abonnement Unibet Coolblue
pi_181149760
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 11:14 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

De duels opzoeken en daarop veel de bal veroveren (en zorgen hoe kort je op de tegenstander zit) heeft allemaal met tactiek te maken, afstanden die kloppen zodat je in die duels kan komen en daarna snel de bal naar voren kan spelen om gevaar te stichten.
Nee, absoluut niet mee eens. Je presenteert het nu alsof met de juiste instructies elke speler in een soort Nainggolan of Vidal veranderd. Zo werkt het zeker niet. Mentaliteit staat geheel los van tactiek of kwaliteit.

Een trainer kan nog prima instructies meegeven (tactisch gezien), maar als een team over het algemeen spelers heeft met een zwakke mentaliteit. Kortom: niet kunnen omgaan met druk, te weinig inzet, geen doorzettingsvermogen etc. etc. Gaat het er gewoon niet uitkomen op het veld.

quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 11:28 schreef Masterminded het volgende:

[..]

Dat ben ik zeker met je eens. Mentaliteit wordt deels gecreëerd door een trainer; deels door de speler zelf. Dat kun je alleen in speciale gevallen los van elkaar zien.
Dit is inderdaad een mooie toevoeging :). Ik zou het best kunnen geloven dat GvB zijn spelers gewoon niet genoeg kan oppeppen voor een duel. Maar dat staat dus ook weer los van tactiek.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-08-2018 11:35:33 ]
pi_181149804
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 11:28 schreef Masterminded het volgende:

[..]

Dat ben ik zeker met je eens. Mentaliteit wordt deels gecreëerd door een trainer; deels door de speler zelf. Dat kun je alleen in speciale gevallen los van elkaar zien.
Ondertussen dendert de trein van retteketet AZ stoïcijns door. Zet dit beleid nog een paar seizoenen voort en je bent definitief de vierde club van Nederland.
blablablabla
  maandag 13 augustus 2018 @ 11:39:50 #78
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_181149851
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 11:34 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Nee, absoluut niet mee eens. Je presenteert het nu alsof met de juiste instructies elke speler in een soort Nainggolan of Vidal veranderd. Zo werkt het zeker niet. Mentaliteit staat geheel los van tactiek of kwaliteit.

Een trainer kan nog prima instructies meegeven (tactisch gezien), maar als een team over het algemeen spelers heeft met een zwakke mentaliteit. Kortom: niet kunnen omgaan met druk, te weinig inzet, geen doorzettingsvermogen etc. etc. Gaat het er gewoon niet uitkomen op het veld.
Bielsa is een goed (toegegeven, ook vrij extreem) voorbeeld van de invloed die een trainer kan hebben. Ik kijk veel naar Marseille en hij had de gave om spelers die verder nergens geslaagd zijn heel goed te laten renderen in zijn elftal. En dat kan op bijna elk niveau, ik denk zelfs dat er buiten de top competities méér marge is voor verbetering met een trainer zoals hij.
pi_181149911
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 11:36 schreef Elan het volgende:

[..]

Ondertussen dendert de trein van retteketet AZ stoïcijns door. Zet dit beleid nog een paar seizoenen voort en je bent definitief de vierde club van Nederland.
Nee, daar is het achterland van Feyenoord veel te groot voor. Feyenoord is nog altijd de enige serieuze club van de agglomeratie Rotterdam (1,2 miljoen inwoners!). Nog los van de achterban in de rest van het land.

Leuk dat AZ het nu even goed doet, maar Feyenoord heeft de randvoorwaarden om structureel bovenin mee te draaien. Ik hoef hier niemand te vertellen hoe het komt dat we die stap maar niet weten te maken.
pi_181149925
Mentaliteit is een kwaliteit van de speler maar een trainer kan ook veel invloed hebben.

Gio gaat niet trainen op het kutkunstveld van Trencin, spelers denken ach we zijn zoveel beter, dan gaan we ook wel winnen zonder ons voor te bereiden op dat kunstgrasveld.

