit of je plustijd wordt goedgekeurd? Je krijg de rest immers toch via je uitkering. En die voldoening kan je toch ook gewoon uit het feit halen dat je sneller bent dan je collega's. Harder werken en minder betaald krijgen is namelijk ook wel erg scheef.

Daarbij. Voor jou maakt het toch niet uit. En blijkbaar heb je een ruime wijk zodat je tijd overhoud. Vergeet niet dat er ook collega's zijn die het voor het geld doen. Als zij dan net een krappe wijk hebben worden zijn vervolgens scheef aangekeken omdat zij plussen terwijl hun collega wel aan het minnen is.
pi_181495637
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 21:27 schreef Claire68 het volgende:

[..]

EXACTLY my thoughts. Wat leuk dat iemand hetzelde ziet en denkt als ik.
Maar die tijd dan wel gewoon meetellen als werktijd! Want dat is het.
pi_181512499
Ik heb zojuist op indeed de Postnl faq ontdekt.
De antwoorden op de vragen zijn al net zo wisselend als de reviews.
pi_181518641
tl sluit mijn kwaliteitsmeldingen nu gewoon zomaar als ik te lastig doe...
pi_181518691
PostNL is dronken denk ik, gezien het bericht op mijn werk:

De veranderingen vragen veel van je, maar ze bieden ook nieuwe mogelijkheden. Zo onderzoeken we of we de post op veel depots eerder kunnen aanleveren. En we zijn van plan om met bedrijfsfietsen te gaan werken. Elektrische bakfietsen bij grote lopen met veel post. En bij kleinere lopen met minder post elektrische fietsen

:o :o
pi_181519040
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 14:38 schreef Sebastiaan92 het volgende:
PostNL is dronken denk ik, gezien het bericht op mijn werk:

De veranderingen vragen veel van je, maar ze bieden ook nieuwe mogelijkheden. Zo onderzoeken we of we de post op veel depots eerder kunnen aanleveren. En we zijn van plan om met bedrijfsfietsen te gaan werken. Elektrische bakfietsen bij grote lopen met veel post. En bij kleinere lopen met minder post elektrische fietsen

:o :o
Maar dat lijkt me dan alleen te gelden bij de wijken met grote fietsafstanden? Bij een wijk waar je vooral rondjes loopt of waar alles dicht bij elkaar ligt heb je immers niks aan een e-bike. En die wijken met grote afstanden hebben hier al een e-bike. Overigens wel alleen de mensen die iedere dag die wijk hebben, anders kom je er niet voor in aanmerking.
pi_181519045
En ook alle post weer op alle dagen. Exit piek en dal.
pi_181519098
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 14:54 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Maar dat lijkt me dan alleen te gelden bij de wijken met grote fietsafstanden? Bij een wijk waar je vooral rondjes loopt of waar alles dicht bij elkaar ligt heb je immers niks aan een e-bike. En die wijken met grote afstanden hebben hier al een e-bike. Overigens wel alleen de mensen die iedere dag die wijk hebben, anders kom je er niet voor in aanmerking.
Dat zal het wel zijn ja. Denk niet dat ze iedereen een fiets gaan geven.

Vraag me af hoe die piek/dal verdeling in de praktijk zal uitpakken. Heb je dus op één dag wijken met veel post en wijken met weinig post.
pi_181520226
Hier zijn er wel een aantal mensen die juist alleen de piekdagen werken. Dat wordt nog wat, en hoe gaat dit uitpakken voor de flexibelen... die moeten nog flexibeler worden vrees ik :')
Bedenk me ook ineens de HAH.. als sommige wijken dan op zaterdag minder druk zijn maar wel die AH bonus nog steeds, dan is dat ook wel zonde.

[ Bericht 20% gewijzigd door VixenFromHell op 28-08-2018 15:54:27 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_181521464
Onze tl zei vanochtend op het depot toen hij dit praatje hield dat ze van de hah op zaterdag af willen.
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 16:37:50 #234
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_181521469
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 14:58 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Dat zal het wel zijn ja. Denk niet dat ze iedereen een fiets gaan geven.

Vraag me af hoe die piek/dal verdeling in de praktijk zal uitpakken. Heb je dus op één dag wijken met veel post en wijken met weinig post.
Dat is ook wat ze willen blijkbaar. Want dat staat er letterlijk ook.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_181521645
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 16:37 schreef Globetrottertje het volgende:
Onze tl zei vanochtend op het depot toen hij dit praatje hield dat ze van de hah op zaterdag af willen.
ja, dat zeggen ze al jaren, maar vooralsnog hebben we nog steeds hah. Minstens 5 jaar geleden werd het ook al gezegd.
pi_181521685
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 14:55 schreef bmp80 het volgende:
En ook alle post weer op alle dagen. Exit piek en dal.
Het is geen exit. We gaan niet terug naar hoe het vroeger was. Voor de helft van de wijken blijft het zoals het nu is. Piekdagen op didoza, daldagen op wo en vr. En voor de andere helft van de wijken is het precies omgekeerd. Ik ben wel benieuwd of AH het goed vindt als een deel van de wijken al op vrijdag de bonusfolder krijgt. En omdat de helft van de wijken straks maar 2 piekdagen heeft ipv die 3 van nu, gaan die wel heel erg veel post krijgen op wo en vr ben ik bang.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_181521790
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 14:58 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Dat zal het wel zijn ja. Denk niet dat ze iedereen een fiets gaan geven.

