abonnement Unibet Coolblue
pi_181163013
Ik heb een uur en een kwartier nu gezien. Hoezo trekt iemand zijn broek uit als er een camera op staat? Dat pingpongspel, is dat onderzoek vaker gedaan? Want valsspelen kan gemakkelijk door de film van tevoren op te nemen.
Wat ik al dacht blijkt waar en dat is het euvel van deze aflevering, geen enkele kiritische vraag!
Beiden zijn het erover eens dat we door de overheid gemanipuleerd worden en dat gegevens van iedereen versleuteld moeten worden. Over terrorisme geen woord, liever willen de meiden dat hun hartslag niet bij de zorgverzekeraar terechtkomt dan dat er overal auto's in de lucht vliegen en terroristen hun gang kunnen gaan.
Internet heeft het voor kwaadwillenden heel gemakkelijk gemaakt om te communiceren, daar moet tegenoverstaan dat data wordt verzameld. Het is of dat, of geen internet.
De uitdrukking van die monnik, de meiden zijn er zeker van dat de monnik zich toen realiseerde: o god, men gaat er geld mee verdienen! Ik ben genaaid! Hoe kan het dan dat ik iets anders zag? Dat het die monnik geen moer interesseerde en dat hij gewoon gelukkig was dat de informatie voor iedereen beschikbaar was geworden?
pi_181163177
Heb ook ongeveer anderhalf uur gezien, en hoewel ik best gewend ben om wat serieuzere onderwerpen en droge kost te kijken, moet ik wel zeggen dat het soms vrij lastig te volgen vind. Bij alle onderwerpen wordt er middenin gesprongen, zonder even een beetje te duiden hoe en wat. Op die manier krijg je allemaal losse flarden aan informatie en zienswijzes om de oren geslingerd.

Ze gaat er wel erg vanuit dat de gemiddelde Zomergasten-kijker direct weet waar ze het over heeft. Denk dat deze uitzending een groot aantal kijkers de pet te boven ging.
Koel en donker bewaren
pi_181163221
En dit is ook duidelijk een uitzending die meer gaat over haar vakgebied dan over haar als persoon. Niemand kent haar, en ze is denk ik ook totaal niet interessant voor de kijker. Ik vond het in ieder geval maar vreemd overkomen toen Janine ineens over haar moeder en haar jeugd begon, ten midden van alle tech- praat.
Koel en donker bewaren
pi_181163242
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 21:40 schreef Guanabana het volgende:


Ze gaat er wel erg vanuit dat de gemiddelde Zomergasten-kijker direct weet waar ze het over heeft. Denk dat deze uitzending een groot aantal kijkers de pet te boven ging.
Het was niet ingewikkeld, het was voor een groot deel onzin. Hoog BNW-gehalte. De overheid als het grote gevaar en wij, burgers, moeten dat veranderen.
pi_181163380
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 21:42 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Het was niet ingewikkeld, het was voor een groot deel onzin. Hoog BNW-gehalte. De overheid als het grote gevaar en wij, burgers, moeten dat veranderen.
Ik heb haar nog niet veel over de overheid gehoord, wel over de grote commerciële spelers op internet- en techvlak.
Koel en donker bewaren
pi_181163661
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 21:47 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Ik heb haar nog niet veel over de overheid gehoord, wel over de grote commerciële spelers op internet- en techvlak.
Een deel ging erover dat de Amerikaanse overheid steeds meer spioneerde. Trump en Poetin werden genoemd zonder enige context, meer van: dat zijn de grote slechteriken en dat snapt iedereen dus daar hoeven we geen woord verder over te zeggen.
  maandag 13 augustus 2018 @ 22:05:29 #132
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_181164130
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 21:42 schreef Guanabana het volgende:
En dit is ook duidelijk een uitzending die meer gaat over haar vakgebied dan over haar als persoon. Niemand kent haar, en ze is denk ik ook totaal niet interessant voor de kijker. Ik vond het in ieder geval maar vreemd overkomen toen Janine ineens over haar moeder en haar jeugd begon, ten midden van alle tech- praat.
de vorige ging toch ook voor de helft over zijnn vakgebied
pi_181164246
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 22:05 schreef xzaz het volgende:

[..]

de vorige ging toch ook voor de helft over zijnn vakgebied
Het was in dit geval ook prima, hoor.