Dat soort dingetjes.
pi_181150059
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 11:34 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Nee, absoluut niet mee eens. Je presenteert het nu alsof met de juiste instructies elke speler in een soort Nainggolan of Vidal veranderd. Zo werkt het zeker niet. Mentaliteit staat geheel los van tactiek of kwaliteit.

Een trainer kan nog prima instructies meegeven (tactisch gezien), maar als een team over het algemeen spelers heeft met een zwakke mentaliteit. Kortom: niet kunnen omgaan met druk, te weinig inzet, geen doorzettingsvermogen etc. etc. Gaat het er gewoon niet uitkomen op het veld.

Het punt is alleen dat je die laatste eigenschappen al snel toedicht aan een speler, terwijl dat ook kan komen door een wankele tactiek. Bij Ajax onder Bosz zag iedereen Ziyech ook eerst als een luie speler met weinig inzet, tot hij met de juiste tactiek ineens ballen ging veroveren en het zelfs leuk vond. Heeft ook allemaal te maken met de juiste snaar raken en er iets leuks van maken om ballen te veroveren.
Oh.
pi_181150087
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 09:55 schreef klaasweetalles het volgende:
Het probleem ligt structureel bij van Geel.

Zie de periode voordat Gio trainer van Feyenoord werd...

Of is iedereen dat soms vergeten?

Van Geel haalt structureel de verkeerde spelers

Gio heeft met de spelersgroep die hij tot zijn beschikking had eigenlijk het onmogelijke gepresteerd.

De enige fout die Gio maakt is Toornstra maar blijven opstellen. Hij denkt nog steeds dat toornstra er weer 15 in gaat maken

Feyenoord speelt iedere wedstrijd gewoon met 10 man want toornstra komt niet aan de bal. wil de bal helemaal niet hebben. maakt zelden tackels , .het enige wat troonstra wil doen is een intikkertje in het doel plaatsen....
Ja, Toornstra.
Trok zich op aan Kuijt in het kampioensjaar, is nu al een tijdje onder de maat.
pi_181150095
quote:
7s.gif Op maandag 13 augustus 2018 11:42 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Nee, daar is het achterland van Feyenoord veel te groot voor. Feyenoord is nog altijd de enige serieuze club van de agglomeratie Rotterdam (1,2 miljoen inwoners!). Nog los van de achterban in de rest van het land.

Leuk dat AZ het nu even goed doet, maar Feyenoord heeft de randvoorwaarden om structureel bovenin mee te draaien. Ik hoef hier niemand te vertellen hoe het komt dat we die stap maar niet weten te maken.
Die arrogantie moet je valkuil niet zijn. Neem in Engeland een club als Aston Villa. In de metropool van Birmingham wonen meer dan 2 miljoen mensen. In Stoke-on-Trent nog geen 250.000.

Desondanks door slecht beleid en hoogmoed van dit:



naar dit:



Nou is de Eredivisie geen PL, dus zo?n vaart zal het lopen maar absolute aantallen qua inwoners of verleden zou niet je leidraad moeten zijn. AZ voert een verschrikkelijk goed beleid op het moment..
blablablabla
pi_181150120
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 10:16 schreef Masterminded het volgende:

[..]

Oh, dat ben ik zeker met je eens. Maar dat kan ook deels in de contractbesprekingen zijn afgesproken. Daar kunnen we niet 100% zicht op hebben.

[..]

Volgens mij gaat er wat mis als je als club nog wanhopig naar centen voor minstens 33 jaar oude spelers gaat lopen vissen. Dat zijn niet de spelers waar Feyenoord de miljoenen voor zou moeten vangen. Miljoenen vangen voor Karsdorp en Kongolo is een vrij normale cyclus, maar daarna is de cruciale stap. Investeer het in nieuwe beloftevolle spelers of op zijn minst in scouting/jeugdopleiding. De nieuwere jeugd krijgt momenteel weinig kansen waardoor je ook al geen marktwaarde opbouwt. In plaats daarvan het geld in de fik zetten voor middelmaat (lol). Hopelijk wordt Maastoren nu niet boos op me.
Nee. Ik ben het met je eens. Feyenoord is sportief zo goed als failliet.
pi_181150150
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 11:51 schreef Elan het volgende:

[..]

