abonnement Unibet Coolblue
pi_181135601
Dus je ging 20 volgens je teller (stuk of niet; dat is waar je van uit kunt gaan) waar je 9 mocht, ergo 11 km te hard en dan ben je boos dat je een boete voor 12 km te hard krijgt? Ongeacht hoe die mensen zich verspraken/het volgens jou niet goed zagen? :D

Mijn advies; zeur niet :7 en fix je waterscooter
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_181135884
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 16:51 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Volgens de wegenverkeerswet (als voorbeeld) wordt een voertuig in beslag genomen als je dubbel de maximumsnelheid overschrijdt of als je gevaar of hinder voor de veiligheid op de weg veroorzaakt. Het gebeurt zelden tot nooit dat een voertuig daadwerkelijk om die redenen in beslag genomen wordt. (Ja, foutparkeren is een belangrijke reden).
Snap ik, en ook in geval van foutparkeren. (invalideplekken, plekken voor brandweer etc)

quote:
Het besluit over het in beslag nemen van een voertuig, wordt uiteindelijk overgelaten aan de agent en is nattevingerwerk, waarbij hij in de regel verwijst naar het kapstokartikel.

Ga er vanuit dat de toezichthouder gewoon zat te bluffen, net zo goed dat ze dat met het reddingsvest deden (al blijft het onverstandig om het vest niet gewoon te dragen).
Ik ga er ook vanuit dat het bluf was, maar een gewaarschuwd mens telt voor 2 he ;) Dus doe liever zsm m'n huiswerk.
quote:
Je hoeft het niet eens te zijn met de waarschuwing over inbeslagname, maar het is niet verstandig om de toezichthouder daarover uit te dagen.
Sws nooit agent/ambtenaar uitdagen.. Win je nooit wat mee. Maar je kan natuurlijk wel (fatsoenlijk en met respect) vragen om verduidelijking/uitleg of te kennen geven dat het in het BPR anders staat beschreven.
Never drive faster than your guardian angel can fly
pi_181135994
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 19:14 schreef dheruer het volgende:

Sws nooit agent/ambtenaar uitdagen.. Win je nooit wat mee. Maar je kan natuurlijk wel (fatsoenlijk en met respect) vragen om verduidelijking/uitleg of te kennen geven dat het in het BPR anders staat beschreven.
Mêh. Zolang het geen geld kost, zou ik het gewoon bij "ja en amen" houden. Zéker bij 'toezichthouders', 'buitengewoon opsporingsambtenaren' en andere nepagenten.

Tegen een agent kan je nog wel eens in discussie gaan, maar een BOA staat niet zo sterk in zijn schoenen en wil nog wel eens wat overtrokken reageren.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_181136107
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 19:02 schreef tombolafan het volgende:
Dus je ging 20 volgens je teller (stuk of niet; dat is waar je van uit kunt gaan) waar je 9 mocht, ergo 11 km te hard en dan ben je boos dat je een boete voor 12 km te hard krijgt? Ongeacht hoe die mensen zich verspraken/het volgens jou niet goed zagen? :D

Mijn advies; zeur niet :7 en fix je waterscooter
Nee je mist, helaas zoals velen, 't punt :p

De boete an sich, prima. So be it, daar kan ik me werkelijk waar niet druk om maken. De manier waarop het ging is waar ik me niet (in elk geval niet volledig) bij neer wil leggen. Stel de beste man had 'n slechte dag en zegt niet dat ie me 'matst' en geeft me 'n bon voor 75kmh te hard. (uiterste spectrum van zijn 'schatting en ervaring')
Dan krijg ik 'n bon thuis van MINIMAAL 700 euro, zo'n overtreding gaat via OvJ. En bij zulke overtredingen is een inbeslagname inene ook 'n stuk logischer dan met 10-12kmh te hard.
Dat alleen maar om iemand ten voorbeeld te stellen.. Zo werkt het niet in NL toch??
Never drive faster than your guardian angel can fly
pi_181136168
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 19:19 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Mêh. Zolang het geen geld kost, zou ik het gewoon bij "ja en amen" houden. Zéker bij 'toezichthouders', 'buitengewoon opsporingsambtenaren' en andere nepagenten.

