abonnement Unibet Coolblue
  zondag 12 augustus 2018 @ 11:05:20 #1
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_181124669


quote:
10s.gif Op maandag 21 mei 2018 19:50 schreef Drugshond het volgende:
https://www.finanzen.nl/valuta/euro-turkse-lira-koers



Turkish President Recep Tayyip Erdogan said he intends to tighten his grip on the economy and take more responsibility for monetary policy if he wins an election next month.
--------------
Alsof hij de buitenlandse markt kan besturen. 8)7
--------------

With the Turkish lira at a record low against the dollar and down this year against all 17 major currencies tracked by Bloomberg, Erdogan told Bloomberg TV in London on Monday that after the vote transforms Turkey into a full presidential system, he expects the central bank will have to heed his calls for lower interest rates.

https://www.bloomberg.com(...)-on-turkey-s-economy
========================================
In slechts 13 jr tijd heeft die munt 75 % aan waarde verloren.
Zie grafiek. https://finance.yahoo.com/quote/TRY%3DX?p=TRY%3DX&guccounter=1
----------------------------------
Het zal wel aan mij liggen, maar gaat Turkije niet heel erg stuk.

Nu een beter artikel die inhoudelijk beter is.
Supergroei Turkse economie stuit op wantrouwen
Economische groei


Van een bijna recessie naar een van de snelst groeiende economieën: de Turkse economie heeft zich hersteld. Maar twijfels zijn er, veel twijfels.

De Turkse economie groeide met 5,1 procent in het tweede kwartaal. Kan dat wel, vragen critici zich af.
[ afbeelding ]

In Turkije lijkt zich een economisch wonder te voltrekken. Twee weken geleden publiceerde het statistische instituut Türkstat de cijfers van het tweede kwartaal. Daaruit bleek dat Turkije met 5,1 procent één van de snelst groeiende economieën van de G20 is. Alleen China en India doen het beter. Veel experts reageerden sceptisch, net als bij de presentatie van de eerstekwartaalcijfers.

„Ik was geschokt door de cijfers”, zegt Murat Ucer, een econoom die voor adviesbureau Global Source Turkije volgt. „Ik heb die nacht geen oog dicht gedaan. Mijn prognoses waren veel voorzichtiger. Het verhaal dat ik aan mijn klanten vertelde, moest ik ineens grondig bijstellen.”

Veel economen en analisten kunnen moeilijk geloven dat de Turkse economie zo snel is hersteld na een uitermate slecht jaar. De mislukte coup leidde bijna tot een recessie, de regering wist met veel kunst en vliegwerk een valutacrisis af te wenden, en de toerismesector, een belangrijke bron van buitenlands geld, is nog niet uit de crisis. Hoe kon Türkstat dan toch met zulke sterke cijfers op de proppen komen?

Commerzbank, de tweede bank van Duitsland, bracht zelfs een rapport uit met de veelzeggende titel ‘Turkey – Are you kidding me?’. Daarin concludeert Lutz Karpowitz, strateeg opkomende markten, dat de Turkse groeicijfers „meer dan twijfelachtig” zijn en mogelijk zelfs het gevolg zijn van „politieke beïnvloeding”. Een zware aantijging, die overigens niet wordt onderbouwd.

Spiegelt Türkstat de economische situatie inderdaad mooier voor dan zij is, wellicht om de regering politiek uit de wind te houden tot de verkiezingen van 2019?

Nieuwe rekenmethode
De achterdocht over de groeicijfers begon toen Türkstat eind vorig jaar een nieuwe rekenmethode invoerde. Ineens bleek de gemiddelde levensstandaard in Turkije 20 procent hoger te liggen. Ook stelde Türkstat het bruto binnenlands product (bbp) van 2015 bij van 720 miljard dollar naar 861 miljard. Kortom, de omvang van de Turkse economie was met terugwerkende kracht 20 procent groter. En de economische groei sinds 2009 was ineens 1,8 procent hoger.

De invoering van de nieuwe rekenmethode kwam overigens niet uit de lucht vallen. Daar is drie jaar lang aan gewerkt, onder toeziend oog van het Europese statistiekbureau Eurostat. De vorige methode was beperkt en achterhaald, daar was iedereen het over eens. De nieuwe groeicijfers zijn gebaseerd op een veel grotere hoeveelheid data, in lijn met Europese standaarden.

Ondanks alle scepsis, is er geen enkele aanwijzing dat de regering druk heeft uitgeoefend op Türkstat

Zo gebruikt Türkstat nu de gegevens van de nationale inkomensadministratie en van het instituut voor sociale zekerheid, waardoor kleine en middelgrote bedrijven ook worden meegewogen in de omvang van de economie. Daarnaast kreeg Türkstat na een lang bureaucratisch gevecht toegang tot de annalen van het ministerie van Financiën. Die nieuwe gegevens leiden uiteraard tot andere groeicijfers, maar het resultaat valt of staat bij de rekenmethode.

Tegenstrijdigheden
„De veranderingen in het Turkse bbp en de groeipercentages zijn erg groot, niet alleen vanuit een absoluut perspectief, maar vooral in vergelijking met andere gevallen van herziening naar Europese standaarden of Verenigde Naties standaarden”, stelt Erik Meyersson, econoom bij Goldman Sachs. „In OESO-landen hebben zulke herzieningen een veel kleinere invloed gehad op het bbp en, althans gemiddeld, vrijwel geen effect gehad op de groei van het bbp.”

Hoe dat kan, is een raadsel. „Het probleem is dat we niet weten hoe ze tot deze cijfers zijn gekomen”, zegt Aykut Erdogdu, de tweede man van oppositiepartij CHP. „Als Türkstat zijn rekenmethode bekend zou maken, dan zouden ze hun gelijk kunnen bewijzen. Maar ik denk niet dat ze dat van plan zijn. Het wachten is op het rapport van Eurostat. Zij zullen de nieuwe methode zorgvuldig doorlichten, want er zijn zo veel tegenstrijdigheden.”

Ondanks alle scepsis, is er geen enkele aanwijzing dat de regering druk heeft uitgeoefend op Türkstat. „Het rapport van Commerzbank is te speculatief”, zegt een analist die anoniem wil blijven. „We zijn allemaal gefrustreerd over de cijfers. Ik denk dat een analist van de bank er genoeg van had en zijn nek heeft uitgestoken. Maar het is meer een opiniestuk dan een onderzoeksrapport.”

‘Groei op steroïden’
Er zijn ook andere geluiden. Timothy Ash, Turkije-expert van vermogensbeheerder Blue Bay Asset Management, vindt 5 procent groei niet zo vreemd, gezien de omstandigheden. „Voor het referendum heeft de regering veel geld in de economie gepompt om een recessie af te wenden. Er waren belastingverlagingen, staatsgaranties voor banken, schuldverlichting voor bedrijven. De export nam toe dankzij de goedkope lira en de economische opleving in Europa.”

Ucer noemt het zelfs ‘groei op steroïden’. „De regering heeft een hoop beleidsruimte gebruikt om een recessie af te wenden. Zulke groei is niet vol te houden, want de structurele problemen zijn niet opgelost. De groei is onevenwichtig en komt voor een groot deel van de bouwsector. Er wordt weinig geïnvesteerd in machines, een indicatie van toekomstige groei. En Turkije kampt nog altijd een structureel tekort op de lopende rekening.”

Met inflatie van ruim 11 procent, werkloosheid van ruim 10 procent, en een flinke belastingverhoging die vorige week werd aangekondigd, merken veel Turken weinig van de 5,1 procent groei. Uit een recent opinie-onderzoek aan van de zakenkrant Dünya bleek dat het vertrouwen in de economie afneemt. Het percentage dat de economie ziet als het grootste probleem steeg van 39 in het eerste kwartaal naar 49 procent in het tweede. Slechts 46 procent van de respondenten dacht dat Turkije welvarender zou zijn over vijf jaar. „Dit is zonder twijfel het meest gehate herstel in de historie”, concludeerde Istanbul Analytics.
---------------------------------------------------------------------------------------
Dit alles heeft te maken dat Erdogan steeds meer invloed probeert uit te oefenen op hun eigen centrale bank. Maar het is nu ook fair om te zeggen dat Turkije in een financiële zeepbel leeft.

Griekenland, Italië, ik zet nu mijn geld op Turkije die klapt. Laatst genoemde is gelukkig geen EU-land.
hier verder!


https://turksemedia.nl/ha(...)xplosief-toegenomen/
Ruilhandel, DAT is de oplossing tussen zulke landen , en jij koopt net zoveel van mij als ik van jou


pi_181125047
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 10:44 schreef michaelmoore het volgende:

ik verwacht dat het IMF gaat ingrijpen

De Turkse economie om zeep helpen heeft flinke consequenties voor EU en stabiliteit in de wereld

Hopelijk hebben de Turken hier mee geleerd om geen dictator te kiezen
Ik ben er verre van overtuigt dat de bevolking de les echt geleerd heeft, eerder wijst men het buitenland als schuldige aan. Introspectie is nog geen mentale eigenschap die in een land als Turkije veel opgeld doet. Het lijkt me dan ook veel te vroeg voor het IMF om in te grijpen. IMF steun zolang Erdogan in het zadel zit lijkt me ook immoreel. Erdo kan beter bij China of Rusland aankloppen voor hulp zoals ook Maduro doet.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181125105
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 11:24 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Ik ben er verre van overtuigt dat de bevolking de les echt geleerd heeft, eerder wijst men het buitenland als schuldige aan. Introspectie is nog geen mentale eigenschap die in een land als Turkije veel opgeld doet. Het lijkt me dan ook veel te vroeg voor het IMF om in te grijpen. IMF steun zolang Erdogan in het zadel zit lijkt me ook immoreel. Erdo kan beter bij China of Rusland aankloppen voor hulp zoals ook Maduro doet.
Slechte politiek en nog zo'n internationale houding hebben moeten niet beloond worden inderdaad.
  zondag 12 augustus 2018 @ 12:24:35 #4
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_181126164
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 10:44 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nee , hoger

ik verwacht dat het IMF gaat ingrijpen

De Turkse economie om zeep helpen heeft flinke consequenties voor EU en stabiliteit in de wereld

Hopelijk hebben de Turken hier mee geleerd om geen dictator te kiezen
Nog losstaand van de bedenkingen die ik heb over of het IMF überhaupt geld wilt steken in een land waar een regering niet van plan lijkt om de echte problemen aan te pakken:

Jij denkt dat Erdogan hulp van het IMF zou accepteren? Dat is wel een gigantische politieke flater voor hem. Eerst miepen over een economische oorlog tegen Turkije en dan IMF steun accepteren. Dat is enorm gezichtsverlies en dat zie ik hem niet zo 1,2,3 doen. Hij heeft er namelijk vooral baat bij om het "wij versus hen" verhaal in stand te houden, dat rijmt niet met buitenlandse steun.
pi_181126243
quote:
7s.gif Op zondag 12 augustus 2018 12:24 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Nog losstaand van de bedenkingen die ik heb over of het IMF überhaupt geld wilt steken in een land waar een regering niet van plan lijkt om de echte problemen aan te pakken:

Jij denkt dat Erdogan hulp van het IMF zou accepteren? Dat is wel een gigantische politieke flater voor hem. Eerst miepen over een economische oorlog tegen Turkije en dan IMF steun accepteren. Dat is enorm gezichtsverlies en dat zie ik hem niet zo 1,2,3 doen.
Vooralsnog lijken dan de IMF gesprekken ook gebaseerd op niets, de Turkse staat zegt van niets te weten en IMF zegt dat er nergens een beroep op is gedaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-08-2018 12:29:05 ]
pi_181126457
Erdogan heeft aangekondigd voortaan de handel met China, Iran en Rusland te bedrijven met de nationale munten van de respectievelijke landen.
  zondag 12 augustus 2018 @ 12:45:45 #7
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_181126536
quote:
11s.gif Op zondag 12 augustus 2018 12:41 schreef Triggershot het volgende:
Erdogan heeft aangekondigd voortaan de handel met China, Iran en Rusland te bedrijven met de nationale munten van de respectievelijke landen.
Een beetje voorspelbaar.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_181126715
quote:
11s.gif Op zondag 12 augustus 2018 12:41 schreef Triggershot het volgende:
Erdogan heeft aangekondigd voortaan de handel met China, Iran en Rusland te bedrijven met de nationale munten van de respectievelijke landen.
Dat lijkt me weinig zoden aan de dijk te zetten want Iran en Rusland hebben nu niet bepaald stabiele valuta. De chinese renminbi is binnen een geringe bandbreedte gekoppeld aan de $, dus t.o.v. de Lira is de Yuan ook tering duur. De lamme leidt de blinde in dit geval en het lijkt me geen signaal waar de financiele markten erg positief op zullen reageren.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 12 augustus 2018 @ 13:07:23 #9
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_181126972
Wanneer gaat er weer gehandeld worden normaal eigenlijk? Heb dat nooit helemaal begrepen met valuta. Als de beurzen maandag in Azie opengaan? Of in Turkije? Of in de VS?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zondag 12 augustus 2018 @ 13:11:51 #10
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181127092
quote:
7s.gif Op zondag 12 augustus 2018 12:24 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Nog losstaand van de bedenkingen die ik heb over of het IMF überhaupt geld wilt steken in een land waar een regering niet van plan lijkt om de echte problemen aan te pakken:

Jij denkt dat Erdogan hulp van het IMF zou accepteren? Dat is wel een gigantische politieke flater voor hem. Eerst miepen over een economische oorlog tegen Turkije en dan IMF steun accepteren. Dat is enorm gezichtsverlies en dat zie ik hem niet zo 1,2,3 doen. Hij heeft er namelijk vooral baat bij om het "wij versus hen" verhaal in stand te houden, dat rijmt niet met buitenlandse steun.
Dan moet ie maar op de Erdonomics vertrouwen en op zijn schoonzoon
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 12 augustus 2018 @ 13:13:30 #11
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181127135
quote:
11s.gif Op zondag 12 augustus 2018 12:41 schreef Triggershot het volgende:
Erdogan heeft aangekondigd voortaan de handel met China, Iran en Rusland te bedrijven met de nationale munten van de respectievelijke landen.
hij drijft de EU en Turkije uit elkaar,

Of dat verstandig is
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 12 augustus 2018 @ 13:14:11 #12
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_181127151
Alsof China en Rusland met Turkije zulke goede bondgenoten zullen worden. Totaal verschillende culturen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_181127360
quote:
2s.gif Op zondag 12 augustus 2018 13:14 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Alsof China en Rusland met Turkije zulke goede bondgenoten zullen worden. Totaal verschillende culturen.
Het zijn alle 3 landen met een min of meer totalitair regieme en dat is denk ik de bindende factor.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 12 augustus 2018 @ 13:22:59 #14
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181127385
quote:
2s.gif Op zondag 12 augustus 2018 13:14 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Alsof China en Rusland met Turkije zulke goede bondgenoten zullen worden. Totaal verschillende culturen.
Daarbij is handelen met China, goed voor China. En voor de rest voor niemand.

Neem een snelweg af bij een Chinese (staats) onderneming. Die gaan ze dan netjes bouwen voor je, maar ze vliegen wel de arbeiders in. Vanuit China. :')

Eind resultaat: jij hebt een snelweg. China de economische groei.

En rusland/Poetin zijn gewoon niet te vertrouwen, verder dan dat je ze kunt gooien. Die zie ik er echt voor aan om zich te laten 'betalen' in grondgebied.
&lt;signature here&gt;.
pi_181127443
Iran en Rusland lopen economisch ook niet goed, de Iraanse valuta gaat ook door de plee.
Dat zijn beide ook nog eens strategische concurrenten.

De Chinezen zuigen je alleen maar leeg en de MHP is niet zo dol op de Chinezen ivm het misbruik van de Oeigoeren.

Eigenlijk is het westen de ideale partner, maarja..
  zondag 12 augustus 2018 @ 13:29:12 #16
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181127555
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 13:25 schreef WammesWaggel het volgende:

De Chinezen zuigen je alleen maar leeg en de MHP is niet zo dol op de Chinezen ivm het misbruik van de Oeigoeren.
China houd niet van moslims nee. Rusland houd ook niet van moslims.

Niemand houd van moslims.
&lt;signature here&gt;.
  zondag 12 augustus 2018 @ 13:33:26 #17
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181127652
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 13:29 schreef ExTec het volgende:

[..]

China houd niet van moslims nee. Rusland houd ook niet van moslims.