Die arrogantie moet je valkuil niet zijn. Neem in Engeland een club als Aston Villa. In de metropool van Birmingham wonen meer dan 2 miljoen mensen. In Stoke-on-Trent nog geen 250.000.

Desondanks door slecht beleid en hoogmoed van dit:

[ afbeelding ]

naar dit:

[ afbeelding ]

Nou is de Eredivisie geen PL, dus zo?n vaart zal het lopen maar absolute aantallen qua inwoners of verleden zou niet je leidraad moeten zijn. AZ voert een verschrikkelijk goed beleid op het moment..
Ik wil maar zeggen dat het niet zo is dat we reddeloos verloren zijn. Met slecht beleid en de verkeerde poppetjes kan ook een club als Feyenoord (net als elke andere club) op termijn degraderen, dat wel.

Gelukkig zijn we (nog) niet opnieuw zo ver gezonken dat we types als Gill Swerts, Jhon van den Beukering of Serginho Greene op moeten stellen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-08-2018 11:54:38 ]
pi_181150172
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 11:36 schreef Elan het volgende:

[..]

Ondertussen dendert de trein van retteketet AZ stoïcijns door.
Over de laatste vier jaren ben ik dat met je eens (tenminste, als je dat niet op de 5-0 zege op NAC baseert). AZ creëert gewoon betere voorwaarden op het gebied van jeugdopleiding in combinatie met het transferbeleid. Jeugd de kans geven is één ding, maar ze omringen met gedegen spelers uit minstens de middenklasseleeftijd is een tweede. Dan heb ik het niet per se over de tactiek, want dat is het enige vermoeiende aan AZ; "Oh, wat spelen ze leuk" om vervolgens geen raad te weten met Kairat en de traditionele top 3.
Natuurlijk verliezen wij idealisten wel eens, maar ook de volgende dag komt de zon op en gaan we door met onze droom, met ons ding.
pi_181150221
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 11:20 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

Ik heb het al vaker gezegd als je goed voetbalt wil zien dan moet je lekker Champions L kijken

ajax en psv hebben de afgelopen jaren ook alleen maar schandalig slecht spel laten zien

psv was ronduit belachelijk vorig seizoen met hun slechte spel

Feyenoord heeft in het kampioens jaar gewoon redelijk veel wedstrijden gewoon leuk gespeeld.

De kwaliteit is er gewoon niet in Nederland om leuk voetbal te spelen......

Maar dat dringt nog niet door bij het journalistiek en publiek

Klaas is altijd zijn tijd weer voor zal ik maar zeggen....
Een keer slecht spelen of een tactiek niet goed uitvoeren vind ik niet erg, maar ik zie:

- spelers die moeite hebben een bal aan te nemen
- spelers die geen pass over 5 meter kunnen versturen, tenzij terug naar de keeper
- spelers die geen voorzet kunnen geven
- spelers die aan de verkeerde kant staan te dekken
- spelers die terugslenteren bij een counter
- Toornstra en Boetius

Dan mag je toch wel een keer klagen toch?
BFF met GGMM
pi_181150238
quote:
7s.gif Op maandag 13 augustus 2018 11:53 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ik wil maar zeggen dat het niet zo is dat we reddeloos verloren zijn. Met slecht beleid en de verkeerde poppetjes kan ook een club als Feyenoord (net als elke andere club) op termijn degraderen, dat wel.

