abonnement Unibet Coolblue
  zondag 12 augustus 2018 @ 11:54:28 #1
479571 Bestweter
Wie weet alles ?
pi_181125568
Een kenner in deze materie, Greg Derdeyn, schreef dat Frank de Winne geen astronaut is, maar een kosmonaut, omdat hij steeds met Russische raketten werd "gelanceerd".
Bij hoog en bij laag blijft mijnheer Derdeyn vasthouden aan zijn "gelijk". De nationaliteit van de ruimtevaarder doet volgens hem niet ter zake, ook niet waar en door welk organisme de ruimtevaarder werd opgeleid.

Klopt zijn visie, of is deze visie uit de tijd van de koude oorlog voorbijgestreefd? Of te kort door de bocht?
Is Frank de Winne nu een astronaut of een kosmonaut? Wie geeft uitsluitsel?

[ Bericht 8% gewijzigd door Bestweter op 12-08-2018 14:16:24 ]
Mensen die alles denken beter te weten, zijn vaak eenzaam en geïsoleerd. Vaak worden dergelijke mensen vergeleken met narcisten: alle aandacht moet naar hen gaan, ze zijn vaak gefrustreerd, vlug boos, en kijken vaak met minachting neer op anderen.
  Redactie Frontpage zondag 12 augustus 2018 @ 11:59:04 #2
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_181125655
En waarom is dit belangrijk?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  zondag 12 augustus 2018 @ 12:03:15 #3
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_181125727
Hij is een ruimtevaarder.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_181125730
Van Dale:
as·tro·naut (meervoud: astronauten)
1 (m,v) ruimtevaarder, kosmonaut

kos·mo·naut (de; m,v; meervoud: kosmonauten)
1 (Russische) ruimtevaarder
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  zondag 12 augustus 2018 @ 12:14:50 #5
479571 Bestweter
Wie weet alles ?
pi_181125964
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 11:59 schreef JeMoeder het volgende:
En waarom is dit belangrijk?
Omdat die man (gregoire Derdeyn of Greg Derdeyn) er naar het schijnt altijd van overtuigd is dat hij gelijk heeft. Daarom zou ik graag uitsluitsel hebben.

Ikzelf denk dat Frank de Winne een astronaut is, ongeacht hij met Russische raketten werd gelanceerd. Frank de Winne verbleef trouwens in 2002 en 2009 aan boord van het INTERNATIONAAL ruimtestation ISS, wat volgens mij de term "kosmonaut" sowieso uitsluit, als niet-Rus.

Hij is een Belg, en heeft een astronautenopleiding genoten in een Europees (geen Russisch) agentschap: de ESA, waar hij nu directeur is van het European Astronaut Centre (EAC). Volgens mij is iedereen die door de ESA gevormd en gecertificeerd is, steeds een astronaut, en geen cosmonaut (ongeacht de oorsprong van het ruimtetuig waarin hij vloog).

Dat hij ruimtevaarder is, weet iedereen, want dit is een verzamelnaam voor astronauten, kosmonauten, taikonauten, spationauten, ... ! Maar daar nam mijnheer Derdeyn geen genoegen mee; hij wou het specifiëren: kosmonaut, vanwege de Russische raketten. Punt!

Mij gaat het over de duidelijkheid, niet meer, maar ook niet minder!
Trouwens, willen we allemaal niet bijleren, of is 'het eeuwig groot gelijk hebben à la Greg Derdeyn' belangrijker dan de waarheid?

[ Bericht 4% gewijzigd door Bestweter op 14-08-2018 17:40:41 ]
Mensen die alles denken beter te weten, zijn vaak eenzaam en geïsoleerd. Vaak worden dergelijke mensen vergeleken met narcisten: alle aandacht moet naar hen gaan, ze zijn vaak gefrustreerd, vlug boos, en kijken vaak met minachting neer op anderen.
pi_181126030
Zie mijn post: kosmonaut en astronaut kan allebei. Het is niet zo dat één correct is en de ander niet.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  zondag 12 augustus 2018 @ 12:18:56 #7
479571 Bestweter
Wie weet alles ?
pi_181126064
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 12:17 schreef spijkerbroek het volgende:
Zie mijn post: kosmonaut en astronaut kan allebei. Het is niet zo dat één correct is en de ander niet.
Dit is zeer kort door de bocht. Citeren uit een woorden boek kan iedereen, hoor! Maar, weten de woordenboeken het zelf wel? Zij zijn geen ruimtevaarttechneuten, he? ;-)
Mensen die alles denken beter te weten, zijn vaak eenzaam en geïsoleerd. Vaak worden dergelijke mensen vergeleken met narcisten: alle aandacht moet naar hen gaan, ze zijn vaak gefrustreerd, vlug boos, en kijken vaak met minachting neer op anderen.
  Redactie Frontpage zondag 12 augustus 2018 @ 12:20:50 #8
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_181126156
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 12:18 schreef Bestweter het volgende:
Dit is zeer kort door de bocht. Citeren uit een woorden boek kan iedereen, hoor! Maar, weten de woordenboeken het zelf wel? Zij zijn geen ruimtevaarttechneuten, he? ;-)
Je bedoelt dat je zélf geen idee hebt waar je over praat. |:(
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  zondag 12 augustus 2018 @ 12:24:14 #10
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_181126160
Als je strikt naar de herkomst van "Astro" en "Cosmo" kijkt dan zijn "Atro" de objecten in de "Cosmo".

Een "Astronaut" is dan iemand die naar een hemellichaam in de ruimte gaat.
Een "Cosmonaut" is dan iemand die alleen naar de ruimte gaat en geen specifiek hemellichaam bezoekt.

Elke "Astronaut" is dan ook een "Cosmonaut", maar niet elke "Cosmonaut" is ook een "Astronaut".
Het komt trouwens ook mooi overeen met de verschillende doelen, de Amerikanen die naar de maan wilden en de Russen die slechts de ruimte in wilden.

Of iemand die het ISS bezoekt een "Astronaut" of een "Cosmonaut" is, ligt aan de de definitie van "hemellichaam in de ruimte". Als kunstmatige hemellichamen zoals ruimtestations en satellieten óók als hemellichaam gekwalificeerd worden, dan zijn bezoekers "Astronauten". Vallen kunstmatige objecten er niet onder, dan zouden het "Cosmonauten" zijn.

P.S.: Bovenstaande is mijn interpretatie der dingen op basis van de kennis die mij ooit ter ore is gekomen. Ik kan niet uitsluiten dat dit beïnvloed is door propaganda en ik verplicht dan ook niemand om het hier mee eens te zijn. :D
So we just called him Fred
pi_181126165
quote:
"Ja, maar weet forbes het wel? Het zijn geen ruimtevaarttechneuten, he?"
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  zondag 12 augustus 2018 @ 12:30:48 #12
479571 Bestweter
Wie weet alles ?
pi_181126285
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 12:23 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Je bedoelt dat je zélf geen idee hebt waar je over praat. |:(
Waarom dient een forum, Spijkerbroek?
Verklaarde ik dat ik de waarheid in pacht heb, misschien?
Aan uw antwoord te lezen, heeft u minachting voor iedereen die hier op dit forum een vraag stelt, of uitsluitsel over iets wenst te bekomen, iets wat trouwens iedereen ten goede kan komen.

Spijtig dat u zo onvolwassen redeneert :-(

[ Bericht 0% gewijzigd door Bestweter op 12-08-2018 17:19:19 ]
Mensen die alles denken beter te weten, zijn vaak eenzaam en geïsoleerd. Vaak worden dergelijke mensen vergeleken met narcisten: alle aandacht moet naar hen gaan, ze zijn vaak gefrustreerd, vlug boos, en kijken vaak met minachting neer op anderen.
  zondag 12 augustus 2018 @ 12:37:34 #13
479571 Bestweter
Wie weet alles ?
pi_181126401
Wanneer men dit leest:

Answer by Robert Frost, Trained NASA, ESA, JAXA, CSA, and RSA astronauts for the ISS, on Quora:
Cosmonauts are people trained and certified by the Russian Space Agency to work in space. Astronauts are people trained and certified by NASA, ESA, CSA, or JAXA to work in space.

……. en aanvaardt als waarheid, zou Frank de Winne dus een ASTRONAUT zijn (getraind en gecertificeerd door de ESA).

Mijnheer Frost spreekt hier niet van "met welke raket men werd gelanceerd", en spreekt dus mijnheer Greg Derdeyn tegen.

https://www.forbes.com/si(...)and-a-cosmonaut/amp/
Mensen die alles denken beter te weten, zijn vaak eenzaam en geïsoleerd. Vaak worden dergelijke mensen vergeleken met narcisten: alle aandacht moet naar hen gaan, ze zijn vaak gefrustreerd, vlug boos, en kijken vaak met minachting neer op anderen.
pi_181126443
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 12:30 schreef Bestweter het volgende:

[..]

Waarom dient een forum, Spijkerbroek?
Verklaarde ik dat ik de waarheid in pacht heb, misschien?
Aan uw antwoord te lezen, heeft u minachting voor iedereen die hier op dit forum een vraag stelt, of uitsluitsel over iets wenst te bekomen, iets wat trouwens iedereen ten goed kan komen.

Spijtig dat u zo onvolwassen redeneert :-(
Seriously? :')
Je vraagt naar iets, en ik geef de definities van de termen.
Succes ermee.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  zondag 12 augustus 2018 @ 12:42:31 #15
479571 Bestweter
Wie weet alles ?
pi_181126480
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 12:40 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Seriously? :')
Je vraagt naar iets, en ik geef de definities van de termen.
Succes ermee.
Lees dan maar eens terug wat je NOG schreef.
Dank voor je wensen van "succes". U ook: nog veel succes gewenst!
Mensen die alles denken beter te weten, zijn vaak eenzaam en geïsoleerd. Vaak worden dergelijke mensen vergeleken met narcisten: alle aandacht moet naar hen gaan, ze zijn vaak gefrustreerd, vlug boos, en kijken vaak met minachting neer op anderen.
  Redactie Frontpage zondag 12 augustus 2018 @ 13:18:41 #16
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_181127257
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 12:37 schreef Bestweter het volgende:

Wanneer men dit leest:

Answer by Robert Frost, Trained NASA, ESA, JAXA, CSA, and RSA astronauts for the ISS, on Quora:
Cosmonauts are people trained and certified by the Russian Space Agency to work in space. Astronauts are people trained and certified by NASA, ESA, CSA, or JAXA to work in space.

……. en aanvaardt als waarheid, zou Frank de Winne dus een ASTRONAUT zijn (getraind en gecertificeerd door de ESA).

Mijnheer Frost spreekt hier niet van "met welke raket men werd gelanceerd", en spreekt dus mijnheer Greg Derdeyn tegen.

https://www.forbes.com/si(...)and-a-cosmonaut/amp/

Maar wat weet Forbes, dat zijn geen ruimtevaarttechnologen daar he.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  zondag 12 augustus 2018 @ 13:25:09 #17
479571 Bestweter
Wie weet alles ?
pi_181127447
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 13:18 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Maar wat weet Forbes, dat zijn geen ruimtevaarttechnologen daar he.
Daarom schreef ik ook: ...... "Wanneer men dit leest, en aanvaard als de waarheid".
U bevestigt wat ik schreef :-)


Weet u dan wie uitsluitsel kan geven?
Mensen die alles denken beter te weten, zijn vaak eenzaam en geïsoleerd. Vaak worden dergelijke mensen vergeleken met narcisten: alle aandacht moet naar hen gaan, ze zijn vaak gefrustreerd, vlug boos, en kijken vaak met minachting neer op anderen.
  Redactie Frontpage zondag 12 augustus 2018 @ 13:26:06 #18
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_181127480
quote:
12s.gif Op zondag 12 augustus 2018 13:25 schreef Bestweter het volgende:

[..]

