abonnement Unibet Coolblue
pi_181732947
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 13:02 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Ach, Black Panther was ook best te pruimen, ondanks de eenzijdig gekleurde cast.

Uiteraard was de ultieme bad guy natuurlijk een blanke Zuid-Afrikaan met een Afrikaneraccent :')
Ik vond Black Panther een saaie, overhypte film die ik na een uurtje uitzette. Die witte slechterik was op zich wel leuk, maar die was toen al dood. Dat overhypte had wel te maken met de bijna geheel zwarte cast, maar ja, dat maakt een film op zich niet beter.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Idris Elba kan best leuk zijn als Bond, zolang ze maar geen geforceerd SJW verhaal van maken, maar gewoon een goede Bond film.
pi_181733128
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 15:52 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Verkijk je er niet op. Gekleurde ridders in de middeleeuwen zullen er niet veel geweest zijn, maar ik denk dat er aanzienlijk meer films onbewust ontkleurd zijn dan andersom.

Racisme is een typisch koloniaal verschijnsel, niet een beginpunt in een lineaire historische ontwikkeling. In het Romeinse Rijk diende het helemaal geen doel, die gaven daar dan ook heel weinig om. Koopvaarders op de Middellandse Zee konden zich helemaal niet veroorloven om zich wat van huidskleur aan te trekken. In Zuid-Europa is St. Nicolaas dan ook gewoon getint. Het idee dat heel Europa helemaal blank is deels per ongeluk ontstaan omdat bijvoorbeeld schilders schilderen wat ze het beste kennen en deels opzettelijk toen de blanke superioriteit het kolonialisme moest rechtvaardigen.
Romeinen zagen Germanen en Galliers, en waarschijnlijk een hoop andere volken, toch als barbaren. Ik denk dat dat behoorlijk vergelijkbaar is. Racisme gaat natuurlijk niet alleen om huidskleur.
pi_181737646
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 19:39 schreef Broomer het volgende:

[..]

Romeinen zagen Germanen en Galliers, en waarschijnlijk een hoop andere volken, toch als barbaren. Ik denk dat dat behoorlijk vergelijkbaar is. Racisme gaat natuurlijk niet alleen om huidskleur.
Het moet in ieder geval uiterlijke genetisch bepaalde groepskenmerken betreffen, anders heeft het niets met racisme te maken.

Feit is dat ze geen excuus nodig hadden voor onderwerping, itt tot de koloniale Europeanen die er mooie principes en bijbelse regels op nahielden. Voor het onderdrukt houden van mensen binnen de Romeinse of veroverde samenlevingen was het ook niet nodig, dus dan blijft alleen het leger over. Daarvan is bekend dat mensen met een Afrikaanse of Oosterse afkomst het tot belangrijke generaal hebben geschopt.

Het was geen discriminatievrije samenleving of zo, met gelijke rechten voor iedereen. De LBHTQ-ers hadden het ook niet makkelijk, met name de transgenders werd de noodzakelijke medische ingrepen onthouden.O ja, er was ook nog wel eens een voltooide genocide.

Het punt is dat huidskleur schijnbaar geen relevant criterium vormde voor de mate van onrecht die mocht worden aangedaan.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator donderdag 6 september 2018 @ 22:39:23 #254
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_181738366
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 12:51 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Volgens den deugers wel:

nou en

hun matige struggles vind ik al net zo lame ... jij ook volgens mij
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_181977104
https://www.vice.com/en_c(...)an-shouldnt-be-white

En de volgende. Maar het heeft niets met "blackwashen" te doen hoor! Noch met pure blankenhaat.



[ Bericht 35% gewijzigd door De_Onnoembare op 18-09-2018 07:04:25 ]
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_181977221
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 september 2018 06:59 schreef De_Onnoembare het volgende:

https://www.vice.com/en_c(...)an-shouldnt-be-white

En de volgende. Maar het heeft niets met "blackwashen" te doen hoor! Noch met pure blankenhaat.