Vraag me af hoe die piek/dal verdeling in de praktijk zal uitpakken. Heb je dus op één dag wijken met veel post en wijken met weinig post.
Ze hebben het jaren geleden al eens geprobeerd, met elektrische bakfietsen. Dat was geen succes. Ze waren erg duur in aanschaf (iets van 4000 euro per stuk), de actieradius was beperkt, en de tijdswinst woog niet op tegen de extra kosten. Elektrische scooters hebben we ook gehad, dat was ook geen succes.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 17:04:36 #238
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_181522126
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 16:47 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Het is geen exit. We gaan niet terug naar hoe het vroeger was. Voor de helft van de wijken blijft het zoals het nu is. Piekdagen op didoza, daldagen op wo en vr. En voor de andere helft van de wijken is het precies omgekeerd. Ik ben wel benieuwd of AH het goed vindt als een deel van de wijken al op vrijdag de bonusfolder krijgt. En omdat de helft van de wijken straks maar 2 piekdagen heeft ipv die 3 van nu, gaan die wel heel erg veel post krijgen op wo en vr ben ik bang.
Als ze alle wijken nou het zelfde maken zou het nog wel wat zijn. Dan kun je elke dag gewoon x uren lopen. Ik zie ook niet zo veel in een extra daldag.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_181522687
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 16:51 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ze hebben het jaren geleden al eens geprobeerd, met elektrische bakfietsen. Dat was geen succes. Ze waren erg duur in aanschaf (iets van 4000 euro per stuk), de actieradius was beperkt, en de tijdswinst woog niet op tegen de extra kosten. Elektrische scooters hebben we ook gehad, dat was ook geen succes.
In Ede loopt een proef met die bakfietsen en elektrische fietsen. Daar hoor ik op zich wel positieve geluiden van. Ik heb begrepen dat het toch echt de bedoeling is dat iedereen een bedrijfs-e-fiets gaat krijgen, al dan niet bak-. In Ede hoort die fiets dan niet bij een persoon, maar bij een wijk. Als je de volgende dag een andere wijk loopt, heb je dus ook een andere bakfiets.
pi_181523321
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 17:22 schreef SnawyHoulet het volgende:

[..]

In Ede loopt een proef met die bakfietsen en elektrische fietsen. Daar hoor ik op zich wel positieve geluiden van. Ik heb begrepen dat het toch echt de bedoeling is dat iedereen een bedrijfs-e-fiets gaat krijgen, al dan niet bak-. In Ede hoort die fiets dan niet bij een persoon, maar bij een wijk. Als je de volgende dag een andere wijk loopt, heb je dus ook een andere bakfiets.
maar voor heel veel wijken is een e-bike toch helemaal niet efficient? Bovendien zijn die dingen nogal aan de prijs. De kans op diefstal is ook nogal groot. En als ie stuk is kun je hem niet zomaar overal heenbrengen, want ze hebben maar met bepaalde bedrijven een onderhoudscontract. Ik weet van bezorgers hier bijvoorbeeld dat ze dan een telefonische afspraak moeten maken, die gast die dat spul repareert zit op minstens een uur rijden, en over het algemeen duurt het zo 2 weken voordat ie tijd heeft.
Ik kan me wat moeilijk voorstellen dat ze zo';n enorme investering willen doen, want tijdswinst zul je met zo'n fiets lang niet bij alle wijken kunnen behalen.
pi_181523434
Dat wat hierboven staat lijkt mij ook idd, plus dat fietsen over het algemeen afgesteld worden voor een persoon. Vooral iemands lengte is daar belangrijk bij... en hier werken mensen van onder de 1.60 en van bijna 2 meter. Dat lijkt me niet erg handig ?? Iedere keer op een fiets zitten die qua maat/afstelling niet passend is lijkt me ook niet goed voor je lichaam.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_181523674
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 17:40 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