Maar ik weet niet, ik heb het idee dat Zomergasten zijn eigen format en gezicht een beetje uit het oog verloren is. Gaat het nou over de gast, of over 'stel je eigen tv-avond samen'? En deze aflevering was zelfs meer 'gast vertelt ons vanalles over haar vakgebied' zonder dat zij er zelf als persoon ook maar iets toe deed.
Koel en donker bewaren
pi_181164508
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 21:36 schreef Loekie1 het volgende:
Beiden zijn het erover eens dat we door de overheid gemanipuleerd worden en dat gegevens van iedereen versleuteld moeten worden. Over terrorisme geen woord, liever willen de meiden dat hun hartslag niet bij de zorgverzekeraar terechtkomt dan dat er overal auto's in de lucht vliegen en terroristen hun gang kunnen gaan.
Internet heeft het voor kwaadwillenden heel gemakkelijk gemaakt om te communiceren, daar moet tegenoverstaan dat data wordt verzameld. Het is of dat, of geen internet.
Ik vind het best schattig als je denkt dat de Googles en Facebook al jouw data verzamelen om jou zo goed mogelijk te kunnen beschermen tegen terrorisme, maar de werkelijkheid zit toch net iets anders in elkaar.
pi_181170551
'Internet is stuk'. Janine: Dat klinkt best definitief! ipv Wat bedoel je daar precies mee? (nee, zou te kritisch klinken.) Niet eens een grapje: 'heb je de monteur gebeld?'
Mevrouw vertelde dus een paar minuten later zelf nog maar even wat ze ermee bedoelde, fijn voor de kijker.
Het was een beetje Jinek interviewt Clinton.

Het ging niet over terreurnetwerken, over pedofielennetwerken, datingsitefraude en ik vermoed zomaar dat het ook niet eraan te pas komt de verdere avond.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 07:22:08 #136
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_181170718
'Heb je de monteur gebeld?'

Hahahahaha goeie garp!!

Voor Voetbal International misschien, niet voor een avond van ruim drie uur lang.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 07:29:53 #137
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_181170785
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 21:36 schreef Loekie1 het volgende:
Ik heb een uur en een kwartier nu gezien. Hoezo trekt iemand zijn broek uit als er een camera op staat? Dat pingpongspel, is dat onderzoek vaker gedaan? Want valsspelen kan gemakkelijk door de film van tevoren op te nemen.
Wat ik al dacht blijkt waar en dat is het euvel van deze aflevering, geen enkele kiritische vraag!
Beiden zijn het erover eens dat we door de overheid gemanipuleerd worden en dat gegevens van iedereen versleuteld moeten worden. Over terrorisme geen woord, liever willen de meiden dat hun hartslag niet bij de zorgverzekeraar terechtkomt dan dat er overal auto's in de lucht vliegen en terroristen hun gang kunnen gaan.
Internet heeft het voor kwaadwillenden heel gemakkelijk gemaakt om te communiceren, daar moet tegenoverstaan dat data wordt verzameld. Het is of dat, of geen internet.
De uitdrukking van die monnik, de meiden zijn er zeker van dat de monnik zich toen realiseerde: o god, men gaat er geld mee verdienen! Ik ben genaaid! Hoe kan het dan dat ik iets anders zag? Dat het die monnik geen moer interesseerde en dat hij gewoon gelukkig was dat de informatie voor iedereen beschikbaar was geworden?
Aha, een aflevering met een hoog samenzweringstheoriegehalte dus. Kortom, een beetje waarheid verpakt in een hoop flauwekul.
pi_181170846
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 21:42 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Het was niet ingewikkeld, het was voor een groot deel onzin. Hoog BNW-gehalte. De overheid als het grote gevaar en wij, burgers, moeten dat veranderen.
Zelfs als jij dat onzin vindt, dan is het nog belangrijk om het sentiment te begrijpen omdat het internet erin is geworteld. Denk aan open source software of blockchaintechnologie. Menig Nederlander lijkt daar niet van doordrongen te zijn. Pas als je deze ideologische drijfveren herkent, kun je een zinnige discussie voeren.

