abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_181142753
registreer om deze reclame te verbergen
30xbsco.png

Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.
Sinds 1 Juni 2012 heet TNT Post PostNL.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere PostNL'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!

5z1jo.jpg

ZWHBRWa.png

Betaaldata:
sPXqWEe.png

Emolumententabel:
ZhsfUOQ.png

Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
125stfs.png PostNL voor Thuis
125stfs.png Posttarieven
125stfs.png Adres zoeken
125stfs.png Postcode zoeken
125stfs.png Verhuisservice
125stfs.png Bewaarservice
125stfs.png Postzegeluitgiftekalender
125stfs.png Klantenservice voor complimenten en klachten

Zakelijke klanten:
125stfs.png PostNL Zakelijk

ZWHBRWa.png

Veel gebruikte afkortingen en termen:
125stfs.png HAH = Huis aan Huis
125stfs.png HSM = HuisNummerSorteermachine
125stfs.png Lola = Los en Laad ruimte
125stfs.png VOS = Vroege Ochtend Sortering
125stfs.png TC = Teamcoach
125stfs.png VBL/VBG = Voorbereidingslocatie/gebied
125stfs.png CVL = Centrale voorbereidingslocatie
125stfs.png Afschrijven = (Verkeerd gesorteerde) post herstellen/retourneren m.b.v. sticker
125stfs.png SP = Senior Planner
125stfs.png OR = Ondernemingsraad
125stfs.png TOT = Toeslag Onregelmatige Tijdstippen
125stfs.png VM = Vestigingsmanager
125stfs.png BSK = BesturingsStructuurKeten

ZWHBRWa.png

Overige linkjes:
125stfs.png Over PostNL
125stfs.png IntranetMail-Thuis voor PostNL'ers

ZWHBRWa.png

125stfs.png Mensen die hier vaak langskomen 125stfs.png

Atmosphere82, werkzaam in Roosendaal
Superkimmi , werkzaam in Roosendaal
KatrienDuck, voorbereidster
Deezertje
ophaling10
Peterselieman
4EverBlackEyed
VixenFromHell
Yreal
dud0r, voormalig teamcoach. Nu coach van dit topic })
Sebastiaan92
gelestipjes
Kramerica-Industries
Dale__Cooper
Rafierafie
MissionPhailed
Herfstblad
gridjuh
ikwilookevenwatzeggen
posje
V__L_N
DeVliegendeHollander
Houdjemond
Stacking
Thomas-sama
Pietertje71
Globetrottertje

ZWHBRWa.png
pi_181142779
Nieuwe topic, nieuwe kansen.

Maar wat een raar pakket. Dat hoort eigenlijk bij pakketten, toch?
pi_181144123
Ik had er van de week ook zo eentje. Gelukkig ging die in de brievenbus, hoefde ik niks uit te leggen over een sticker/stuk tape wat ik nog nooit had gezien ;)
pi_181146326
https://indebuurt.nl/apel(...)brievenbussen~52298/
pi_181146630
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 23:17 schreef Rafierafie het volgende:
Vandaag weer iets nieuws tegengekomen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die tape heb ik hier ook liggen!
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_181171571
Hoe zijn we eigenlijk van PostNL medewerkerstopic #291, naar #293 en nu #295 gegaan?
Als je een nieuw deel opent, wordt het volgende nummer automatisch ingevuld als het goed is.
pi_181171632
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 08:58 schreef Rafierafie het volgende:
Hoe zijn we eigenlijk van PostNL medewerkerstopic #291, naar #293 en nu #295 gegaan?
Als je een nieuw deel opent, wordt het volgende nummer automatisch ingevuld als het goed is.
Ik denk straks via de oneven kant terug :)
pi_181171919
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 09:04 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Ik denk straks via de oneven kant terug :)
:Y *)
pi_181175301
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 08:58 schreef Rafierafie het volgende:
Schaduwkant..