maar voor heel veel wijken is een e-bike toch helemaal niet efficient? Bovendien zijn die dingen nogal aan de prijs. De kans op diefstal is ook nogal groot. En als ie stuk is kun je hem niet zomaar overal heenbrengen, want ze hebben maar met bepaalde bedrijven een onderhoudscontract. Ik weet van bezorgers hier bijvoorbeeld dat ze dan een telefonische afspraak moeten maken, die gast die dat spul repareert zit op minstens een uur rijden, en over het algemeen duurt het zo 2 weken voordat ie tijd heeft.
Ik kan me wat moeilijk voorstellen dat ze zo';n enorme investering willen doen, want tijdswinst zul je met zo'n fiets lang niet bij alle wijken kunnen behalen.
Wellicht dat ze nog meer depots wegbezuinigen? Dan is het weer verder fietsen tot de meeste wijken.
pi_181524148
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 17:43 schreef VixenFromHell het volgende:
Dat wat hierboven staat lijkt mij ook idd, plus dat fietsen over het algemeen afgesteld worden voor een persoon. Vooral iemands lengte is daar belangrijk bij... en hier werken mensen van onder de 1.60 en van bijna 2 meter. Dat lijkt me niet erg handig ?? Iedere keer op een fiets zitten die qua maat/afstelling niet passend is lijkt me ook niet goed voor je lichaam.
en waar willen ze al die fietsen uberhaupt laten als dat ding bij de wijk hoort en niet bij de persoon? Buiten laten staan lijkt me niet echt verstandig. Nu weet ik niet hoe een gemiddeld depot er elders uitziet, maar daar is echt geen ruimte voor tig van die fietsen. Sommige depots zijn niet eens depots, maar gewoon zo;n plastic bak.
En inderdaad, voor het afstellen van die fietsen kwam toen speciaal iemand langs, dan lijkt het me raar als je nu ineens een random fiets gaat krijgen.
pi_181524224
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 18:02 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

en waar willen ze al die fietsen uberhaupt laten als dat ding bij de wijk hoort en niet bij de persoon? Buiten laten staan lijkt me niet echt verstandig. Nu weet ik niet hoe een gemiddeld depot er elders uitziet, maar daar is echt geen ruimte voor tig van die fietsen. Sommige depots zijn niet eens depots, maar gewoon zo;n plastic bak.
En inderdaad, voor het afstellen van die fietsen kwam toen speciaal iemand langs, dan lijkt het me raar als je nu ineens een random fiets gaat krijgen.
Allemaal opladen op dat ene stopcontact :P
pi_181525780
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 17:22 schreef SnawyHoulet het volgende:

[..]

In Ede loopt een proef met die bakfietsen en elektrische fietsen. Daar hoor ik op zich wel positieve geluiden van. Ik heb begrepen dat het toch echt de bedoeling is dat iedereen een bedrijfs-e-fiets gaat krijgen, al dan niet bak-. In Ede hoort die fiets dan niet bij een persoon, maar bij een wijk. Als je de volgende dag een andere wijk loopt, heb je dus ook een andere bakfiets.
Iedereen? Dat gaat in de papieren lopen. En dan al die e-bikes koppelen aan een wijk? Dat lijkt me nogal geldverspilling, want er zijn meer wijken dan bezorgers. En hoe gaat dat dan met opladen? De meeste depots bij ons hebben niet eens een stopcontact, laat staan de mogelijkheid om een 20-tal (bak)fietsen te stallen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_181526406
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 14:38 schreef Sebastiaan92 het volgende:
PostNL is dronken denk ik, gezien het bericht op mijn werk:

De veranderingen vragen veel van je, maar ze bieden ook nieuwe mogelijkheden. Zo onderzoeken we of we de post op veel depots eerder kunnen aanleveren. En we zijn van plan om met bedrijfsfietsen te gaan werken. Elektrische bakfietsen bij grote lopen met veel post. En bij kleinere lopen met minder post elektrische fietsen

:o :o
heb je niks aan gaat alleen maar stuk
pi_181526475
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 14:58 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Dat zal het wel zijn ja. Denk niet dat ze iedereen een fiets gaan geven.

Vraag me af hoe die piek/dal verdeling in de praktijk zal uitpakken. Heb je dus op één dag wijken met veel post en wijken met weinig post.
ze willen heel veel,maar ga die duizenden opstappers maar eens terughalen,en niet voor 7/8eu
pi_181531417
Ik word een beetje schijtziek van alle "vernieuwingen" de laatste tijd. De ene adviesaanvraag loopt nog en de volgende wordt alweer ingediend. Straks wordt elke maand de hele boel omgegooid.
Werd er niet al te lang geleden door de OR gepleit voor rust in de tent?