Daarom schreef ik ook ….. "Wanneer men dit leest, en aanvaard als de waarheid". U bevestigt wat ik schreef
Zeg maar jij hoor.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  zondag 12 augustus 2018 @ 13:28:23 #19
479571 Bestweter
Wie weet alles ?
pi_181127531
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 13:26 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Zeg maar jij hoor.
Ik weet het niet. Daarom zit ik op dit forum, in de hoop leerrijke dingen te kunnen lezen.
Misschien moet iemand de NASA, de ESA, of ... ??? contacteren???

Aan mijn moeder moet ik het niet vragen, want die weet het niet!
Mensen die alles denken beter te weten, zijn vaak eenzaam en geïsoleerd. Vaak worden dergelijke mensen vergeleken met narcisten: alle aandacht moet naar hen gaan, ze zijn vaak gefrustreerd, vlug boos, en kijken vaak met minachting neer op anderen.
  Redactie Frontpage zondag 12 augustus 2018 @ 13:30:15 #20
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_181127577
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 13:28 schreef Bestweter het volgende:

[..]

Ik weet het niet. Daarom zit ik op dit forum, in de hoop leerrijke dingen te kunnen lezen.
Misschien moet iemand de NASA, de ESA, of … ??? contacteren???
Dat kan je dan toch doen? Jij zit met de vraag, waarom zou iemand anders dat dan voor je doen?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  zondag 12 augustus 2018 @ 13:38:56 #21
479571 Bestweter
Wie weet alles ?
pi_181127786
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 13:18 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Maar wat weet Forbes, dat zijn geen ruimtevaarttechnologen daar he.
NB: het is niet "Forbes" dat dit antwoord gaf. Het artikel verscheen in Forbes (Forbes is a global media company, focusing on business, investing, technology, entrepreneurship, leadership, and lifestyle), maar werd gegeven voor Robert Frost (staat er trouwens!).

De verantwoordelijkheid van antwoord bij Forbes leggen, is dus hoogst eigenaardig, en m.i. verkeerd. Robert Frost gaf dit antwoord!

Robert Frost
Instructor and Flight Controller at NASA
I work in NASA’s Flight Operations Directorate. I’ve trained astronauts on the guidance, navigation & control of the International Space Station and am currently a flight controller for visiting vehicles. I joined Quora to share the wonders of the space program. In addition to space exploration and instructional design, I like to write about movies, comic books, and history. I have a weekly Quora blog I hope you'll enjoy: The Greatest Movies, According to Me
Mensen die alles denken beter te weten, zijn vaak eenzaam en geïsoleerd. Vaak worden dergelijke mensen vergeleken met narcisten: alle aandacht moet naar hen gaan, ze zijn vaak gefrustreerd, vlug boos, en kijken vaak met minachting neer op anderen.
  zondag 12 augustus 2018 @ 14:08:52 #22
479571 Bestweter
Wie weet alles ?
pi_181128554
Deze zin, uitgesproken door dezelfde Robert Frost, weerlegt de stelling van mijnheer Gregoire Derdeyn dat wanneer men een Russisch ruimteschip (of raket) gebruikt, men automatisch een kosmonaut is, en geen astronaut kan zijn!
Misschien maakt de voorliefde voor Rusland van mijnheer Derdeyn hem blind voor de waarheid?

Currently, the astronauts and cosmonauts return to Earth in a Soyuz capsule.

[ Bericht 7% gewijzigd door Bestweter op 12-08-2018 15:03:48 ]
Mensen die alles denken beter te weten, zijn vaak eenzaam en geïsoleerd. Vaak worden dergelijke mensen vergeleken met narcisten: alle aandacht moet naar hen gaan, ze zijn vaak gefrustreerd, vlug boos, en kijken vaak met minachting neer op anderen.
pi_181129672
Toen de eerste ruimtevaarders met een andere nationaliteit dan Amerikaans of Russisch werden gelanceerd, werden deze astronaut genoemd als ze aan boord van de Amerikaanse Spaceshuttle vlogen, en kosmonaut als ze aan boord van de Russische Sojoez vlogen.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zondag 12 augustus 2018 @ 15:05:33 #24
479571 Bestweter
Wie weet alles ?
pi_181129950
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 14:56 schreef bijdehand het volgende:
Toen de eerste ruimtevaarders met een andere nationaliteit dan Amerikaans of Russisch werden gelanceerd, werden deze astronaut genoemd als ze aan boord van de Amerikaanse Spaceshuttle vlogen, en kosmonaut als ze aan boord van de Russische Sojoez vlogen.
U schrijft terecht "de eerste". Maar daar zijn we ondertussen al voorbij, want er zijn al veel meer nationaliteiten in de ruimte geweest dan enkel Amerikanen en Russen.
Daarom ook dat de "benaming van de titels" m.i. is herzien (moeten herzien worden).

Mijnheer Gregoire Derdeyn gaf zijn mening ook niet "toen", maar een paar dagen geleden. In het "nu" dus :{

Als men zulke discussies wenst te vermijden, gebruikt men uiteraard de verzamelnaam (ruimtevaarder), wat Wikipedia ook reeds doet, maar daar nam mijnheer Derdeyn geen genoegen mee. Hij wou "stellen" dat Frank de Winne geen astronaut is. Tout court O-)

https://nl.wikipedia.org/wiki/Ruimtevaarder

[ Bericht 15% gewijzigd door Bestweter op 12-08-2018 18:07:17 ]
Mensen die alles denken beter te weten, zijn vaak eenzaam en geïsoleerd. Vaak worden dergelijke mensen vergeleken met narcisten: alle aandacht moet naar hen gaan, ze zijn vaak gefrustreerd, vlug boos, en kijken vaak met minachting neer op anderen.
pi_181129999
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 15:05 schreef Bestweter het volgende:

[..]

U schrijft terecht "de eerste". Maar daar zijn we ondertussen al voorbij, want er zijn al veel meer nationalitaiten in de ruimte geweest dan enkel Amerikanen en Russen.
Daarom ook dat de "benaming van de titels" m.i. is herzien (moeten herzien worden).
Maar is het ook herzien? En waarom die drang naar het bewijzen van het ongelijk van iemand?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zondag 12 augustus 2018 @ 15:11:36 #26
479571 Bestweter
Wie weet alles ?
pi_181130149
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 15:07 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Maar is het ook herzien? En waarom die drang naar het bewijzen van het ongelijk van iemand?
Of het al dan niet herzien is, daar komen we wel nog achter. Vandaar deze bijdrage op het forum, hé? Daarom dient een forum: de waarheid nastreven. Niet om "zomaar" iemands gelijk of ongelijk te bewijzen. Gewoon de waarheid. Niet meer, maar ook niet minder.
Indien iets bewezen wordt (of door gemachtigde instanties bevestigd wordt), dan is een discussie voorbij. Tot de situatie weer verandert, natuurlijk :9
Mensen die alles denken beter te weten, zijn vaak eenzaam en geïsoleerd. Vaak worden dergelijke mensen vergeleken met narcisten: alle aandacht moet naar hen gaan, ze zijn vaak gefrustreerd, vlug boos, en kijken vaak met minachting neer op anderen.
  zondag 12 augustus 2018 @ 15:13:08 #27
479571 Bestweter
Wie weet alles ?
pi_181130194
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 15:07 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Maar is het ook herzien? En waarom die drang naar het bewijzen van het ongelijk van iemand?
Wilt u dan niet weten hoe de vork echt aan de steel zit i.v.m. astronaut en cosmonaut? Zoniet vraag ik me wel af wat u hier dan doet? U schijnt toch interesse te tonen? Goed zo!
Mensen die alles denken beter te weten, zijn vaak eenzaam en geïsoleerd. Vaak worden dergelijke mensen vergeleken met narcisten: alle aandacht moet naar hen gaan, ze zijn vaak gefrustreerd, vlug boos, en kijken vaak met minachting neer op anderen.
pi_181130198
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 15:11 schreef Bestweter het volgende:

[..]

Of het al dan niet herzien is, daar komen we wel nog achter. Vandaar deze bijdrage op het forum, hé? Daarom dient een forum: de waarheid nastreven. Niet om "zomaar" iemands gelijk of ongelijk te bewijzen. Gewoon de waarheid. Niet meer, maar ook niet minder.
Indien iets bewezen wordt (of door gemachtigde instanties bevestigd wordt), dan is een discussie voorbij. Tot de situatie weer verandert, natuurlijk :9
Nou, de initiele onderscheiding heb je al. De rest kan je ook wel uitpluizen en de conclusie hier posten.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zondag 12 augustus 2018 @ 15:14:37 #29
479571 Bestweter
Wie weet alles ?
pi_181130226
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 15:13 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Nou, de initiele onderscheiding heb je al. De rest kan je ook wel uitpluizen en de conclusie hier posten.
Zal ik wel doen, mijnheer Bijdehand. Ik heb u persoonlijk nooit gevraagd dit voor mij uit te pluizen, toch? :O
Mensen die alles denken beter te weten, zijn vaak eenzaam en geïsoleerd. Vaak worden dergelijke mensen vergeleken met narcisten: alle aandacht moet naar hen gaan, ze zijn vaak gefrustreerd, vlug boos, en kijken vaak met minachting neer op anderen.
pi_181130279
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 15:14 schreef Bestweter het volgende:

[..]

Zal ik wel doen, mijnheer Bijdehand. Ik heb u persoonlijk nooit gevraagd dit voor mij uit te pluizen, toch? :O
Stel ik dat je mij dat gevraagd hebt? Leg aub geen woorden in mijn mond, dat is niet netjes.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zondag 12 augustus 2018 @ 18:11:49 #31
479571 Bestweter
Wie weet alles ?
pi_181134610
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 15:16 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Stel ik dat je mij dat gevraagd hebt? Leg aub geen woorden in mijn mond, dat is niet netjes.
U zegt nu net hetzelfde dan ik: u heeft mij niets gevraagd, mijnheer bijdehand/bijdevoet, en ik u ook niet. Beiden tevreden, niet? :Y
Laat ons bij de essentie blijven, aub: is Frank de Winne, naast een ruimtevaarder :P , ook een astronaut, een kosmonaut (of beiden)?

Nog een prettige zondag ! ! !

[ Bericht 6% gewijzigd door Bestweter op 12-08-2018 18:21:07 ]
Mensen die alles denken beter te weten, zijn vaak eenzaam en geïsoleerd. Vaak worden dergelijke mensen vergeleken met narcisten: alle aandacht moet naar hen gaan, ze zijn vaak gefrustreerd, vlug boos, en kijken vaak met minachting neer op anderen.
  zondag 12 augustus 2018 @ 19:51:31 #32
479571 Bestweter
Wie weet alles ?
pi_181136814
Even wat achtergrond:

Greg Derdeyn Mooi. Ik wou dat ze ook zoiets hadden gemaakt over de echte cadettenschool :-)
Beheren

38 w

Koninklijke Cadettenschool Lier Misschien kan iemand ook eens een pagina maken over de "echte" cadettenschool ... !?
Beheren

38 w

Greg Derdeyn Koninklijke Cadettenschool Lier Een mens mag al eens ludiek zijn hé. Alle respect voor die van Lier. Uit de KCS Laken van mijn jaar (1974-1977) is één generaal gesproten, Henk Robberecht. Bij de Lakense cadetten 1973-1976 is er Noël Debruyne, en bij de sessie 1972-1975 Marc Compernol. Maar Lier heeft ook heel wat generaals, en zelfs een kosmonaut voortgebracht.

https://nl-nl.facebook.co(...)ol-Lier-25128781404/
Mensen die alles denken beter te weten, zijn vaak eenzaam en geïsoleerd. Vaak worden dergelijke mensen vergeleken met narcisten: alle aandacht moet naar hen gaan, ze zijn vaak gefrustreerd, vlug boos, en kijken vaak met minachting neer op anderen.
pi_181138608
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 18:11 schreef Bestweter het volgende:

[..]