Gelukkig zijn we (nog) niet opnieuw zo ver gezonken dat we types als Gill Swerts, Jhon van den Beukering of Serginho Greene op moeten stellen.
Dat is de volgende stap. Er is nu al geen geld om versterkingen te halen. In deze selectie zitten misschien 1 of 2 spelers die je dik kan verkopen. Je mag blij zijn als je voor Tapia, Larsson, St.Juste, Amrabat en de rest van de gehandicapten terug krijgt wat je ervoor hebt betaald. Maar daar ga je gewoon dik verlies op pakken.
Van Geel heeft keihard gefaald na het kampioenschap. En dan krijg je vooraf dit seizoen het gelul van: "ja maar nu zijn ze gewend dus gaan ze wel goed spelen!11!!" Wat een complete waanzin.
Vervolgens hebben we een trainer die tactisch 1 van de slechtste van de Eredivisie is.
Er is geen enkele aanleiding voor enig optimisme.
pi_181150239
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 11:54 schreef Masterminded het volgende:

[..]

Over de laatste vier jaren ben ik dat met je eens (tenminste, als je dat niet op de 5-0 zege op NAC baseert). AZ creëert gewoon betere voorwaarden op het gebied van jeugdopleiding in combinatie met het transferbeleid. Jeugd de kans geven is één ding, maar ze omringen met gedegen spelers uit minstens de middenklasseleeftijd is een tweede. Dan heb ik het niet per se over de tactiek, want dat is het enige vermoeiende aan AZ; "Oh, wat spelen ze leuk" om vervolgens geen raad te weten met Kairat en de traditionele top 3.
Wat een van Van der Brom zwak vond (geen idee of hij dat kunstje tegen Ajax en PSV ook flikte) is dat hij tegen Feyenoord in de bekerfinale opeens met 5 verdedigers ging spelen.

Als AZ gewoon zijn spelletje had gespeeld had het het ons nog behoorlijk lastig kunnen maken. Nu stond Weghorst dermate op een eiland gepositioneerd dat het voor eens redelijk vrijuit voetballen was ja .
blablablabla
pi_181150314
quote:
7s.gif Op maandag 13 augustus 2018 11:53 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ik wil maar zeggen dat het niet zo is dat we reddeloos verloren zijn. Met slecht beleid en de verkeerde poppetjes kan ook een club als Feyenoord (net als elke andere club) op termijn degraderen, dat wel.

Gelukkig zijn we (nog) niet opnieuw zo ver gezonken dat we types als Gill Swerts, Jhon van den Beukering of Serginho Greene op moeten stellen.
Je moet je wel echt de tandjes schrikken als je begaan bent met de club en dit zien gebeuren hoor.
Want waar het in de tijd dat er geen geld was nog duidelijk was wat de oorzaak was voor het periodiek falen is er nu 35 miljoen geïnvesteerd en dan is dit het resultaat. Zowel sportief als financieel is dit een regelrechte ramp.

In het ergste geval is het geld dat je geïnvesteerd hebt voor een groot deel gewoon al verdampt. Als Larsson zo blijft spelen en een Haps blijft kwakkelen met zijn fitheid en Jorgensen zijn niveau niet haalt of überhaupt niet speelt. Want naast de aankopen heb je ook nog eens amper jeugd die wat op kan gaan leveren.
blablablabla
pi_181150317
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 11:54 schreef Masterminded het volgende:

[..]

Over de laatste vier jaren ben ik dat met je eens (tenminste, als je dat niet op de 5-0 zege op NAC baseert). AZ creëert gewoon betere voorwaarden op het gebied van jeugdopleiding in combinatie met het transferbeleid. Jeugd de kans geven is één ding, maar ze omringen met gedegen spelers uit minstens de middenklasseleeftijd is een tweede. Dan heb ik het niet per se over de tactiek, want dat is het enige vermoeiende aan AZ; "Oh, wat spelen ze leuk" om vervolgens geen raad te weten met Kairat en de traditionele top 3.
'Leuk' spelen zegt me ook helemaal niks. Het gaat me erom dat het spel goed en als het goed is haal je duurzame resultaten. En ja, ik heb liever dat het leuk en frivool is, maar als de spelersgroep zich beter leent voor het type spel dat Milan in de tijd van Maldini en Seedorf speelde kan ik daar ook prima mee leven. Dat was voor niet iedereen leuk, maar wel steengoed en oerdegelijk. Ik vond het overigens een genot om naar te kijken, zó gedisciplineerd.