Ik verwacht overigens ook dat ze van je gaan verlangen dat je in een veel groter gebied kan worden ingezet als we daadwerkelijk een e-bike zouden krijgen.
Ik zou in ieder geval met zo'n apparaat niet afhankelijk willen zijn van een of ander mannetje als er iets stuk gaat. Ik vervang en repareer nu altijd alles zelf aan mijn fiets.
pi_181532034
Ze weten van gekkigheid niet meer wat ze moeten verzinnen. 8)7 En dan staat wellicht een samenwerking met Sandd voor de deur, kunnen ze alles weer omgooien.
pi_181533765
Help, is er niet iemand uit proefgebied Ede hier? Die kan het beter vertellen dan ik, want ik werk daar zelf niet ;)
Wat ik er wel van weet. De helft van Ede is proefgebied hiervoor. Er is een heel nieuw, groot depot gekomen waar die bakfietsen en e-bikes in staan. Je komt aan met de fiets, zet je fiets in het depot en gaat de post doen met die bakfiets of e-bike. Aan het eind kom je dus altijd terug om de bakfiets/e-bike terug te zetten en je eigen fiets weer op te halen.

Omdat het een groot depot is ipv een paar kleine, heb je inderdaad vaak meer te fietsen. De bestaande wijken zijn helemaal losgelaten en deze helft van Ede is opnieuw ingedeeld in wijken. Per bakfiets krijg je dan altijd 2 of 3 wijken te bezorgen. Met een e-bike minder. Ik denk dat dat nieuw piekdalcombinatiegebeuren ook bedoeld is om die bakfietsen zo goed mogelijk te benutten.

Ik ben zelf ook zo'n kleine smurf van 1.55. En verrassing...... ik kan op die bakfiets fietsen. Dat heb ik al een keer gedaan. Zelfs mensen die nog kleiner zijn dan ik, kunnen erop. Die e-bikes dan weer niet, die zijn te hoog voor mij. In Ede worden al die fietsen onderhouden door iemand uit Ede zelf. Bezorgers daar hebben me verteld dat ze er snel zijn als je pech hebt. Als je belt staat er binnen een kwartier een monteur om het op te lossen.

Nog iets vergeten? Even teruglezen..... O ja en dus allemaal een eigen laadstopcontact.
pi_181537353
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 23:39 schreef SnawyHoulet het volgende:
Help, is er niet iemand uit proefgebied Ede hier? Die kan het beter vertellen dan ik, want ik werk daar zelf niet ;)
Wat ik er wel van weet. De helft van Ede is proefgebied hiervoor. Er is een heel nieuw, groot depot gekomen waar die bakfietsen en e-bikes in staan. Je komt aan met de fiets, zet je fiets in het depot en gaat de post doen met die bakfiets of e-bike. Aan het eind kom je dus altijd terug om de bakfiets/e-bike terug te zetten en je eigen fiets weer op te halen.

Omdat het een groot depot is ipv een paar kleine, heb je inderdaad vaak meer te fietsen. De bestaande wijken zijn helemaal losgelaten en deze helft van Ede is opnieuw ingedeeld in wijken. Per bakfiets krijg je dan altijd 2 of 3 wijken te bezorgen. Met een e-bike minder. Ik denk dat dat nieuw piekdalcombinatiegebeuren ook bedoeld is om die bakfietsen zo goed mogelijk te benutten.

Ik ben zelf ook zo'n kleine smurf van 1.55. En verrassing...... ik kan op die bakfiets fietsen. Dat heb ik al een keer gedaan. Zelfs mensen die nog kleiner zijn dan ik, kunnen erop. Die e-bikes dan weer niet, die zijn te hoog voor mij. In Ede worden al die fietsen onderhouden door iemand uit Ede zelf. Bezorgers daar hebben me verteld dat ze er snel zijn als je pech hebt. Als je belt staat er binnen een kwartier een monteur om het op te lossen.

Nog iets vergeten? Even teruglezen..... O ja en dus allemaal een eigen laadstopcontact.
Het klinkt mooi, maar heeft dan ook daadwerkelijk iedereen een e-bike gekregen? Bij ons stellen de meeste depots niet veel voor, vaak garageboxen waar je je kont niet kunt keren. Als die allemaal opgedoekt zouden worden en vervangen door 1 reuzedepot, en je krijgt daardoor veel meer fietstijd, dan is de besparing snel op. Vooral omdat ze dat "vrijwillig" niet terug naar het depot dan weer af kunnen schaffen. En dat opnieuw indelen van wijken? Dat gaan ze dan toch niet met dat al 2x geflopte Georoute doen?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_181557049
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 08:38 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Het klinkt mooi, maar heeft dan ook daadwerkelijk iedereen een e-bike gekregen? Bij ons stellen de meeste depots niet veel voor, vaak garageboxen waar je je kont niet kunt keren. Als die allemaal opgedoekt zouden worden en vervangen door 1 reuzedepot, en je krijgt daardoor veel meer fietstijd, dan is de besparing snel op. Vooral omdat ze dat "vrijwillig" niet terug naar het depot dan weer af kunnen schaffen. En dat opnieuw indelen van wijken? Dat gaan ze dan toch niet met dat al 2x geflopte Georoute doen?
ze willen teveel,eerst moet de rust terugkeren,mensen weten totaal niet waar ze aan toe zijn.
pi_181566775
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 14:38 schreef Sebastiaan92 het volgende:
PostNL is dronken denk ik, gezien het bericht op mijn werk:

De veranderingen vragen veel van je, maar ze bieden ook nieuwe mogelijkheden. Zo onderzoeken we of we de post op veel depots eerder kunnen aanleveren. En we zijn van plan om met bedrijfsfietsen te gaan werken. Elektrische bakfietsen bij grote lopen met veel post. En bij kleinere lopen met minder post elektrische fietsen

:o :o
Ah dan kan ik die fiets dus helemaal kapot rijden ^O^
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_181567063
Klinkt leuk, maar één ding kun je zeker van zijn: een verandering die geld kost is niet bedoeld om het werk voor de bezorger werkbaarder te maken. Sterkte ;)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 augustus 2018 @ 18:15:49 #255
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_181578331
De IKEA is hier binnen, maar wel bezorgd door de concurrent
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_181578950
Ja, die sleepte er inderdaad vandaag mee. Waren ze niet blij mee :o
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_181584092
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 09:08 schreef diesnelle het volgende:
Klinkt leuk, maar één ding kun je zeker van zijn: een verandering die geld kost is niet bedoeld om het werk voor de bezorger werkbaarder te maken. Sterkte ;)
Een verandering die geld bespaart ook niet.
pi_181589020
Gisteren werd er een blaadje van de bond uitgedeeld. De landelijke actiedag op 20 september is dus wel echt een staking.
pi_181590282
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 18:15 schreef Peterselieman het volgende:
De IKEA is hier binnen, maar wel bezorgd door de concurrent
toch weer een grote klant die pissen is
pi_181591491
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 07:48 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

toch weer een grote klant die pissen is
Ik heb ´m niet gemist, moet ik zeggen. Het was een hoop extra werk, terwijl de zomerdalkorting gewoon van kracht bleef. Natuurlijk wel gtibt, maar het houdt wel in dat de planner er dus bij het maken van de roosters geen rekening mee houdt.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_181598339
Nou het zal mij benieuwen dan met die staking, of er veel mensen zijn die er aan mee willen gaan doen. Ik denk dat bij ons op het depot de meesten wel gewoon door gaan werken.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_181599737
Ik zie dat we ook na vullingen voor olijfolie gaan bezorgen, de flessen zelf worden door de pakketdienst gedaan...

https://mijnpostnl.mijnpo(...)oordebrievenbus.aspx
pi_181600396
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 16:14 schreef the_X het volgende:
Ik zie dat we ook na vullingen voor olijfolie gaan bezorgen, de flessen zelf worden door de pakketdienst gedaan...

https://mijnpostnl.mijnpo(...)oordebrievenbus.aspx
Ik had gisteren iets met gel en tubetjes, niet goed gekeken wat precies. Maar er was er een kapot, en dat leverde een hele kleverige zak post op. Dus je hebt wel hufterproof verpakkingen nodig.

Btw: ik ga staken de 20ste. Zoveel veranderingen en achteruitgang van kwaliteit en zo weinig waardering voor hardwerkende collega's zijn voor mij reden om mee te doen. Druppel was de hitte en de manier waarop daarmee omgegaan is.
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 17:46:00 #264
69438 Bebop
Space Cowboy
pi_181601899
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 16:42 schreef Bezorgertje het volgende:

[..]

Ik had gisteren iets met gel en tubetjes, niet goed gekeken wat precies. Maar er was er een kapot, en dat leverde een hele kleverige zak post op. Dus je hebt wel hufterproof verpakkingen nodig.

Btw: ik ga staken de 20ste. Zoveel veranderingen en achteruitgang van kwaliteit en zo weinig waardering voor hardwerkende collega's zijn voor mij reden om mee te doen. Druppel was de hitte en de manier waarop daarmee omgegaan is.
In de 'Fiets' zat een probeerverpakking Vifit Sport Gel (een soort energiedrank, in gelvorm) die weinig druk kon verdragen. Gaf inderdaad een afschuwelijke plakzooi.

Bij ons is de combibundel nog niet echt een ding, dus ik vraag me af hoeveel aandacht de staking krijgt.
I think it's time we blow this scene. Get everybody and their stuff together
Ok, 3..2..1.. Let's Jam.
pi_181603484
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 16:42 schreef Bezorgertje het volgende:

[..]

Ik had gisteren iets met gel en tubetjes, niet goed gekeken wat precies. Maar er was er een kapot, en dat leverde een hele kleverige zak post op. Dus je hebt wel hufterproof verpakkingen nodig.