U zegt nu net hetzelfde dan ik: u heeft mij niets gevraagd,
Nigmaals. Woorden in de mond leggen is niet netjes.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zondag 12 augustus 2018 @ 21:06:06 #34
479571 Bestweter
Wie weet alles ?
pi_181138753
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 21:00 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Nigmaals. Woorden in de mond leggen is niet netjes.
Dat klopt volkomen!

:{ :Y ^O^
Mensen die alles denken beter te weten, zijn vaak eenzaam en geïsoleerd. Vaak worden dergelijke mensen vergeleken met narcisten: alle aandacht moet naar hen gaan, ze zijn vaak gefrustreerd, vlug boos, en kijken vaak met minachting neer op anderen.
pi_181168075
quote:
7s.gif Op zondag 12 augustus 2018 12:24 schreef FredvZ het volgende:

Een "Astronaut" is dan iemand die naar een hemellichaam in de ruimte gaat.
Een "Cosmonaut" is dan iemand die alleen naar de ruimte gaat en geen specifiek hemellichaam bezoekt.

Nou dat is de grootste onzin...

Want in de beginperiode waren nog de Amerikanen nog de Russen
op een ander hemellichaam geweest

Als je Als een opleiding volgt bij de Amerikanen.
Dan ben je een Astronaut.

Als je als een opleiding volgt bij de Russen
Dan ben je een Kosmonaut.

Als je een opleiding volgt bij de Chinezen
Dan ben je een Taikonaut.

Zo simpel is het

En de kwestie Frank van de Winne is gewoon... Waar heeft ie de opleiding gevolgd

Vloog je bijvoorbeeld als Nederlander aan boord van de Amerikaanse Space Shuttle, dan was je een astronaut. En werd je gelanceerd aan boord van de Russische Sojoez dan heette je kosmonaut. André Kuipers bijvoorbeeld is officieel een kosmonaut. Het werd echter wat ingewikkelder toen de eerste Franse astronauten zich spationaut gingen noemen. In 1995 was de chaos compleet toen de Amerikaan Norman Thagard de ruimte inging aan boord van een Sojoez. Net zoals later er ook Russische ruimtevaarders gelanceerd werden met de Space Shuttle. In Nederland houden we vooral de term astronaut aan.

Astronaut, kosmonaut of taikonaut betekent dus eigenlijk allemaal hetzelfde!
Het zijn allemaal ruimtevaarders, maar dan met een bepaalde nationaliteit.
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">Vereniging voor weerkunde en klimatologie</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">ESTOFEX</a>
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 00:58:43 #36
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_181168576
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 00:35 schreef -CRASH- het volgende:
Nou dat is de grootste onzin...
Kijk eens in het woordenboek Grieks - Nederlands ;)
So we just called him Fred
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 08:37:15 #37
479571 Bestweter
Wie weet alles ?
pi_181171341
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 00:35 schreef -CRASH- het volgende:

[..]

Nou dat is de grootste onzin...

Want in de beginperiode waren nog de Amerikanen nog de Russen
op een ander hemellichaam geweest

Als je Als een opleiding volgt bij de Amerikanen.
Dan ben je een Astronaut.

Als je als een opleiding volgt bij de Russen
Dan ben je een Kosmonaut.

Als je een opleiding volgt bij de Chinezen
Dan ben je een Taikonaut.

Zo simpel is het

En de kwestie Frank van de Winne is gewoon... Waar heeft ie de opleiding gevolgd

Vloog je bijvoorbeeld als Nederlander aan boord van de Amerikaanse Space Shuttle, dan was je een astronaut. En werd je gelanceerd aan boord van de Russische Sojoez dan heette je kosmonaut. André Kuipers bijvoorbeeld is officieel een kosmonaut. Het werd echter wat ingewikkelder toen de eerste Franse astronauten zich spationaut gingen noemen. In 1995 was de chaos compleet toen de Amerikaan Norman Thagard de ruimte inging aan boord van een Sojoez. Net zoals later er ook Russische ruimtevaarders gelanceerd werden met de Space Shuttle. In Nederland houden we vooral de term astronaut aan.

Astronaut, kosmonaut of taikonaut betekent dus eigenlijk allemaal hetzelfde!
Het zijn allemaal ruimtevaarders, maar dan met een bepaalde nationaliteit.
Dat het allemaal ruimtevaarders zijn, klopt (zoals ik reeds schreef), want dat is de verzamelnaam.
Maar ik ben niet zeker dat de "terminologie" astronaut, kosmonaut, … enkel afhankelijk is van de nationaliteit. Misschien ook van het opleidingsorganisme? Wat met een Zweed, een Fin, een Marokkaan, ... (of zelfs een Rus) die door de ESA werd gevormd en gecertificeerd?
En wat met het stokpaardje van de heer Derdeyn: indien ze gevormd en gecertificeerd zijn door bijvoorbeeld de ESA, en gelanceerd worden door een Russische raket?

Ik herhaal dat het eenvoudiger is om iedereen "ruimtevaarder" te noemen, maar daar nemen sommigen blijkbaar geen genoegen mee, en gaan liever "(woorden)de strijd" aan..... |:(
Mensen die alles denken beter te weten, zijn vaak eenzaam en geïsoleerd. Vaak worden dergelijke mensen vergeleken met narcisten: alle aandacht moet naar hen gaan, ze zijn vaak gefrustreerd, vlug boos, en kijken vaak met minachting neer op anderen.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 10:04:28 #38
479571 Bestweter
Wie weet alles ?
pi_181172650
Is het dan toch louter de nationaliteit die telt??? :{ :{

http://www.esa.int/Our_Ac(...)r_Russian_cosmonauts

"... Roman knows the Columbus module well, as he flew to the Station on Expedition 20/21 with ESA astronaut Frank De Winne".....

Hier schrijft men ESA ASTRONAUT Frank de Winne, en dat de Russische cosmonaut meevloog in een niet-Russisch (maar wel een Europees (ESA)) toestel! De theorie van mijnheer Gregoire Derdeyn blijkt hierdoor toch onderuit gehaald. Zowel qua Frank de Winne (astronaut) als qua lancering met Russische raket = automatisch een kosmonaut.
Wie doet beter?

Het wordt ingewikkeld(er) *O*

[ Bericht 20% gewijzigd door Bestweter op 14-08-2018 10:13:44 ]
Mensen die alles denken beter te weten, zijn vaak eenzaam en geïsoleerd. Vaak worden dergelijke mensen vergeleken met narcisten: alle aandacht moet naar hen gaan, ze zijn vaak gefrustreerd, vlug boos, en kijken vaak met minachting neer op anderen.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 16:36:54 #39
479571 Bestweter
Wie weet alles ?
pi_181181547
Japan houdt het volgens de NASA blijkbaar ook bij "astronaut". Natuurlijk weet ik niet waar deze Japanse astronaut gevormd en gecertificeerd werd...

"...…….. Finally, three U.S. astronauts, two Russian cosmonauts and a Japanese astronaut on the orbital laboratory will experience New Year’s Eve 16 times as they orbit Earth once every 90 minutes. That is 16 sunrise and sunsets 250 miles above Earth. The crew will take the day off, share a meal and reflect on the past year and plan for the year ahead….."

https://blogs.nasa.gov/sp(...)e-ahead-of-new-year/
Mensen die alles denken beter te weten, zijn vaak eenzaam en geïsoleerd. Vaak worden dergelijke mensen vergeleken met narcisten: alle aandacht moet naar hen gaan, ze zijn vaak gefrustreerd, vlug boos, en kijken vaak met minachting neer op anderen.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 17:04:23 #40
479571 Bestweter
Wie weet alles ?
pi_181182177
Op een pagina van de NASA vind ik:

Partner Astronauts

International Astronauts
Biographies of individuals from international space agencies who have trained or served with NASA Astronauts can be found on their agency websites.

The term "cosmonaut" refers to astronauts who are members of the Russian space program.

CSA (Canadian Space Agency)
ESA (European Space Agency)
JAXA (Japan Aerospace Exploration Agency)
RSA (Russian Federal Space Agency)

Commercial Partner ​Astronauts
Biographies of individuals with the commercial companies that NASA has partnered with to develop and fly human space transportation systems, who have trained or served with NASA astronauts, can be found on their companies’ websites.
Boeing

Op een van de pagina's van RSA (Russian Federal Space Agency); zien we dat zij Frank de Winne NIET als cosmonaut erkennen, maar wel als niet-Amerikaans astronaut!

http://www.gctc.su/main.php?id=811

http://www.gctc.su/main.php?id=807

[ Bericht 1% gewijzigd door Bestweter op 14-08-2018 17:32:17 ]
Mensen die alles denken beter te weten, zijn vaak eenzaam en geïsoleerd. Vaak worden dergelijke mensen vergeleken met narcisten: alle aandacht moet naar hen gaan, ze zijn vaak gefrustreerd, vlug boos, en kijken vaak met minachting neer op anderen.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 22:45:14 #41
479571 Bestweter
Wie weet alles ?
pi_181191603
De ESA schrijft ook (dat alle door de ESA gevormde ruimtevaarders "astronauten" zijn, en dus geen kosmonauten):

The decision in 1998 to form one single European Astronaut Corps was a milestone for Human Spaceflight within ESA and for Europe. It was clear to all of us that a new era of human spaceflight in Europe had just begun and we were a part of it. We realised that it was our task to shape this new era in a truly European spirit and share it with the people of Europe.
This is no minor undertaking. We come from different countries and bring a variety of backgrounds into the European Astronaut Corps, educated as engineers, scientists, medical doctors, or test pilots. We acknowledged that our diversity was a strength in the pursuit of our common goal: peaceful human space exploration for the benefit of humankind at large and for the European people in particular.
Although we cherish our origin and our diverse cultural and national backgrounds, we like to see ourselves as true Europeans, who share common European values. And we know that we will be successful only if we work together as a team, a group of people inspired by the same dream about peaceful human exploration of space.
We want to share this dream and our experiences with the people of Europe.
This is why we decided to write a Charter of the European Astronaut Corps: to express and share our vision, our mission and our values with you!
The European Astronaut Corps

http://www.esa.int/Our_Ac(...)an_astronaut_charter

Benieuwd wat mijnheer Gregoire Derdeyn hiervan gaat zeggen! :% :X
Mensen die alles denken beter te weten, zijn vaak eenzaam en geïsoleerd. Vaak worden dergelijke mensen vergeleken met narcisten: alle aandacht moet naar hen gaan, ze zijn vaak gefrustreerd, vlug boos, en kijken vaak met minachting neer op anderen.
  woensdag 15 augustus 2018 @ 21:05:55 #42
479571 Bestweter
Wie weet alles ?
pi_181213725
Difference Between Astronaut and Cosmonaut

The cosmonauts are generally selected from the Russian Air Force, IMBP, and RSC Energiya. They should be younger than 30 years of age and have a height less than 5’7.” They should be military officers and have graduated from the Soviet Air Force. A candidate should also have 900 hours of flight time. Just like astronauts, the cosmonauts also have to undergo psychological tests.

Read more:
http://www.differencebetw(...)onaut-and-cosmonaut/
Mensen die alles denken beter te weten, zijn vaak eenzaam en geïsoleerd. Vaak worden dergelijke mensen vergeleken met narcisten: alle aandacht moet naar hen gaan, ze zijn vaak gefrustreerd, vlug boos, en kijken vaak met minachting neer op anderen.
  woensdag 15 augustus 2018 @ 21:09:50 #43
479571 Bestweter
Wie weet alles ?
pi_181213825
Een artikel uit 2002. Nog actueel?

Is Frank De Winne een kosmonaut of een astronaut?
07 december 2002 om 00:00 uur | Ludo Permentier

,,Ik denk al heel mijn leven dat er een ideologisch verschil is tussen een kosmonaut en een astronaut. Hoe noemen we Frank De Winne dan?''