Disclaimer: natuurlijk heeft Feyenoord bij lange na niet de kwaliteiten van dat team, maar een hecht collectief dat gedisciplineerd speelt moet er van te maken zijn. En dan kun je in onze eredivisie van elke ploeg winnen.
pi_181150363
En als je denkt met onze achterhoede goede resultaten te kunnen behalen dan ben je rijp voor de GGZ. Waarom is er na de titel niet doorgeselecteerd? Je moet had al lang afscheid moeten nemen van Botteghin, Van der Heijden, Van Beek, Toornstra en dat soort middelmaat. Iedereen ziet toch dat zij kwaliteit tekort komen. Van Der Heijden staat al 2 wedstrijden gigantisch te schutteren en wordt donderdag gewoon weer opgesteld :D Keer op keer falen kent geen consequentie. Dat kan alleen bij Feyenoord.
pi_181150381
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 12:00 schreef Elan het volgende:

[..]

Je moet je wel echt de tandjes schrikken als je begaan bent met de club en dit zien gebeuren hoor.
Want waar het in de tijd dat er geen geld was nog duidelijk was wat de oorzaak was voor het periodiek falen is er nu 35 miljoen geïnvesteerd en dan is dit het resultaat. Zowel sportief als financieel is dit een ramp.
Eens hoor, we worden drie, vier jaar teruggeworpen in de tijd. Dus in plaats van structureel meedoen om het kampioenschap is de komende jaren een derde plek het hoogst haalbare. Met wat geluk (en een falend PSV of Ajax) een tweede plek zo af en toe.

Ik deel je urgentie wel hoor; er moet echt snel ingegrepen worden, want als je niet oppast ga je weer schulden maken om het gat te dichten en kom je écht in de problemen.
pi_181150407
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 12:02 schreef Maastoren het volgende:
En als je denkt met onze achterhoede goede resultaten te kunnen behalen dan ben je rijp voor de GGZ. Waarom is er na de titel niet doorgeselecteerd? Je moet had al lang afscheid moeten nemen van Botteghin, Van der Heijden, Van Beek, Toornstra en dat soort middelmaat. Iedereen ziet toch dat zij kwaliteit tekort komen. Van Der Heijden staat al 2 wedstrijden gigantisch te schutteren en wordt donderdag gewoon weer opgesteld :D Keer op keer falen kent geen consequentie. Dat kan alleen bij Feyenoord.
Diezelfde jongens zijn gewoon kampioen geworden. Weliswaar met kunst- en vliegwerk, maar je hebt geen twintig punten cadeau gekregen. Hoe kan dat?
  maandag 13 augustus 2018 @ 12:04:50 #95
288545 PIETR
Facta non Verba
pi_181150431
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 12:02 schreef Maastoren het volgende:
En als je denkt met onze achterhoede goede resultaten te kunnen behalen dan ben je rijp voor de GGZ. Waarom is er na de titel niet doorgeselecteerd? Je moet had al lang afscheid moeten nemen van Botteghin, Van der Heijden, Van Beek, Toornstra en dat soort middelmaat. Iedereen ziet toch dat zij kwaliteit tekort komen. Van Der Heijden staat al 2 wedstrijden gigantisch te schutteren en wordt donderdag gewoon weer opgesteld :D Keer op keer falen kent geen consequentie. Dat kan alleen bij Feyenoord.
Het is niet zo dat we heel veel keuze hebben achterin. Ik zou het wel aandurven om met Geertruida en St Juste centraal te beginnen en Amrabat als linksback, maar Gio is niet zo van het risico nemen ..
Niets is sterker dan dat ene woord
pi_181150456
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 11:57 schreef Elan het volgende:

[..]

Wat een van Van der Brom zwak vond (geen idee of hij dat kunstje tegen Ajax en PSV ook flikte) is dat hij tegen Feyenoord in de bekerfinale opeens met 5 verdedigers ging spelen.