Een collega van mij besloot principieel te zijn en te melden dat hij boven de 35 graden niet ging bezorgen. Door bezigheden 's avonds kon hij dezelfde avond ook niet, dus keurig gemeld dat het of een andere verhitte collega zou worden of morgenvroeg. De tc schaalde dat verstandig op naar boven waarop de bezorger zich schriftelijk moest verantwoorden met een officiele waarschuwing als gevolg. Toch wel wrang dat een collega (met de wet duidelijk achter zich) zich zo moet verantwoorden bij deze bijzondere hitte van afgelopen weken.
PostNL mag zich weleens wat soepeler opstellen, anders geven er nog veel meer de brui aan..
pi_181175821
ohja hier krijgen we binnenkort ook de grote leegloop van iedereen die weg kan.
pi_181182501
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 12:07 schreef Bezorgertje het volgende:

[..]

Schaduwkant..

Een collega van mij besloot principieel te zijn en te melden dat hij boven de 35 graden niet ging bezorgen. Door bezigheden 's avonds kon hij dezelfde avond ook niet, dus keurig gemeld dat het of een andere verhitte collega zou worden of morgenvroeg. De tc schaalde dat verstandig op naar boven waarop de bezorger zich schriftelijk moest verantwoorden met een officiele waarschuwing als gevolg. Toch wel wrang dat een collega (met de wet duidelijk achter zich) zich zo moet verantwoorden bij deze bijzondere hitte van afgelopen weken.
PostNL mag zich weleens wat soepeler opstellen, anders geven er nog veel meer de brui aan..
ik heb het gelezen ene R? ging nergens over, ze mogen blij zijn dat er nog iemand komt voor 4ct boven min
pi_181182521
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 12:35 schreef Yreal het volgende:
ohja hier krijgen we binnenkort ook de grote leegloop van iedereen die weg kan.
vergeet niet dat wel 70% "gevangen" zit bij postnl
pi_181183046
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 17:21 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

vergeet niet dat wel 70% "gevangen" zit bij postnl
Als slechts 30% zou vertrekken, zouden we het hier zelf wel kunnen.

Nu hebben we naast Cyclone bezorgers ook PBZ's die met een huurauto van "de zaak" hierna (30+ km) toekomen. Gaat dus de goede kant op,.... :')
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_181183089
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 17:46 schreef Stoplichtjuh het volgende:

[..]

Als slechts 30% zou vertrekken, zouden we het hier zelf wel kunnen.

Nu hebben we naast Cyclone bezorgers ook PBZ's die met een huurauto van "de zaak" hierna (30+ km) toekomen. Gaat dus de goede kant op,.... :')
Ze weten dus wel hoe het werkt. Met dat soort extraatjes komen de mensen wel. Nu nog het salaris op 15 euro per uur en het bezettingsprobleem is opgelost.
pi_181183791
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 17:48 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Ze weten dus wel hoe het werkt. Met dat soort extraatjes komen de mensen wel. Nu nog het salaris op 15 euro per uur en het bezettingsprobleem is opgelost.
Het bezettings probleem komt deels ook, dat men al een tijdje geen vaste contracten geeft. Op die manier zijn er aardig wat bezorgsters, die graag gebleven waren vertrokken.
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_181184145
Op ons depot is er iig nog eentje nu echt serieus op zoek naar iets anders. Met al 2 weg, nog 2 die deze maand voor het laatst zijn en dan nog eentje die echt heel erg graag weg wil... nu kunnen ze weer iets beters vinden dus is het :W

Als ik niet zo zuinig hoefde te zijn op mijn vaste contract hier dan was ik ook al lang pleite geweest ;)

Hier al heel lang geen mensen meer die wel wilden blijven maar niet mochten. De vaste kern heeft al lang een vast contract en de rest vertrekt al lang en breed voor het aan de orde komt :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_181184793
O, volgens mij doen ze hier daar helemaal niet moeilijk over. Bij voorbereiden wel maar bij postbezorgers totaal niet.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')