Goeie vraag, van lezer Johan Verboven. Belgische kranten maakten er een potje van toen De Winne in de belangstelling stond. In de ene tekst werd hij een kosmonaut genoemd (hij zit in een Russisch ruimtetuig), en in de andere een astronaut (hij is en blijft een Belg).

Verboven schrijft het verschil toe aan ideologie. Daarmee slaat hij de nagel op de kop. Toen ruimtevaart nog een wedloop was (de eerste in de lucht! de eerste op de maan!!!), werd zelfs de terminologie ingeschakeld om duidelijk te maken waar de wet gedicteerd werd.

Woordenboekenmakers namen die gewoonte over. Onze lezer citeert zelf het Russisch verklarend woordenboek van Ozjegov: Kosmonaut: ,,specialist die een vlucht uitvoert in de kosmische ruimte'' - Astronaut: ,,in enkele buitenlandse terminologieën, hetzelfde als kosmonaut.'' En westerse woordenboeken geven natuurlijk een spiegelbeeld: Astronaut: ,,ruimtevaarder'' - Kosmonaut: ,,ruimtevaarder, inz. uit Rusland'' (Verschueren).

Met andere woorden: een kosmonaut is bij ons een astronaut met een kenmerk méér, de nationaliteit. In Rusland heeft een astronaut een kenmerk erbij, ook de nationaliteit. Je kunt de Belg De Winne natuurlijk, uit dank, een kosmonaut noemen. Dat is dan zoiets als poseren met een Kazachse hoed de dag na de landing. Wel sympathiek, maar ook een beetje belachelijk.

http://www.standaard.be/cnt/dst07122002_134
Mensen die alles denken beter te weten, zijn vaak eenzaam en geïsoleerd. Vaak worden dergelijke mensen vergeleken met narcisten: alle aandacht moet naar hen gaan, ze zijn vaak gefrustreerd, vlug boos, en kijken vaak met minachting neer op anderen.
  woensdag 15 augustus 2018 @ 21:22:11 #44
479571 Bestweter
Wie weet alles ?
pi_181214253
NASA astronaut Joe Acaba is helped out of the Soyuz MS-06 space capsule (AFP Photo/ALEXANDER NEMENOV)
Dzhezkazgan (Kazakhstan) (AFP) - Two NASA astronauts and a Russian cosmonaut returned to Earth on Wednesday, rounding off a mission of more than five months aboard the International Space Station.

Hier zegt men letterlijk dat twee ASTROnauten geland zijn met een Russische Soyuz-capsule.
Dus de bewering van mijnheer Gregoire Derdeyn, dat een ruimtevaarder die "reist" in een Russisch ruimtetuig automatisch een KOSMOnaut is, lijkt hierdoor weerlegd en onjuist.

Tenzij men natuurlijk de juistheid van de berichtgeving van AFP in twijfel trekt...…….

https://www.yahoo.com/new(...)65.html?guccounter=1

[ Bericht 1% gewijzigd door Bestweter op 15-08-2018 23:53:58 ]
Mensen die alles denken beter te weten, zijn vaak eenzaam en geïsoleerd. Vaak worden dergelijke mensen vergeleken met narcisten: alle aandacht moet naar hen gaan, ze zijn vaak gefrustreerd, vlug boos, en kijken vaak met minachting neer op anderen.
  donderdag 16 augustus 2018 @ 09:24:26 #45
479571 Bestweter
Wie weet alles ?
pi_181223114
De website van "Belgium in space" schrijft onder andere dit:

….. "De Belgische astronaut Frank De Winne is directeur van het European Astronaut Centre (EAC) in Keulen. Hij plaatste het exploratieprogramma van ESA in de schijnwerpers."...……

……… "In 1998 werd Frank De Winne geselecteerd tot ruimtevaarder bij het Europese ruimtevaartagentschap ESA en in januari 2000 werd hij officieel opgenomen in het Europese astronautenkorps. Nadat hij in augustus 2001 startte met zijn opleiding tot astronaut ging De Winne op 30 oktober 2002 als tweede Belg de ruimte in. Na zijn geslaagde eerste ruimteavontuur verhief de Belgische Koning Abert II De Winne op 20 december 2006 in de adelstand tot burggraaf. Frank De Winne bleef na zijn ruimtemissie deel uitmaken van het ESA astronautenkorps en begin 2008 was hij reserve astronaut voor de Franse ruimtevaarder Léopold Eyharts die op 16 februari de ruimte in ging tijdens de STS-123 Space Shuttle missie. Op 20 september 2007 maakte het Europese ruimtevaartagentschap bekend dat Frank De Winne geselecteerd was voor een langdurige missie in het ISS ruimtestation."...

….."De Soyuz TMA-1 ruimtevlucht
Nadat Frank De Winne geselecteerd werd om deel uit te maken van de Soyuz TMA-1 bemanning, startte hij 2001 zijn opleiding tot astronaut aan het Yuri Gagarin Cosmonauts Training Center nabij Moskou. De Winne had de functie van boordwerktuigkundige aan boord van de Soyuz TMA-1 ruimtecapsule en dit zou de eerste maal zijn dat het gemoderniseerde Soyuz TMA ruimtetuig zou gelanceerd worden. Uiteindelijk werd Frank De Winne samen met Sergei Zaljotin en Yuri Lonchakov op 30 oktober 2002 probleemloos gelanceerd vanop de Baikonur lanceerbasis in Kazakstan waarna de bemanning begon aan hun reis naar het ISS ruimtestation. Eenmaal aangekomen bij het ISS voerde De Winne 23 wetenschappelijke experimenten uit op vlak van osteoporose, kristallisatie, verbrandingssynthese, cardiovasculair en neurosensorisch onderzoek. Deze experimenten werden uitgevoerd in het kader van Belgische OdISSea programma. In totaal verbleef de tweede Belgische ruimtevaarder 8 dagen aan boord van het ISS."

https://www.belgiuminspac(...)rders/frank-de-winne

Wie aandachtig leest op de websites van zowel de ESA als "Belgium in space" zal merken dat zij daar het woord "astronaut" zoveel mogelijk vervangen door de verzamelnaam "ruimtevaarder", wat m.i. logisch, en duidelijker is.

Maar we posten dit hier omdat die mijnheer Gregoire Derdeyn (of Greg Derdeyn?) nu eenmaal stelde dat Frank de Winne geen astronaut, maar een kosmonaut is (waar het allemaal mee begon)………...

[ Bericht 0% gewijzigd door Bestweter op 16-08-2018 09:58:06 ]
Mensen die alles denken beter te weten, zijn vaak eenzaam en geïsoleerd. Vaak worden dergelijke mensen vergeleken met narcisten: alle aandacht moet naar hen gaan, ze zijn vaak gefrustreerd, vlug boos, en kijken vaak met minachting neer op anderen.
pi_181223130
Ik heb maar even geedit want echt alles wat ik zei was al eerder gezegd.
Sorry :')
  donderdag 16 augustus 2018 @ 09:26:31 #47
479571 Bestweter
Wie weet alles ?
pi_181223154
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 09:25 schreef LurkJeRot het volgende:
Ik heb maar even geedit want echt alles wat ik zei was al eerder gezegd.
Sorry :')
Wat bedoelt u eigenlijk? U schrijft "alles wat ik zei", maar u schreef hier nog niets. Begrijpe wie begrijpen kan???????

Wat is "geedit"?

[ Bericht 9% gewijzigd door Bestweter op 16-08-2018 09:55:39 ]
Mensen die alles denken beter te weten, zijn vaak eenzaam en geïsoleerd. Vaak worden dergelijke mensen vergeleken met narcisten: alle aandacht moet naar hen gaan, ze zijn vaak gefrustreerd, vlug boos, en kijken vaak met minachting neer op anderen.
pi_181223727
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 09:26 schreef Bestweter het volgende:

[..]

Wat bedoelt u eigenlijk? U schrijft "alles wat ik zei", maar u schreef hier nog niets. Begrijpe wie begrijpen kan???????

Wat is "geedit"?
Ik schreef al wel wat, maar omdat andere mensen dat ook al meerdere keren gezegd hadden heb ik de tekst veranderd in de tekst die je nu ziet (y)
PS je mag 'jij' zeggen :P
  donderdag 16 augustus 2018 @ 14:28:15 #49
479571 Bestweter
Wie weet alles ?
pi_181229688
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 10:01 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

Ik schreef al wel wat, maar omdat andere mensen dat ook al meerdere keren gezegd hadden heb ik de tekst veranderd in de tekst die je nu ziet (y)
PS je mag 'jij' zeggen :P
Dus je leverde geen enkele bijdrage? Waarom post je dit dan, zonder enige meerwaarde?
Mensen die alles denken beter te weten, zijn vaak eenzaam en geïsoleerd. Vaak worden dergelijke mensen vergeleken met narcisten: alle aandacht moet naar hen gaan, ze zijn vaak gefrustreerd, vlug boos, en kijken vaak met minachting neer op anderen.
pi_181230497
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 14:28 schreef Bestweter het volgende:

[..]

Dus je leverde geen enkele bijdrage? Waarom post je dit dan, zonder enige meerwaarde?
Daarom.
  donderdag 16 augustus 2018 @ 21:37:13 #51
479571 Bestweter
Wie weet alles ?
pi_181239444
quote:
1s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 14:39 schreef Bonzi_Buddy het volgende:
Het is een belgonaut.
_O- :W
Mensen die alles denken beter te weten, zijn vaak eenzaam en geïsoleerd. Vaak worden dergelijke mensen vergeleken met narcisten: alle aandacht moet naar hen gaan, ze zijn vaak gefrustreerd, vlug boos, en kijken vaak met minachting neer op anderen.
  donderdag 16 augustus 2018 @ 21:38:48 #52
479571 Bestweter
Wie weet alles ?
pi_181239486
quote:
14s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 15:07 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

Daarom.
Waarom zijn de bananen krom?

Daarom.

Hihihihiiiiiiiiiiiii *O* 8)7

[ Bericht 3% gewijzigd door Bestweter op 16-08-2018 21:53:09 ]
Mensen die alles denken beter te weten, zijn vaak eenzaam en geïsoleerd. Vaak worden dergelijke mensen vergeleken met narcisten: alle aandacht moet naar hen gaan, ze zijn vaak gefrustreerd, vlug boos, en kijken vaak met minachting neer op anderen.
  vrijdag 17 augustus 2018 @ 09:10:26 #53
479571 Bestweter
Wie weet alles ?
pi_181247378
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 12:14 schreef Bestweter het volgende:

[..]

Omdat die man (Gregoire Derdeyn of Greg Derdeyn) er naar het schijnt altijd van overtuigd is dat hij altijd gelijk heeft. Daarom zou ik graag uitsluitsel hebben. Dan zijn alle twijfels van de baan.

Ikzelf denk dat Frank de Winne een astronaut is, ongeacht hij met Russische raketten werd gelanceerd. Frank de Winne verbleef trouwens in 2002 en 2009 aan boord van het INTERNATIONAAL ruimtestation ISS, wat volgens mij de term "kosmonaut" sowieso uitsluit, als niet-Rus.

Hij is een Belg, en heeft een astronautenopleiding genoten in een Europees (geen Russisch) agentschap: de ESA, waar hij nu directeur is van het European Astronaut Centre (EAC). Volgens mij is iedereen die door de ESA gevormd en gecertificeerd is, steeds een astronaut, en geen cosmonaut (ongeacht de oorsprong van het ruimtetuig waarin hij vloog).

Dat hij ruimtevaarder is, weet iedereen, want dit is een verzamelnaam voor astronauten, kosmonauten, taikonauten, spationauten, ... !
Maar mijnheer Derdeyn nam geen genoegen met het woord "ruimtevaarder"; hij wou het specifiëren: kosmonaut, vanwege de Russische raketten. Punt!