Als AZ gewoon zijn spelletje had gespeeld had het het ons nog behoorlijk lastig kunnen maken. Nu stond Weghorst dermate op een eiland gepositioneerd dat het voor eens redelijk vrijuit voetballen was ja .
Met name de overweging om met twee voorop te spelen terwijl Jahanbakhsh zich op zijn best voelt met Svensson achter zich. Maar ach, dat boeit al niet meer.
Natuurlijk verliezen wij idealisten wel eens, maar ook de volgende dag komt de zon op en gaan we door met onze droom, met ons ding.
pi_181150519
quote:
7s.gif Op maandag 13 augustus 2018 12:03 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Diezelfde jongens zijn gewoon kampioen geworden. Weliswaar met kunst- en vliegwerk, maar je hebt geen twintig punten cadeau gekregen. Hoe kan dat?
omdat het meezat, waardoor ze gingen geloven in de titel. Net als de beker vorig jaar, toen was het geloof er ook.

toen ze van Ajax verloren na de winterstop donderde het helemaal in elkaar, toen was gelijk het laatste beetje geloof weg in de titel.

Daarbij hadden ze Kongolo en Karsdorp als 2 snelle backs die veel fouten wegpoetsten en Elia voorin (me Kuijt en/of Jorgensen)
pi_181150529
quote:
7s.gif Op maandag 13 augustus 2018 12:03 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Diezelfde jongens zijn gewoon kampioen geworden. Weliswaar met kunst- en vliegwerk, maar je hebt geen twintig punten cadeau gekregen. Hoe kan dat?
Botteghin is sowieso nooit meer de oude geworden na zijn blessure vorig jaar. Zijn gebrek aan snelheid is echt lachwekkend. Lijkt net een veteraan.
Ze hadden het seizoen van hun leven waarin alles op z'n plek viel. Het is natuurlijk ook wel lekker voetballen met Karsdorp en Kongolo ipv Verdonk en St. Juste/Nieuwkoop.
El Ahmadi en VIlhena waren dat seizoen ook ontzettend sterk.
Nu houd je met elke tegenaanval je hart vast.
Waar het aan ligt weet ik niet maar dit is toch niet nieuw? Vorig seizoen was ook het ook zo broos als wat.
pi_181150579
quote:
Feyenoord heeft geen idee


Columnist Willem van Hanegem is kritisch op Feyenoord. 'Er zijn nu ongetwijfeld weer mensen die zeggen: Willem zit weer te zaniken en negatief te doen over zijn club, lekkere Feyenoorder is dat. Het is juist omdát het me aan het hart gaat, dat ik zeg wat ik zie.'

Al jaren vind ik dat Feyenoord tekortschiet in zijn voetbal. Maar toch zijn ze er in geslaagd een keer kampioen te worden. Ik ben er nog steeds niet achter hoe dat nou mogelijk is geweest, als je de huidige ellende ziet. Iemand zei me gisteren: ‘Willem, je moet gewoon anders kijken naar hoe kampioenschappen worden gewonnen in Nederland’. Het is de laatste jaren al voldoende om je goed te organiseren en als team te knokken. En als het dan ook nog een beetje meezit, kan het zomaar jouw jaar worden in deze kwaliteitsarme eredivisie.

Maar ja, zelfs de boel een beetje fatsoenlijk organiseren, met bal en zonder bal, dat lukte het huidige Feyenoord niet tegen De Graafschap en Trencín. Iedereen die ook maar een beetje gevoetbald heeft, weet dat het middenveld het hart van je elftal is. Nou, bij Feyenoord gebeurde daar twee keer helemaal niks. Het lag telkens helemaal open voor de tegenstander. Dat er een keer een gat valt, is niet erg, maar vul het dan op door van achteruit door te schuiven. Maar ook daarvandaan kwam niks. Van Persie en Berghuis konden het ook niet forceren. Van Berghuis viel het me tegen dat ie het in Trencín na twee minuten al opgaf.