Niemand houd van moslims.
Dat klopt
,moskeeën zijn niet gewenst daar
zeker in Rusland niet, die hebben echt niks met Allah

Als Turkije uit de NAVO gaat dan moet ze ook geen preferred handelspartner van de EU meer zijn
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 12 augustus 2018 @ 13:39:08 #18
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_181127796
Wat er volgende week gaat gebeuren.

Mwah, Ik denk een Navy Seal reddingsactie om die gast vrij te peuteren.
======================
Als deze klopt dan mogen jullie mij God noemen.
  zondag 12 augustus 2018 @ 13:40:31 #19
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181127828
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 13:33 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dat klopt
,moskeeën zijn niet gewenst daar

zeker in Rusland niet
Rusland gedoogd ze min of meer, maar één keertje uit de pas lopen en we hebben Tsjetsjenië all over. En dan maakt Rusland ze gewoon af bij bosjes. En vervelende westerse journalisten schieten ze gewoon af, dus we hebben geen idee.

En China is niet erg veel anders natuurlijk.

In dat licht is erdogan gewoon een kleuter. Boe-fuckin'-hoe, Trump wil niet meer met me spelen. Dan zoek ik wel andere 'vrienden'. Uh huh. Moet je wel helder hebben wie je denkt dat je echte vrienden zijn.

Maar zoals opgemerkt, alles moslim op deze planeet doet niet aan introspectie. En erdogan z'n zeppelin-sized ego belet hem om het e.e.a. correct waar te nemen.
&lt;signature here&gt;.
  zondag 12 augustus 2018 @ 13:41:47 #20
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_181127867
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 12:28 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Vooralsnog lijken dan de IMF gesprekken ook gebaseerd op niets, de Turkse staat zegt van niets te weten en IMF zegt dat er nergens een beroep op is gedaan.
Omdat Turkije zich niet wil conformeren aan de basiseisen van noodsteun. Dat zou ook een heel grote knieval zijn voor Turkije. En in dat gebied zitten ze nog lang niet.
  zondag 12 augustus 2018 @ 13:42:53 #21
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  zondag 12 augustus 2018 @ 13:43:41 #22
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181127905
quote:
6s.gif Op zondag 12 augustus 2018 13:39 schreef Drugshond het volgende:
Wat er volgende week gaat gebeuren.

Mwah, Ik denk een Navy Seal reddingsactie om die gast vrij te peuteren.
======================
Als deze klopt dan mogen jullie mij God noemen.
Laten we gewoon hopen van niet.

Trump heeft tot nader order de verleiding kunnen weerstaan om z'n belachelijk grote en sterke legers in te zetten om zijn waan van de dag in zijn voordeel te beslechten.

Op het moment dat hij dat gaat doen, is de wereld een andere plek dan dat het nu is.
&lt;signature here&gt;.
  zondag 12 augustus 2018 @ 13:48:36 #23
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_181128039
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 13:43 schreef ExTec het volgende:

[..]

Laten we gewoon hopen van niet.

Trump heeft tot nader order de verleiding kunnen weerstaan om z'n belachelijk grote en sterke legers nog niet in te zetten om zijn waan van de dag in zijn voordeel te beslechten.

Op het moment dat hij dat gaat doen, is de wereld een andere plek dan dat het nu is.
Het is zeker geen ondenkbaar scenario. Take-Run-Hide & low collateral. En je maakt er een gruwelijk statement mee.
Bin Laden in Pakistan duurde jaren van informatie en planning
Die pastoor in Turkije slechts dagen van informatie (planning onbekend).

Het is gewoon een nauwkeurig geplaatste speldenprik.
===========
Maar dat is iets wat ik zou kunnen bedenken. Maar ligt feitelijk buiten de scope van dit topic.
pi_181128042
quote:
6s.gif Op zondag 12 augustus 2018 13:39 schreef Drugshond het volgende:
Wat er volgende week gaat gebeuren.

Mwah, Ik denk een Navy Seal reddingsactie om die gast vrij te peuteren.

Zou een domme actie zijn want alle nog in Turkije verblijvende amerikan zullen terstond in gijzeling worden genomen door Erdo. Je zult voordat je dat doet dus eerst al je staatburgers terug moeten halen. Stuurt de VS op een reisverbod en terugkeer van hun burgers aan dan zou dat een signaal kunnen zijn.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181128051
Ik denk uiteindelijk dat de EU ingrijpt, als ze slim zijn in ieder geval.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_181128062
quote:
11s.gif Op zondag 12 augustus 2018 12:41 schreef Triggershot het volgende:
Erdogan heeft aangekondigd voortaan de handel met China, Iran en Rusland te bedrijven met de nationale munten van de respectievelijke landen.
Dat gaat de VS denk ik wel pijn doen, een aantal landen die dat van plan waren hebben ze aangevallen of lang genoeg onrust in gestookt tot het tot een burgeroorlog kwam.

Turkije had dat lang geleden moeten doen, en niet moeten afwachten totdat er een conflict was. Heb nooit begrepen waarom deze landen (en nog veel andere) de dollar gebruiken als handelsmunt, en op die manier een oorlogszuchtige monster, dat zich tegen hen kan keren, enorm versterken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Een1 op 12-08-2018 15:29:03 ]
  zondag 12 augustus 2018 @ 13:51:11 #27
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181128089
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 13:48 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Het is zeker geen ondenkbaar scenario.
Helaas niet nee.

quote:
Take-Run-Hide & low collateral. En je maakt er een gruwelijk statement mee.
Ja, feitelijk dat een alliantie met de VS geen drol meer waard is. Als The Don het zint, haalt hij nog steeds militair naar je uit.

Ik heb goede hoop dat Mattis dit wel tempert. Tot nader order lijkt hem dat te lukken.
&lt;signature here&gt;.
  zondag 12 augustus 2018 @ 13:51:36 #28
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_181128101
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 13:48 schreef Digi2 het volgende:
Stuurt de VS op een reisverbod en terugkeer van hun burgers aan dan zou dat een signaal kunnen zijn.
Dat zou wel een startpunt kunnen zijn.
  zondag 12 augustus 2018 @ 13:52:42 #29
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_181128152
quote:
2s.gif Op zondag 12 augustus 2018 13:52 schreef Drugshond het volgende:
Welke beurs gaat morgen als eerste open ?
Japan
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
  zondag 12 augustus 2018 @ 13:54:53 #31
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_181128175
No way dat de VS militair iets gaat doen Erdogan is al aan het verliezen zonder en dat verliezen raakt alleen nog maar in een stroomversnelling want allah heeft niks met Erdogan of zijn volgers zo lijkt het.
pi_181128188
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 13:25 schreef WammesWaggel het volgende:
Iran en Rusland lopen economisch ook niet goed, de Iraanse valuta gaat ook door de plee.
Dat zijn beide ook nog eens strategische concurrenten.

De Chinezen zuigen je alleen maar leeg en de MHP is niet zo dol op de Chinezen ivm het misbruik van de Oeigoeren.

Eigenlijk is het westen de ideale partner, maarja..
Ideale partner _O-
Als je een messteek in je rug en hart wilt.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 12 augustus 2018 @ 13:55:26 #34
408813 crew  trein2000
pi_181128189
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 13:49 schreef Mathemaat het volgende:
Ik denk uiteindelijk dat de EU ingrijpt, als ze slim zijn in ieder geval.
En hoe zie je dat voor je? Wat gaat de eu dan doen?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 12 augustus 2018 @ 13:56:07 #35
408813 crew  trein2000
pi_181128200
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 13:54 schreef WammesWaggel het volgende:
No way dat de VS militair iets gaat doen Erdogan is al aan het verliezen zonder en dat verliezen raakt alleen nog maar in een stroomversnelling want allah heeft niks met Erdogan of zijn volgers zo lijkt het.
Ik acht het ook onwaarschijnlijk, maar het is wel trump he...
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zondag 12 augustus 2018 @ 13:56:52 #36
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_181128217
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 13:49 schreef Mathemaat het volgende:
Ik denk uiteindelijk dat de EU ingrijpt, als ze slim zijn in ieder geval.
Het is geen EU-land, dus die taak ligt automatisch bij het IMF.
pi_181128237
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 13:55 schreef trein2000 het volgende:

[..]

En hoe zie je dat voor je? Wat gaat de eu dan doen?
De meeste Turkse leningen zijn bij de EU genomen in dollar, en bovendien er is op dit moment een rush naar de dollar met als gevolg dat alle valuta in waarde aan het dalen zijn t.o.z. van de dollar (behalve de euro). Als dit zo doorgaat kan de hele wereldeconomie vastlopen en heb je weer een crisis.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
  zondag 12 augustus 2018 @ 13:57:29 #38
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_181128449
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 13:57 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

De meeste Turkse leningen zijn bij de EU genomen in dollar, en bovendien er is op dit moment een rush naar de dollar met als gevolg dat alle valuta in waarde aan het dalen zijn t.o.z. van de dollar (behalve de euro). Als dit zo doorgaat kan de hele wereldeconomie vastlopen en heb je weer een crisis.
De euro is ook wat gedaald vanwege de problemen in Turkije. De EU kan weinig doen maar de ECB kan de bedreigde banken in de EU echter wel noodsteun verlenen en bovendien ontmantelen want daar is nu een systeem voor opgericht. Niets mis met banken die verkeerd hebben gegokt en door de ECB ontmanteld worden. Geeft meteen een vers signaal af dat het tijdperk van risico beperkt gokken in ieder geval ten dele voorbij is sinds 2007/2008.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 12 augustus 2018 @ 14:05:27 #40
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181128460
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181128603
Crying all the way to the bank 😢
  zondag 12 augustus 2018 @ 14:11:17 #42
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_181128656
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 14:05 schreef Digi2 het volgende:

[..]

De euro is ook wat gedaald vanwege de problemen in Turkije. De EU kan weinig doen maar de ECB kan de bedreigde banken in de EU echter wel noodsteun verlenen en bovendien ontmantelen want daar is nu een systeem voor opgericht. Niets mis met banken die verkeerd hebben gegokt en door de ECB ontmanteld worden. Geeft meteen een vers signaal af dat het tijdperk van risico beperkt gokken in ieder geval ten dele voorbij is sinds 2007/2008.
De ECB moet eens afleren goed geld tegen slecht geld te gooien. En kan beter hun geld gebruiken in de ontmanteling van zogenaamde zombie banken. In plaats van ze te blijven stutten.
  zondag 12 augustus 2018 @ 14:12:36 #43
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_181128702
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 14:10 schreef WammesWaggel het volgende:
Crying all the way to the bank 😢
Hoeft niet als het verzekeringstechnisch bij een Amerikaanse verzekeringstak is verzekerd. Dan is de schade pinda's.
  zondag 12 augustus 2018 @ 14:14:30 #44
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_181128769
Banken die het kredietrisico niet hebben verzekerd terwijl de writing on the wall was. Mogen wat mij betreft direct omvallen of ontmanteld worden.
  zondag 12 augustus 2018 @ 14:15:30 #45
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181128801
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 13:49 schreef Mathemaat het volgende:
Ik denk uiteindelijk dat de EU ingrijpt, als ze slim zijn in ieder geval.
Nee dat doen ze niet

de LIRA heeft niets met de Euro van doen
Laat erdolf het zelf maar uitzoeken

De EU kan zich meer zorgen maken om Italie
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181128975
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 13:55 schreef Een1 het volgende:

[..]

Ideale partner _O-
Als je een messteek in je rug en hart wilt.
Leg eens uit
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zondag 12 augustus 2018 @ 15:27:12 #47
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_181130595
quote:
6s.gif Op zondag 12 augustus 2018 13:39 schreef Drugshond het volgende:
Wat er volgende week gaat gebeuren.

Mwah, Ik denk een Navy Seal reddingsactie om die gast vrij te peuteren.
======================
Als deze klopt dan mogen jullie mij God noemen.
Waarom daar Navy Seals aan spenderen? Laat die lynchmob de gang maar gaan.
  zondag 12 augustus 2018 @ 15:27:16 #48
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_181130596
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 14:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Leg eens uit
Kijk eens naar zijn nick. Vervang 'en' door 'rdo' :+
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_181130610
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 13:49 schreef Mathemaat het volgende:
Ik denk uiteindelijk dat de EU ingrijpt, als ze slim zijn in ieder geval.
Ik zou niet weten waarom.
pi_181133102
https://www.zerohedge.com(...)-playing-we-dare-you

quote:
As for higher interest rates, a critical requirement to at least slow down the country's economic descent, Erdogan had some words as well:
ERDOGAN: AS LONG AS I'M ALIVE, WE WON'T FALL FOR INTEREST TRAP
ERDOGAN: INTEREST RATES MAKE THE RICH RICHER, POOR POORER
Oftewel, hij bevestigt dat de Centrale bank absoluut niet meer onafhankelijk is. Morgen dus weer bijltjesdag voor de lira.
pi_181133903
Turks down the drain, in 3 .... 2 ...1 ....
pi_181133957
Oke ik begrijp dat emoties hoog liggen wanneer het komt op Turkije, vooral hier in Nederland. Maar kan iemand objectief een beeld schetsen van wat de end-game van de Turken nou eenmaal is?
  zondag 12 augustus 2018 @ 17:37:50 #53
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_181133964
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 13:55 schreef Een1 het volgende:

[..]

Ideale partner _O-
Als je een messteek in je rug en hart wilt.
geregistreerd op: donderdag 9 augustus 2018 @ 11:40

Kijk jongens, een verse DENK-troll. Allemaal even wijzen en uitlachen aub :')

quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 17:37 schreef JubaUrbicus het volgende:
Oke ik begrijp dat emoties hoog liggen wanneer het komt op Turkije, vooral hier in Nederland. Maar kan iemand objectief een beeld schetsen van wat de end-game van de Turken nou eenmaal is?
Er is op dit moment geen end-game. Dat is meteen ook het grootste probleem. Dit komt niet uit de lucht vallen, economen waarschuwen al heel lang voor de Turkse bubbel.
pi_181134097
Hoe laat opent de japanse beurs?
  † In Memoriam † zondag 12 augustus 2018 @ 17:47:04 #55
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_181134158
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 17:37 schreef JubaUrbicus het volgende:
Oke ik begrijp dat emoties hoog liggen wanneer het komt op Turkije, vooral hier in Nederland. Maar kan iemand objectief een beeld schetsen van wat de end-game van de Turken nou eenmaal is?
Denk je nou werkelijk dat de gemiddelde Fokker iets tegen de gemiddelde Turk of Turkije heeft?
Volgens mij valt dat allemaal reuze mee, het ligt denk ik pas anders wanneer het om Erdogan en zijn aanhangers gaat.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  zondag 12 augustus 2018 @ 17:48:44 #56
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_181134187
quote:
10s.gif Op zondag 12 augustus 2018 17:47 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Denk je nou werkelijk dat de gemiddelde Fokker iets tegen de gemiddelde Turk of Turkije heeft?
Volgens mij valt dat allemaal reuze mee, het ligt denk ik pas anders wanneer het om Erdogan en zijn aanhangers gaat.
Is gewoon simpel leedvermaak voor een land wat Nederland de laatste jaren meerdere malen zwaar geschoffeerd heeft.
  † In Memoriam † zondag 12 augustus 2018 @ 17:50:38 #57
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_181134226
quote:
14s.gif Op zondag 12 augustus 2018 17:48 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Is gewoon simpel leedvermaak voor een land wat Nederland de laatste jaren meerdere malen zwaar geschoffeerd heeft.
Dat mag je 'ons' toch niet kwalijk nemen of wel, daarbij zijn onze gedachten vreedzaam, het is puur en alleen het leedvermaak onder het mom van wie niet luisteren wil, die moet maar 'voelen'. :Y
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  zondag 12 augustus 2018 @ 17:54:33 #58
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_181134295
quote:
2s.gif Op zondag 12 augustus 2018 17:50 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Dat mag je 'ons' toch niet kwalijk nemen of wel, daarbij zijn onze gedachten vreedzaam, het is puur en alleen het leedvermaak onder het mom van wie niet luisteren wil, die moet maar 'voelen'. :Y
Leedvermaak is nou eenmaal het beste vermaak _O_ ~O> o|O
  zondag 12 augustus 2018 @ 18:05:47 #59
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_181134487
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 17:37 schreef JubaUrbicus het volgende:
Oke ik begrijp dat emoties hoog liggen wanneer het komt op Turkije, vooral hier in Nederland.
Turkije heeft Nederland uitgemaakt voor een volk van orgaanrovers en massamoordenaars. Van mij mag dat kutland helemaal naar de kloten gaan.
  zondag 12 augustus 2018 @ 18:11:12 #60
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_181134598
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 18:05 schreef Voice_Over het volgende:

[..]