Btw: ik ga staken de 20ste. Zoveel veranderingen en achteruitgang van kwaliteit en zo weinig waardering voor hardwerkende collega's zijn voor mij reden om mee te doen. Druppel was de hitte en de manier waarop daarmee omgegaan is.
ik veroordeel het staken niet,integendeel maar ze zijn zo link dat alles laten staan,kun je vrijdag alles gaan lopen.
pi_181611586
met nog 13 minuten op de klok mijn ontslag mail dan eindelijk maar geschreven ;(
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 31 augustus 2018 @ 23:47:58 #267
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_181611607
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 23:46 schreef Yreal het volgende:
met nog 13 minuten op de klok mijn ontslag mail dan eindelijk maar geschreven ;(
weer een collega minder :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_181615596
Jammer dat je gaat. Ik snap het wel. Of heb je een nieuwe baan?

Hoe neem je eigenlijk ontslag? Ik zag op de site dat je het in je account kunt aangeven? Ik kon toen mijn contract naar beneden afstellen van 12 naar 9 uur. (Werk sindsdien nog steeds meer dan 12 uur, maar goed) en toen zag ik dat je zo kon opzeggen.

Maar ik wil over een paar maanden ook stoppen. Per 1 december. :P

Of schrijf je alleen een email naar je tc? En heb je een of twee maanden opzegtermijn?
pi_181615829
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 08:20 schreef Globetrottertje het volgende:

Of schrijf je alleen een email naar je tc? En heb je een of twee maanden opzegtermijn?
Mailtje schrijven is genoeg. Opzegtermijn is een maand, maar als je het alvast bij TC hebt gemeld doen ze niet moeilijk over een paar dagen.
pi_181615874
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 08:20 schreef Globetrottertje het volgende:
Jammer dat je gaat. Ik snap het wel. Of heb je een nieuwe baan?

Hoe neem je eigenlijk ontslag? Ik zag op de site dat je het in je account kunt aangeven? Ik kon toen mijn contract naar beneden afstellen van 12 naar 9 uur. (Werk sindsdien nog steeds meer dan 12 uur, maar goed) en toen zag ik dat je zo kon opzeggen.

Maar ik wil over een paar maanden ook stoppen. Per 1 december. :P

Of schrijf je alleen een email naar je tc? En heb je een of twee maanden opzegtermijn?
De opzegtermijn is in principe een volledige kalendermaand. Als jij per 1 december zou willen stoppen moet je uiterlijk 31 oktober je ontslag hebben ingediend.
pi_181615894
Okee! Thanks! Ik zal tegen die tijd ook alles van mijnwerk op tijd uitprinten. Mochten ze met een narekening komen, dan kan ik ze ermee om de oren zwaaien.
pi_181616177
quote:
11s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 23:47 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

weer een collega minder :P
hoeveel volgen er nog?
pi_181617128
Ikkuh! :+
pi_181617744
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 08:52 schreef Globetrottertje het volgende:
Okee! Thanks! Ik zal tegen die tijd ook alles van mijnwerk op tijd uitprinten. Mochten ze met een narekening komen, dan kan ik ze ermee om de oren zwaaien.
Jammer dat het nodig is maar helaas... goed plan!

Gefeliciteerd Yreal, het eind is in zicht ;)
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 1 september 2018 @ 12:22:02 #275
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_181618491
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 09:19 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

hoeveel volgen er nog?
Veel
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 08:20 schreef Globetrottertje het volgende:
Hoe neem je eigenlijk ontslag? Ik zag op de site dat je het in je account kunt aangeven? Ik kon toen mijn contract naar beneden afstellen van 12 naar 9 uur. (Werk sindsdien nog steeds meer dan 12 uur, maar goed) en toen zag ik dat je zo kon opzeggen.

Maar ik wil over een paar maanden ook stoppen. Per 1 december. :P

Of schrijf je alleen een email naar je tc? En heb je een of twee maanden opzegtermijn?
Ik heb het per brief gedaan en die ingeleverd bij een TC.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_181620654
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 19:02 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

ik veroordeel het staken niet,integendeel maar ze zijn zo link dat alles laten staan,kun je vrijdag alles gaan lopen.
tja, het lijkt me wel een logische en begrijpelijke consequentie dat je de post dan de dag na de staking moet bezorgen.

Ik heb trouwens niet echt het idee dat de staking bij ons erg leeft. Ik heb nog van niemand gehoord dat ze gaan staken, een enkeling weet het nog niet en wil eerst afwachten hoeveel mensen er gaan staken.
pi_181626803
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 14:26 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

tja, het lijkt me wel een logische en begrijpelijke consequentie dat je de post dan de dag na de staking moet bezorgen.

