abonnement Unibet Coolblue
  zondag 12 augustus 2018 @ 17:05:04 #1
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_181133152
Ola,

Elke keer als ik bij een Italiaan een fijne knoflookpasta eet, of bij een tapas-toko de knoflookgamba's neem, word ik altijd zo gelukkig van die megakrachtige knoflooksmaak.

Op de een of andere manier is dat anders als ik het zelf probeer. Goed, ik kan bakken knoflook ergens tegenaan gooien, en natuurlijk smaakt het dan naar knoflook, maar die bijna geconcentreerde knoflook-kick die ik bij de mediterranen krijg, dat lukt mij nooit.

Ik heb het geprobeerd met zo laat mogelijk rauw toevoegen aan een gerecht, of juist pasta omscheppen in olijfolie waarin langere tijd op zacht vuur verse knoflook heeft liggen pruttelen. Maar als het lukt is het toch niet de smaak die ik zoek, óf het is te rauw, óf het is bitter en een beetje branderig.

Iemand tips?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zondag 12 augustus 2018 @ 17:06:53 #2
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_181133227
Meer knoflook gebruiken?
  zondag 12 augustus 2018 @ 17:07:31 #3
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_181133240
Ik gebruik echt voldoende knoflook volgens mij. Ben niet bang voor een bol+
Ja inderdaad, V. ja.
pi_181133241
Knoflook olie.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-08-2018 17:08:54 ]
pi_181133292
Verse knoflook?
Fijner hakken/pureren?
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_181133293
Hoe verwerk je de knoflook? Stampen? Snijden? Raspen?
  zondag 12 augustus 2018 @ 17:13:17 #7
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_181133384
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 17:09 schreef yosander het volgende:
Verse knoflook?
Fijner hakken/pureren?
Vers of van een streng, alle diktes/fijntes wel geprobeerd.
Ja inderdaad, V. ja.
  zondag 12 augustus 2018 @ 17:21:11 #8
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_181133562
Misschien eens een snufje ve-tsin / msg gebruiken. Dat versterkt de smaak op zeker.
pi_181134728
Verse knoflook kopen (bij de turk), die is stukken krachtiger dan gedroogde naar mijn ervaring.
  zondag 12 augustus 2018 @ 21:11:39 #10
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_181138896
Snufje zout bij de fijngehakte/stampte knoflook toevoegen. Versterkt de smaak.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_181139743
Als het bitter smaakt heb je de knoflook te lang mee gebakken. Zelf gooi ik het er op het laatste moment in bij het uit zetten van het vuur.
pi_181140182
Vooral heel veel gebruiken en wat wel kan helpen is de knoflook ook echt kapot maken. Dus raspen, pureren, of heel fijn snijden. Daarvoor is ook het zout als je knoflook fijnmaakt, om de cellen open te maken en de smaak vrij te maken,.

Maar ik vermoed dat je ook gewoon te weinig gebruikt. 2 teentjes moet soms gewoon 8 zijn. maar dat raspen met een microplane bijv, dus echt heel mooi dun is top. Je kunt het ook met je mes pureren. Je geeft eerst een klap op de platte kant van je mes dat je op de tenen hebt gelegd. Dan pel je ze. Snijd ze fijn, dan pureer je ze door je mes er heel schuin overheen te halen, paar keer en je hebt knoflookpasta.
Whatever...
pi_181140246
Wellicht inderdaad verse knoflook proberen i.p.v gedroogde? En kort aanfruiten in olijfolie en dat aan het gerecht toevoegen?

Ik snap wel wat je bedoelt. Bij de lokale Italiaan gooien ze ook vaak een soort knoflook/zout mix op het einde nog over je gerecht / pizza. Interessant wel.
  maandag 13 augustus 2018 @ 09:39:59 #14
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_181147545
Dank voor de adviezen, maar het geheim is nog niet boven tafel. Gebruik altijd verse knoflook, maar misschien heeft de turk krachtiger knoflook. Zout-optie heb ik nog niet geprobeerd, zal ik wel proberen. Hoeveelheid is écht het probleem niet. Twee teentjes is geen knoflook.

Maar ik kan niet goed in woorden vatten wat ik bedoel... als ik een dot knoflook toevoeg aan een gerecht, zeg gamba's, dan proeft het gewoon als gamba's met heel veel knoflook.
Maar het mist echt nog een soort extra geconcentreerde knoflookkick die ik bij de Italiaan en Spanjaard wel krijg. En dabedoelik.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_181147867
quote:
12s.gif Op maandag 13 augustus 2018 09:39 schreef V. het volgende:
Dank voor de adviezen, maar het geheim is nog niet boven tafel. Gebruik altijd verse knoflook, maar misschien heeft de turk krachtiger knoflook. Zout-optie heb ik nog niet geprobeerd, zal ik wel proberen. Hoeveelheid is écht het probleem niet. Twee teentjes is geen knoflook.