Turkije heeft Nederland uitgemaakt voor een volk van orgaanrovers en massamoordenaars. Van mij mag dat kutland helemaal naar de kloten gaan.
Ook als we daardoor duizenden Turkse economische vluchtelingen krijgen? :P
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zondag 12 augustus 2018 @ 18:15:25 #61
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_181134678
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 17:37 schreef JubaUrbicus het volgende:
Oke ik begrijp dat emoties hoog liggen wanneer het komt op Turkije, vooral hier in Nederland. Maar kan iemand objectief een beeld schetsen van wat de end-game van de Turken nou eenmaal is?
Eerst de munt stabiliseren en daarna minder afhankelijk worden van de VS en het Westen. Alleen de VS. Zonder de VS stelt zelfs het Westen niet bijzonder veel voor op het wereldtoneel.
  zondag 12 augustus 2018 @ 18:17:50 #62
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_181134723
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 18:15 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Eerst de munt stabiliseren en daarna minder afhankelijk worden van de VS en het Westen. Alleen de VS. Zonder de VS stelt zelfs het Westen niet bijzonder veel voor op het wereldtoneel.
Plausibel.
pi_181134767
quote:
10s.gif Op zondag 12 augustus 2018 17:37 schreef Twiitch het volgende:

[..]

geregistreerd op: donderdag 9 augustus 2018 @ 11:40

Kijk jongens, een verse DENK-troll. Allemaal even wijzen en uitlachen aub :')
Ja, iedereen die zich hier nieuw registreert en het niet eens is met jou is een Denk-troll, hoe kortzichtig ben je dan. Ik ben niet eens een Turk en heb ook niet op Denk gestemd.

quote:
[..]

Er is op dit moment geen end-game. Dat is meteen ook het grootste probleem. Dit komt niet uit de lucht vallen, economen waarschuwen al heel lang voor de Turkse bubbel.
En waarschuwen ze ook niet voor de economische bubbel hier, dat een nieuwe economische crisis die ze voorspellen veel harder zal zijn dan die in 2007? Heb je je tentje al gekocht? Zie alleen al wat een beetje droogte doet.
  zondag 12 augustus 2018 @ 18:21:20 #64
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_181134791
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 18:20 schreef Een1 het volgende:

[..]

Ja, iedereen die zich hier nieuw registreert en het niet eens is met jou is een Denk-troll, hoe kortzichtig ben je dan. Ik ben niet eens een Turk en heb ook niet op Denk gestemd.

Ok Kuzu.
pi_181134814
quote:
6s.gif Op zondag 12 augustus 2018 18:21 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Ok Kuzu.
Oke Wilders.
pi_181134828
Ik zie je wel weer in de 2de kamer.
pi_181134849
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 18:15 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Eerst de munt stabiliseren en daarna minder afhankelijk worden van de VS en het Westen. Alleen de VS. Zonder de VS stelt zelfs het Westen niet bijzonder veel voor op het wereldtoneel.
Zonder de VS is de Euro de enige grote stabiele valuta.
  zondag 12 augustus 2018 @ 18:25:42 #68
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_181134881
quote:
10s.gif Op zondag 12 augustus 2018 18:24 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Zonder de VS is de Euro de enige grote stabiele valuta.
Een goed punt. We zullen zien hoe het zich ontwikkeld de komende maanden en jaren.
  zondag 12 augustus 2018 @ 18:26:24 #69
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_181134897
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 18:23 schreef Een1 het volgende:
Ik zie je wel weer in de 2de kamer.
Daar zit de macht niet. Ook in Brussel niet. Bij wie het geld en werkgelegenheid te bieden heeft wel.
pi_181134923
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 17:37 schreef JubaUrbicus het volgende:
Oke ik begrijp dat emoties hoog liggen wanneer het komt op Turkije, vooral hier in Nederland. Maar kan iemand objectief een beeld schetsen van wat de end-game van de Turken nou eenmaal is?
Erdogan gaat zo lang mogelijk aan de macht vasthouden, daarmee noodzakelijke economische hervormingen tegenhoudend. Te trots om adviezen van het IMF op te volgen.
De braindrain gaat door. Jonge getalenteerde Turken gaan naar het buitenland. Zuiveringen onder media, politie, leger, ambtenaren, politiek, leraren, rechters en advocaten gaan door totdat er overal nog maar ja-knikkers te vinden zijn.
Buitenlandse investeringen blijven uit. Welgestelde Turken brengen hun geld in veiligheid. De gewone man ziet zijn spaarpotje verdampen. Inflatie blijft doorgieren. Banken gaan geld opnemen beperken. Paniek breekt uit. Erdogan gaat nog repressiever beleid voeren.
  zondag 12 augustus 2018 @ 18:27:59 #71
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_181134928
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 18:25 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Een goed punt. We zullen zien hoe het zich ontwikkeld de komende maanden en jaren.
Ik gok als een Monty Phyton aflevering.
pi_181135042
Zal hij niet gewoon de dominee vrijlaten?
  zondag 12 augustus 2018 @ 18:33:27 #73
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_181135044
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 18:27 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Ik gok als een Monty Phyton aflevering.
Ik heb 2 jaar geleden al het Ceausescu-scenario voorspeld en daar houd ik nog steeds aan vast. Maar ik hang daar geen tijdslimiet aan.
pi_181135060
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 18:27 schreef Jemoederniet het volgende:

[..]

Erdogan gaat zo lang mogelijk aan de macht vasthouden, daarmee noodzakelijke economische hervormingen tegenhoudend. Te trots om adviezen van het IMF op te volgen.
De braindrain gaat door. Jonge getalenteerde Turken gaan naar het buitenland. Zuiveringen onder media, politie, leger, ambtenaren, politiek, leraren, rechters en advocaten gaan door totdat er overal nog maar ja-knikkers te vinden zijn.
Buitenlandse investeringen blijven uit. Welgestelde Turken brengen hun geld in veiligheid. De gewone man ziet zijn spaarpotje verdampen. Inflatie blijft doorgieren. Banken gaan geld opnemen beperken. Paniek breekt uit. Erdogan gaat nog repressiever beleid voeren.
Spijker kop
  zondag 12 augustus 2018 @ 18:36:11 #75
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_181135097
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 18:33 schreef Loekie1 het volgende:
Zal hij niet gewoon de dominee vrijlaten?
De economische malaise daar heeft natuurlijk geen reet met die dominee te maken. Hij kan hem vrijlaten maar daar heeft de markt niks aan. Zelfs wanneer de VS de extra heffingen op staal en aluminium wegstrepen (twijfelachtig) zou dat nu weinig zoden aan de dijk zetten.
pi_181135110
quote:
7s.gif Op zondag 12 augustus 2018 18:36 schreef Twiitch het volgende:

[..]

De economische malaise daar heeft natuurlijk geen reet met die dominee te maken. Hij kan hem vrijlaten maar daar heeft de markt niks aan. Zelfs wanneer de VS de extra heffingen op staal en aluminium wegstrepen zou weinig zoden aan de dijk zetten.
Ik denk dat het volk dit niet begrijpt. De dominee vrijlaten zou van enig verstand getuigen.
pi_181135112
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 18:27 schreef Jemoederniet het volgende:

[..]
De gewone man ziet zijn spaarpotje verdampen.
Dit deel van je scenario acht ik onwaarschijnlijk want turken sparen nu eenmaal niet in Lira daar hebben ze hun vingers al te vaak aan gebrand.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 12 augustus 2018 @ 18:38:01 #78
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_181135126
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 18:33 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik heb 2 jaar geleden al het Ceausescu-scenario voorspeld en daar houd ik nog steeds aan vast. Maar ik hang daar geen tijdslimiet aan.
Ik gok op een Awad Sadat scenario. Resultaat is bij benadering hetzelfde.
pi_181135189
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 18:05 schreef Voice_Over het volgende:

[..]

Turkije heeft Nederland uitgemaakt voor een volk van orgaanrovers en massamoordenaars. Van mij mag dat kutland helemaal naar de kloten gaan.
Je vergeet het zinloos afslachten van onschuldige sinaasappels.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zondag 12 augustus 2018 @ 18:48:38 #80
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_181135308
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 18:37 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Ik denk dat het volk dit niet begrijpt. De dominee vrijlaten zou van enig verstand getuigen.
Ik denk dat die dominee bewust aangeklaagd is om een reactie vanuit de VS uit te lokken om tegen het (klootjes)volk te kunnen zeggen dat de economische neergang het gevolg is van een westers complot. Zonder deze rel zouden alle pijlen naar de regering wijzen.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  zondag 12 augustus 2018 @ 18:50:49 #81
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_181135364
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 18:33 schreef Loekie1 het volgende:
Zal hij niet gewoon de dominee vrijlaten?
Wellicht als hij een diplomatische deal kan sluiten waardoor het zonder ogenschijnlijk gezichtsverlies kan (in de categorie: "Er zijn alleen maar winnaars!") .
Anders denk ik niet dat Erdo z'n ego dat kan dragen. :)
  zondag 12 augustus 2018 @ 18:51:27 #82
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_181135383
Na dat statement van Erdogan weet je dat de lira morgen gaat zakken.

Zou hij short gaan op zijn eigen munt?
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_181135416
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 18:33 schreef Loekie1 het volgende:
Zal hij niet gewoon de dominee vrijlaten?
Het zijn allemaal "dominees", "hulpverleners", "journalisten", .... in die regio. :')
Als hij een cia-agent is, die overal in de wereld onrust stoken, vooral in het MO, en iets te maken heeft met de coup, dan mogen ze hem dood teruggeven.
pi_181135423
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 18:51 schreef hmmmz het volgende:

Zou hij short gaan op zijn eigen munt?
_O_
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181135440
quote:
4s.gif Op zondag 12 augustus 2018 18:48 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Ik denk dat die dominee bewust aangeklaagd is om een reactie vanuit de VS uit te lokken om tegen het (klootjes)volk te kunnen zeggen dat de economische neergang het gevolg is van een westers complot. Zonder deze rel zouden alle pijlen naar de regering wijzen.
Mwah, er is niets waar Erdo meer boos van geworden is dan van het feit dat Trump bescherming en onderdak bood aan Gulen.

Daarom zal die dominee in Turkije ook nooit meer terug mogen naar de VS. Zelfs niet als dat betekent dat dat de genadeklap voor de Turkse economie is.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  † In Memoriam † zondag 12 augustus 2018 @ 18:55:36 #86
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_181135471
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 18:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Je vergeet het kansloos afslachten van onschuldige sinaasappels.
ftfy
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_181135486
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 13:40 schreef ExTec het volgende:

[..]

Rusland gedoogd ze min of meer, maar één keertje uit de pas lopen en we hebben Tsjetsjenië all over. En dan maakt Rusland ze gewoon af bij bosjes. En vervelende westerse journalisten schieten ze gewoon af, dus we hebben geen idee.

En China is niet erg veel anders natuurlijk.

In dat licht is erdogan gewoon een kleuter. Boe-fuckin'-hoe, Trump wil niet meer met me spelen. Dan zoek ik wel andere 'vrienden'. Uh huh. Moet je wel helder hebben wie je denkt dat je echte vrienden zijn.

Maar zoals opgemerkt, alles moslim op deze planeet doet niet aan introspectie. En erdogan z'n zeppelin-sized ego belet hem om het e.e.a. correct waar te nemen.
Het jammere is dat hij zijn hele volk, land en misschien wel de regio nog verder met zijn val meetrekt.

Een val in slow motion, maar het lijkt een hele diepe te gaan worden.

Arme turken.
Whatever...
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zondag 12 augustus 2018 @ 18:57:52 #88
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_181135517
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 18:53 schreef Een1 het volgende:

[..]

Het zijn allemaal "dominees", "hulpverleners", "journalisten", .... in die regio. :')
Als hij een cia-agent is, die overal in de wereld onrust stoken, vooral in het MO, en iets te maken heeft met de coup, dan mogen ze hem dood teruggeven.
Denk dat je geen lang leven op FOK! beschoren bent als je dit soort meuk hier blijft posten.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_181135522
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 18:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Mwah, er is niets waar Erdo meer boos van geworden is dan van het feit dat Trump bescherming en onderdak bood aan Gulen.

Daarom zal die dominee in Turkije ook nooit meer terug mogen naar de VS. Zelfs niet als dat betekent dat dat de genadeklap voor de Turkse economie is.
Er was toch een Turkse vrouw vrijgelaten in Israël op consignatie van Trump? Daarvoor zou die dominee worden vrijgelaten. Ik lees daar weinig meer over.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zondag 12 augustus 2018 @ 18:58:50 #90
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_181135539
Daarnaast, ik heb te doen met Turkije en haar inwoners, zeker zij die niet op Erdogan hebben gestemd zien nu hoe een nationalistische blinde vink een economie om zeep kan helpen.. en ze kunnen er niets aan doen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_181135547
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 18:58 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Er was toch een Turkse vrouw vrijgelaten in Israël op consignatie van Trump? Daarvoor zou die dominee worden vrijgelaten. Ik lees daar weinig meer over.
Dat klopt. En toen besloot Erdo om die dominee toch maar niet vrij te laten.

Garpje ofzo
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_181135563
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 18:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat klopt. En toen besloot Erdo om die dominee toch maar niet vrij te laten.

Garpje ofzo
Kan betekenen dat ie allang die andere bondgenoten heeft en ruzie met Amerika hem niet uitmaakt. Iran? Noord-Korea?
  zondag 12 augustus 2018 @ 19:00:25 #93
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_181135571
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 18:56 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Het jammere is dat hij zijn hele volk, land en misschien wel de regio nog verder met zijn val meetrekt.

Een val in slow motion, maar het lijkt een hele diepe te gaan worden.

Arme turken.
Nog een shithole erbij in het Midden-Oosten. Wat een gebed zonder einde (pun intended) is die regio toch.
  zondag 12 augustus 2018 @ 19:01:46 #94
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_181135595
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 19:00 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Nog een shithole erbij in het Midden-Oosten. Wat een gebed zonder einde (pun intended) is die regio toch.
Veel idioten bijeen levert een flinke puinhoop, telkens weer.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_181135609
quote:
15s.gif Op zondag 12 augustus 2018 18:57 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Denk dat je geen lang leven op FOK! beschoren bent als je dit soort meuk hier blijft posten.
Er zijn veel users die veel ergere dingen posten, maar dan net andersom, en er wordt niet echt van opgekeken, lijkt net Turkije met Erdogan hier. Doe geen moeite, ik ga zelf wel weg hier.
pi_181135617
quote:
13s.gif Op zondag 12 augustus 2018 18:58 schreef Straatcommando. het volgende:
Daarnaast, ik heb te doen met Turkije en haar inwoners, zeker zij die niet op Erdogan hebben gestemd zien nu hoe een nationalistische blinde vink een economie om zeep kan helpen.
De meeste hebben daar wel enige compassie mee.

Voor die 73% van de Nederturken die of op hem stemden of niet de moeite namen om tegen een complete macht voor deze dictator te stemmen ligt dat anders.

De meeste in deze reeks hebben geen medelijden met 2e en 3e generatie Nederturken die in een vrije democratie geboren en getogen zijn en eigenhandig deze man de volledige macht op een dienblaadje aanboden.

En sommige roepen dan ook nog dat ze nu lekker goedkoop in hun moederland op vakantie kunnen :')
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zondag 12 augustus 2018 @ 19:03:59 #97
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_181135642
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 19:02 schreef Een1 het volgende:

[..]

Er zijn veel users die veel ergere dingen posten, maar dan net andersom, en er wordt niet echt van opgekeken, lijkt net Turkije met Erdogan hier. Doe geen moeite, ik ga zelf wel weg hier.
Ja maar hullie is nooit een argument. Daarnaast is wat je post geschikt voor een ander subforum. Brave New World waar je wel uitgebreid in kan gaan of het al dan niet een vooropgezet plan was, maar ook daar zou ik een andere toon aanslaan als ik jou was, want anders krijg je eenzelfde antwoord.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  zondag 12 augustus 2018 @ 19:07:12 #98
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_181135716
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 18:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Mwah, er is niets waar Erdo meer boos van geworden is dan van het feit dat Trump bescherming en onderdak bood aan Gulen.