Er zijn nu ongetwijfeld weer mensen die zeggen: Willem zit weer te zaniken en negatief te doen over zijn club, lekkere Feyenoorder is dat. Maar ik zal het nog een keer uitleggen: het is juist omdát het me aan het hart gaat, dat ik zeg wat ik zie. Ik zit me op zo’n zondagmiddag gewoon op te vreten en te denken: wat doen die gasten doordeweeks op het veld? Ik zou dat zo graag een keer zien, maar je mag tegenwoordig helemaal geen training meer bekijken. Ik denk dat ik ook snap waarom.

Ik zou zo graag zien dat er een idee achter zit als ik Feyenoord zie spelen. Simpele dingen moeten toch goed kunnen gaan. Zoals dat je voorin nooit met vier man op één lijn moeten komen te staan. Er kan toch wel iemand zijn die ervoor zorgt dat je één spits hebt en twee, drie man die ‘eronder’ komen. Dus vanuit de beweging. En niet er al staan. Ook bij Ajax deden ze dat verkeerd zaterdag in hun eerste competitiewedstrijd. En daar zegt ook niemand: ‘Hé, zullen we dat eens anders doen.’

Vorige week zei ik: het zou abnormaal zijn als Ajax geen kampioen wordt met hun materiaal. Maar eerlijk is eerlijk, PSV tegen Utrecht, hoe die spelers met elkaar omgaan en met elkaar bezig zijn, daar zie je wél het trainingswerk van doordeweeks aan af. En ze hebben die kleine Lozano. Die heeft iets extra’s, waardoor de rest bereid is nóg een stapje meer te doen. Ik dicht Ajax nog steeds de meeste kwaliteit toe, maar het wordt echt een strijd om de titel met PSV.

Gelukkig genoot ik gistermiddag toch nog van twee spelers die ik hoog heb zitten. Ondanks alle aankopen bij Liverpool speelde Georginio Wijnaldum ‘gewoon’ in de basis bij de competitiestart. En Myron Boadu startte en scoorde bij AZ. Hij is één van die jonge talenten uit de winnende EK-lichting van Oranje onder 17 waar ik blij van word. Een echte voetballer, Boadu, en een normaal persoon. Net als bijvoorbeeld Ryan Gravenberch bij Ajax, ook uit dat EK-team. Ik hoop dat ik het nog mag meemaken dat die gasten doorbreken en dat het met ons voetbal weer de goede kant op gaat.
https://www.ad.nl/nederla(...)-geen-idee~affc054b/
Spijker, kop. Willemgod _O_
blablablabla
pi_181150588
quote:
7s.gif Op maandag 13 augustus 2018 12:00 schreef Sloggi het volgende:

[..]

'Leuk' spelen zegt me ook helemaal niks. Het gaat me erom dat het spel goed en als het goed is haal je duurzame resultaten. En ja, ik heb liever dat het leuk en frivool is, maar als de spelersgroep zich beter leent voor het type spel dat Milan in de tijd van Maldini en Seedorf speelde kan ik daar ook prima mee leven. Dat was voor niet iedereen leuk, maar wel steengoed en oerdegelijk. Ik vond het overigens een genot om naar te kijken, zó gedisciplineerd.

Disclaimer: natuurlijk heeft Feyenoord bij lange na niet de kwaliteiten van dat team, maar een hecht collectief dat gedisciplineerd speelt moet er van te maken zijn. En dan kun je in onze eredivisie van elke ploeg winnen.
'Leuk' spelen is leuk, maar het moet niet leidend zijn. Ik kijk graag naar aanvallende ploegen, maar defensieve spelconcepten kunnen net zo goed boeiend zijn. Atlético en Juventus zijn het levende voorbeeld. Waar staat geschreven dat je aanvallend voetbal moet spelen. In essentie gaat het om winnen, of je aanvallend of verdedigend speelt.
Natuurlijk verliezen wij idealisten wel eens, maar ook de volgende dag komt de zon op en gaan we door met onze droom, met ons ding.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')