Maar ik kan niet goed in woorden vatten wat ik bedoel... als ik een dot knoflook toevoeg aan een gerecht, zeg gamba's, dan proeft het gewoon als gamba's met heel veel knoflook.
Maar het mist echt nog een soort extra geconcentreerde knoflookkick die ik bij de Italiaan en Spanjaard wel krijg. En dabedoelik.
Ze gebruiken naast knoflook ook een gigantische hoeveelheid olie en zout! Of maak een confituurtje van knoflook

https://www.culy.nl/inspiratie/hoe-maak-je-garlic-confit/
  maandag 13 augustus 2018 @ 10:15:43 #16
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_181148182
Ga ik mee aan de slag.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_181148352
V.!

Het ene knoflookras is ook het andere niet.
Snuffel hier eens rond:
https://www.levenvanhetland.nl/pootgoed-knoflook/
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 13 augustus 2018 @ 10:24:36 #18
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_181148386
quote:
14s.gif Op maandag 13 augustus 2018 10:22 schreef sigme het volgende:
V.!

Het ene knoflookras is ook het andere niet.
Snuffel hier eens rond:
https://www.levenvanhetland.nl/pootgoed-knoflook/
Ah, ik vermoedde zulks al een beetje, maar zoveel diversiteit...

Nog even over die knoflook confit... hoe zit het met het gevaar van botulisme?
Ja inderdaad, V. ja.
pi_181149341
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 10:24 schreef V. het volgende:

[..]

Ah, ik vermoedde zulks al een beetje, maar zoveel diversiteit...

Nog even over die knoflook confit... hoe zit het met het gevaar van botulisme?
Ik ken inmakers die deze tip volgen:
quote:
* Wil je knoflook(tenen) op olie bewaren (de meest botulinegevaarlijke inmaak, omdat de knoflook genoeg voedingsstoffen voor de bacterie bevat om te groeien)? Leg de knoflook dan eerst een paar uur in azijn of citroensap. De pot daarna in de koelkast bewaren (McGee 315).
Harold McGee: Over eten en koken
Die leven nog. Garantie tot de deur!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 13 augustus 2018 @ 11:42:25 #20
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_181149901
Ok. Als ik binnenkort niet meer post, weten jullie wat er is gebeurd.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_181158004
quote:
12s.gif Op maandag 13 augustus 2018 09:39 schreef V. het volgende:
Dank voor de adviezen, maar het geheim is nog niet boven tafel. Gebruik altijd verse knoflook, maar misschien heeft de turk krachtiger knoflook.
De grote, een beetje roze uitslaande bollen moet je hebben.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  maandag 13 augustus 2018 @ 22:27:02 #22
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_181164965
Alsof al die Italiaanse en tapas restaurants verse knoflook van een bijzondere variëteit gebruiken en niet gewoon dezelfde 500 grams netjes als bij de Turk liggen. 8)7
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 09:11:09 #23
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_181171737
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 22:27 schreef RobinOok het volgende:
Alsof al die Italiaanse en tapas restaurants verse knoflook van een bijzondere variëteit gebruiken en niet gewoon dezelfde 500 grams netjes als bij de Turk liggen. 8)7
Prima, maar dan blijft de vraag staan: hoe krijgen zij die knallende smaak.
Ik hoop door zoiets als de confit.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_181171981
Weet niet of het wat is en of je die smaak bedoelt maar ik doe altijd het volgende.

Als ik een streng knofloken koop krijg ik ze niet allemaal op voordat ze beginnen te rotten. Dus ik neem dan even een half uur de tijd en versnipper ze allemaal, doe ze in een potje met olijfolie (en nu ik dit heb gelezen in dit topic, voortaan ook wat zout). Als je dan eens knoflook nodig hebt pak je gewoon dat potje uit de koelkast.

Nu ik het zo teruglees is dit niet zo vernieuwend maar fuck it. :')
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_181173167
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 09:29 schreef Hojdhopper het volgende:
Weet niet of het wat is en of je die smaak bedoelt maar ik doe altijd het volgende.

Als ik een streng knofloken koop krijg ik ze niet allemaal op voordat ze beginnen te rotten. Dus ik neem dan even een half uur de tijd en versnipper ze allemaal, doe ze in een potje met olijfolie (en nu ik dit heb gelezen in dit topic, voortaan ook wat zout). Als je dan eens knoflook nodig hebt pak je gewoon dat potje uit de koelkast.

Nu ik het zo teruglees is dit niet zo vernieuwend maar fuck it. :')
Ik las jou verhaal en dacht: dat is vragen om botulisme.
Maar als ik dit topic zo teruglees, is mijn opmerking ook niet vernieuwend, haha
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')