Daarom zal die dominee in Turkije ook nooit meer terug mogen naar de VS. Zelfs niet als dat betekent dat dat de genadeklap voor de Turkse economie is.
Het oppakken en berechten van Gülen is niets meer dan vergelding met weinig strategische waarde. Zonder Gülen geen Gülenisten en daarmee een zondebok om mensen te pas en onpas aan te merken als terrorist.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zondag 12 augustus 2018 @ 19:07:17 #99
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_181135718
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 19:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

De meeste hebben daar wel enige compassie mee.

Voor die 73% van de Nederturken die of op hem stemden of niet de moeite namen om tegen een complete macht voor deze dictator te stemmen ligt dat anders.

De meeste in deze reeks hebben geen medelijden met 2e en 3e generatie Nederturken die in een vrije democratie geboren en getogen zijn en eigenhandig deze man de volledige macht op een dienblaadje aanboden.

En sommige roepen dan ook nog dat ze nu lekker goedkoop in hun moederland op vakantie kunnen :')
Dat is waarschijnlijk een argument dat veel van die gare AKP fanboys zullen gebruiken ook :')
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_181135733
quote:
2s.gif Op zondag 12 augustus 2018 19:03 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ja maar hullie is nooit een argument. Daarnaast is wat je post geschikt voor een ander subforum. Brave New World waar je wel uitgebreid in kan gaan of het al dan niet een vooropgezet plan was, maar ook daar zou ik een andere toon aanslaan als ik jou was, want anders krijg je eenzelfde antwoord.
Heeft niks met BNW te maken, ze houden hem immers vast om:

"The Turkish government primarily has claimed that Brunson is a member of the Gülen movement, but also claims that he works with PKK, and is involved with American espionage, among other things. They have claimed that he was interested in overthrowing the Turkish government and that he supposedly helped plan the coup, which he denies."

En gezien wat CIA flikt in die landen, mogen ze hem dood of halfdood teruggeven net als Noord-Korea deed met die "toerist".
pi_181135793
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 19:08 schreef Een1 het volgende:

[..]

Heeft niks met BNW te maken, ze houden hem immers vast om:

"The Turkish government primarily has claimed that Brunson is a member of the Gülen movement, but also claims that he works with PKK, and is involved with American espionage, among other things. They have claimed that he was interested in overthrowing the Turkish government and that he supposedly helped plan the coup, which he denies."

En gezien wat CIA flikt in die landen, mogen ze hem dood of halfdood teruggeven net als Noord-Korea deed met die "toerist".
Volgens de Turkse regering zijn er inmiddels 125000 mensen in Turkije die terroristen zijn en de regering omver wilden werpen. Al die mensen zijn hun baan nu kwijt en/of zitten nu zonder serieuze rechtzaak in de cel.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zondag 12 augustus 2018 @ 19:13:26 #102
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_181135853
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 19:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Volgens de Turkse regering zijn er inmiddels 125000 mensen in Turkije die terroristen zijn en de regering omver wilden werpen. Al die mensen zijn hun baan nu kwijt en/of zitten nu zonder serieuze rechtzaak in de cel.
Echt gruwelijk en dat is dan de buurman van de EU. :N
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_181135907
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 19:08 schreef Een1 het volgende:

[..]

Heeft niks met BNW te maken, ze houden hem immers vast om:

"The Turkish government primarily has claimed that Brunson is a member of the Gülen movement, but also claims that he works with PKK, and is involved with American espionage, among other things. They have claimed that he was interested in overthrowing the Turkish government and that he supposedly helped plan the coup, which he denies."

En gezien wat CIA flikt in die landen, mogen ze hem dood of halfdood teruggeven net als Noord-Korea deed met die "toerist".
De woorden Gulenist en terrorist zijn in Turkije nog meer geïnflateerd dan de lira :') .
pi_181135933
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 19:16 schreef Confetti het volgende:

[..]

De woorden Gulenist en terrorist zijn in Turkije nog meer geïnflateerd dan de lira :') .
:') touché
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zondag 12 augustus 2018 @ 19:21:16 #105
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_181136037
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 19:16 schreef Confetti het volgende:

[..]

De woorden Gulenist en terrorist zijn in Turkije nog meer geïnflateerd dan de lira :') .
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_181136131
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 19:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Volgens de Turkse regering zijn er inmiddels 125000 mensen in Turkije die terroristen zijn en de regering omver wilden werpen. Al die mensen zijn hun baan nu kwijt en/of zitten nu zonder serieuze rechtzaak in de cel.
Als moslims hier als groep doelbewust zouden infiltreren in de machtsstructuur, regering, rechtssysteem, politie, leger, koningshuis, onderwijs, enz. en ze zouden als kers op de taart een coup plegen, hoe denk jij dat wij zouden reageren op deze groep?

Dat doen ze niet eens en worden al uitgekotst hier. _O-
pi_181136161
Niemand heeft de deur zo open gezet voor Gulen als Erdogan.
pi_181136170
Allemaal "dominees" en "hulpverleners" daar _O-
pi_181136372
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 19:25 schreef Een1 het volgende:

[..]

Als moslims hier als groep doelbewust zouden infiltreren in de machtsstructuur, regering, rechtssysteem, politie, leger, koningshuis, onderwijs, enz. en ze zouden als kers op de taart een coup plegen, hoe denk jij dat wij zouden reageren op deze groep?

Dat doen ze niet eens en worden al uitgekotst hier. _O-
Jezus, waar zal ik eens beginnen?

Om te beginnen is Turkije een Islamitisch land.
Ten tweede waren Erdogan en Gulen vroeger politieke partners die samenwerkten. Ze hebben gezamelijk politiek het land kleur gegeven. Helaas is die kleur dankzij Erdo nu bloedrood, maar toen Erdo en Gulen nog samenwerkten kon je in ieder geval spreken van gezamelijk politiek beleid.

Totdat Gulen net iets te vaak met knikkeren won ofzo.

Als je een vergelijking met Nederland wil maken, (voor zover dat kan dan) dan zou het er meer
zo uitzien:

Rutte werkt vele kabinetten samen met Sybrand van Haersma Buma. Als Rutte dan een wrede dictator wordt en iedere burger die ooit op het CDA heeft gestemt, waarvan ze vermoeden dat die ooit CDA heeft gestemt, de CDA steunt, in de media berichten achterlaat die niet Rutte zijn glorierijke daden verheerlijkt, de fraude en vriendjespolitiek van Rutte bespreekt of die niet iedere wereldleider tot op het bot beledigt enz enz enz. Als je al die mensen oppakt, vervolgt, terroristen noemt en weet ik nog veel meer.

Als het zo zou gaan, dan kom je een beetje in de buurt van een goede vergelijking.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_181136422
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 19:25 schreef Een1 het volgende:

[..]

Als moslims hier als groep doelbewust zouden infiltreren in de machtsstructuur, regering, rechtssysteem, politie, leger, koningshuis, onderwijs, enz. en ze zouden als kers op de taart een coup plegen, hoe denk jij dat wij zouden reageren op deze groep?

Dat doen ze niet eens en worden al uitgekotst hier. _O-
Wat jij niet snapt is dat als Turkije nou gewoon goed bewijs toont aan de VS dan was Gülen allang uitgeleverd, Turkije krijgt Gülen niet omdat ze gewoon geen bewijs hebben geleverd die voldoet voor uitlevering volgens de Amerikaanse rechter. ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-08-2018 19:37:55 ]
pi_181136651
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 19:36 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Wat jij niet snapt is dat als Turkije nou gewoon goed bewijs toont aan de VS dan was Gülen allang uitgeleverd, Turkije krijgt Gülen niet omdat ze gewoon geen bewijs hebben geleverd die voldoet voor uitlevering volgens de Amerikaanse rechter. ;)
Turkije is aangesloten bij het European Court of Human Rights (ECHR) maar vermoedelijk gaat daar een eind aan komen. Veel van de rechtzaken tegen de zogenaamde Gulenisten zullen door het hof vanwege gebrek aan "right to a fair trial.” nietig worden verklaart. Kan ff duren want de zaken voor het ECHR duren doorgaans lang maar wat in het vat zit verzuurd niet.

quote:

Turkey is the Most Frequent Violator of European Convention on Human Rights


"Turkey is the champion of rights violations at the European Court of Human Rights (ECHR)," Veteran Turkish journalist Sedat Ergin recently wrote in a Hurriyet article. The European Court rules on cases when signatories of the European Convention on Human Rights violate its provisions.

Even though Turkey joined the Court in 1986, 27 years after its founding, it had more violations than all other member countries between 1959 and 2016.

The European Court had a total of 3,270 judgments on Turkey. Only in 73 cases, Turkey was found by the Court not to have made any violations. The remaining cases were settled in other ways. Since more than one article was violated in most cases, Turkey's violations total 4,514.

The 2016 Annual Report of the European Court of Human Rights indicated that:

The highest number of Turkish violations (832) was in the area of "right to a fair trial."
The second highest category (707 violations) was "the right to freedom and security." This category means that "Turkish citizens are frequently arrested using unlawful methods and that those arrests can easily turn into sentences," according to Ergin.
The third highest category of violations (653) is the "right to property protection," which means that many Turkish citizens are deprived of ownership of their properties.
The fourth highest category (586) is the violation of "length of proceedings."
"Lack of effective investigation" comes in fifth place with 412 violations.
"Inhuman or degrading treatment" is in sixth place with 314 violations.
In seventh place is the "right to an effective remedy" (268 violations).
"Freedom of Expression" comes in eighth place (265 violations).
In ninth place are 133 violations of the "right to life deprivation of life."
In 10th place are 100 violations of the "right to respect private and family life."
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181136790
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 19:36 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Wat jij niet snapt is dat als Turkije nou gewoon goed bewijs toont aan de VS dan was Gülen allang uitgeleverd, Turkije krijgt Gülen niet omdat ze gewoon geen bewijs hebben geleverd die voldoet voor uitlevering volgens de Amerikaanse rechter. ;)
Net als toen met Osama bin Laden? Bedoel je dat soort "bewijs"? Toen Taliban vroeg om bewijs dat Osama achter 9/11 zat, wat was het antwoord van de VS? Of toen Rusland om bewijs vroeg voor het vergiftigen van Skripal, het niet kreeg en toch sancties opgelegd kreeg, bedoel je dat soort "bewijs"?
pi_181136834
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 19:50 schreef Een1 het volgende:

[..]

Net als toen met Osama bin Laden? Bedoel je dat soort "bewijs"? Toen Taliban vroeg om bewijs dat Osama achter 9/11 zat, wat was het antwoord van de VS? Of toen Rusland om bewijs vroeg voor het vergiftigen van Skripal, het niet kreeg en toch sancties opgelegd kreeg, bedoel je dat soort "bewijs"?
De Taliban is niet iemand die wat te eisen heeft. En de bewijs dat Osama Bin Laden achter 9/11 zat is gewoon gedocumenteerd en iedereen kan het zien. Waar is de Turkse regering bewijs? Als ze goed bewijs hebben dan had Amerika hem allang uitgeleverd.
pi_181136912
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 19:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Jezus, waar zal ik eens beginnen?

Om te beginnen is Turkije een Islamitisch land.
Ten tweede waren Erdogan en Gulen vroeger politieke partners die samenwerkten. Ze hebben gezamelijk politiek het land kleur gegeven. Helaas is die kleur dankzij Erdo nu bloedrood, maar toen Erdo en Gulen nog samenwerkten kon je in ieder geval spreken van gezamelijk politiek beleid.

Totdat Gulen net iets te vaak met knikkeren won ofzo.

Als je een vergelijking met Nederland wil maken, (voor zover dat kan dan) dan zou het er meer
zo uitzien:

Rutte werkt vele kabinetten samen met Sybrand van Haersma Buma. Als Rutte dan een wrede dictator wordt en iedere burger die ooit op het CDA heeft gestemt, waarvan ze vermoeden dat die ooit CDA heeft gestemt, de CDA steunt, in de media berichten achterlaat die niet Rutte zijn glorierijke daden verheerlijkt, de fraude en vriendjespolitiek van Rutte bespreekt of die niet iedere wereldleider tot op het bot beledigt enz enz enz. Als je al die mensen oppakt, vervolgt, terroristen noemt en weet ik nog veel meer.

Als het zo zou gaan, dan kom je een beetje in de buurt van een goede vergelijking.
Je hebt geen antwoord gegeven op mijn vraag. En je vergelijking snap ik niet, is wat warrig.

Wat betreft mijn vergelijking, hier zouden we moslims nog enigszins kunnen herkennen, en dat we ze niet overal teveel macht/hoge posities moeten geven, je wordt hier ook bij belangrijke banen of hoge posities 'gescreend'. In Turkije zijn het allemaal turken, moeilijk te onderscheiden wie wat aanhangt. Gulenisten konden zo overal infiltreren zonder dat men het in de gaten had. Ze konden alleen maar afwachten tot het gebeurde.....
  zondag 12 augustus 2018 @ 20:10:35 #115
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_181137211
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 19:56 schreef Een1 het volgende:

[..]

Je hebt geen antwoord gegeven op mijn vraag. En je vergelijking snap ik niet, is wat warrig.

Wat betreft mijn vergelijking, hier zouden we moslims nog enigszins kunnen herkennen, en dat we ze niet overal teveel macht/hoge posities moeten geven, je wordt hier ook bij belangrijke banen of hoge posities 'gescreend'. In Turkije zijn het allemaal turken, moeilijk te onderscheiden wie wat aanhangt. Gulenisten konden zo overal infiltreren zonder dat men het in de gaten had. Ze konden alleen maar afwachten tot het gebeurde.....
Kerel, een tip. Ga naar BNW, daar zit je wel op je plek
pi_181137280
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 19:52 schreef vigen98 het volgende:

[..]

De Taliban is niet iemand die wat te eisen heeft. En de bewijs dat Osama Bin Laden achter 9/11 zat is gewoon gedocumenteerd en iedereen kan het zien. Waar is de Turkse regering bewijs? Als ze goed bewijs hebben dan had Amerika hem allang uitgeleverd.
O nee? Het is alleen zo dat ondanks meer dan 40 landen (met al hun moderne wapentuig en troepenmacht) hebben meegedaan met het verdrijven van de Taliban, en meer dan 15 jaar daar zitten, de VS uiteindelijk met de Taliban om de tafel wil gaan zitten en over vrede wil praten (omdat ze weer terrein aan het winnen zijn). Taliban heeft net zoveel recht om bewijs te eisen als de VS dat heeft, recht is recht. Je geeft de Taliban geen bewijs omdat het "niks" voorstelt, maar je riskeert liever een miljarden-dollar oorlog, dat zoveel tijd en levens heeft gekost, dan dat je eventjes "bewijs" overhandigd dat Osama erachter zit?? Dan spoor je als grootmacht toch niet?

Turkije heeft bewijs, wordt alleen niet als zodanig erkent en speelt hetzelfde spelletje als Turkije nu doet. De VS zou hem nooit uitleveren, omdat dan ook zal blijken wie er nog meer achter de coup zaten, de nieuwslezers hier in het westen volgde de coup niet voor niets met een grote grijns.
  zondag 12 augustus 2018 @ 20:24:11 #117
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_181137556
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:13 schreef Een1 het volgende:

[..]

O nee? Het is alleen zo dat ondanks meer dan 40 landen (met al hun moderne wapentuig en troepenmacht) hebben meegedaan met het verdrijven van de Taliban, en meer dan 15 jaar daar zitten, de VS uiteindelijk met de Taliban om de tafel wil gaan zitten en over vrede wil praten (omdat ze weer terrein aan het winnen zijn). Taliban heeft net zoveel recht om bewijs te eisen als de VS dat heeft, recht is recht. Je geeft de Taliban geen bewijs omdat het "niks" voorstelt, maar je riskeert liever een miljarden-dollar oorlog, dat zoveel tijd en levens heeft gekost, dan dat je eventjes "bewijs" overhandigd dat Osama erachter zit?? Dan spoor je als grootmacht toch niet?

Turkije heeft bewijs, wordt alleen niet als zodanig erkent en speelt hetzelfde spelletje als Turkije nu doet. De VS zou hem nooit uitleveren, omdat dan ook zal blijken wie er nog meer achter de coup zaten, de nieuwslezers hier in het westen volgde de coup niet voor niets met een grote grijns.
IS olie em zijn schoonzoon van Erdogan. Wikileaks 65000 mails. Pleur toch op. Erdogan denkt maar aan 1 ding zijn eigen hachje.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 12 augustus 2018 @ 20:24:35 #118
408813 crew  trein2000
pi_181137575
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:13 schreef Een1 het volgende:

[..]