Tegen een agent kan je nog wel eens in discussie gaan, maar een BOA staat niet zo sterk in zijn schoenen en wil nog wel eens wat overtrokken reageren.
Heb je zeker 'n punt. Maar met kalm, vriendelijk en correct te blijven kun je best 'n vraag stellen over het algemeen. Wat mij "in 't verkeerde keelgat schoot" was 't dreigement met inbeslagname voor zo'n licht vergrijp (bovendien, ter info, op 'n open stuk van het water en op zeer ruime afstand van andere boten.) en dat ze boetes wilden/konden schrijven op basis van hun gebrekkige kennis.

[ Bericht 2% gewijzigd door dheruer op 12-08-2018 20:57:27 ]
Never drive faster than your guardian angel can fly
pi_181182225
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 14:28 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Omdat op basis van “ervaring” & “inschatting” geen boetes mogen worden geschreven

Hangt er vanaf wat de toezichthouders precies gezegd hebben en wat met ervaring en inschatting bedoeld wordt (als dat al de letterlijke woorden van de toezichthouders waren.)

Het kan ook een driehoeksmeting zijn. Op t=0 is de waterscooter ter hoogte van die grote groene boom, op t=45 sec vaart hij voor de zendmast langs. Samen met de visuele informatie dat TS tussen de kustlijn en het eilandje/boei/whatever vaart, kun je dat al de range van mogelijke snelheden uitrekenen. En met ervaring kunnen de toezichthouders ook bedoelen dat ze hier dagelijks toezicht houden en daarmee weten dat de afgelegde afstand tussen de groene boom en de zendmast 700 m-900 m is.

Maar goed, TS moet gewoon bezwaar maken en daarbij aangeven dat de meetmethodes niet te valideren valt, dan gaat daar iets van gevonden worden. Zijn antwoord dat er een zelflozende plug defect was in plaats van "ik hield me wel aan de snelheid" maakt zijn verhaal daarbij niet sterker.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_181185441
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 19:24 schreef dheruer het volgende:

[..]

Nee je mist, helaas zoals velen, 't punt :p

De boete an sich, prima. So be it, daar kan ik me werkelijk waar niet druk om maken. De manier waarop het ging is waar ik me niet (in elk geval niet volledig) bij neer wil leggen. Stel de beste man had 'n slechte dag en zegt niet dat ie me 'matst' en geeft me 'n bon voor 75kmh te hard. (uiterste spectrum van zijn 'schatting en ervaring')
Dan krijg ik 'n bon thuis van MINIMAAL 700 euro,
...

[..]
Dus waar het je werkelijk om gaat is dat wij hier antwoord gaan geven op een hypothetische vraag. Dat vind ik eigenlijk net zo zinloos als heen en weer brullen op een waterscooter...

[ Bericht 2% gewijzigd door noodgang op 22-08-2018 08:36:14 (quotetags gefixt) ]
pi_181323408
Zojuist de strafbeschikking ontvangen. Niet eens 'n boete maar een strafbeschikking :s

Betalen zou betekenen dat ik een strafblad eraan overhoud (wat ik lees na uitvoerig google werk) en in bezwaar dan komt t voor de rechter...

Erg apart voor zo'n overtreding :s

Het was overigens geen driehoeksmeting, gewoon een regelrechte inschatting van wat hun dachten. En dat de ervaring en inschatting de enige basis voor de boete waren is wat mij letterlijk zo verteld is. De toezichthouders die mij bekeurden zijn ook niet dagelijks op dat water, worden gerouleerd over diverse binnenwateren.

[ Bericht 36% gewijzigd door dheruer op 20-08-2018 15:42:05 ]
Never drive faster than your guardian angel can fly
  maandag 20 augustus 2018 @ 16:14:18 #34
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_181324557
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 13:08 schreef Queller het volgende:
Enige vraag die volgens mij van belang is: heb je te hard gevaren? Zo ja, dan is de boete terecht.
Ah ja, dus als jij 55km/h rijdt op de weg waar je 50km/h mag, moet je niet zeuren als je een boete krijgt die gebaseerd is op een snelheid van 150km/h :?