Mij gaat het over de duidelijkheid, niet meer, maar ook niet minder!
Trouwens, willen we allemaal niet bijleren, of is 'het eeuwig groot gelijk hebben à la Greg Derdeyn' belangrijker dan de waarheid?
Mensen die alles denken beter te weten, zijn vaak eenzaam en geïsoleerd. Vaak worden dergelijke mensen vergeleken met narcisten: alle aandacht moet naar hen gaan, ze zijn vaak gefrustreerd, vlug boos, en kijken vaak met minachting neer op anderen.
pi_181248548
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 21:38 schreef Bestweter het volgende:

[..]

Waarom zijn de bananen krom?

Daarom.

Hihihihiiiiiiiiiiiii *O* 8)7
Okee, veel plezier nog met je topic verder :')
  vrijdag 17 augustus 2018 @ 16:14:35 #55
479571 Bestweter
Wie weet alles ?
pi_181256060
What Is The Difference Between An Astronaut And A Cosmonaut?
The terms astronaut and cosmonaut, while similar, are not interchangeable.

https://www.worldatlas.co(...)and-a-cosmonaut.html
Mensen die alles denken beter te weten, zijn vaak eenzaam en geïsoleerd. Vaak worden dergelijke mensen vergeleken met narcisten: alle aandacht moet naar hen gaan, ze zijn vaak gefrustreerd, vlug boos, en kijken vaak met minachting neer op anderen.
pi_181257210
Waarom moet er gekozen worden? Je kunt prima allebei zijn. Deze ruimtevaarder voldoet aan beide definities. Zowel astronaut als kosmonaut dus.
  vrijdag 17 augustus 2018 @ 18:05:53 #57
479571 Bestweter
Wie weet alles ?
pi_181258730
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 17:05 schreef Homijn het volgende:
Waarom moet er gekozen worden? Je kunt prima allebei zijn. Deze ruimtevaarder voldoet aan beide definities. Zowel astronaut als kosmonaut dus.
Als je de eerste post had gelezen, wist je "het waarom"...
En als je wat gelezen had, wist je ook al dat het niet over de verzamelnaam "ruimtevaarder" gaat. Lees jij je dan nooit in alvorens een comment te schrijven over een bepaald onderwerp? :N
Mensen die alles denken beter te weten, zijn vaak eenzaam en geïsoleerd. Vaak worden dergelijke mensen vergeleken met narcisten: alle aandacht moet naar hen gaan, ze zijn vaak gefrustreerd, vlug boos, en kijken vaak met minachting neer op anderen.
pi_181259108
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 18:05 schreef Bestweter het volgende:

[..]

Als je de eerste post had gelezen, wist je "het waarom"...
En als je wat gelezen had, wist je ook al dat het niet over de verzamelnaam "ruimtevaarder" gaat. Lees jij je dan nooit in alvorens een comment te schrijven over een bepaald onderwerp? :N
Ik deed toch echt m'n best om on-topic te posten ;(
En ik had de OP gelezen. Ik snap niet wat er zo raar is aan mijn opmerking.
  vrijdag 17 augustus 2018 @ 20:16:47 #59
479571 Bestweter
Wie weet alles ?
pi_181261475
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 18:19 schreef Homijn het volgende:

[..]

Ik deed toch echt m'n best om on-topic te posten ;(
En ik had de OP gelezen. Ik snap niet wat er zo raar is aan mijn opmerking.
Indien je alles eens leest wat reeds eerder gepost werd - wat men normaal doet vooraleer iets te posten - (want anders kan je dingen schrijven die reeds 1(00) maal gezegd werden), dan zal je zelf wel vaststellen dat "je best doen" niet voldoende was.

(Omdat je niet genoeg je best deed: namelijk kennis van zaken nemen door gewoon te lezen wat er eerder reeds geschreven werd).

Ik kijk wel uit naar uw volgende, onderlegde posts, hoor!
Mensen die alles denken beter te weten, zijn vaak eenzaam en geïsoleerd. Vaak worden dergelijke mensen vergeleken met narcisten: alle aandacht moet naar hen gaan, ze zijn vaak gefrustreerd, vlug boos, en kijken vaak met minachting neer op anderen.
  zaterdag 18 augustus 2018 @ 09:26:13 #60
479571 Bestweter
Wie weet alles ?
pi_181270770
Maar..... Wat zegt Frank de Winne er zelf van?
Aan de lezers om te ontdekken waar Frank de Winne zegt dat hij een "kosmonaut" is, of waar hij miskent dat hij een "astronaut" is :s)

Enkele passages uit een interview met Frank de Winne van 5 oktober 2015:

Hij is nog altijd operationeel astronaut, maar een derde ruimtereis zit er niet (meer) in. En dat hoeft ook niet voor Frank De Winne. Na twee missies, in 2002 en 2009, heeft hij zijn plek in de Belgische ruimtevaartgeschiedenis verworven.

Wat waren de stappen vanaf de Militaire School om uiteindelijk astronaut te worden?
De Winne: “Ik ben eerst burgerlijk ingenieur geworden, en dan piloot. Eerst was ik gevechtspiloot. Daarna heb ik het geluk gehad om testpiloot te worden binnen de Belgische krijgs- en luchtmacht. Ik ben heel tevreden over mijn loopbaan daar. Had ik bij de luchtmacht kunnen blijven, en niet op een bepaald moment geselecteerd geweest als astronaut, dan was ik bij de luchtmacht gebleven, en zou dat voor mij ook goed geweest zijn. Ook dan zou ik heel blij geweest zijn.”

Anderzijds lees ik dat het net door die Belgische krijgsmacht was dat het zo lang heeft geduurd eer je de kans kreeg als astronaut.
De Winne: “Het is eigenlijk relatief snel gegaan zodra ik daadwerkelijk binnen het ESA ben gekomen: een goede twee jaar. Dat is heel snel, als je het vergelijkt met heel wat andere astronauten. Maar het heeft inderdaad een tijd geduurd tussen de initiële selectie in 1992 tot wanneer ik gerecruteerd geweest ben bij de ESA.”

Waarom heeft dat zo lang geduurd?
De Winne: “Wij recruteren altijd relatief weinig mensen. In 2009 hebben we zes nieuwe, jonge astronauten geselecteerd, uit een selectie van meer dan 10.000 kandidaten. Die mensen beginnen nu te vliegen. Een aantal mensen belandde in de wervingsreserve. Een hele selectie doen is kostelijk voor de ESA. Dat was ook zo bij mij het geval. In 1992 waren zes mensen geselecteerd, en een heel aantal mensen zat in de wervingsreserve. In 1998 was er een noodzaak aan bijkomende astronauten, en hebben ze uit de wervingsreserve geselecteerd. En daar zat ik dan bij.”

En toch ga jij de geschiedenis in als die Belgische astronaut die…
De Winne: “(onderbreekt) Ik denk dat ik helemaal niet de geschiedenis in ga. Over 1000 jaar spreekt niemand nog over Frank De Winne.”

http://intervista.be/2015(...)e-fan-van-star-trek/
Mensen die alles denken beter te weten, zijn vaak eenzaam en geïsoleerd. Vaak worden dergelijke mensen vergeleken met narcisten: alle aandacht moet naar hen gaan, ze zijn vaak gefrustreerd, vlug boos, en kijken vaak met minachting neer op anderen.
  zaterdag 18 augustus 2018 @ 09:36:07 #61
479571 Bestweter
Wie weet alles ?
pi_181270866
Leven als astronaut: de beste vragen aan Frank De Winne
(een interview van 25 augustus 2016)
Lezersopdracht: zoek het woord "kosmonaut"

Belgische astronaut Frank De Winne beantwoorde gisteren een heleboel vragen van Reddit-lezers. We nemen een greep uit de interessantste vragen en antwoorden.

De Winne begon met Redditors hoopvol te stemmen: je hoeft geen gedecoreerd militair testpiloot te zijn om astronaut te worden. Wetenschappers, ingenieurs en dokters staan wel hoog op het verlanglijstje. In de praktijk hebben testpiloten een ingenieursachtergrond, wat hen bijzonder geschikt maakt. De aspirant-astronauten moeten echter niet te vroeg juichen. Momenteel zijn er geen nieuwe Belgen in training voor een ritje naar de ruimte.

“ESA selecteert eenmaal per decennium nieuwe astronauten”. De competitie is wel moordend. “De laatste keer waren er 10.000 sollicitanten voor 6 plaatsen. Iedereen die geselecteerd wordt, mag wel minstens één keer naar de ruimte vliegen.”

In verband met de bewering dat indien een ruimtevaarder gelanceerd wordt met een Russisch ruimtetuig "automatisch een kosmonaut (en geen astronaut) zou zijn", zegt men hier het volgende:

Frank De Winne bezocht het ISS zelf twee keer. In 2002 reisde hij naar het ruimtestation aan boord van de Space Shuttle, waar hij de eerste ESA-astronaut werd die het commando van het station op zich mocht nemen. De Space Shuttle is vandaag op pensioen zodat enkel de Russische Soyuz momenteel geschikt is om astronauten naar het station te brengen.

:W

https://www.techpulse.be/(...)-aan-frank-de-winne/
Mensen die alles denken beter te weten, zijn vaak eenzaam en geïsoleerd. Vaak worden dergelijke mensen vergeleken met narcisten: alle aandacht moet naar hen gaan, ze zijn vaak gefrustreerd, vlug boos, en kijken vaak met minachting neer op anderen.
  zaterdag 18 augustus 2018 @ 09:37:13 #62
479571 Bestweter
Wie weet alles ?
pi_181270881
Voor de jongere lezers:

Belgische ruimtevaarder of astronaut. In 2002 verbleef hij 8 dagen aan boord van het ISS, het Internationaal Ruimtestation. In 2009 werd hij voor de 2de keer in de ruimte gelanceerd. Dit keer voor een verblijf van 6 maanden in het ISS.


https://www.ketnet.be/karrewiet/meer-weten/F/Frank-De-Winne
Mensen die alles denken beter te weten, zijn vaak eenzaam en geïsoleerd. Vaak worden dergelijke mensen vergeleken met narcisten: alle aandacht moet naar hen gaan, ze zijn vaak gefrustreerd, vlug boos, en kijken vaak met minachting neer op anderen.
  zaterdag 18 augustus 2018 @ 09:44:48 #63
479571 Bestweter
Wie weet alles ?
pi_181270950
Mensen die alles denken beter te weten, zijn vaak eenzaam en geïsoleerd. Vaak worden dergelijke mensen vergeleken met narcisten: alle aandacht moet naar hen gaan, ze zijn vaak gefrustreerd, vlug boos, en kijken vaak met minachting neer op anderen.
  zaterdag 18 augustus 2018 @ 09:59:40 #64
479571 Bestweter
Wie weet alles ?
pi_181271125
Russische president eert Frank De Winne
12/04/2011 om 17:46 door loa | Bron: tass/belga

Naar aanleiding van de viering van 50 jaar bemande ruimtevaart heeft de Russische president Dmitri Medvedev dinsdag hulde gebracht aan de internationale samenwerking in de ruimtevaart. Hij speldde medailles op bij buitenlandse astronauten, waaronder de Belg Frank De Winne.

Hoewel ruimtevaart de voorbije eeuw meer en meer gemeengoed is geworden, blijft het ruimtevaartprogramma een van de meest veelbelovende en boeiende activiteiten (van de mens), stelde het Russische staatshoofd in zijn toespraak in het Kremlin. Hij beklemtoonde het belang van internationale samenwerking.

Medvedev reikte onderscheidingen uit aan kosmonauten en mensen uit de ruimtevaartindustrie. Zijn landgenoten Valentina Terejskova, de eerste vrouw in de ruimte, en Alekseï Leonov, de eerste ruimtewandelaar, kregen de prestigieuze Orde van de Vriendschap.