O nee? Het is alleen zo dat ondanks meer dan 40 landen (met al hun moderne wapentuig en troepenmacht) hebben meegedaan met het verdrijven van de Taliban, en meer dan 15 jaar daar zitten, de VS uiteindelijk met de Taliban om de tafel wil gaan zitten en over vrede wil praten (omdat ze weer terrein aan het winnen zijn). Taliban heeft net zoveel recht om bewijs te eisen als de VS dat heeft, recht is recht. Je geeft de Taliban geen bewijs omdat het "niks" voorstelt, maar je riskeert liever een miljarden-dollar oorlog, dat zoveel tijd en levens heeft gekost, dan dat je eventjes "bewijs" overhandigd dat Osama erachter zit?? Dan spoor je als grootmacht toch niet?

Turkije heeft bewijs, wordt alleen niet als zodanig erkent en speelt hetzelfde spelletje als Turkije nu doet. De VS zou hem nooit uitleveren, omdat dan ook zal blijken wie er nog meer achter de coup zaten, de nieuwslezers hier in het westen volgde de coup niet voor niets met een grote grijns.
Ja bedankt Farid!
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_181137629
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:13 schreef Een1 het volgende:

[..]

O nee? Het is alleen zo dat ondanks meer dan 40 landen (met al hun moderne wapentuig en troepenmacht) hebben meegedaan met het verdrijven van de Taliban, en meer dan 15 jaar daar zitten, de VS uiteindelijk met de Taliban om de tafel wil gaan zitten en over vrede wil praten (omdat ze weer terrein aan het winnen zijn). Taliban heeft net zoveel recht om bewijs te eisen als de VS dat heeft, recht is recht. Je geeft de Taliban geen bewijs omdat het "niks" voorstelt, maar je riskeert liever een miljarden-dollar oorlog, dat zoveel tijd en levens heeft gekost, dan dat je eventjes "bewijs" overhandigd dat Osama erachter zit?? Dan spoor je als grootmacht toch niet?

Turkije heeft bewijs, wordt alleen niet als zodanig erkent en speelt hetzelfde spelletje als Turkije nu doet. De VS zou hem nooit uitleveren, omdat dan ook zal blijken wie er nog meer achter de coup zaten, de nieuwslezers hier in het westen volgde de coup niet voor niets met een grote grijns.
Betaalt DENK nu een beetje fatsoenlijk voor de kwats die jij hier neer plempt?
  zondag 12 augustus 2018 @ 20:27:58 #120
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_181137673
Maandag gaat alles weer in de 4e versnelling (de afgroond in). Nu Turkije duidelijk de wens heeft uitgesproken om met het westen te breken is van enig stabiliteit 0,0 sprake. Je moet haast als investeerder wel Korsakov hebben om daar nog ergens een handtekening te plaatsen.
pi_181137693
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:13 schreef Een1 het volgende:

[..]

O nee? Het is alleen zo dat ondanks meer dan 40 landen (met al hun moderne wapentuig en troepenmacht) hebben meegedaan met het verdrijven van de Taliban, en meer dan 15 jaar daar zitten, de VS uiteindelijk met de Taliban om de tafel wil gaan zitten en over vrede wil praten (omdat ze weer terrein aan het winnen zijn). Taliban heeft net zoveel recht om bewijs te eisen als de VS dat heeft, recht is recht. Je geeft de Taliban geen bewijs omdat het "niks" voorstelt, maar je riskeert liever een miljarden-dollar oorlog, dat zoveel tijd en levens heeft gekost, dan dat je eventjes "bewijs" overhandigd dat Osama erachter zit?? Dan spoor je als grootmacht toch niet?

Turkije heeft bewijs, wordt alleen niet als zodanig erkent en speelt hetzelfde spelletje als Turkije nu doet. De VS zou hem nooit uitleveren, omdat dan ook zal blijken wie er nog meer achter de coup zaten, de nieuwslezers hier in het westen volgde de coup niet voor niets met een grote grijns.
BNW is een deur verder. Maar je appeal naar whataboutism is kinderachtig.
pi_181137722
Het BNW gehalte neemt behoorlijk toe in dit Topic jammer genoeg.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 12 augustus 2018 @ 20:31:47 #123
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_181137773
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:30 schreef Digi2 het volgende:
Het BNW gehalte neemt behoorlijk toe in dit Topic jammer genoeg.
Geeft niet morgen harde realiteit. De beurs (zeker na 15:00), Kunnen de kikkertjes weer verder in de pan doorgekookt worden.
  zondag 12 augustus 2018 @ 20:34:34 #124
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_181137886
Erdogan moet serieus eens een pas op de plaats maken. Als zijn ego serieus groter is dan zijn land. Dan gaan we gewoon verder met de pressurecooker. Niks meer en zeker niks minder.
  zondag 12 augustus 2018 @ 20:35:24 #125
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_181137903
Zie deel #02 (economisch technische analyse) Krugman, Die eigenlijk in de OP hoorde.
De start van #01 was in mei dit jaar. Toen was er nog geen vuiltje aan de lucht.
pi_181137925
Ik zou nog liever in Argentinië investeren, in Turkije is alles de volgende dag voor mij goedkoper.
pi_181138011
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:24 schreef Drugshond het volgende:

[..]

IS olie em zijn schoonzoon van Erdogan. Wikileaks 65000 mails. Pleur toch op. Erdogan denkt maar aan 1 ding zijn eigen hachje.
Erdogan is een van die leiders die niet meer naar boven likt (het westen) en naar beneden trapt (eigen volk). Dat is waarom men hem daar wil weg hebben. En daarom is hij geliefd van Marokko tot aan Indonesië.

Het is nooit gegaan om "democratie" of "mensenrechten", dit zijn lege woorden hier, het liefst ging het met de AKP in Turkije net zoals met de Moslimbroeders in Egypte, waar geen haan naar kraaide toen al-Sisi daar duizenden moslims vervolgde en letterlijk ophing en een democratisch gekozen partij met een coup afzette en het zelfs verbood. Nee, sterker nog, we pompen met z'n allen miljarden in dat land.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 12 augustus 2018 @ 20:40:33 #128
408813 crew  trein2000
pi_181138052
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:39 schreef Een1 het volgende:

[..]

Erdogan is een van die leiders die niet meer naar boven likt (het westen) en naar beneden trapt (eigen volk). Dat is waarom men hem daar wil weg hebben. En daarom is hij geliefd van Marokko tot aan Indonesië.

Het is nooit gegaan om "democratie" of "mensenrechten", dit zijn lege woorden hier, het liefst ging het met de AKP in Turkije net zoals met de Moslimbroeders in Egypte, waar geen haan naar kraaide toen al-Sisi daar duizenden moslims vervolgde en letterlijk ophing en een democratisch gekozen partij met een coup afzette en het zelfs verbood. Nee, sterker nog, we pompen met z'n allen miljarden in dat land.
Kuzuuuuuuu? Kuzuuuu? Ben jij dat
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zondag 12 augustus 2018 @ 20:41:47 #129
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_181138092
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 18:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Je vergeet het zinloos afslachten van onschuldige sinaasappels.
Dat alleen al verdient de totale vernietiging van dat land.
pi_181138099
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:40 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Kuzuuuuuuu? Kuzuuuu? Ben jij dat
Lammetje altijd nummer 1, altijd.
pi_181138119
Janken janken, omdat niet alle neuzen dezelfde kant op wijzen, en dan praten over totalitaire staten. We hebben hier nog veel te leren. Hoe men hier bespeelt wordt en dezelfde kant op krijgt, daar dromen dictators van. _O- :W
  zondag 12 augustus 2018 @ 20:44:12 #132
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181138173
O het stelt niets voor dus, geen valutacrisis

https://www.telegraaf.nl/(...)-storm-in-glas-water
quote:
De Turkse munt, de lira, verloor dit jaar 40 procent van zijn waarde tegenover de Amerikaanse dollar.

Afgelopen week ging de lira zwaar onderuit. „
Wat is de reden van deze storm in een glas water?”, zei Erdogan zondag in een toespraak tegen zijn aanhangers in de plaats Trabzon. „
Er is geen economische reden voor.
Dit noemen ze een actie tegen Turkije”, aldus het staatshoofd.

Erdogan herhaalde opnieuw zijn pleidooi tegen een nieuwe renteverhoging van de Turkse centrale bank, zoals in mei.

Hij wil daarentegen dat banken hun rentes verlagen, om met goedkoper krediet de inflatie tegen te gaan: „Rentes zijn een middel om de rijken rijker te maken, en de armen armer.

Niemand moet proberen ons in deze valkuil te laten trappen. Wij laten ons niet in de maling nemen.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181138221
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:28 schreef vigen98 het volgende:

[..]

BNW is een deur verder. Maar je appeal naar whataboutism is kinderachtig.
Nee nee, alle landen moeten maar buigen voor de VS/EU, ja en amen. "Jullie mogen recht eisen, wij niet." "Jullie mogen ons bekritiseren, wij jullie niet." "Jullie mogen bewijs eisen, wij niet." amen.

"Als jullie miljoenen burgers hier doden krijgen jullie olie van ons, amen, maar als er een slachtoffer daar valt door een aanslag, dan staat wereld ff stil"

amen
pi_181138316
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:45 schreef Een1 het volgende:

[..]

Nee nee, alle landen moeten maar buigen voor de VS/EU, ja en amen. "Jullie mogen recht eisen, wij niet." "Jullie mogen ons bekritiseren, wij jullie niet." "Jullie mogen bewijs eisen, wij niet." amen.
Wat een onzin.
  zondag 12 augustus 2018 @ 20:48:50 #135
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181138317
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 19:08 schreef Een1 het volgende:

[..]

Heeft niks met BNW te maken, ze houden hem immers vast om:

"The Turkish government primarily has claimed that Brunson is a member of the Gülen movement, but also claims that he works with PKK, and is involved with American espionage, among other things. They have claimed that he was interested in overthrowing the Turkish government and that he supposedly helped plan the coup, which he denies."

En gezien wat CIA flikt in die landen, mogen ze hem dood of halfdood teruggeven net als Noord-Korea deed met die "toerist".
alle journalisten, rechters, politie agenten en militairen zijn terroristen in Turkije
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181138329
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 19:02 schreef Een1 het volgende:

[..]

Doe geen moeite, ik ga zelf wel weg hier.
Duurt dat nog lang?
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 12 augustus 2018 @ 20:49:33 #137
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_181138341
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:44 schreef michaelmoore het volgende:
O het stelt niets voor dus, geen valutacrisis

https://www.telegraaf.nl/(...)-storm-in-glas-water

[..]


Wat een grappige man is die Erdogan toch. Hij gaat tegen alle psychologische en economische wetten in. Beleggers zien enorme risico's om nu in Turkije te investeren. Dus zou je verwachten dat een verstandig leider de rente gaat verhogen om de beleggers/investeerders te compenseren voor dat extra risico. Maar wat wil hij gaan doen: "Fuck de beleggers, ze krijgen een lagere rente." 8)7
  † In Memoriam † zondag 12 augustus 2018 @ 20:50:29 #138
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_181138370
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 19:56 schreef Een1 het volgende:

[..]

Je hebt geen antwoord gegeven op mijn vraag. En je vergelijking snap ik niet, is wat warrig.

Wat betreft mijn vergelijking, hier zouden we moslims nog enigszins kunnen herkennen, en dat we ze niet overal teveel macht/hoge posities moeten geven, je wordt hier ook bij belangrijke banen of hoge posities 'gescreend'. In Turkije zijn het allemaal turken, moeilijk te onderscheiden wie wat aanhangt. Gulenisten konden zo overal infiltreren zonder dat men het in de gaten had. Ze konden alleen maar afwachten tot het gebeurde.....
Daar was ik al bang voor.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_181138746
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:36 schreef WammesWaggel het volgende:
Ik zou nog liever in Argentinië investeren, in Turkije is alles de volgende dag voor mij goedkoper.
WGR / Turkse Lira's kopen
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_181138864
Het Westen is de zondebok voor alles wat misgaat in die regio. Het is altijd de schuld van het Westen, maakt niet uit wat je doet. Als het Westen ingrijpt is het niet goed. Dan is de puinhoop de schuld van het Westen. Als een dictator (zoals Assad) niet weggestuurd wordt zijn ze ook kwaad, dan ben je een profiteur, een handlanger van het regime. Het is al 100-en jaren een grote bende in het midden oosten en al die islamitische landen en dat zal niet veranderen zolang die religie daar de baas is. Wegblijven daar, je niet mengen in zo'n wespennest.
pi_181138878


[ Bericht 100% gewijzigd door Jeanne_Darc op 12-08-2018 21:11:14 ]
pi_181139436
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:39 schreef Een1 het volgende:

[..]

Erdogan is een van die leiders die niet meer naar boven likt (het westen) en naar beneden trapt (eigen volk). Dat is waarom men hem daar wil weg hebben. En daarom is hij geliefd van Marokko tot aan Indonesië.

Het is nooit gegaan om "democratie" of "mensenrechten", dit zijn lege woorden hier, het liefst ging het met de AKP in Turkije net zoals met de Moslimbroeders in Egypte, waar geen haan naar kraaide toen al-Sisi daar duizenden moslims vervolgde en letterlijk ophing en een democratisch gekozen partij met een coup afzette en het zelfs verbood. Nee, sterker nog, we pompen met z'n allen miljarden in dat land.
Kan je nog beter dan dit? :P
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  zondag 12 augustus 2018 @ 21:33:27 #143
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_181139554
Het zijn mooie tijden voor geopolitiek. Er zit toch wel wat beweging in na twee decennia status-quo (jaren 90 en 00). De VS kan zich een Turkije verlies ook niet heel goed permitteren naast Iran. Dat betekent dat ze steeds minder invloed hebben op het Midden-Oosten.

[ Bericht 12% gewijzigd door Jellereppe op 12-08-2018 21:40:45 ]
  zondag 12 augustus 2018 @ 21:40:10 #144
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_181139787
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 20:39 schreef Een1 het volgende:

[..]

Erdogan is een van die leiders die niet meer naar boven likt (het westen) en naar beneden trapt (eigen volk). Dat is waarom men hem daar wil weg hebben. En daarom is hij geliefd van Marokko tot aan Indonesië.

Het is nooit gegaan om "democratie" of "mensenrechten", dit zijn lege woorden hier, het liefst ging het met de AKP in Turkije net zoals met de Moslimbroeders in Egypte, waar geen haan naar kraaide toen al-Sisi daar duizenden moslims vervolgde en letterlijk ophing en een democratisch gekozen partij met een coup afzette en het zelfs verbood. Nee, sterker nog, we pompen met z'n allen miljarden in dat land.
Toen Morsi aan de macht was, was er elke week wel een aanslag op een koptische kerk, buurthuizen, bruiloften etc.

Moslimbroederschap is pure kanker voor als je geen sunni- moslim bent.
pi_181139827
Weet je wat grappig is, dat de telegraaf gisteren beweerde dat meerdere geldwisselkantoren dicht waren.

Zuigen mensen dit uit hun duim ofzo? Vandaag en gisteren waren alle geld wisselkantoren open (in Fatih, Istanbul, Europese gedeelte) en ik heb vandaag in een alweer super drukke winkelcentrum geld gewisseld. En ook een maat van me kon gisteren in Alanya geld wisselen.

Something smells fishy to me.

Oh ja brandstof, diesel kost nog steeds rond de 5.70 ofzo, nog steeds geen absurde verhogingen.
pi_181139844
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 21:33 schreef Jellereppe het volgende:
Het zijn mooie tijden voor geopolitiek. Er zit toch wel wat beweging in na twee decennia status-quo (jaren 90 en 00). De VS kan zich een Turkije verlies ook niet heel goed permitteren naast Iran. Dat betekent dat ze steeds minder invloed hebben op het Midden-Oosten.
Geen verstand van, maar dit vond ik wel interessant om te lezen. https://www.telegraaf.nl/nieuws/2020820/amerikaans-rookgordijn
pi_181139916
quote:
quote:
Turkish lira plunges to new record low in Asia Pacific trade
ISTANBUL, Aug 12 (Reuters) - The Turkish lira sank to a fresh record low of 7.24 to the dollar in early Asia Pacific trade, as investor worries over the state of the economy and deteriorating ties with the United States continued to drag down the currency.