Ik ben het wel met Guanabana eens dat het gesprek niet kritisch genoeg was.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 07:39:27 #139
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_181170870
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 06:57 schreef Loekie1 het volgende:
Het ging niet over terreurnetwerken, over pedofielennetwerken, datingsitefraude en ik vermoed zomaar dat het ook niet eraan te pas komt de verdere avond.
Het bittere is natuurlijk dat pedofielen en terroristen allang gebruik maken van anonieme, privacyveilige netwerken en dat het juist de brave burgers zijn, mensen zoals jij en ik, degenen die volgens het cliché “niets te verbergen hebben”, voor wie het kennelijk geen enkel probleem is om in de blote kont over straat te lopen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 09:26:00 #140
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_181171931
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 07:29 schreef Voice_Over het volgende:

[..]

Aha, een aflevering met een hoog samenzweringstheoriegehalte dus. Kortom, een beetje waarheid verpakt in een hoop flauwekul.
En man die 11 jongens trained om tegen een bal te schoppen. Over flauwekul gesproken.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 09:30:14 #141
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_181171987
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 09:26 schreef xzaz het volgende:

[..]

En man die 11 jongens trained om tegen een bal te schoppen. Over flauwekul gesproken.
Voetbal is de belangrijkste bijzaak van het leven.
pi_181172138
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 07:36 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Zelfs als jij dat onzin vindt, dan is het nog belangrijk om het sentiment te begrijpen omdat het internet erin is geworteld. Denk aan open source software of blockchaintechnologie. Menig Nederlander lijkt daar niet van doordrongen te zijn. Pas als je deze ideologische drijfveren herkent, kun je een zinnige discussie voeren.

Ik ben het wel met Guanabana eens dat het gesprek niet kritisch genoeg was.
Ik dacht even dat er een kritische noot kwam omtrent de Fairphone toen Janine opmerkte dat die nog niet echt een succes was. Mooi moment om je eens af te vragen hoeveel mensen er nou eigenlijk op een eerlijk geproduceerde, demontabele telefoon zitten te wachten die vrij prijzig is en technologisch inferieur. Dat kan ook in een breder, wat cynisch kader geplaatst worden bij de vele zaken die Stikker doet. Dat soort idealisme is ook gelijk een beroepsdeformatie waarbij je zaken in je eigen werkveld heel belangrijk vindt, maar je voorbij gaat aan de vraag of het andere mensen eigenlijk wel iets boeit.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 09:40:01 #143
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_181172142
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 09:30 schreef Voice_Over het volgende:

[..]

Voetbal is de belangrijkste bijzaak van het leven.
Precies, bijzaak. Het Internet is primair geworden.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 15:44:45 #144
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_181180291
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 09:40 schreef xzaz het volgende:

[..]

Precies, bijzaak. Het Internet is primair geworden.
Zuurstof en water zijn dat al miljoenen jaren.
pi_181181007
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 09:39 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik dacht even dat er een kritische noot kwam omtrent de Fairphone toen Janine opmerkte dat die nog niet echt een succes was. Mooi moment om je eens af te vragen hoeveel mensen er nou eigenlijk op een eerlijk geproduceerde, demontabele telefoon zitten te wachten die vrij prijzig is en technologisch inferieur. Dat kan ook in een breder, wat cynisch kader geplaatst worden bij de vele zaken die Stikker doet. Dat soort idealisme is ook gelijk een beroepsdeformatie waarbij je zaken in je eigen werkveld heel belangrijk vindt, maar je voorbij gaat aan de vraag of het andere mensen eigenlijk wel iets boeit.
Over precies dat is ze wel heel duidelijk geweest. Je kan je neerleggen bij de status quo, "het is nou eenmaal zo, zo werkt het gewoon, daar verander je niks aan" of je kan voorbij de horizon proberen te kijken over hoe het ook zou kunnen zijn, en proberen om daar te komen. Dat dat niet makkelijk is en zeker niet binnen een dag of in een poging lukt is evident. Om dit soort idealisme "beroepsdeformatie" te noemen is nogal cynisch he.