Voorts heeft Medvedev een speciale Medaille van Verdienste in het leven geroepen voor de ruimte-exploratie, niet alleen voor kosmonauten maar ook voor ruimtevaarders uit alle landen die aan missies met Russische collega's hebben deelgenomen. 'Ik wil ze overhandigen aan al onze vrienden uit de VS, Japan, Slovakije, Duitsland, Frankrijk, België, Polen, Bulgarije, Hongarije en Roemenië.' En zo mocht ook Frank De Winne persoonlijk een medaille gaan halen bij de president. De tweede Belg in de ruimte is twee keer met een Russische Sojoez naar en van het ISS gevlogen.


Wie na al deze bewijzen nog steeds durft te beweren dat Frank de Winne een kosmonaut is (en geen astronaut), getuigt m.i. van slechte wil, hoor!

Benieuwd wat mijnheer Gregoire Derdeyn of Greg Derdeyn, die dit tenslotte beweert, en "zichzelf zo hoog inschat" hierop te zeggen heeft. Hij kon dit trouwens ook bijna allemaal op het internet terugvinden.
Begrijpe wie begrijpen kan :|W En dat voor een ex-officier van het leger????? |:( :Z

[ Bericht 5% gewijzigd door Bestweter op 18-08-2018 13:45:22 ]
Mensen die alles denken beter te weten, zijn vaak eenzaam en geïsoleerd. Vaak worden dergelijke mensen vergeleken met narcisten: alle aandacht moet naar hen gaan, ze zijn vaak gefrustreerd, vlug boos, en kijken vaak met minachting neer op anderen.
  zondag 19 augustus 2018 @ 00:23:34 #65
445108 t4600c
Preserving the Past for.......
pi_181288167
Fout, Frank de Winne is een ESA astronaut.

Cosmonaut wordt gebruikt door de Russische ruimtevaartorganisatie.

Astronaut wordt gebruikt door NASA, ESA, CSA en JAXA.

De Chinezen gebruiken geen Griekse terminologie. Ze gebruiken hun eigen taal en noemen de persoon "ruimte navigeer personeel".

[ Bericht 13% gewijzigd door Reya op 19-08-2018 11:09:33 ]
Watch me at: YouTube
Experience the past: Flickr
Support me on Patreon
  zondag 19 augustus 2018 @ 11:36:51 #66
479571 Bestweter
Wie weet alles ?
pi_181294924
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 00:23 schreef t4600c het volgende:
Fout, Frank de Winne is een ESA astronaut.

Cosmonaut wordt gebruikt door de Russische ruimtevaartorganisatie.

Astronaut wordt gebruikt door NASA, ESA, CSA en JAXA.

De Chinezen gebruiken geen Griekse terminologie. Ze gebruiken hun eigen taal en noemen de persoon "ruimte navigeer personeel".

En toch schrijft de NOS:

Chinese astronauten bemannen nieuw ruimtelab

https://nos.nl/artikel/21(...)nieuw-ruimtelab.html

en De Telegraaf:

Chinese astronauten na maand terug op aarde

https://www.telegraaf.nl/(...)maand-terug-op-aarde

Wikipedia schrijft:

De term taikonaut wordt soms gebruikt voor Chinese ruimtevaarders, en is bedacht door Chiew Lee Yih uit Maleisië.[2] [3][4] Dit werd direct overgenomen door Chen Lan, beheerder van een website over Chinese ruimtevaart. Taikonaut is afgeleid van het Chinese woord taikong (太空), dat ruimte betekent. De lettergreep naut is niet vertaald, anders zou het resultaat waarschijnlijk taikongren of taikongyuan zijn geworden, hetgeen in het Chinees "buitenaards wezen" betekent.
In China gebruiken officiële organen en de officiële pers het woord yuhangyuan (宇航員), wat grofweg kan worden vertaald als "ruimtereiziger". Deze term wordt in de internationale pers verder weinig gebruikt, waarschijnlijk vanwege de lastige uitspraak en spelling.[bron?]
In China zal men er echter geen bezwaar tegen hebben wanneer je in het Engels of Russisch spreekt over "Chinese astronauten", respectievelijk "Chinese kosmonauten". In de Nederlandstalige berichtgeving door de pers lijkt het er op dat men de term taikonaut vooral als curiositeit beschouwt, en verder spreekt over Chinese ruimtevaarder of Chinese astronaut.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Ruimtevaarder

:O
Mensen die alles denken beter te weten, zijn vaak eenzaam en geïsoleerd. Vaak worden dergelijke mensen vergeleken met narcisten: alle aandacht moet naar hen gaan, ze zijn vaak gefrustreerd, vlug boos, en kijken vaak met minachting neer op anderen.
  zondag 19 augustus 2018 @ 12:16:03 #67
479571 Bestweter
Wie weet alles ?
pi_181295584
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 00:23 schreef t4600c het volgende:
Fout, Frank de Winne is een ESA astronaut.
U schreef wel degelijk "ESA ASTRONAUT" en niet "ESA KOSMONAUT", want daar gaat het juist om...
Mensen die alles denken beter te weten, zijn vaak eenzaam en geïsoleerd. Vaak worden dergelijke mensen vergeleken met narcisten: alle aandacht moet naar hen gaan, ze zijn vaak gefrustreerd, vlug boos, en kijken vaak met minachting neer op anderen.
  maandag 20 augustus 2018 @ 15:04:11 #68
445108 t4600c
Preserving the Past for.......
pi_181322570
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 11:36 schreef Bestweter het volgende:

[..]

En toch schrijft de NOS:

Chinese astronauten bemannen nieuw ruimtelab

https://nos.nl/artikel/21(...)nieuw-ruimtelab.html

en De Telegraaf:

Chinese astronauten na maand terug op aarde

https://www.telegraaf.nl/(...)maand-terug-op-aarde

Wikipedia schrijft:

De term taikonaut wordt soms gebruikt voor Chinese ruimtevaarders, en is bedacht door Chiew Lee Yih uit Maleisië.[2] [3][4] Dit werd direct overgenomen door Chen Lan, beheerder van een website over Chinese ruimtevaart. Taikonaut is afgeleid van het Chinese woord taikong (太空), dat ruimte betekent. De lettergreep naut is niet vertaald, anders zou het resultaat waarschijnlijk taikongren of taikongyuan zijn geworden, hetgeen in het Chinees "buitenaards wezen" betekent.
In China gebruiken officiële organen en de officiële pers het woord yuhangyuan (宇航員), wat grofweg kan worden vertaald als "ruimtereiziger". Deze term wordt in de internationale pers verder weinig gebruikt, waarschijnlijk vanwege de lastige uitspraak en spelling.[bron?]
In China zal men er echter geen bezwaar tegen hebben wanneer je in het Engels of Russisch spreekt over "Chinese astronauten", respectievelijk "Chinese kosmonauten". In de Nederlandstalige berichtgeving door de pers lijkt het er op dat men de term taikonaut vooral als curiositeit beschouwt, en verder spreekt over Chinese ruimtevaarder of Chinese astronaut.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Ruimtevaarder

:O
Het kan dus beiden, goede uitleg.
Watch me at: YouTube
Experience the past: Flickr
Support me on Patreon
  maandag 20 augustus 2018 @ 15:04:53 #69
445108 t4600c
Preserving the Past for.......
pi_181322591
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 12:16 schreef Bestweter het volgende:

[..]

U schreef wel degelijk "ESA ASTRONAUT" en niet "ESA KOSMONAUT", want daar gaat het juist om...
Klopt, goed gelezen.
Watch me at: YouTube
Experience the past: Flickr
Support me on Patreon
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 10:28:14 #70
479571 Bestweter
Wie weet alles ?
pi_181441456
Nog een passage van de ESA website dat de bewering van Gregoire Derdeyn (Greg Derdeyn) ontkracht:

"Europe’s first cosmonaut, Vladimir Remek of the Czech Republic, was accompanied by ESA astronaut Frank De Winne during a meeting for Members of the European Parliament hosted at ESTEC on 11 October 2011"...

https://www.esa.int/About(...)ce_Station_commander
Mensen die alles denken beter te weten, zijn vaak eenzaam en geïsoleerd. Vaak worden dergelijke mensen vergeleken met narcisten: alle aandacht moet naar hen gaan, ze zijn vaak gefrustreerd, vlug boos, en kijken vaak met minachting neer op anderen.
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 10:33:07 #71
479571 Bestweter
Wie weet alles ?
pi_181441527
De beschrijving van Wikipedia werlegt eveneens de bewering van Gregoire (Greg) Derdeyn:

"Vladimír Remek (born 26 September 1948) is a Czech politician and diplomat as well as a former cosmonaut and military pilot. He flew aboard Soyuz 28 from 2 to 10 March 1978, becoming the first Czechoslovak in space and the only Czech in space. As the first cosmonaut from a country other than the Soviet Union or the United States, and with the entry of the Czech Republic into the European Union, Remek is considered to be the first astronaut from the European Union."

https://nl.wikipedia.org/wiki/Vladimír_Remek
Mensen die alles denken beter te weten, zijn vaak eenzaam en geïsoleerd. Vaak worden dergelijke mensen vergeleken met narcisten: alle aandacht moet naar hen gaan, ze zijn vaak gefrustreerd, vlug boos, en kijken vaak met minachting neer op anderen.
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 10:42:41 #72
479571 Bestweter
Wie weet alles ?
pi_181441703
Een astronaut die met een Russisch ruimtetuig reist, is dus (in tegenstelling met de bewering van Gregoire Derdeyn - Greg Derdeyn) niet automatisch een kosmonaut:

Soyuz TMA-15 crew at the pre-launch press conference at the Cosmonaut Hotel in Baikonur, Kazakhstan, on 26 May 2009. The Soyuz TMA-15 spacecraft is scheduled for launch at 12:34 CEST on 27 May 2009. Left to right: Canadian Space Agency astronaut Robert Thirsk, Russian cosmonaut Roman Romanenko, ESA astronaut Frank De Winne, Canadian Space Agency astronaut Chris Hadfield (back-up to Thirsk), Russian cosmonaut Dmitri Kondratiev (back-up to Romanenko) and ESA astronaut Andre Kuipers (back-up to De Winne).

https://www.esa.int/space(...)ch_press_conference2
Mensen die alles denken beter te weten, zijn vaak eenzaam en geïsoleerd. Vaak worden dergelijke mensen vergeleken met narcisten: alle aandacht moet naar hen gaan, ze zijn vaak gefrustreerd, vlug boos, en kijken vaak met minachting neer op anderen.
  zondag 26 augustus 2018 @ 15:43:10 #73
479571 Bestweter
Wie weet alles ?
pi_181473323
The 5 astronauts (Mr. Michael Barratt, Mr. Gennady Padalka, Mr. Roman Romanenko, Mr. Frank De Winne, Dr. Robert Thirsk) have each spent time at the International Space Station (ISS) together with Astronaut Koichi Wakata. They visited Miraikan and enjoyed visiting with Chief Executive Director Mamoru Mohri.

Guest : Mr. Michael Barratt (NASA Astronaut)
Mr. Gennady Padalka (RSA Cosmonaut)
Mr. Roman Romanenko (RSA Cosmonaut)
Mr. Frank De Winne (ESA Astronaut)
Dr. Robert Thirsk (CSA Astronaut)

http://www.miraikan.jst.go.jp/en/aboutus/guest/1002141113535.html
Mensen die alles denken beter te weten, zijn vaak eenzaam en geïsoleerd. Vaak worden dergelijke mensen vergeleken met narcisten: alle aandacht moet naar hen gaan, ze zijn vaak gefrustreerd, vlug boos, en kijken vaak met minachting neer op anderen.
  zondag 26 augustus 2018 @ 16:04:16 #74
479571 Bestweter
Wie weet alles ?
pi_181473945
In 1982, as an extension of the Intercosmos program, the Soviet Union began to fly the citizens of countries not part of the Soviet bloc, starting with Jean-Loup Chrétien of France. The USSR and later Russia have transported 49 citizens of 18 other nations on the Soyuz vehicle, usually as part of a commercial arrangement, including seven space tourists flying through the Space Adventures contract.