Al met al een hoop geschreeuw, maar een staking waarvan weinig mensen iets van zullen voelen, althans niet de juiste mensen: misschien een collega die op daldagen werkt en dan drie, vier wijken moet bezorgen.
pi_181629630
Die staking leeft hier ook helemaal niet. Het is aangekondigd als zijnde een actiedag tegen de combibundel en laten wij daar nou al ruim een jaar mee werken...
Wat mij betreft is het te laat om nu nog actie te gaan voeren. Iedereen die wel meedoet: doe wat je niet laten kunt, het is je goed recht. Als je het aan mij vraagt; dat station zijn we hier al lang gepasseerd.
pi_181631028
Ik heb inderdaad gewoon een mailtje naar tl gedaan. HIJ was verbazingwekkend sympathiek. AL dik een jaar niet meer zo goed met hem gesproken
pi_181632574
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 22:38 schreef Yreal het volgende:
Ik heb inderdaad gewoon een mailtje naar tl gedaan. HIJ was verbazingwekkend sympathiek. AL dik een jaar niet meer zo goed met hem gesproken
Sympathiek? Opgelucht zul je bedoelen. Hij is gewoon blij om eindelijk van je af te zijn. ;)
pi_181632724
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 september 2018 12:22 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Veel

[..]

Ik heb het per brief gedaan en die ingeleverd bij een TC.
Jij ook al? :o
pi_181636249
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 19:28 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Al met al een hoop geschreeuw, maar een staking waarvan weinig mensen iets van zullen voelen, althans niet de juiste mensen: misschien een collega die op daldagen werkt en dan drie, vier wijken moet bezorgen.
sowieso, 1 dag staken maakt toch helemaal geen verschil. Dan zouden ze net zo lang het werk neer moeten leggen tot de combibundel van tafel is, en niet 1 dag. En dat gaat heus niet gebeuren.
Dus ik zie het nut van een staking ook totaal niet in, als de FNV echt wat had gewild hadden ze al veel eerder in actie moeten komen, nu is het te laat.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 2 september 2018 @ 10:21:32 #283
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_181637680
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 00:00 schreef Thomas-sama het volgende:

[..]

Jij ook al? :o
jup
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_181639108
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 23:53 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Sympathiek? Opgelucht zul je bedoelen. Hij is gewoon blij om eindelijk van je af te zijn. ;)
nee echt. VAN als je elders meer kan krijgen lekker gaan. HIER zijn we alleen nog maar aan het overleven.
pi_181650184
quote:
10s.gif Op zondag 2 september 2018 11:51 schreef Yreal het volgende:

[..]

nee echt. VAN als je elders meer kan krijgen lekker gaan. HIER zijn we alleen nog maar aan het overleven.
Ik heb de indruk dat veel teamleiders het ook zat zijn ondertussen. Hun werk is er ook niet bepaald leuker op geworden in de afgelopen jaren. Voor mijn tl is het een kwestie van de laatste jaartjes tot zijn pensioen uitzitten.
pi_181655233
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 20:58 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Ik heb de indruk dat veel teamleiders het ook zat zijn ondertussen. Hun werk is er ook niet bepaald leuker op geworden in de afgelopen jaren. Voor mijn tl is het een kwestie van de laatste jaartjes tot zijn pensioen uitzitten.
ik ben er ook eerlijk in dat ik deze luxe heb. Genoeg hebben dat niet en die moeten natuurlijk blijven...
pi_181656770
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 01:28 schreef Yreal het volgende:

[..]

ik ben er ook eerlijk in dat ik deze luxe heb. Genoeg hebben dat niet en die moeten natuurlijk blijven...
ja zo te zien lossen ze het tekort aan bezorgers al snel op :)
  maandag 3 september 2018 @ 07:53:12 #288
327191 RobertNL
For your gear.
pi_181656891
Te weinig postbodes: PostNL laat medewerkers hoofdkantoor post bezorgen - http://nos.nl/l/2248742

Zal Henna ook een paar wijkjes bezorgen? :P
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_181657190
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 07:53 schreef RobertNL het volgende:
Te weinig postbodes: PostNL laat medewerkers hoofdkantoor post bezorgen - http://nos.nl/l/2248742

Zal Henna ook een paar wijkjes bezorgen? :P
Met combibundels, postvest, eigen smartphone en fiets, tegen postbezorgersloon? ;)
Uiteraard met zomerdaltijden, er is toch zo weinig post?
Succes met de pakjes!
pi_181657265
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 08:43 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Met combibundels, postvest, eigen smartphone en fiets, tegen postbezorgersloon? ;)
Uiteraard met zomerdaltijden, er is toch zo weinig post?
Succes met de pakjes!
En op zaterdag!! En op zijn minst twee wijken! ~O>
pi_181657282
Bij ons heeft onze admi vorige week geholpen met een paar wijken zetten. Tl had het over tien kasten die onbezet waren. Of zoiets.

Er blijven tegenwoordig aardig wat wijken open staan op zaterdag. Misschien kan een van de admi's of tl's wel een paar wijken wegbrengen. Weten ze meteen hoe het werkelijk is.