[ afbeelding ]
Klopt. De reden die aangedragen wordt heeft met dat alles niets te maken. Dat had je ook kunnen weten als je dat stuk in Vice zelf had gelezen, want daar staat heel duidelijk in uitgelegd wat de reden dan wel is: een niet-blanke Superman klopt veel beter met de oorspronkelijk door de schrijvers gecreëerde Superman:
quote:
Superman’s original creators, Joe Shuster and Jerry Siegel, both children of Jewish immigrants painted a different picture. The goal was clearly not to just create some pale, christianized hero. It was to create a Hebrew-like Moses that would have been labelled a foreigner in his time within an American context. Superman’s characterization was an ideal wrapped in a possibility—that anyone could become something great in America.
  dinsdag 18 september 2018 @ 07:26:33 #257
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_181977245
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 september 2018 06:59 schreef De_Onnoembare het volgende:

https://www.vice.com/en_c(...)an-shouldnt-be-white

En de volgende. Maar het heeft niets met "blackwashen" te doen hoor! Noch met pure blankenhaat.

[ afbeelding ]
Een of andere labiele redacteur van Vice zegt dit. Dit is een beetje #ophef als je het mij vraagt.

Gewoon geen aandacht geven dit soort figuren door ze niet in je posts te linken.

Oh en dat origin-verhaal is wel grappig bedacht als zij-theorie maar die vlieger gaat ook niet op. Het is gewoon een random dude zijn interpretatie.
pi_181977267
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 september 2018 07:24 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Klopt. De reden die aangedragen wordt heeft met dat alles niets te maken. Dat had je ook kunnen weten als je dat stuk in Vice zelf had gelezen, want daar staat heel duidelijk in uitgelegd wat de reden dan wel is: een niet-blanke Superman klopt veel beter met de oorspronkelijk door de schrijvers gecreëerde Superman:

[..]

Hij gooit er zelfs dat "melanine"- black-supremacy lulverhaal in :')
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  dinsdag 18 september 2018 @ 07:31:28 #259
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_181977302
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 september 2018 07:29 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Hij gooit er zelfs dat "melanine"- black-supremacy lulverhaal in :')
Ik heb in 2016 eens een artikel gelezen over iemand die met "wetenschap" wilde aantonen dat superman een zwarte huid moest hebben. Om hem vervolgens te vergelijken met een plant, en allemaal andere rare zijweggetjes. Ik weet dat we er op de comic reddit smakelijk om moesten lachen.
Superman is een alien en dan ga je aardse "logica" toepassen om je eigen invulling te rechtvaardigen :')
pi_181977303
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 september 2018 07:26 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Een of andere labiele redacteur van Vice zegt dit. Dit is een beetje #ophef als je het mij vraagt.

Gewoon geen aandacht geven dit soort figuren door ze niet in je posts te linken.

Oh en dat origin-verhaal is wel grappig bedacht als zij-theorie maar die vlieger gaat ook niet op. Het is gewoon een random dude zijn interpretatie.
Vice is nou niet echt 1 of ander obscuur blog maar een groot media-conglomeraat.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_181977476
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 september 2018 07:26 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Een of andere labiele redacteur van Vice zegt dit. Dit is een beetje #ophef als je het mij vraagt.

Gewoon geen aandacht geven dit soort figuren door ze niet in je posts te linken.

Oh en dat origin-verhaal is wel grappig bedacht als zij-theorie maar die vlieger gaat ook niet op. Het is gewoon een random dude zijn interpretatie.
Stijlvol hoor. De schrijver framen als een labiele random-dude.

Heb je ook nog inhoudelijke kritiek? Of mag ik jouw mening voortaan ook afdoen door je labiel te noemen? Grow up en laat die emotionele reflexen achterwege.
pi_181977543
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 september 2018 07:29 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Hij gooit er zelfs dat "melanine"- black-supremacy lulverhaal in :')
Wat de fuck heeft melanine met "black-supremacy" te maken? Die koppeling maak jij, niet de schrijver.
  dinsdag 18 september 2018 @ 07:53:23 #263
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_181977575
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 september 2018 07:46 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Stijlvol hoor. De schrijver framen als een labiele random-dude.

Heb je ook nog inhoudelijke kritiek? Of mag ik jouw mening voortaan ook afdoen door je labiel te noemen? Grow up en laat die emotionele reflexen achterwege.
Hij gebruikt de joodse achtergrond van de auteurs om dat in zijn hoofd zo te draaien dat supes eigenlijk niet blank is.