Since 2001, the Soyuz has been used to transport ESA, JAXA, and NASA astronauts to the International Space Station. These space travelers are not always referred to as "cosmonauts", especially if they belong to another space program; e.g., NASA employees are almost always referred to as "astronauts", even if they are flying on a Russian vehicle.

En in DIE lijst verschijnt de naam van Frank de Winne :P

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_cosmonauts
Mensen die alles denken beter te weten, zijn vaak eenzaam en geïsoleerd. Vaak worden dergelijke mensen vergeleken met narcisten: alle aandacht moet naar hen gaan, ze zijn vaak gefrustreerd, vlug boos, en kijken vaak met minachting neer op anderen.
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 11:40:57 #75
479571 Bestweter
Wie weet alles ?
pi_181515257
Wat gaat mijnheer Greg Derdeyn of Gregoire Derdeyn hiervan zeggen? De ESA geeft hem dus ongelijk!

Vraag (via e-mail):

Geachte,

Een kennis van me beweert bij hoog en laag dat Frank de Winne geen astronaut is, maar een kosmonaut, omdat hij met Russische toestellen in de ruimte werd geschoten.

Ik denk dat men het eerder in de ruimere context moet zien: mijnheer de Winne was gezagvoerder in een internationale context (ISS), is gevormd door de ESA, dus ook astronaut.

Wat is jullie definitie, en uitsluitend antwoord, aub?

Antwoord:

Beste,

Frank De Winne is een Belgische ESA astronaut.
Hier kan u zijn volledige biografie vinden: https://www.esa.int/dut/O(...)dutch/Frank_De_Winne

Het klopt dat hij met een Soyuz ruimtecapsule naar het ISS gevlogen is. De Soyuz ruimtecapsule is namelijk het standaard ruimtetuig om astronauten naar het ISS te vervoeren (meer info hier) en vervoerde tot nu toe astronauten van ESA, NASA, JAXA, ROSCOSMOS, en de Canadian Space Agency.

Met vriendelijke groet
Erika Verbelen
media@esa.int
Mensen die alles denken beter te weten, zijn vaak eenzaam en geïsoleerd. Vaak worden dergelijke mensen vergeleken met narcisten: alle aandacht moet naar hen gaan, ze zijn vaak gefrustreerd, vlug boos, en kijken vaak met minachting neer op anderen.
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 20:40:40 #76
479571 Bestweter
Wie weet alles ?
pi_181527748
Vraag (via e-mail):

Dear Madam, Sir,


May I ask your professional help to put and end at a long discussion that is going on on a forum about 'Cosmonauts and Astronauts'?


The question is: Does Belgian astronaut FRANK DE WINNE also officially has the title of "Cosmonaut", yes or no? Or is he 'only' an "astronaut"?

A person claims that Frank de Winne is NO astronaut, but ONLY a COSMONAUT, because he was launched by Russian vehicles.
Is this true? What are the requirements to get the special title of "Cosmonaut" in stead of "Astronaut"?

Many, many thanks for your porfessional answer that - hopefully - will end a endless discussion!


W&T / Astronaut of kosmonaut ?



Antwoord:


Пресс-служба ГК Роскосмос <press@roscosmos.ru>
Di 28/08/2018, 17:04



Dear Sir,

According to our information, the correct way is to call Mr. De Winne – an “astronaut”
Kind regards,
ROSCOSMOS

Tenzij mijnheer Greg of Gregoire Derdeyn de informatie van zowel ESA als ROSCOSMOS wilt tegenspreken? Zij zeggen dus beiden "officieel" dat Frank de Winne een ASTRONAUT is, en geen 'cosmonaut'!
Mensen die alles denken beter te weten, zijn vaak eenzaam en geïsoleerd. Vaak worden dergelijke mensen vergeleken met narcisten: alle aandacht moet naar hen gaan, ze zijn vaak gefrustreerd, vlug boos, en kijken vaak met minachting neer op anderen.
  FOK!fotograaf dinsdag 28 augustus 2018 @ 20:47:44 #77
842 Zorro
Z
pi_181527904
Gewoon versimpelen:
Ik zou zeggen: wie is de werkgever.
Als iemand bij een bedrijf werkt en daar schoonmaker wordt genoemd in zijn functie is hij schoonmaker.
Gaat ie naar een ander bedrijf waar men heel hip "interieurverzorger" zegt, dan is ie interieurverzorger.
Ook al is het het zelfde. Niks te maken met opleiding of afkomst maar gewoon je functie.

Werkt dat bij die astrokosmo's niet ook zo?
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  woensdag 29 augustus 2018 @ 17:30:55 #78
479571 Bestweter
Wie weet alles ?
pi_181550420
Greg Derdeyn (of Gregoire Derdeyn?) zal zijn trots moeten intrekken en genoegen nemen met het feit dat Frank de Winne een ASTRONAUT is.

- Frank de Winne is gevormd en gecertificeerd door de ESA. Dat maakt hem een ESA astronaut, want de ESA vormt enkel astronauten, geen kosmonauten!

- Frank de Winne is een Belg. Dit maakt hem een Belgische ESA astronaut.

- Het feit dat een astronaut in de ruimte reist met een Russisch ruimtetuig verandert niets aan de titel van "astronaut" of "kosmonaut". Ook daar zat mijnheer Derdeyn ernaast.

Indien mijnheer Greg of Gregoire Derdeyn genoegen had genomen met het woord "ruimtereiziger" (wat men meer en meer gebruikt om vergissingen te vermijden en iedereen als 'gelijke' te behandelen, ongeacht zijn afkomst of vorming), was gans deze discussie overbodig geweest. Maar we hebben erdoor geleerd, nietwaar?

Hopelijk zegt mijnheer Derdeyn nu niet dat hij met opzet schreef dat Frank de Winne geen astronaut is, maar een kosmonaut, opdat anderen het zouden uitklaren.
Maar dan nog zat hij ernaast toen hij de bewering deed dat de afkomst van het ruimtetuig waarmee men reist beslissend is! Wat trouwens met iemand die zowel met Russische, Europese, Amerikaanse en Chinese raketten in de ruimte ging? Heeft die dan de drie titels 'astronaut', 'kosmonaut' én 'taikonaut'? Kom nou! |:( *O*
Mensen die alles denken beter te weten, zijn vaak eenzaam en geïsoleerd. Vaak worden dergelijke mensen vergeleken met narcisten: alle aandacht moet naar hen gaan, ze zijn vaak gefrustreerd, vlug boos, en kijken vaak met minachting neer op anderen.
pi_181550455
Je bent er wel door geobsedeerd, of niet?
  woensdag 29 augustus 2018 @ 22:38:14 #80
479571 Bestweter
Wie weet alles ?
pi_181560749
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 17:32 schreef thabit het volgende:
Je bent er wel door geobsedeerd, of niet?
Geobsedeerd is misschien een groot woord, maar ik ga graag tot op het bot. Ik wil de waarheid kennen, zeker als iemand de waarheid denkt in pacht te hebben, en ….. er naast zit!

Daarmee is iedereen gediend, want we leren bij :P
Mensen die alles denken beter te weten, zijn vaak eenzaam en geïsoleerd. Vaak worden dergelijke mensen vergeleken met narcisten: alle aandacht moet naar hen gaan, ze zijn vaak gefrustreerd, vlug boos, en kijken vaak met minachting neer op anderen.
pi_181562562
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 22:38 schreef Bestweter het volgende:

[..]

Geobsedeerd is misschien een groot woord, maar ik ga graag tot op het bot. Ik wil de waarheid kennen, zeker als iemand de waarheid denkt in pacht te hebben, en ….. er naast zit!

Daarmee is iedereen gediend, want we leren bij :P
Ach, het is maar een naampje waar het hier om gaat, niet een stuk waarheid of wat dan ook. En als een persoon waar nog nooit iemand van gehoord heeft er anders over denkt, dan zou ik me daar niet al te druk om maken.
  donderdag 30 augustus 2018 @ 09:09:47 #82
479571 Bestweter
Wie weet alles ?
pi_181567101
quote:
12s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 23:34 schreef thabit het volgende:

[..]

Ach, het is maar een naampje waar het hier om gaat, niet een stuk waarheid of wat dan ook. En als een persoon waar nog nooit iemand van gehoord heeft er anders over denkt, dan zou ik me daar niet al te druk om maken.
Zo kan je het inderdaad zien.
Maar als je weet op welke manier het allemaal is gebeurd, dan zal je misschien iets beter begrijpen waarom ik de waarheid wens te achterhalen.

Die mijnheer Greg Derdeyn of Gregoire Derdeyn, heeft een kennis van me op zijn Facebookpagina gecontacteerd, en hem volgend bericht geschreven:

"Derdeyn Greg: Een astronaut is iemand die met de Amerikanen de ruimte is in gegaan, een kosmonaut iemand die met de Russen de ruimte is in gegaan, een taikonaut iemand met de Chinezen. Het spijt me voor u, maar Frank De Winne is dus géén astronaut."

Onmiddellijk na het posten van zijn "stelling", heeft hij die man geblokkeerd, zodat hij zelfs niet meer kon antwoorden. Mijnheer Derdeyn is naar het schijnt iemand die steeds het laatste woord wilt hebben, wat hij met die blokkering bewezen heeft. Leuk is anders. Zeker als men weet dat hij géén gelijk had! -O- :s)
Mensen die alles denken beter te weten, zijn vaak eenzaam en geïsoleerd. Vaak worden dergelijke mensen vergeleken met narcisten: alle aandacht moet naar hen gaan, ze zijn vaak gefrustreerd, vlug boos, en kijken vaak met minachting neer op anderen.
pi_181569104
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 09:09 schreef Bestweter het volgende:

[..]

Zo kan je het inderdaad zien.
Maar als je weet op welke manier het allemaal is gebeurd, dan zal je misschien iets beter begrijpen waarom ik de waarheid wens te achterhalen.

Die mijnheer Greg Derdeyn of Gregoire Derdeyn, heeft een kennis van me op zijn Facebookpagina gecontacteerd, en hem volgend bericht geschreven:

"Derdeyn Greg: Een astronaut is iemand die met de Amerikanen de ruimte is in gegaan, een kosmonaut iemand die met de Russen de ruimte is in gegaan, een taikonaut iemand met de Chinezen. Het spijt me voor u, maar Frank De Winne is dus géén astronaut."

Onmiddellijk na het posten van zijn "stelling", heeft hij die man geblokkeerd, zodat hij zelfs niet meer kon antwoorden. Mijnheer Derdeyn is naar het schijnt iemand die steeds het laatste woord wilt hebben, wat hij met die blokkering bewezen heeft. Leuk is anders. Zeker als men weet dat hij géén gelijk had! -O- :s)
Ik denk dat je een gelukkiger mens wordt door dit soort dingen gewoon naast je neer te leggen.
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 07:08:36 #84
479571 Bestweter
Wie weet alles ?
pi_181590007
quote:
14s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 11:03 schreef thabit het volgende:

[..]