By 1903 GMT on Sunday - early Monday morning in the Asia Pacific - the lira was at 7.06 against the dollar, after touching 7.24 earlier.
Beter niet want voorlopig zet de daling door.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 12 augustus 2018 @ 21:44:35 #148
408813 crew  trein2000
pi_181139939
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 21:43 schreef Digi2 het volgende:

[..]


[..]

Voorlopig zet de daling door.
Conform verwachting dus. Gaat ook niet veranderen zolang Turkije geen pas op de plaats maakt.
Lang verhaal kort; erdo zit klem.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_181139995
Inkopen online in Turkije is steeds interessanter aan het worden, Netflix en Xbox games etc :9
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 12 augustus 2018 @ 21:47:24 #150
408813 crew  trein2000
pi_181140033
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 21:41 schreef yup het volgende:
Weet je wat grappig is, dat de telegraaf gisteren beweerde dat meerdere geldwisselkantoren dicht waren.

Zuigen mensen dit uit hun duim ofzo? Vandaag en gisteren waren alle geld wisselkantoren open (in Fatih, Istanbul, Europese gedeelte) en ik heb vandaag in een alweer super drukke winkelcentrum geld gewisseld. En ook een maat van me kon gisteren in Alanya geld wisselen.

Something smells fishy to me.

Oh ja brandstof, diesel kost nog steeds rond de 5.70 ofzo, nog steeds geen absurde verhogingen.
Anekdotisch bewijs...
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zondag 12 augustus 2018 @ 21:49:55 #151
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_181140123
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 21:41 schreef yup het volgende:
Weet je wat grappig is, dat de telegraaf gisteren beweerde dat meerdere geldwisselkantoren dicht waren.

Zuigen mensen dit uit hun duim ofzo? Vandaag en gisteren waren alle geld wisselkantoren open (in Fatih, Istanbul, Europese gedeelte) en ik heb vandaag in een alweer super drukke winkelcentrum geld gewisseld. En ook een maat van me kon gisteren in Alanya geld wisselen.

Something smells fishy to me.

Oh ja brandstof, diesel kost nog steeds rond de 5.70 ofzo, nog steeds geen absurde verhogingen.
Het is je grote leider die naar vis ruikt.
pi_181140189
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 21:43 schreef Digi2 het volgende:

[..]


[..]

Beter niet want voorlopig zet de daling door.
7.1 was zo ongeveer het kritieke punt toch?
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  zondag 12 augustus 2018 @ 21:54:39 #153
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_181140285
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 21:41 schreef Jeanne_Darc het volgende:

[..]

Geen verstand van, maar dit vond ik wel interessant om te lezen. https://www.telegraaf.nl/nieuws/2020820/amerikaans-rookgordijn
Heel goede punten in dat boek. Alleen jammer dat die woorden gebruikt als ''deepstate''. Dan denken mensen altijd complotgekkies. Ik noem het gewoon de Amerikaanse elite. De wereld zal al een stuk beter voor staan voor de niet-westerse wereld als de dollar haar status verliest als wereldreservemunt. In plaats daarvan moet een globale munt (niet gekoppeld aan een specifiek land) voor in de plaats komen. Zodat landen niet op de knieën gebracht kunnen worden door de dollartoevoer te stoppen als ze niet zwichten voor Uncle Sam. Het huidige internationale financiële systeem wordt als wapen ingezet door de VS/EU. De WTO, het IMF en Wereldbank allemaal gevormd op basis van Westerse ideeën en waarden. Het is onwaarschijnlijk dat een niet-westers land dat een soortgelijke macht bereikt als VS of zelfs maar de EU daar mee akkoord zal gaan, simpelweg omdat ze zich dan genomen zullen voelen, want die internationale orde is niet gevormd door hen maar door het Westen. Wat je dan zal zien is de opbouw van een duaal internationaal systeem met haar eigen instituten.

[ Bericht 2% gewijzigd door Jellereppe op 12-08-2018 22:15:00 ]
pi_181140323
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 21:51 schreef marsan het volgende:

[..]

7.1 was zo ongeveer het kritieke punt toch?
Volgens GS,

quote:
Goldman warns fresh lira drop could wipe out Turkish banks' capital buffers

LONDON (Reuters) - A further drop in the Turkish lira to 7.1 versus the dollar could largely erode the country's banks' excess capital, investment bank Goldman Sachs has warned.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181140918
Kans is aanwezig dat Erdo's plannen B en C binnenkort uit de la worden gehaald. Ben benieuwd wat dat zal zijn? Vermoedelijk is 1 ervan capital controls, de ander zou nationalisering van buitenlandse bedrijven/vestigingen kunnen zijn.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181140932
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 21:54 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Heel goede punten in dat boek. Alleen jammer dat die woorden gebruikt als ''deepstate''. Dan denken mensen altijd complotgekkies. Ik noem het gewoon de Amerikaanse elite.
Ja, precies, de elite. New World Order is er ook één. The Rotschilds, Rockeffers, George Soros etc. En dat zijn dan de bekenden.
pi_181141258
Turkije is bankroet.

Volledig te wijten aan het bestuur ook nog. Wat een soap dit.
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
  zondag 12 augustus 2018 @ 22:24:18 #158
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181141304
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 21:54 schreef Jellereppe het volgende:

[..]


In plaats daarvan moet een globale munt (niet gekoppeld aan een specifiek land) voor in de plaats komen.
Bitcoin is getting matured soon
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181141328
selingirit twitterde op zondag 12-08-2018 om 22:10:49 Turkish #lira sank to a new record low of 7.24 to the dollar in early Asia Pacific trade. President #Erdogan said Turkey is facing a "plot" - a view repeated by his son-in-law/finance minister in the last hour. Turks worried to wake up tomorrow only to see lira sunk even deeper reageer retweet
Na een dagje dreigen naar zijn eigen volk en Amerika is de Lira weer begonnen met instorten.

Wat zal Trump morgen doen als hij wakker is?
"WOW, Lira now completely worthless. If we want to make any money the tariffs need to go to 300%!"
pi_181141353
De eerste dictator die een succesvolle economie draaiende weet te houden moet nog opstaan.
pi_181141470
Zet maar vast wat camera's bij het Amerikaanse consulaat in Amsterdam. :')
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 12 augustus 2018 @ 22:35:45 #162
408813 crew  trein2000
pi_181141570
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 22:31 schreef Rockefellow het volgende:
Zet maar vast wat camera's bij het Amerikaanse consulaat in Amsterdam. :')
Pelotonnetje ME lijkt me ook wel gepast...
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zondag 12 augustus 2018 @ 22:55:13 #163
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181142038
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 22:26 schreef Infection het volgende:
De eerste dictator die een succesvolle economie draaiende weet te houden moet nog opstaan.
goede opmerking
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 12 augustus 2018 @ 22:57:04 #164
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181142093
quote:
10s.gif Op zondag 12 augustus 2018 22:25 schreef Nintex het volgende:
selingirit twitterde op zondag 12-08-2018 om 22:10:49 Turkish #lira sank to a new record low of 7.24 to the dollar in early Asia Pacific trade. President #Erdogan said Turkey is facing a "plot" - a view repeated by his son-in-law/finance minister in the last hour. Turks worried to wake up tomorrow only to see lira sunk even deeper reageer retweet
Na een dagje dreigen naar zijn eigen volk en Amerika is de Lira weer begonnen met instorten.

Wat zal Trump morgen doen als hij wakker is?
"WOW, Lira now completely worthless. If we want to make any money the tariffs need to go to 300%!"
quote:
Just received a mention: “Turks aren’t worried honey, we don’t care if 1 dollar is 50 liras”
ha jha ha ha _O- _O- _O- _O- :W 8)7 8)7 8)7 :s)
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181142211
guyelster twitterde op zondag 12-08-2018 om 22:48:35 #BREAKING #Turkey's economic minister Albayrak says #Lira plunging is a "sign of a clear attack" reageer retweet
pi_181142229
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 23:00 schreef Infection het volgende:
guyelster twitterde op zondag 12-08-2018 om 22:48:35 #BREAKING #Turkey's economic minister Albayrak says #Lira plunging is a "sign of a clear attack" reageer retweet
7.24 gaan we de 8 halen?
  zondag 12 augustus 2018 @ 23:02:39 #167
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181142247
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 23:01 schreef Nintex het volgende:

[..]

7.24 gaan we de 8 halen?
ja de 20 ook wel deze week
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181142283
Ik zit met een schuim oog voetbal te kijken. Krijgen die (buitenlandse) voetballers in Turkije in Lira's betaald?
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
  zondag 12 augustus 2018 @ 23:04:44 #169
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_181142287
Mooi dit. Turkse crypto’s knallen enorm omhoog nu. Turkije lijkt bankroet.
pi_181142314
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 23:04 schreef Sunri5e het volgende:
Mooi dit. Turkse crypto’s knallen enorm omhoog nu. Turkije lijkt bankroet.
Turkije is bankroet.
pi_181142340
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 23:06 schreef Nintex het volgende:

[..]

Turkije is bankroet.
Mooie goedkope vakanties volgend jaar.
pi_181142399
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 23:04 schreef Rockefellow het volgende:
Ik zit met een schuim oog voetbal te kijken. Krijgen die (buitenlandse) voetballers in Turkije in Lira's betaald?
Nee, maar als het geld op is...
  zondag 12 augustus 2018 @ 23:13:02 #173
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_181142439
quote:
7s.gif Op zondag 12 augustus 2018 23:07 schreef Infection het volgende:

[..]

Mooie goedkope vakanties volgend jaar.
Ik kan me niet voorstellen dat je daar heen wilt.
pi_181142450
quote:
7s.gif Op zondag 12 augustus 2018 23:10 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Nee, maar als het geld op is...
Brood en spelen lijken mij van groot belang voor de positie van Erdogan.
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
pi_181142457
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 23:13 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Ik kan me niet voorstellen dat je daar heen wilt.
Turkse badplaatsen zijn goed te doen hoor. De vraag is alleen hoe stabiel het land volgend jaar nog is.
pi_181142540
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 23:14 schreef Infection het volgende:

[..]

Turkse badplaatsen zijn goed te doen hoor. De vraag is alleen hoe stabiel het land volgend jaar nog is.
De gevangenissen zullen nog wat voller zijn onder de noemer Gulenisten.
Zo houd je het volk wel aardig in toom denk ik.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_181142575
quote:
7s.gif Op zondag 12 augustus 2018 23:10 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Nee, maar als het geld op is...
Dan druk je het bij, Turkije heeft de drukpers van Lira's zelf en dat maakt een groot verschil met de VS of de eurozone want de lidstaten ervan kunnen niet ff de drukpers aanzetten. De Fed is het zelfs uitdrukkelijk verboden bonds van staten op te kopen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 12 augustus 2018 @ 23:19:22 #178
408813 crew  trein2000
pi_181142585
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 23:14 schreef Infection het volgende:

[..]

Turkse badplaatsen zijn goed te doen hoor. De vraag is alleen hoe stabiel het land volgend jaar nog is.
Ik ga niet naar bananenrepublieken op vakantie. Das onheil over jezelf afroepen...
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_181142609
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 23:19 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik ga niet naar bananenrepublieken op vakantie. Das onheil over jezelf afroepen...
Je eigen zolder is ook een stuk veiliger
pi_181142613
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 23:14 schreef Infection het volgende:

[..]

Turkse badplaatsen zijn goed te doen hoor. De vraag is alleen hoe stabiel het land volgend jaar nog is.
Zolang het volk zich niet tegen de westerlingen keert, die zijn volgens de dierbare leider de schuldigen.
pi_181142634
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 23:19 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik ga niet naar bananenrepublieken op vakantie. Das onheil over jezelf afroepen...
Ben er jaren op vakantie geweest, beviel mij altijd zeer goed. En nog steeds staat Turkije in de top 5 meest bezochte vakantielanden door Nederlanders. Het is jammer van de leider die ze hebben en het pleurisvolk wat naar Nederland emigreert. En je moet inderdaad ook niet naar het binnenland van Turkije of het oosten gaan inderdaad, dat is vragen om problemen.
  zondag 12 augustus 2018 @ 23:26:35 #182
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_181142752
Zijn er al relletjes in Amsterdam met boze Turken die boos zijn op het westen?
  zondag 12 augustus 2018 @ 23:40:27 #183
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_181143007
quote:
Dönercrisis Turkije: steun IMF onvermijdelijk, BBVA in gevarenzone, Unicredit en Deutsche Bank toch al dood, ING redt het wel

Terug naar Ankara en Istanbul, want Turkije zit in een complete meltdown. In een zin uitgelegd en geïllustreerd met een enkel plaatje: Erdogan liet de Turkse economie groeien met een langdurig tekort op de lopende rekening, voor de financiering van megalomane vastgoedprojecten en consumptie, een combinatie van de Griekse en de Spaanse crisis. Dat geeft automatisch een grote externe schuld, ook nog eens uitgedrukt in andere valuta. Dat kan, maar dan moet je wel lief zijn tegen het buitenland en dat kunnen we van President Erdogan niet echt zeggen. Het gevolg is een imploderende munt en een exploderende yield die elkaar versterken, simpel zat. Zagen we twee jaar geleden al aankomen.

Die externe schuld beweegt met de daling van de Turkse Lira mee en zal inmiddels (relatief) met een paar honderd procent zijn gestegen, ten opzichte van het oude cijfer van $ 467 miljard. Bij het IMF hebben ze de tandenborstels daarom ook al ingepakt, dat kan niet anders. Welke Europese banken worden getroffen en hoe hard? We beginnen met vier.

Unicredit en Deutsche zijn usual suspects. De directe exposure voor Deutsche is beperkt, maar Unicredit is op de op een na grootste buitenlandse bank in Turkije. Op deze twee komen we later terug, voor nu volstaat wat we er al over hebben gezegd: het zijn knettergezonde banken, niet uw geld weghalen. Hebben we het vorig jaar al over gehad.

Voor ING is het een vervelend avontuur, dat hoort erbij. De marktwaarde van de oranje bank is nu zes procent lager dan de boekwaarde van het eigen vermogen, dat op ¤ 50 miljard staat. Bij de andere twee banken is de eerste score echter het tienvoudige, dat lach je niet in een dag weg.

Deutsche en Unicredit waren al dood, ze bestaan alleen nog maar omdat hun overheden bereid zijn ze te redden. Dat is compleet illegaal, naar Europees recht, maar dat geldt voor wel meer dingen in het leven. De effecten zullen overzichtelijk blijven, het is alsof Erdogan met halve stoeptegels naar roadkill smijt terwijl hij Ottomaanse strijdliederen onder zijn snor door zingt. Ziet er schokkend uit, maar - wederom - het is er een in de categorie 'was al technisch failliet'.
http://925.nl/archief/201(...)e-in-de-gevarenzone/

pi_181143047
ReutersWorld twitterde op zondag 12-08-2018 om 23:41:03 Turkish banking watchdog limits banks' swap transactions https://t.co/AneTNERZkq reageer retweet
  zondag 12 augustus 2018 @ 23:47:49 #185
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_181143121
Ze voelen de bui al hangen. De markten gaan over een paar uur open (Japan over 3 uur ong) en de paniek slaat nu toch wel toe.

Ben benieuwd of er in 1 keer een enorme sprong gemaakt gaan worden in waarde zodra de beurzen open gaan.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_181143154
SNEL SNEL SNEL, KOOP JE GUCCI ENZO IN TURKIJE :D
pi_181143167
quote:
2s.gif Op zondag 12 augustus 2018 23:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ze voelen de bui al hangen. De markten gaan over een paar uur open (Japan over 3 uur ong) en de paniek slaat nu toch wel toe.