Het enige inhoudelijke dat je daar tegenover kan zetten is dat dit dus klaarblijkelijk een activistisch figuur is dat zonder kennis van zaken maar iets roept om het weer over kleur te hebben. En zo blijft huidskleur dus een issue, in plaats van gewoon normaal te doen.

Dat is hetzelfde als zeggen dat Black Panther ook blank moet zijn want zijn auteurs zijn blank.

Hoe je mij verder wil noemen zal me een worst wezen.
  dinsdag 18 september 2018 @ 07:57:35 #264
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_181977622
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 september 2018 07:53 schreef ChrisCarter het volgende:
En zo blijft huidskleur dus een issue, in plaats van gewoon normaal te doen.

Spijker->Kop

Bovendien werkt al die prietpraat alleen maar polariserend, waardoor het probleem steeds groter wordt.
  dinsdag 18 september 2018 @ 07:57:55 #265
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_181977627
De reden dat ik hier zo pissig om raak is omdat juist de comics enzo normaal vrij bleven van huidskleur gezeik. Zaken als gelijkheid enzo hebben vaak hun culturele oorsprong in comics (homo acceptatie, interraciale relaties etc) en dit soort geblaat brengt de discussie weer naar de white privilege onzin kant. En dat is in mijn ogen absoluut onterecht. En dan verdedig ik "mijn" wereldje graag ja.
  dinsdag 18 september 2018 @ 08:00:54 #266
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_181977647
Mocht hij de nieuwe JB worden dan kijk ik ook niet meer. James Bond is altijd een classy blanke Engelsman geweest. Het moet maar eens afgelopen zijn met dat krampachtige politiek correcte gedoe altijd.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  dinsdag 18 september 2018 @ 08:01:09 #267
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_181977648
Om diezelfde reden is een donkerkleurige James Bond wel mogelijk, dat is namelijk niet 1 vaste identiteit/origin maar een codenaam.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_181977653
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 september 2018 07:53 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Hij gebruikt de joodse achtergrond van de auteurs om dat in zijn hoofd zo te draaien dat supes eigenlijk niet blank is.

Het enige inhoudelijke dat je daar tegenover kan zetten is dat dit dus klaarblijkelijk een activistisch figuur is dat zonder kennis van zaken maar iets roept om het weer over kleur te hebben. En zo blijft huidskleur dus een issue, in plaats van gewoon normaal te doen.

Dat is hetzelfde als zeggen dat Black Panther ook blank moet zijn want zijn auteurs zijn blank.

Hoe je mij verder wil noemen zal me een worst wezen.
Oh je hebt het stuk dus helemaal niet gelezen. Die Joodse achtergrond van de auteurs wordt nergens als argument opgevoerd. Tip: ergens hierboven heb ik een quote uit de column gezet. Die vat het wel aardig samen. Dan nog hoef je het met de schrijver niet eens te zijn. Dat mag, maar ga asjeblieft geen zaken zitten verzinnen.
  dinsdag 18 september 2018 @ 08:04:47 #269
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_181977701
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 september 2018 08:01 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Oh je hebt het stuk dus helemaal niet gelezen. Die Joodse achtergrond van de auteurs wordt nergens als argument opgevoerd. Tip: ergens hierboven heb ik een quote uit de column gezet. Die vat het wel aardig samen. Dan nog hoef je het met de schrijver niet eens te zijn. Dat mag, maar ga asjeblieft geen zaken zitten verzinnen.
Vriend, je hoeft mij niets proberen bij te brengen over DC comics.

De schrijver zelf verzint de boel bij elkaar om weer ziekelijk met huidskleur bezig te zijn.



Maar blijf vooral figuren die geen idee hebben waar ze het over hebben verdedigen. Gaan ze nu de comic wereld zwart (no pun intended) maken zeker...
pi_181977892
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 september 2018 08:04 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Vriend, je hoeft mij niets proberen bij te brengen over DC comics.