Ik denk dat je een gelukkiger mens wordt door dit soort dingen gewoon naast je neer te leggen.
Ik denk dat je daarin gelijk hebt, Thabit, want ik weet uit goede bron dat al vele (volgens hem) "vrienden" en menige (zeer dichte) familieleden hem links laten liggen of niets meer met hem willen te maken hebben wegens zijn 'alwetendheid' en 'specifiek karakter'...……

En dat hij de vzw "New Reconquista" heeft opgericht, maakt het nog erger. Hij heeft zich blijkbaar nu gestort op het extremisme. Niet iedereen houdt nu eenmaal van forse uitspraken, nietwaar? :N

Zo een mensen zijn hypervermoeiend. Ik vind dat ze af en toe eens moeten door de mand vallen, zoals in dit geval, waar hij zichzelf dus heel belachelijk heeft gemaakt! 8)7 :G :B

[ Bericht 11% gewijzigd door Bestweter op 31-08-2018 08:24:24 ]
Mensen die alles denken beter te weten, zijn vaak eenzaam en geïsoleerd. Vaak worden dergelijke mensen vergeleken met narcisten: alle aandacht moet naar hen gaan, ze zijn vaak gefrustreerd, vlug boos, en kijken vaak met minachting neer op anderen.
  maandag 3 september 2018 @ 10:09:17 #85
479571 Bestweter
Wie weet alles ?
pi_181658190
Als ex-militair zou mijnheer Greg Derdeyn (Gregoire Derdeyn) het bestaan van dit militaire tijdschrift toch moeten kennen?

Dat mijnheer Derdeyn eens aanduidt hoeveel maal het woord "kosmonaut" in dit artikel met Frank de Winne voorkomt... De woorden "ruimtevaarder" en "astronaut" zeer vaak _O-

Van gevechtspiloot tot ruimte-ambassadeur

“Ik heb veel te danken aan Defensie,” begint De Winne. “Het ministerie heeft veel in mij geïnvesteerd als piloot en testpiloot en ik heb vele mooie herinneringen aan mijn militaire carrière. Ik heb de kans gegrepen om astronaut te worden, maar anders was ik zeker bij Defensie gebleven.”

https://magazines.mil.be/frank-de-winne-alles-behalve-op-rust/

[ Bericht 0% gewijzigd door Bestweter op 03-09-2018 14:34:57 ]
Mensen die alles denken beter te weten, zijn vaak eenzaam en geïsoleerd. Vaak worden dergelijke mensen vergeleken met narcisten: alle aandacht moet naar hen gaan, ze zijn vaak gefrustreerd, vlug boos, en kijken vaak met minachting neer op anderen.
  maandag 3 september 2018 @ 14:54:11 #86
479571 Bestweter
Wie weet alles ?
pi_181663523
Trump wil geldkraan ruimtestation ISS dichtdraaien tegen 2025

..........… "Maar daarnaast is het ISS ook een belangrijk toonbeeld van internationale samenwerking tussen landen. Astronauten van NASA werken er onder meer samen met kosmonauten van het Russische ruimteagentschap Roscosmos. Ook de Belgische astronaut, Frank De Winne, verbleef in 2002 een tijdlang in het ISS"...…...

http://datanews.knack.be/(...)e-normal-956171.html
Mensen die alles denken beter te weten, zijn vaak eenzaam en geïsoleerd. Vaak worden dergelijke mensen vergeleken met narcisten: alle aandacht moet naar hen gaan, ze zijn vaak gefrustreerd, vlug boos, en kijken vaak met minachting neer op anderen.
  maandag 3 september 2018 @ 15:03:54 #87
479571 Bestweter
Wie weet alles ?
pi_181663693
Ook een leuk interview met Frank de Winne, de Belgische ESA-astronaut:

Het jobparcours van FRANK DE WINNE
Hoe wordt een mens astronaut? Wij vroegen tekst en uitleg aan Frank De Winne

https://www.guido.be/Jobs(...)Id/3973/Default.aspx

En nog een interessante:

..... "Na een succesvolle loopbaan als piloot bij de Belgische luchtmacht werd De Winne in 2000 lid van het Europees astronautencorps"................

https://www.esa.int/dut/E(...)g_van_Frank_De_Winne
Mensen die alles denken beter te weten, zijn vaak eenzaam en geïsoleerd. Vaak worden dergelijke mensen vergeleken met narcisten: alle aandacht moet naar hen gaan, ze zijn vaak gefrustreerd, vlug boos, en kijken vaak met minachting neer op anderen.
  dinsdag 4 september 2018 @ 08:51:37 #88
479571 Bestweter
Wie weet alles ?
pi_181678197
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 09:09 schreef Bestweter het volgende:

[..]

Zo kan je het inderdaad zien.
Maar als je weet op welke manier het allemaal is gebeurd, dan zal je misschien iets beter begrijpen waarom ik de waarheid i.v.m. astronaut/kosmonaut wens te achterhalen.

Die mijnheer Greg Derdeyn of Gregoire Derdeyn, heeft een kennis van me op zijn Facebookpagina gecontacteerd, en hem volgend bericht geschreven:

"Derdeyn Greg: Een astronaut is iemand die met de Amerikanen de ruimte is in gegaan, een kosmonaut iemand die met de Russen de ruimte is in gegaan, een taikonaut iemand met de Chinezen. Het spijt me voor u, maar Frank De Winne is dus géén astronaut."

Onmiddellijk na het posten van zijn "stelling", heeft mijnheer Gregoire Derdeyn de man geblokkeerd, zodat die zelfs niet meer kon antwoorden.
Mijnheer Derdeyn is naar het schijnt iemand die steeds het laatste woord wilt hebben, wat hij met die blokkering eens temeer bewezen heeft. Leuk is anders.
Zeker als men weet dat mijnheer Gregoire Derdeyn géén gelijk had! -O- :s)


[ Bericht 2% gewijzigd door Bestweter op 04-09-2018 09:51:33 ]
Mensen die alles denken beter te weten, zijn vaak eenzaam en geïsoleerd. Vaak worden dergelijke mensen vergeleken met narcisten: alle aandacht moet naar hen gaan, ze zijn vaak gefrustreerd, vlug boos, en kijken vaak met minachting neer op anderen.
  dinsdag 25 september 2018 @ 03:34:16 #89
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_182117285
Wat maakt het uit man. Is Pluto een planeet of een dwergplaneet of weet ik veel wat. Who cares. :')
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 11:15:17 #90
479571 Bestweter
Wie weet alles ?
pi_182270113
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 03:34 schreef Parafernalia het volgende:
Wat maakt het uit man. Is Pluto een planeet of een dwergplaneet of weet ik veel wat. Who cares. :')
Voor mijnheer Gregoire (Greg) Derdeyn maakte het blijkbaar WEL veel uit, want hij zei uitdrukkelijk dat mijnheer Frank de Winne GEEN ASTRONAUT was! Hij wou het laatste woord, want na zijn woorden, blokkeerde hij die persoon, zodat die niet meer kon antwoorden.

Daaraan zie je dat er mensen zijn die anders denken dan jij. Maar denken betekent ook dat men kan VERKEERD denken ;-)
Mensen die alles denken beter te weten, zijn vaak eenzaam en geïsoleerd. Vaak worden dergelijke mensen vergeleken met narcisten: alle aandacht moet naar hen gaan, ze zijn vaak gefrustreerd, vlug boos, en kijken vaak met minachting neer op anderen.
pi_182270343
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 03:34 schreef Parafernalia het volgende:
Wat maakt het uit man. Is Pluto een planeet of een dwergplaneet of weet ik veel wat. Who cares. :')
Ik hoorde dat ze Pluto weer gaan herclassificeren naar planeet.
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 11:52:37 #92
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_182270681
quote:
11s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 11:31 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

Ik hoorde dat ze Pluto weer gaan herclassificeren naar planeet.
Leave Pluto alooone. :'(.
And so is the past
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 14:17:24 #93
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_182273077
quote:
8s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 11:52 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Leave Pluto alooone. :'(.
:D

quote:
11s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 11:31 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

Ik hoorde dat ze Pluto weer gaan herclassificeren naar planeet.
Ja echt he, ga dan naar Mars ofzo...terug naar de maan ofzo, weet ik veel!
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  zaterdag 17 november 2018 @ 16:51:05 #94
479571 Bestweter
Wie weet alles ?
pi_183208181
"Derdeyn Greg: Een astronaut is iemand die met de Amerikanen de ruimte is in gegaan, een kosmonaut iemand die met de Russen de ruimte is in gegaan, een taikonaut iemand met de Chinezen. Het spijt me voor u, maar Frank De Winne is dus géén astronaut."
Mensen die alles denken beter te weten, zijn vaak eenzaam en geïsoleerd. Vaak worden dergelijke mensen vergeleken met narcisten: alle aandacht moet naar hen gaan, ze zijn vaak gefrustreerd, vlug boos, en kijken vaak met minachting neer op anderen.
  zaterdag 17 november 2018 @ 17:08:11 #95
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183208465
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_183218895
Wat een ongezonde obsessie met dat Derdeyn figuur, wie dat ook is. Heb je al overwogen hulp te zoeken?
  maandag 19 november 2018 @ 10:51:39 #97
479571 Bestweter
Wie weet alles ?
pi_183237945
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 10:22 schreef Maverick_tfd het volgende:
Wat een ongezonde obsessie met dat Derdeyn figuur, wie dat ook is. Heb je al overwogen hulp te zoeken?
Hij heeft al vele mensen geholpen. De dieperik in, hahaha
Mensen die alles denken beter te weten, zijn vaak eenzaam en geïsoleerd. Vaak worden dergelijke mensen vergeleken met narcisten: alle aandacht moet naar hen gaan, ze zijn vaak gefrustreerd, vlug boos, en kijken vaak met minachting neer op anderen.
  maandag 19 november 2018 @ 11:09:33 #98
479571 Bestweter
Wie weet alles ?
pi_183238277
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 12:14 schreef Bestweter het volgende:

[..]

Omdat die man (gregoire Derdeyn of Greg Derdeyn) er naar het schijnt altijd van overtuigd is dat hij gelijk heeft. Daarom zou ik graag uitsluitsel hebben.

Ikzelf denk dat Frank de Winne een astronaut is, ongeacht hij met Russische raketten werd gelanceerd. Frank de Winne verbleef trouwens in 2002 en 2009 aan boord van het INTERNATIONAAL ruimtestation ISS, wat volgens mij de term "kosmonaut" sowieso uitsluit, als niet-Rus.

Hij is een Belg, en heeft een astronautenopleiding genoten in een Europees (geen Russisch) agentschap: de ESA, waar hij nu directeur is van het European Astronaut Centre (EAC). Volgens mij is iedereen die door de ESA gevormd en gecertificeerd is, steeds een astronaut, en geen cosmonaut (ongeacht de oorsprong van het ruimtetuig waarin hij vloog).

Dat hij ruimtevaarder is, weet iedereen, want dit is een verzamelnaam voor astronauten, kosmonauten, taikonauten, spationauten, ... ! Maar daar nam mijnheer Derdeyn geen genoegen mee; hij wou het specifiëren: kosmonaut, vanwege de Russische raketten. Punt!

Mij gaat het over de duidelijkheid, niet meer, maar ook niet minder!
Trouwens, willen we allemaal niet bijleren, of is 'het eeuwig groot gelijk hebben à la Greg Derdeyn' belangrijker dan de waarheid?
https://www.urania.be/astronomie/dossiers/frank_de_winne
Mensen die alles denken beter te weten, zijn vaak eenzaam en geïsoleerd. Vaak worden dergelijke mensen vergeleken met narcisten: alle aandacht moet naar hen gaan, ze zijn vaak gefrustreerd, vlug boos, en kijken vaak met minachting neer op anderen.
  vrijdag 23 november 2018 @ 08:54:48 #99
479571 Bestweter
Wie weet alles ?
pi_183318399
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 17:32 schreef thabit het volgende:
Je bent er wel door geobsedeerd, of niet?
Ik niet, die mijnheer Derdeyn kennelijk wel ! Naar het schijnt is dat iemand die steeds gelijk wilt hebben, en zijn ongelijk nooit toegeeft.
Mensen die alles denken beter te weten, zijn vaak eenzaam en geïsoleerd. Vaak worden dergelijke mensen vergeleken met narcisten: alle aandacht moet naar hen gaan, ze zijn vaak gefrustreerd, vlug boos, en kijken vaak met minachting neer op anderen.
pi_183342162
Het is wel mooi geweest.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')