Ben benieuwd of er in 1 keer een enorme sprong gemaakt gaan worden in waarde zodra de beurzen open gaan.
https://www.valuta.nl/turkse_lira

Deze is al bijgewerkt.
pi_181143205
Als Erdogan nou eens een maand zijn mond houdt valt het misschien nog te redden. Maar waarschijnlijk zit hij morgen weer te dreigen met asielzoekers, incirlik en Allah.
pi_181143220
*Pakt popcorn*
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 12 augustus 2018 @ 23:54:46 #190
408813 crew  trein2000
pi_181143230
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 23:42 schreef Infection het volgende:
ReutersWorld twitterde op zondag 12-08-2018 om 23:41:03 Turkish banking watchdog limits banks' swap transactions https://t.co/AneTNERZkq reageer retweet
Oftewel de “normale gang van zake” gaat overboord. Laatste stap voordat de Turken in het dagelijks leven het gaan merken. Dan kan het wel spannend worden.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zondag 12 augustus 2018 @ 23:59:18 #191
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181143296
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 23:54 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Oftewel de “normale gang van zake” gaat overboord. Laatste stap voordat de Turken in het dagelijks leven het gaan merken. Dan kan het wel spannend worden.
niets aan de hand , alles onder controle door Allah

When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181143334
quote:
10s.gif Op zondag 12 augustus 2018 23:20 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Zolang het volk zich niet tegen de westerlingen keert, die zijn volgens de dierbare leider de schuldigen.
Toeristen zijn echter een uitzondering.
quote:
Krise in der Türkei, Erdogans Wutreden
Stattdessen erhob er die USA und den Westen zum Feindbild. Seine Landsleute forderte er zugleich auf, ihre Gastfreundschaft gegenüber Touristen weiter zu verbessern. "Denn sie bringen Euch Dollar (...)."
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 13 augustus 2018 @ 00:01:50 #193
408813 crew  trein2000
pi_181143364
Wat was ook alweer de “magische grens” voor de lira?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 13 augustus 2018 @ 00:02:24 #194
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181143375
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 00:01 schreef trein2000 het volgende:
Wat was ook alweer de “magische grens” voor de lira?
zijn we al voorbij,, boven de 7 tegen de dollar
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 13 augustus 2018 @ 00:05:39 #195
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_181143429
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 23:50 schreef BEFEM het volgende:

[..]

https://www.valuta.nl/turkse_lira

Deze is al bijgewerkt.
Oh wauw. Enorme sprong maar daarna wel iets terug weer.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_181143481
quote:
2s.gif Op maandag 13 augustus 2018 00:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Oh wauw. Enorme sprong maar daarna wel iets terug weer.
5% gezakt in 5 minuten nu weer :')

Best bizar dat dat mogelijk is.
  maandag 13 augustus 2018 @ 00:10:22 #197
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_181143527
quote:
11s.gif Op maandag 13 augustus 2018 00:08 schreef BEFEM het volgende:

[..]

5% gezakt in 5 minuten nu weer :')

Best bizar dat dat mogelijk is.
Waar kan ik de actuele koers volgen? Want alle koers sites liggen nog stil? Of alleen het getal wordt geupdate maar niet de grafiek. Beetje vreemd...

edit: ah het is allemaal 'pre-market'. De beurzen zijn nergens nog echt open dus.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_181143562
quote:
2s.gif Op maandag 13 augustus 2018 00:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Waar kan ik de actuele koers volgen? Want alle koers sites liggen nog stil? Of alleen het getal wordt geupdate maar niet de grafiek. Beetje vreemd...
https://www.wisselkoers.nl/turkse_lira

Ik geloof er niets van dat de banken morgenochtend nog opengaan. Nu wordt het geld nog massaal omgewisseld in euro's, dollars en goud.

Vanaf morgen gaat men het geld van de banken af halen want die staan op omvallen.
pi_181143590
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 00:11 schreef Confetti het volgende:

[..]

https://www.wisselkoers.nl/turkse_lira

Ik geloof er niets van dat de banken morgenochtend nog opengaan. Nu wordt het geld nog massaal omgewisseld in euro's, dollars en goud.

Vanaf morgen gaat men het geld van de banken af halen want die staan op omvallen.
Elke goede Turk luistert toch naar Erdogan en wisselt juist zijn buitenlandse valuta's om voor keiharde Turkse Lira? _O_
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  maandag 13 augustus 2018 @ 00:14:00 #200
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_181143615
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 00:11 schreef Confetti het volgende:

[..]

https://www.wisselkoers.nl/turkse_lira

Ik geloof er niets van dat de banken morgenochtend nog opengaan. Nu wordt het geld nog massaal omgewisseld in euro's, dollars en goud.

Vanaf morgen gaat men het geld van de banken af halen want die staan op omvallen.
Hoe check ik de dollar vs lira? Ik kan het niet vinden op die kutsite :') Alles wat ik doe is met euro's.

edit; heb het
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_181143649
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 00:11 schreef Confetti het volgende:

[..]

https://www.wisselkoers.nl/turkse_lira

Ik geloof er niets van dat de banken morgenochtend nog opengaan. Nu wordt het geld nog massaal omgewisseld in euro's, dollars en goud.

Vanaf morgen gaat men het geld van de banken af halen want die staan op omvallen.
Eckte Erdoboys, komen juist goud en dollars brengen, de kluizen zullen uitpuilen.
Inshallah.
pi_181143669
quote:
2s.gif Op maandag 13 augustus 2018 00:14 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Hoe check ik de dollar vs lira? Ik kan het niet vinden op die kutsite :') Alles wat ik doe is met euro's.

edit; heb het
https://nl.investing.com/currencies/usd-try
pi_181143689
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
  maandag 13 augustus 2018 @ 00:19:01 #205
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_181143748
quote:
Ja alleen die grafiek staat nog stil. Wss pas als de beurs echt open gaat in Japan? Aangezien er ergens pre-market stond net.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 13 augustus 2018 @ 00:22:17 #206
408813 crew  trein2000
pi_181143806
quote:
2s.gif Op maandag 13 augustus 2018 00:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ja alleen die grafiek staat nog stil. Wss pas als de beurs echt open gaat in Japan? Aangezien er ergens pre-market stond net.
Hoe laat is dat?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 13 augustus 2018 @ 00:22:53 #207
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_181143818
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 00:22 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Hoe laat is dat?
2 uur NL tijd = 9 uur in Japan. Dus dan denk ik... over 1,5 uurtjes ongeveer dan.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 13 augustus 2018 @ 00:24:19 #208
408813 crew  trein2000
pi_181143834
quote:
2s.gif Op maandag 13 augustus 2018 00:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

2 uur NL tijd = 9 uur in Japan. Dus dan denk ik... over 1,5 uurtjes ongeveer dan.
Dan blijven we daar even voor wakker. ^O^
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 13 augustus 2018 @ 00:26:03 #209
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_181143863
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 00:24 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dan blijven we daar even voor wakker. ^O^
Ik heb alleen geen idee hoeveel dat uitmaakt, de japanse beurs. Ik denk dat we pas echt wat kunnen zien als de Turkse, en dan vervolgens de Amerikaanse beurs opengaan.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_181143892
Erdogan doet wat hij goed doet, de gemoederen sussen :')

quote:
On Sunday, speaking to supporters in Trabzon on the Black Sea coast, Erdogan dismissed suggestions that Turkey was in a financial crisis like those seen in Asia two decades ago.

The lira’s free-fall was the result of a plot and did not reflect Turkey’s economic fundamentals, he said. “What is the reason for all this storm in a tea cup? There is no economic reason... This is called carrying out an operation against Turkey,” he said.
pi_181143912
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 00:01 schreef trein2000 het volgende:
Wat was ook alweer de “magische grens” voor de lira?
Volgens GS 7,1

quote:
https://uk.reuters.com/ar(...)s-idUKKBN1KS18Z?il=0
A further drop in the Turkish lira to 7.1 versus the dollar could largely erode the country’s banks’ excess capital, investment bank Goldman Sachs has warned.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  maandag 13 augustus 2018 @ 00:30:05 #212
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_181143934
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 00:27 schreef Confetti het volgende:
Erdogan doet wat hij goed doet, de gemoederen sussen :')

[..]

Prachtig! Weer 15% naar beneden straks! Hopelijk maakt hij Maandag nog een opmerking over hoe dit wel/niet Gods wil is.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 13 augustus 2018 @ 00:33:43 #213
408813 crew  trein2000
pi_181143996
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 00:27 schreef Confetti het volgende:
Erdogan doet wat hij goed doet, de gemoederen sussen :')

[..]

Lekker joh. Idioot
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 13 augustus 2018 @ 00:36:20 #214
408813 crew  trein2000
pi_181144046
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 00:29 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Volgens GS 7,1

[..]

Dank!
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 13 augustus 2018 @ 00:45:33 #216
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_181144199
quote:
Als dat al voorspelt wordt kan je er vanuitgaan dat de Turkse overheid dit ook denkt, en banken gesloten gaan worden.

Niet dat dat de situatie beter maakt...
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_181144264
Het is altijd een sneeuwbal effect.

Geruchten over een bankrun, maken de kans op een bankrun groter.

Er schijnen wat limitaties in het omwisselen van valuta ingevoerd te zijn door de centrale bank wat de boel nu ietsje terug naar de $7 beweegd, maar het is een druppel op een gloeiende plaat.

Naar verluid hebben de Amerikanen de deadline voor het vrij laten van de pastoor op 15 augustus staan anders volgen er andere maatregelen.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 13 augustus 2018 @ 00:50:15 #218
408813 crew  trein2000
pi_181144296
quote:
2s.gif Op maandag 13 augustus 2018 00:45 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Als dat al voorspelt wordt kan je er vanuitgaan dat de Turkse overheid dit ook denkt, en banken gesloten gaan worden.

Niet dat dat de situatie beter maakt...
Vraag het mij af, het is natuurlijk wel dé manier om binnenlands onrust te krijgen...

Het is dat het leger goeddeels gezuiverd is, maar als je mensen in de portemonnee raakt krijg je gekke dingen, ik sluit een couppoging dan niet uit...
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 13 augustus 2018 @ 00:50:52 #219
408813 crew  trein2000
pi_181144309
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 00:49 schreef Nintex het volgende:
Naar verluid hebben de Amerikanen de deadline voor het vrij laten van de pastoor op 15 augustus staan anders volgen er andere maatregelen.
Bron? En welke maatregelen?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_181144320
Als de pastoor vrij zou komen is dat de eerste overwinning van Pence, Trump gaat zich niet meer verkiesbaar stellen verwacht ik en laat het dan aan Pence over.
Wat een Baas.
  maandag 13 augustus 2018 @ 00:52:20 #221
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181144343
quote:
2s.gif Op maandag 13 augustus 2018 00:45 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Als dat al voorspelt wordt kan je er vanuitgaan dat de Turkse overheid dit ook denkt, en banken gesloten gaan worden.

Niet dat dat de situatie beter maakt...
goed kans dat Turkse banken niet open gaan

als ze open gaan dan zijn ze gelijk failliet
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181144384
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 00:51 schreef WammesWaggel het volgende:
Als de pastoor vrij zou komen is dat de eerste overwinning van Pence, Trump gaat zich niet meer verkiesbaar stellen verwacht ik en laat het dan aan Pence over.
Wat een Baas.
Scott Adams had al medelijden met Trump's rivalen toen hij het Witte Huis bezocht.
Hij heeft even gebabbeld met de 4D chessmaster en heeft er de volste vertrouwen in dat Trump gewoon door gaat.
pi_181144406
Goede kans dat morgen alle euro en dollar rekeningen van particulieren in lira zijn veranderd.
I don’t have “trust issues” I have “I’ve seen this before and I know how it ends” issues.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 13 augustus 2018 @ 00:58:36 #224
408813 crew  trein2000
pi_181144459
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 00:55 schreef Zalmslaatje het volgende:
Goede kans dat morgen alle euro en dollar rekeningen van particulieren in lira zijn veranderd.
Ik neem aan dat die bij buitenlandse banken staan, als je een beetje slim bent wel iig.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 13 augustus 2018 @ 00:58:46 #225
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_181144461
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 00:55 schreef Zalmslaatje het volgende:
Goede kans dat morgen alle euro en dollar rekeningen van particulieren in lira zijn veranderd.
maar... dan zijn die mensen dus heel rijk opeens. Je bedoelt waarschijnlijk 1 op 1. Dus 1000 euro wordt 1000 turkse lira. Ja dan ben je fucked :+
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_181144500
Zijn er nog mooie Nederlands-Turkse draadjes?
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
pi_181144609
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 00:55 schreef Zalmslaatje het volgende:
Goede kans dat morgen alle euro en dollar rekeningen van particulieren in lira zijn veranderd.
Mjah, Erdogan leunt veel op zijn AKP stormtroepen.

Die wisselen vrijwillig wel het een en ander in en in beslagname is erg nadelig voor alle corrupte ambtenaren en terroristen groepen die gesteund worden.
.
Plan C zou het koppelen van de Lira aan de Chinese Yuan kunnen zijn en plan B het intrekken van allerlei verdragen en bijdrages aan allianties (NAVO bijv.). Andere oplossingen zijn kapitaal beperkingen (iedereen mag per dag, maar x-bedrag pinnen), zoals we in Griekenland zagen of bijvoorbeeld het invoeren van een aparte parallele munt voor binnenlandse consumptie.

Echter zal Erdogan morgen wel weer naar de microfoon grijpen. Hoewel zijn schoonzoon zei dat er maatregelen komen vanuit de overheid om de rust op de markten terug te laten keren.
  maandag 13 augustus 2018 @ 01:12:28 #228
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_181144623
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 01:11 schreef Nintex het volgende:

[..]

Mjah, Erdogan leunt veel op zijn AKP stormtroepen.

Die wisselen vrijwillig wel het een en ander in en in beslagname is erg nadelig voor alle corrupte ambtenaren en terroristen groepen die gesteund worden.
.
Plan C zou het koppelen van de Lira aan de Chinese Yuan kunnen zijn en plan B het intrekken van allerlei verdragen en bijdrages aan allianties (NAVO bijv.). Andere oplossingen zijn kapitaal beperkingen (iedereen mag per dag, maar x-bedrag pinnen), zoals we in Griekenland zagen of bijvoorbeeld het invoeren van een aparte parallele munt voor binnenlandse consumptie.

Echter zal Erdogan morgen wel weer naar de microfoon grijpen. Hoewel zijn schoonzoon zei dat er maatregelen komen vanuit de overheid om de rust op de markten terug te laten keren.
Wat zijn dit voor rare genuanceerde reacties Nintex? Kopieer je tekst ergens van?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_181144641
Gewisseld tegen de huidige koerst.
I don’t have “trust issues” I have “I’ve seen this before and I know how it ends” issues.
  maandag 13 augustus 2018 @ 01:16:58 #230
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_181144664
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 01:14 schreef Zalmslaatje het volgende:
Gewisseld tegen de huidige koerst.
Wat precies?

De koers is net weer flink veranderd een paar minuten geleden
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  maandag 13 augustus 2018 @ 01:21:34 #231
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181144701
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 01:11 schreef Nintex het volgende:

[..]

Mjah, Erdogan leunt veel op zijn AKP stormtroepen.

Die wisselen vrijwillig wel het een en ander in en in beslagname is erg nadelig voor alle corrupte ambtenaren en terroristen groepen die gesteund worden.
.
Plan C zou het koppelen van de Lira aan de Chinese Yuan kunnen zijn en plan B het intrekken van allerlei verdragen en bijdrages aan allianties (NAVO bijv.). Andere oplossingen zijn kapitaal beperkingen (iedereen mag per dag, maar x-bedrag pinnen), zoals we in Griekenland zagen of bijvoorbeeld het invoeren van een aparte parallele munt voor binnenlandse consumptie.

Echter zal Erdogan morgen wel weer naar de microfoon grijpen. Hoewel zijn schoonzoon zei dat er maatregelen komen vanuit de overheid om de rust op de markten terug te laten keren.
allemaal onzin en lap-maatregelen

er is maar een middel en dat is de rente met 12% verhogen, dus op 25 % zetten
dan komt er rust en veert de Lira weer op
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181144717
quote:
2s.gif Op maandag 13 augustus 2018 01:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Wat precies?

De koers is net weer flink veranderd een paar minuten geleden
De koers op het moment van omwisselen lijkt mij.
Doet het er (heel) veel toe?
I don’t have “trust issues” I have “I’ve seen this before and I know how it ends” issues.
pi_181144724
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 01:11 schreef Nintex het volgende:

[..]

Mjah, Erdogan leunt veel op zijn AKP stormtroepen.

Die wisselen vrijwillig wel het een en ander in en in beslagname is erg nadelig voor alle corrupte ambtenaren en terroristen groepen die gesteund worden.
.
Plan C zou het koppelen van de Lira aan de Chinese Yuan kunnen zijn en plan B het intrekken van allerlei verdragen en bijdrages aan allianties (NAVO bijv.). Andere oplossingen zijn kapitaal beperkingen (iedereen mag per dag, maar x-bedrag pinnen), zoals we in Griekenland zagen of bijvoorbeeld het invoeren van een aparte parallele munt voor binnenlandse consumptie.