De huidige situatie op het gebied van telefoons is natuurlijk wel heel erg sub-optimaal. Het lijkt oppervlakkig gezien wel okay, met heel veel technologische vooruitgang, steeds betere schermpjes, meer processorkracht etc. Maar met slechts 2 oppermachtige spelers (apple en google) en telefoons die nauwelijks te repareren zijn en zo gesloten als een oester, zowel qua hardware als qua software, zodat je telefoon nooit echt "van jou" is ook al betaal je er vele honderden euro's voor, dat is toch best kut. Dat dit niemand ene ruk kan schelen is natuurlijk geen reden om je er maar bij neer te leggen. Juist die markt leidend maken voor alles is de bron van zo veel problemen.
pi_181182100
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 16:12 schreef Farenji het volgende:

[..]

Over precies dat is ze wel heel duidelijk geweest. Je kan je neerleggen bij de status quo, "het is nou eenmaal zo, zo werkt het gewoon, daar verander je niks aan" of je kan voorbij de horizon proberen te kijken over hoe het ook zou kunnen zijn, en proberen om daar te komen. Dat dat niet makkelijk is en zeker niet binnen een dag of in een poging lukt is evident. Om dit soort idealisme "beroepsdeformatie" te noemen is nogal cynisch he.
Ik ben dan ook een enorm cynische, nihilistische IT'er. :P
Maar mijn punt gaat niet zozeer over de "het is nou eenmaal zo" versus de "we gaan het anders proberen"-mensen.
Het gaat meer om de vraag of het ook niet heel arrogant en elitair is. Uiteindelijk kun je ook stellen dat juist massaproductie en de bijbehorende schaalvoordelen, ook veroorzaakt door uitbuiting in arme landen uiteraard, juist heel emanciperend werkt voor de onderlagen in Nederland en over de hele wereld. Je ziet zelfs daar de goedkope smartphone in Afrika helpt om een alternatief voor banken te creëren om maar eens wat te noemen.
Mijn werkgever is dan weer van het Silicon valley techno-optimisme waar wereldverbeteren en winst maken hand in hand gaan. Wat ook vrijwel geen werknemer serieus neemt want we werken vooral voor de roofkapitalisten, massaproducenten en logistieke uitbuiters om maar eens wat te noemen.


quote:
De huidige situatie op het gebied van telefoons is natuurlijk wel heel erg sub-optimaal. Het lijkt oppervlakkig gezien wel okay, met heel veel technologische vooruitgang, steeds betere schermpjes, meer processorkracht etc. Maar met slechts 2 oppermachtige spelers (apple en google) en telefoons die nauwelijks te repareren zijn en zo gesloten als een oester, zowel qua hardware als qua software, zodat je telefoon nooit echt "van jou" is ook al betaal je er vele honderden euro's voor, dat is toch best kut. Dat dit niemand ene ruk kan schelen is natuurlijk geen reden om je er maar bij neer te leggen. Juist die markt leidend maken voor alles is de bron van zo veel problemen.
Ik vind dat er nog wel wat verschil zit tussen Apple en Android. In de Androidmarkt heb je in ieder geval nog concurrentie tussen hardwaremakers.
Maar ik vind dit dus wel een typische beroepsdeformatie. Van vaatwasser tot elektrische fiets of strijkijzer, het is allemaal net als de telefoon voor het gros van de mensen moeilijk te repareren.
Een band plakken of zelfs iets meer lukt mensen nog wel, maar ik vertik het eerlijk gezegd om het zelf te doen. Wet van de comparatieve voordelen enzo. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 18:57:30 #147
8369 speknek
Another day another slay
pi_181184738
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 09:30 schreef Voice_Over het volgende:

[..]

Voetbal is de belangrijkste bijzaak van het leven.
Je bedoelt gelijkhebben op internetfora.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Moderator woensdag 15 augustus 2018 @ 00:43:53 #148
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_181193894
Nog maar 23 uur om Van Gaal terug te bekijken
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_181194352
quote:
3s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 00:43 schreef naatje_1 het volgende:
Nog maar 23 uur om Van Gaal terug te bekijken
Wat moet Louis daarna dan gaan doen?
  woensdag 15 augustus 2018 @ 01:25:46 #150
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_181194446
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 01:15 schreef Kansenjongere het volgende:

Wat moet Louis daarna dan gaan doen?
Kijken naar Pieter Waterdrinker?
https://www.vpro.nl/progr(...)er-waterdrinker.html
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')