Erg aparte redenering...
Don't let my username fool you...
  maandag 20 augustus 2018 @ 16:20:43 #35
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_181324710
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 13:08 schreef Queller het volgende:
Enige vraag die volgens mij van belang is: heb je te hard gevaren? Zo ja, dan is de boete terecht.
Ah ja, dus als jij 250km/h rijdt op de weg waar je 50km/h mag, moet je niet zeuren als je een boete krijgt die gebaseerd is op een snelheid van 250km/h :?

Erg juiste redenering...
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
pi_181329106
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 16:14 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ah ja, dus als jij 55km/h rijdt op de weg waar je 50km/h mag, moet je niet zeuren als je een boete krijgt die gebaseerd is op een snelheid van 150km/h :?

Erg aparte redenering...
Wat heb jij gesnoven joh... :D :'( :D

Lees nog eens een keer goed ^O^
pi_181331150
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 19:24 schreef dheruer het volgende:

Stel de beste man had 'n slechte dag en zegt niet dat ie me 'matst' en geeft me 'n bon voor 75kmh te hard. (uiterste spectrum van zijn 'schatting en ervaring')
Dat is echt totaal onwaarschijnlijk. De beste man weet namelijk zelf ook wel dat de kans dat een rechter met zijn oordeel mee gaat zonder hard bewijs vele malen groter is bij de nu gehanteerde 12km/u te hard dan als hij je voor 75km/u te hard had bekeurd.
pi_181335152
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 15:36 schreef dheruer het volgende:
Zojuist de strafbeschikking ontvangen. Niet eens 'n boete maar een strafbeschikking :s

Betalen zou betekenen dat ik een strafblad eraan overhoud (wat ik lees na uitvoerig google werk) en in bezwaar dan komt t voor de rechter...

Erg apart voor zo'n overtreding :s

Het was overigens geen driehoeksmeting, gewoon een regelrechte inschatting van wat hun dachten. En dat de ervaring en inschatting de enige basis voor de boete waren is wat mij letterlijk zo verteld is. De toezichthouders die mij bekeurden zijn ook niet dagelijks op dat water, worden gerouleerd over diverse binnenwateren.
Tegen de strafbeschikking in verzet gaan, kost je niets en in het ergste geval moet je een praatje houden bij de politie rechter. In het beste geval laten ze het erbij zitten en hoor je er nooit meer iets van.
Weg met de monarchie! http://hetis2013.nl
pi_181362117
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2018 22:18 schreef shazaam het volgende:

[..]

Tegen de strafbeschikking in verzet gaan, kost je niets en in het ergste geval moet je een praatje houden bij de politie rechter. In het beste geval laten ze het erbij zitten en hoor je er nooit meer iets van.
Ja doe ik ook. Maar voor t eerst dat ik überhaupt hoor dat je voor zo'n kleine overtreding een strafbeschikking = strafblad krijgt!
Never drive faster than your guardian angel can fly
pi_181362493
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 14:04 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

Vermoeiend figuur die ts.
Laat het voorkomen en stel je vragen daar. Hier ga je geen antwoord krijgen op zulke vragen.
Echt precies dit gewoon.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 01:54:41 #41
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_181363155
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 00:09 schreef dheruer het volgende:

[..]

Ja doe ik ook. Maar voor t eerst dat ik überhaupt hoor dat je voor zo'n kleine overtreding een strafbeschikking = strafblad krijgt!
Tja, wet Mulder geldt niet op het water.
So we just called him Fred
pi_181364862
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 00:09 schreef dheruer het volgende:

[..]

Ja doe ik ook. Maar voor t eerst dat ik überhaupt hoor dat je voor zo'n kleine overtreding een strafbeschikking = strafblad krijgt!
Je krijgt tegenwoordig voor praktisch /alle/ overtredingen een strafbeschikking. Bij een beschikking heb je alleen 2 weken de tijd om in verzet te gaan, daarna niet meer en is het onherroepelijk.
Niets doen is dus, in tegenstelling tot een boete (nietsdoen bij een boete = voorkomen oftewel aanvechten), niet slim.
Dus nee, je bent niet bijzonder.
Weg met de monarchie! http://hetis2013.nl
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')