Echter zal Erdogan morgen wel weer naar de microfoon grijpen. Hoewel zijn schoonzoon zei dat er maatregelen komen vanuit de overheid om de rust op de markten terug te laten keren.
Al die maatregelen gaan tegen zijn trots in.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 13 augustus 2018 @ 01:27:53 #234
408813 crew  trein2000
pi_181144748
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 01:24 schreef marsan het volgende:

[..]

Al die maatregelen gaan tegen zijn trots in.
Echter, hij zit klem. Die Turken kunnen dan nog zo nationalistisch zijn, als je mensen in de portemonnee raakt worden ze altijd onrustig... Hij moet dus wel iets doen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_181144749
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 01:24 schreef marsan het volgende:

[..]

Al die maatregelen gaan tegen zijn trots in.
Bukken moet hij toch, als het niet voor het imf dan wel voor China.
https://www.atimes.com/ar(...)turkey-on-the-cheap/
I don’t have “trust issues” I have “I’ve seen this before and I know how it ends” issues.
pi_181144809
https://www.xe.com/curren(...)nt=1&From=EUR&To=TRY

Dit is een actuele koers. Goede site :)

[ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 13-08-2018 01:40:27 ]
pi_181144821
Tja, Turkije voor een habbekrats aan China verkopen lijkt de enige realistische uitweg uit de positie waarin Erdogan zich gebracht heeft. Aan de andere kant welke motivatie hebben de Chinezen om nu te gaan shoppen en niet gewoon te wachten tot de hele boel geimplodeerd is en ze alles nog goedkoper kunnen krijgen?

Het was gewoon oliedom om ruzie te zoeken met Europa, de VS en tot voor kort Rusland als je economie drijft op buitenlandse leningen. De schuldenberg is in korte tijd drie keer zo groot geworden door deze koerscrisis. De meeste leningen zijn gedaan toen de koers nog op $2 stond.

Op dit moment is de volledige Turkse aandelenmarkt bij elkaar minder waard dan Netflix.
pi_181144843
7,68 voor 1 euro :D
  maandag 13 augustus 2018 @ 01:50:34 #239
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_181144851
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 01:48 schreef vigen98 het volgende:
7,68 voor 1 euro :D
Hij opende op 8 ongeveer. Dus hij is wel iets gedaald (gestegen in waarde). Maarja al die ups en downs per uur boeien niet zoveel eigenlijk.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_181144875
Het issue is voornamelijk dat er niet echt een actie is ondernomen door de Turken die de daling van de munt laat stoppen. Hoe meer Erdogan en zijn schoonzoon roepen dat het een complot is, hoe meer investeerders het idee krijgen dat ze geen idee hebben hoe de economische situatie van het land in elkaar steekt.

Deze crisis zag iedereen aan komen, hoe Erdogan er mee om gaat niet.
pi_181144876
quote:
2s.gif Op maandag 13 augustus 2018 01:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Hij opende op 8 ongeveer. Dus hij is wel iets gedaald (gestegen in waarde). Maarja al die ups en downs per uur boeien niet zoveel eigenlijk.
7.75 nu _O-

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 13-08-2018 01:55:16 ]
pi_181144878
Trump geef de genadeklap
pi_181144881
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 01:55 schreef vigen98 het volgende:
Trump geef de genadeklap
Trump kan de Lira met een tweetje naar de $10 zetten. :7
pi_181144889
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 01:55 schreef vigen98 het volgende:
Trump geef de genadeklap
Beetje jammer dat wij uiteindelijk een groot deel van de rekening krijgen...
I don’t have “trust issues” I have “I’ve seen this before and I know how it ends” issues.
  maandag 13 augustus 2018 @ 01:59:10 #245
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_181144894
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 01:55 schreef vigen98 het volgende:
Trump geef de genadeklap
zegt ie iets nu?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_181144896
quote:
2s.gif Op maandag 13 augustus 2018 01:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

zegt ie iets nu?
Nee dat wil ik :P
pi_181144898
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 01:58 schreef Zalmslaatje het volgende:

[..]

Beetje jammer dat wij uiteindelijk een groot deel van de rekening krijgen...
ING*, wij gaan niet weer betalen voor hun fouten. Dat kunnen ze niet verkopen aan de bevolking ( weer! )

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 13-08-2018 02:03:56 ]
pi_181144919
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 01:59 schreef vigen98 het volgende:

[..]

ING*, wij gaan niet weer betalen voor hun falen. Dat kunnen ze niet verkopen aan de bevolking ( weer! )
Was het maar alleen de ing
Heel Europa heeft daar mega investeringen gedaan met het 'gratis' geld dat de ecb de laatste paar jaar heeft lopen drukken.
I don’t have “trust issues” I have “I’ve seen this before and I know how it ends” issues.
  maandag 13 augustus 2018 @ 02:04:51 #249
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_181144931
Het gaat idd ook niet zo heel fijn met de euro nee...
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 13 augustus 2018 @ 02:08:29 #250
408813 crew  trein2000
pi_181144954
6,8 _O-
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 13 augustus 2018 @ 02:09:30 #251
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_181144960
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 02:08 schreef trein2000 het volgende:
6,8 _O-
7,8 bedoel je?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 13 augustus 2018 @ 02:10:28 #252
408813 crew  trein2000
pi_181144970
quote:
2s.gif Op maandag 13 augustus 2018 02:09 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

7,8 bedoel je?
USD/TRY
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 13 augustus 2018 @ 02:11:10 #253
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_181144977
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 02:10 schreef trein2000 het volgende:

[..]

USD/TRY
ben elke keer in de war haha
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 13 augustus 2018 @ 02:12:30 #254
408813 crew  trein2000
pi_181144991
quote:
2s.gif Op maandag 13 augustus 2018 02:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

ben elke keer in de war haha
Ik ook hoor
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 13 augustus 2018 @ 02:21:11 #255
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_181145046
Beste Nederlandse Turken die voor 70 % op Erdogan hebben gestemd.
-------------------------------------------------------------
Turkije had een flinke geleende economie voornamelijk in buitenlandse valuta. Erdogan dacht hij groter was dan de keizer of Lodewijk XIV, (zie zijn paleis) komt nu crashing down. Nu het financiële vertrouwen volkomen weg is.
Door wie == Niet door de VS, niet door Europa, Door veelvraat Erdogan (die zich zelf groter dacht te denken dan Mustafa Kemal Atatürk) (En die krijgt nu een hele harde reality check en een trap na,, over de volle linie en zelfs de rest van de wereld).
Welk land wil met backstabber Erdolf zaken doen... juist 0.

Kom maar op met die toeters.... ik hoor niks.

[ Bericht 2% gewijzigd door Drugshond op 13-08-2018 02:55:11 ]
  maandag 13 augustus 2018 @ 02:24:54 #256
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_181145063
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 02:03 schreef Zalmslaatje het volgende:

[..]

Was het maar alleen de ing
Heel Europa heeft daar mega investeringen gedaan met het 'gratis' geld dat de ecb de laatste paar jaar heeft lopen drukken.
Die klote banken zonder verzekering moeten ze gelijk van de markt halen. >> Dat mag Draghi doen. Maar die gast hadden ze gisteren al tegen de muur moeten zetten.
  maandag 13 augustus 2018 @ 02:27:26 #257
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_181145071
Turkije is gewoon Zuid Europa. Kunnen niet met geld omgaan. Mentaliteit is gewoon ruk. Op het marktplein in Rome hadden allang Leopards moeten staan.
  maandag 13 augustus 2018 @ 02:40:26 #258
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  maandag 13 augustus 2018 @ 03:07:40 #259
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_181145294
Wie is er nog wakker :+ Bijna 8 nu.(euro)
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_181145306
quote:
2s.gif Op maandag 13 augustus 2018 03:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Wie is er nog wakker :+ Bijna 8 nu.(euro)
Ik.
pi_181145324
quote:
2s.gif Op maandag 13 augustus 2018 03:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Wie is er nog wakker :+ Bijna 8 nu.(euro)
Zet de wekker iedere twee uur, wil de ondergang van Erdonomics niet missen.
  maandag 13 augustus 2018 @ 03:16:19 #262
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_181145376
quote:
17s.gif Op maandag 13 augustus 2018 03:11 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Zet de wekker iedere twee uur, wil de ondergang van Erdonomics niet missen.
Kan je niet beter een koers alert maken, en dan op 10 dollar zetten ofzo :P
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 13 augustus 2018 @ 03:29:10 #263
408813 crew  trein2000
pi_181145445
quote:
2s.gif Op maandag 13 augustus 2018 03:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Wie is er nog wakker :+ Bijna 8 nu.(euro)
Present!
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 13 augustus 2018 @ 03:29:36 #264
408813 crew  trein2000
pi_181145447
6,98 USD
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 13 augustus 2018 @ 03:31:02 #265
408813 crew  trein2000
pi_181145451
Weet iemand hoe laat de Turkse en Amerikaanse beurzen openen?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 13 augustus 2018 @ 03:32:39 #266
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_181145454
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 03:31 schreef trein2000 het volgende:
Weet iemand hoe laat de Turkse en Amerikaanse beurzen openen?
Turkije 8 uur onze tijd (neem aan dat 9 uur de beurs daar opengaat). VS een stuk later. Pas smiddags onze tijd.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 13 augustus 2018 @ 03:32:59 #267
408813 crew  trein2000
pi_181145457
7$
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 13 augustus 2018 @ 03:33:37 #268
408813 crew  trein2000
pi_181145460
quote:
2s.gif Op maandag 13 augustus 2018 03:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Turkije 8 uur onze tijd (neem aan dat 9 uur de beurs daar opengaat). VS een stuk later. Pas smiddags onze tijd.
* trein2000 zet wekker om 7:55
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_181145481
quote:
NBC reporter Peter Alexander's Twitter account apparently hacked to post Turkey propaganda


Hackers apparently took control of NBC News national correspondent Peter Alexander's Twitter account Sunday morning, posting Turkish propaganda as well as threats against President Trump.

The account's handle briefly was changed to @PeterAlexanderv from @Peter Alexander and posted pro-Turkey tweets for at least 30 minutes Sunday morning. One such message read: "Mr. Trump, countries who try to threat[sic] our country will end up its artery get cut. Be aware of the Turks and study our history. You won't defeat us ever."



Another read: "Mr. Trump, we will tear down blood vessels of those who are hostiles to TURKIYE. Be wise and learn about Turkish people in history. No one can take down our country."

At 9:01 a.m. ET, NBC News' communication department tweeted that the Twitter accounts of Alexander and White House reporter Kristen Welker "have been compromised.

http://www.foxnews.com/te(...)rkey-propaganda.html

Wat kinderachtig en zielig :') _O-
  maandag 13 augustus 2018 @ 03:46:45 #270
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_181145487
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_181145490
quote:
:D
  maandag 13 augustus 2018 @ 04:01:22 #272
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  maandag 13 augustus 2018 @ 04:05:11 #273
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  maandag 13 augustus 2018 @ 04:08:25 #274
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_181145529
  maandag 13 augustus 2018 @ 04:09:52 #275
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  maandag 13 augustus 2018 @ 04:12:20 #276
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  maandag 13 augustus 2018 @ 04:15:14 #277
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  maandag 13 augustus 2018 @ 04:16:31 #278
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  maandag 13 augustus 2018 @ 04:21:48 #279
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_181145563
ISTANBUL (Reuters) - The Turkish lira sank to a fresh record low of 7.24 to the dollar in early Asia Pacific trade, as investor worries over the state of the economy and deteriorating ties with the United States continued to drag down the currency.

-----
7.00+ zullen we zeggen. Bye bye bankjes in Turkije. Dombo Erdogan moet op zijn knieën richting het IMF. En dan kan hij beter zijn grote smoel houden.
  maandag 13 augustus 2018 @ 04:30:31 #280
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_181145589
Tja, en dat klootjesvolk daar in Turkije maar in de reet van Erdogan kruipen :D

Nog even en het is gedaan met dat land. Naar de kloten.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  maandag 13 augustus 2018 @ 04:36:24 #282
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_181145600
Zie #01. Fitch had Turkije een downgrade gegeven toen ze al in het vliegtuig zaten op de weg terug. Werkelijk te bang om opgepakt worden (te slecht nieuws). We hebben het over mei. Hadden ze gelijk ja.
========================
Kom maar op : Toeter Erdo-Turkjes/Denk.
pi_181145602
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 04:15 schreef Drugshond het volgende:
Heb het vermoeden dat vandaag Erdogan weer Tommy Cooper gaat nadoen.
Dood neervallen op het podium?
Ja dat zou geinig wezen :Y
I don’t have “trust issues” I have “I’ve seen this before and I know how it ends” issues.
  maandag 13 augustus 2018 @ 04:39:53 #284
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  maandag 13 augustus 2018 @ 04:42:27 #285
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_181145611
Komt hij wel makkelijk weg, gelyncht door zijn eigen volk is leuker.
I don’t have “trust issues” I have “I’ve seen this before and I know how it ends” issues.
  maandag 13 augustus 2018 @ 04:50:30 #287
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_181145618
@kamerknc This is a Kuwaiti newspaper saying:
-#Turkey’s- Finance Minister in the country-#Kuwait- to discuss the implications of the crisis with the #US”
In the details, they also said that he actually arrived Kuwait.




Wat moeten ze nu zonder hun financiële kapitein :'(
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  maandag 13 augustus 2018 @ 04:53:32 #288
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  maandag 13 augustus 2018 @ 04:57:45 #289
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_181145626
quote:
10s.gif Op maandag 13 augustus 2018 04:50 schreef ACT-F het volgende:
@kamerknc This is a Kuwaiti newspaper saying:
-#Turkey’s- Finance Minister in the country-#Kuwait- to discuss the implications of the crisis with the #US”
In the details, they also said that he actually arrived Kuwait.


[ afbeelding ]

Wat moeten ze nu zonder hun financiële kapitein :'(
Hebben ze daar geen conference video call. ? En zweetdoekjes ?
  maandag 13 augustus 2018 @ 05:00:02 #290
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_181145632
Ja hoor. Internetbankieren vanuit Turkije is alweer geblokkeerd. Zodra ik overschakel naar VPN werkt het wel _O-
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_181145634
Hij gaat het Turkse leger verhuren net zoals in de UAE in ruil voor dollars?
  maandag 13 augustus 2018 @ 05:01:36 #292
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_181145636
quote:
3s.gif Op maandag 13 augustus 2018 04:57 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Hebben ze daar geen conference video call. ? En zweetdoekjes ?
Dit keer live vanuit een Turks badhuis zodat het niet opvalt.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  maandag 13 augustus 2018 @ 05:03:16 #293
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  maandag 13 augustus 2018 @ 05:06:17 #294
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_181145642
Koeweit schiet Turkije te hulp:


Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  maandag 13 augustus 2018 @ 05:08:53 #295
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_181145644
quote:
10s.gif Op maandag 13 augustus 2018 05:06 schreef ACT-F het volgende:
Koeweit schiet Turkije te hulp:


[ afbeelding ]
-9,5 % t.o.v. de dollar. En de beurs is nauwelijks wakker.

Another back monday (voor Turkije).
  maandag 13 augustus 2018 @ 05:25:43 #296
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_181145656
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 03:31 schreef trein2000 het volgende:
Weet iemand hoe laat de Turkse en Amerikaanse beurzen openen?
Vrij laat. 10 uur Turkse tijd dus 9 uur Nederlandse tijd.


www.borsaistanbul.com/en/(...)market/trading-hours
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  maandag 13 augustus 2018 @ 05:38:57 #297
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_181145670
pi_181145679
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 04:09 schreef Drugshond het volgende:
Aware of Turks study history ==: Defeated. (En hard ook).
ja, blijkbaar kennen ze hun eigen geschiedenis ook niet helemaal. :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  maandag 13 augustus 2018 @ 05:48:30 #299
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_181145698
quote:
10s.gif Op maandag 13 augustus 2018 05:06 schreef ACT-F het volgende:
Koeweit schiet Turkije te hulp:


[ afbeelding ]
  maandag 13 augustus 2018 @ 05:51:25 #300
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_181145702
Wel apart, op de nu.nl voorpagina onder het kopje economie, niets over Turkije..
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_181145732
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 05:51 schreef nixxx het volgende:
Wel apart, op de nu.nl voorpagina onder het kopje economie, niets over Turkije..
Er is dan ook nog niet heel veel te melden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')