Even onthouden voor de volgende keer... 8-)
pi_181657314
Eenmaal in de week een wijkje he? Ze zullen dan wel een rustige daldag uitkiezen en dan zeggen: "Zie je wel? Er is minder post!"
  Redactie Frontpage / Sport maandag 3 september 2018 @ 09:00:08 #293
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_181657326
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 08:58 schreef Globetrottertje het volgende:
Eenmaal in de week een wijkje he? Ze zullen dan wel een rustige daldag uitkiezen en dan zeggen: "Zie je wel? Er is minder post!"
of ze krijgen een route met veel steegjes en trappetjes. Dan kost het alsnog veel tijd :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_181657369
quote:
10s.gif Op maandag 3 september 2018 09:00 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

of ze krijgen een route met veel steegjes en trappetjes. Dan kost het alsnog veel tijd :P
Ze zullen zichzelf wel de gemakkelijke wijken aanmeten denk ik. Tenzij iemand van de admi hen eens flink onder handen neemt. Dat zou het mooiste zijn.

Ze mogen van geluk spreken dat ik geen admi ben. En wijken verdeel. Ik zou er eens speciaal voor gaan zitten. >:) :P
pi_181657438
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 09:05 schreef Globetrottertje het volgende:

[
Ze mogen van geluk spreken dat ik geen admi ben. En wijken verdeel. Ik zou er eens speciaal voor gaan zitten. >:) :P
:)

Heb ergens gelezen dat (in de moeilijke regio's) sommige wijken op zaterdag niet eens worden voorbereid, omdat er toch geen bezorger is om ze weg te brengen.
  maandag 3 september 2018 @ 09:54:31 #296
69438 Bebop
Space Cowboy
pi_181657981
Goed om te zien dat dit het nieuws haalt. Dit is koren op de molen van de organisatie van het postvestprotest op de 20e.

Er is al jaren een enorm tekort aan bezorgers, dus hier is het postvest waarmee PostNL nog meer werk van binnen naar buiten schuift.
I think it's time we blow this scene. Get everybody and their stuff together
Ok, 3..2..1.. Let's Jam.
  maandag 3 september 2018 @ 10:17:10 #297
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_181658305
Toch lijkt het probleem niet heel hard op te lopen. Het aantal vacatures op de site staat al een tijdje stil rond de 1250.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  Redactie Frontpage / Sport maandag 3 september 2018 @ 10:24:53 #298
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_181658403
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 10:17 schreef V__L_N het volgende:
Toch lijkt het probleem niet heel hard op te lopen. Het aantal vacatures op de site staat al een tijdje stil rond de 1250.
mja, dat heeft ook een reden. Bij het sluiten van vestigingen gaat het volgende gebeuren. Postbodes met contracten van 20 uur of minder moesten verplicht binnen werken, maar worden weer massaal de straat opgestuurd.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_181658730
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 07:53 schreef RobertNL het volgende:
Te weinig postbodes: PostNL laat medewerkers hoofdkantoor post bezorgen - http://nos.nl/l/2248742

Zal Henna ook een paar wijkjes bezorgen? :P
Natuurlijk niet (overigens, je bedoelt waarschijnlijk Herna, niet Henna).

Iedere Manager in het Hoofdkantoor stelt een spreadsheet op met namen van ondergeschikten die zich (al dan niet onder druk) bereid hebben verklaard een wijk weg te lopen. Hoe meer namen in de spreadsheet, hoe hoger de score voor Manager. Manager gaat zelf uiteraard niet met post lopen sjouwen.

De post wordt bezorgd door het toilet- en kantinepersoneel. Manager Sanitair en Manager Facilitair strijken aan het einde van het jaar een leuk bonusje op voor bewezen diensten.

[ Bericht 0% gewijzigd door blijevis op 03-09-2018 10:58:10 ]
pi_181659165
In het prikbordnieuws: het piek/daldag systeem wordt afgeschaft.
https://postnl-dev-commun(...)e=00P1o00001DAk5cEAD
Met hetzelfde argument ("Er is steeds minder briefpost. We passen ons bedrijf daarop aan") als waarmee dit systeem werd ingevoerd.
De zoveelste kostenverslindende reorganisatie die kostenverslindend wordt teruggedraaid.

[ Bericht 0% gewijzigd door blijevis op 03-09-2018 11:20:08 ]
  maandag 3 september 2018 @ 11:34:50 #301
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_181659602
quote:
14s.gif Op maandag 3 september 2018 10:24 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mja, dat heeft ook een reden. Bij het sluiten van vestigingen gaat het volgende gebeuren. Postbodes met contracten van 20 uur of minder moesten verplicht binnen werken, maar worden weer massaal de straat opgestuurd.
Zijn die er nog? Hier zijn die allemaal wel weg...
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')