De schrijver zelf verzint de boel bij elkaar om weer ziekelijk met huidskleur bezig te zijn.
Je raaskalt. Laat eens zien dan waar de schrijver de Joodse roots van de auteurs gebruikt om te vinden dat Superman niet blank hoort te zijn? Want dat zegt ie namelijk niet. Jij denkt kennelijk dat je weet welke argumenten langskomen in dat stuk maar je zit er mijlenver naast.

quote:
Maar blijf vooral figuren die geen idee hebben waar ze het over hebben verdedigen. Gaan ze nu de comic wereld zwart (no pun intended) maken zeker...
Ik verdedig helemaal niemand. Ik heb er ook geen enkele moeite mee als iemand het met die column hardstikke oneens is. Waar ik wel moeite mee heb is dat jij denkt te weten wat er in die column staat, en daar met een rode waas voor ogen tegen tekeer gaat, terwijl de schrijver hele andere argumenten gebruikt dan jij hem in de mond legt.
pi_181977893
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 september 2018 07:50 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Wat de fuck heeft melanine met "black-supremacy" te maken? Die koppeling maak jij, niet de schrijver.
Als je iets niet zoveel van af weet, dan is het beter gewoon niet te reageren.

Onder Black Supremacists is het nogal een dingetje om zichzelf als superieur te zien vanwege hun melanine die hun zelfs speciale krachten zou geven.... i kid you not
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  dinsdag 18 september 2018 @ 08:19:56 #272
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_181977963
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 september 2018 08:15 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Je raaskalt. Laat eens zien dan waar de schrijver de Joodse roots van de auteurs gebruikt om te vinden dat Superman niet blank hoort te zijn? Want dat zegt ie namelijk niet. Jij denkt kennelijk dat je weet welke argumenten langskomen in dat stuk maar je zit er mijlenver naast.

[..]

Ik verdedig helemaal niemand. Ik heb er ook geen enkele moeite mee als iemand het met die column hardstikke oneens is. Waar ik wel moeite mee heb is dat jij denkt te weten wat er in die column staat, en daar met een rode waas voor ogen tegen tekeer gaat, terwijl de schrijver hele andere argumenten gebruikt dan jij hem in de mond legt.
Hun migratieachtergrond wordt gebruikt om een soort framewerk te verklaren dat deze "interpretatie" van supes niet klopt. Want zo "hadden ze hem niet bedoeld".

Wat nogmaals, totale onzin is. Bovendien blijkt nergens uit dat de schrijver ook maar enige blijk van kennis heeft rond supes.

Kort gezegd, het gaat de schrijver er blijkbaar niet om dat supes blank is, maar hem steekt het dat hij niet zwart is.

Rare manier van redeneren, nietwaar? Dat terwijl die versie ook allang bestaat. Maar dat clickbait niet zo lekker als het roepen van dit soort onzin.

Nee, laten we aub de comics als een van de weinige zaken ter wereld vrij houden van die ziekelijke obsessie rond kleurtjes.
pi_181977972
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 september 2018 08:15 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Als je iets niet zoveel van af weet, dan is het beter gewoon niet te reageren.

Onder Black Supremacists is het nogal een dingetje om zichzelf als superieur te zien vanwege hun melanine die hun zelfs speciale krachten zou geven.... i kid you not
Oh nou fantastisch. In dat stuk wordt melanine twee keer genoemd. De eerste keer als het erover gaat dat het opmerkelijk is dat Jezus als woestijnbewoner toch meestal als blanke wordt afgebeeld. De tweede keer in een link naar een artikel in Forbes. Daar wordt op een semi-wetenschappelijke manier gefilosofeerd hoe dat dan zou moeten werken als Superman zijn krachten uit zonlicht haalt. Ik zie nergens de raciale superioriteitskaart gespeeld worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-09-2018 08:20:51 ]
  Moderator dinsdag 18 september 2018 @ 08:21:25 #274
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_181977982
dude zegt alleen dat hij met zijn achtergrondverhaal best zwart zou kunnen zijn als reactie op geruchte dat een neger de volgende zou kunnen gaan worden

nou

hij heeft geen ongelijk

verder ... boeiuh, superman is toch al verpest

hopelijk is lex luthor een zwarte dude met dreadlocks
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_181978017
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 september 2018 08:19 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Hun migratieachtergrond wordt gebruikt om een soort framewerk te verklaren dat deze "interpretatie" van supes niet klopt. Want zo "hadden ze hem niet bedoeld".
Quote please.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')